Lediga jobb hos Made for Business Nordic AB
Söker du en roll i ett företag där du kan växa och vara med och utveckla affärer inom internationella transporter? Bring Cargo International söker nu en regionchef för region Väst som kommer att ansvara för ledning och utveckling av två logistikverksamheter i Halmstad och Göteborg. I rollen som regionchef kommer du att leda och motivera ditt team och säkerställa hög kundnöjdhet och lönsamhet. Som en del av ledningsgruppen för Bring Cargo International är du med och skapar förutsättningar för branschledande logistiklösningar för internationella transporter. I rollen får du använda dig av ditt välutvecklade affärsmannaskap och själv ansvara för kunder och göra affärer. I dina arbetsuppgifter ingår: Ansvar för mål, budget och ekonomi i regionen Operativ affärsplanering & säljbearbetning Strategiskt ledningsgruppsarbete KAM-ansvar för några strategiska konton Personal- och arbetsmiljöansvar Förändringsarbete, driva, utveckla och följa upp verksamheten Vi söker dig med goda kunskaper inom både logistik eller spedition och ekonomi samt förståelse för affärens helhet och dess komplexitet. Du är van vid att arbeta i ett högt tempo med varierande, parallella arbetsuppgifter och trivs med att både se till helheten och detaljerna i verksamheten. Du har erfarenhet av ledarskap och det är viktigt att du trivs med att leda och motivera en grupp. Som ledare är du lösningsorienterad och prestigelös samt bra på att bygga och underhålla relationer, både internt och externt. Du är driven och engagerad, med en förståelse för att framgång skapas genom att göra teamet delaktigt och motiverat. Bring Cargo International i Halmstad och Göteborg är väletablerade verksamheter med god ekonomi och många återkommande kunder och en viktig del av rollen som regionchef är att expandera kundbasen och hitta innovativa sätt att skapa avtal med strategiskt viktiga kunder. För att lyckas i rollen ser vi att du har: Tidigare erfarenhet av en ledarroll Affärsförståelse samt ekonomiska kunskaper Tidigare erfarenhet av att arbeta inom logistik eller speditionsbranschen Har mycket goda datorkunskaper Du uttrycker dig obehindrad i både tal och skrift på svenska samt engelska, tyska är meriterande Du erbjuds ett spännande arbete där du får vara med och påverka Bring Cargo Internationals fortsatta utveckling, ett roligt uppdrag för en idérik och kreativ person. Du arbetar mot offensivt uppsatta mål samtidigt som du bygger ett lag genom att arbeta med gruppdynamik och skapa vi-känsla. I den här rollen får du använda dig av ditt välutvecklade affärsmannaskap och själv ansvara för kunder och göra affärer. Samtidigt har du ett tätt samarbete med andra kontor och koncernen överlag där man hjälper varandra i affärer. Är du den vi söker? Sänd in dina ansökningshandlingar nedan, urval sker löpande. Om du har frågor kring tjänsten är du välkommen att kontakta Made for Sales, Julia Gäreskog på nummer nedan. Bring Cargo International har som vision att lösa vardagslogistiken åt små och stora verksamheter i Norden. Som specialister på internationella transporter av stycke och partigods i hela Europa erbjuder Bring Cargo International logistiktjänster med hög turtäthet på landsväg, sjö, flyg och järnväg inom Norden till – och från Europa, Asien och Mellanöstern. Med en ambition att ta vara på flexibilitet från direktbilstrafiken och miljöfördelarna med spårbundna transporter genom att kundanpassa erbjudandet blir varje sändning viktig och med kunden i fokus arbetar Bring Cargo International ständigt för att utveckla sina tjänster.
