Maquire Group AB jobb

Lediga jobb hos Maquire Group AB

COO till Eventyr Nine Yards, Göteborg

Event- och kommunikationsbranschen är en bransch i spännande utveckling. Eventyr Nine Yards skapar idag fysiska, hybrida och digitala event och varumärkesupplevelser, effektiva och långsiktiga kommunikationslösningar samt kreativa och strategiskt förankrade innehållsproduktioner. Vi är Nordens största eventbyrå och ingår i Liwlig Group med kontor i Oslo, Köpenhamn, Helsingfors, Tampere, Stockholm och Göteborg. Vi har ett starkt driv framåt och växer tillsammans med våra kunder. ”We above me” är en grundpelare och just tillsammans både lär vi oss och utvecklar branschen och oss själva framåt.  Som COO ansvarar du för utvecklingen av en fina företagskultur och kundplattform på kontoret i Göteborg. Med förmåga att öka intäkter, identifiera marknadsmöjligheter, leda och insipirera en säljorganisation och leda alla mot strategin sätter du en stor prägel i din roll. Att säkerställa efterlevnad av definierad huvudprocess samt att alla har rätt förutsättningar för att nå högt uppsatta mål på kvalitet och effekt för kunden, är centrala delar i din roll. Du leder hela kontoret med direktansvar för säljorganisationen samt avdelningschefer. Du förväntas vara nära marknaden och har genom djup förståelse för relationer förmågan att vara en katalysator för tillväxt och innovation. Som ledare på Eventyr Nine Yards har du en passion att utveckla både individer och affär. Detta görs genom att leva värdeord, vara en utmärkt kommunikatör, kunna motivera din grupp mot uppsatta mål och skapa resultat genom de du leder. Du har ansvar för att följa och utveckla arbetsprocesser kontinuerligt och skapa förutsättningar för att fortsatt vara marknadsledande inom branschen. Rollen är placerad i Göteborg och rapporterar till VD. Du ingår i svenska ledningsgruppen och har direkt personalansvar för ledare och kundansvariga med ett team på totalt 27 personer. Huvudsakliga ansvarsområden & arbetsuppgifter Leda och styra arbetet med att omsätta strategin till resultat Ansvar för ekonomiskt och kvalitetsmässigt resultat för Eventyr Nine Yards Göteborg Ansvar för organisation med direktansvar enligt satt organisationsplan, med utvecklingsmål och lönesamtal Ansvarig för uppsättande och uppföljning av affärsplan mot strategin Ansvar för att driva försäljning och säljorganisation, säkerställa en sund kundplattform och skapa lönsamhet Ansvarig för hela medarbetarcykeln inkl. rekrytering för Göteborg Leda den operativa ledningsgruppen i Göteborg Ansvar för den övergripande resursplaneringen tillsammans med Head of Projects Göteborg Sätta mål och nyckeltal för varje verksamhetsår tillsammans med ledningsgruppen Sverige Sätta ramar för målstyrning och hålla i mål-, utvecklings- och lönesamtal Leda, stötta och utveckla ledarskapet lokalt Medverka i arbete med affärsutveckling och stötta kollegor i hela kedjan till leverans och uppföljning av projekt Avgörande roll för att fortsätta vara The workplace of our dreams! Vem är du Vi söker dig med en bakgrund i byråvärlden och specifik erfarenhet inom kommunikation, PR, strategi, innehåll eller event. Du ska ha förmågan att skapa resultat genom målstyrd ledning av en säljorganisation och ha dokumenterad kunskap i ekonomi för att driva lönsamhet. Du bör vara välbevandrad i förändringsarbete och ha en fast hand med resultatansvar. I rollen förväntas du ha en stark förmåga att driva intäktstillväxt och marknadsutveckling, leda och lyfta ett säljteam, samt framgångsrikt hantera stora affärsförhandlingar. En djup förståelse för kundbehov och skapandet av starka kundrelationer är avgörande, liksom en förmåga att förverkliga strategier på ett engagerande sätt. Du bör agera som en katalysator för tillväxt och innovation på kontoret i Göteborg och inom hela organisationen. Vi söker en person som naturligt leder genom exempel, bygger en företagskultur som resonanserar med värderingarna, är genuint intresserad av människors utveckling, och kommunicerar tydligt för att nå uppsatta mål. Ansökan & kontakt Välkommen med din ansökan via maquire.se senast den 5 maj. Vid frågor kontakta Maria Hörnestam, 076 338 76 46 eller Johanna Hansson, 070-996 10 05 på Maquire.  Om Eventyr Nine YardsVi skapar varumärkesupplevelser. Genom fysiska, hybrida och digitala event, effektiva och långsiktiga kommunikationslösningar samt kreativa och strategiskt förankrade innehållsproduktioner. Vi utgår alltid från människorna bakom varumärket och sprider upplevelser som berör på riktigt. Med rätt verktyg, kreativa idéer och strategiska lösningar tar vi oss an utmaningar i ett nära samarbete med kunder, leverantörer och partners. Det kan vara digitalt eller fysiskt, nu eller långsiktigt, stort eller smått, huvudsaken är att vi väcker känslor och skapar effekt. Eventyr Nine Yards ingår i Liwlig koncernen som är en nordisk fullservice event & brand Experience Agency med kontor i Finland, Sverige, Norge, Danmark och New York. Eventyr Nine Yards består av två resultatenheter baserade i Stockholm och Göteborg. Vi är ca 90 medarbetare fördelade på 60 personer i Stockholm och 28 personer i Göteborg.

