Lediga jobb hos Bemannia Kontor AB
Har du ett genuint intresse för rekrytering och förbättringsarbete är detta rollen för dig! Om uppdraget Till vår kund, belägen i Umeå söker vi just nu en rekryterare för ett konsultuppdrag på heltid med start vid årsskiftet. Uppdraget ska pågå i tre månader med möjlighet till förlängning. På avdelningen arbetar tio HR-medarbetare med olika fördjupade kompetenser och ansvarsområden. Tillsammans hjälps man åt med de spännande och ibland knepiga utmaningar som dyker upp i HR-vardagen. Du kommer att arbeta i kundens lokaler och du förväntas i början befinna dig på plats under kontorstider 8-17. Dina arbetsuppgifter I rollen som rekryterare ansvarar du för att driva rekryteringar från kravprofil till anställningsavtal med hjälp av företages rekryteringssystem. Rekrytering är ett väsentligt uppdrag för att stötta organisationens chefer och medarbetare för att skapa en attraktiv arbetsplats och bidra till att organisationen når uppsatta mål. - Huvudfokus på att driva rekryteringar från kravprofil till anställningsavtal samt arbeta i kundens rekryteringssystem. - Övriga arbetsuppgifter inom HR området såsom mångfaldsarbete kan förekomma. - Du kommer att ha kontakt med kandidater, studenter, chefer och externa samarbetspartners. Dina kvalifikationer Vi söker dig som har... - Högskoleutbildning gentemot HR området - Erfarenhet av rekrytering eller motsvarande erfarenhet - Flytande i svenska i såväl tal som skrift - Goda kunskaper i MS-officepaketet - B körkort Meriterande För att trivas och lyckas i denna roll tror vi att du har ett genuint intresse för rekrytering och har förståelse för rekryteringens betydelse i kompetensutveckling. Du är ansvarstagande och kan med ett prestigelöst förhållningssätt bidra med utveckling och förbättringar. Vad vi erbjuder dig Som konsult på Bemannia erbjuder vi dig en nära kontakt med din konsultchef och en möjlighet till fler uppdrag via oss. Hos oss får du utvecklas på lärorika arbetsplatser och känna att din kompetens kommer till nytta. Om ansökan Sök tjänsten genom att klicka på ansök nedan. Ladda gärna upp ditt cv i word-format och på svenska. Urval och intervjuer sker löpande och tjänsten kan komma att tillsättas före sista ansökningsdag, 5 december Vi tar inte emot ansökningar via mail men har du specifika frågor kring tjänsten besvaras dessa av ansvarig rekryterare, Sanna Perjons [email protected] För generella funderingar kring din ansökan eller vår rekryteringsprocess når du oss under kontorstid på 070-884 96 00 Bemannia är ett publikt och svenskägt bemannings- och rekryteringsföretag som tillhandahåller kompetent och kvalificerad personal genom uthyrning, rekrytering och personalentreprenader inom Organisation & Ledarskap, PR & Information, Marknad & Sälj, Ekonomi, Juridik, HR & Personal, Fastighet & Teknik, IT & Data samt Kontor & Administration. Bemannia har ramavtal med merparten av Sveriges Myndigheter och Sveriges kommuner, dess förvaltningar och bolag. Bemannia är medlem i Kompetensföretagen och är ett auktoriserat Bemanningsföretag och Rekryteringsföretag samt har kollektivavtal med Unionen, Akademikerna, SEKO samt LO och Hotell- och Restauranganställdas förbund. Bemannia är certifierat enligt SS-EN ISO 9001:2015, Ledningssystem för kvalitet, SS-EN ISO 14001:2015, Miljöledningssystem - krav och vägledning, SS-ISO 45001:2018, Ledningssystem för arbetsmiljö och SS-ISO/IEC 27001:2013 Ledningssystem för informationssäkerhet Ledningen för bolaget har varit verksam i branschen i 40 år.
