Lediga extrajobb i Uppsala

Sök totalt 47 lediga extrajobb i Uppsala

Extrajobb som bagagehanterare till Arlanda!

StudentConsulting söker nu personer som hanterar bagage på deltid till Arlanda flygplats. Vi söker dig som vill vara en del av ett engagerat team och arbeta i en spännande arbetsmiljö med härlig gemenskap och möjlighet till personlig utveckling. I rollen som bagagehanterare på SAS är dina arbetsuppgifter att se till att kundens bagage sorteras och lastas på ett serviceinriktat och säkert sätt inom bestämda tidsramar. Tjänsten passar dig som vill arbeta fysiskt på en flygplats och är morgonpigg. Arbetstiderna är varierande mellan kl.04-09 men många varierande arbetstider förekommer även, exempelvis kl. 07-11, kl. 11-17 osv. Du skall vara tillgänglig för arbete minst 2-3 vardagar per vecka. Det är starkt meriterande om du bor i närheten och kan ta dig kommunalt till Arlanda dygnets alla timmar då vi inte har möjlighet att erbjuda personalparkering. Detta är ett konsultuppdrag vilket innebär att du kommer bli anställd via StudentConsulting och jobba på uppdrag åt vår kund. Beräknat startdatum är i maj. Låter tjänsten som något för dig? Ansök redan idag! Intervjuer och urval sker löpande. Rekryteringsprocessen för denna tjänst är omfattande, bakgrundskontroller och intygsinsamling kommer att krävas för anställningen Din profil Vi söker dig som är ansvarstagande, stresstålig och trivs med att arbeta i grupp. Du är flexibel och initiativrik med en positiv inställning till förändringar. Du är också i god fysisk form då arbetet inkluderar tunga lyft. Då arbetstiderna ligger tidigt på morgonen är det viktigt att du är en energifylld person, morgonpigg och att du alltid är i tid. Grundkraven för tjänsten: - Avklarad och godkänd treårig gymnasieexamen. - Du är studerande eller har en annan huvudsaklig sysselsättning på minst 50 % minst 1 år framöver (ej gymnasium) - Mycket goda kunskaper i svenska och engelska - Kan medverka på en 2 dagars utbildning. Om företaget Mångfaldigt prisbelönta StudentConsulting är ett av Skandinaviens största och ledande rekryterings- och bemanningsföretag med fokus på studenter, akademiker och yrkesutbildade. Tack vare ett stort nätverk och lång erfarenhet har vi tillsatt över 20 000 jobb det senaste året. Vi erbjuder intressanta och utmanande tjänster på både hel- och deltid inom områden som IT, teknik, ekonomi, administration, HR, marknadsföring, kundtjänst, försäljning, industri, produktion, logistik och transport. Hitta din framtid på www.studentconsulting.com

