Vård- och omsorgslärare till Vuxenutbildningen Orust kommun
Orust kommun
Lärare i yrkesämnen

Orust – den gröna och trygga ön där tanken är fri och drömmar får liv. Vi satsar på utveckling och investerar i både välfärd och våra medarbetare. Vi är stolta över att vår senaste medarbetarenkät visade att närmare 90% av våra medarbetare är stolta över att arbeta i Orust kommun. Välkommen till oss! Om arbetsplatsen Vi söker en engagerad och kunnig vård- och omsorgslärare till vår vuxenutbildning. Hos oss får du möjlighet att göra verklig skillnad – både för våra elever och för samhället. Vi utbildar elever både med och utan språkstöd. Arbetslaget om tre lärare är en del av Orust gymnasie- och vuxenutbildning som erbjuder utbildning från SFI till gymnasiala kurser och vi är också gymnasium för IM. Som lärare hos oss kommer du vara del av ett engagerat och stöttande kollegium som bryr sig om alla elever, helt enkelt ett meningsfullt arbete där du får bidra till människors utveckling.  Dina arbetsuppgifter  Som vård- och omsorgslärare ansvarar du för att planera, genomföra och följa upp undervisning inom vård- och omsorgsutbildningen. Du kommer att undervisa vuxna elever som utbildar sig till undersköterskor, både teoretiskt och praktiskt. Arbetet sker i nära samarbete med kollegor och arbetslivet för att säkerställa en utbildning av hög kvalitet. Om dig  Vi söker dig som har lärarlegitimation med inriktning mot vård och omsorg eller annan relevant utbildning och erfarenhet, har yrkeserfarenhet inom vård och omsorg, gärna som undersköterska eller sjuksköterska. Du är pedagogisk, flexibel och har ett genuint intresse för vuxnas lärande, har god samarbetsförmåga och trivs med att arbeta i team och har god digital kompetens. Meriterande är erfarenhet av vuxenutbildning och arbete med elever med olika bakgrund och förutsättningar. Övriga upplysningar:   Arbetstid/varaktighet: Heltid, tillsvidare  Lön: Individuell lönesättning  Tillträdesdag: 2025-09-01 (gärna tidigare om möjligt) Sista ansökningsdag: 2025-07-04, urval och intervjuer sker löpande  Körkort: B För Orust kommun är det en självklarhet att mångfald och jämställdhet gynnar arbetsgruppen, arbetsplatsen och arbetsgivaren. Vi tillämpar rökfri arbetstid. Inom vissa yrken i Orust kommun krävs utdrag ur belastningsregistret eller säkerhetsprövning. Det gäller alla som ska arbeta inom skolan, HR-, Ekonomienheten samt med direkt stöd till brukare inom sektor omsorg. Vill du veta mer om Orust kommun som arbetsgivare och de förmåner vi erbjuder kan du läsa mer på vår webb: Orust.se Vi undanber oss vänligen men bestämt direktkontakt med bemannings- och rekryteringsföretag samt försäljare av ytterligare jobbannonser.

16 dagar sedan
Sista ansökan:
4 juli 2025
Sekreterare med juridisk kompetens
Orust kommun
Övriga kontorsassistenter och sekreterare