Berlitz hjälper sina kunder att nå sina mål genom högkvalitativ utbildning inom språk, kommunikation och interkulturell förståelse. Berlitz växer ytterligare och Made for Sales har nu fått i uppdrag att rekrytera en driven och engagerad Säljare till Berlitz kontor i Stockholm – en spännande möjlighet för dig som vill arbeta med B2B-försäljning i ett internationellt företag med ett starkt varumärke. I rollen som Säljare på Berlitz kommer du att arbeta med hela försäljningsprocessen och bygga relationer med nya kunder. Din huvuduppgift blir att identifiera och kartlägga företag som har behov av Berlitz språktjänster, kunderna är både små och stora och kan till exempel vara företag med en global närvaro som erbjuder språkutbildningar till sina anställda. Rollen är fri och det finns stora möjligheter till en kreativ säljmetodik exempelvis genom att driva olika typer av kampanjer, bjuda in till event eller delta på mässor för att nå ut till potentiella kunder. Berlitz använder Salesforce som CRM-verktyg samt Sales Navigator för att hitta relevanta prospekts och bygga sin pipeline för att få en överskådlig och effektiv säljprocess. Vi söker dig som har erfarenhet av uppsökande försäljning inom B2B som trivs med hög aktivitet och kan påvisa goda resultat från tidigare säljroller. Du är ambitiös, ansvarstagande och målmedveten med en vilja att bidra till Berlitz och kundernas mål. Du har troligtvis ett intresse för språk och tycker att det är spännande med olika kulturer. Du har goda IT-kunskaper och behärskar både svenska och engelska flytande i tal och skrift. Ytterligare språkkunskaper är meriterande. Du erbjuds en väldigt spännande tjänst i ett internationellt bolag i tillväxt i en framtidsbransch. Med över 550 platser över hela världen och lektioner tillgängliga var som helst är ett arbete på Berlitz idealiskt för folkorienterade, motiverade individer som vill vidga sina vyer. Du får möjlighet att utveckla dig inom B2B försäljning genom ett starkt varumärke och en tjänst som ger kunderna ett genuint värde. I rollen kommer du få ett internationellt perspektiv för en nationell roll. Vidare kommer du ges utrymme att komma med ideér och har stor möjlighet att påverka din egen utveckling, inte minst inom försäljning. Har vi lyckats fånga ditt intresse? Då ser vi fram emot att höra från dig! Urval av ansökningar sker löpande så vi hoppas få läsa din ansökan så snart som möjligt. Har du frågor om tjänsten är du varmt välkommen att kontakta Made for Sales Julia Gäreskog på nedan telefonnummer. Berlitz är ett globalt utbildningsföretag som sedan 1878 hjälpt sina kunder att utveckla sina språkfärdigheter och interkulturella förståelse genom språkutbildning av högsta kvalitet. Vårt uppdrag är att ge människor möjligheten att kommunicera med självförtroende i en global miljö och därigenom nå sina mål. Berlitz har 550 språkcentra över hela världen, i fler än 70 länder. I Sverige finns man representerade i Stockholm och Göteborg men erbjuder kurser i hela landet. Välkommen till Berlitz – där vi tillsammans hjälper människor att tala med självförtroende!
Säljansvarig till SSF Stöldskyddsföreningen – Säkerhetslösningar för ett tryggare samhälle. Är du redo att ta nästa steg i din karriär och vill bidra till ett tryggare Sverige? Har du erfarenhet av försäljning och söker en roll där din insats verkligen gör skillnad? SSF Stöldskyddsföreningen söker nu en engagerad och driven säljansvarig med placering i trevliga och moderna lokaler på Söder i Stockholm. I rollen som säljansvarig kommer du att arbeta proaktivt för att utveckla SSFs kundbas och öka försäljningen av normer och utbildningar inom säkerhetsområdet. Främst gäller det att sälja normabonnemang men även SSF’s omfattande utbildningar som SSF Säkerhetschef och SSF Säkerhetssamordnare, men även kortare utbildningar om cybersäkerhet. Dina huvudsakliga ansvarsområden kommer att inkludera: Nyförsäljning och prospektering: Identifiera och bearbeta nya B2B-kunder samt