Lediga extrajobb i Karlstad

Sök totalt 11 lediga extrajobb i Karlstad

Studentinformatör

Är du på jakt efter ett roligt och utvecklande extrajobb med stor möjlighet att påverka dina arbetstider och ditt eget arbete? Då är arbetet som studentinformatör hos Vision något för dig! Hos oss får du: • Ett utmanade, flexibelt och roligt extrajobb. • Frihet att till stor del själv lägga upp din arbetstid och utveckla tjänsten inom ramarna för uppdraget. • Fast timlön och individuell löneökning terminsvis. • Erfarenhet och utbildning i kommunikation, försäljning och marknadsföring. • Friskvårdsbidrag, ob-tillägg, restidsersättning, kick-offs. • Introduktion i och kunskap om den fackliga världen. • Möjlighet att resa för att besöka kollegor runtom i Sverige. • En merit för ditt framtida arbetsliv. Ditt uppdrag: Som studentinformatör arbetar du tillsammans med ditt team och hjälper Vision att växa som fackförbund genom att rekrytera nya studentmedlemmar på ditt lärosäte. Arbetsuppgifterna består främst av att ha informationsbord, hålla i klassrumspresentationer på plats och via videolänk samt delta på mässor och arbetsmarknadsdagar. Du arbetar även med marknadsföring och sociala medier och du har koll på vad som händer på just ditt lärosäte. I din roll ingår även att ge information och stöd åt våra befintliga studentmedlemmar. Du och ditt team driver den lokala verksamheten och medlemstillväxten samt får stöd och coachning av din närmaste chef. Vi söker dig som är:  • Student på Karlstads universitet. • Social och utåtriktad. • Samarbetar bra i team. • Ansvarsfull, initiativtagande och lösningsorienterad. • Resultatdriven och gillar att arbeta mot mål. • Kreativ. Vi ser gärna att du: • Har erfarenhet av service och/eller försäljning. • Har minst 1 år kvar av din studietid. • Har varit eller är engagerad i studentlivet på ditt lärosäte. Tjänsten är en visstidsanställning terminsvis om cirka 30 timmar/månad. Du har individuell timlön på minst 140 kr exklusive semesterersättning. Vi utgår från att du delar fackföreningsrörelsens värderingar men du behöver inte ha några förkunskaper om Vision eller facket - det får du av oss.  Du är välkommen med CV och personligt brev så snart som möjligt. Rekryteringen sker löpande och tjänsterna kan tillsättas innan sista ansökningsdag som är 7 juli 2024. Den 13 och 14 augusti genomförs en introduktionsutbildning på Visions kansli i Stockholm, därefter påbörjas arbetet. Du ansöker genom att klicka på knappen ansök nedan.    Vision är ett av Sveriges ledande fackförbund med cirka 212 000 medlemmar, både studenter och de i arbetslivet.Vi är partipolitiskt obundna och ingår i TCO. Läs mer om oss på www.vision.se ​

22 april 2024
Sista ansökan:
7 juli 2024
Allakando läxhjälp Karlstad, privatlärare 1-2 lektioner/vecka, Grundskola

