Lediga jobb hos Orust kommun
Orust – den gröna och trygga ön där tanken är fri och drömmar får liv. Vi satsar på utveckling och investerar i både välfärd och våra medarbetare. Vi är stolta över att vår senaste medarbetarenkät visade att närmare 90% av våra medarbetare är stolta över att arbeta i Orust kommun. Välkommen till oss! Om arbetsplatsen Tjänsten är placerad på Utvecklingsenheten vid sektor Ledning- och Verksamhetsstöd i Orust kommun. Utvecklingsenheten har ett strategiskt och samordnande ansvar för arbetet med civil beredskap, säkerhetsfrågor, trygghetsfrämjande och brottsförebyggande arbete. Enheten har även det strategiska och samordnande ansvaret för folkhälsa, kommunikation, näringslivsutveckling, kommunutveckling och integration. Här får du möjlighet att arbeta i en dynamisk och inspirerande miljö där innovation och samarbete står i centrum. Dina närmaste kollegor blir vår kris- och beredskapsstrateg samt vår trygghets- och säkerhetsstrateg, vilket innebär att du kommer att vara en del av ett kompetent och engagerat team som brinner för att skapa en trygg och säker kommun. Vi värdesätter helhetssyn, samarbete, innovation och personlig utveckling. Dina arbetsuppgifter Orust kommun stärker sin beredskapsorganisation genom tillsättandet av en ny tjänst som beredskapssamordnare. Du kommer att stötta kommunens olika verksamheter i deras kontinuitetshantering genom att samordna, ge metodstöd och hålla utbildningar. Du ska även stödja verksamheterna i framtagande av beredskapsplaner, risk- och sårbarhetsanalyser och att öva olika förmågor för att minska sårbarheten och öka förmågan att hantera fredstida kriser och höjd beredskap. Arbetet är primärt operativt så du förväntas kunna leda och driva egna projekt och processer, men också delta i och vara ett stöd i andras uppdrag. Du ingår även i kommunens krisledningsorganisation. Om dig Du är en trygg, stabil och utåtriktad person. Du arbetar metodiskt och strukturerat. Du har goda kommunikationsfärdigheter, är analytisk och har en stark problemlösningsförmåga. Du lär dig snabbt och har en helhetssyn som gör att du förstår vikten av samarbete för att uppnå goda resultat. Du kan självständigt planera, prioritera och organisera ditt arbete för att nå uppsatta mål inom givna tidsramar. Du har lätt för att skapa och upprätthålla goda relationer både internt och externt. Du trivs i en samordnande roll men har också förmågan att driva dina frågor framåt. Du kan omsätta planer till konkreta åtgärder. Vi söker dig som vill växa tillsammans med oss och bidra till vår gemensamma framgång. Kvalifikationer Krav: • Erfarenhet eller kunskap inom områdena civilt försvar, krisberedskap och säkerhetsskydd. • Relevant högskoleexamen inom riskhantering, krisberedskap, samhällsskydd eller annan utbildning eller erfarenhet som arbetsgivaren bedömer relevant. • Kunskaper inom krisberedskapssystemet eller erfarenhet av att arbeta med frågor kopplade till civil beredskap. • Körkort med behörighet B. • Godkänt säkerhetsprövning enligt säkerhetsskyddslagen (2018:585), vilket innebär ett krav på svenskt medborgarskap. • Förmåga att ta till sig och dela information, både muntligt och skriftligt. Meriterande: • Erfarenhet från kommunal verksamhet eller arbete i en politiskt styrd organisation Övriga upplysningar: Arbetstid/varaktighet: Heltid, tillsvidare Lön: Individuell lönesättning Tillträdesdag: Enligt överenskommelse Sista ansökningsdag: 2025-08-15 Körkort: B För Orust kommun är det en självklarhet att mångfald och jämställdhet gynnar arbetsgruppen, arbetsplatsen och arbetsgivaren. Vi tillämpar rökfri arbetstid. Inom vissa yrken i Orust kommun krävs utdrag ur belastningsregistret eller säkerhetsprövning. Det gäller alla som ska arbeta inom skolan, HR-, Ekonomienheten samt med direkt stöd till brukare inom sektor omsorg. Vill du veta mer om Orust kommun som arbetsgivare och de förmåner vi erbjuder kan du läsa mer på vår webb: Orust.se Vi undanber oss vänligen men bestämt direktkontakt med bemannings- och rekryteringsföretag samt försäljare av ytterligare jobbannonser.