följa upp potentiella leads. Utveckling av befintliga kunder: Hitta möjligheter att bredda affären hos redan köpande kunder. Säljmöten och avtal: Boka och genomföra kundmöten, driva hela säljprocessen från första kontakt till avtalsskrivning. Marknadssegmentering: Arbeta nära övriga kollegor för att identifiera nya marknadssegment och affärsmöjligheter. Vi söker dig som har erfarenhet från försäljning och är självgående, strukturerad och resultatinriktad. Med en öppen, nyfiken och entusiastisk personlighet är du en skicklig relationsbyggare, som är lyhörd och kommunikativ. Du tar egna initiativ, är van vid att driva ditt arbeta framåt och motiveras av att arbeta i en organisation som har ett högre syfte och gör skillnad på riktigt. För att lyckas i rollen ser vi att du har: Erfarenhet av B2B-försäljning. God vana av att använda telefon och LinkedIn som verktyg i ditt säljarbete. Förmåga att skapa och vårda långsiktiga kundrelationer. Ett starkt driv och förmågan att arbeta mot uppsatta mål. Erfarenhet från utbildnings- eller förlagsbranschen är meriterande. Du erbjuds en nyckelposition med stor frihet att planera och driva ditt arbete, samtidigt som du får en plats i en organisation med starkt samhällsfokus och långsiktigt engagemang. Du blir en del av ett team som värdesätter samarbete, innovation och snabba beslutsvägar med en vilja av att vara kreativ och tänka nytt i säljarbetet. I en verksamhet som SSF Stöldskyddsföreningen gör din insats skillnad – för kunderna, för branschen och för samhället i stort. Är du den vi söker? Sänd in dina ansökningshandlingar nedan, urval sker löpande. Om du har frågor kring tjänsten är du välkommen att kontakta Made for Sales, Julia Gäreskog på nummer nedan. Om SSF Stöldskyddsföreningen SSF Stöldskyddsföreningen är en ideell organisation grundad 1934 med ett tydligt mål – att förebygga brott och öka tryggheten i samhället. Med starka partnerskap med bland annat Polisen och MSB är vi en erkänd auktoritet inom både fysisk och digital säkerhet. Vi erbjuder normer, produkter, tjänster och utbildningar som hjälper företag och privatpersoner att skydda sig mot brott. www.stoldskyddsforeningen.se
Vill du arbeta som säljare i en lekfull miljö – där du dagligen bidrar till att roliga och utvecklande miljöer skapas för barn och vuxna? Är du en säljare som både är kreativ och har ett starkt affärsdriv samt trivs i en roll där du självständigt ansvarar för din region och dina kunder? Då kan rollen som Regionansvarig säljare Östra Sverige inom Söve vara en spännande utmaning för dig! Ditt bearbetningsområde är Östergötland, Norra Småland, Kalmar, Öland och del av östra Västra Götaland. I rollen som Regionansvarig säljare spelar du en viktig roll i att skapa lekplatser som bidrar till barnens lek, glädje och utveckling – en roll där fantasi och kreativitet kommer väl till pass. Du ansvarar självständigt för hela försäljningsprocessen och bearbetar målmedvetet och långsiktigt både nya och befintliga kunder i din region. Du kommer främst att möta beslutsfattare inom kommuner, kommunala och privata bostadsföretag samt arkitekter inom föreskrivande led där du bidrar med tankar och förslag kring utformning av till exempel lekplatser. Söve är ett bolag som värdesätter god säljstruktur där du som säljare arbetar systematiskt i CRM-stöd och ges god stöttning i ditt säljarbete av kompetenta kollegor och en coachande chef. Du, liksom dina säljkollegor som utgår från olika delar av landet, utgår från hemmakontor och rapporterar till Försäljningschef Sverige. Lämplig placeringsort för den här regionen är Jönköping med omnejd för att placera dig på gott avstånd från befintliga och potentiella kunder. Vi söker dig som troligtvis har 5-10 års erfarenhet av framgångsrik försäljning B2B. En tydlig fördel är om du har erfarenhet av att självständigt ansvara för ett distrikt eller region – du är van vid och har förmågan att planera din egen säljvardag. Vidare är erfarenhet från närbesläktade