18 april 2024
Sista ansökan:
5 maj 2024
Affärsinriktad VD till AH-Automation i Kungshamn/Smögen

Andersson & Hansson Automation är ett företag med rötterna djupt förankrade i svensk industrihistoria. Bolaget grundades 1944 och har sedan dess varit en pålitlig och innovativ aktör inom automationsbranschen som guidar kunderna genom komplexa projekt och levererar systemlösningar inom automation och service. Bolaget omsätter 112 mkr, har 60 anställda med huvudkontor i Kungshamn/Smögen och sälj- och supportkontor i Göteborg. AH Automation ägs sedan 2020 av investeringsbolaget Lazarus. Lazarus driver en koncern med huvudsakligen industriell inriktning, med 7 dotterbolag i flera spännande branscher. Koncernen hade 2023 en total omsättning på 4 mdr kr. Läs gärna mer på www.ah-automation.se/ och www.lazarus.se. Ansvar och arbetsuppgifter Vi söker en VD med stort driv, entreprenörsanda och sinne för försäljning och affärsutveckling som ska ta AH Automations verksamhet till nästa nivå. Under 2023 vände AH Automation resultatet till lönsamhet, efter flera år med motgångar. Som VD ansvarar du för att leda bolaget framåt med fokus på stabilitet, lönsamhet och tillväxt. Du leder och utvecklar engagerade medarbetare genom fem direktrapporterande chefer. Som VD är du drivande att nå uppsatta mål, med särskild tonvikt på att öka försäljningen och bibehålla en expanderande orderstock. Ditt arbete spänner över både strategiska frågor men oftast verksamhetsnära och operativt. Detta för att bygga vidare på kulturen och vara nära affären, särskilt inom försäljning, där du deltar aktivt i kundmöten, offert- och avtalsskrivning samt projektplanering tillsammans med sälj-, projekt- och teknikgrupperna. Som ledare har du stark kommunikativ förmåga, skapar resultat genom att verka genom andra och inspirera till positiva samarbeten. På ett utåtriktat och positivt sätt bygger du förtroendefulla relationer och du förmedlar budskap och information tydligt och enkelt. Du är prestigelös och mån om att bli en i gänget som verksamhetsnära skapar laganda, motiverar, driver och entusiasmerar. Du har erfarenhet som VD sedan tidigare alternativt motsvarande ansvarsroll med fullt personal- och budgetansvar, och du är van att leda både medarbetare och chefer. Din kommersiella bakgrund inom teknisk försäljning är gedigen och du har med fördel erfarenhet inom automation, el, PLC, programmering och/eller mekanisk konstruktion. Lämplig bakgrund är akademisk utbildning samt erfarenhet från entreprenörsdrivna bolag och har du dessutom förståelse för riskkapitalägande är detta ett plus. AH Automations ledord är; kompetens, engagemang och långsiktighet. Om dessa värdeord stämmer in på dig och du är en fena på att driva försäljning så är det här en spännande roll med stora utvecklingsmöjligheter för dig. Varmt välkommen med din ansökan senast den 30 april via maquire.se. Om du har frågor, kontakta gärna rekryteringskonsult Mia Roos på nummer 0723–282253 eller [email protected]. Urval och intervjuer sker löpande.