Orust – den gröna och trygga ön där tanken är fri och drömmar får liv. Vi satsar på utveckling och investerar i både välfärd och våra medarbetare. Vi är stolta över att vår senaste medarbetarenkät visade att närmare 90% av våra medarbetare är stolta över att arbeta i Orust kommun. Välkommen till oss! Om arbetsplatsen Befattning/Tjänst: Barnskötare, Vikariat 100% Referensnummer: 20250124 Placering: Ängsbergets förskola Ängsbergets förskola ligger centralt Henåns samhälle. Vi har en härlig utemiljö och nära till skogen som ligger alldeles utanför. Dina arbetsuppgifter Med läroplanen som bas arbetar du tillsammans med kollegor med barn i grupp, men ser samtidigt till att varje barn får utmaningar som passar deras ålder, erfarenheter och kunskaper. Det sker genom att skapa möjligheter till utforskande lek och lärande där barnens inflytande ges utrymme. Lärandet sker i ändamålsenliga lokaler med väl förberedd miljö. Som barnskötare på förskolan hos oss ingår du i ett team tillsammans med andra pedagoger. Förskolans läroplan Lpfö 18 ligger som en grund i ditt uppdrag med dess skrivningar om arbetslagets ansvar för undervisningen. Ditt arbete som barnskötare bidrar till arbetslagets systematiska kvalitetsarbete i undervisningen. Du är med och utformarlärandemiljöer och genomför undervisning. Du har också kontakt och dialogmed barnens vårdnadshavare Om dig Vi söker dig med barnskötarexamen eller dig som läser till barnskötare och som har goda kunskaper och medvetenhet om hur du entusiasmerar barn i deras utveckling och lärande. Goda kunskaper i det svenska språket både i tal och skrift är ett krav i tjänsten. Som person tar du ansvar för dina och de gemensamma arbetsuppgifterna med verksamhetens och barnens bästa i fokus. Vi vill även att du har förmåga att arbeta tillsammans med andra för att utföra uppgifter och nå mål. Genom att vara intresserad och skapa förståelse för andra verkar du för ett respektfullt arbetsklimat. För att trivas i rollen bör du även kunna balansera olika krav och behålla lugnet i olika situationer som uppstår på en förskola. Vi tror även att du är en flexibel person som inte har problem att anpassa sig när förutsättningarna ändras. Övriga upplysningar: Arbetstid/varaktighet: Heltid 100% 2025-08-18 till 2026-06-30 Lön: Individuell lönesättning Tillträdesdag: 2025-08-18 Sista ansökningsdag: 2025-06-30 Körkort: B krävs ej men ska kunna öppna 6:00 och kunna stänga kl 18:00. För Orust kommun är det en självklarhet att mångfald och jämställdhet gynnar arbetsgruppen, arbetsplatsen och arbetsgivaren. Vi tillämpar rökfri arbetstid. Inom vissa yrken i Orust kommun krävs utdrag ur belastningsregistret eller säkerhetsprövning. Det gäller alla som ska arbeta inom skolan, HR-, Ekonomienheten samt med direkt stöd till brukare inom sektor omsorg. Vill du veta mer om Orust kommun som arbetsgivare och de förmåner vi erbjuder kan du läsa mer på vår webb: Orust.se Vi undanber oss vänligen men bestämt direktkontakt med bemannings- och rekryteringsföretag samt försäljare av ytterligare jobbannonser.
Orust – den gröna och trygga ön där tanken är fri och drömmar får liv. Vi satsar på utveckling och investerar i både välfärd och våra medarbetare. Vi är stolta över att vår senaste medarbetarenkät visade att närmare 90% av våra medarbetare är stolta över att arbeta i Orust kommun. Välkommen till oss! Om arbetsplatsen Befattning/Tjänst: Stödassistent Referensnummer: 20250123 Placering: LSS-boende, Svanesund Arbetsplatsens grundplacering är på en LSS-bostad i Svanesund men vi stöttar även upp på andra LSS-bostäder inom kommunen om det behövs. Bostaden ligger centralt i Svanesund med närhet till hav, skog, affär och fina promenadvägar samt kollektivtrafik. Det bor fem personer på boendet och arbetsgruppens uppgifter är att finnas där och stötta personerna och ge dem goda levnadsvillkor och utifrån varje individs enskilda behov. Vi arbetar för personernas självbestämmande, delaktighet, integritet och lika villkor i samhället. Vi söker nu 1-2 nya stödassistenter då vi har förändringar i personalstyrkan. Dina arbetsuppgifter Dina arbetsuppgifter är att se till så personerna på boendet får sina behov tillgodosedda. Det innebär bland annat att hjälpa till och stötta individen med det som individen själv inte klarar av att utföra samt att arbeta motiverande till delaktighet på ett pedagogiskt sätt. Du kommer att hjälpa den enskilde i sin vardag med att stötta vid matsituationer, tvätta, städa, personlig hygien samt bidra med att stötta den enskilde att komma iväg på jobb och fritidsaktiviteter. Vi vill skapa en meningsfull vardag för personerna som bor