19 april 2024
Sista ansökan:
17 maj 2024
Sommarjobb i Uppsala

Om du söker ett sommarjobb där du får vara serviceinriktad och lära av ett duktigt team för att hjälpa kunder på bästa sätt, ska du ta en titt här! Nu söker vi fler drivna och positiva personer som vill jobba med kundservice i sommar. Vad erbjuder vi? Du kommer att få en gedigen upplärning inom förstklassig service där du får gå sida vid sida med erfarna och duktiga serviceproffs. Denna tjänst är på heltid över sommaren vilket även kan leda till extrajobb under terminerna om du studerar på högskola eller universitet. 2Complete står för en trygg anställning som auktoriserade medlemmar hos Almega Kompetensföretagen. Vem söker vi? Flera av våra kunder runt Uppsala kommer att behöva hjälp av dig som är positiv och serviceinriktad som vill vara med och bidra till förstklassig kundservice under sommaren. I rollen kommer du att ta emot samtal från kunder via telefon och mejl och hjälpa dem med deras frågor och ärenden. Det är viktigt att du är engagerad i att skapa en god kundupplevelse genom att vara hjälpsam och serviceinriktad mot företagets kunder. Du kommer också att arbeta med en del administrativa uppgifter vid behov och du kommer att behöva vara tillgänglig större delen av sommaren då dina kollegor kommer att vara på semester. Detta är ett sommarvikariat på heltid under juni-augusti och arbetet är förlagt måndag till fredag antingen kl. 07.30-16.30 eller 08.00-17.00. I samband med start får du en betald upplärning i arbetsuppgifter och rutiner. Arbetsplatsen kan variera men ligger området i och kring Uppsala. Vad innebär rollen? Vi söker dig som: - Är positiv, engagerad och serviceinriktad. Du motiveras av att skapa bra kundupplevelser - Är självgående och arbetar bra under eget ansvar. Du är lösningsorienterad och tar tag i saker direkt - Har utmärkt skriftlig och muntlig kommunikationsförmåga - Har goda kunskaper i Office-paketet Vi ser gärna att du är student på högskola eller universitet. Har du tidigare erfarenhet från serviceyrken eller liknande är det meriterande men det viktigaste är att du har ett intresse för det du gör och en vilja att bidra till positiva resultat för företaget. Du blir anställd hos oss på 2Complete och jobbar som uthyrd konsult till vår kund. Är det dig vi söker? Ansök idag då vi träffar intressanta kandidater löpande. Har du frågor är du mer än välkommen att kontakta ansvarig rekryterare, Joel Claeson. 2Complete Varför skall du bli konsult hos oss? Som konsult hos oss omfattas du alltid av kollektivavtal. Detta ger dig bland annat avtalsenliga villkor gällande semester, pension, lön och friskvårdsbidrag. Vi är din partner i arbetslivet. Som konsult får du utöver din chef på arbetsplatsen även en engagerad konsultchef vars främsta fokus är att se till att arbetsplatsen och rollen du befinner dig i är den perfekta matchen för dig och din utveckling. 2Complete Group samt alla dess dotterbolag är auktoriserade medlemmar inom Kompetensföretagen, Almega samt Svenskt Näringsliv och har varit det sedan 2011. 2Complete Group är även utnämnt till Gasellföretag 2022. En utmärkelse som tilldelas Sveriges mest hälsosamma och snabbast växande företag.

18 april 2024
Sista ansökan:
28 maj 2024
Extrajobb som Matchningsansvarig till Lernia i Uppsala

