R.S Jobb Magnet AB jobb

Lediga jobb hos R.S Jobb Magnet AB

Jobbcoachning/KVL Handledare
R.S Jobb Magnet AB
Arbetsförmedlare

R.S Jobb Magnet AB är ett växande företag och underleverantör till Ability Coaching AB, en kompletterande aktör till Arbetsförmedlingen. Ability finns representerade på över 50 orter i Sverige och hjälper deltagare att ta nästa steg mot arbete eller vidare studier. Vi söker en karriärvägledare/handledare till tjänsten Karriärvägledning i Ljungby, med en initial tjänstgöringsgrad på 50 %. Uppdraget är en del av Arbetsförmedlingens tjänsteutbud och syftar till att hjälpa arbetssökande snabbt vidare till arbete eller utbildning. Du kommer att arbeta både individuellt och i grupp med deltagare, där målet är att identifiera deras kompetenser, stärka motivationen och stödja dem i deras väg ut på arbetsmarknaden eller vidare till studier. Arbetsuppgifter inkluderar: Genomföra individuella vägledningssamtal Leda gruppmöten och workshops Planera och följa upp insatser i individens handlingsplan Ha kontinuerlig kontakt med arbetsgivare och utbildningsanordnare Dokumentera och följa upp deltagarnas progression Aktivt matcha deltagare till arbete eller utbildning Bidra till nätverksbyggande och samverkan med externa aktörer Kvalifikationer och egenskaper Vi söker dig som: Är trygg i din yrkesroll, professionell och har ett respektfullt bemötande Har erfarenhet av handledning, coachning eller vägledning Har god kännedom om arbetsmarknaden och rekryteringsprocesser Kan arbeta självständigt och är lösningsfokuserad Har god administrativ förmåga och är van att dokumentera Meriterande: Tidigare erfarenhet av karriärvägledning Etablerade företagskontakter Din profil Du är engagerad, kommunikativ och brinner för att göra skillnad i människors liv. Du trivs i en coachande roll där du får motivera, vägleda och inspirera. Som person är du: Förtroendeingivande och affärsmässig Självständig och organiserad En lagspelare med positiv energi Flexibel och anpassningsbar efter individers behov Kravprofil (formell kompetens) Utbildning: * Minst ett års heltidsstudier på eftergymnasial nivå (högskola, universitet eller yrkeshögskola) * Arbetslivserfarenhet: Minst tre års erfarenhet inom något av följande områden: -Arbetsledning med personalansvar -Rekrytering -Omställningsarbete -Studie- och yrkesvägledning -Personalfrågor -Arbetsmarknadsfrågor -Social- och grupp-psykologi -Karriärvägledning Vi erbjuder Ett meningsfullt och utvecklande arbete Möjlighet att göra verklig skillnad i människors liv En flexibel och inkluderande arbetsmiljö Att få vara en del av ett växande och engagerat team En deltidsanställning på 50 % – med möjlighet till utökning till 100 % beroende på uppdragets utveckling Skicka din ansökan med följande dokument: -CV -Betyg som styrker minst ett (1) års heltidsstudier på eftergymnasial nivå -Tjänstgöringsintyg som styrker minst tre (3) års relevant arbetslivserfarenhet enligt kravprofilen. Vi tar endast emot ansökningar från kandidater som uppfyller samtliga angivna krav. Urval sker löpande – endast seriösa och behöriga kandidater kontaktas. Öppen för alla Vi fokuserar på din kompetens, inte dina övriga förutsättningar. Vi är öppna för att anpassa rollen eller arbetsplatsen efter dina behov.

40 dagar sedan
Sista ansökan:
30 juni 2025