på boendet. Vi strävar efter ett gott samarbete med alla personer kopplade till den enskilde individen, så dina arbetsuppgifter kommer innebära mycket samarbete och samverkan. En stor del i arbetet är även att dokumentera, arbeta utifrån och följa upp genomförandeplaner. Vi arbetar utifrån målarbete kring den enskilde samt från kommunens uppsatta mål. Att vara medarbetare i Orust kommun innebär ständig utveckling, vi förutsätter att du är engagerad i både utveckling av din egen yrkesroll såväl som i verksamhetsutveckling. Som stödassistent arbetar du på schema dag, kväll och varannan helg. Målet med arbetet är att få den enskilde att leva som andra! Vi arbetar utefter ett lågaffektivt bemötande. Personalen på gruppbostaden har blivit utbildade inom PERMA som står för: Positiva känslor, Engagemang, Relationer, Meningsfullhet och Att lyckas. PERMA är ett fokusområde som vi ständigt eftersträvar. Målgrupperna du kommer att arbeta med kan komma att variera över tid. På boendet finns personer med intellektuell funktionsnedsättning och/eller neuropsykiatriska diagnoser. Om dig Vi söker dig som ser arbetet med människor som meningsfullt, klarar att jobba både självständigt och ihop med kollegor samt kan ta egna initiativ. Vi ser gärna att du har kunskaper om låg affektivt bemötande. Meriterande är också om du har kunskaper om AKK samt att du har ett intresse för olika digitala hjälpmedel. Stödassistent: Vi söker dig som har grundutbildning på gymnasienivå, motsvarande barn- och fritids- eller vård- och omsorgsprogrammet med fördjupning inom funktionshinder- eller psykiatriområdet eller annan utbildning som arbetsgivaren bedömer som lämplig. Det krävs även att du har en god kunskap inom Social dokumentation samt erfarenhet från dokumentationssystem, Orust kommun använder sig av Lifecare. Tidigare erfarenhet och kunskap inom nedanstående kompetensområden värderas som starka meriter. · AKK (Alternativ och kompletterande kommunikation) · Tydliggörande pedagogik med inriktning för personer med kognitiva nedsättningar. · Hjälpmedel till personer med kognitiva nedsättningar. · Bildstöd - gärna erfarenhet från bildstödsprogrammen Inprint & Symwriter. · Seriesamtal & sociala berättelser · Lågaffektivt bemötande · Neuropsykiatriska funktionsnedsättningar · ESL (ett självständigt liv) · MI (motiverande samtal). Tjänsten kräver god kunskap och erfarenhet av arbete med målgruppen. Övriga upplysningar: Arbetstid/varaktighet: Heltid, tillsvidare Lön: Individuell lönesättning Tillträdesdag: Enligt överenskommelse. Sista ansökningsdag: 2025-07-20 Körkort: B För Orust kommun är det en självklarhet att mångfald och jämställdhet gynnar arbetsgruppen, arbetsplatsen och arbetsgivaren. Vi tillämpar rökfri arbetstid. Inom vissa yrken i Orust kommun krävs utdrag ur belastningsregistret eller säkerhetsprövning. Det gäller alla som ska arbeta inom skolan, HR-, Ekonomienheten samt med direkt stöd till brukare inom sektor omsorg. Vill du veta mer om Orust kommun som arbetsgivare och de förmåner vi erbjuder kan du läsa mer på vår webb: Orust.se Vi undanber oss vänligen men bestämt direktkontakt med bemannings- och rekryteringsföretag samt försäljare av ytterligare jobbannonser.
Orust – den gröna och trygga ön där tanken är fri och drömmar får liv. Vi satsar på utveckling och investerar i både välfärd och våra medarbetare. Vi är stolta över att vår senaste medarbetarenkät visade att närmare 90% av våra medarbetare är stolta över att arbeta i Orust kommun. Välkommen till oss! Om arbetsplatsen Ängås skola är en F-9 skola Ängås Skola F-9 är en skola med ca 500 elever. På Ängås skola finns goda digitala förutsättningar för personal och elever. Vi har smartboards i alla klassrum. Från år 3 får eleverna en egen Chromebook och för de yngre eleverna finns god tillgång till olika digitala verktyg (Chromebook och Ipads). På F-3 arbetar vi med utomhuspedagogik och ser många vinster i att ha lektioner ute där eleverna får använda alla sina sinnen på lektionstid. Hos oss arbetar vi med aktiviteter för eleverna på lunchrasten utifrån den pedagogiska inriktningen R.A.S.T. Detta ansvarar vi på fritids för. Vi har också under de senaste åren implementerat värdegrundsarbetet PALS på hela skolan. I detta arbeta är alla medarbetare delaktiga – för elevernas bästa. Dina arbetsuppgifter Du kommer att arbeta både i klass och på fritidshemmet. Det innebär att du behöver vara trygg i att planera egna projekt och teman, samt ta ansvar för avdelningens planering tillsammans med kollegor. Du samverkar med läraren i klassen och är aktiv i den gemensamma och övergripande planeringen för samtliga fritidshem på skolan. Du bidrar också i det systematiska kvalitetsarbetet på enheten, vilket innefattar planering, genomförande, uppföljning och analys. Du blir en del av fritidsarbetslaget och kommer, tillsammans med oss, att erbjuda eleverna R.A.S.T.