Studiecoach – Flexibelt och meriterande extrajobb Undervisa i dina ämnen och utveckla eftertraktade färdigheter som ledarskap och pedagogik. Bli en förebild för dina elever, samtidigt som du har tid till egna studier och fritid! Flexibelt och enkelt att kombinera med studier och fritid Mycket utvecklande och en merit som imponerar Gör skillnad och bli en förebild för dina elever Ansök till jobbet här: https://www.allakando.se/laxhjalp-jobb/ Så fungerar jobbet som studiecoach Du väljer enkelt de uppdrag som passar dig och dina ämnen på vår lärarportal Ni träffas hemma hos din elev, på en plats centralt eller online Lektionerna är på 90-120 minuter, en eller två gånger i veckan Extrajobbet passar perfekt för dig som: Går på exempelvis gymnasiet eller universitet Vill göra skillnad för andra människor Är positiv och engagerande Har goda ämneskunskaper i dina ämnen Kan extrajobba minst 4 timmar i veckan Kommunicerar effektivt på svenska i tal och skrift Flexibelt extrajobb utan krav på förkunskaper: Undervisa i hemmet, på ett bibliotek eller online Välj själv ämnen och på vilken nivå du vill undervisa Jobba på de dagar och tider som passar dig Inga förkunskaper krävs, vi utbildar dig! Bonus! Du som jobbar hos oss en längre period får även kostnadsfri tillgång till exklusivt studiematerial som hjälper dig säkra försprånget inför exempelvis högskoleprovet! https://www.allakando.se/hogskoleprovet/ Ansök till jobbet på 3-4 minuter Du ansöker enkelt och smidigt på vår karriärsida: https://www.allakando.se/laxhjalp-jobb/ Ansökan tar endast några minuter – sedan blir du kallad till intervju för jobbet som studiecoach på Allakando! Läs mer om oss här: https://www.allakando.se En arbetsgivare – många möjligheter Du som söker jobb hos oss har även möjlighet att arbeta som: Studiecoach online: https://www.allakando.se/laxhjalp-online/ Studiecoach i matematik: https://www.allakando.se/mattehjalp/ Privatlärare i matematik: https://smartstudies.se Personlig läxhjälpare: https://läxhjälp.nu Personlig nanny: https://nannypoppins.se/ Privat barnvakt: https://barnvakt.se/ Au pair i USA: https://my-nanny.se/au-pair/ Tips! Just nu har vi många lediga tjänster på följande orter: Personlig studiecoach i Stockholm: https://www.allakando.se/laxhjalp-stockholm/ Personlig studiecoach i Göteborg: https://www.allakando.se/laxhjalp-goteborg/ Barnvakt i Stockholm: https://my-nanny.se/stader/barnvakt-stockholm/

15 april 2024
Sista ansökan:
29 april 2024
Staffing & Recruitment Assistant till Academic Work i Karlstad!

Vill du arbeta på ett företag som ständigt följer trenderna på marknaden och vågar testa nya affärsmodeller? Rollen Staffing & Recruitment Assistant kan bli starten på din lysande karriär hos oss! OM TJÄNSTEN I rollen som Staffing & Recruitment Assistant kommer du att tillhöra rekryteringsteamet i Karlstad. Du kommer att ha en viktig roll i att stötta våra konsultchefer och rekryteringskonsulter i deras arbete. Rollen innebär ett flexibelt extrajobb som under hela studietiden ger dig inkomst, meriterande erfarenheter och en massa nya kontakter. Även om mycket arbete sker självständigt är du tillsammans med teamet engagerad i era gemensamma mål, resultat och affärsområdets fortsatta utveckling och tillväxt. Din chef och din utveckling På Academic work har vi valt att ha operativa chefer för att du ska få bästa stöd i din roll och därför kommer Rebecca Mattsson utöver att vara din närmsta chef även arbeta som Consultant Manager och driva rekryteringsprocesser tillsammans med resterande rekryteringsteamet. Vi har ett dedikerat utvecklingsprogram där du i din roll som Staffing & Recruitment Assistant har en tydlig utvecklingsplan för att utveckla dina förmågor och vässa dina kompetenser. Vårt utbildningsprogram heter Training Program och programmet följs upp löpande av din chef. We reward ambition. Det betyder att i din roll som Staffing & Recruitment Assistant kommer du att utvecklas genom vårt utbildningsprogram Training Program. Dina karriärvägar hos oss styr du själv och vi ger dig förutsättningarna. ARBETSUPPGIFTER Arbetsuppgifter * Hjälpa våra konsultchefer och rekryteringskonsulter med uppgifter som du ska leverera på ett kvalitativt och effektivt sätt * Rekryteringsprocessen: Arbeta med allt från annonsering fram till att en kandidat får ett jobberbjudande och anställning hos oss. Tänk vad häftigt att få följa en persons resa från CV till det nya drömjobbet! * Administration: Hjälpa till med allt från att skriva kandidatpresentationer till lönehantering och arbetsgivarintyg * Alltid ge bästa möjliga service till våra kandidater, konsulter och kunder * Sträva efter att alltid utvecklas genom vårt training program som ger dig möjlighet att få mer ansvar och kompetens VI SÖKER DIG SOM - Studerar en utbildning inom Human Resources, Beteendevetenskap, Ekonomi, Service Management, Teknik eller IT och har minst 1,5 år kvar av dina studier - Har tidigare erfarenhet från arbeten inom service, administration och kundkontakt där du fått använda din förmåga att ta egna initiativ och eget ansvar - Behärskar svenska obehindrat i tal och skrift och behärskar engelska väl i tal och skrift, eftersom du kommer att föra dialog, tillgodogöra dig utbildningar etc. på båda språken - Kan arbeta två dagar per vecka För att lyckas i rollen har du följande personliga egenskaper: - Samarbetsinriktad - Strukturerad - Självgående - Anpassningsbar Övrig information Start: Enligt överenskommelse Omfattning: Deltid, 1-2 dagar per vecka samt täcka upp semesterperioder Placering: Karlstad Vår rekryteringsprocess Denna rekryteringsprocess hanteras av Academic Work och vår kunds önskemål är att alla frågor rörande tjänsten skickas till Academic Work. Vi tillämpar löpande urval och annonsen kan därmed komma att tas ned innan sista ansökningsdag om det är så att vi har gått vidare till urvals- och intervjufas. Rekryteringsprocessen innehåller två urvalstest: ett personlighetstest och ett test i kognitiv förmåga. Testerna är ett verktyg för att kunna hitta den kandidat med högst potential för tjänsten samt främja jämlikhet, mångfald och en rättvis rekryteringsprocess. INFORMATION OM FÖRETAGET Academic Work är ett bemannings- och rekryteringsföretag som sedan starten 1998 har hjälpt över 130 000 young professionals världen över till jobb. Vi strävar efter att bygga en arbetsplats i absolut världsklass, målet är att ingen medarbetare på Academic Work ska vilja jobba någon annanstans. Vår kultur präglas av våra våra tre värderingar: Share Energy, Beat Yesterday och Show Heart! Vår kultur & våra värderingar Vår mission – We make people grow Instagram@academicwork Facebook

