Lediga jobb i Aneby

Sök totalt 22 lediga jobb i Aneby

Avfallschef

Välkommen till Amaq, Aneby Miljö & Vatten AB. Vi är ett kommunalt bolag som ansvarar för verksamheterna avfall, vatten och avlopp samt fjärrvärme. Varje dag, dygnet runt, förser vi kommuninvånarna i Aneby med rent dricksvatten i kranen, renar avloppsvatten, levererar fjärrvärme och ser till att avfall tas om hand. Idag är vi totalt 22 medarbetare. Att vara en del av vårt mindre bolag innebär att beslutsvägarna är korta och som anställd har du möjlighet vara med och forma bolagets framtid. Hos oss blir du en del av en samhällsnyttig organisation som tillsammans arbetar för att få kommuninvånarnas vardag att fungera. ARBETSUPPGIFTER Just nu söker vi en engagerad och resultatinriktad avfallschef som är redo att ta sig an framtida utmaningar inom avfallsområdet. Som avfallschef är du ansvarig för verksamhetsområdet Avfall, som inkluderar insamling, transport och behandling av kommunalt avfall. Sedan 2023 ingår avfallsverksamheten i en samverkan tillsammans med Eksjö Energi och Nässjö Affärsverk. Samverkansorganisationen består i huvudsak av tre delar; administration, utveckling och produktion. Aneby Miljö & Vatten bidrar bland annat med funktionen avfallsingenjör i samverkan, vilket innebär att du kommer att ha ett stort ansvar för utvecklingsdelen. I detta ingår bland annat att under 2026 införa fastighetsnära insamling av förpackningar till samtliga kommuninvånare. Du rapporterar direkt till VD och en av dina närmsta kollegor kommer att vara vår avfallsinformatör, som är arbetsledare för medarbetarna på återvinningscentralen . Avfallsinformatören har även ansvar för den dagliga driften på återvinningscentralen, medan ditt främsta fokus kommer att ligga på insamling och utveckling inom samverkansorganisationen. Du kommer att utgå från vårt kontor på Köpmansgatan 4. Möjlighet till hemarbete viss del av veckan finns. KVALIFIKATIONER Vi ser gärna att du har erfarenhet av avfallsbranschen och en utbildning inom miljöområdet. Det viktigaste är att du är engagerad och resultatinriktad och att du, precis som vi, brinner för att skapa långsiktigt hållbara lösningar inom avfallsområdet. Som person är du flexibel, öppen, har stark servicekänsla och trivs med ett varierande arbete. Du har erfarenhet av att driva projekt för att nå uppsatta mål. Eftersom rollen som avfallschef består av arbete både självständigt och tillsammans med andra behöver du ha god samarbets- och kommunikationsförmåga, samt trivas med att arbeta såväl självständigt som i grupp. Du uttrycker dig väl i tal och skrift. Det är meriterande om du har arbetat i en politiskt styrd verksamhet tidigare. För tjänsten krävs körkort för personbil. Vi ser gärna att du har erfarenhet av avfallsbranschen och en utbildning inom miljöområdet. ÖVRIGT Eventuell kontakt från rekryteringsföretag och säljare undanbedes.