Orust – den gröna och trygga ön där tanken är fri och drömmar får liv. Vi satsar på utveckling och investerar i både välfärd och våra medarbetare. Vi är stolta över att vår senaste medarbetarenkät visade att närmare 90% av våra medarbetare är stolta över att arbeta i Orust kommun. Välkommen till oss! Om arbetsplatsen Sektor lärande ansvarar för all skolverksamhet inom Orust kommun och består av cirka 400 personal.  Centralt inom sektorn finns Lärandekontoret med 6 medarbetare och där vi nu behöver höja vår kompetens inom det juridiska området. Då vi är en relativt lite organisation innebär arbetet ett brett uppdrag, stora påverksansmöjligheter och en central roll i vårt pågående utvecklingsarbete. Dina arbetsuppgifter  Vi söker nu dig som både vill arbeta med diverse rättsliga frågor och som Utskottssekreterare för sektorn.  I arbetet ingår exempelvis att säkerställa att sektorns delegeringsordning, informationshanteringsplan och andra styrdokument är uppdaterade och att de följs.  Vidare ingår att utgöra ett stöd gentemot sektorchef, rektorer och handläggare ur ett rättsligt perspektiv. Som utskottsekreterare ansvarar du för hela utskottsprocessen från förberedelser till genomförande och efterarbete, med fokus på korrekt och kvalitetssäker hantering av ärenden och dokument. Du utgör också ett stöd till utskottets ordförande och sektorchef. Du ska också kunna förbereda, kvalitetsgranska och bereda underlag för beslut i utskott eller i rättsliga ärenden. Du ingår också i en grupp tillsammans med kommunens övriga sekreterare där ni tillsammans arbetar för en likvärdig hantering i kommunen och stödjer varandra i arbetet.   Om dig  Vi söker dig som har akademisk utbildning inom offentlig förvaltning, statsvetenskap, juridik eller liknande. Erfarenhet av arbete inom en politiskt styrd organisation är meriterande liksom erfarenhet från utbildningssektorn. Du är en god organisatör, strukturerad och noga med att kvalitetssäkra underlag utifrån lagar och gällande styrdokument.   Du arbetar med lätthet i digitala system och har lätt för att uttrycka dig på svenska i tal och skrift.  Du är van att arbeta självständigt samtidigt som du har god samarbetsförmåga. Du är också flexibel och utvecklingsdriven. Som person tror vi att du är positiv och engagerad med intresse för utbildning och kunskap. Välkommen med din ansökan redan idag! Övriga upplysningar:   Arbetstid/varaktighet: Heltid, tillsvidare  Lön: Individuell lönesättning  Tillträdesdag: Tillträde enligt överenskommelse Sista ansökningsdag: 2025-06-27 Urval och intervjuer kommer att ske löpande under ansökningsperioden Körkort: B   För Orust kommun är det en självklarhet att mångfald och jämställdhet gynnar arbetsgruppen, arbetsplatsen och arbetsgivaren. Vi tillämpar rökfri arbetstid. Inom vissa yrken i Orust kommun krävs utdrag ur belastningsregistret eller säkerhetsprövning. Det gäller alla som ska arbeta inom skolan, HR-, Ekonomienheten samt med direkt stöd till brukare inom sektor omsorg. Vill du veta mer om Orust kommun som arbetsgivare och de förmåner vi erbjuder kan du läsa mer på vår webb: Orust.se Vi undanber oss vänligen men bestämt direktkontakt med bemannings- och rekryteringsföretag samt försäljare av ytterligare jobbannonser.

16 dagar sedan
Sista ansökan:
27 juni 2025
SSPF-Koordinator/Social fältarbetare, IFO Barn och Unga.
Orust kommun
Socialsekreterare

