Lediga jobb hos Destination Läckö-Kinnekulle AB
Destination Läckö Kinnekulle AB är Lidköping- och Götenes gemensamma bolag. Bolaget är ledande och drivande i utvecklingen av besöks- och turismnäringen i destinationen och en viktig del av kommunernas totala utveckling. Destination Läckö Kinnekulle AB arbetar inom områdena destinationsutveckling, evenemangsutveckling, destinationsmarknadsföring, besöksmålsutveckling, affärs- och kompetensutveckling samt besöksservice. Bolaget arbetar aktivt för en hållbar och långsiktig tillväxt inom besöksnäringen. Bolaget har 7 årsanställda och omsätter 15 miljoner årligen. Är du en kommunikativ person som trivs i ett omväxlande arbete där kreativt innehållsskapande kombineras med samverkan och service? Vi söker en operativ marknadskommunikatör till Destination Läckö-Kinnekulle, där du får möjlighet att både marknadsföra och paketera destinationen, samt bidra till ett professionellt värdskap. I rollen ingår att lyfta fram Destination Läckö-Kinnekulle och stärka Lidköping och Götene som en attraktiv plats för besökare, boende och olika samarbetspartners inom evenemang- och besöksnäringen. Detta arbete görs mestadels via våra olika digitala kanaler såsom webb och sociala medier men också via tryckt media och så vidare. Om rollen I rollen som operativ marknadskommunikatör arbetar du med att skapa en positiv och minnesvärd upplevelse för besökare – före, under och efter deras vistelse i destinationen. Du arbetar både med planering, skapar content och kampanjer, där du lyfter fram destinationens utbud och upplevelser. Du ansvarar för att producera och publicera innehåll i våra digitala kanaler, främst i sociala medier, på webben och nyhetsbrev, men också i form av tryckt material som affischer, flyers och annonser. Arbetet innebär att planera och genomföra marknadsföringskampanjer, både riktade mot privatpersoner och mot företag (B2B), samt att paketera och sälja in teman, koncept och upplevelser i samarbete med andra aktörer på platsen. Du är också delaktig i utvecklingsprojekt och kommunikationsinsatser tillsammans med partners inom besöksnäring och övrigt näringsliv. Utöver det kreativa kommunikationsarbetet ingår, tillsammans med andra i teamet, att bemanna turistinformationen under lågsäsong, vilket innebär att svara på frågor främst via telefon och mejl. Du kommer även att delta vid olika evenemang och aktiviteter där Destination Läckö-Kinnekulle är representerad. Tjänsten kräver att du trivs med att växla mellan operativt arbete och att möta människor, och att du kan ta ansvar för hela processen, från idé till genomförande. Vem vi söker Du har erfarenhet av operativ marknadsföring och kommunikation och är van vid att arbeta i digitala kanaler. Du har ett öga för det grafiska, är bekväm i verktyg som InDesign och Canva, och du gillar att anpassa innehåll utifrån målgrupp och kanal. Som person är du driven, självgående, strukturerad och stresstålig och uppskattar att vara en del av ett snabbfotat team där snabba omställningar är en del av vardagen. Vi tror att du har: - Eftergymnasial utbildning inom kommunikation/marknadsföring eller motsvarande arbetslivserfarenhet. - Mycket goda kunskaper i svenska och engelska i både tal och skrift. - Erfarenhet av content marketing, remarketing och målgruppsanpassad kommunikation. - God vana av att jobba i sociala medier och med grafisk produktion. - B-körkort. Det är meriterande om du även har: - Erfarenhet av arbete i Optimizely (tidigare EPI server). - Kunskap av produktion inom rörlig media. - Erfarenhet av Meta-annonsering samt kunskap av analysverktyg som Google Analytics eller Trends. - Lokalkännedom om Lidköpings och Götene kommuner. - Tidigare erfarenhet från besöksnäring eller platsmarknadsföring. Övrigt - Tjänsten är en tillsvidareanställning, med 6 månaders provanställning. - Tillträde: 1 september eller enligt överenskommelse. - Tjänsten är på heltid, men vi är öppna för dialog kring omfattning. - Vår arbetsplats finns på Bahnhof i Sockerbruket i Lidköping. Välkommen med din ansökan! Intervjuer kommer ske löpande under augusti, så skicka gärna in din ansökan så snart som möjligt.