18 april 2024
Sista ansökan:
19 maj 2024
Anvisningsansvarig till HAGS

Om HAGS HAGS är en global leverantör som erbjuder produkter inom lek, sport & fitness och park & stadsmiljö. 1948 grundades HAGS i en liten industrilokal i Aneby med en vision om att göra världen till en bättre plats genom att tillföra lekprodukter för utomhusmiljöer – en vision som vi lever upp till än idag. Våra produkter utformas för människor i alla åldrar, med olika förutsättningar och av alla nationaliteter. Idag är vi en global leverantör av utomhusprodukter och hjärtat i verksamheten finns kvar där allt en gång började - i natursköna Aneby. Många års erfarenhet och samarbeten har gjort HAGS lekutrustning till storsäljare över hela världen. HAGS Aneby har omkring 75 anställda och omsätter 400 MSEK. Vi kommer att göra en intern förflyttning inom organisationen vilket innebär att vi har en ledig tjänst på vår avdelning som skapar kundunika projekt, avseende teknisk dokumentation och anvisningar. Vi erbjuder dig en trivsam arbetsplats i Aneby med möjlighet till yrkesmässig utveckling. HAGS kännetecknas av god gemenskap och en inkluderande och prestigelös kultur. Vi erbjuder medarbetare att arbeta två dagar i veckan på distans, vilket givetvis är frivilligt och kommer att vara en möjlighet även framöver, förutsatt att arbetsuppgifter och arbetsmiljö inte påverkas negativt. Uppdraget Vi söker dig som vill ansvara för att skapa monteringsanvisningar till sålda, kundunika produkter. Anvisningarna skall utformas och hanteras enligt gällande layout/regler och med kundens behov av tydlighet som ledstjärna. Vi skapar våra anvisningar i programmet AutoCad varför erfarenhet av detta är meriterande. Du ska även vara drivande i utveckling av utformning, arbetssätt samt dokumentation av huvudanvisningar. Målet är att alltid ha de, för kunden bästa, anvisningarna i branschen. I uppdraget ingår också att kritiskt granska aktuell dwg-fil (input) med utgångspunkt i säkerhet och hållfasthet. Du bidrar också till avdelningens totala förmåga att ge och erbjuda bästa möjliga resultat, service och kundnöjdhet. Övrigt förekommande arbetsuppgifter som främjar HAGS utveckling ingår också givetvis i uppdraget. Vi söker dig För att lyckas i rollen behöver du ha ett intresse för HAGS produkter och en pedagogisk förmåga att kunna utforma olika monteringssteg i bilder som andra förstår och uppfattar. Du behöver uppskatta att samarbeta tillsammans med andra men du är också van att självständigt planera och strukturera ditt arbete. Som person ser vi att du är kreativ och drivande med ett strukturerat arbetssätt. Då du kommer att ha kontakt med kollegor över hela Europa är det viktigt med affärsmässighet. Vi söker dig som delar vår värdegrund och har: - Relevant teknisk utbildning för uppdraget - Goda kunskaper av Office 365 samt AutoCad - Teknisk förståelse och känsla för form och funktion - Goda språkkunskaper i svenska samt engelska, både i tal och skrift Det är meriterande om du har kännedom om våra produkter och kunskap avseende EN 1176 samt Jeeves. Stor vikt kommer att läggas vid personlig lämplighet. Vi eftersträvar jämlikhet och mångfald och välkomnar alla sökande.

16 april 2024
Sista ansökan:
2 maj 2024
Vikarierande miljöinspektör sökes till Aneby kommun

Samhällsbyggnadsavdelningen i Aneby kommun arbetar med uppdraget och ambitionen att göra Aneby kommun attraktiv, hållbar och säker för de som bor här och gärna locka fler till oss. Vi är också måna om att vi växer tillsammans, vilket innebär att vi är måna om att se till att vi, var och en, blir riktigt duktiga i det vi ska tillföra. Kommunförvaltningen är liten, det innebär att vi har nära till varandra och den övriga förvaltningen, inklusive chefer och politiker. Det gör också att vi ofta måste hjälpa varandra och ta oss an flera uppgiftsområden. Vi arbetar med översiktsplanering, detaljplanering, mark och exploatering, bygglov, kart och GIS, miljö- och hälsoskydd, livsmedel, naturfrågor, miljömål, energi- och klimatrådgivning, trafikfrågor, trygghet och säkerhet samt traditionell räddningstjänst. Läs mer om varför du ska jobba i Aneby kommun, vår värdegrund och dina framtida kollegor på vår hemsida: http://www.aneby.se/jobbahososs ARBETSUPPGIFTER Då vi är en liten kommun förekommer de flesta arbetsuppgifter inom miljö- och hälsoskyddsområdet. Största delen av ditt arbete kommer att bestå av tillsyn enligt miljöbalken bland annat med små avlopp och lantbruk. Utöver rent tillsynsarbete så kommer du även att hantera klagomål, miljöolyckor samt ge råd, stöd och service till verksamhetsutövare och kommuninvånare. Projektorienterade arbeten ingår, bland annat inom ramen för Miljösamverkan Jönköpings län, ett samarbete mellan länets miljöförvaltningar, länsstyrelsen och Region Jönköpings län. Det kan även bli aktuellt att arbeta med kommunens övergripande strategiska miljöarbete. Du kommer att arbeta i ett nära samarbete med övriga medarbetare på samhällsbyggnadsavdelningen. KVALIFIKATIONER Vi söker dig som är högskoleutbildad inom miljö- och hälsoskyddsområdet. Erfarenhet inom området är meriterande. Din egen förmåga att leda dig själv i ditt dagliga arbete och få saker gjorda är viktigt, givet är att du är duktig på att uttrycka dig i tal och skrift. Du är dessutom känd för att vara en god lagspelare. B-körkort krävs. ÖVRIGT Eventuell kontakt från rekryteringsföretag och säljare undanbedes.