-aktiviteter. Om dig Det är önskvärt att du är legitimerad fritidspedagog eller lärare mot fritidshem och har god kunskap om läroplanens innehåll och mål – både i teori och praktik. Du är självständig, ansvarstagande och trygg i att arbeta ensam i barngrupper. Samtidigt är du en lagspelare som visar respekt för kollegor, delar med dig av din kunskap och tar del av andras. Vi arbetar utifrån mottot ”Alla barn är allas barn”, och vi hoppas att du delar vår syn på detta. Välkommen till oss! Hos oss möts du av ett härligt gäng bestående av både män och kvinnor, i olika åldrar, som trivs med såväl eleverna som med varandra. Ärlighet, glädje och humor är viktiga byggstenar i vår arbetsmiljö, och vi är medvetna om att vi alla bidrar till varandras trivsel. Vi hoppas att du vill bli en del av vårt team! Övriga upplysningar: Arbetstid/varaktighet: 100%, tillsvidare eller ev vikariat Lön: Individuell lönesättning, ange löneanspråk. Tillträdesdag: 2025-08-12 eller efter överenskommelse Sista ansökningsdag: 2025-07-03. Intervjuer sker löpande. Körkort: Krävs ej För Orust kommun är det en självklarhet att mångfald och jämställdhet gynnar arbetsgruppen, arbetsplatsen och arbetsgivaren. Vi tillämpar rökfri arbetstid. Inom vissa yrken i Orust kommun krävs utdrag ur belastningsregistret eller säkerhetsprövning. Det gäller alla som ska arbeta inom skolan, HR-, Ekonomienheten samt med direkt stöd till brukare inom sektor omsorg. Vill du veta mer om Orust kommun som arbetsgivare och de förmåner vi erbjuder kan du läsa mer på vår webb: Orust.se Vi undanber oss vänligen men bestämt direktkontakt med bemannings- och rekryteringsföretag samt försäljare av ytterligare jobbannonser.
Orust – den gröna och trygga ön där tanken är fri och drömmar får liv. Vi satsar på utveckling och investerar i både välfärd och våra medarbetare. Vi är stolta över att vår senaste medarbetarenkät visade att närmare 90% av våra medarbetare är stolta över att arbeta i Orust kommun. Välkommen till oss! Om arbetsplatsen Sektor Omsorg är en verksamhet med cirka 600 medarbetare, uppdelad i fyra verksamhetsgrenar: Äldreomsorg, Socialt stöd, Individ- och familjeomsorg (IFO) samt Vård och omsorg. Kommunal primärvård är en del av Vård och omsorg som också innefattar Korttidsenheten, Personalpoolen, sektor omsorgs Verksamhetsstöd samt en Projekt- och utvecklingsledare med fokus på hälso- och sjukvård. Kommunal primärvård består av Rehabenheten och Sjuksköterskeenheten med upptagningsområde inom hela Orust kommun. Rehabenheten utgår från Henån där arbetsterapeuter, fysioterapeuter och rehab assistenter arbetar medan Sjuksköterskeenheten utgår från fyra lokaler fördelade mellan Svanesund, Ellös och Henån där distriktssköterskor, sjuksköterskor och undersköterskor verkar. Ansvaret för Rehabenheten och Sjuksköterskeenheten fördelas mellan två enhetschefer där justering av ansvarsområden kan ske efter behov. För närvarande är ansvaret fördelat så att en enhetschef ansvarar för Rehabenheten och sjuksköterskor som arbetar mot ordinärt boende och den andra enhetschefen ansvarar för nattsjuksköterskor och sjuksköterskor som arbetar mot särskilt boende. Dina arbetsuppgifter Sektor Omsorg är en verksamhet med cirka 600 medarbetare, uppdelad i fyra verksamhetsgrenar: Äldreomsorg, Socialt stöd, Individ- och familjeomsorg (IFO) samt Vård och omsorg. Kommunal primärvård är en del av Vård och omsorg som också innefattar Korttidsenheten, Personalpoolen, sektor omsorgs Verksamhetsstöd samt en Projekt- och utvecklingsledare med fokus på hälso- och sjukvård. Kommunal primärvård består av Rehabenheten och Sjuksköterskeenheten med upptagningsområde inom hela Orust kommun. Rehabenheten utgår från Henån där arbetsterapeuter, fysioterapeuter och rehabassistenter arbetar medan Sjuksköterskeenheten utgår från fyra lokaler fördelade mellan Svanesund, Ellös och Henån där distriktssköterskor, sjuksköterskor och undersköterskor verkar. Ansvaret för Rehabenheten och Sjuksköterskeenheten fördelas mellan två enhetschefer där justering av ansvarsområden kan ske efter behov. För närvarande är ansvaret fördelat så att en enhetschef ansvarar för Rehabenheten och sjuksköterskor som arbetar mot ordinärt boende och den andra enhetschefen ansvarar för nattsjuksköterskor och sjuksköterskor som arbetar mot särskilt boende. Om dig Sektor Omsorg är en verksamhet med cirka 600 medarbetare, uppdelad i