Trygg-Hansa Försäkring Filial jobb

Lediga jobb hos Trygg-Hansa Försäkring Filial

Barnmorska Familjehjälpen

Är du en barnmorska som drivs av att hjälpa och stötta kvinnor under och efter graviditet och ständigt utveckla dig själv, vårt erbjudande och arbeta mot ambitiösa mål? Trivs du att arbeta i en organisation som är kundcentrerad och där samarbete prioriteras? Då är det dig vi söker! Familjehjälpen är en service kopplad till kunder med Trygg-Hansas barnförsäkring, sjuk- och olycksfallsförsäkring för vuxna samt gravidförsäkring. Familjehjälpen har under 10 år väglett och informerat våra kunder om samhällets stöd och ersättningar. Vi hjälper kunden att få ett grepp om helheten genom att förklara vilket stöd de har rätt till, vart de kan vända sig och hur samhällets skydd kan hjälpa dem i deras nuvarande situation. I det dagliga arbetet möter du människor i en utsatt livssituation varför vi förväntar oss att du har ett professionellt förhållningssätt och bemötande gentemot kunder. Alla våra ärenden är unika och vi sätter högt fokus på service och kvalitet. Om tjänsten Familjehjälpen är inne i en spännande och expansiv fas där vi vill att fler kunder ska få ta del av tjänsten. Vi söker nu en engagerad barnmorska som delar passionen för kund och kan vara med och fortsätta driva Familjehjälpens framgångsrika utveckling och möta en ökad efterfrågan inom vårt gravidsegment. Det är en ny roll inom Familjehjälpen och du kommer få vara med och sätta din prägel på rollen. I denna tjänst blir ditt uppdrag att: Möta våra kunder och vägleda dem rätt genom att informera om vilka rättigheter och möjligheter till stöd och ersättning som kunden har i samhället. Hänvisa kunden till rätt aktörer samt informera kunden om ansökningsprocesser. Löpande uppdatera dig när det gäller samhällsskydd etc. Arbeta med verksamhetsutveckling utifrån strategiska mål inom området Gravid Utforma innehåll samt faktagranska texter på vår hemsida Hantera dina ansvarsområden på ett effektivt sätt Samarbeta inom vår Privatmarknad Tjänsten är placerad i Umeå och du blir en del av ett team med 10 medarbetare. Din profil Till denna tjänst söker vi dig som är legitimerad barnmorska med minst fem års klinisk erfarenhet samt erfarenhet av att arbeta med verksamhets-/affärsutveckling. Det är starkt meriterande om du har erfarenhet genom hela vårdkedjan mödrahälsovård, förlossning och eftervård. Du behärskar svenska obehindrat i tal och skrift samt har goda kunskaper i engelska. Du arbetar obehindrat i Office paketet. För att lyckas i rollen ser vi att du: Har erfarenhet av att möta människor i kris och är van att lyssna aktivt, coacha och vägleda. Känner dig trygg med telefon som ditt primära arbetsredskap samt kan anpassa ditt sätt att kommunicera beroende på vem du möter. Trivs med att ta initiativ och driva förbättringsförslag samt har erfarenhet av att leda och driva multipla projekt-/förbättringsarbeten självständigt Är resultatorienterad och driver förbättringsarbete för att uppnå verksamhetsmål Har erfarenhet av att strukturera, analysera, dra slutsatser, dokumentera samt presentera ditt arbete. Är van att läsa och tolka olika lagar och riktlinjer. Rollen kräver att du har en mycket god kommunikativ förmåga Som person ses du som öppen och ödmjuk och en person som med lätthet kan föra dig i en professionell och strategisk miljö och du ses som en god kommunikatör och nätverkare. Du är lyhörd och har en hög empatisk förmåga. Du har lätt för att söka upp och ta till dig information och kan på ett pedagogiskt sätt förmedla denna information. Vidare är du en engagerad person som med högt självledarskap som fokuserar på att hitta lösningar. Du drivs av att arbeta mot tydliga mål och når dessa med hjälp av din energi och proaktivitet. Samarbete är självklart för dig och du får energi av att tillsammans med dina kollegor nå de mål som satts upp. Vi erbjuder I denna roll får du möjligheten att sätta din prägel på en ny roll med fokus på gravidfrågor. Du erbjuds ett roligt och självständigt arbete med möjlighet att påverka och göra skillnad i våra kunders vardag. I rollen ingår även bl.a. strategiska frågor som rör intern och extern marknadsföring och produktutveckling och det krävs ett tätt samarbete med vår kommunikationsavdelning och samverkan inom Trygg-Hansas sjuk- och olycksfallsaffär. Du kommer ingå i ett team med hög kompetens, stort engagemang och som fokuserar på att underlätta våra kunders vardag genom ett proaktivt kundmöte. Utöver det så kommer du få kompletterande utbildning gällande samhällets olika stöd och ersättningar samt i samtalsmetodik. Hos oss är alla viktiga och vi är en inkluderande arbetsplats. Ansökan Välkommen med din ansökan via länken nedan. Då urvalet sker löpande ser vi gärna att du inkommer med din ansökan snarast möjligt, dock senast 2024-04-07. Vi ser fram emot att ta del av ditt personliga brev och CV. Vid frågor om tjänsten, vänligen kontakta rekryterande chef David Lennartsson. Fackliga representanter Akademikerföreningen: Lena Darin, [email protected] Forena: Lina Frykholm, [email protected] Om oss Trygg-Hansa har gjort skillnad i människors liv sedan 1828 och är i dag en del av Tryg-koncernen, Skandinaviens största sakförsäkringsbolag. Som medarbetare på Trygg-Hansa arbetar du med 7 500 engagerade kollegor över hela Tryg-koncernen i Sverige, Norge och Danmark. Tillsammans skapar vi trygghet för livet.

25 mars 2024
Sista ansökan:
7 april 2024