Sommarjobb- extrajobb som Matchningsansvarig till Lernia i Uppsala! Nu söker vi efter dig som är student och vill arbeta extra som Matchningsansvarig till vårt team i Uppsala! Är det du? Lernia är ett av Sveriges ledande företag inom kompetensutveckling och kompetensförsörjning. Vi finns över hela landet och har tjänster inom vuxenutbildning, bemanning, rekrytering och omställning. Vi har attraktiva karriärvägar och utvecklar hela tiden nya, spännande tjänster. Hos oss är du med och bidrar till att fler människor får jobb och att arbetsgivare kan stärka sin konkurrenskraft. Vi får människor, företag och organisationer att utvecklas och växa – tillsammans formar vi framtiden! Vad blir dina arbetsuppgifter? Rusta och Matcha är en matchningstjänst och en del i arbetet med den fortsatta reformeringen av arbetsförmedlingen. Hos oss kommer du att vara en viktig del i att coacha och matcha vuxna ut till arbete eller hjälpa dem hitta vägen till arbete via studier. Vi skapar förutsättningar för arbetssökande att komma ut i arbetslivet och på så sätt bidra till samhället. I rollen som Matchningsansvarig hos oss möter du både deltagare och företag och din uppgift blir att bygga broar för att få dem att mötas. Företagskontakter är en viktig del i matchningen för att få ut deltagare i arbete vilket innebär att vi söker dig som har eller vill skaffa ett brett kontaktnät, samt har stor förmåga att skapa och vårda företags- och kundkontakter. Våra deltagare efterfrågar både kvalitativ och effektiv vägledning som leder till arbete. Du kommer att jobba med deltagare både enskilt och i grupp genom individuella samtal, gruppaktiviteter och företagsbesök. Arbetet innebär även administration kopplat till uppdraget. Du kommer att arbeta tvärfunktionellt tillsammans med kollegor från andra delar av Lernia inom både utbildning och bemanning för att på bästa sätt hitta rätt väg för varje deltagare. Vem söker vi? Vi lägger stor vikt vid dina personliga egenskaper, där rätt inställning är av avgörande betydelse. Du är affärsdriven och arbetar på egna initiativ mot uppsatta mål. Det är viktigt att du ser möjligheter, har god pedagogisk förmåga och gillar en omväxlande arbetsvardag. Du har även förmåga och vilja att utveckla människor och tillämpa olika pedagogiska metoder. Tjänsten kräver att du har ett starkt engagemang och intresse för människor i förändring där du ser varje individs unika förutsättningar. Eftersom rollen innefattar aktiv dialog med deltagare, kollegor, chef och kund är det viktigt att du är kommunikativ och bra på att skapa goda relationer. Du är riktigt bra på att samarbeta och ser dig själv som en lagspelare där du möter både deltagares och kundens önskemål. För att vara aktuell för tjänsten har du: Minst 180 högskolepoäng (120 hp enligt tidigare system) inom relevant inriktning. Samt minst 2 års arbetslivserfarenhet motsvarande heltid. Alternativt Eftergymnasial utbildning om minst 1 år. Samt minst 3 års arbetslivserfarenhet motsvarande heltid inom till exempel jobbcoachning, rekrytering, arbetsledning med personalansvar, studie och yrkesvägledning eller arbete med arbetslivs och arbetsmarknadsfrågor. Utöver något av alternativen ovan ser vi även att du har: - Sälj- eller rekryteringsbakgrund med ett stort företagsnätverk - Körkort B och tillgång till egen bil - God system- och datorvana - Du kommunicerar väl på svenska och engelska i både tal och skrift. Ytterligare språkkunskaper anses meriterande Vad erbjuder vi? Förutom en timanställning, erbjuder vi marknadsmässiga löner och möjlighet till vidareutveckling. Vi arbetar aktivt med arbetsmiljöfrågor så att våra medarbetare fortsätter att trivas och utvecklas hos oss. Du får möjlighet att vara med och påverka där du gör skillnad! Om anställningen • Placeringsort: Uppsala, arbete kan även förekomma på närliggande orter som Stockholm • Anställningsform: Timanställning • Tjänstgöringsgrad: Vid behov, sommarjobb • Tillträde: Omgående eller enligt överenskommelse Ansökan och information Urvalet sker löpande vilket innebär att tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdatum, skicka därför gärna in din ansökan redan idag. Om du vill veta mer är du välkommen att kontakta rekryterande chef Rima Mouneimne, [email protected]. Som ett led i vårt rekryteringsarbete genomgår våra slutkandidater en bakgrundskontroll. Du kommer att få ge ditt samtycke till detta innan bakgrundskontrollen genomförs. En av våra grundläggande värderingar är lika och unika, vilket innebär att vi strävar efter mångfald i vår verksamhet. Därför ser vi gärna sökanden med olika bakgrund. Välkommen med din ansökan! OBS, notera att vi inte tar emot ansökningar via mail, vänligen sök tjänsten via annonsen. Ansökningsproblem och tekniska frågor - kontakta: [email protected]. Besök oss gärna på www.lernia.se

18 april 2024
Sista ansökan:
4 maj 2024
Extrajobb som Mystery Shopper - Ullånger-området

Var med och skapa bättre kundmöten i Sverige – viktigt extrajobb Nu söker vi mystery shoppers och intervjuare för kortare uppdrag i hela landet. Custitude utför flera typer av kundundersökningar; Mystery Shopping, Store checks, exitintervjuer men även coaching på plats i butik. Vi skulle bli glada om du vill vara en del av vårt kundmötesteam som mystery shopper. Vi samarbetar med flera kedjor och företag som vill utveckla sitt kundmöte i olika kanaler. Då är en viktig del att förstå vad man är bra på och vad som är utvecklingsbart, både på kedjenivå men även på butiksnivå. Genom mystery shopping gör vi anonyma besök där vi utvärderar servicen och ser hur du blir bemött som kund. Arbetet är enkelt, men kräver stor noggrannhet och seriositet. Våra förväntningar på dig är att du är: • Förberedd: Du har alltid läst på instruktioner och manualer innan du gör dina uppdrag. • Ansvarsfull: Du ser till att dina uppdrag utförs enligt plan och i tid. • Pålitlig: Du förstår syftet med det du och Custitude gör, du är intresserad av resultaten och vill att kunden ska kunna utvecklas av dina svar. Du kan kommunicera väl på svenska både skriftligt och muntligt. Genom att du registrerar dig i vår databas kommer du bli en del av Custitudes kundmötesteam. Du kommer bli tillfrågad om uppdrag och kan välja att tacka ja/nej vid varje givet tillfälle. En observation tar oftast, inklusive rapportering, 1 timme. Ofta är tiderna för uppdragen väldigt flexibla vilket gör detta till ett mycket bra extrajobb.Ersättning är per uppdrag. Vi ser fram emot din ansökan. #jobbjustnu