Har du tidigare erfarenhet av att arbeta som registrator och är intresserad av nya utmaningar på en myndighet? Välkommen att söka till denna spännande tjänst! Om uppdraget Vi söker nu en registrator för ett konsultuppdrag hos en kund i Göteborg, som är verksam inom offentlig sektor. Ett givande uppdrag för dig med tidigare arbetslivserfarenhet som registrator eller för dig som precis har blivit klar med högskolestudier inom området. Uppdraget förväntas starta den 16 februari 2024 och pågår till 31 maj 2024, med chans till förlängning. Arbetet sker på plats i myndighetens lokaler i Göteborg. Dina arbetsuppgifter Myndigheten arbetar med att implementera nytt ärendehanteringssystem, klassificeringsstruktur och informationshanteringsplaner. I detta arbete ingår ordinarie registratur, därmed behöver registraturen avlastning från ordinarie löpande registrering för att kunna delta i implementeringen. Utöver detta kommer dina arbetsuppgifter innefatta bland annat: - Daglig postöppning, registrering, diarieföring och expediering - Aktläggning och arkivering av diarieförda handlingar och ärenden - Kontakter med anställda och allmänhet vid offentliggörande av handlingar i enlighet med offentlighetsprincipen. - Framtagande av information om pågående och avslutade ärenden - Ta fram statistik över pågående och avslutade ärenden. Dina kvalifikationer - Registratorsutbildning på högskolenivå eller likvärdig utbildning. Alternativt, gymnasium eller likvärdig utbildning samt ett (1) års arbetslivserfarenhet som registrator - Goda kunskaper i MS Office eller likvärdigt - Kunskaper om dokument- och ärendehanteringssystem (exempelvis Public360, W3D3 eller Visual Arkiv m.fl.) - Kännedom om lagar och förordningar som styr offentlig verksamhet och registratorsfunktion och ansvar - Kommunicerar obehindrat på svenska, såväl i tal som skrift Vad vi erbjuder dig Som konsult på Bemannia erbjuder vi dig en nära kontakt med din konsultchef och en möjlighet till fler uppdrag via oss. Hos oss får du utvecklas på lärorika arbetsplatser och känna att din kompetens kommer till nytta. Om ansökan Sök tjänsten genom att klicka på ansök nedan. Ladda gärna upp ditt cv i word-format och på svenska. Urval och intervjuer sker löpande och tjänsten kan komma att tillsättas före sista ansökningsdag, 2024-01-19. Vi tar inte emot ansökningar via mail men har du specifika frågor kring tjänsten besvaras dessa av ansvarig rekryterare Jaqueline Shafig, [email protected] För generella funderingar kring din ansökan eller vår rekryteringsprocess når du oss under kontorstid på 072 175 50 00 Bemannia är ett publikt och svenskägt bemannings- och rekryteringsföretag som tillhandahåller kompetent och kvalificerad personal genom uthyrning, rekrytering och personalentreprenader inom Organisation & Ledarskap, PR & Information, Marknad & Sälj, Ekonomi, Juridik, HR & Personal, Fastighet & Teknik, IT & Data samt Kontor & Administration. Bemannia har ramavtal med merparten av Sveriges Myndigheter och Sveriges kommuner, dess förvaltningar och bolag. Bemannia är medlem i Kompetensföretagen och är ett auktoriserat Bemanningsföretag och Rekryteringsföretag samt har kollektivavtal med Unionen, Akademikerna, SEKO samt LO och Hotell- och Restauranganställdas förbund. Bemannia är certifierat enligt SS-EN ISO 9001:2015, Ledningssystem för kvalitet, SS-EN ISO 14001:2015, Miljöledningssystem - krav och vägledning, SS-ISO 45001:2018, Ledningssystem för arbetsmiljö och SS-ISO/IEC 27001:2013 Ledningssystem för informationssäkerhet Ledningen för bolaget har varit verksam i branschen i 40 år.