fyra verksamhetsgrenar: Äldreomsorg, Socialt stöd, Individ- och familjeomsorg (IFO) samt Vård och omsorg. Kommunal primärvård är en del av Vård och omsorg som också innefattar Korttidsenheten, Personalpoolen, sektor omsorgs Verksamhetsstöd samt en Projekt- och utvecklingsledare med fokus på hälso- och sjukvård. Kommunal primärvård består av Rehabenheten och Sjuksköterskeenheten med upptagningsområde inom hela Orust kommun. Rehabenheten utgår från Henån där arbetsterapeuter, fysioterapeuter och rehabassistenter arbetar medan Sjuksköterskeenheten utgår från fyra lokaler fördelade mellan Svanesund, Ellös och Henån där distriktssköterskor, sjuksköterskor och undersköterskor verkar. Ansvaret för Rehabenheten och Sjuksköterskeenheten fördelas mellan två enhetschefer där justering av ansvarsområden kan ske efter behov. För närvarande är ansvaret fördelat så att en enhetschef ansvarar för Rehabenheten och sjuksköterskor som arbetar mot ordinärt boende och den andra enhetschefen ansvarar för nattsjuksköterskor och sjuksköterskor som arbetar mot särskilt boende. Övriga upplysningar: Arbetstid/varaktighet: Heltid, tillsvidare Lön: Individuell lönesättning Tillträdesdag: 2025-10-01 eller enligt överenskommelse Sista ansökningsdag: 2025-07-27 Körkort: B För Orust kommun är det en självklarhet att mångfald och jämställdhet gynnar arbetsgruppen, arbetsplatsen och arbetsgivaren. Vi tillämpar rökfri arbetstid. Inom vissa yrken i Orust kommun krävs utdrag ur belastningsregistret eller säkerhetsprövning. Det gäller alla som ska arbeta inom skolan, HR-, Ekonomienheten samt med direkt stöd till brukare inom sektor omsorg. Vill du veta mer om Orust kommun som arbetsgivare och de förmåner vi erbjuder kan du läsa mer på vår webb: Orust.se Vi undanber oss vänligen men bestämt direktkontakt med bemannings- och rekryteringsföretag samt försäljare av ytterligare jobbannonser.
Orust – den gröna och trygga ön där tanken är fri och drömmar får liv. Vi satsar på utveckling och investerar i både välfärd och våra medarbetare. Vi är stolta över att vår senaste medarbetarenkät visade att närmare 90% av våra medarbetare är stolta över att arbeta i Orust kommun. Välkommen till oss! Om arbetsplatsen Inom Sektor Lärande finns ca 400 medarbetare i olika verksamheter som kulturskola, förskola, fritidshem, förskoleklass, grundskola, anpassad grundskola, gymnasium, vuxenutbildning samt sektorns ledning och administration. På Lärandekontoret arbetar totalt 7 personer med administration, utveckling och politiska processer på huvudmannanivå. Då en av kommunens trafikhandläggare nu går i pension söker vi en efterträdare, som tillsammans med sin kollega ska arbeta med handläggning av skolskjuts, färdtjänst och parkeringstillstånd. Dina arbetsuppgifter Vi söker dig som vill arbeta med kommunens skolskjuts- och färdtjänstfrågor. I arbetet planerar och beslutar du, tillsammans med en kollega, om skolskjuts. Detta innebär att du bedömer rätten till skolskjuts för varje elev, planerar linjedragningar och andra moment som skolskjutshanteringen innefattar. Trafikhandläggarna gör också utredningar och tar beslut kring färdtjänst och parkeringstillstånd. I förekommande fall hanterar ni eventuella överklaganden. Det kan komma att ske förändringar i arbetsinnehållet beroende på kompetensen hos den sökande Om dig Vi söker dig med högskoleutbildning inom offentlig förvaltning eller annan jämförbar utbildning eller erfarenhet som arbetsgivaren bedömer likvärdig. Erfarenhet av myndighetsutövning eller kommunal handläggning är en fördel. Du behöver ha ett gott kundbemötande, vara strukturerard samt gilla problemlösning och samarbete. Vidare behöver du ha goda datakunskaper, lätt för att uttrycka dig i både tal och skrift, samt god förmåga att skapa struktur, ordning och reda. Stor vikt läggs vid personlig lämplighet. Övriga upplysningar: Arbetstid/varaktighet: Heltid, tillsvidare. Lön: Individuell lönesättning. Tillträdesdag: Enligt överenskommelse. Sista ansökningsdag: 2025-06-30 Körkort: B För Orust kommun är det en självklarhet att mångfald och jämställdhet gynnar arbetsgruppen, arbetsplatsen och arbetsgivaren. Vi tillämpar rökfri arbetstid. Inom vissa yrken i Orust kommun krävs utdrag ur belastningsregistret eller säkerhetsprövning. Det gäller alla som ska arbeta inom skolan, HR-, Ekonomienheten samt med direkt stöd till brukare inom sektor omsorg. Vill du veta mer om Orust kommun som arbetsgivare och de förmåner vi erbjuder kan du läsa mer på vår webb: Orust.se Vi undanber oss vänligen men bestämt direktkontakt med bemannings- och rekryteringsföretag samt försäljare av ytterligare jobbannonser.