branscher, eller om du har tidigare erfarenhet av att arbeta mot offentlig sektor, meriterande. Körkort utgör ett krav och för att lyckas i rollen krävs grundläggande kunskaper i Microsoft Office-paketet. Som person har du ett starkt sälj- och resultatdriv som inte rubbas av motstånd, något som snarare ger dig energi och stärker din vilja att lyckas. Du är en skicklig relationsbyggare som skapar förtroende på alla nivåer hos dina kunder. Du ser dig själv som en affärsman/kvinna som lockas av att bygga vidare på, och ytterligare positionera, ett redan välrenommerat varumärke i din region. Du är en driven ”intraprenör” som brinner för affär och att bidra till samhällsbyggande, glädje och utveckling. Du håller god struktur i ditt arbete och har inga problem med att arbeta självständigt och ansvarstagande i en roll där du utgår från hemmakontor. Om du har ett praktiskt sinnelag ger det dig tydliga fördelar i kommunikationen med dina kunder. Du erbjuds en spännande, självständig och utvecklande roll i ett tillväxtbolag med goda resultat och som är på frammarsch, där klimatet är stöttande och säljkulturen är sund och stark. Du bidrar till att utveckla samhället i form av utvecklande av roliga lekplatser, aktivitetsparker, nöjesparker och rastplatser – du skapar avtryck och du gör skillnad. Du representerar hållbara produkter och lösningar av hög kvalitet och ges möjlighet att bidra till den fortsatta utvecklingen i ett familjärt bolag med en platt organisation och korta beslutsvägar. Är det dig vi söker? Ansök redan idag då urval och intervjuer sker löpande. Vid frågor kontakta Jonathan Olsson, Made for Sales på nedan telefonnummer. Söve Lekmiljö är ett norskt familjeföretag som i 45 år har utvecklat, tillverkat och sålt lekplats - och parkutrustning av högsta kvalitet på den nordiska marknaden. Visionen är att vara en naturlig partner på den svenska marknaden och att vara i absoluta framkant när det gäller att skapa attraktiva mötesplatser. Anställda tillsammans med skickliga designers, utvecklare och samarbeten med stora europeiska leverantörer gör Söve till ett litet men ändå ”stort” företag. Stort fokus ligger på estetiskt tilltalande och hållbara produkter som inspirerar till säker och rolig lek och äventyr. Söve fortsätter expandera och följer en tydlig tillväxtplan. Söve är sedan 2015 certifierade ISO 14001 och ISO 9001. Söve AB, med huvudkontor i Västra Frölunda – Göteborg, omsatte ca 95 mkr, 2023. Läs mer om Söve på www.sove.se
Gillar du att omge dig med hängivna, engagerade kollegor där starka prestationer och resultatfokus alltid kombineras med skratt, omtanke och glimten i ögat? Är du dessutom en person som passionerat levererar kreativa lösningar till dina kunder, tycker om att utmana dig själv och det traditionella och alltid har kundupplevelsen i fokus? Om ”ja!” – läs vidare och vi hoppas få se din ansökan till en fantastiskt rolig och utvecklande roll som Säljare i Region Norr inom Fagerhult Belysning med placering någonstans runt Gävle, Falun, Leksand eller Borlänge I rollen som Säljare ansvarar du för marknadsföring och försäljning av Fagerhults belysning- och styrningslösningar. Du ansvarar för en tydlig budget och har fullt fokus på pågående och kommande projekt inom byggsektorn och belysningsbranschen inom ditt distrikt. En väldigt viktig del hos Fagerhult är att ständigt sträva efter att bidra till miljömässigt hållbara val. Det i kombination med smarta, energibesparande uppkopplade lösningar bidrar till att skapa absolut bästa värde för dina kunder. Ledord är kreativitet, lösningsorientering, kundfokus, kvalitet och hållbarhet. Kundstocken utgörs framförallt av befintliga kunder av varierande storlek– mestadels elinstallatörer, där du genom kundvärdesanalyser och värdebaserad försäljning skapar affärer och långsiktiga relationer. I din roll kommer du att ha förmånen att ha härliga och kompetenta kollegor att kroka arm med, ett mycket starkt varumärke och en produktportfölj som ligger