Nu söker vi omgående en controller till vår kund i Stockholm för ett uppdrag på ca 7 månader. Om uppdraget Uppdraget är ett konsultuppdrag på 100%. Uppdragets start är 23-12-05 tom 24-06-30. Du kommer att vara placerad på kontoret i Stockholm och det finns möjlighet till att arbeta på distans 3 dagar i veckan. Regionledningskontoret (Enheten RLK) som du kommer att arbeta på tillhör den centrala förvaltningsorganisationen. Enheten har ansvar för bland annat gemensamma IT-frågor, personal strategiska frågor, gemensamma upphandlingar och frågor som hör samman med regionens roll som ägare av sjukhus och primärvård. Dina arbetsuppgifter Du kommer primärt att arbeta mot ett antal av kontorets avdelningar som controller. Arbetet inkluderar: - Att bearbeta data samt analysera och kommunicera verksamheternas utfall - Resultat och måluppfyllelse i samband med månads rapportering - Att vara delaktig i den legala rapportering för regionstyrelsen och klimat- och regionutvecklings nämnden. Dina kvalifikationer - Relevant akademisk examen eller annan utbildning - Minst tre års arbetslivserfarenhet som controller - Mycket goda kunskaper i Excel och Powerpoint - Erfarenhet av att arbeta i Raindance och Cognos controller - Erfarenhet av BI-systemet Tableau - Svenska flytande i såväl tal som skrift Vi ser att du har personliga egenskaper som god analytisk förmåga, strukturerad och kan se ett helhetsperspektiv. Vi ser också att du har god samarbetsförmåga samt har lätt att skapa goda relationer. Vad vi erbjuder dig Som konsult på Bemannia erbjuder vi dig en nära kontakt med din konsultchef och en möjlighet till fler uppdrag via oss. Hos oss får du utvecklas på lärorika arbetsplatser och känna att din kompetens kommer till nytta. Om ansökan Sök tjänsten genom att klicka på ansök nedan. Ladda gärna upp ditt cv i word-format och på svenska. Urval och intervjuer sker löpande och tjänsten kan komma att tillsättas före sista ansökningsdag, 23-12-05. Vi tar inte emot ansökningar via mail men har du specifika frågor kring tjänsten besvaras dessa av ansvarig rekryterare, Anna Radhe, [email protected]. För generella funderingar kring din ansökan eller vår rekryteringsprocess når du oss under kontorstid på 0708934700 Bemannia är ett publikt och svenskägt bemannings- och rekryteringsföretag som tillhandahåller kompetent och kvalificerad personal genom uthyrning, rekrytering och personalentreprenader inom Organisation & Ledarskap, PR & Information, Marknad & Sälj, Ekonomi, Juridik, HR & Personal, Fastighet & Teknik, IT & Data samt Kontor & Administration. Bemannia har ramavtal med merparten av Sveriges Myndigheter och Sveriges kommuner, dess förvaltningar och bolag. Bemannia är medlem i Kompetensföretagen och är ett auktoriserat Bemanningsföretag och Rekryteringsföretag samt har kollektivavtal med Unionen, Akademikerna, SEKO samt LO och Hotell- och Restauranganställdas förbund. Bemannia är certifierat enligt SS-EN ISO 9001:2015, Ledningssystem för kvalitet, SS-EN ISO 14001:2015, Miljöledningssystem - krav och vägledning, SS-ISO 45001:2018, Ledningssystem för arbetsmiljö och SS-ISO/IEC 27001:2013 Ledningssystem för informationssäkerhet Ledningen för bolaget har varit verksam i branschen i 40 år.
Har du högskoleutbildning, god kännedom kring kommunal sektor samt minst fem års erfarenhet inom ekonomiområdet? Varmt välkommen med din ansökan! Om uppdraget Vi söker en ekonom till vår kund Kungsbacka kommun. Tjänsten är ett konsultuppdrag via Bemannia som startar omgående och pågår fram tills mars 2024. Tjänstgöringsgraden är heltid 100 % och arbetstiderna är mellan 8-17. Arbetet genomförs på plats i kommunens lokaler, det finns viss möjlighet till distansarbete. Dina arbetsuppgifter Du kommer arbeta på myndighetsenheten där bland annat biståndsbeslut och bostadsanpassning inom kommunen hanteras. Enheten arbetar ekonomisystemen Raindance, Lifecare samt BI. Dina arbetsuppgifter kommer främst bestå av: - Bokslut - Statistik - Analys och uppföljning - Budgetarbete för verksamheten - Presentationer i ledningsgrupper Dina kvalifikationer - Högskoleutbildning inom ekonomi med inriktning civilekonom eller förvaltningsekonom. - Minst fem (5) års arbetslivserfarenhet inom ekonomiområdet. - Erfarenhet av att självständigt hantera budget, bokslut och uppföljningsprocesser. - Arbetslivserfarenhet inom ekonomi från den kommunala sektorn. - Goda kunskaper i redovisningssystem (exempelvis Raindance). - Kunskap och erfarenhet av att arbeta med databaserade program (som Microsoft) och mycket god datorvana. - Goda kunskaper i Office-paketet. - Kunna tala, skriva och förstå svenska. Vi söker dig som är noggrann, kommunikativ, ansvarsfull och har god samarbetsförmåga. Du är van vid att arbeta självständigt och fatta beslut samt har lätt för att anpassa dig till nya miljöer. Meriterande - Tidigare arbetat i BI. - Goda kunskaper inom omsorgsområdet. Vad vi erbjuder dig Som konsult på Bemannia erbjuder vi dig en nära kontakt med din konsultchef och en möjlighet till fler uppdrag via oss. Hos oss får du utvecklas på lärorika arbetsplatser och känna att din kompetens kommer till nytta. Om ansökan Sök tjänsten genom att