Orust – den gröna och trygga ön där tanken är fri och drömmar får liv. Vi satsar på utveckling och investerar i både välfärd och våra medarbetare. Vi är stolta över att vår senaste medarbetarenkät visade att närmare 90% av våra medarbetare är stolta över att arbeta i Orust kommun. Välkommen till oss! Om arbetsplatsen Vill du vara med och forma en verksamhetsinriktning för ungdomar i det brottsförebyggande arbetet? Individ- och familjeomsorgen befinner sig i en spännande utvecklingsfas där verksamheten förändras och utökas för att möta behov hos invånarna på Orust. IFO Barn och Unga är en del av Individ- och familjeomsorgen som ingår i kommunens sektor Omsorg. Verksamheten innefattar utredningsarbete samt öppenvårdsinsatser i egen regi. Vi som arbetar på enheten har olika uppdrag. I vår öppenvård som SSPF- koordinator kommer ingå arbetar fem familjebehandlare varav en är samordnare och två arbetar som familjebehandlare/ungdomsstödjare. På myndighet ingår mottagningsfunktion, utredare, barnsekreterare och familjehemssekreterare. Vi är en engagerad grupp medarbetare med olika erfarenheter av socialt arbete som ger en bred kompetens. Vårt gemensamma mål är att stärka barns rättigheter och arbeta för barn, ungdomars och familjers bästa. Vi arbetar aktivt med metodutveckling i vår öppenvård för att tidigt främja, förebygga och åtgärda barn, ungdomar och deras familjers behov av insatser. Vi har kontinuerlig extern handledning och pågående kompetensutveckling gällande lagstiftning, trauma och metoder för att utveckla samtal med barn och ungdomar. Vi har ett positivt arbetsklimat och en bra sammanhållning.   Dina arbetsuppgifter  Du kommer arbeta utifrån de nationella riktlinjerna från brottförebyggande rådet för SSPF-koordinator. Rollen är ny och det förväntas att SSPF-arbetet anpassas och implementeras utifrån lokala förutsättningar. Det finns möjligheter att själv påverka hur arbetet ska utföras och du har även en central roll under uppstart och implementering. Inledningsvis kommer huvudfokus vara att starta upp och implementera samverkansmodellen i samarbete med berörda parter. Att arbeta som SSPF-koordinator innebär att initiera samverkan för de unga som blir aktuella för SSPF, att sammankalla nätverk, upprätta åtgärdsplaner och ansvara för att de insatser som planeras följs upp. Arbetet som SSPF-koordinator innebär en hög grad av intern och extern samverkan samt kontinuerlig kontakt med de unga och deras familjer. I arbetet ingår även att göra kartläggningar samt identifiera risk- och skyddsfaktorer hos den unge och familjen. Som koordinator kommer du leda arbetet mellan de professioner som ingår i SSPF. Vidare innebär arbetet utåtriktat informationsarbete och löpande informationsspridning om SSPF i Orust kommun samt implementering av metoder och arbetssätt. Initialt  är merparten av din arbetstid dagtid men i takt med att SSPF-arbetet implementearas kommer arbetsuppgifter även övergå i ett socialt fältarbete där helg- och kvällsarbete ingår.   Om dig  Du som söker är examinerad socionom eller har en annan akademisk examen som bedöms likvärdig av arbetsgivaren. Det är önskvärt med vidareutbildning eller erfarenhet inom nätverksarbete och familjebehandling samt erfarenhet från myndighetsutövande socialtjänst. Det är meriterande om du har särskilda kunskaper och/eller tidigare erfarenheter av arbete riktat mot ungdomar i missbruk, kriminalitet och/eller annat normbrytande beteende samt deras familjer. Vi ser gärna att du har erfarenhet av arbete med att driva processer framåt i samverkan. Det är viktigt att du är duktig på att skapa god relation till samverkansparter, till ungdomar och deras familjer och att du har en god förmåga att uttrycka dig i tal och skrift. Du tar dig an nya arbetsuppgifter med ett genuint intresse och tycker om samverkan och utmaningar. Du tycker det är spännande att få vara med och utveckla en ny verksamhet, du är nytänkande och kommer mer egna idéer. Som anställd får du tillgång till friskvårdsbidrag, möjlighet till utökade semesterdagar genom semesterväxling. Välkommen att söka ett spännande och utmanande arbete fullt av möjligheter!   Övriga upplysningar:   Arbetstid/varaktighet Heltid, tillsvidare  Lön: Individuell lönesättning, ange löneanspråk Tillträdesdag: Enligt överrenskommelse Sista ansökningsdag: 2025-07-13 Körkort: B, tjänsten innebär tjänsteresor   För Orust kommun är det en självklarhet att mångfald och jämställdhet gynnar arbetsgruppen, arbetsplatsen och arbetsgivaren. Vi tillämpar rökfri arbetstid. Inom vissa yrken i Orust kommun krävs utdrag ur belastningsregistret eller säkerhetsprövning. Det gäller alla som ska arbeta inom skolan, HR-, Ekonomienheten samt med direkt stöd till brukare inom sektor omsorg. Vill du veta mer om Orust kommun som arbetsgivare och de förmåner vi erbjuder kan du läsa mer på vår webb: Orust.se Vi undanber oss vänligen men bestämt direktkontakt med bemannings- och rekryteringsföretag samt försäljare av ytterligare jobbannonser.

16 dagar sedan
Sista ansökan:
13 juli 2025
Undersköterska Natt till Kaprifolgården
Orust kommun
Undersköterskor, hemtjänst, hemsjukvård, äldreboende och habilitering

