Kalmarhem AB jobb

Lediga jobb hos Kalmarhem AB

Bovärdar sökes för arbete under sommaren 2025!
Kalmarhem AB
Fastighetsskötare

Kalmarhem söker dig som under sommaren vill arbete med ett omväxlande och stimulerande arbete. Som bovärd är du Kalmarhems representant ute hos våra kunder. I tjänsten utför du olika typer av reparationer i och kring Kalmarhems fastigheter men även hemma hos våra kunder. Arbetsuppgifter Din arbetsvardag kommer att bestå av olika typer av underhållsarbete i våra fastigheter och hos våra kunder. Det kan bland annat innebära att kontinuerligt utföra ronderingar för att säkerställa helhetsuttrycket samt utföra enklare reparationer i lägenheter. Dina arbetsuppgifter varierar. Förutom en löpande kontakt med våra hyresgäster så kan din dag till exempel innehålla: - Utföra mindre/enklare reparationer - Samordna olika frågor och behov som uppstår när du möter våra kunder i vardagen - Uppföljning av inre och yttre skötsel - Kontrollera så att Kalmarhems fastigheter och kvarter känns tilltalande, hela och upprätthåller rätt standard.  Din profil  Tjänsten passar dig som gillar fysiskt och varierande arbete. Du bör ha en god förmåga att planera ditt arbete på ett strukturerat sätt samtidigt som du har lätt att följa instruktioner. Vi ställer höga krav på din ansvarskänsla, sociala förmåga och integritet då du kommer i nära kontakt med våra kunder. Har du tidigare erfarenhet av fastighetsskötsel är det meriterande. Tjänsten kräver B-körkort. Anställningsformen är vikariat och sysselsättningsgraden är heltid. Anställningen beräknas löpa under sommarperioden juni till augusti, om du kan börja tidigare är det bara ett plus. Du ersätts med lön och villkor enligt kollektivavtal. Mer om Kalmarhem Kalmarhem hyr ut, förvaltar, utvecklar och bygger bostäder och lokaler i Kalmar i strävan mot en hållbar stadsutveckling. Vi är ett bostadsbolag som vill ge alla, oavsett livssituation, som vill bo i Kalmarhem möjlighet till ett eget hem och känna den trygghet det skapar. Vår vision är att bidra till att Kalmar blir den tryggaste och mest hållbara kommunen i Sverige, där alla invånarna har ett hem och en livsmiljö som de trivs i och kan påverka. Engagemang är ett viktigt ord för oss på Kalmarhem. Vi vill vara en attraktiv arbetsplats som präglas av högt engagemang, en stor dos eget ansvar, smidigt samarbete, kvalitet och utveckling i stort och smått. Det ska vara positivt och meningsfullt att arbeta på Kalmarhem. På Kalmarhem arbetar ca 75 medarbetare inom olika yrkesområden. Här kan du påverka vardagen för många människor och bidra till livskvalitet, gemenskap och trygghet. Läs mer om oss på www.kalmarhem.se Är du intresserad? Vi arbetar med löpande urval i denna rekrytering så vänta inte med din ansökan. Sista ansökningsdag är 9 maj. Är du nyfiken och har frågor om tjänsten är du välkommen att kontakta Emmie Svensson på [email protected] Vi ser gärna att din ansökan innehåller en motivering kopplat till hur du uppfyller ovanstående kvalifikationer och varför du passar i rollen som bovärd. Välkommen med din ansökan!

60 dagar sedan
Sista ansökan:
15 oktober 2025
Vi söker en engagerad och affärsorienterad lokalstrateg
Kalmarhem AB
Övriga kontorsassistenter och sekreterare