klicka på ansök nedan. Ladda gärna upp ditt cv i word-format och på svenska. Urval och intervjuer sker löpande och tjänsten kan komma att tillsättas före sista ansökningsdag, 6/12. Vi tar inte emot ansökningar via mail men har du specifika frågor kring tjänsten besvaras dessa av ansvarig rekryterare, Annelie Hammarborg [email protected] För generella funderingar kring din ansökan eller vår rekryteringsprocess når du oss under kontorstid på 072 169 30 00 Bemannia är ett publikt och svenskägt bemannings- och rekryteringsföretag som tillhandahåller kompetent och kvalificerad personal genom uthyrning, rekrytering och personalentreprenader inom Organisation & Ledarskap, PR & Information, Marknad & Sälj, Ekonomi, Juridik, HR & Personal, Fastighet & Teknik, IT & Data samt Kontor & Administration. Bemannia har ramavtal med merparten av Sveriges Myndigheter och Sveriges kommuner, dess förvaltningar och bolag. Bemannia är medlem i Kompetensföretagen och är ett auktoriserat Bemanningsföretag och Rekryteringsföretag samt har kollektivavtal med Unionen, Akademikerna, SEKO samt LO och Hotell- och Restauranganställdas förbund. Bemannia är certifierat enligt SS-EN ISO 9001:2015, Ledningssystem för kvalitet, SS-EN ISO 14001:2015, Miljöledningssystem - krav och vägledning, SS-ISO 45001:2018, Ledningssystem för arbetsmiljö och SS-ISO/IEC 27001:2013 Ledningssystem för informationssäkerhet Ledningen för bolaget har varit verksam i branschen i 40 år.
Nu söker vi nästa drivna fastighetsvärd med erfarenhet av arbete inom fastigheter, någon som har förmågan att se efter hållbara ekonomiska lösningar och ett brinnande intresse för service. Om uppdraget Vår kund belägen i Sundbyberg söker nu förstärkning till dess befintliga team. Detta är ett konsultuppdrag där du per omgående startar och arbetar 4 månader framåt. Tjänsten är på heltid och arbetet utförs helt på plats. Uppdraget innebär att du blir en del av fastighetsteamet och bidrar till att säkerställa att dess fastigheter är välskötta och attraktiva. Kunden har ett stort fokus på människan, då en del av din vardag nu blir att bistå med service till människors hem. Vi ser att du som sökande drivs av nyfikenhet, viljan att genomföra och fullfölja. Dina arbetsuppgifter Som Fastighetsvärd arbetar du huvudsakligen med de fastigheter du blivit tilldelad. I dessa ansvarar du för löpande tillsyn och skötsel, samt att du ansvar för reparationer i dom. Utöver detta arbetar du löpande med: - Ta emot och administrera inkomna felanmälningar via fastighetssystem samt hantera dessa via telefon, direktkontakt och mejl inklusive återrapportering - Rondera byggnader, allmänna utrymmen och driftutrymmen - SBA-ronderingar inklusive avrapportering - Avrop av kvalificerade åtgärder till intern specialist eller till extern leverantör - Medverka vid hyresgästmöten - Medverka vid underhållsplanering tillsammans med övriga roller för att bidra med sin kunskap om fastigheten Dina kvalifikationer - Fullständig gymnasieexamen - Utbildning inom hantverk, fastighetsskötsel och/eller fastighetsförvaltning - Erfarenhet från liknande befattningar - erfarenhet från fastighetsrelaterad verksamhet - Grundläggande ekonomisk kännedom - Grundläggande förmåga att använda datorstöd och i synnerhet Office-paketet - Körkort Utöver skall-kraven ovan ser vi att du som person kan ta ansvar, är självgående, trivs att även arbeta i grupp samtidigt som du är bekväm i servicerollen Vad vi erbjuder dig Som konsult på Bemannia erbjuder vi dig en nära kontakt med din konsultchef och en möjlighet till fler uppdrag via oss. Hos oss får du utvecklas på lärorika arbetsplatser och känna att din kompetens kommer till nytta. Om ansökan Sök tjänsten genom att klicka på ansök nedan. Ladda gärna upp ditt cv i word-format och på svenska. Urval och intervjuer sker löpande och tjänsten kan komma att tillsättas före sista ansökningsdag, 5 december 2023 Vi tar inte emot ansökningar via mail men har du specifika frågor kring tjänsten besvaras dessa av ansvarig rekryterare, Alicia Belila, [email protected] För generella funderingar kring din ansökan eller vår rekryteringsprocess når du oss under kontorstid på 072 881 30 00 Bemannia är ett publikt och svenskägt bemannings- och rekryteringsföretag som tillhandahåller kompetent och kvalificerad personal genom uthyrning, rekrytering och personalentreprenader inom Organisation & Ledarskap, PR & Information, Marknad & Sälj, Ekonomi, Juridik, HR & Personal, Fastighet & Teknik, IT & Data samt Kontor & Administration. Bemannia har ramavtal med merparten av Sveriges Myndigheter och Sveriges kommuner, dess förvaltningar och bolag. Bemannia är medlem i Kompetensföretagen och är ett auktoriserat Bemanningsföretag och Rekryteringsföretag samt har kollektivavtal med Unionen, Akademikerna, SEKO samt LO och Hotell- och Restauranganställdas förbund. Bemannia är certifierat enligt SS-EN ISO 9001:2015, Ledningssystem för kvalitet, SS-EN ISO 14001:2015, Miljöledningssystem - krav och vägledning, SS-ISO 45001:2018, Ledningssystem för arbetsmiljö och SS-ISO/IEC 27001:2013 Ledningssystem för informationssäkerhet Ledningen för bolaget har varit verksam i branschen i 40 år.