Orust – den gröna och trygga ön där tanken är fri och drömmar får liv. Vi satsar på utveckling och investerar i både välfärd och våra medarbetare. Vi är stolta över att vår senaste medarbetarenkät visade att närmare 90% av våra medarbetare är stolta över att arbeta i Orust kommun. Välkommen till oss! Om arbetsplatsen Är du en driven och strukturerad person med lyhördhet för hyresgästernas behov och välbefinnande så är du personen vi söker! Vår vision är att bli Sveriges bästa äldreomsorg, en resa vi redan har påbörjat. Vårt fokus har tre grundben: Kärnan, samordnande undersköterska och ett gott ledarskap.Kaprifolgården är ett särkilt boende som ligger centralt i Henån. Här finns 36 lägenheten fördelat på fyra enheter som består av hyresgäster med kognitiv svikt. På boendet finns en trivsam utemiljö med bland annat en trädgård.   Dina arbetsuppgifter  Som undersköterska inom Sektor omsorg i Orust kommun utgår du ifrån ett salutogent förhållnings-/arbetssätt, vilket innebär fokus på livskvalitet för individen. Arbetssättet skall leda till en god och säker omsorg och vård, där individen genom delaktighet uppnår meningsfullhet, begriplighet och hanterbarhet i sin livssituation. I uppdraget ingår också att på delegering utföra hälso- och sjukvårdsuppgifter. Dokumentation är en del av det dagliga arbetet. Ditt uppdrag präglas av ansvar, samspel och strävan efter bästa möjliga möte. Vi erbjuder dig ett meningsfullt och omväxlande arbete med möjlighet att göra skillnad. Om dig  Vård och Omsorgsprogrammet eller motsvarande utbildning som arbetsgivaren bedömer som likvärdig, kvalifikationer som undersköterska. Vi ser gärna att du har erfarenhet från tidigare arbete inom demensboende på natten. Grundläggande datakunskaper är ett krav. Som person har du hög arbetsmoral, en god kommunikationsförmåga, är trygg i dig själv och bemöter människor på ett engagerat och professionellt sätt. Du är en positiv person som ser möjligheter, är flexibel och tycker om att arbeta i en föränderlig miljö. Du ska vara nytänkande och öppen för alternativa arbetssätt där den enskilde är i fokus. Framförallt tycker du det är roligt och stimulerande att arbeta med omsorg om den enskilde. Vi lägger stor vikt vid personlig lämplighet.   Övriga upplysningar:   Arbetstid/varaktighet: Heltid, tillsvidare  Lön:  Individuell lönesättning, ange löneanspråk Tillträdesdag: Enligt överenskommelse Sista ansökningsdag: 2025-07-01 Körkort: Krävs ej   För Orust kommun är det en självklarhet att mångfald och jämställdhet gynnar arbetsgruppen, arbetsplatsen och arbetsgivaren. Vi tillämpar rökfri arbetstid. Inom vissa yrken i Orust kommun krävs utdrag ur belastningsregistret eller säkerhetsprövning. Det gäller alla som ska arbeta inom skolan, HR-, Ekonomienheten samt med direkt stöd till brukare inom sektor omsorg. Vill du veta mer om Orust kommun som arbetsgivare och de förmåner vi erbjuder kan du läsa mer på vår webb: Orust.se Vi undanber oss vänligen men bestämt direktkontakt med bemannings- och rekryteringsföretag samt försäljare av ytterligare jobbannonser.

17 dagar sedan
Sista ansökan:
1 juli 2025
Sektorchef samhällsutveckling
Orust kommun
Fastighets- och förvaltningschefer