9 april 2024
Sista ansökan:
1 maj 2024
Förvaltningsdirektör Arbetsmarknads- och socialförvaltningen, Lunds kommun

Lund är en kommun präglad av kunskap, innovation och nytänkande. Staden lockar människor som vill förändra världen. I Lunds kommun arbetar ca 11 000 personer med att skapa bästa möjliga förhållanden för våra 127 000 invånare, våra företag och för alla som besöker oss. Här får du plats att växa. Inom Lunds kommun sätter vi kunskapen i centrum och skapar möjligheter att utvecklas i arbetslivet. Vi erbjuder en inkluderande arbetsmiljö, och chans att påverka och göra skillnad. På kommunkontoret arbetar cirka 300 medarbetare inom strategiska funktioner. Tillsammans säkerställer vi att kommunen är en effektiv och modern organisation. Just nu befinner vi oss på en spännande utvecklingsresa med målet att fungera som en motor i utvecklingen av hela organisationen. Där vi tar ansvar för helheten, och sätter medborgarnas bästa i fokus. Om rollen  I Lund har vi högt ställda mål och vill ta en tätposition nationellt på flera områden. Ett är att vara Sveriges tryggaste kommun. Ett annat är att inta en nationellt ledande position vad gäller tillitsbaserad styrning och ledning. Med lundabornas bästa för ögonen möter vi framtidens utmaningar med nya tanke- och arbetssätt, samt ett utökat samarbete med såväl interna verksamheter som externa aktörer. Som förvaltningsdirektör för Arbetsmarknads- och socialförvaltningen är ditt uppdrag att leda förvaltningen utifrån de politiskt satta målen och utveckla arbetet i enlighet med gällande lagstiftning. Du leder och ansvarar för verksamheten inför arbetsmarknads- och socialnämnden och är direkt underställd kommundirektören. Du ingår i kommunledningen där du tar ett helhetsansvar för att vår stad fortsätter att växa hållbart.   Vi söker dig  Vi söker dig som har god erfarenhet av att leda hela eller delar av verksamhetens uppdrag och som har god förståelse för dess villkor och lagstiftning. Erfarenhet av att leda en komplex verksamhet under förändring är viktigt liksom att du tidigare arbetat strategiskt med verksamhetsutveckling och kommunövergripande samhällsfrågor. Du har vana att hantera en betydande budget och har flerårig erfarenhet av ekonomistyrning i en politiskt styrd organisation. En relevant högskoleexamen från området förutsätts. Du är en trygg, modig och nytänkande ledare som arbetar långsiktigt, med helhetssyn och mot hållbara lösningar. Du är en kommunikativ och tillitsfull ledare som på ett lyhört sätt visar riktning, utmanar och skapar måluppfyllelse. Du är van vid att representera din verksamhet, omvärldsbevaka, bygga relationer och nätverk och på så sätt utveckla samarbeten lokalt, regionalt och nationellt. Vi ser också att du har en god förmåga att hantera samspelet mellan politiken och tjänstepersoner på ett framgångsrikt sätt utifrån fastställt uppdrag och ekonomi.  Vi erbjuder dig  Vi erbjuder ett intressant, utmanande och utvecklande arbete i en stimulerande arbetsmiljö i en kommun med stark tillväxt och i en organisation med ett tydligt utvecklingsfokus. Hos oss får du möjlighet att göra verklig skillnad.   Om arbetsplatsen  Arbetsmarknads- och socialförvaltningen stödjer de lundabor som behöver socialtjänstens insatser. Tillsammans ser vi till att barn och unga får en så bra uppväxt som möjligt. Vi utgår från hela familjens situation och att ingen ska fara illa. Förvaltningen ansvarar även för att ge stöd till:  vuxna med skadligt bruk och beroende eller psykiska funktionsnedsättningar  dem som behöver ekonomiskt bistånd, god man, förvaltare  att kunna studera eller arbeta   flyktingar  Till förvaltningen hör också en tolkförmedling, en tillståndsenhet samt kommunövergripande tjänster med uppdrag att samordna arbetet med våld i nära relationer, hedersproblematik samt att förebygga all form av missbruk. Förvaltningen styrs politiskt av arbetsmarknads- och socialnämnden. Överförmyndarverksamheten ingår också i förvaltningen och styrs politiskt av en egen nämnd.   Förvaltningen har en tradition av att vara en kunskapsbaserad socialtjänst och har ett välutvecklat samarbete med bland annat Lunds universitet. Verksamheten omsätter ca 850 miljoner kronor och har lite drygt 600 medarbetare. Vi sitter i moderna och aktivitetsbaserade lokaler precis intill Lunds centralstation.  Vill du bli en av oss?  I den här rekryteringen samarbetar Lunds kommun med Maquire. Varmt välkommen med din ansökan med CV och personligt brev senast den 28 april på www.maquire.se. Har du frågor är du välkommen att ta en konfidentiell kontakt med rekryteringskonsult Per Synnes på 0702-99 15 30, [email protected]. Det går bra att ta kontakt även utanför ordinarie kontorstid. Urval och intervjuer sker löpande.