Nu söker vi en interim skoljurist till kommun i norra Stockholm Om uppdraget Med start omgående söker vi en konsult inom skoljuridik som kan gå in och arbeta hos kunden som skolutredare och jurist på heltid under tre månader. Arbetet sker i huvudsak i kundens lokaler, men möjlighet till distansarbete finns i överenskommelse med kund. Möjlighet till förlängning finns. Dina arbetsuppgifter Du kommer att arbeta med att: - Stötta och delta i förvaltningens utrednings- och uppföljningsarbete. - Hantera förvaltningens juridiska frågor och hjälpa till med regeltolkningar. - Ansvara för framtagande av styrdokument och rutiner för verksamheten samt hjälper till med frågor om utlämnande av allmänna handlingar. - Hantera förvaltningens GDPR och informationssäkerhetsfrågor. - God förmåga att kommunicera på det svenska språket i tal och skrift är en självklarhet. Dina kvalifikationer - Högskoleutbildning inom juridik - Arbetat med skoljuridiska frågor - Arbetat inom offentlig sektor Meriterande - Har du erfarenhet av utredningar är det meriterande. Vad vi erbjuder dig Som konsult på Bemannia erbjuder vi dig en nära kontakt med din konsultchef och en möjlighet till fler uppdrag via oss. Hos oss får du utvecklas på lärorika arbetsplatser och känna att din kompetens kommer till nytta. Om ansökan Sök tjänsten genom att klicka på ansök nedan. Ladda gärna upp ditt cv i word-format och på svenska. Urval och intervjuer sker löpande och tjänsten kan komma att tillsättas före sista ansökningsdag, 2023-11-30. Vi tar inte emot ansökningar via mail men har du specifika frågor kring tjänsten besvaras dessa av ansvarig rekryterare, Jan Snellman, [email protected]. För generella funderingar kring din ansökan eller vår rekryteringsprocess når du oss under kontorstid på 072-194 5000. Bemannia är ett publikt och svenskägt bemannings- och rekryteringsföretag som tillhandahåller kompetent och kvalificerad personal genom uthyrning, rekrytering och personalentreprenader inom Organisation & Ledarskap, PR & Information, Marknad & Sälj, Ekonomi, Juridik, HR & Personal, Fastighet & Teknik, IT & Data samt Kontor & Administration. Bemannia har ramavtal med merparten av Sveriges Myndigheter och Sveriges kommuner, dess förvaltningar och bolag. Bemannia är medlem i Kompetensföretagen och är ett auktoriserat Bemanningsföretag och Rekryteringsföretag samt har kollektivavtal med Unionen, Akademikerna, SEKO samt LO och Hotell- och Restauranganställdas förbund. Bemannia är certifierat enligt SS-EN ISO 9001:2015, Ledningssystem för kvalitet, SS-EN ISO 14001:2015, Miljöledningssystem - krav och vägledning, SS-ISO 45001:2018, Ledningssystem för arbetsmiljö och SS-ISO/IEC 27001:2013 Ledningssystem för informationssäkerhet Ledningen för bolaget har varit verksam i branschen i 40 år.