17 april 2024
Sista ansökan:
17 maj 2024
Studentjobb: Mätfysiker för uppdrag inom protonbehandling

Är du student och vill testa dina teoretiska färdigheter i praktiken?Har du ett intresse för medicinsk teknik eller strålning? Då har vi uppdraget för dig! Uppstuk behöver nu stärka upp medfler konsulter till ett uppdrag som mätfysiker hos vår kund, som är verksam inom protonbehandling för cancerpatienter i centrala Uppsala. Som konsult kommer du tillsammans med kollegor att starta upp och kalibrera maskiner innan kliniken öppnar för dagen samt assistera sjukhusfysiker under behandlingar av patienter vid behov. Om rollen I rollen som mätfysiker är dehuvudsakliga arbetsuppgifterna att tillsammans med en kollega ochutifrån rådande förhållanden mäta ochverifiera behandlingsutrustning för protonterapi innan kliniken öppnar för dagen. Vid behov kanarbetsuppgifterna även innefatta att assistera sjukhusfysiker vid behandling avpatienter. Vem är du? Vi ser gärnaatt du för närvarande studerar, alternativt nyligen avslutat dina universitetsstudier inom fysik/teknisk fysik eller motsvarande. Detta för att ha grundläggande kunskaper om joniserande strålning och strålskydd. Är du i de senare åren av din utbildning samt har ett intresse av medicinsk teknik eller strålning är det även meriterande. Låter det intressant? Tjänstenomfattarca 15-20 h/månadoch är flexibelt disponerat efter din tillgänglighet. Arbetstiderna är mellan 06.00 - 07.30, vilket gör att tjänsten med fördel går att kombinera med pågående studier eller annat extrajobb. Ansökningar tas emot löpande och tillsättning sker snarast så passa på att söka redan nu!Välkommen med din ansökan!

17 april 2024
Sista ansökan:
4 oktober 2024
Matinspiratör

Jobbify är en jobbplattform för vassa kandidater. För kunds räkning har vi publicerat denna annons, vill du komma i kontakt med den slutgiltiga arbetsgivaren kan du klicka dig vidare till annonsen: Om oss Brand Impact har sedan 1988 hjälpt varumärken inom detalj-och dagligvaru-handeln med att synliggöra sina produkter ute i butikerna antingen genom att bjuda kunder på ett smakprov/pratstund eller att helt enkelt jobba med att exponera och framhäva produkterna genom det visuella. Just nu söker vi dig som vill jobba i livsmedelsbutiker med att bjuda på smakprover av olika varumärkens produkter. Det här jobbet passar dig som vill ha ett socialt jobb och även har ett stort matintresse. Vi söker dig som Är över 18 år Kommunicerar väl på svenska Är en glädjespridare Har ett intresse för mat & dryck Är serviceminded Kan jobba vid behov framför allt på To-Fre mellan kl 11-19 Varför ska du jobba med oss? Förutom ett roligt extrajobb så erbjuder vi dig en bra lön & ett kunnigt supportteam som alltid finns till din hjälp. Har du egen bil betalar vi ut milersättning. I vår grundutbildning ingår bl.a fördjupade kunskaper inom livsmedelshygien, marknadsföring och försäljning. För oss är din personlighet och passion viktigare än utbildning 🚀 Vi ser fram emot din ansökan!

17 april 2024
Sista ansökan:
30 april 2024
Personlig assistent till glad flicka!

