Avonova Sverige AB jobb

Lediga jobb hos Avonova Sverige AB

Avonova Hälsa söker företagsläkare till Kristianstad/Karlshamn

Vi leder vägen till ett hållbart arbetsliv – varje dag    Avonova är Nordens ledande aktör inom företagshälsa och ledarutveckling. Med bred kunskap och stort engagemang hjälper Avonova organisationer och dess medarbetare att bli mer hållbara, kommunicera effektivare och må bättre. Hälsa och arbetsmiljö är avgörande faktorer för att skapa långsiktigt framgångsrika organisationer. Våra 1300 medarbetare på 170 orter levererar varje dag hälsotjänster över hela Norden. Våra kunder finns inom såväl offentlig som privat sektor. Beskrivning Vill du vara med och göra arbetsplatser mer säkra och hållbara, och bidra till att medarbetarna blir friskare? Vill du vara med och stötta och utveckla våra kunder och satsa på en framtid med oss inom Avonova? Då är du varmt välkommen att bli en del av vårt team! Som läkare hos oss har du möjlighet till nära samarbete med arbetsgivaren vilket gör att du kan påverka patientens arbetsmiljö och hälsa över tid. Du arbetar i team med bland annat våra psykologer, rehabkoordinatorer och fysioterapeuter. Tillsammans ger ni rådgivning och stöd till chefer, personalavdelningar, anställda och företagsledningar i frågor som rör hälsa och arbete, rehabilitering och sjukvård. Du arbetar inom något eller flera av våra specialistområden rehabilitering, arbetsmedicin, riskbruk och förebyggande hälsoarbete. Uppdragen som läkare är varierande och kan omfatta rådgivning, bedömning av ohälsa, planering och åtgärder utifrån behov, genomförande av lagstadgade kontroller/medicinska kontroller, arbetsplatsbesök och arbetsförmågebedömningar. Kvalifikationer Vi söker dig som vill vara med och utveckla våra verksamheter och har intresse för, och gärna tidigare erfarenhet av, att arbeta med företagshälsa för att utveckla ett hälsosamt arbetsliv. - Du är specialist inom arbetsmedicin, allmänmedicin, rehabilitering eller liknande, alternativt har genomgått utbildning kring medicinska kontroller i arbetslivet. - Du har ett hälsofrämjande synsätt och ett genuint intresse för människor, deras hälsa och arbetsmiljö. - Du som vill arbeta och utvecklas med oss ska tycka om att arbeta kundorienterat, på ett konsultativt sätt, ha egen drivkraft samt tycka om att arbeta i team med andra yrkeskategorier såsom företagssköterskor, fysioterapeut/ergonom, beteendevetare, arbetsmiljöingenjör och administratör. Det finns flera erfarna kollegor inom området och det finns möjlighet till handledning inom Avonova. Vi erbjuder ett utvecklande arbete på en företagshälsa med stor tillväxtkraft. Vår kultur och arbetsgemenskap kännetecknas av innovation, helhetssyn och en stark vilja att åstadkomma goda resultat tillsammans. Din placering kommer att utgå från vårt hälsocenter i Kristianstad med tjänstgöring i Karlshamn någon dag per vecka. Körkort och tillgång till bil är därför en nödvändighet. Vi är medlemmar i Almega Vårdföretagarna och har kollektivavtal med Vårdförbundet, akademikerförbunden, Läkarförbundet och Vision. Om du är nyfiken på rollen och vad det innebär att jobba som läkare inom företagshälsovård, kontakta oss så berättar vi mer! Områdeschef Karina Björkman, [email protected] Tycker du detta låter intressant är du välkommen med din ansökan med CV och personligt brev snarast möjligt. Utdrag ur belastningsregistret samt drogtest kommer att ske i samband med anställning.

17 april 2024
Sista ansökan:
8 maj 2024
Avonova Hälsa söker legitimerad psykolog till Skaraborg