12 april 2024
Sista ansökan:
13 maj 2024
Office Manager (extraarbete) till Grant Thornton Karlstad

Grant Thornton är ett ledande revisions- och rådgivningsföretag med 1 400 medarbetare som erbjuder tjänster inom revision, skatt, redovisning och specialistrådgivning. "Tillsammans med entreprenörsföretag skapar vi framtiden – genom att arbeta för hållbar tillväxt. Vi påverkar samhället varje dag. Dels när vi hjälper våra kunder med deras transparens, utveckling och konkurrenskraft, men också genom att utveckla våra medarbetare." De erbjuder stora möjligheter för deras medarbetare att utvecklas och utmanas. Genom deras fokus på entreprenörsföretag skapas ständigt nya karriärvägar, när branscher utvecklas och nya typer av företag växer fram. Deras medarbetare tar ett aktivt ansvar för sin egen och bolagets utveckling, och växer tillsammans med deras kunder. Grant Thornton söker en driven och serviceinriktad Office Manager på deltid för att bidra till att hålla kontoret i toppskick och stötta verksamheten. Som Office Manager kommer du att ha en nyckelroll i att skapa en smidig arbetsmiljö och säkerställa att medarbetarna i teamet kan leverera toppkvalité till bolagets kunder. Detta är en utmärkt möjlighet för en student som har ett intresse för redovisning, revision eller skatt och är i slutskedet av sina studier att få värdefull erfarenhet och bygga upp sitt professionella nätverk. Arbetsuppgifter: • Ansvara för beställningar av förbrukningsmaterial och se till att kontoret är välförsörjt. • Koordinera events och evenemang, inklusive kontakta leverantörer för diverse arrangemang. • Ta emot besökare och leveranser samt vara den vänliga och professionella representanten för företaget. Arbeta med service externt och internt. • Säkerställa att kontoret är organiserat och i toppskick. Kvalifikationer: • Du är student och har 1-2 år kvar på dina studier, fördelaktigt om du läser civilekonomprogrammet. Meriterande: • Tidigare erfarenhet av serviceinriktat arbete. Vem är du? För den här tjänsten lägger vi stor vikt vid dina personliga egenskaper. Som den sociala och kommunikativa personen du är, har du en förmåga att bygga positiva relationer med människor runtomkring dig. Du förstår vikten av att skapa och upprätthålla relationer och är bra på att kommunicera effektivt både internt och externt. Din självgående och servicemedvetna natur gör att du sticker ut i mängden. Du tar egna initiativ och vidtar åtgärder för att få saker gjorda. Du har en förmåga att hitta lösningar på problem och är alltid redo att ta dig an nya uppgifter. Du kan anpassa dig till olika arbetsuppgifter och situationer. Du lägger ingen vikt vid hierarkier eller prestige utan strävar efter att vara en värdefull medlem av teamet. Anställningsvillkor: • Uppdraget kommer att omfatta cirka 3 timmar per dag, främst förmiddagar. • Startdatum för uppdraget är i slutet av augusti. • Det här är ett konsultuppdrag via Qtym men du arbetar som konsult hos vårt kundföretag. • Placering: Karlstad, Duvanhuset. Om du är en engagerad och servicemedveten student som söker ett spännande och utvecklande extrajobb, då kan du vara den vi letar efter! Vi arbetar med löpande urval och tjänsten kan därav komma att tillsättas innan sista anställningsdag, ansök redan idag! Vid frågor kontakta ansvarig rekryterare Felicia Olsson, 070-5668877 alt. [email protected]. Som konsult hos oss får du frihet, trygghet och utvecklande uppdrag i hela Sverige Hos oss har du en engagerad och kompetent konsultchef som följer dig genom din karriär. Vi erbjuder uppdrag över hela Sverige inom många olika områden. Vårt mål är att förmedla kompetens som får både våra kunder och medarbetare att utvecklas och växa. Våra ledord är frihet, trygghet och utveckling. Vi jobbar efter vår filosofi: ”Vi tror på individen och på individens vilja och förmåga att ta ansvar för ett bra arbete”. www.qtym.se.

