H o S Sverige AB jobb

Lediga jobb hos H o S Sverige AB

devops för ny modern plattform - Winassist

Vill du vara med och forma en ny och modern generation av teknisk plattform? Tycker du om att ta ansvar och få mandat när det kommer till nya tekniska lösningar? Winassist är marknadsledande i sin nisch och vi har en fantastisk produkt – ett affärssystem som riktar sig mot den svenska fordonsbranschen. Vi har funnits på marknaden i över 20 år. Efterfrågan på vår produkt ökar stadigt och då vi fortsätter växa moderniserar vi vår produkt och vår IT-infrastruktur. Var med på vår resa! Om rollen Rollen innebär att ansvara för drift och underhåll av vår helt nya IT-miljö (baserad på Kubernetes) samt att administrera, övervaka och underhålla servrar, databaser och nätverk. Du kommer att arbeta med det senaste inom kubernetslösningar samt prestandaoptimering och konfigurationshantering på plattformen. Detta kommer du jobba med: hantera, manövrera och konfigurera molnnätverk underhålla och sätta upp molninfrastruktur – Kubernetes är vårt centrala verktyg, hela våra kluster styrs utav kubernetes. jobba med databaser som t ex: PostgreSQL eller MySQL arbeta i Linuxmiljö arbeta med brandväggar och DNS Din erfarenhet: Detta är en helt ny roll som du kommer att vara med att forma och du kommer att jobba med såväl kortsiktiga som långsiktiga strategier. I rollen kommer du bli delaktig i att vara med i drift och uppbyggandet av ny modern teknik. Vi söker dig som haft en liknande roll och som har erfarenhet av devops-liknande roller, det är bra om du har erfarenhet av docker och/eller kuberneteskluster sedan tidigare. Du har en god erfarenhet av nätverk och databaser generellt. Därför ska du jobba på Winassist: kommer att få chansen att jobba i en bred och ansvarstagande roll där du får vara med och forma en helt ny lösning med modern teknik. kommer att bredda och fördjupa din tekniska förståelse, det är en lärande roll där du utvecklas mycket då arbetet är föränderligt. är ett familjärt, platt bolag där du kan vara med att påverka allt från organisationen, kulturen och bli en del av vårt härliga gäng! Ansökan I denna rekryteringsprocess samarbetar Winassist med House of Skills. Jag som ansvarar för denna rekrytering heter Linda Freij och förutom att tjänsten går att söka direkt via Linkedin kan du även kontakta mig personligen på mail: [email protected] Mer om företaget Winassist system AB utvecklar och levererar IT-baserade system som effektiviserar det dagliga arbetet inom den svenska fordonsbranschen. Med våra system och tjänster hjälper vi våra kunder till mer lönsam och mer effektiv verksamhet. Vi är idag marknadsledande i branschen med vår produkt. Läs mer om oss på: www.winassist.se

10 april 2024
Sista ansökan:
10 maj 2024
Ansvarig Devops/ IT-infrastrukturtekniker

Vill du vara med och forma Winassist nya generation av plattform? Tycker du om när du har ett stort tekniskt ansvar och vill arbeta i en nyckelroll på bolaget? Winassist har en fantastisk produkt på marknaden – ett affärssystem som riktar sig mot den svenska fordonsbranschen och vi har funnits på marknaden i över 20 år. Efterfrågan på vår produkt ökar stadigt och då vi fortsätter växa behöver vi nu hitta fler som vill jobba hos oss och vara med på vår resa framåt! Om rollen Rollen innebär även att ansvara för drift och underhåll av IT-miljön (en modern miljö baserad på Kubernetes) samt att administrera, övervaka och underhålla servrar, databaser och nätverk. För att säkerställa en god användarupplevelse kommer du att arbeta med Prestandaoptimering och konfigurationshantering på plattformen.Genom att implementera säkerhetspolicyer, hantera mjukvarulicenser, brandväggar, antivirusprogram och säkerhetskopieringssystem säkerställer du IT-miljön. Detta är en helt ny roll som du kommer att vara med att forma när du arbetar med såväl kortsiktiga som långsiktiga strategier. I rollen kommer du bli delaktig i att vara med i drift och uppbyggandet av ny modern teknik. Du är van vid att: hantera, manövrera och konfigurera molnnätverk underhålla och sätta upp molninfrastruktur (i detta fall handlar det om Kubernetes miljö) jobba med databaser som t ex: PostgreSQL eller MySQL arbeta i Linuxmiljö arbeta med brandväggar och DNS kommunicera på svenska och engelska (Det är ett plus om du jobbat med Docker och/eller Kubernetes tidigare) Därför ska du jobba på Winassist Du kommer att få chansen att jobba i en bred och ansvarstagande roll där du får vara med och forma en helt ny lösning med modern teknik. Du kommer att bredda och fördjupa din tekniska förståelse, det är en lärande roll där du utvecklas mycket då arbetet är föränderligt. Winassist är ett familjärt bolag där du kan vara med att påverka allt från organisationen, kulturen och bli en rådgivande teknisk specialist. Ansökan I denna rekryteringsprocess samarbetar Winassist med House of Skills. Jag som ansvarar för denna rekrytering heter Linda och förutom att tjänsten går att söka direkt via Linkedin kan du även söka tjänsten via mail: [email protected] Urval sker löpande så ansök redan idag. Mer om företaget Winassist system AB utvecklar och levererar IT-baserade system som effektiviserar det dagl iga arbetet inom den svenska fordonsbranschen. Med våra system och tjänster hjälper vi våra kunder till mer lönsam och mer effektiv verksamhet. Vi är i dagsläget 32 personer på företaget och har kontor i Häggvik, Sollentuna.