i framkant. Vi söker dig som har en stark bakgrund inom försäljning där du i dina tidigare roller rönt framgång genom ditt sätt att sälja in värde och lösningar – gärna med fokus på hållbarhet, innovation och framtid. Med en öppen, nyfiken och entusiastisk personlighet är du en skicklig relationsbyggare, som är lyhörd och kommunikativ. Att hålla presentationer för såväl mindre som större grupper är något som du tycker är energiskapande och kul. Som person är du självständig och duktig på att strukturera ditt arbete och trivs i en roll där du får stor möjlighet att själv påverka resultatet. Som person är du kreativ och har ett högt driv samt ett starkt resultatfokus. Du har en vilja och förmåga till nytänkande, innovation och modernt säljarbete, och du söker ständigt ny information genom omvärldsbevakning för att kunna utvecklas i din roll. Dina personliga egenskaper utmärks även av en stor uthållighet och du driver alltid ditt arbete framåt med stor envishet och engagemang. Att hålla löften och ge support i världsklass är självklara ledstjärnor i ditt arbete. Likt övriga kollegor på Fagerhult har du alltid nära till skratt, glimten i ögat och ett brinnande intresse för ljusets betydelse för vår omvärld. Du erbjuds en omväxlande, utvecklande och spännande roll där du får jobba med många olika typer av projekt i tät dialog med kunder och kollegor. Allt från enkla och snabba projekt till mycket avancerade lösningar. Du får möjlighet att bidra till försäljningen i en region i tillväxt – i ett stabilt och långsiktigt företag med starka och välrenommerade varumärken. Fagerhult har en stark position på marknaden och dina goda resultat ger dig tydliga och intressanta utvecklingsmöjligheter i koncernen. Är du den vi söker? Sänd in dina ansökningshandlingar nedan, urval sker löpande. Om du har frågor kring tjänsten är du välkommen att kontakta Made for Sales, Julia Gäreskog på nummer nedan. Fagerhult skapar förstklassiga belysningslösningar som förbättrar människors välbefinnande i professionella och offentliga miljöer. Med hållbarhet och uppkopplade lösningar i centrum fokuserar vi på kontor, skola, hälso- och sjukvård, retail och utomhusapplikationer. Vi eftersträvar ett nära samarbete med kunder och partners på den europeiska marknaden, samt tillhandahåller belysningslösningar globalt – ofta med skräddarsydda lösningar för kunden. Varumärket Fagerhult omfattar både produktbolaget Fagerhults Belysning AB (baserat i Fagerhult, Sverige) och 12 säljbolag med placering runt om i Europa. Baserat på kunskap om ljusets positiva inverkan på människan utvecklar och producerar vi innovativa belysningslösningar som marknadsförs och säljs via Fagerhults säljbolag. Totalt är vi cirka 1 000 personer, och av dem är nära 37% kvinnor och 63% män. Fagerhult ingår i koncernen Fagerhult Group, ett av Europas ledande belysningsföretag, med 12 olika varumärken och 4 100 anställda i 27 länder runt om i världen. https://vimeo.com/939535226/b507b13cc3?share=copy Läs gärna vidare på www.fagerhult.se
Med över 40 års erfarenhet i branschen och en stark närvaro över hela landet är Trixie en ledande distributör av husdjursprodukter med ett brett sortiment som täcker allt från mat, belöning och tillbehör för alla typer av husdjur. Med en passion för kvalitet och innovation erbjuder Trixie lösningar som gör både djurägare och deras fyrbenta vänner nöjda. Företaget fokuserar på att skapa långsiktiga samarbeten med återförsäljare genom förstklassig service och kundanpassade lösningar. Familjära och stadigt växande Trixie Sverige AB rekryterar ny VD till Norrfjärden, Piteå, som ska ta det svenska bolaget från en stabil grund till nästa nivå på marknaden. I rollen som VD på Trixie Sverige AB blir ditt huvudfokus att stärka företagets position på marknaden. Ditt uppdrag blir att bygga vidare på den stabila grund som redan finns och arbeta för en långsiktig och hållbar utveckling. Du kommer att säkerställa att företaget förblir konkurrenskraftigt