Orust – den gröna och trygga ön där tanken är fri och drömmar får liv. Vi satsar på utveckling och investerar i både välfärd och våra medarbetare. Vi är stolta över att vår senaste medarbetarenkät visade att närmare 90% av våra medarbetare är stolta över att arbeta i Orust kommun. Välkommen till oss! Om arbetsplatsen Vill du ha ett omväxlande jobb där du får använda din hantverksskicklighet för att underhålla och utveckla fastigheter? Trivs du med att arbeta i en vacker skärgårdsmiljö och vara en del av ett team som gör skillnad för invånarna? Då kan du vara den vi söker! Dina arbetsuppgifter I rollen som snickare kommer du att: - Underhålla och reparera kommunens fastigheter, såsom skolor, äldreboenden och andra verksamhetslokaler - Utföra både planerat och akut underhåll av byggnader - Arbeta med allt från mindre snickeriarbeten till större renoveringar - Ha en varierad arbetsdag med både självständiga och team-baserade uppgifter - Vid behov stötta upp som fastighetsskötare Om dig Vi söker dig som: - Är utbildad snickare med yrkesbevis - Har ett praktiskt och lösningsorienterat arbetssätt - Trivs med att arbeta både självständigt och i grupp - Är serviceinriktad och vill bidra till en hållbar och trivsam kommun - Har B-körkort, då arbete kan ske på olika platser inom kommunen Övriga upplysningar: Vi erbjuder - Ett varierande och fritt arbete i en vacker skärgårdskommun - Trygg anställning med goda villkor enligt kollektivavtal - Ett trevligt arbetslag med engagerade kollegor - Möjlighet att påverka och utveckla kommunens fastigheter Låter detta som något för dig? Varmt välkommen med din ansökan! Arbetstid/varaktighet: Heltid, tillsvidare Lön: Individuell lönesättning Tillträdesdag: Enligt överenskommelse Sista ansökningsdag: 2025-06-30 Körkort: B För Orust kommun är det en självklarhet att mångfald och jämställdhet gynnar arbetsgruppen, arbetsplatsen och arbetsgivaren. Vi tillämpar rökfri arbetstid. Inom vissa yrken i Orust kommun krävs utdrag ur belastningsregistret eller säkerhetsprövning. Det gäller alla som ska arbeta inom skolan, HR-, Ekonomienheten samt med direkt stöd till brukare inom sektor omsorg. Vill du veta mer om Orust kommun som arbetsgivare och de förmåner vi erbjuder kan du läsa mer på vår webb: Orust.se Vi undanber oss vänligen men bestämt direktkontakt med bemannings- och rekryteringsföretag samt försäljare av ytterligare jobbannonser.
Orust – den gröna och trygga ön där tanken är fri och drömmar får liv. Vi satsar på utveckling och investerar i både välfärd och våra medarbetare. Vi är stolta över att vår senaste medarbetarenkät visade att närmare 90% av våra medarbetare är stolta över att arbeta i Orust kommun. Välkommen till oss! Om arbetsplatsen Vill du jobba med oss? Vi söker nu vår nästa medarbetare som miljö- och hälsoskyddsinspektör. Miljöenheten i Orust kommun arbetar för god miljö och säker mat utifrån miljöbalken och livsmedelslagstiftningen. Miljöenheten ingår i sektor Samhällsutveckling och har tolv medarbetare med gemensamma mål och stark laganda. Vi jobbar i team med tillsyn och prövning och är därför mycket måna om gott samarbete och samsyn inom avdelningen. Dina arbetsuppgifter Som miljö- och hälsoskyddsinspektör hos oss kommer du att arbeta med tillsyn och prövning enligt miljöbalken. Inriktning kan i viss mån anpassas efter dina kunskaper eller intresseområden men det vi främst söker nu är inom planerad tillsyn. I arbetet ingår att ge råd till allmänhet och berörda aktörer samt att utföra tillsyn och besluta i myndighetsärenden. Arbetet är omväxlande och innebär både kontors- och fältarbete. Vi erbjuder en arbetsplats där utveckling för att vara en serviceorganisation med myndighetsansvar står i fokus. Du kommer att vara del av en grupp där resultat, engagemang och positiv stämning har en given plats. Som medarbetare hos oss finns det stora möjligheter att utvecklas då du kommer arbeta med spännande tillsynsområden tillsammans med engagerade och duktiga kollegor. Du erbjuds kontinuerlig kompetensutveckling inom dina arbetsområden där också digital kompetens är en viktig del. Om dig För att lyckas väl i rollen behöver du vara initiativrik, lyhörd och våga tänka nytt. Du ser möjligheter i förändringar, tar egna initiativ och kommer med nya angreppssätt i arbetsrelaterade frågor. Du uttrycker dig pedagogiskt och tydligt på svenska i både tal och skrift, är skicklig på att prioritera samt tar ansvar för ditt arbete och strukturerar det på ett effektivt sätt. Du är serviceinriktad och bekväm i mötet med de människor du träffar i arbetet. Du har också förmåga att sätta dig in i kundens perspektiv samtidigt som du har fokus på uppdraget. Arbetet innebär många kontakter med människor så du behöver ha förmågan att lyssna och förstå, samtidigt som du är tydlig i din kommunikation. Det är viktigt att du fungerar väl i gruppen samtidigt som du är självgående. Vi lägger mycket stor vikt vid dina personliga egenskaper. Kvalifikationer och personliga egenskaper Vi söker dig som har högskoleutbildning inom miljö-och hälsoskydd eller annan utbildning som vi bedömer är likvärdig. Du har god kunskap om myndighetsarbete, miljöbalken, förvaltningsrätt