Lediga jobb hos Bräcke kommun
I Bräcke kommun i Jämtland är du alltid nära äventyr och smultronställen. Gnistrande vinterdagar på skidor såväl som heta sommardagar i båten är vardag för oss som bor här. I Bräcke kommun finns trygga skolor, personlig äldrevård och en mängd små och medelstora företag med idéer och kunskap som skapar värden lokalt och globalt. Goda kommunikationer i stråket mellan Sundsvall och Östersund och en fibertäckning på över 90 procent gör det enkelt att bo, jobba och resa i vår kommun. Här finns en vilja att utvecklas och samtidigt en självklar mentalitet att värna om naturen, kulturen och människorna som bor här. Välkommen till Bräcke kommun – lite närmare! ARBETSUPPGIFTER Nu söker vi en ansvarstagande, trygg sjuksköterska till vårt HSL- gäng! Hos oss välkomnas du av trevliga kollegor med olika lång erfarenhet inom kommunal vård och omsorg där vi tillsammans arbetar med att stötta och hjälpa varandra och tillsammans bildar vi ett bra team som består av kväll/nattsjuksköterskor, dagsjuksköterskor, resurssjuksköterskor, kognitiva stödteamet, arbetsterapeuter, fysioterapeuter och rehab assistent, verksamhetsutvecklare/systemansvarig, MAS och verksamhetschef. Kompetensutveckling är en viktig del i vårt arbete- för en god och säker vård. Viktigt för oss i vårt team är ett gott samarbete, balans mellan krav och förutsättningar, patienten i fokus och att skratta, ha roligt tillsammans på arbetet. Vi är varandras arbetsmiljö vilket är ett prioriterat område för verksamhetschefen. Ledarskap som bygger på tillit och förtroende, medarbetarnas mående i fokus. I resursen bokas man upp som förstärkning vid de olika enheterna eller som ersättare vid frånvaro. Detta innebär att det är ett arbete i en omväxlande och dynamisk miljö med stor variation. Vi erbjuder dig flextid, en god arbetsmiljö och friskvård är något vi prioriterar. Så tveka inte att söka! KVALIFIKATIONER Vi söker dig som är legitimerad sjuksköterska, erfarenhet och vidareutbildning inom yrket är meriterande. Krav på B-körkort. ÖVRIGT Bifoga CV och personligt brev Vi kommer arbeta löpande med urval och intervjuer, tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdagen. Vi undanber oss vänligt men bestämt erbjudanden från bemannings- och rekryteringsföretag om annonserings- och rekryteringshjälp.
I Bräcke kommun i Jämtland är du alltid nära äventyr och smultronställen. Gnistrande vinterdagar på skidor såväl som heta sommardagar i båten är vardag för oss som bor här. I Bräcke kommun finns trygga skolor, personlig äldrevård och en mängd små och medelstora företag med idéer och kunskap som skapar värden lokalt och globalt. Goda kommunikationer i stråket mellan Sundsvall och Östersund och en fibertäckning på över 90 procent gör det enkelt att bo, jobba och resa i vår kommun. Här finns en vilja att utvecklas och samtidigt en självklar mentalitet att värna om naturen, kulturen och människorna som bor här. Välkommen till Bräcke kommun – lite närmare! Bräcke kommun främjar intern rörlighet och kompetensutveckling bland medarbetarna och då den befintliga gruppledaren har tagit sig an en ny utmaning inom organisationen letar vi efter en ny stjärna till vår grupp! ARBETSUPPGIFTER Som gruppledare för ekonomiskt bistånd och vuxen har du det övergripande ansvaret för myndighetsutövningen, d.v.s. handläggningen av ärenden enligt SoL och LVM. Arbetsgruppen består av 3 handläggare inom ekonomiskt bistånd och 2 handläggare inom vuxen. Ditt uppdrag är att fördela ärenden, ge handledning/metodstöd till handläggarna i enskilda ärenden och stödja verksamhetschefen i utvecklings- och förbättringsarbete. Du ingår i en ledningsgrupp tillsammans med IFO, Arbetsmarknadsenheten och öppenvården. Vi arbetar aktivt med att förbättra och effektivisera vårt arbetssätt med syftet att öka kvalitén i myndighetsutövningen. Arbetsuppgifter som ingår i tjänsten: • Arbetsleda arbetsgruppen • Fördela ärenden/arbetsuppgifter • Stöd i svåra ärenden • återkräva ekonomiskt bistånd • Vara verksamhetschefen