4 april 2024
Sista ansökan:
4 maj 2024
Erfaren IT-tekniker till mySafety

Söker du en ny och spännande utmaning och älskar att arbeta med IT och människor? mySafety har i över 20 år utmanat försäkringsbranschen med innovativa lösningar för såväl nya som gamla problem och brott. Vi är ledande inom bedrägeri- och ID-skyddsförsäkringar samt andra trygghetstjänster som förenklar i vardagen. Nu söker vi dig som vill vara en del av vårt IT-Operationsteam och se till att leverera förstklassigt IT-stöd till vår fantastiska organisation! Din nya roll Denna roll innebär att utveckla och förvalta vår viktiga IT-supportfunktion. Du kommer att arbeta med hela supportprocessen vilket innebär allt från arbete med operativ IT-support till att arbeta med förändring och förbättringsförslag av vår IT-miljö. Du kommer att ingå i och arbeta med vårt IT-Operationsteam och tillsammans kommer ni att förvalta och utveckla vår interna IT-miljö. Hos oss kommer du ha en varierande och bred roll där den ena dagen inte är den andra lik, vi gillar variation och att ständigt vara i utveckling. I dina arbetsuppgifter ingår att: -Arbeta med proaktivt IT-stöd mot vår verksamhet, ett viktigt arbete där du kommer att ha en central funktion och stort eget ansvar. -Implementera moderna arbetssätt och uppdatera förvaltningsrutiner för IT. -Jobba med och se över on-boarding processen för nya medarbetare; här ingår arbete med behörigheter, hård/mjukvara, dokumentation, automatisering av processer mm. -Inköp av IT-utrustning och kontakt med våra leverantörer. -Koordinering och stöttning kring IT/Verksamhetsrelaterade projekt. -Tekniskt arbete, ärendehantering och stöttning av vår 2nd line funktion/drift där du kommer jobba med bl a: Active Directory / Entra ID, Windows Client and Server samt Microsoft 365, nätverk och driftsrelaterade ärenden. (Vi har det mesta av vår tekniska miljö inhouse.) Vem söker vi? Vi tror att du har en bred och gärna lång erfarenhet som IT-tekniker, drifttekniker eller motsvarande, företrädelsevis från små- och mellanstora bolag. Du brinner för att jobba med IT i kombination med människor och du får energi av att förbättra, automatisera och effektivisera dina andras vardag. Du har god erfarenhet av att jobba med följande: Active Directory Client and Server 365 DHCP / IP switches / firewalls För att trivas i rollen är du kommunikativ, driven, självgående och nyfiken samt har god förmåga att prioritera dina arbetsuppgifter. Vi jobbar enligt ITIL och det vore bra om du jobbat i den typen av organisationer tidigare. Arbetet sker på plats på vårt fina huvudkontor som är beläget i Stockholm city, med närhet till t-bana, pendel och bussar. Vad erbjuder vi dig? Vi har nått en nivå i vår resa där vi kan gå från att reaktivt arbeta med kortsiktiga lösningar till att jobba mer proaktivt genom bland annat automatisering av våra processer. Detta ger oss möjlighet att lägga stort fokus på att ta fram riktigt bra och hållbara lösningar och fokusera mer på kvalitet och det kommer även att ge dig en fin möjlighet att få komma med många egna idéer och initiativ. Din ansökan Låter detta intressant? Skicka din ansökan med CV och personligt brev till oss så snart som möjligt då urval sker löpande. I den här rekryteringen samarbetar vi med House of Skills. Har du frågor om tjänsten kontakta Linda Freij på House of Skills via [email protected]. Mer om företaget hittar du på: https://www.mysafety.se/