9 april 2024
Sista ansökan:
8 maj 2024
FOREX i Karlstad söker säljare för sommar- och extraarbete

Är du en säljande person som vill vara med och skapa de bästa förutsättningarna för kundernas resa? - Då har vi det perfekta sommar- och extrajobbet för dig! Det råder högtryck hos FOREX under sommaren, med många glada kunder som vill växla valuta och få tips inför sin resa. Därför letar vi nu efter Säljare som kan stötta oss i detta arbete över sommaren (juni-augusti). Det finns även goda möjligheter till fortsatt extraarbete resterande del av året. Vi ser gärna att du finns tillgänglig för introduktion under april/maj och kan jobba extra under våren och hela sommaren. Dina nya arbetsuppgifter Som Säljare inom FOREX kommer du arbeta med alla steg i processen för att sälja våra tjänster till kund. Ditt uppdrag är att bidra till en fantastisk kundupplevelse genom att bidra med din expertis kring våra produkter och valuta. Du arbetar i en miljö där du skapar skillnad och som kännetecknas av driv, glädje och samspel med teamet. Du ska även aktivt bidra till att butikens försäljningsmål uppnås, både genom din egen försäljning och genom att hjälpa andra. Det är tillsammans i teamet som vi driver affären framåt. Arbetsuppgifterna är varierande, du kommer exempelvis att: • Sälja valuta och samtliga FOREX produkter • Arbeta aktivt med kundservice och alltid se till att kunden är i fokus. • Bidra till att butikens administration följs i enighet med interna rutiner och arbetspassbeskrivningar • Bidra till att butiken i övrigt håller god ordning och är välstädad Våra förväntningar på dig Vi vill att du som söker tjänsten som säljare på FOREX har en god förmåga att identifiera olika kunders behov för att uppnå förstklassig service samt att du drivs av att jobba mot individuella mål och har ett affärsmässigt tänk. Du är en lösningsorienterad lagspelare som alltid har ett högt kundfokus. Detta är förutsättningar för att kunna bli en framgångsrik säljare hos oss. Krav för tjänsten: • Avslutad och fullständig gymnasieutbildning samt att du är 18 år • God systemvana • Flytande svenska i tal och skrift • Mycket goda kunskaper i engelska, du är bra på att tala, skriva och läsa engelska utan större svårigheter. • Meriterande om du har tidigare erfarenhet av försäljning inom detaljhandel eller annat likvärdigt yrke. Talar du andra språk än svenska och engelska, och/eller har erfarenhet från andra kulturer än den svenska, ser vi det som meriterande. Vi har öppet på tider som passar våra kunder. Det innebär att du är flexibel då bemanningen styrs efter kundernas behov. Det här kan du förvänta dig av oss Vi erbjuder dig ett stimulerade och omväxlande jobb där din kompetensutveckling är en naturlig del av arbetet. Vi ger dig kunskap om och erfarenhet inom finans, service och försäljning. Du och dina framtida kollegor bildar tillsammans ett härligt team, där ert gemensamma samarbete ligger till grund för att tillsammans nå butikens mål. Vi vill att du skall utvecklas hos oss och vara ajour med ditt arbete och erbjuder därför flertalet internutbildningar. Efter ett par år hos oss är du en excellent säljare med dokumenterad kunskap om regelverk inom finansiell verksamhet. Vi är ett familjärt företag som speglar mångfalden i samhället. FOREX tar ett samhällsansvar genom våra samarbeten med ECPAT och Rädda Barnen. Om det här låter intressant och om du tillsammans med oss på FOREX vill fylla din ryggsäck med erfarenhet är du varmt välkommen att söka tjänsten! Om ansökan Av säkerhetsskäl kommer vi att ta en kreditupplysning samt be om ett utdrag ur belastningsregistret innan anställning kan ske. Alla som söker jobb på FOREX får också genomgå ett kortare test som skickas via mejlen. Frågor om rekryteringsprocessen besvaras av Affärschef Camilla Heimdal, Tel: 070-385 00 84 Vid frågor till fackliga företrädare, Unionen, kontaktas [email protected] Vi tar inte emot ansökningar via mejl. Ansök senast 30 april. Urvalet sker löpande och tjänsterna kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdag har passerat.   FOREX är ett familjeägt företag som sedan 1965 är Nordens marknadsledare på resevaluta. Vi erbjuder dig även reseförsäkringar, kreditkort och att skicka pengar utomlands. Våra butiker finns på centralt belägna platser i Sverige, Norge, Finland och Danmark.