och verksamhetsutvecklare behjälplig med statistik och enkäter • Arbete med verksamhetsplan tillsammans med ledningsgrupp samt arbetsgrupp • Omvärldsbevakning • Kontroller enligt egenkontrollplanen Delta i IFOs kvalitetsråd och bidra till kvalitetsutvecklingen • Ärendegranskning Ditt uppdrag kommer dessutom innebära ett deltagande i kommunens arbetsgrupp för nya socialtjänstlagen, som arbetar med att förbereda och ställa om organisationen till de nya lagkraven. Önskar du veta mer om arbetsplatsen och vill prata med dina framtida kollegor, går det bra att ta kontakt med: Renée Lindblom telefonnummer: 0693-161 91 Eleonor Nilsson telefonnummer: 0693- 161-93 Vi svarar på dina frågor under telefontiden på vardagar 9.00-9.45. KVALIFIKATIONER Ett krav är socionomexamen med erfarenhet av myndighetsutövning enligt SoL. Det är meriterande med erfarenhet av LVM och att varit i gruppledande position. Du ska ha god förmåga att uttrycka dig i tal och skrift, vara ansvarstagande och kunna arbeta självständigt. Viktiga egenskaper är samarbetsförmåga och ett gott ledarskap Vi erbjuder En trevlig arbetsplats, intern och extern handledning, kontinuerliga träffar med kollegor från länets övriga kommuner, kompetensutbildning. Friskvård och god arbetsmiljö är något som vi prioriterar. Körkort och datorvana är ett krav. ÖVRIGT Bifoga CV och personligt brev och berätta lite om dig själv Vi undanber oss vänligt men bestämt erbjudanden från bemannings- och rekryteringsföretag om annonserings- och rekryteringshjälp.
I Bräcke kommun i Jämtland är du alltid nära äventyr och smultronställen. Gnistrande vinterdagar på skidor såväl som heta sommardagar i båten är vardag för oss som bor här. I Bräcke kommun finns trygga skolor, personlig äldrevård och en mängd små och medelstora företag med idéer och kunskap som skapar värden lokalt och globalt. Goda kommunikationer i stråket mellan Sundsvall och Östersund och en fibertäckning på över 90 procent gör det enkelt att bo, jobba och resa i vår kommun. Här finns en vilja att utvecklas och samtidigt en självklar mentalitet att värna om naturen, kulturen och människorna som bor här. Välkommen till Bräcke kommun – lite närmare! Bräcke kommun främjar intern rörlighet och kompetensutveckling bland medarbetarna och då en av våra socialsekreterare tagit sig an en ny utmaning inom organisationen, letar vi efter en ny stjärna till vår grupp! ARBETSUPPGIFTER Vi söker nu en socionom till Individ- och familjeomsorgen-Barn och familj. Arbetsgruppen består av socialsekreterare samt en 1:e socialsekreterare. Arbetsuppgifter Myndighetsutövning inom barnavård och familjerätt d.v.s. handläggning av ärenden enligt SoL, LVU och FB. Är du nyfiken på vår arbetsplats och våra arbetsuppgifter och vill veta hur det är att jobba hos oss? Ring och prata med oss! Frej Åstrand,socialsekreterare: 0693-162 95 Malin Broberg Lenes, 1:e socialsekreterare: 0693-162 94. Vi svarar på dina frågor under telefontiden på vardagar 9.00-9.45. KVALIFIKATIONER Kvalifikationer Vi vill att du har socionomexamen med erfarenhet av myndighetsutövning enligt SoL och LVU. Det är meriterande om du har erfarenhet av familjerätt och familjehemsvård. Du skall ha god förmåga att uttrycka dig i tal och skrift, vara ansvarstagande och kunna arbeta självständigt. Viktiga egenskaper är samarbetsförmåga och flexibilitet. Stor vikt läggs vid personlig lämplighet. Datorvana och körkort är ett krav Vi erbjuder En trevlig arbetsplats med bra pendlingsmöjligheter, intern och extern handledning, kontinuerliga träffar med kollegor från länets övriga kommuner, kompetensutveckling. Viss möjlighet till distansarbete finns om verksamheten så tillåter. Friskvård är något som vi prioriterar. ÖVRIGT Bifoga CV och personligt brev och berätta lite om dig själv Rekrytering kan komma att påbörjas innan sista ansökningsdagen passerat så vänta inte med din ansökan. Vi undanber oss vänligt men bestämt erbjudanden från bemannings- och rekryteringsföretag om annonserings- och rekryteringshjälp.