11 april 2024
Sista ansökan:
25 april 2024
Omsorgspersonal sökes för vikariat till Storgatan i Aneby kommun

I Aneby kommun tar vi avstamp i en värdegrund som bygger på Öppenhet, Utveckling och Ansvar. Vår ambition är att alltid vara lyhörda för framtiden och på så vis forma en effektiv verksamhet i framkant. Välkommen till funktionshinderomsorgen i Aneby kommun! Inom funktionshinderomsorgen arbetar vi med att ge stöd och service till individer som av olika anledningar behöver hjälp med individanpassade insatser för att klara sitt liv och vardag. Vi arbetar hela tiden med utveckling och att göra saker ännu bättre. Då en av våra medarbetare ska gå på föräldraledighet söker vi nu en person till vår servicebostad Storgatan. Läs mer om varför du ska jobba i Aneby kommun, vår värdegrund och dina framtida kollegor på vår hemsida: https://aneby.se/jobbahososs ARBETSUPPGIFTER Att arbeta inom funktionshinderomsorgen i Aneby kommun innebär att dagligen underlätta vardagen för våra brukare med olika funktionsvariationer. Arbetsuppgifterna som du utför kan bestå av olika praktiska sysslor så som hjälpa till med tvätt, städ, matlagning, personlig hygien, inköp, läkarbesök samt sociala aktiviteter med mera. Vissa medicinska uppgifter förekommer efter delegering från sjuksköterska. Ett arbete inom funktionshinderomsorgen är omväxlande och stimulerande och kan innebära jobb både i team och ensam. Du som medarbetare behöver vara flexibel, lyhörd och ha ett gott bemötande, det är viktigt att kunna arbeta över gränserna och hjälpa andra verksamheter vid behov. Vi arbetar utifrån ett strukturschema, men då verksamheten är föränderlig så behöver du ha förmågan att kunna ställa om snabbt. Arbetstiderna inkluderar dag, kväll, natt och varannan helg på ett fast schema. Vi har sovande jour, och då arbetar du ensam i verksamheten. Du som medarbetare dokumenterar i vårt verksamhetssystem Combine. I vår verksamhet ges utrymme för dig att utnyttja din kunskap och kreativitet för att hitta rätt stöd och lösningar för människor i besvärliga situationer. Vi kan erbjuda ett arbete som ger möjlighet till breda erfarenheter och utveckling i din yrkesroll. KVALIFIKATIONER Vi söker dig som: - Är aktiv och tycker om att hitta på nya saker - Vill arbeta med att göra skillnad för våra brukare i deras vardag - Tycker om att hjälpa andra - Är ansvarsfull, vågar be om hjälp och har en hög servicekänsla - Är trygg i det svenska språket, i både tal och skrift, då all kommunikation och dokumentation sker på svenska - Är handlingskraftig och kommer gärna med nya idéer och du har lätt för att ta egna initiativ - Kan samarbeta, är pålitlig och lyhörd samt att du gärna arbetar tillsammans med andra Tidigare erfarenhet av arbete inom LSS och/eller utbildning till undersköterska är meriterande men inget krav. Intervjuer sker löpande och tillsättning av tjänsten kan komma att ske innan sista ansökningsdag så vänta inte med att skicka in din ansökan! ÖVRIGT Eventuell kontakt från rekryteringsföretag och säljare undanbedes.

10 april 2024
Sista ansökan:
5 maj 2024
Lokalvårdare sökes till Aneby kommun

I Aneby kommun tar vi avstamp i en värdegrund som bygger på Öppenhet, Utveckling och Ansvar. Vår ambition är att alltid vara lyhörda för framtiden och på så vis forma en effektiv verksamhet i framkant. Vi söker dig som vill börja arbeta inom lokalvården i Aneby kommun. Vi erbjuder dig ett arbete i en liten organisation, där du får möjlighet att utvecklas och utmanas i din roll som lokalvårdare. På lokalvårdsenheten bryr vi oss om varandra och strävar efter en hjälpsam kultur där trivsel och engagemang är i fokus. Läs mer om varför du ska jobba i Aneby kommun, vår värdegrund och dina framtida kollegor på vår hemsida: https://aneby.se/jobbahososs ARBETSUPPGIFTER Huvuduppdraget för våra lokalvårdare är att tillsammans se till att våra fastigheter är välskötta och välstädade så att verksamheterna får så goda förutsättningar som möjligt. Lokalvårdsarbetet utförs på dagtid i lokaler där verksamhet pågår. Vi städar i skolor, förskolor, äldreboende, sporthallar, bibliotek och kontorslokaler. Främst kommer ditt uppdrag bestå av daglig, professionell- och hygienisk städning samt storstäd. Du, tillsammans med dina kollegor, planerar och utför arbetet med hög kvalité. KVALIFIKATIONER Vi söker dig som är serviceinriktad, lyhörd, ansvarsfull och initiativtagande. Du har lätt för att skapa goda relationer och har ett gott bemötande mot både kunder och kollegor. Vi har en varierande vardag och hjälper varandra för att lösa det dagliga arbetet, vilket kräver att du trivs med att vara flexibel, kan göra löpande prioriteringar, samt är stresstålig. Vi arbetar både självständigt och som arbetslag och söker därför dig som har god samarbetsförmåga. Du har goda kunskaper i svenska språket i både tal och skrift. Erfarenhet samt utbildning av lokalvård är meriterande, men vi lägger stor vikt vid dina personliga egenskaper. Vi värdesätter de kvalitéer som mångfald och jämn könsfördelning tillför verksamheten och ser därför gärna manliga sökande. Körkort B är ett krav då resor förekommer i tjänsten. Du behöver uppvisa ett utdrag ur belastningsregistret innan anställning. ÖVRIGT Eventuell kontakt från rekryteringsföretag och säljare undanbedes.