4 april 2024
Sista ansökan:
30 maj 2024
Food Courier - Car in Karlstad

Gear up for the ultimate part-time hustle! 🚀 Join us as a foodora Courier – experience or no experience doesn’t matter! Cruise the city and make some cash! 🏍️ Ready to ride? Apply now and let the good times roll! What we offer: Score a fixed hourly salary plus commission for each delivery, with an average salary of 170 SEK/hour Enjoy the flexibility to set your own working hours – work when it suits you! 🕒 Work those muscles while making moolah – exercise and earn, talk about a win-win! Join our Rider Community, where global vibes meet local rides, and dive into exciting activities. 🌎 Gear up! We will provide the bag and all other gear you need for the job🕶️ What you need to have: Your personal ride – whether it's a zippy car or a rad bike, let's roll!🚗🚴‍♂️ Street-smart smartphone – your navigational sidekick for city adventures!📱 The right to work in Sweden and a Swedish bank? Basic language skills in English or Swedish Apply to work with us now at https://bit.ly/2KSaGyk ************ ************ ************ *********** ************* Gör dig redo för det ultimata extrajobbet! 🚀 Joina oss som en foodora kurir – erfarenhet eller ingen erfarenhet spelar ingen roll! Cruisea staden och dra in cash.🏍️ Redo att rulla? Ansök nu! Vad vi erbjuder: Fast timlön plus provision för varje leverans, med en snittlön på 170SEK/timme Flexibiliteten att själv bestämma dina arbetstider 🕒 Låt musklerna arbeta medan du tjänar deg Gå med i vår Rider Community och möjlighet att delta i spännande aktiviteter. 🌎 Vi tillhandahåller all utrustning du behöver för jobbet som väska, jacka med mera. Vad du behöver ha: Ditt personliga färdmedel – oavsett om det är en snabb bil eller en grym cykel, låt oss rulla! 🚗🚴‍♂️ En smartphone – Så du kan navigera dig fram i jobbet! 📱 Tillstånd att arbeta i Sverige och ett svenskt bankkonto Grundläggande språkkunskaper på engelska eller svenska. Ansök nu för att jobba med oss på https://bit.ly/2KSaGyk