5 april 2024
Sista ansökan:
28 april 2024
Förbundschef till Räddningstjänsten Skaraborg, Skövde

Räddningstjänsten Skaraborg (RS) är ett kommunalförbund bestående av Skövde, Mariestad, Tibro, Töreboda, Hjo, Karlsborg, Gullspång, Lidköping, Vara, Grästorp och Essunga kommuner med ansvar för räddningstjänst och förebyggande brandskydd. Våra medarbetare är vår viktigaste resurs för att skapa säkerhet och trygghet för våra medlemskommuner och alla som vistas där. Vi sätter högt värde på att vara en räddningstjänst för alla och eftersträvar mångfald bland våra anställda. En grundförutsättning är därför respekt för allas lika värde som också ska prägla varje anställds agerande, såväl i mötet med allmänheten som inom den egna organisationen. Räddningstjänsten Skaraborgs uppdrag är att i medlemskommunerna bedriva operativ räddningstjänst, ansvara för att åtgärder vidtas så att skador till följd av bränder förebyggs, ansvara för sotning och brandskyddskontroll, vara lokal tillstånds- och tillsynsmyndighet för brandfarliga och explosiva varor samt utbilda våra medlemskommuners medarbetare i hur man hanterar och agerar vid brand. Räddningstjänsten har ca 150 heltidsanställda på 4 orter och ca 420 RiB och värn anställda placerade över hela förbundsområdet.  Förbundschefen verkställer direktionens beslut inom egen organisation. Förbundsledningen utgörs av förbundschefen, räddningschefen, avdelningschefer, förbundssekreterare samt HR-partner. I din roll ingår också personalansvar för avdelningschefer. Du leder ledningsgruppsmöten och har vid behov kontakter med massmedia.  Räddningstjänsten Skaraborg har gedigen nivå på verksamheten med räddningstjänst, trygghetscentral, myndighetsutövning inom förebyggande brandskydd och brandskyddskontroll. Vi är en välutbildad organisation med många dedikerade medarbetare och med god förmåga att hantera stora insatser.  Som förbundschef har du en drivande roll i att utveckla och effektivisera vår organisation och verksamhet i samverkan med förbundsdirektionen, medlemskommunerna och organisationen. Rollen spänner över ett brett område där omvärldens förändringar och behov ställer höga krav på utveckling av såväl organisation, verksamhet, arbetssätt, uppföljning som kommunikation. Vi är bra, men tillsammans med dig kommer vi att bli ännu bättre! För att lyckas i ditt uppdrag har du ett nära samarbete och dialog med direktionen och förbundets medlemskommuner. Ditt arbete innebär att lägga förslag till direktionen, bereda ärenden inför dess sammanträden och följa upp direktionens beslut.  Säkerhetsprövning kommer att ske i anslutning till anställningsförfarandet. Rollen som förbundschef kan komma att krigsplaceras inom organisationen.  Din bakgrund Vi söker dig med gedigen ledarbakgrund och erfarenhet av personal-, budget- och verksamhetsuppföljning. Du har erfarenhet av att leda andra chefer och att arbeta i ledningsgrupp både på operativ och strategisk nivå. För oss är det även av betydelse att du har erfarenhet av förändringsledning och vana att arbeta med organisationsfrågor i verksamheter med stark kultur. Vi ser gärna att du har en akademisk examen eller annan utbildning som kan bedömas som likvärdig. Att du tidigare har erfarenhet av en ledande position i en politisk styrd verksamhet har vi som krav.  I din roll som chef utövar du ett ledarskap baserat på lyhördhet, tydlighet och beslutsamhet. Du trivs med att vara synlig i organisationen och ser att öppenhet och transparens är en förutsättning för att lyckas i ditt arbete.  Som person är du lösningsfokuserad, analytisk och har förmåga att förmedla information tydligt och enkelt. Du initierar, anpassar och styr upp förändrings- och utvecklingsinsatser och ser till helheten samt prioriterar utifrån övergripande strategier. Du är kommunikativ, strukturerad, driven och har god samarbetsförmåga. Du uttrycker dig väl i både tal och skrift på svenska. För tjänsten behöver du B-körkort. I den här rekryteringen samarbetar Räddningstjänsten Skaraborg med Maquire. Välkommen med din intresseanmälan via maquire.se senast den 28 april. Kontakta gärna Per Synnes 070-299 15 30 [email protected] om du har frågor. Det går bra att ringa även utanför kontorstid. Vi ser fram emot att du hör av dig.

28 mars 2024
Sista ansökan:
28 april 2024
Upphandlare med inriktning IT till Lunds kommun