Vi leder vägen till ett hållbart arbetsliv – varje dag    Avonova är Nordens ledande aktör inom företagshälsa och ledarutveckling. Med bred kunskap och stort engagemang hjälper Avonova organisationer och dess medarbetare att bli mer hållbara, kommunicera effektivare och må bättre. Hälsa och arbetsmiljö är avgörande faktorer för att skapa långsiktigt framgångsrika organisationer. Våra 1300 medarbetare på 170 orter levererar varje dag hälsotjänster över hela Norden. Våra kunder finns inom såväl offentlig som privat sektor.     Är du vår nya psykolog? Som legitimerad psykolog hos oss är du ett stöd till våra kunder inom området psykologiskt stöd, rådgivning och behandling samt inom organisatorisk och social arbetsmiljö. Med din erfarenhet och expertkunskap hjälper du våra kunder utifrån ett individ-, grupp- och organisationsperspektiv, i nära samarbete med företagsläkare, företagssköterskor, ergonomer/fysioterapeuter och andra professioner. Meriterande om du har erfarenhet och god förmåga att hålla i utbildningar och föreläsningar inom exempelvis stress, sömn, kris. Du har god förståelse för, och kan förklara, sambanden mellan individ och arbetsmiljö och mellan insats och effekt. Du har förmåga att skapa goda kundrelationer och därmed nya uppdrag. Du har också god förmåga att sätta dig in i olika verksamheters förutsättningar och utmaningar, liksom att förstå och möta olika behov. Vi erbjuder ett omväxlande och stimulerande arbete i ett företag som utvecklas. Hos oss finns det uppbyggda kompetensnätverk och stora möjligheter till utveckling. Du erbjuds ett spännande uppdrag tillsammans med kompetenta kollegor, intressanta kunder och en kultur som främjar samarbete och kollegialt lärande. Engagemanget och viljan att bidra till hållbara individer och organisationer är hög hos oss. Arbetsuppgifter - Bedömning, stöd, rådgivning, behandling och rehabilitering, digitalt, enskilt eller i grupp. - Arbetsförmågebedömning. - Konflikthantering. - Krisstöd. - Kartläggningar av organisatorisk och social arbetsmiljö. - Utbildningar och föreläsningar. - Handledning. - Grupputveckling, ledningsgruppsutveckling, teambuilding, grupp- och samarbetsträning. - Chefsstöd. - Medverkan vid förändrings- och utvecklingsinsatser. - Utvärdering av olika projekt. - Kompetensutvecklande insatser på lednings- och medarbetarnivå. Önskvärda kvalifikationer/kompetens - Legitimerad psykolog (steg 1 i KBT). - Flerårig dokumenterad erfarenhet som psykolog/psykoterapeut, gärna från företagshälsovård, primärvård eller liknande verksamhet. - Du är bekväm med att arbeta både digitalt och fysiskt, enskilt och med grupper. Personliga egenskaper - Relationsbyggare som fungerar bra i team och har god kommunikationsförmåga. - Organisatorisk och administrativ förmåga. - Strukturerad och kvalitetsinriktad. - Resultatinriktad. - Förmåga att snabbt bekanta dig med nya branscher, lösningar och problem. - Förmåga till självständigt arbete. - God initiativförmåga. - Affärsmässighet och intresse av att bidra till hållbara organisationer. Din arbetsplats blir Skaraborg då vi har kunder i samtliga kommuner. Tänkt placeringsort är Lidköping men det kan diskuteras om dina önskemål överensstämmer med verksamhetens behov. Ibland sker tjänstgöring även ute hos våra kundföretag inom varierande branscher. Körkort och tillgång till egen bil är därför en nödvändighet. Tycker du detta låter intressant är du välkommen med din ansökan med CV och personligt brev. Vi arbetar med löpande urval så vi vill att du sänder din ansökan snarast möjligt. Utdrag ur belastningsregistret samt drogtest kommer att ske i samband med anställning. Vill du veta mer kontakta hälsocenterchef Magnus Oscarsson, [email protected].   Vi har kollektivavtal mellan Almega Vårdföretagarna och Vårdförbundet, Akademikerförbunden, Läkarförbundet och Vision. Alla erbjudanden om rekryterings- och annonseringshjälp undanbedes.   För att söka denna tjänst vänligen klicka https://avonova.varbi.com/se/what:job/jobID:714440/

15 april 2024
Sista ansökan:
30 april 2024
Avonova Hälsa söker legitimerad psykolog till Skaraborg