Vill du vara med och utveckla lokaler som gör skillnad i människors vardag? Har du ett strategiskt sinne, ett affärsmässigt tänk och en god förmåga att bygga långsiktiga relationer? Då kan detta vara tjänsten för dig! Om tjänsten På Kalmarhem arbetar vi med att erbjuda lokaler för företag, verksamheter och föreningsliv i Kalmar. Vårt mål är att skapa rätt förutsättningar för våra kunder att bedriva sin verksamhet - i rätt lokal, på rätt plats och under långsiktiga, trygga villkor.  Kalmarhem förvaltar idag ett mångsidigt lokalbestånd på cirka 37 000 kvm där delar av beståndet är samhällsviktiga lokaler som förskolor, omsorgs- och vårdboenden. Vi strävar efter att optimera vår verksamhet genom en hållbar och effektiv drift, och söker nu en lokalstrateg som vill vara med och driva samt utveckla våra lokaler.  I din roll kommer du att ha en central position för att säkerställa att våra lokaler inte bara stöder verksamhetens behov utan även bidrar till en långsiktig tillväxt. Genom att utveckla budget- och strategier för vårt lokalbestånd kommer du att spela en avgörande roll för vår framtida framgång. Du arbetar på en operativ, taktisk nivå med en horisont på 1 - 3 år.  Du kommer att agera som en rådgivande kontakt inom organisationen och samarbeta med andra avdelningar för att säkerställa en långsiktig förvaltning.  Arbetet innehåller varierande arbetsuppgifter. Exempel på förekommande: - Leda processen kring utformning och förhandling av hyresavtal - Ansvara för planering och uppföljning av kontraktsstyrt underhåll - Planera för framtida uthyrning, investeringar och utveckling av våra lokaler - Samverka med kommunen och andra aktörer i frågor som rör nyetableringar och          förändrade lokalbehov - Ta fram offerter och hantera beställningar till Kalmarhems avtalade entreprenörer Vem är du? Vi söker dig som har ett affärsmässigt tänkande och en god förmåga att bygga och underhålla långsiktiga relationer. Du trivs i en dynamisk vardag och har ett lösningsorienterat arbetssätt, där hållbarhet och affärsmässighet är i fokus. Med ett strukturerat och analytiskt förhållningssätt har du lätt för att hantera komplexa lokalfrågor och skapa överblick och tydlighet.  Du är prestigelös, kommunikativ och har lätt för att samarbeta med andra, såväl inom den egna organisationen som med externa parter. Erfarenhet av lokalförvaltning är meriterande, likaså en bakgrund inom ekonomi eller fastighetsbranschen. Har du dessutom kunskap inom hyresjuridik är det en stor fördel i tjänsten. Om oss Kalmarhem hyr ut, förvaltar, utvecklar och bygger bostäder och lokaler i Kalmar i strävan mot en mer hållbar stadsutveckling. Vi är ett bostadsbolag som vill ge alla, oavsett livssituation, som vill bo i Kalmar möjlighet till ett eget hem och känna den trygghet vi skapar. Vår vision är att bidra till att Kalmar blir den tryggaste och mest hållbara kommunen i Sverige, där alla invånarna har ett hem och en livsmiljö som de trivs i och kan påverka.  Engagemang är ett viktigt ord för oss på Kalmarhem. Vi vill vara en attraktiv arbetsplats som präglas av högt engagemang, en stor dos eget ansvar, smidigt samarbete, kvalitet och utveckling i stort och smått. Det ska vara positivt och meningsfullt att arbeta på Kalmarhem.  På Kalmarhem arbetar drygt 70 medarbetare inom olika yrkesområden. Här kan du påverka vardagen för många människor och bidra till livskvalitet, gemenskap och trygghet. Läs mer om oss på www.kalmarhem.se  Är du intresserad? Vi arbetar med löpande urval i denna rekrytering så vänta inte med att skicka in din ansökan. Sista ansökningsdag är 27 april. Är du nyfiken och har frågor om tjänsten är du välkommen att kontakta HR-partner Emmie Svensson på [email protected] Vi ser gärna att din ansökan innehåller en motivering kopplat till hur du uppfyller ovanstående kvalifikationer och varför du passar i rollen som lokalstrateg.  Välkommen med din ansökan!