27 mars 2024
Sista ansökan:
26 april 2024
Barnvakt till NPF Barnvakten i Karlstad, 1-2 em/vecka

Vi söker just nu en pedagogisk barnvakt till en familj i Karlstad. Meriterande om du kan prata engelska. Om oss NPF Barnvakten erbjuder barnpassning till familjer med barn inom NPF. NPF står för neuropsykiatrisk funktionsnedsättning och de vanligaste funktionsnedsättningarna är: ADHD, Autism, ADD, AST, Tuorettes syndrom och Språkstörning. Vårt mål är att hjälpa så många som möjligt med speciella behov och därför kommer du att genomgå en internutbildning inom NPF innan du får börja ditt första uppdrag. Hos NPF Barnvakten får du ett utvecklande, glädjefyllt och otroligt givande extrajobb. Läs mer på vår hemsida: https://www.npfbarnvakten.com/ Uppdraget: Antal barn och ålder: Två barn, fem och åtta år. Dagar och tider: 1-2 eftermiddagar/veckan Önskat startdatum: Omgående Barnpassningen sker hemma hos familjen eller i närliggande park. Plats: Karlstad, Stockfallet. Vi söker dig som: Har någon form av erfarenhet med barn och gärna barn med Autism. Är ansvarsfull och har ett genuint intresse för barn Vill ha ett utvecklande och givande extrajobb Är pedagogisk, trygg och lugn Kan arbeta flexibelt både kvällar och helger Meriterande om du har bil, moped eller annat fordon. Fördelar med att arbeta som barnvakt hos oss: Du får ett flexibelt och glädjefyllt arbete Du får en viktig och relevant merit inför framtida arbeten Du skapar personliga relationer och kan få vänner för livet Du får en enorm personlig utveckling Arbetsuppgifter: Arbetsuppgifterna kan variera utifrån behov från familjen. Sedvana arbetsuppgifter kan vara: Hämta från förskola/skola Hitta på aktiviteter i och utanför hemmet Agera stöd vid utflykter Laga enklare mat Nattning Aktivering, socialisering och avlastning Är du intresserad av ett utveckla extra jobb som ger otroligt mycket tillbaka? Mejla en beskrivning av vem du är och vad som gör dig till en trygg barnvakt hos oss. Om du inte kan hjälpa just den här familjen så rekommenderar vi att skicka en spontanansökan som en generell tjänst hos oss då vi erbjuder barnpassning i hela Sverige. Vi undanber oss vänligen men bestämt direktkontakt från bemannings- och rekryteringsföretag samt försäljare av ytterligare jobbannonser.