Brinner du för att arbeta med barn och vill ha en givande tjänst där du gör skillnad? Vi på Bemannia söker personal till vår vikariepool inom förskoleverksamhet i Stockholm. Om uppdraget Som vikarierande barnskötare arbetar du ambulerande på olika förskolor runt om i Stockholm. Du ersätter förskolans ordinarie personal vid främst akuta behov och blir bokad med kort varsel. Vikariatens längd varierar från enstaka dagar till längre vikariat. Du väljer själv vilka dagar i veckan du vill arbeta och vi matchar dig med uppdrag som passar din tillgänglighet och kvalifikationer. Dina arbetsuppgifter Som barnskötare är arbetsuppgifterna varierande och innebär sedvanliga arbetsuppgifter på förskola såsom; - Stötta ordinarie personal i den pedagogiska verksamheten - Utföra aktiviteter med barnen enligt en planering - Vara behjälplig vid måltider Dina kvalifikationer - Avslutad barnskötarutbildning alternativt minst 3 års erfarenhet av arbete i förskola. - Tillgänglig för arbete minst 2 vardagar per vecka - Kunna bli bokad på uppdrag samma morgon - Bekväm med en resväg upp emot en timme till arbetet Vad vi erbjuder dig Som konsult på Bemannia ser vi till att du blir matchad med rätt uppdrag. Som anställd hos oss genomgår du en introduktionsutbildning där du får verktyg för att leda och lära andra. Hos oss får du utvecklas på lärorika arbetsplatser och känna att din kompetens kommer till nytta. Om ansökan Sök tjänsten genom att klicka på ansök nedan. Urval och intervjuer sker löpande. Vi tar inte emot ansökningar via mejl, har du däremot frågor går det bra att vända sig till [email protected] alternativt 08-122 00 450 under kontorstid. Bemannia är ett publikt och svenskägt bemannings- och rekryteringsföretag som tillhandahåller kompetent och kvalificerad personal genom uthyrning, rekrytering och personalentreprenader inom Organisation & Ledarskap, PR & Information, Marknad & Sälj, Ekonomi, Juridik, HR & Personal, Fastighet & Teknik, IT & Data samt Kontor & Administration. Bemannia har ramavtal med merparten av Sveriges Myndigheter och Sveriges kommuner, dess förvaltningar och bolag. Bemannia är medlem i Kompetensföretagen och är ett auktoriserat Bemanningsföretag och Rekryteringsföretag samt har kollektivavtal med Unionen, Akademikerna, SEKO samt LO och Hotell- och Restauranganställdas förbund. Bemannia är certifierat enligt SS-EN ISO 9001:2015, Ledningssystem för kvalitet, SS-EN ISO 14001:2015, Miljöledningssystem - krav och vägledning, SS-ISO 45001:2018, Ledningssystem för arbetsmiljö och SS-ISO/IEC 27001:2013 Ledningssystem för informationssäkerhet Ledningen för bolaget har varit verksam i branschen i 40 år.
Vi söker engagerade lärarvikarier som vill bidra till ungas lärande genom ett flexibelt och utvecklade extrajobb i Norra Stockholm. Om uppdraget Som lärarvikarie hos Bemannia arbetar du ambulerande på olika grundskolor och/eller gymnasium i norra Stockholm bl.a Danderyds kommun och Vallentuna kommun. Du ersätter skolans ordinarie personal vid akuta behov och blir bokad med kort varsel. Vikariatens längd varierar från enstaka dagar till längre vikariat. Du väljer själv vilka dagar i veckan du vill arbeta och vi matchar dig med uppdrag som passar din tillgänglighet och kvalifikationer. Dina arbetsuppgifter Som lärarvikarie ersätter du den ordinarie personalen och dina arbetsuppgifter innefattar; - Att ansvara för och leda undervisning enligt en färdig planering - I vissa fall själv planera lektioner - Att vara rastvakt förekommer Dina kvalifikationer - Ha erfarenhet från arbete med barn- och unga - Fullständig gymnasieexamen eller motsvarande - Tillgänglig för arbete minst 2 vardagar per vecka - Kunna bli bokad på uppdrag samma morgon - Bekväm med en resväg upp emot en timme till arbetet Vad vi erbjuder dig Som konsult på Bemannia ser vi till att du blir matchad med rätt uppdrag. Som anställd hos oss genomgår du en introduktionsutbildning där du får verktyg för att leda och lära andra. Hos oss får du utvecklas på lärorika arbetsplatser och känna att din kompetens kommer till nytta. Om ansökan Sök tjänsten genom att klicka på ansök nedan. Urval och intervjuer sker löpande. För generella funderingar kring din ansökan eller vår rekryteringsprocess når du oss under kontorstid på [email protected] alternativt 08-122 00 450. Bemannia är ett publikt och svenskägt bemannings- och rekryteringsföretag som tillhandahåller kompetent och kvalificerad personal genom uthyrning, rekrytering och personalentreprenader inom Organisation & Ledarskap, PR & Information, Marknad & Sälj, Ekonomi, Juridik, HR & Personal, Fastighet & Teknik, IT & Data samt Kontor & Administration. Bemannia har ramavtal med merparten av Sveriges Myndigheter och Sveriges kommuner, dess förvaltningar och bolag. Bemannia är medlem i Kompetensföretagen och är ett auktoriserat Bemanningsföretag och Rekryteringsföretag samt har kollektivavtal med Unionen, Akademikerna, SEKO samt LO och Hotell- och Restauranganställdas förbund. Bemannia är certifierat enligt SS-EN ISO 9001:2015, Ledningssystem för kvalitet, SS-EN ISO 14001:2015, Miljöledningssystem - krav och vägledning, SS-ISO 45001:2018, Ledningssystem för arbetsmiljö och SS-ISO/IEC 27001:2013 Ledningssystem för informationssäkerhet Ledningen för bolaget har varit verksam i branschen i 40 år.
Vi söker nu en erfaren ekonom till ett kommunalt uppdrag. Ta chansen att arbeta i ett team och stötta både chefer och medarbetare inom flertalet organisationer! Om uppdraget Vi söker nu en konsult till ett uppdrag som ekonom i Kristinehamn. Uppdraget är på 50% med preliminär uppdragsperiod januari till och med juni 2024. Uppdraget är på en kommunal arbetsplats som stöttar flertalet offentliga verksamheter med ekonomiarbete. Du kommer att tillhöra ett team på nio medarbetare som arbetar inom ekonomifunktionen. Under anställningens gång finns viss möjlighet till distansarbete efter överenskommelse med ansvarig på plats. Dina arbetsuppgifter I denna roll kommer du både att arbeta självständig samt ha en stöttande funktion för chefer och olika verksamheter. Arbetsuppgifterna kan variera efter behov, närmast i tiden finns behov för tertialbokslut. Bland annat kan du komma att ta fram budgetunderlag, göra löpande uppföljningar, prognoser och analyser. Exempelvis kommer du att ta fram underlag för delårs- och årsbokslut, ekonomisk statistik samt övrig ekonomisk uppföljning. Arbetet genomförs till stor del i Raindance. Vi söker dig som är duktig på analyser samt med god kommunikativ och pedagogisk förmåga för att kunna arbeta med uppföljningsfrågor och presentera viktiga delar för chefer och medarbetare. Du kan komma att tala inför större grupper, så som ledningsgrupp och nämnd. Vi ser även att du har ett stort driv och kan hålla dig uppdaterad inom nya delar av ekonomiområdet, framförallt inom kommunala verksamheter. Dina kvalifikationer - Flerårig arbetslivserfarenhet av ekonomiarbete - Stor digital vana och kunskap av verksamhetssystem, särskilt Excel - God analytisk förmåga och att kunna arbeta både i grupp och självständigt - God förmåga till samarbete och kommunikation - Flytande i svenska i såväl tal som skrift Meriterande - Meriterande med erfarenhet av investeringsredovisning - Tidigare arbetat i Raindance - Tidigare arbetslivserfarenhet från en kommunal arbetsplats Vad vi erbjuder dig Som konsult på Bemannia erbjuder vi dig en nära kontakt med din konsultchef och en möjlighet till fler uppdrag via oss. Hos oss får du utvecklas på lärorika arbetsplatser och känna att din kompetens kommer till nytta. Om ansökan Sök tjänsten genom att klicka på ansök nedan. Ladda gärna upp ditt cv i word-format och på svenska. Urval och intervjuer sker löpande och tjänsten kan komma att tillsättas före sista ansökningsdag, 2023-12-01. Vi tar inte emot ansökningar via mail men har du specifika frågor kring tjänsten besvaras dessa av ansvarig rekryterare, Jan Snellman, [email protected] För generella funderingar kring din ansökan eller vår rekryteringsprocess når du oss under kontorstid på 031 730 56 03 Bemannia är ett publikt och svenskägt bemannings- och rekryteringsföretag som tillhandahåller kompetent och kvalificerad personal genom uthyrning, rekrytering och personalentreprenader inom Organisation & Ledarskap, PR & Information, Marknad & Sälj, Ekonomi, Juridik, HR & Personal, Fastighet & Teknik, IT & Data samt Kontor & Administration. Bemannia har ramavtal med merparten av Sveriges Myndigheter och Sveriges kommuner, dess förvaltningar och bolag. Bemannia är medlem i Kompetensföretagen och är ett auktoriserat Bemanningsföretag och Rekryteringsföretag samt har kollektivavtal med Unionen, Akademikerna, SEKO samt LO och Hotell- och Restauranganställdas förbund. Bemannia är certifierat enligt SS-EN ISO 9001:2015, Ledningssystem för kvalitet, SS-EN ISO 14001:2015, Miljöledningssystem - krav och vägledning, SS-ISO 45001:2018, Ledningssystem för arbetsmiljö och SS-ISO/IEC 27001:2013 Ledningssystem för informationssäkerhet Ledningen för bolaget har varit verksam i branschen i 40 år.