och är rustat för framtidens utmaningar genom strategiskt arbete, kontinuerlig uppföljning av resultat och genom att säkerställa effektiva processer. Det här gör du med stor omsorg om organisationen och dess medarbetare, i led med Trixies värdeord: Familjära, Engagerade, Jordnära, Affärsmässiga; Hållbara. En viktig del av ditt arbete blir att driva hållbarhetsarbete inom ekonomi, personal och miljö, att bibehålla en trivsam och motiverande arbetsplats där organisationen är engagerad och proaktiv samt att stärka företagets affärsmässiga framgångar genom att bibehålla och utveckla starka kundrelationer. Du ansvarar för att resultat kontinuerligt följs upp, och du ser till att hela organisationen arbetar mot gemensamma mål, med ett starkt fokus på att möta framtida utmaningar tillsammans. Du kommer att ha en närvarande roll på plats i Norrfjärden. Vi söker en erfaren och trygg ledare med god erfarenhet av strategiskt arbete, gärna som VD eller i en annan ledande roll. Du har arbetat med förändringsledning och har förmågan att skapa trygghet och stabilitet i förändringsprocesser. Din ledarstil är coachande och inspirerande och du kravställer på ett respektfullt och humant sätt samt förstår vikten av att skapa en arbetsmiljö där alla arbetar proaktivt och mot gemensamma mål. Du har en förmåga att skapa effektiva processer, är skicklig på att analysera och sätta upp tydliga mål samt följa upp resultat. Du har ett starkt affärsdriv och ett fokus på att skapa lönsamhet samtidigt som du har ett långsiktigt fokus på hållbarhet inom både verksamhet och personal. Erfarenhet från husdjursbranschen eller närliggande områden såsom till exempel retail, friluftsliv eller familjeliv är meriterande men inget krav. Det viktigaste är att du har en strategisk förståelse och förmåga att utveckla bolaget genom väl genomtänkta och genomförbara strategier. Du har en vilja att arbeta i en platt organisation där samarbete, familjär stämning och öppen kommunikation är nyckeln till framgång. Du erbjuds en unik möjlighet att leda ett stabilt företag med stor potential för framtida utveckling. Du får möjligheten att påverka företagets strategiska inriktning och driva arbetet framåt på ett hållbart och effektivt sätt. Med stöd av engagerade medarbetare och ägare som förstår vikten av långsiktiga investeringar, kommer du att ha stora möjligheter att skapa resultat och bidra till bolagets fortsatta framgång. Trixie har en prestigelös och öppen företagskultur där balans mellan arbete och privatliv värdesätts. Du får arbeta i en stabil bransch och i ett företag som satsar på att vara en ledande aktör inom sitt segment. Rollen ger dig även möjligheten att arbeta nära tidigare VD, som blir kvar inom bolaget men inte i ledande befattning, för en smidig övergång och fortsatt utveckling av företaget. Sänd in dina ansökningshandlingar nedan, urval sker löpande. Vi tar ej emot ansökningar på annat sätt. Vill du veta mer är du välkommen att kontakta Ida Ekendahl, Made for Sales på nedan nummer. Välkommen med din ansökan! Nyfiken på att veta mer om Trixie? Titta gärna på filmen! https://youtu.be/gbsodVQXcOo Trixie Sverige AB är beläget i Piteå (Norrfjärden) med lager på ca 10 000 kvadratmeter och lika många artiklar för alla älskade hemdjur. Företaget har en drygt 40 årig händelserik historia och en minst lika spännande framtid. Med en erfaren säljorganisation finns Trixie Sverige AB över hela landet. I Norrfjärden finns vår övriga organisation, kontor, lager, inköp och marknad som alla drivs av profession, engagemang och serviceanda. Vi på TRIXIE möter dagligen människor som älskar sina två- och fyrbenta djur och målet är att göra deras vardag så berikande och rolig som möjligt. Detta tillgodoser vi genom att leverera inte bara hälsosamt och näringsoptimerat foder, utan även spännande och anpassade tillbehör och tugg via landets många fackhandlare. Trixie Sverige AB omsatte 2023 ca 242 miljoner och har en personalstyrka på 40 medarbetare.