Vi leder vägen till ett hållbart arbetsliv – varje dag    Avonova är Nordens ledande aktör inom företagshälsa och ledarutveckling. Med bred kunskap och stort engagemang hjälper Avonova organisationer och dess medarbetare att bli mer hållbara, kommunicera effektivare och må bättre. Hälsa och arbetsmiljö är avgörande faktorer för att skapa långsiktigt framgångsrika organisationer. Våra 1300 medarbetare på 170 orter levererar varje dag hälsotjänster över hela Norden. Våra kunder finns inom såväl offentlig som privat sektor.     Är du vår nya psykolog? Som legitimerad psykolog hos oss är du ett stöd till våra kunder inom området psykologiskt stöd, rådgivning och behandling samt inom organisatorisk och social arbetsmiljö. Med din erfarenhet och expertkunskap hjälper du våra kunder utifrån ett individ-, grupp- och organisationsperspektiv, i nära samarbete med företagsläkare, företagssköterskor, ergonomer/fysioterapeuter och andra professioner. Meriterande om du har erfarenhet och god förmåga att hålla i utbildningar och föreläsningar inom exempelvis stress, sömn, kris. Du har god förståelse för, och kan förklara, sambanden mellan individ och arbetsmiljö och mellan insats och effekt. Du har förmåga att skapa goda kundrelationer och därmed nya uppdrag. Du har också god förmåga att sätta dig in i olika verksamheters förutsättningar och utmaningar, liksom att förstå och möta olika behov. Vi erbjuder ett omväxlande och stimulerande arbete i ett företag som utvecklas. Hos oss finns det uppbyggda kompetensnätverk och stora möjligheter till utveckling. Du erbjuds ett spännande uppdrag tillsammans med kompetenta kollegor, intressanta kunder och en kultur som främjar samarbete och kollegialt lärande. Engagemanget och viljan att bidra till hållbara individer och organisationer är hög hos oss. Arbetsuppgifter - Bedömning, stöd, rådgivning, behandling och rehabilitering, digitalt, enskilt eller i grupp. - Arbetsförmågebedömning. - Konflikthantering. - Krisstöd. - Kartläggningar av organisatorisk och social arbetsmiljö. - Utbildningar och föreläsningar. - Handledning. - Grupputveckling, ledningsgruppsutveckling, teambuilding, grupp- och samarbetsträning. - Chefsstöd. - Medverkan vid förändrings- och utvecklingsinsatser. - Utvärdering av olika projekt. - Kompetensutvecklande insatser på lednings- och medarbetarnivå. Önskvärda kvalifikationer/kompetens - Legitimerad psykolog (steg 1 i KBT). - Flerårig dokumenterad erfarenhet som psykolog/psykoterapeut, gärna från företagshälsovård, primärvård eller liknande verksamhet. - Du är bekväm med att arbeta både digitalt och fysiskt, enskilt och med grupper. Personliga egenskaper - Relationsbyggare som fungerar bra i team och har god kommunikationsförmåga. - Organisatorisk och administrativ förmåga. - Strukturerad och kvalitetsinriktad. - Resultatinriktad. - Förmåga att snabbt bekanta dig med nya branscher, lösningar och problem. - Förmåga till självständigt arbete. - God initiativförmåga. - Affärsmässighet och intresse av att bidra till hållbara organisationer. Din arbetsplats blir Skaraborg då vi har kunder i samtliga kommuner. Tänkt placeringsort är Lidköping men det kan diskuteras om dina önskemål överensstämmer med verksamhetens behov. Ibland sker tjänstgöring även ute hos våra kundföretag inom varierande branscher. Körkort och tillgång till egen bil är därför en nödvändighet. Tycker du detta låter intressant är du välkommen med din ansökan med CV och personligt brev. Vi arbetar med löpande urval så vi vill att du sänder din ansökan snarast möjligt. Utdrag ur belastningsregistret samt drogtest kommer att ske i samband med anställning. Vill du veta mer kontakta hälsocenterchef Magnus Oscarsson, [email protected].   Vi har kollektivavtal mellan Almega Vårdföretagarna och Vårdförbundet, Akademikerförbunden, Läkarförbundet och Vision. Alla erbjudanden om rekryterings- och annonseringshjälp undanbedes. För att söka denna tjänst vänligen klicka https://avonova.varbi.com/se/what:job/jobID:714440/

15 april 2024
Sista ansökan:
30 april 2024
Avonova Hälsa söker legitimerad psykolog till Skaraborg

Vi leder vägen till ett hållbart arbetsliv – varje dag    Avonova är Nordens ledande aktör inom företagshälsa och ledarutveckling. Med bred kunskap och stort engagemang hjälper Avonova organisationer och dess medarbetare att bli mer hållbara, kommunicera effektivare och må bättre. Hälsa och arbetsmiljö är avgörande faktorer för att skapa långsiktigt framgångsrika organisationer. Våra 1300 medarbetare på 170 orter levererar varje dag hälsotjänster över hela Norden. Våra kunder finns inom såväl offentlig som privat sektor.     Är du vår nya psykolog? Som legitimerad psykolog hos oss är du ett stöd till våra kunder inom området psykologiskt stöd, rådgivning och behandling samt inom organisatorisk och social arbetsmiljö. Med din erfarenhet och expertkunskap hjälper du våra kunder utifrån ett individ-, grupp- och organisationsperspektiv, i nära samarbete med företagsläkare, företagssköterskor, ergonomer/fysioterapeuter och andra professioner. Meriterande om du har erfarenhet och god förmåga att hålla i utbildningar och föreläsningar inom exempelvis stress, sömn, kris. Du har god förståelse för, och kan förklara, sambanden mellan individ och arbetsmiljö och mellan insats och effekt. Du har förmåga att skapa goda kundrelationer och därmed nya uppdrag. Du har också god förmåga att sätta dig in i olika verksamheters förutsättningar och utmaningar, liksom att förstå och möta olika behov. Vi erbjuder ett omväxlande och stimulerande arbete i ett företag som utvecklas. Hos oss finns det uppbyggda kompetensnätverk och stora möjligheter till utveckling. Du erbjuds ett spännande uppdrag tillsammans med kompetenta kollegor, intressanta kunder och en kultur som främjar samarbete och kollegialt lärande. Engagemanget och viljan att bidra till hållbara individer och organisationer är hög hos oss. Arbetsuppgifter - Bedömning, stöd, rådgivning, behandling och rehabilitering, digitalt, enskilt eller i grupp. - Arbetsförmågebedömning. - Konflikthantering. - Krisstöd. - Kartläggningar av organisatorisk och social arbetsmiljö. - Utbildningar och föreläsningar. - Handledning. - Grupputveckling, ledningsgruppsutveckling, teambuilding, grupp- och samarbetsträning. - Chefsstöd. - Medverkan vid förändrings- och utvecklingsinsatser. - Utvärdering av olika projekt. - Kompetensutvecklande insatser på lednings- och medarbetarnivå. Önskvärda kvalifikationer/kompetens - Legitimerad psykolog (steg 1 i KBT). - Flerårig dokumenterad erfarenhet som psykolog/psykoterapeut, gärna från företagshälsovård, primärvård eller liknande verksamhet. - Du är bekväm med att arbeta både digitalt och fysiskt, enskilt och med grupper. Personliga egenskaper - Relationsbyggare som fungerar bra i team och har god kommunikationsförmåga. - Organisatorisk och administrativ förmåga. - Strukturerad och kvalitetsinriktad. - Resultatinriktad. - Förmåga att snabbt bekanta dig med nya branscher, lösningar och problem. - Förmåga till självständigt arbete. - God initiativförmåga. - Affärsmässighet och intresse av att bidra till hållbara organisationer. Din arbetsplats blir Skaraborg då vi har kunder i samtliga kommuner. Tänkt placeringsort är Lidköping men det kan diskuteras om dina önskemål överensstämmer med verksamhetens behov. Ibland sker tjänstgöring även ute hos våra kundföretag inom varierande branscher. Körkort och tillgång till egen bil är därför en nödvändighet. Tycker du detta låter intressant är du välkommen med din ansökan med CV och personligt brev. Vi arbetar med löpande urval så vi vill att du sänder din ansökan snarast möjligt. Utdrag ur belastningsregistret samt drogtest kommer att ske i samband med anställning. Vill du veta mer kontakta hälsocenterchef Magnus Oscarsson, [email protected].   Vi har kollektivavtal mellan Almega Vårdföretagarna och Vårdförbundet, Akademikerförbunden, Läkarförbundet och Vision. Alla erbjudanden om rekryterings- och annonseringshjälp undanbedes. För att söka denna tjänst vänligen klicka https://avonova.varbi.com/se/what:job/jobID:714440/