Särnmark är ett av Sveriges äldsta företag inom personlig assistans och grundades av nuvarande ägare i början av 1990-talet. Vi arbetar med utgångspunkt i en tydlig och uttalad värdegrund och vår främsta drivkraft är att skapa de bästa förutsättningarna för en individanpassad personlig assistans utifrån varje persons unika behov. Särnmark har idag över 3500 medarbetare och våra kunder och medarbetare finns över hela Sverige. Särnmarks huvudkontor ligger i Sundbyberg men vi har även kontor i Uppsala, Gävle, Malmö, Linköping, Kinna, Uddevalla, Göteborg, Karlstad och Visby. Till en ung tjej med Downs syndrom, söker vi nu en personlig assistent. Tjänsten är perfekt för dig som är student eller vill ha ett extrajobb. Flickan behöver aktivt stöd och hjälp med det mesta i sin vardag. Hon har en utvecklingsförsening som innebär såväl fysisk som mental åldersförsening. Som personlig assistent är det viktigt att du är ansvarskännande. För att trivas med det här arbetet är det viktigt att du kan arbeta självständigt. Vi lägger stor vikt på personlig lämplighet. Tjänsterna är på deltid och förlagd till 2-3 vardagseftermiddagar i veckan mellan 15:30-20:30 och var tredje helg. Under helger och skollov är passen förlagda om möjligt vanligtvis mellan ca 10.00-18.00. Tillträde omgående.

16 april 2024
Sista ansökan:
15 maj 2024
Barnvakt/Nanny Extrajobb Uppsala Kvällstid - Kollektivavtal

Om Nannynu! / About Nannynu! Vi är ett av Sveriges största, första och mest prisbelönta barnvaktsföretag och stolta över att ha kollektivavtal och bra villkor våra alla våra anställda barnvakter. Vi tror på att leverera barnvakter i världsklass och då vi är ett växande företag söker vi nu Dig som vill ge dig ut på nya äventyr som barnvakt/nanny. Vi ser till att du får jobba i en barnvaktsfamilj som passar in på din profil och att du utbildas i bland annat Barn-HLR och barnolycksfall i samband med att du börjar jobba som barnvakt på nanny.nu. Du kommer att ha tät kontakt med din närmaste chef och ett roligt extrajobb som är en merit för livet! Om uppdraget / About the assignment Familj i Centrala Uppsala med två barn (2 och 5 år) önskar hjälp med barnpassning varannan vecka på fredags- eller lördagskvällar, mellan kl. 17.00-20.00. Din profil / Your profile Är du en person som vill underlätta andra människors vardag i form av barnpassning samtidigt som du har ett roligt extrajobb? Vill du ansvara för det finaste en familj har, nämligen barnen, och samtidigt hjälpa föräldrar att få ihop barnpassningen? Vill du skratta, busa och bidra till att barnen får en fantastisk stund tillsammans med en person de kan se upp till? Vill du bli en del av ett företag som levererar barnpassning i världsklass? Då ska du söka jobbet som barnvakt hos en av våra familjer! Då barnvakt är ett extraarbete ser vi gärna att du har en annan huvudsaklig sysselsättning, t.ex. studier eller deltidsjobb och för att det ska bli en långsiktig relation vill vi att du har en rimlig restid till familjen (vi brukar tänka oss runt 30 minuter). Här kan du läsa mer om oss och vår kravprofil https://nanny.nu/jobba-som-barnvakt/. Sök jobb som barnvakt hos oss idag! Vi erbjuder / What we offer Börjar du jobba som barnvakt hos oss så kan vi erbjuda dig ett roligt och meningsfullt extraarbete med goda villkor då vi har kollektivavtal. Du får dessutom: – Nannycertifieringskurs där du lär dig mer om barnvaktsjobbet – Kurs i barn-HLR – Försäkring till, från och under arbetet – Vi vill ha ett löneupplägg som känns bra för alla kompetensprofiler och åldrar därför öppnar vi upp för individuell lönesättning för alla som en har gymnasieexamen. För alla som fortfarande går i gymnasiet har vi en fast timlön på 127.38 - 159.48 kr/timme inkl. semesterersättning. – Ob-tillägg samt storhelgstillägg – Möjlighet till fast avtal med garanterade timmar – Möjlighet till fortsatt arbete inom koncernen Vid anställning som barnvakt hos oss begär vi utdrag ur belastningsregistret. Vi intervjuar löpande och tipsar dig att vara snabb in med din ansökan. Skicka gärna in den på https://nanny.nu/jobba-som-barnvakt/