LK Systems har en stark position både i Sverige och på den Nordiska marknaden. Nu är det dags för nästa steg och därför påbörjar man en strategisk satsning för att växa på den Europeiska marknaden. Som en central del i den satsningen söker vi nu en driven och internationellt erfaren Försäljningschef Export till LK Systems kontor i Malmö. I rollen som Försäljningschef Export hos LK Systems kommer ditt övergripande uppdrag vara att långsiktigt etablera och utveckla exportverksamheten till en betydande och lönsam affär. Med fokus på kontinuerlig tillväxt kommer du ha ett brett ansvarsområde som innefattar både strategiska och operativa uppgifter. I takt med att exportaffären växer skall du vara beredd att bygga upp och leda ett team av medarbetare för att säkerställa bästa möjliga resultat. Ditt primära fokus kommer initialt vara att bygga och stärka relationer med existerande exportkunder, och genom att använda den befintliga kundportföljen som bas ska du utöka och utveckla kundrelationerna. I det arbetet kommer du också identifiera möjligheter för korsförsäljning av nya produkter till befintliga kunder. En annan viktig del av ditt ansvar är att planera och genomföra internationella mässor i samarbete med marknadsavdelningen. I rollen ingår även att skaffa sig djup förståelse för de lokala marknadskraven, som du sedan förmedlar vidare till kollegor inom Produktutveckling. För att optimera ditt arbete och hitta synergier kommer du också att samarbeta och koordinera insatser med övriga affärsenheter inom LK-gruppen. I denna roll rapporterar du till bolagets Affärsenhetschef och tjänsten är placerad på LK Systems kontor i Malmö. Vi söker dig som har gedigen erfarenhet från internationell försäljning av tekniska produkter, med flera års erfarenhet av att förhandla och upprätta kommersiella avtal både inom EU och mellan EU-länder och icke EU-länder. Det är viktigt att du har arbetat med sådana avtal på engelska och gärna även något ytterligare språk. Tidigare erfarenhet av ledarskap är avgörande, och om du dessutom har arbetat med att bygga samarbeten med distributionspartners eller egna försäljningsbolag ses det som en stark merit. Du har en högskoleexamen inom ekonomi eller teknik och behärskar flytande svenska samt engelska både i tal och skrift. Kunskaper i ytterligare språk som tyska, franska, spanska eller italienska är meriterande. För att lyckas i rollen behöver du ha en stark drivkraft och ett tydligt fokus på att nå framgång. Du har en utmärkt kommunikationsförmåga och är skicklig på att bygga och utveckla långsiktiga relationer. Din ledarskapsförmåga är mycket god, och du är prestigelös samt samarbetsinriktad, vilket gör att du lätt kan arbeta tillsammans med andra mot gemensamma mål. Du har en långsiktig syn på ditt arbete och agerar på ett sätt som inger förtroende, vilket gör att du skapar tillit hos både kollegor och kunder. Du erbjuds en spännande möjlighet att bli en del av ett företag med en lång och framgångsrik historia. LK är en familjeägd koncern som verkar globalt inom VVS-branschen och sedan starten 1910 har det hänt mycket och vi är stolta över vår resa hittills. Vår historia bygger på en nyfikenhet att lära nytt och förbättra. Men också en oräddhet för att lägga om kursen när det behövs. Att ständigt förbättra det vi gör skapar på sikt säkerhet och hållbarhet för våra kunder, oss själva och vår omvärld och är vårt bidrag till de kommande generationerna. Vi älskar det vi gör. I den här rollen blir du en nyckelperson för att utveckla vår exportförsäljning och i takt med dina framgångar kommer din roll att växa ytterligare i form av större affärs- och personalansvar. Eftersom rollen är ny kommer din input och dina perspektiv ha stort inflytande på både det strategiska och operativa arbetet. Du blir en viktig del av ett mångsidigt team som stöttar varandra och har roligt tillsammans. Vi tror på långsiktiga relationer där våra medarbetare har goda utvecklings- och påverkansmöjligheter. Självklart erbjuder vi tjänstepension, kollektivavtal och friskvårdsbidrag. På LK´s karriärssida kan du läsa mer om hur våra kollegor tycker det är att jobba på LK. Sänd in dina ansökningshandlingar nedan, urval sker löpande. Vi tar ej emot ansökningar på annat sätt. Vill du veta mer är du välkommen att kontakta Ida Ekendahl, Made for Sales på nedan nummer. Välkommen med din ansökan! Om LK Enklare, smartare och mer hållbart – på LK utgår vi alltid från att det finns ett bättre sätt att göra saker. I allt vi gör föredrar vi innovation över status quo och enkelhet över komplexitet. Med den övertygelsen utvecklar vi på LK smarta produkter och systemlösningar för värme, vatten och sanitet. LK Systems är ledande i Norden inom lösningar för värme- och tappvattensystem. Våra system är enkla att installera och i vår prefabriceringsanläggning tillverkar vi även skräddarsydda system som ytterligare förenklar installationen. Från idé till färdig produkt, här får du de smartaste lösningarna, idag och i framtiden.
Välj ett jobb för att visa detaljer
Visar 1 till 7 av 7 jobb