15 april 2024
Sista ansökan:
30 april 2024
Avonova Hälsa söker legitimerad psykolog till Skaraborg

Vi leder vägen till ett hållbart arbetsliv – varje dag    Avonova är Nordens ledande aktör inom företagshälsa och ledarutveckling. Med bred kunskap och stort engagemang hjälper Avonova organisationer och dess medarbetare att bli mer hållbara, kommunicera effektivare och må bättre. Hälsa och arbetsmiljö är avgörande faktorer för att skapa långsiktigt framgångsrika organisationer. Våra 1300 medarbetare på 170 orter levererar varje dag hälsotjänster över hela Norden. Våra kunder finns inom såväl offentlig som privat sektor.     Är du vår nya psykolog? Som legitimerad psykolog hos oss är du ett stöd till våra kunder inom området psykologiskt stöd, rådgivning och behandling samt inom organisatorisk och social arbetsmiljö. Med din erfarenhet och expertkunskap hjälper du våra kunder utifrån ett individ-, grupp- och organisationsperspektiv, i nära samarbete med företagsläkare, företagssköterskor, ergonomer/fysioterapeuter och andra professioner. Meriterande om du har erfarenhet och god förmåga att hålla i utbildningar och föreläsningar inom exempelvis stress, sömn, kris. Du har god förståelse för, och kan förklara, sambanden mellan individ och arbetsmiljö och mellan insats och effekt. Du har förmåga att skapa goda kundrelationer och därmed nya uppdrag. Du har också god förmåga att sätta dig in i olika verksamheters förutsättningar och utmaningar, liksom att förstå och möta olika behov. Vi erbjuder ett omväxlande och stimulerande arbete i ett företag som utvecklas. Hos oss finns det uppbyggda kompetensnätverk och stora möjligheter till utveckling. Du erbjuds ett spännande uppdrag tillsammans med kompetenta kollegor, intressanta kunder och en kultur som främjar samarbete och kollegialt lärande. Engagemanget och viljan att bidra till hållbara individer och organisationer är hög hos oss. Arbetsuppgifter - Bedömning, stöd, rådgivning, behandling och rehabilitering, digitalt, enskilt eller i grupp. - Arbetsförmågebedömning. - Konflikthantering. - Krisstöd. - Kartläggningar av organisatorisk och social arbetsmiljö. - Utbildningar och föreläsningar. - Handledning. - Grupputveckling, ledningsgruppsutveckling, teambuilding, grupp- och samarbetsträning. - Chefsstöd. - Medverkan vid förändrings- och utvecklingsinsatser. - Utvärdering av olika projekt. - Kompetensutvecklande insatser på lednings- och medarbetarnivå. Önskvärda kvalifikationer/kompetens - Legitimerad psykolog (steg 1 i KBT). - Flerårig dokumenterad erfarenhet som psykolog/psykoterapeut, gärna från företagshälsovård, primärvård eller liknande verksamhet. - Du är bekväm med att arbeta både digitalt och fysiskt, enskilt och med grupper. Personliga egenskaper - Relationsbyggare som fungerar bra i team och har god kommunikationsförmåga. - Organisatorisk och administrativ förmåga. - Strukturerad och kvalitetsinriktad. - Resultatinriktad. - Förmåga att snabbt bekanta dig med nya branscher, lösningar och problem. - Förmåga till självständigt arbete. - God initiativförmåga. - Affärsmässighet och intresse av att bidra till hållbara organisationer. Din arbetsplats blir Skaraborg då vi har kunder i samtliga kommuner. Tänkt placeringsort är Lidköping men det kan diskuteras om dina önskemål överensstämmer med verksamhetens behov. Ibland sker tjänstgöring även ute hos våra kundföretag inom varierande branscher. Körkort och tillgång till egen bil är därför en nödvändighet. Tycker du detta låter intressant är du välkommen med din ansökan med CV och personligt brev. Vi arbetar med löpande urval så vi vill att du sänder din ansökan snarast möjligt. Utdrag ur belastningsregistret samt drogtest kommer att ske i samband med anställning. Vill du veta mer kontakta hälsocenterchef Magnus Oscarsson, [email protected].   Vi har kollektivavtal mellan Almega Vårdföretagarna och Vårdförbundet, Akademikerförbunden, Läkarförbundet och Vision.   Alla erbjudanden om rekryterings- och annonseringshjälp undanbedes. För att söka denna tjänst vänligen klicka https://avonova.varbi.com/se/what:job/jobID:714440/