26 mars 2024
Sista ansökan:
25 april 2024
Life Science Academy

Vi på Semcon drivs av en genuin nyfikenhet på människor och deras beteenden och allt vi gör handlar om människorna som använder våra produkter och lösningar. Inom Life Science har vi lång erfarenhet av att utveckla, kvalitetssäkra, optimera och implementera processer för medicinteknik och läkemedelsproduktion. Här får du chansen att vara med och förbättra människors liv. Till hösten 2024 startar vi för sjätte året i rad vår Life Science Academy, en språngbräda för dig som söker möjligheter att växa inom läkemedelsindustrin eller den medicintekniska branschen inom roller såsom: - Validering/Kvalificering - Kvalitet - Teknisk Projektledning - Produktionsutveckling / Produktutveckling - Processteknik - Automation - Test och verifiering Om programmet Life Science Academy sträcker sig över 6 månader och innehåller utöver ditt uppdrag även utbildningar, kunskapsutbyten och möjlighet till nätverkande. Du får chansen att fördjupa dig inom exempelvis GMP, validering, CE-märkning eller projektledning i vår egen metodik XLPM. Dessutom får du en mentor i någon av våra kollegor och blir del av våra interna nätverk inom Life Science. Efter programmet övergår du i en tillsvidareanställning hos oss på Semcon och fortsätter din resa. Och här (https://www.semcon.com/sv/stories/life-science-academy-gav-ratt-skjuts-i-karriaren)kan du läsa mer om hur Emma, en tidigare deltagare i Life Science Academy, upplevde programmet. Om dig För att du ska trivas i en konsultroll på Semcon är du en person som gillar att träffa nya människor och har en förmåga att bygga relationer. Vi tror även du är en person som värderar ett gott samarbete och som gärna hjälper till där det behövs. Du trivs med att jobba förbättringsorienterat. Vi ser att du har en examen inom exempelvis bioteknik, kemiteknik, molekylärbiologi, maskin eller medicinteknik för att få rätt förutsättningar i rollen. Troligen har du kommit i kontakt med Life Science-branschen via ett sommarjobb, extrajobb eller så har du kanske hunnit arbeta något år inom branschen. Alternativt har du erfarenhet från en annan industri men nu intresserad av att börja arbeta inom Life Science. Oavsett så är du nyfiken på vad branschen har att erbjuda. Du behöver flytande kunskaper i svenska och engelska, i tal och skrift. Vad gör oss unika i en värld av valmöjligheter? Vi tror att det är vår kultur. En stark, välkomnande och inkluderande företagskultur gör människor engagerade. Och det är när vi blir engagerade och inspirerade som vi utvecklar de verkligt framstående produkterna och lösningarna. Läs mer om vår kultur här (https://semcon.com/sv/jobba-hos-oss/var-kultur/). Ansökan Är du intresserad av att delta i 2024 års Life Science Academy välkomnar vi dig att skicka in en ansökan. Vi kommer att göra ett löpande urval och startdatum kan diskuteras, programmet kommer dock att starta i september. Har du frågor är du välkommen att ta kontakt med Elin nedan. Elin Berg [email protected] Rekryteringsansvarig

7 mars 2024
Sista ansökan:
31 maj 2024
Jobba som inköpsassistent i sommar!

Vi söker dig som är serviceminded, positiv och har en fallenhet för struktur och ekonomi! Känner du igen dig? Skicka in din ansökan redan idag, eller tipsa en vän! DINA ARBETSUPPGIFTER Du blir en del av inköpsteamet som håller koll på hela varuförsörjningen till och från det lokala lagret, och till viss del de andra lagren. Här kommer du vara en administrativ resurs och assistent till inköparen. Du tar hand om orderbekräftelser och ser till att de stämmer överens med inleveranser. Du ser även till att tillhörande faktura matchar dessa orderbekräftelser och sammanställer alla uppgifter innan de skickas vidare till ekonomiavdelningen. Du kommer att arbeta både med papper och i affärssystem med olika typer av administration. Det finns även utvecklingspotential i form av leverantöransvar för dig som visar rätta viljan. OM FÖRETAGET Vår samarbetspartner är en rikstäckande restaurang-och matgrossist med ett starkt lokalt engagemang som signum. Från Luleå till Malmö har de 16 olika lokala lager med noga utvalda sortiment passande för marknadens behov. De erbjuder ett brett sortiment av produkter från internationellt kända varumärken i kombination med produkter från lokala producenter. Deras kunder är alltifrån restauranger till dina lokala dagligvaruhandlare. Deras idé är att leverera riktigt bra råvaror till alla typer av kök och butiker – stora som små – enkla som exklusiva. Du erbjuds en fartfylld och spännande arbetsvardag med härliga kollegor under högsäsongen för detta bolag. DIN PROFIL För att axla rollen på bästa sätt tror vi att du går någon form av ekonomisk utbildning eller har arbetslivserfarenhet som har lärt dig grunderna av faktura-hantering och annan administration. Vi ser helst att du är en duktig och självgående problemlösare med ett genuint servicemind. I övrigt söker vi dig som är glad, positiv och villig att bidra både med professionalism och personlighet till gruppen. KOMPETENSKRAV Du har tidigare en generell arbetslivserfarenhet från andra sommarjobb, extrajobb eller heltidsjobb Du har tagit studenten Du talar och skriver svenska och engelska flytande MERITERANDE Du har erfarenhet från jobb inom ekonomi/fakturering Du har erfarenhet från jobb inom inköp/administration Du har erfarenhet från att ha jobbat i restaurang/dagligvaruhandel OM OSS Som anställd på Framtiden AB kan du känna dig trygg. Samtliga av våra tjänster omfattas av kollektivavtal vilket ger dig avtalsenliga villkor gällande semester, lön, pension, sjukfrånvaro etc. Som anställd på Framtiden får du alltid en personalansvarig som finns tillgänglig för dig under hela anställningsperioden. Personalansvarig har som uppgift att hjälpa dig att utvecklas i din yrkesroll samt att säkerställa att du trivs på din arbetsplats. Framtiden arbetar med både bemanning och rekrytering, vi vill göra skillnad i människors liv. Skillnad gör vi genom att hjälpa människor att hitta rätt jobb och rätt kollega. Vi är specialister på att rekrytera rätt talanger till rätt företag. Framtiden finns på sju orter i Sverige samt i Oslo. För denna tjänst kommer du under en inledande period vara anställd genom oss på Framtiden för att sedan gå över och bli anställd direkt hos kundföretaget. VILLKOR Startdatum: V.24-V.31 Ort: Karlstad Arbetstider 07.30-16.00 Omfattning: 100%