4 april 2024
Sista ansökan:
4 maj 2024
IT-koordinator med erfarenhet från IT-infrastruktur

Är du en IT-tekniker som vill ha en ny spännande utmaning i en koordinerande och utvecklande roll? AcadeMedia är norra Europas största utbildningsföretag med en växande verksamhet i Sverige. Vi har utbildningsverksamheter utspridda över hela landet och vi har cirka 200 000 elever och studerande som använder våra plattformar, vilket skapar en komplex, spännande och utmanande IT-miljö. Om rollen: Du kommer att jobba i ett team som ansvarar för att planera, bygga och vidareutveckla tekniska lösningar för våra skolverksamheter. Våra systemleverantörer genomför de praktiska delarna på plats hos våra skolor och du, tillsammans med ditt team, koordinerar och driver arbetet framåt. I rollen kommer du att ha tät kontakt med verksamheten för att kunna tillgodose önskemål, behov och krav. Agera IT-koordinator vid förvärv och organisationsförändringar Utföra beställningar av nätverksutrustning och skrivare till verksamheterna Kontakta och koordinera installatörer och leverantörer Övrigripande ansvar för de olika uppdragen och uppföljning Dialog och avstämning med verksamheten Teamet du ingår i har även ansvar för att integrera nya verksamheter in i vår tekniska infrastruktur, dvs teknisk onboarding (behörighet, tekniska beställningar mm). Vad bör du ha för erfarenhet? Du har relevant erfarenhet från IT-infrastrukturområdet samt en bred och grundläggande kunskap inom nätverk/kommunikation. Din tekniska erfarenhet kommer troligtvis från att du tidigare jobbat med felsökning och IT-frågor på en IT-support- och/eller en IT-Operationsavdelning. Du har en god social kompetens och har lätt att skapa goda relationer till både kollegor och leverantörer. Som person är du strukturerad, driven och initiativtagande och vill vara med och utvecklas tillsammans i ett lag där alla är viktiga nyckelspelare. Denna roll passar dig som är redo att utvecklas och bredda dig både inom tekniken samt inom administration och koordinering av olika tekniska initiativ. Du gillar att ha många kontaktytor och vill gärna vara spindel i nätet. Du har ett starkt intresse för IT och hur saker och ting hänger ihop och är väldigt pragmatisk som person. Vad får du av oss? AcadeMedia ger dig som individ stor frihet och goda förutsättningar att själv forma din roll inom de givna ramarna. Vi värdesätter personer med stort personligt driv som vill utvecklas vidare och stöttar gärna denna utveckling. Du kommer att jobba med kompetenta och erfarna kollegor i ett trevligt team och ha mycket eget ansvar. Du har stor möjlighet att vara innovativ och lösningsfokuserad i din roll för att verkligen bidra till vår verksamhets digitalisering och effektivisering. Vi tror på work life/balance och tycker det är viktigt att kunna kombinera yrkesliv med privatliv. Om företaget: AcadeMedia är norra Europas största utbildningsföretag med verksamheter i bland annat Sverige, Norge, Tyskland och Finland. Vår storlek skapar trygghet och ger oss förutsättningar att vara en långsiktig och stabil utbildningsaktör som bidrar till det gemensamma samhällsbygget. Våra medarbetare på våra drygt 700 förskolor, skolor och vuxenutbildningar har ett gemensamt fokus på kvalitet och utveckling. Alla barn, elever och vuxenstuderande som går i våra verksamheter ska få en utbildning som är av så god kvalitet att de når utbildningens mål, samt de förutsättningar de behöver för att nå sin fulla potential. Ansökan: Denna tjänst är en tillsvidaretjänst med 6 månaders provanställning. Tveka inte att ansöka redan idag då urval sker löpande. Tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdag. Har du frågor eller funderingar kring tjänsten, vänligen kontakta House of Skills som ansvarar för rekryteringen: [email protected].