15 april 2024
Sista ansökan:
30 april 2024
Avonova Hälsa söker legitimerad psykolog till Skaraborg

Vi leder vägen till ett hållbart arbetsliv – varje dag    Avonova är Nordens ledande aktör inom företagshälsa och ledarutveckling. Med bred kunskap och stort engagemang hjälper Avonova organisationer och dess medarbetare att bli mer hållbara, kommunicera effektivare och må bättre. Hälsa och arbetsmiljö är avgörande faktorer för att skapa långsiktigt framgångsrika organisationer. Våra 1300 medarbetare på 170 orter levererar varje dag hälsotjänster över hela Norden. Våra kunder finns inom såväl offentlig som privat sektor.     Är du vår nya psykolog? Som legitimerad psykolog hos oss är du ett stöd till våra kunder inom området psykologiskt stöd, rådgivning och behandling samt inom organisatorisk och social arbetsmiljö. Med din erfarenhet och expertkunskap hjälper du våra kunder utifrån ett individ-, grupp- och organisationsperspektiv, i nära samarbete med företagsläkare, företagssköterskor, ergonomer/fysioterapeuter och andra professioner. Meriterande om du har erfarenhet och god förmåga att hålla i utbildningar och föreläsningar inom exempelvis stress, sömn, kris. Du har god förståelse för, och kan förklara, sambanden mellan individ och arbetsmiljö och mellan insats och effekt. Du har förmåga att skapa goda kundrelationer och därmed nya uppdrag. Du har också god förmåga att sätta dig in i olika verksamheters förutsättningar och utmaningar, liksom att förstå och möta olika behov. Vi erbjuder ett omväxlande och stimulerande arbete i ett företag som utvecklas. Hos oss finns det uppbyggda kompetensnätverk och stora möjligheter till utveckling. Du erbjuds ett spännande uppdrag tillsammans med kompetenta kollegor, intressanta kunder och en kultur som främjar samarbete och kollegialt lärande. Engagemanget och viljan att bidra till hållbara individer och organisationer är hög hos oss. Arbetsuppgifter - Bedömning, stöd, rådgivning, behandling och rehabilitering, digitalt, enskilt eller i grupp. - Arbetsförmågebedömning. - Konflikthantering. - Krisstöd. - Kartläggningar av organisatorisk och social arbetsmiljö. - Utbildningar och föreläsningar. - Handledning. - Grupputveckling, ledningsgruppsutveckling, teambuilding, grupp- och samarbetsträning. - Chefsstöd. - Medverkan vid förändrings- och utvecklingsinsatser. - Utvärdering av olika projekt. - Kompetensutvecklande insatser på lednings- och medarbetarnivå. Önskvärda kvalifikationer/kompetens - Legitimerad psykolog (steg 1 i KBT). - Flerårig dokumenterad erfarenhet som psykolog/psykoterapeut, gärna från företagshälsovård, primärvård eller liknande verksamhet. - Du är bekväm med att arbeta både digitalt och fysiskt, enskilt och med grupper. Personliga egenskaper - Relationsbyggare som fungerar bra i team och har god kommunikationsförmåga. - Organisatorisk och administrativ förmåga. - Strukturerad och kvalitetsinriktad. - Resultatinriktad. - Förmåga att snabbt bekanta dig med nya branscher, lösningar och problem. - Förmåga till självständigt arbete. - God initiativförmåga. - Affärsmässighet och intresse av att bidra till hållbara organisationer. Din arbetsplats blir Skaraborg då vi har kunder i samtliga kommuner. Tänkt placeringsort är Lidköping men det kan diskuteras om dina önskemål överensstämmer med verksamhetens behov. Ibland sker tjänstgöring även ute hos våra kundföretag inom varierande branscher. Körkort och tillgång till egen bil är därför en nödvändighet. Tycker du detta låter intressant är du välkommen med din ansökan med CV och personligt brev. Vi arbetar med löpande urval så vi vill att du sänder din ansökan snarast möjligt. Utdrag ur belastningsregistret samt drogtest kommer att ske i samband med anställning. Vill du veta mer kontakta hälsocenterchef Magnus Oscarsson, [email protected].   Vi har kollektivavtal mellan Almega Vårdföretagarna och Vårdförbundet, Akademikerförbunden, Läkarförbundet och Vision. Alla erbjudanden om rekryterings- och annonseringshjälp undanbedes. För att söka denna tjänst vänligen klicka https://avonova.varbi.com/se/what:job/jobID:714440/