Orust – den gröna och trygga ön där tanken är fri och drömmar får liv. Vi satsar på utveckling och investerar i både välfärd och våra medarbetare. Vi är stolta över att vår senaste medarbetarenkät visade att närmare 90% av våra medarbetare är stolta över att arbeta i Orust kommun. Välkommen till oss!   Om arbetsplatsen Inom Sektor samhällsutveckling finns ca 200 medarbetare och verksamheten spänner över ett stort antal områden. Sektorn är indelad i olika verksamheter/enheter som är, Fastighet, Affärsdrivande verksamhet, Mark- och exploatering, Plan, Kost och lokalvård, Kultur och bibliotek. Räddningstjänst, Fritid samt Miljö och Bygg ingår också i sektorn. Inom sektorns stab ligger ansvaret för att driva kvalitetsarbete, utveckla information och stötta upp med vissa specialistkompetenser. Som sektorchef för samhällsutveckling spelar du en nyckelroll i Orust kommun och den framtida samhällsutvecklingen. Du är kommunens ansikte utåt mot såväl kommuninvånare, myndigheter och näringsliv när det gäller samhällsbyggnadsfrågor och samhällsutveckling. Du välkomnas till en sektor som uppmärksammats för flera olika utmärkelser och som framgångsrikt driver och fortsatt kommer att driva en mängd stora investeringsprojekt.   Dina arbetsuppgifter  Uppdraget som sektorchef innebär att du leder, driver, utvecklar och kvalitetssäkrar arbetet inom din sektor i enlighet med politiska beslut. Som sektorchef leder du genom verksamhetens chefer och arbetar med strategiska frågor. Du har det övergripande ansvaret för ekonomi, verksamhet, personal och arbetsmiljö samt följer upp sektorns resultat inom dessa områden.  Som sektorchef för samhällsutveckling är du direkt underställd kommundirektören och sitter med i kommundirektörens ledningsgrupp. En viktig del av ditt uppdrag är att samverka med övriga sektorer och du förväntas vara med och driva hela kommunens utveckling och verksamhet. I uppdraget ingår att fortsätta driva sektorn mot en samhällsbyggnad i framkant för Orust kommuns invånare. Du kommer att inom kommundirektörens ledningsgrupp och med de andra sektorcheferna driva gemensamma frågor kring ekonomisk, ekologisk och social hållbarhet.   Om dig  Vi söker dig som har gedigen erfarenhet av ledarskap i en politiskt styrd organisation. Du har under din karriär visat prov på att framgångsrikt kunna leda en verksamhet till goda resultat och önskvärt är att du gjort det genom att leda andra chefer. Ditt engagemang och tydlighet som ledare får andra att växa och sträva efter den gemensamma målbilden där alla bidrar till en bättre verksamhet. Du förstår vikten av god kommunikation och skapar förutsättningar för dialog, samarbete och ett öppet klimat med ett tydligt invånarfokus. Du har god samarbetsförmåga och fallenhet för att skapa goda relationer med din omgivning. Du har ett strategiskt tänkande och förmåga att se sakers långsiktiga betydelse samt konsekvenser och anpassar dina beslut efter detta. För att lyckas med uppdraget är du omvärldsorienterad och tar del av vad som händer inom området och är genuint intresserad av verksamhetsutveckling. Du har en adekvat akademisk utbildning minst kandidatexamen och god kunskap om att arbeta med övergripande strategiska frågor inom området. Du bör under din karriär ha genomgått någon strategisk ledarskapsutbildning. Du ska ha körkort och tillgång till egen bil. Tjänsten är säkerhetsklassad och det innebär att en bakgrundskontroll kommer att genomföras.   Övriga upplysningar:   Arbetstid/varaktighet: Heltid, tillsvidare  Lön: Individuell lönesättning  Tillträdesdag: Enligt överenskommelse Sista ansökningsdag: 2025-08-14 Intervjutider är planerade till den 25 och 26 augusti i Henån, Orust. Körkort: B   För Orust kommun är det en självklarhet att mångfald och jämställdhet gynnar arbetsgruppen, arbetsplatsen och arbetsgivaren. Vi tillämpar rökfri arbetstid. Inom vissa yrken i Orust kommun krävs utdrag ur belastningsregistret eller säkerhetsprövning. Det gäller alla som ska arbeta inom skolan, HR-, Ekonomienheten samt med direkt stöd till brukare inom sektor omsorg. Vill du veta mer om Orust kommun som arbetsgivare och de förmåner vi erbjuder kan du läsa mer på vår webb: Orust.se Vi undanber oss vänligen men bestämt direktkontakt med bemannings- och rekryteringsföretag samt försäljare av ytterligare jobbannonser.

17 dagar sedan
Sista ansökan:
14 augusti 2025
Fritidsledare/Skolvärd
Orust kommun
Fritidsledare m.fl.