Vi söker nu en upphandlare med inriktning IT. Arbetet som upphandlare innebär att säkerställa att upphandlingarna sker professionellt, affärsmässigt och i enlighet med gällande lagar, regler och policys. Du förväntas självständigt projektleda och genomföra både kommunövergripande och förvaltningsspecifika upphandlingar av IT. Självständigt innebär dock inte ensam hos oss, utan du kommer att arbeta nära kollegorna på enheten och även kroka arm med andra kollegor i kommunens olika verksamheter för att möjliggöra ett smidigt flöde i hela inköpsprocessen tillsammans med förvaltningarna. Nedan är exempel på arbetsuppgifter som ingår: Att leda och hålla i en aktiv leverantörsdialog och anordna träffar där upphandlade leverantörer får möjlighet att träffa verksamheten Att tillsammans med kollegor arbeta med kategoristyrt inköp som arbetsmetod, företrädesvis i IT-kategorin. Kategorin består av både hårdvara, mjukvara och tjänster Att aktivt implementera och avtalsförvalta och tillsammans med avtalscontroller följa upp ingångna avtal under hela avtalsperioden Att driva in eventuella viten och feldebiteringar genom leverantörsdialog tillsammans med dina kollegor Att bedöma utfallet av genomförd upphandling. Vad blev resultatet? Effekthemtagning i form av sänkta kostnader, högre kvantitet, mer för pengarna etc Att tillsammans med dina kollegor på enheten utbilda förvaltningarna i affärsmässighet och praktisk tillämpning av LOU, avtalstolkning och i hur upphandlat avtal ska användas.  En viktig del i uppdraget är vårt utvecklings- och förbättringsarbete och vi vill att du aktivt medverkar till förbättringar i hela inköpsprocessen, inklusive våra interna styrdokument. Vi lär av varandra och du förväntas dela med dig av gjorda erfarenheter till dina kollegor och till förvaltningarnas verksamheter.  Vi söker dig Du behöver ha minst tre års erfarenhet som upphandlare, gärna längre, och ha dokumenterad erfarenhet av IT-upphandlingar. Det innebär erfarenhet av hela inköpsprocessen; från behov och marknadsanalys – via upphandling – till avtalsuppföljning och avtalsförvaltning, inklusive leverantörsdialog och förhandling. Vi arbetar med att öka antalet tillgängliga ramavtal via e-handel och ser gärna att du har erfarenhet av detta, samt att du är van vid att leda projekt. Vidare ser vi gärna att du har: Erfarenhet av kategoristyrt inköpsarbete, gärna inom IT Dokumenterad erfarenhet av att upphandla ramavtal inom IT Erfarenhet av att ha arbetat med hållbarhet i upphandlingar Erfarenhet från arbete i en politiskt styrd organisation eller en större organisation med många aktörer  Du uttrycker dig väl på svenska i både tal och skrift samt kan läsa och förstå engelska väl. Din samarbetsförmåga är viktig samtidigt som du är bekväm med att arbetar självständigt. Du är strukturerad i ditt arbetssätt, och har en kvalitetsmedveten helhetssyn. Vi tror att du kommer att trivas allra bäst i rollen om du också har viljan att tillsammans med kollegorna utveckla arbetssätt och metoder. Du motiveras av att lära dig nytt och vill dela med dig av dina kunskaper till andra.  