samt kan uttrycka dig i tal och skrift. Datorvana, digitala system och hjälpmedel är en självklarhet. Vänta inte, du är varmt välkommen med din ansökan redan idag! Övriga upplysningar: Arbetstid/varaktighet: Heltid, tillsvidare Lön: ex. Individuell lönesättning Tillträdesdag: Enligt överenskommelse Sista ansökningsdag: 2025-06-29 urval och intervjuer sker löpande så du är Körkort: B-körkort krävs För Orust kommun är det en självklarhet att mångfald och jämställdhet gynnar arbetsgruppen, arbetsplatsen och arbetsgivaren. Vi tillämpar rökfri arbetstid. Inom vissa yrken i Orust kommun krävs utdrag ur belastningsregistret eller säkerhetsprövning. Det gäller alla som ska arbeta inom skolan, HR-, Ekonomienheten samt med direkt stöd till brukare inom sektor omsorg. Vill du veta mer om Orust kommun som arbetsgivare och de förmåner vi erbjuder kan du läsa mer på vår webb: Orust.se Vi undanber oss vänligen men bestämt direktkontakt med bemannings- och rekryteringsföretag samt försäljare av ytterligare jobbannonser.
Orust – den gröna och trygga ön där tanken är fri och drömmar får liv. Vi satsar på utveckling och investerar i både välfärd och våra medarbetare. Vi är stolta över att vår senaste medarbetarenkät visade att närmare 90% av våra medarbetare är stolta över att arbeta i Orust kommun. Välkommen till oss! Om arbetsplatsen Orust kommun är inne i en spännande och utvecklande fas. Sektor Samhällsutveckling arbetar med många områden som har stor betydelse för alla som lever, besöker och verkar i vår kommun. På politikens uppdrag skapar vi förutsättningar för ett gott liv. Tjänsten är förlagd på enheten Gata/Park som är en del av Sektor Samhällsutveckling. Då Orust kommun har utvecklats under de senaste åren och fortsätter att utvecklas i framförallt de fyra större tätorterna har kommunen valt att gå mot ett kommunalt huvudmannaskap. Detta innebär att vi behöver utveckla vår organisation för Gata/Park med en ny arbetsledare. Så nu finns chansen att få göra stor skillnad i våra vackra utemiljöer. Kommunens Gata/Park-enhet består idag av ett antal tillsvidareanställda medarbetare och där till ett stort antal säsongmedarbetare som varierar i antal beroende på årstid. Inom enheten ingår områdena Gata, Parkering, Park, Skog, Hamn och Strandstäd. Dina arbetsuppgifter Som arbetsledare hos oss kommer du att få möjlighet att utveckla våra befintliga och kommande offentliga utomhusmiljöer. Uppdraget handlar om att vara med och bygga vidare på verksamheten tillsammans med de aktörer som är berörda både inom och utanför den kommunala organisationen. Tjänsten är ett led i en höjd ambitionsnivå och ett helhetsgrepp kring våra offentliga gröna ytor. Som arbetsledare är du en nyckelperson i detta viktiga arbete. I tjänsten ingår ansvar för utveckling, planering, drift och underhåll av gröna ytor som har stor vikt för de som bor och besöker kommunen. Du ska även skapa en långsiktigt stabil utveckling för grönytor i kommunen genom utarbetade skötselplaner som budgeteras och följs. Du stödjer enhetschefen i allt som rör arbetsmiljö- och personalansvar och spelar en aktiv roll i utveckling av kvalitets- och miljöarbetet. Det kommer finnas stora möjligheter att utveckla arbetsledarens roll och funktion tillsammans med enhetschefen. Du har löpande uppföljning och dialog med entreprenörer/underentreprenörer och deltar i förekommande upphandlingar. Du kommer ha ett nära samarbete med övriga kollegor inom kommunen i syfte att samordna resurser. Tillsammans med ditt arbetslag och i samarbete med övriga arbetsledare bidrar du till en grönare, mer attraktiv, renare och tryggare kommun för alla. Om dig Vi söker dig som har en relevant utbildning för uppdraget, till exempel som landskapsingenjör, trädgårdsmästare eller annan arbetslivserfarenhet som arbetsgivaren bedömer likvärdig. Du har även yrkeserfarenhet som passar för att leda verksamhet och personal inom park, naturvård och skötsel av gröna ytor och är väl bekant med personalfrågor. Som arbetsledare hos oss behöver du vara lyhörd, initiativtagande, kommunikativ, kreativ och prestigelös. Du har lätt för att samarbeta och värdesätter en god relation med kollegor. Du är praktiskt lagd, men har samtidigt en god administrativ förmåga och förståelse för den moderna digitala miljön och dess möjligheter. Du är en god problemlösare med ekonomiskt sinne och en grundlagd ansvarskänsla. Övriga upplysningar: Arbetstid/varaktighet: Heltid, tillsvidare Lön: Individuell lönesättning Tillträdesdag: Enligt överenskommelse Sista ansökningsdag: 2025-07-13 Körkort: B För Orust kommun är det en självklarhet att mångfald och jämställdhet gynnar arbetsgruppen, arbetsplatsen och arbetsgivaren. Vi tillämpar rökfri arbetstid. Inom vissa yrken i Orust kommun krävs utdrag ur belastningsregistret eller säkerhetsprövning. Det gäller alla som ska arbeta inom skolan, HR-, Ekonomienheten samt med direkt stöd till brukare inom sektor omsorg. Vill du veta mer om Orust kommun som arbetsgivare och de förmåner vi erbjuder kan du läsa mer på vår webb: Orust.se Vi undanber oss vänligen men bestämt direktkontakt med bemannings- och rekryteringsföretag samt försäljare av ytterligare jobbannonser.