Orust – den gröna och trygga ön där tanken är fri och drömmar får liv. Vi satsar på utveckling och investerar i både välfärd och våra medarbetare. Vi är stolta över att vår senaste medarbetarenkät visade att närmare 90% av våra medarbetare är stolta över att arbeta i Orust kommun. Välkommen till oss! Om arbetsplatsen Arbetsplatsen utgörs av Ängås skola och de båda fritidsgårdarna på Orust. Fritid Orust är organiserat i två delar; fritidsgårdar och föreningsliv/friluftsliv. Nu söker vi en Fritidsledare för de två fritidsgårdarna som ligger i Henån och Svanesund. I Henån har vi ungdomens hus och i Svanesund har vi en väl inarbetad fritidsgård som ligger i skolans lokaler med närhet till idrottshall. Fritidsgårdarna har ett ungdomsråd som skall vara representerade från hela ön i åldrarna 13-16 år. Fritidsgårdarna ingår i nätverket KEKS (Kvalitet och kompetens i samverkan). Fritidsgården samarbetar med närliggande kommuner och ingår i olika samverkansgrupper.  Ängås skola är en F-9 skola i Svanesund. På skolan går ca 500 elever. Fritidsgården som ligger i skolan är elevcafé på dagtid för elever i år 7-9 och caféet drivs av café- och servicegruppen. Dina arbetsuppgifter  Du kommer att tjänstgöra dagtid på Ängås skola, kvällstid och vissa helger på fritidsgårdarna och dessutom på övriga arrangemang som förekommer under året.  Som fritidsledare/skolvärd för fritidsgårdarna och Ängås skola skall du kunna arbeta främjande för en meningsfull fritid för ungdomarna. I verksamheterna har vi idag en person som är skolvärd/fritidsledare. Ni två kommer att ha ett nära samarbete med gemensam planering och där ni växlar med att vara på plats samtidigt och att avlösa varandra. Din huvuduppgift på Ängås skola är att finnas på plats för ungdomarna i ett förebyggande och främjande elevhälsoarbete. Du bygger relationer med eleverna och coachar dem till rätta val. Du aktiverar eleverna genom att initiera lekar/aktiviteter som ökar gemenskapen bland eleverna och minskar utanförskap och trakasserier. Du ingår i elevhälsoteamet, trygghetsgruppen, elevrådet och matrådet och arbetar i samklang med vår befintliga skolvärd. Vår förhoppning är att dina insatser ger effekter som är förebyggande mot mobbning och utanförskap, samt upprätthåller ett gott klimat bland eleverna och med personal på skolan. Om dig  • Du har minst tre års erfarenhet av att arbeta med ungdomar. • Du har fritidsledarutbildning eller motsvarande som arbetsgivaren bedömer som lämplig. Som person Vill du vara med och påverka våra fritidsgårdar och mötesplatser? Då skall du vara en fena på att bygga relationer och älska att arbeta med människor. Du är duktig på att hålla i planering, genomförande och förberedelser. Du är utåtriktad, uppfinningsrik, flexibel och har en stor förmåga att möta människor i olika situationer. Du skall tillsammans med övrig personal sträva efter att utveckla och förbättra verksamheterna och skapa en trygg miljö för alla ungdomar. Du är trygg i dig själv och du trivs med att både arbeta självständigt och i team, samt har en god administrativ förmåga. Det är av stor vikt att du har goda ledaregenskaper, är välorganiserad och har förmågan att jobba på ett strukturerat sätt med planering, genomförande och uppföljning, samt är duktig på att bygga relationer genom att ta aktivt initiativ i sociala situationer. Stor vikt sätts vid personlig lämplighet. Övriga upplysningar:   Vi erbjuder En heltidstjänst med möjlighet att påverka och utveckla verksamheten. Du blir en del av ett engagerat team som arbetar för en meningsfull fritid och en trygg skolmiljö för våra ungdomar. Du kommer att ha möjlighet att göra skillnad för våra ungdomar. Varmt Välkommen med din ansökan! Arbetstid/varaktighet: Heltid, tillsvidare  Lön: Individuell lönesättning, ange löneanspråk. Tillträdesdag: Snarast Sista ansökningsdag: 2025-06-27 Körkort: B   För Orust kommun är det en självklarhet att mångfald och jämställdhet gynnar arbetsgruppen, arbetsplatsen och arbetsgivaren. Vi tillämpar rökfri arbetstid. Inom vissa yrken i Orust kommun krävs utdrag ur belastningsregistret eller säkerhetsprövning. Det gäller alla som ska arbeta inom skolan, HR-, Ekonomienheten samt med direkt stöd till brukare inom sektor omsorg. Vill du veta mer om Orust kommun som arbetsgivare och de förmåner vi erbjuder kan du läsa mer på vår webb: Orust.se Vi undanber oss vänligen men bestämt direktkontakt med bemannings- och rekryteringsföretag samt försäljare av ytterligare jobbannonser.