Vi ser gärna att du som söker har universitetsexamen inom exempelvis teknik, systemvetenskap, juridik eller ekonomi alternativt annan eftergymnasial utbildning inom offentlig upphandling i kombination med relevant arbetslivserfarenhet. I denna rekrytering samarbetar Lunds kommun med Maquire.  Vi erbjuder dig Vi erbjuder dig ett stimulerande arbete med kompetenta, trevliga och hjälpsamma kollegor. Vi sitter i moderna lokaler nära Lunds centralstation och när arbetet tillåter det arbetar vi hemifrån. Du som medarbetare formar din arbetsdag på bästa sätt.Som medarbetare hos oss erbjuds du en rad förmåner med fokus på balans, trygghet och hälsa. Lunds kommun är en stor organisation med många spännande verksamheter och möjligheter för medarbetare till utveckling. Som medarbetare får du även tillgång till vår förmånsportal där du enkelt kan se dina förmåner och administrera dessa. Om arbetsplatsen Enheten för inköp och upphandling vid Lunds kommun tillhör ekonomiavdelningen. Enheten består av drygt 22 upphandlare och för att möjliggöra ett nära ledarskap är upphandlarna uppdelade i två grupper som leds av två gruppchefer. Tillsammans med utvecklingsstrateg, upphandlingsjurist, inköpsanalytiker, avtalscontroller, e-handlare, systemförvaltare och upphandlingsadministratör skapar vi professionella samarbeten såväl inom enheten som med andra aktörer. Enheten leds av inköps- och upphandlingschef. Just nu befinner vi oss på en spännande utvecklingsresa med målet att fungera som en motor i utvecklingen av hela organisationen. Där vi tar ansvar för helheten, och sätter medborgarnas bästa i fokus. Här får du plats att växa. På kommunkontoret arbetar cirka 350 medarbetare inom strategiska funktioner. Tillsammans säkerställer vi att kommunen är en effektiv och modern organisation. Inom Lunds kommun sätter vi kunskapen i centrum och skapar möjligheter att utvecklas i arbetslivet. Vi erbjuder en inkluderande arbetsmiljö, och chans att påverka och göra skillnad. Vill du bli en av oss? Välkommen med din ansökan senast den 21 april. Intervjuer sker löpande. Har du frågor kring tjänsten är du varmt välkommen att kontakta Gunilla Thulin 0735-499900, [email protected]. För att vi ska få en bild av din samlade erfarenhet vill vi att du berättar i din ansökan om vilka upphandlingar inom IT som du genomfört.