Orust – den gröna och trygga ön där tanken är fri och drömmar får liv. Vi satsar på utveckling och investerar i både välfärd och våra medarbetare. Vi är stolta över att vår senaste medarbetarenkät visade att närmare 90% av våra medarbetare är stolta över att arbeta i Orust kommun. Välkommen till oss! Om arbetsplatsen Orust kommun är en plats med fantastisk natur, levande samhällen och en stark framtidstro. Vi satsar på hållbar utveckling och en god livsmiljö för våra invånare. I rollen som fastighetsskötare blir du en viktig del av vår verksamhet inom Samhällsutveckling, där du arbetar tillsammans med ett härligt team bestående av fastighetschef, fastighetsförvaltare, fyra fastighetsskötare och en snickare Vill du ha ett omväxlande jobb där du får använda din hantverksskicklighet för att underhålla och utveckla fastigheter? Trivs du med att arbeta i en vacker skärgårdsmiljö och vara en del av ett team som gör skillnad för invånarna? Då kan du vara den vi söker! Dina arbetsuppgifter Regelbunden tillsyn och förebyggande underhåll med syfte att upprätthålla driftsäkerhet för bra inomhusklimat och låg energianvändning. Ventilation: Drift, underhåll, filterbyten, felsökning. Beställa och underlätta arbetet för OVK. Styr- och reglerteknik: Övervakning och optimering av fastigheternas styrsystem för värme, ventilation och kyla. Värmesystem: Drift, underhåll med kontroll av trycksatta anordningar, rensa smutsfilter etc. Driftoptimering av värmepumpar och uppföljning av temperaturer på värme, kyla och varmvatten. Reservkraft: Tillsyn, kvartalsprover och kontakt för årlig service. Samarbeta: Vara stöd till kollegor i driftrelaterade frågor. Leda externa leverantörer och tekniska konsulter. Informera och kommunicera med hyresgäster och verksamhetsansvariga. Om dig -Har erfarenhet av fastighetsskötsel, med särskilt fokus på fastighetsdrift av värme och ventilation. -Har utbildning eller motsvarande arbetslivserfarenhet med fastighetstekniska system. -Är tekniskt kunnig och trivs med att arbeta både praktiskt och administrativt. -Är självgående och initiativrik, med ett strukturerat arbetssätt. Övriga upplysningar: Vi erbjuder - Ett varierande och fritt arbete i en vacker skärgårdskommun - Trygg anställning med goda villkor enligt kollektivavtal - Ett trevligt arbetslag med engagerade kollegor - Möjlighet att påverka och utveckla kommunens fastigheter Låter detta som något för dig? Varmt välkommen med din ansökan! Arbetstid/varaktighet: Heltid, tillsvidare, beredskap Lön: Individuell lönesättning Tillträdesdag: Enligt överenskommelse Sista ansökningsdag: 2025-06-30 Körkort: B För Orust kommun är det en självklarhet att mångfald och jämställdhet gynnar arbetsgruppen, arbetsplatsen och arbetsgivaren. Vi tillämpar rökfri arbetstid. Inom vissa yrken i Orust kommun krävs utdrag ur belastningsregistret eller säkerhetsprövning. Det gäller alla som ska arbeta inom skolan, HR-, Ekonomienheten samt med direkt stöd till brukare inom sektor omsorg. Vill du veta mer om Orust kommun som arbetsgivare och de förmåner vi erbjuder kan du läsa mer på vår webb: Orust.se Vi undanber oss vänligen men bestämt direktkontakt med bemannings- och rekryteringsföretag samt försäljare av ytterligare jobbannonser.
Välj ett jobb för att visa detaljer
Visar 1 till 10 av 17 jobb