I Bräcke kommun i Jämtland är du alltid nära äventyr och smultronställen. Gnistrande vinterdagar på skidor såväl som heta sommardagar i båten är vardag för oss som bor här. I Bräcke kommun finns trygga skolor, personlig äldrevård och en mängd små och medelstora företag med idéer och kunskap som skapar värden lokalt och globalt. Goda kommunikationer i stråket mellan Sundsvall och Östersund och en fibertäckning på över 90 procent gör det enkelt att bo, jobba och resa i vår kommun. Här finns en vilja att utvecklas och samtidigt en självklar mentalitet att värna om naturen, kulturen och människorna som bor här. Välkommen till Bräcke kommun – lite närmare! ARBETSUPPGIFTER Att arbeta i vår bemanningspool innebär att du med kort varsel får arbeta allt från några timmar till en längre period. Våra vikarier är en mycket värdefull tillgång för oss som täcker upp vid ordinarie personals frånvaro. För att trivas som vikarie är det viktigt att du är flexibel och ansvarstagande. Du har en positiv inställning samt ett genuint intresse för människor. Oavsett vilket område du arbetar inom så förväntas du agera som en god företrädare för kommunen. Vi söker vikarier till våra verksamheter i Bräcke, Gällö och Kälarne, främst inom: • Vård och omsorg (undersköterskor, sjuksköterskor, vårdbiträden, personliga assistenter) • Skol och barnomsorg (förskollärare, fritidspedagoger, fritidsledare) • Skolkök (kockar, köks- och måltidspersonal) • Lokalvård (städare) Ansökningarna kommer att behandlas löpande. Varmt välkommen med din intresseanmälan! Upplysningar lämnas av Bemanningsenheten på telefon 0693-16346 eller 0693-16366 KVALIFIKATIONER • Har du relevant utbildning för exempelvis vård och omsorg, förskollärare, fritidspedagog, lärare är det meriterande. • Tidigare erfarenhet av arbete inom liknande verksamheter är meriterande. • För arbete inom hemtjänst och nattpatrull krävs B-körkort • Goda kunskaper i svenska språket, både i tal och skrift • För arbete inom skol och barnomsorg krävs ett utdrag ur belastningsregistret För att trivas som vikarie är det viktigt att du är flexibel och ansvarstagande. Du har en positiv inställning samt ett genuint intresse för människor. Du har lätt för att sätta sig in i andras situation, lyssnar, förstår och visar hänsyn. Du tar aktivt initiativ i sociala sammanhang, kliver fram och har lätt för att skapa nya relationer. Du är säker i osäkra sammanhang, står upp för egna åsikter, har mod att säga ifrån och förmåga att skilja på sak och person. Oavsett vilket område du arbetar inom så förväntas du agera som en god företrädare för kommunen. ÖVRIGT Vi ser gärna att du bifogar CV och personligt brev och berättar lite om dig själv. Vi kommer arbeta löpande med urval och intervjuer. Vi undanber oss vänligt men bestämt erbjudanden från bemannings- och rekryteringsföretag om annonserings- och rekryteringshjälp.
Välj ett jobb för att visa detaljer
Visar 1 till 4 av 4 jobb