15 april 2024
Sista ansökan:
30 april 2024
Avonova Hälsa söker legitimerad psykolog till Skaraborg

Vi leder vägen till ett hållbart arbetsliv – varje dag    Avonova är Nordens ledande aktör inom företagshälsa och ledarutveckling. Med bred kunskap och stort engagemang hjälper Avonova organisationer och dess medarbetare att bli mer hållbara, kommunicera effektivare och må bättre. Hälsa och arbetsmiljö är avgörande faktorer för att skapa långsiktigt framgångsrika organisationer. Våra 1300 medarbetare på 170 orter levererar varje dag hälsotjänster över hela Norden. Våra kunder finns inom såväl offentlig som privat sektor.     Är du vår nya psykolog? Som legitimerad psykolog hos oss är du ett stöd till våra kunder inom området psykologiskt stöd, rådgivning och behandling samt inom organisatorisk och social arbetsmiljö. Med din erfarenhet och expertkunskap hjälper du våra kunder utifrån ett individ-, grupp- och organisationsperspektiv, i nära samarbete med företagsläkare, företagssköterskor, ergonomer/fysioterapeuter och andra professioner. Meriterande om du har erfarenhet och god förmåga att hålla i utbildningar och föreläsningar inom exempelvis stress, sömn, kris. Du har god förståelse för, och kan förklara, sambanden mellan individ och arbetsmiljö och mellan insats och effekt. Du har förmåga att skapa goda kundrelationer och därmed nya uppdrag. Du har också god förmåga att sätta dig in i olika verksamheters förutsättningar och utmaningar, liksom att förstå och möta olika behov. Vi erbjuder ett omväxlande och stimulerande arbete i ett företag som utvecklas. Hos oss finns det uppbyggda kompetensnätverk och stora möjligheter till utveckling. Du erbjuds ett spännande uppdrag tillsammans med kompetenta kollegor, intressanta kunder och en kultur som främjar samarbete och kollegialt lärande. Engagemanget och viljan att bidra till hållbara individer och organisationer är hög hos oss. Arbetsuppgifter - Bedömning, stöd, rådgivning, behandling och rehabilitering, digitalt, enskilt eller i grupp. - Arbetsförmågebedömning. - Konflikthantering. - Krisstöd. - Kartläggningar av organisatorisk och social arbetsmiljö. - Utbildningar och föreläsningar. - Handledning. - Grupputveckling, ledningsgruppsutveckling, teambuilding, grupp- och samarbetsträning. - Chefsstöd. - Medverkan vid förändrings- och utvecklingsinsatser. - Utvärdering av olika projekt. - Kompetensutvecklande insatser på lednings- och medarbetarnivå. Önskvärda kvalifikationer/kompetens - Legitimerad psykolog (steg 1 i KBT). - Flerårig dokumenterad erfarenhet som psykolog/psykoterapeut, gärna från företagshälsovård, primärvård eller liknande verksamhet. - Du är bekväm med att arbeta både digitalt och fysiskt, enskilt och med grupper. Personliga egenskaper - Relationsbyggare som fungerar bra i team och har god kommunikationsförmåga. - Organisatorisk och administrativ förmåga. - Strukturerad och kvalitetsinriktad. - Resultatinriktad. - Förmåga att snabbt bekanta dig med nya branscher, lösningar och problem. - Förmåga till självständigt arbete. - God initiativförmåga. - Affärsmässighet och intresse av att bidra till hållbara organisationer. Din arbetsplats blir Skaraborg då vi har kunder i samtliga kommuner. Tänkt placeringsort är Lidköping men det kan diskuteras om dina önskemål överensstämmer med verksamhetens behov. Ibland sker tjänstgöring även ute hos våra kundföretag inom varierande branscher. Körkort och tillgång till egen bil är därför en nödvändighet. Tycker du detta låter intressant är du välkommen med din ansökan med CV och personligt brev. Vi arbetar med löpande urval så vi vill att du sänder din ansökan snarast möjligt. Utdrag ur belastningsregistret samt drogtest kommer att ske i samband med anställning. Vill du veta mer kontakta hälsocenterchef Magnus Oscarsson, [email protected].   Vi har kollektivavtal mellan Almega Vårdföretagarna och Vårdförbundet, Akademikerförbunden, Läkarförbundet och Vision. Alla erbjudanden om rekryterings- och annonseringshjälp undanbedes. För att söka denna tjänst vänligen klicka https://avonova.varbi.com/se/what:job/jobID:714440/