35 dagar sedan
Sista ansökan:
27 juni 2025
Sjuksköterska/Distriktssköterska Natt, Orust
Orust kommun
Geriatriksjuksköterskor

Orust – den gröna och trygga ön där tanken är fri och drömmar får liv. Vi satsar på utveckling och investerar i både välfärd och våra medarbetare. Vi är stolta över att vår senaste medarbetarenkät visade att närmare 90% av våra medarbetare är stolta över att arbeta i Orust kommun. Välkommen till oss! Om arbetsplatsen Sjuksköterskeenheten ingår i den kommunala primärvården och har 3 områdeskontor på Orust. Kväll, natt och helg utgår vi från vårt kontor som ligger centralt i Henån. Vi arbetar för patienter i ordinärt boende, på SÄBO (särskilt boende) och LSS boende. Teamarbete sker tillsammans med fysioterapeuter, arbetsterapeuter, omvårdnadspersonal samt enhetschefer. Vi har ett gott arbetsklimat med härliga kollegor som hjälps åt och stöttar varandra.   Dina arbetsuppgifter Vi erbjuder ett omväxlande, stimulerande och självständigt arbete hos oss här på Orust då vi behöver öka vår grundbemanning med tanke på nära vård konceptet. Här erbjuds gemenskap och en möjlighet att arbeta nära verksamheten, vilket gör det lättare att vara en viktig del av helheten.    Arbetet som sjuksköterska är mångfacetterat med såväl planerade som akuta patientbesök där du bland annat ansvarar för att göra självständiga bedömningar samt leda och utföra sjukvårdsinsatser. Du planerar åtgärder, genomför uppföljningar, hanterar läkemedel och medicinteknisk utrustning samt assisterar vid läkares myndighetsutövning. I arbetet som sjuksköterska gör du stor skillnad och då uppdraget innebär mycket samarbete så är kunskapsförmedling och att skapa goda kontakter en stor del i arbetet där också rådgivning och delegering till omvårdnadspersonal ingår.  Samverkande sjukvård är en del av vårt arbete där vi utför IVPA-uppdrag (I Väntan På Ambulans), assistansuppdrag från MÄVA, vårdcentral, ambulansen och hemtjänst samt uppdrag från 1177. Vi dokumenterar i journalsystemet Procapita och utvecklar våra digiala möjligheter där digital signering via SignIt och nyckelfria lösningar via Homecareappar är en del av resultatet. Hr portalen är vårt schemasystem.   Om dig  För att trivas i rollen är du en person som är trygg i din yrkesroll och har ett genuint engagemang för patienternas välbefinnande. Du har ett lösningsfokuserat arbetssätt och är van att hantera en varierad arbetsdag där du både planerar och prioriterar utifrån behov. Som sjuksköterska hos oss arbetar du självständigt, men är också en del av ett team där samarbete är nyckeln till en fungerande verksamhet. Stor vikt läggs vid personlig lämplighet   • Legitimerad sjuksköterska • Specialistutbildning inom vård av äldre, distriktssköterska, psykiatri eller annan relevant specialistutbildning är meriterande, men ej ett krav • Förmåga att arbeta självständigt och fatta välgrundade beslut • God planerings- och prioriteringsförmåga • Flexibel och lösningsfokuserad inställning till arbetet • Du har god vana av IT-baserade journalsystem och vår dokumentation sker i Procapita. Vi arbetar också med SignIT, Samsa och Phoniro care • Erfarenhet av arbete i patienters hem är meriterande • Du behärskar det svenska språket väl. Du behöver ha en god kommunikativ förmåga i tal och skrift.     Övriga upplysningar:   Arbetstid/varaktighet:  Natt 69,42% med möjlighet att fylla upp arbetstiden med kvällar, var 3:e helg, tillsvidare Lön: Individuell lönesättning  Tillträdesdag: 2025-09-01  Sista ansökningsdag: 2025-06-30  Körkort: B    För Orust kommun är det en självklarhet att mångfald och jämställdhet gynnar arbetsgruppen, arbetsplatsen och arbetsgivaren. Vi tillämpar rökfri arbetstid. Inom vissa yrken i Orust kommun krävs utdrag ur belastningsregistret eller säkerhetsprövning. Det gäller alla som ska arbeta inom skolan, HR-, Ekonomienheten samt med direkt stöd till brukare inom sektor omsorg. Vill du veta mer om Orust kommun som arbetsgivare och de förmåner vi erbjuder kan du läsa mer på vår webb: Orust.se Vi undanber oss vänligen men bestämt direktkontakt med bemannings- och rekryteringsföretag samt försäljare av ytterligare jobbannonser.

51 dagar sedan
Sista ansökan:
30 juni 2025