73 dagar sedan
Sista ansökan:
2 oktober 2025
Kalmarhem söker en besiktningsman
Kalmarhem AB
Fastighetsskötare

Har du erfarenhet av arbete inom fastighetsbranschen, ett öga för detaljer och förmågan att vara serviceinriktad och skapa goda relationer? Vill du ha en tjänst med omväxlande arbetsuppgifter? Då är det dig vi söker, som vill växa tillsammans med oss på Kalmarhem! Om tjänsten Vi på Kalmarhem söker nu en besiktningsman till vår kundserviceavdelning där du blir en viktig del i vårt team. Dina arbetsdagar kommer till största delen bestå av att besikta och kvalitetssäkra våra bostäder så att de upprätthåller rätt standard för Kalmarhems fastigheter utifrån gällande krav, lagar och regelverk. Som besiktningsman på Kalmarhem samverkar du med såväl interna såväl som externa funktioner för att få det dagliga arbetet att fungera så bra som möjligt och att den information som uppstår vid besiktning förmedlas vidare till rätt instans. Arbetet innehåller varierande arbetsuppgifter. Exempel på förekommande: Besiktningar av lägenheter Genomföra underhållsbeställningar och åtgärdsbeställningar Genomföra kvalitetskontroller efter utfört underhåll Hålla sig uppdaterad och följer ramarna inom angiven budget Administrativa uppgifter så som fakturamottagning och uppdatering av ritningar En viktig del av arbetet är att ge service till våra kunder och en god kommunikativ förmåga samt ett pedagogiskt förhållningssätt är viktiga egenskaper för att både lyckas och trivas i rollen. För att kontinuerligt kunna mäta vår kvalité både vad gäller utfört arbete och våra kunders nöjdhet använder vi oss av vår Kundbarometer. Vem är du? För att trivas i tjänsten som besiktningsman tror vi att du är en lösningsorienterad person med sinne för struktur och detaljer. Som person trivs du med ett självständigt arbete likväl som att arbeta i team. Du är serviceinriktad och har ett analytiskt förhållningssätt som kommer hjälpa dig att fatta beslut i din arbetsvardag. Du har ett driv att testa nya arbetsmetoder för att utveckla din roll. Du trivs med att möta människor och värdesätter en god relation med såväl kollegor som externa kontakter, och framför allt till våra kunder. För att snabbt komma in i tjänsten tror vi att du har följande erfarenheter och kvalifikationer: Erfarenhet från fastighetsbranschen Minst gymnasieutbildning, gärna med praktisk inriktning som exempelvis VVS, snickeri eller el alternativt annan för tjänsten relevant utbildning En förkärlek för system och teknik som kommer ge dig en hög framkomlighet i ditt arbete Förmåga att växla mellan olika arbetsuppgifter med bibehållen effektivitet och kvalitet i det du levererar Det är meriterande om du tidigare har arbetat med besiktningar B-körkort är ett krav. Om oss Kalmarhem hyr ut, förvaltar, utvecklar och bygger bostäder och lokaler i Kalmar i strävan mot en mer hållbar stadsutveckling. Vi är ett bostadsbolag som vill ge alla, oavsett livssituation, som vill bo i Kalmar möjlighet till ett eget hem och känna den trygghet det skapar. Vår vision är att bidra till att Kalmar blir den tryggaste och mest hållbara kommunen i Sverige, där alla invånarna har ett hem och en livsmiljö som de trivs i och kan påverka. Engagemang är ett viktigt ord för oss på Kalmarhem. Vi vill vara en attraktiv arbetsplats som präglas av högt engagemang, en stor dos eget ansvar, smidigt samarbete, kvalitet och utveckling i stort och smått. Det ska vara positivt och meningsfullt att arbeta på Kalmarhem. På Kalmarhem arbetar drygt 70 medarbetare inom olika yrkesområden. Här kan du påverka vardagen för många människor och bidra till livskvalitet, gemenskap och trygghet. Läs mer om oss på www.kalmarhem.se Är du intresserad? Vi arbetar med löpande urval i denna rekrytering så vänta inte med att skicka in din ansökan. Sista ansökningsdag är 18 april. Är du nyfiken och har frågor om tjänsten är du välkommen att kontakta HR-partner Emmie Svensson på [email protected] Vi ser gärna att din ansökan innehåller en motivering kopplat till hur du uppfyller ovanstående kvalifikationer och varför du passar i rollen som besiktningsman. Välkommen med din ansökan!

73 dagar sedan
Sista ansökan:
2 oktober 2025