5 mars 2024
Sista ansökan:
30 april 2024
Sommarjobb och extrajobb hos oss på Azalea Care

Vill du jobba som personlig assistent i sommar? Azalea Care startade med intentionen att bli ett av de bästa assistansutförarna på marknaden direkt från start. Redan efter första året gav våra kunder oss betyget 4,7 av 5 vilket vi är otroligt stolta över! Vi är ett starkt team med lång erfarenhet från branschen som byggt upp företaget med all den erfarenhet som vi samlat genom åren. För oss är det självklart att assistansen alltid utgår från hur kunden vill att den utförs. Vi fokuserar också på våra medarbetare då de är det värdefullaste vi har. Vi har ett av branschens generösaste kollektivavtal samt ger våra personliga assistenter den kompetensutveckling som behövs för att känna sig trygga i sitt arbete. Detta för att kunna leverera en trygg assistans av hög kvalitet för våra kunder, av medarbetare som är stolta över sitt jobb och sin arbetsgivare. Våra värdeord är trygghet, stolthet, kvalitet och dessa jobbar vi utifrån. Varje dag. Vill du bli en av oss? Vi söker nu dig som vill arbeta som personlig assistent under sommarmånaderna hos någon (eller några) av våra kunder i Karlstad med omnejd. Vi ser gärna att du är tillgänglig för inskolning relativt omgående så att du har god tid på dig att bli trygg i rollen inför sommaren. Personlig assistans är brett och varierat, och arbetet ser väldigt olika ut beroende på hos vilken kund du jobbar, men kort kan det beskrivas som att du är kundens förlängda arm och hjälper till där funktionshindret sätter gränser.   För att jobba som assistent hos oss krävs det att du har en positiv attityd, är prestigelös och alltid vill det allra bästa för dina medmänniskor.  Har du någon erfarenhet av liknande yrken sedan innan kan det vara meriterande, men personlig lämplighet är det som avgör! Rekrytering sker löpande så vänta inte med att skicka in din ansökan! Att jobba som personlig assistent kan se väldigt olika ut beroende på vilken funktionsnedsättning kunden har, likväl för att vi alla är olika individer vare sig vi har en funktionsnedsättning eller inte. Som personlig assistent kompenserar du för det kunden inte klarar av att göra själv, så att denne kan leva som andra i så hög utsträckning som det är möjligt. Att jobba i en annan människas hem ställer stora krav på dig som assistent, det kan även finnas en familj att ta hänsyn till. Det gäller att ha fingertoppskänsla för att läsa av hur kunden vill ha det i olika situationer. Som personlig assistent hos oss får du: - God arbetsmiljö - Närhet kund – assistent - verksamhetschef - Kollektivavtal - Kompetensutveckling Välkommen med din ansökan! För att kvalitetssäkra rekryteringsprocessen och möjliggöra god kommunikation med våra sökande ber vi dig skicka in din ansökan via angiven länk (inte med e-post eller i pappersformat). Denna rekrytering sköts internt hos oss och vi avböjer alla förfrågningar från rekryterings- och bemanningsföretag.

4 mars 2024
Sista ansökan:
30 april 2024