15 april 2024
Sista ansökan:
30 april 2024
Avonova söker påläggskalv

Vi leder vägen till ett hållbart arbetsliv – varje dag    Avonova är Nordens ledande aktör inom företagshälsa och ledarutveckling. Med bred kunskap och stort engagemang hjälper Avonova organisationer och dess medarbetare att bli mer hållbara, kommunicera effektivare och må bättre. Hälsa och arbetsmiljö är avgörande faktorer för att skapa långsiktigt framgångsrika organisationer. Våra 1300 medarbetare på 170 orter levererar varje dag hälsotjänster över hela Norden. Våra kunder finns inom såväl offentlig som privat sektor.  Är du vår nya medarbetare inom strategiimplementering och transformation?  Brinner du för ESG-frågor och vill göra skillnad för utveckling och effektivitet framåt? Då kan det vara dig vi söker för rollen som medarbetare inom strategiimplementering och transformation. I rollen kommer du att arbeta med transformationsprocesser genom att implementera företagets strategier. Du kommer att arbeta nära ledningen och rapportera direkt till vår koncern-VD. Arbetet kommer ske i olika projekt på koncernledningsnivå och du kommer arbeta med allt från projektens förberedelse till utförande vilket kräver analys under resans gång. Du kommer att ha en koordinerande roll där du ansvarar för att driva projekten framåt. För den som vill bygga karriären vidare hos Avonova eller i annan Private Equity-miljö är rollen en språngbräda genom möjlighet till utveckling och att bygga värdefulla erfarenheter. I rollen finns möjlighet till placering i Stockholm, Larvik eller Oslo.  Vi erbjuder  Vi erbjuder ett omväxlande och stimulerande arbete i ett företag som utvecklas. Hos oss finns det uppbyggda kompetensnätverk och stora möjligheter till utveckling. Du erbjuds ett spännande uppdrag tillsammans med kompetenta kollegor, intressanta kunder och en kultur som främjar samarbete och kollegialt lärande. Engagemanget och viljan att bidra till hållbara individer och organisationer är hög hos oss. Arbetsuppgifter Du kommer i alla arbetsuppgifter jobba ihop med VD och andra i koncernledningen. I rollen kommer dina uppgifter bland annat inkludera att:  - Implementera strategier som är ekonomiskt, kommersiellt, miljömässigt och socialt hållbara. - Identifiera problem, föreslå lösningar och underlätta kommunikation relaterade till transformationsprojekt. - Strukturera, facilitera och leda transformationsprojekt och implementering. - Utarbeta mål och tidplaner. - Hantera uppföljning och rapportering. - Stötta ledning med rådgivning under bolagsprojekt. Önskade kvalifikationer/kompetens - Ett krav för tjänsten är en kandidatexamen och gärna en masterexamen, inom ekonomi, finans, industriell ekonomi, management eller liknande. - Minst 2 års erfarenhet av arbete i en liknande roll med praktisk erfarenhet av att implementera strategi.  - God vana av arbete i Microsoft Office-paketet, framförallt i Excel. - Starkt intresse för arbete med ESG. - Goda kunskaper i svenska och engelska, både muntligt och skriftligt. - Det är meriterande om du har god kunskap i norska.  Som person är du strukturerad och flexibel. Du är analytisk, initiativtagande och har en god förmåga att kommunicera lösningar på problem. Du trivs som organisatör och med arbete i breda kontaktytor.  Vi har kollektivavtal med Vårdförbundet, Akademikerförbunden, Läkarförbundet och Vision. Utdrag ur belastningsregistret samt drogtest kommer att ske i samband med anställning. Tycker du detta låter intressant är du välkommen med din ansökan med CV och personligt brev. Vi arbetar med löpande urval så vi vill att du sänder din ansökan snarast möjligt. Vill du veta mer kontakta koncern-VD Jonas Arlebäck på mejladress [email protected] eller HR-chef Marie Tiger på mejladress [email protected] Alla erbjudanden om rekryterings- och annonseringshjälp undanbedes.

10 april 2024
Sista ansökan:
1 maj 2024
Avonova Hälsa söker IT-Tekniker till Stockholm/Göteborg