Vi söker nu en serviceinriktad medarbetare inom kundtjänst på ett kommunalt bolag. Sök tjänsten idag! Om uppdraget Vi söker nu vår nästa konsult till ett uppdrag som kundservicemedarbetare i Umeå. Uppdraget är på ett kommunalt ägt energibolag som bland annat arbetar med innovativa lösningar för el, värme och bredband. Uppdraget förväntas starta 2 januari till och med december 2024, med chans till förlängning på 6 månader. Det är på heltid 100% och genomförs på plats i kundens lokaler. Dina arbetsuppgifter I denna roll kommer du att ha kontakt med koncernens kunder via bland annat telefon och epost kopplat till inom avtal, faktura och flyttfrågor. I rollen så ingår det att möta kunder, som både kan vara privat- och företagskunder, på ett trevligt och professionellt sätt samt sälja produkter och tjänster på inkommande samtal. På denna arbetsplats värdesätter man sina kunder högt och de värnar om att ha stor kundnöjdhet. Därför är det viktigt med en god kommunikativ förmåga som kan bidra till bra dialog med deras kunder, snabb leverans samt att alla blir bemötta på ett vänligt och professionellt sätt. Dina kvalifikationer - Godkänd och avklarad gymnasieutbildning - Tidigare arbetslivserfarenhet av liknande arbetsuppgifter - Flytande i svenska i såväl tal som skrift Meriterande - Erfarenhet av liknande arbetsuppgifter inom kundservice och sälj - God datavana Vad vi erbjuder dig Som konsult på Bemannia erbjuder vi dig en nära kontakt med din konsultchef och en möjlighet till fler uppdrag via oss. Hos oss får du utvecklas på lärorika arbetsplatser och känna att din kompetens kommer till nytta. Om ansökan Sök tjänsten genom att klicka på ansök nedan. Ladda gärna upp ditt cv i word-format och på svenska. Urval och intervjuer sker löpande och tjänsten kan komma att tillsättas före sista ansökningsdag, 2023-11-30 Vi tar inte emot ansökningar via mail men har du specifika frågor kring tjänsten besvaras dessa av ansvarig rekryterare, Jimmy Rosén, [email protected] För generella funderingar kring din ansökan eller vår rekryteringsprocess når du oss under kontorstid på 073 422 77 00 Bemannia är ett publikt och svenskägt bemannings- och rekryteringsföretag som tillhandahåller kompetent och kvalificerad personal genom uthyrning, rekrytering och personalentreprenader inom Organisation & Ledarskap, PR & Information, Marknad & Sälj, Ekonomi, Juridik, HR & Personal, Fastighet & Teknik, IT & Data samt Kontor & Administration. Bemannia har ramavtal med merparten av Sveriges Myndigheter och Sveriges kommuner, dess förvaltningar och bolag. Bemannia är medlem i Kompetensföretagen och är ett auktoriserat Bemanningsföretag och Rekryteringsföretag samt har kollektivavtal med Unionen, Akademikerna, SEKO samt LO och Hotell- och Restauranganställdas förbund. Bemannia är certifierat enligt SS-EN ISO 9001:2015, Ledningssystem för kvalitet, SS-EN ISO 14001:2015, Miljöledningssystem - krav och vägledning, SS-ISO 45001:2018, Ledningssystem för arbetsmiljö och SS-ISO/IEC 27001:2013 Ledningssystem för informationssäkerhet Ledningen för bolaget har varit verksam i branschen i 40 år.
Visar 1 till 10 av 109 jobb