26 mars 2024
Sista ansökan:
25 april 2024
IT- TEKNIKER MED ERFARENHET INOM MICROSOFT 365

Är du en erfaren IT-tekniker som söker en ny spännande utmaning? AcadeMedia är norra Europas största utbildningsföretag med en växande verksamhet i Sverige. Vi har utbildningsverksamheter utspridda över hela landet och vi har cirka 200 000 elever och studerande som använder våra plattformar, vilket skapar en komplex, spännande och utmanande IT-miljö. Exempel på arbetsuppgifter IT-Operations består av två dynamiska team där du ingår i ett av teamen tillsammans med åtta andra kollegor. Teamet tillhandahåller teknisk kompetens och projektresurser som på ett effektivt sätt stöttar varandra både inom det egna teamet och Academedias stabsfunktioner och verksamheter. Rollen som IT-tekniker hos oss är både djup och bred och din vardag kommer att vara varierad och spännande. Tillsammans med ditt team kommer du att ansvara för drift och underhåll, incidenthantering, förvaltning, uppdrag och projektarbete. I rollen kommer du bland annat att: Arbeta med övervakning, drift och konfiguration av vår Windowsplattform, felsökning och problemlösning inom exempelvis nätverksrelaterade ärenden, säkerhetsfrågor, kontohantering i AD, Entra ID, 365 Admin portal med mer. Delta aktivt i förvaltningsarbete via tvärfunktionella team tillsammans med övriga kollegor inom IT samt våra tjänsteansvariga. Arbeta med incidenthantering och proaktivt arbete tillsammans med kollegorna inom IT-Operationsteamet. Vara teknisk resurs i olika IT-relaterade projekt och stötta med kompetens, exempelvis vid nya etableringar, migreringar, utrullningar och övriga förändringar i vår infrastruktur. Din bakgrund Vi söker dig som har god erfarenhet inom både AD och Entra ID samt god kunskap om Microsoft 365-plattformen: Grundläggande förståelse för Microsoft 365-tjänster som Exchange Online, SharePoint Online, Teams, och OneDrive samt hur tjänsterna hänger ihop. Du har förmågan att identifiera och lösa vanliga användarproblem relaterade till Microsoft 365, såsom inloggningssvårigheter, e-postproblem och delningsbehörigheter. Det är meriterande om du har förståelse för nätverkskoncept som DNS och TCP/IP för att kunna diagnostisera och lösa nätverksrelaterade problem. För att lyckas och trivas i denna roll behöver du vara trygg i din kompetens och erfarenhet, du har ett naturligt sätt att kommunicera med människor och du gillar att hitta innovativa och effektiva lösningar på komplexa problem. Du är en van problemlösare och drivs av att komma med smarta och effektiva lösningsförslag. Du värdesätter tydlighet i form av väl dokumenterade processer och rutiner, och bidrar obehindrat till dokumentation av både befintliga och nya rutiner och lösningar. Säkerhet är viktigt för AcadeMedia och genomsyrar vårt arbete. Du har god kunskap och gillar att hålla dig uppdaterad om säkerhetsaspekterna inom ditt IT-infrastrukturområdet. Vad får du av oss? AcadeMedia ger dig som individ stor frihet och goda förutsättningar att själv forma din roll inom de givna ramarna. Vi värdesätter personer med stort personligt driv som vill utvecklas vidare och stöttar gärna denna utveckling. Du kommer att jobba med kompetenta och erfarna kollegor i ett trevligt team och ha mycket eget ansvar. Du har stor möjlighet att vara innovativ och lösningsfokuserad i din roll för att verkligen bidra till vår verksamhets digitalisering och effektivisering. Vi tror på work life/balance och tycker det är viktigt att kunna kombinera yrkesliv med privatliv. Om företaget: AcadeMedia är norra Europas största utbildningsföretag med verksamheter i bland annat Sverige, Norge, Tyskland och Finland. Vår storlek skapar trygghet och ger oss förutsättningar att vara en långsiktig och stabil utbildningsaktör som bidrar till det gemensamma samhällsbygget. Våra medarbetare på våra drygt 700 förskolor, skolor och vuxenutbildningar har ett gemensamt fokus på kvalitet och utveckling. Alla barn, elever och vuxenstuderande som går i våra verksamheter ska få en utbildning som är av så god kvalitet att de når utbildningens mål, samt de förutsättningar de behöver för att nå sin fulla potential. Ansökan: Denna tjänst är en tillsvidaretjänst med 6 månaders provanställning. Tveka inte att ansöka redan idag då urval sker löpande. Tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdag. Har du frågor eller funderingar kring tjänsten, vänligen kontakta House of Skills som ansvarar för rekryteringen: [email protected].

26 mars 2024
Sista ansökan:
25 april 2024