16 april 2024
Sista ansökan:
30 april 2024
Matinspiratör

Om oss Brand Impact har sedan 1988 hjälpt varumärken inom detalj-och dagligvaru-handeln med att synliggöra sina produkter ute i butikerna antingen genom att bjuda kunder på ett smakprov/pratstund eller att helt enkelt jobba med att exponera och framhäva produkterna genom det visuella. Just nu söker vi dig som vill jobba i livsmedelsbutiker med att bjuda på smakprover av olika varumärkens produkter. Det här jobbet passar dig som vill ha ett socialt jobb och även har ett stort matintresse. Vi söker dig som Är över 18 år Kommunicerar väl på svenska Är en glädjespridare Har ett intresse för mat & dryck Är serviceminded Kan jobba vid behov framför alltpå To-Fre mellan kl 11-19 Varför ska du jobba med oss? Förutom ett roligt extrajobb så erbjuder vi dig en bra lön & ett kunnigt supportteam som alltid finns till din hjälp. Har du egen bil betalar vi ut milersättning. I vår grundutbildning ingår bl.a fördjupade kunskaper inom livsmedelshygien, marknadsföring och försäljning. För oss är din personlighet och passion viktigare än utbildning Vi ser fram emot din ansökan!

16 april 2024
Sista ansökan:
30 april 2024
SEMCON Energy Academy 2024

Meet a Student är en jobbplattform för juniora talanger. För kunds räkning har vi publicerat denna annons, vill du komma i kontakt med den slutgiltiga arbetsgivaren kan du klicka dig vidare till annonsen: Vi på Semcon drivs av en genuin nyfikenhet på människor och deras beteenden och allt vi gör handlar om människorna som använder våra produkter och lösningar. Som energikonsult på Semcon får man möjlighet att arbeta med en bred variation av projekt och kunder inom energibranschen. Här får du chansen att vara med och påverka framtiden. Till hösten 2024 startar vi vår årliga Energy Academy, en språngbräda för dig som söker möjligheter att växa inom energibranschen inom roller såsom: Energiingenjör Elingenjör Elkraftsingenjör Projektledare inom energi Elkonstruktör Processingenjör Energy Academy sträcker sig över 6 månader och innehåller utöver ditt uppdrag även utbildningar, kunskapsutbyten och möjlighet till nätverkande. Du får chansen att fördjupa dig inom exempelvis energikartläggning, datoriserade system och projektledning i vår egen metodik XLPM. Efter programmet övergår du i en tillsvidareanställning hos oss på Semcon och fortsätter din resa. För att du ska trivas i en konsultroll på Semcon är du en person som gillar att träffa nya människor och har en förmåga att bygga relationer. Vi tror även du är en person som värderar ett gott samarbete och som gärna hjälper till där det behövs. Du trivs med att jobba förbättringsorienterat. Vi ser att du har en examen inom exempelvis energisystem, maskinteknik, elektroteknik, energiteknik, energi-och miljöteknik för att få rätt förutsättningar i rollen. Troligen har du kommit i kontakt med energibranschen via ett sommarjobb, extrajobb eller så har du kanske hunnit arbeta något eller några år inom branschen. Oavsett så är du nyfiken på vad branschen har att erbjuda. Du behöver ha flytande kunskaper i svenska och engelska, i tal och skrift. Vad gör oss unika i en värld av valmöjligheter? Vi tror att det är vår kultur. En stark, välkomnande och inkluderande företagskultur gör människor engagerade. Och det är när vi blir engagerade och inspirerade som vi utvecklar de verkligt framstående produkterna och lösningarna. Läs mer om vår kultur här: Kultur som strategi | Semcon Är du intresserad av att delta i 2024 års Energy Academy välkomnar vi dig att skicka in en ansökan. Vi kommer att göra ett löpande urval och programmet är tänkt att starta i september men tillträdesdatum kan diskuteras. Varmt välkommen med din ansökan redan idag! Har du frågor är du välkommen att ta kontakt med Cay nedan. Cay Åsberg [email protected] Team Manager

15 april 2024
Sista ansökan:
30 april 2024