Vi leder vägen till ett hållbart arbetsliv – varje dag    Avonova är Nordens ledande aktör inom företagshälsa och ledarutveckling. Med bred kunskap och stort engagemang hjälper Avonova organisationer och dess medarbetare att bli mer hållbara, kommunicera effektivare och må bättre. Hälsa och arbetsmiljö är avgörande faktorer för att skapa långsiktigt framgångsrika organisationer. Våra 1300 medarbetare på 170 orter levererar varje dag hälsotjänster över hela Norden.  Är du en serviceinriktad och prestigelös lagspelare som vill få möjlighet att utvecklas snabbt och ta stort eget ansvar? Vi utökar vårt team med en IT-tekniker som vill vara med och utveckla Avonova Hälsa vidare. Du kommer att ingå i ett team på nämre 10 personer som sitter på olika kontor runt om i Sverige och Norge. I teamet arbetar vi väldigt tätt och har dagliga digitala möten för att säkerställa att alla får sina uppgifter gjorda på ett bra sätt.  Arbetsuppgifter Som IT-tekniker hos Avonova arbetar du med varierade arbetsuppgifter där du i huvudsak kommer arbeta med att ansvara för daglig drift och felsökning. Du kommer också att fungera som lokal IT-tekniker för nätverksdrift och användarsupport, testa och implementera nya produkter, installera och anpassa datorer och nätverksutrustning, säkerställa IT-driften och säkerhetsåtgärder samt administrera backup och servrar för lagring och applikationer. Vid konferenser kommer du även att agera stöd vid hantering av teknisk utrustning. I rollen kommer du arbeta mycket via telefon, chatt och mejl. Din placeringsort utgår från vårt kontor i Stockholm eller Göteborg.  Vi söker dig som - Har god vana av arbete i Officepaketet - Har goda kunskaper i AD, Azure, Exchange, Jitbit (Helpdesk), Hardware och Server Drift - Har god kunskap om nätverk och printer - Är flytande i svenska och engelska i såväl tal som skrift - Har god förståelse för det norska språket    Vi tror att du har följande personliga egenskaper - Serviceinriktad - Prestigelös - Lagspelare - Självgående Vi erbjuder - Möjlighet till personlig och professionell utveckling - En stabil arbetsgivare med långsiktiga målsättningar - Kollektivavtal - Friskvård och andra personalförmåner Vi rekryterar löpande så vi ber dig inkomma med personligt brev och CV så snart som möjligt. Utdrag ur belastningsregistret sker i samband med anställning. Om du har frågor om tjänsten är du välkommen att kontakta IT-chef Susanne Schau på [email protected] eller rekryteringsansvarig Marius Haugerud Karlsen på [email protected] Vi är medlemmar i Almega Vårdföretagarna med kollektivavtal med Vårdförbundet, Akademikerförbunden, Läkarförbundet och Vision. Alla erbjudanden om rekryterings- och annonseringshjälp undanbedes.

10 april 2024
Sista ansökan:
1 maj 2024
Avonova Hälsa söker leg. psykolog till Huddinge

Vi leder vägen till ett hållbart arbetsliv – varje dag    Avonova är Nordens ledande aktör inom företagshälsa och ledarutveckling. Med bred kunskap och stort engagemang hjälper Avonova organisationer och dess medarbetare att bli mer hållbara, kommunicera effektivare och må bättre. Hälsa och arbetsmiljö är avgörande faktorer för att skapa långsiktigt framgångsrika organisationer. Våra 1300 medarbetare på 170 orter levererar varje dag hälsotjänster över hela Norden. Våra kunder finns inom såväl offentlig som privat sektor.     Är du vår nya leg. psykolog? Som leg. psykolog hos oss är du ett stöd till våra kunder inom området psykologiskt stöd, rådgivning och behandling samt inom organisatorisk och social arbetsmiljö. Med din erfarenhet och expertkunskap hjälper du våra kunder utifrån ett individ-, grupp- och organisationsperspektiv, i nära samarbete med företagsläkare, företagssköterskor, ergonomer/fysioterapeuter och andra professioner. Du har god förståelse för, och kan förklara, sambanden mellan individ och arbetsmiljö och mellan insats och effekt. Du har förmåga att skapa goda kundrelationer och därmed nya uppdrag. Du har också god förmåga att sätta dig in i olika verksamheters förutsättningar och utmaningar, liksom att förstå och möta våra kunders olika behov.   Vi erbjuder Vi erbjuder ett omväxlande och stimulerande arbete i ett företag som utvecklas. Hos oss finns det uppbyggda kompetensnätverk och stora möjligheter till utveckling. Du erbjuds ett spännande uppdrag tillsammans med kompetenta kollegor, intressanta kunder och en kultur som främjar samarbete och kollegialt lärande. Engagemanget och viljan att bidra till hållbara individer och organisationer är hög hos oss.   Uppgifter - Bedömning, stöd, rådgivning, behandling och rehabilitering för individer - Krisstöd - Chefsstöd - Konflikthantering - Arbetsförmågebedömning - Utbildningar och föreläsningar   Önskade kvalifikationer/kompetens - Legitimerad psykolog, KBT - Flerårig dokumenterad erfarenhet som psykolog/psykoterapeut, gärna från företagshälsovård, primärvård eller liknande verksamhet - Du är bekväm med att arbeta både digitalt och fysiskt, enskilt och med grupper - Meriterande om du har erfarenhet att arbeta med krisstöd på grupp- individ- och organisationsnivå   Personliga egenskaper - Relationsbyggare som fungerar bra i team och har god kommunikationsförmåga - Organisatorisk och administrativ förmåga - Strukturerad och kvalitetsinriktad - Resultatinriktad - Förmåga att snabbt bekanta dig med nya branscher, lösningar och problem - Förmåga till självständigt arbete - God initiativförmåga - Affärsmässighet och intresse av att bidra till hållbara organisationer Tjänstgöringsgrad enligt överenskommelse. Vi har kollektivavtal med Vårdförbundet, Akademikerförbunden, Läkarförbundet och Vision. Utdrag ur belastningsregistret samt drogtest kommer att ske i samband med anställning. Tycker du detta låter intressant är du välkommen med din ansökan med CV och personligt brev. Vi arbetar med löpande urval så vi vill att du sänder din ansökan snarast möjligt. Vill du veta mer kontakta hälsocenterchef Sara Lundgren [email protected] Alla erbjudanden om rekryterings- och annonseringshjälp undanbedes.

4 april 2024
Sista ansökan:
25 april 2024