28 mars 2024
Sista ansökan:
22 april 2024
VD till Hallands Hamnar Halmstad/Varberg, Halmstad

Hallands Hamnar AB är en fullservicehamn med anläggningar i Halmstad och Varberg. Vi har bred erfarenhet och kapacitet inom segmenten Container, RoRo, bulk, biobränsle, bilar, recycling och skogsprodukter. Vi är ca 140 årsanställda, omsatte ca 348 miljoner kr 2023 och hanterade cirka 4,3 miljoner ton gods. Läs gärna mer här: www.hallandshamnar.se Bolaget är inne på en spännande utvecklingsresa med stora investeringar, nya arbetssätt och ökat samarbete inom den egna verksamheten, med externa aktörer samt med ägarkommunerna. I rollen som VD ingår du i det kommunövergripande arbetet i båda ägarkommunerna. För att lyckas med denna transformation krävs driv, delaktighet och uthållighet samt att skapa långsiktiga och tillitsfulla relationer med kunder, ägare, medarbetare och fackliga organisationer.  Som ledare förväntas du vara en förebild med ett engagerande, tillitsfullt, kommunikativt och coachande ledarskap. Du har förmåga att inspirera och motivera din omgivning och som VD skapar du förutsättningar för delaktighet. Du sätter upp tydliga mål som leder till konkreta insatser, både på kort och lång sikt. Du deltar aktivt i det nationella och internationella kund- och försäljningsarbetet.  Som VD rapporterar du till styrelsen som består av representanter från ägarkommunerna. Som stöd till den operativa verksamheten finns en stab med kompetens inom HR, kommunikation och ekonomi.  Din kompetens, erfarenhet och personlighet Vi söker dig som har erfarenhet från ledande befattning med resultatansvar inom kund- och teknikintensiv verksamhet. Du har tidigare lett organisationer genom andra chefer och ledningsgrupper. Har du en bakgrund från logistik eller verksamhet med stora flöden är det meriterande. Det är viktigt att du har ett verksamhetsnära arbetssätt och är van att driva frågor i organisationer med stark kultur. Du har tidigare ansvarat för affärs- och kundfrågor och arbetat med omställning av verksamheter. Din utbildningsbakgrund är från högskola alternativt andra utbildningar och arbetslivserfarenhet som sammantaget bedöms motsvara det. Ditt ledarskap kommer att vara avgörande för att stärka vårt arbetsgivarvarumärke och skapa en kultur där innovation, samarbete och medarbetarengagemang går hand i hand med vår vision om en hållbar framtid. Bolagets verksamhet har stort allmänintresse. Du har förståelse för medias roll och känner dig trygg om vi granskas. Vi erbjuder En unik möjlighet att göra skillnad i en organisation som värderar initiativ och nytänkande. Du får chansen att arbeta i en dynamisk miljö med korta beslutsvägar, där ditt bidrag gör skillnad och bidrar till företagets framgång. Vi erbjuder en arbetsplats där tillit, engagemang och gemenskap står i centrum, där varje dag erbjuder nya utmaningar och möjligheter. Då tjänsten är säkerhetsklassad på nivå 2, kommer en säkerhetsprövning utföras på slutkandidaten. I den här rekryteringen samarbetar Hallands Hamnar med Maquire. Du är välkommen att ta en konfidentiell kontakt med Per Synnes på 070-299 15 30 alt [email protected] om du har frågor. Det går bra att ringa även utanför ordinarie kontorstid. Sista ansökningsdag är den 21 april och urval sker löpande.

22 mars 2024
Sista ansökan:
21 april 2024