Destination Läckö Kinnekulle AB är Lidköping- och Götenes gemensamma bolag. Bolaget är ledande och drivande i utvecklingen av besöks- och turismnäringen i destinationen och en viktig del av kommunernas totala utveckling. Destination Läckö Kinnekulle AB arbetar inom områdena destinationsutveckling, evenemangsutveckling, destinationsmarknadsföring, besöksmålsutveckling, affärs- och kompetensutveckling samt besöksservice. Bolaget arbetar aktivt för en hållbar och långsiktig tillväxt inom besöksnäringen. Bolaget har 7 årsanställda och omsätter 15 miljoner årligen. Vill du vara med och bidra till utvecklingen av Destination Läckö-Kinnekulles utbud och attraktivitet? Vi söker nu en vikarierande destinationsutvecklare med fokus på projektledning, evenemang och kommunikation. Vikariatet sträcker sig över cirka 14 månader, med start i oktober 2025. En viktig del av rollen handlar om att utveckla, paketera och stärka Destination Läckö-Kinnekulle, dvs Lidköping och Götene, som en attraktiv plats för besökare, boende och olika samarbetspartners inom evenemang- och besöksnäringen. Om uppdraget I rollen som destinationsutvecklare kommer du att planera och genomföra olika typer av projekt och evenemang kopplade till platsens utveckling. Du arbetar i nära samarbete med lokala aktörer inom näringslivet och offentlig sektor med att ta fram koncept och teman som stärker destinationens erbjudande och attraktionskraft. En viktig del av uppdraget handlar om att samordna insatser tillsammans med företag, föreningar och kommunala aktörer – och att säkerställa att projekten genomförs på ett strukturerat och effektivt sätt. Utöver själva destinationsutvecklingen ingår även att tillsammans med andra i teamet bemanna besöksservicen vid behov samt ett visst ansvar för kommunikationsplanering. Det kan handla om att producera innehåll för SoMe, enklare införsäljningsmaterial eller annan kommunikation med besökare och samarbetspartners. I samarbete med aktörer inom besöksnäringen arbetar du även med att utveckla och paketera upplevelser och produkter. Du är delaktig i både kortsiktiga evenemangsinsatser och mer långsiktiga utvecklingsprojekt, alltid med syftet att bidra till en starkare och mer attraktiv destination. Vi söker dig som Har ett starkt driv och engagemang för att ta initiativ och driva projekt framåt. Du tycker om att arbeta praktiskt och strukturerat och växlar gärna mellan strategiskt tänkande och operativa uppgifter. I din roll är du van vid att samarbeta med många olika aktörer och har en god kommunikativ förmåga, både i tal och skrift, på svenska och engelska. Du trivs med att arbeta självständigt och tar ansvar för hela arbetsprocesser. Dessutom är du prestigelös, flexibel och kan prioritera effektivt även när det är mycket som händer samtidigt. Vi ser gärna att du har - Eftergymnasial adekvat utbildning för uppdraget t.ex. projektledning, turism och marknadsföring. - Erfarenhet av att leda eller samordna projekt eller utvecklingsprocesser, gärna med koppling till evenemang eller besöksnäring. - Viss erfarenhet av marknadskommunikation, t.ex. i sociala medier och grafisk produktion - Mycket goda kunskaper i svenska och engelska i både tal och skrift. - B körkort Det är meriterande om du också har - Erfarenhet från destinations- eller platsutveckling. - Vana att skriva projektansökningar - Lokalkännedom om Lidköping och Götene Övrigt - Vikariat på cirka 14 månader med start 1 oktober 2025 eller enligt överenskommelse. - Omfattning: 80–100 %, vi är öppna för dialog kring tjänstgöringsgrad. - Viss kvälls- och helgarbete förekommer. - Vår arbetsplats utgår från Bahnhof, Sockerbruket i Lidköping Välkommen med din ansökan! Intervjuer kommer ske löpande under augusti, så skicka gärna in din ansökan så snart som möjligt.
Välj ett jobb för att visa detaljer
Visar 1 till 2 av 2 jobb