10 april 2024
Sista ansökan:
1 maj 2024
Industrielektriker

Som ett av de ledande varumärkena inom inkontinensområdet gör Attends livet bättre för människor varje dag. Med många års erfarenhet och en fantastisk utveckling har Attends vuxit till ett globalt bolag med hög teknisk nivå. Centrum för utveckling, produktion och distribution av våra produkter finns i Aneby. Våra kärnvärden är flexibilitet, omtanke och nytänkande vilket skapar en arbetsmiljö där vi utvecklas och bryr oss om varandra. Just nu söker vi en industrielektriker till vår produktionsverksamhet. Vi erbjuder ett omväxlande och utmanande arbete i vår support där du ansvarar för elsäkerhet, PLC-program och elektriska inställningar både under ordinarie drift och vid omställningar. Du deltar i arbeten som rör utveckling, underhåll och daglig kontroll av tillverkningsprocessen. Du arbetar också med förebyggande underhåll och systematisk felsökning vid våra linjer. Vi befinner oss i en intressant utvecklingsperiod med nya produktionslinjer, ett arbete du blir delaktig i. Vi söker en driven elektriker till vårat team i Aneby. Du har ett stort intresse för processteknik och el samt kompetens inom el, servo och frekvensdrifter. För att vara framgångsrik i din roll behöver du kunna läsa och följa elritningar och underlag i felsökningssyfte samt klara av att arbeta både ensam och i grupp. Du möts av ett omväxlande och utmanande arbete med bra arbetskamrater i ett starkt och sammansvetsat team och goda möjligheter till utbildningar samt egenutveckling. Tjänsten är på heltid och omfattar dagtid med möjlighet att gå i skift i framtiden. Är du den vi söker? För ytterligare information angående tjänsten, kontakta Niklas Claesson, Production Support Manager, på [email protected].

9 april 2024
Sista ansökan:
9 maj 2024
Sommarjobba som personlig assistent i Aneby

Är det den här sommaren som du tar steget och söker sommarjobbet som du aldrig kommer glömma? Att arbeta som personlig assistent innebär att varje dag vara med och göra skillnad för en annan människa. Vi på Kooperativet Olja söker nu flera personliga assistenter som vill jobba hos oss under sommaren 2024. Ta steget idag och bli en del av oss i sommar! Vad gör en personlig assistent? Att arbeta som personlig assistent är ett varierande och givande arbete. Som personlig assistent arbetar du med att agera stöd åt en annan människa i vardagen och allt som hör därtill. Arbetsuppgifter som förekommer är bland annat personlig omvårdnad, hushållssysslor, matlagning och att följa med på olika aktiviteter. Din arbetsplats är där uppdragsgivaren befinner sig - i hemmet, på arbete/skola eller på fritidsaktiviteter. Det är uppdragsgivares behov och vardag som styr din arbetsdag och dina arbetsuppgifter. Vem söker vi? Våra uppdragsgivare är barn, ungdomar och vuxna med olika funktionsvariationer och behov – alla med en unik vardag. Därför söker vi personer som speglar vår mångfald vad gäller ålder, kön, erfarenhet, kompetens och personlighet för alla våra olika uppdrag. För att trivas i en roll som personlig assistent tror vi att du är en trygg och stabil person som tar ansvar. Du inger förtroende och är van att arbeta självständigt. Du är lyhörd för din omgivning och anpassar dig efter olika situationer som du ställs inför och möter. Utbildning eller erfarenhet från vård, omsorg eller socialt arbete är meriterande men störst vikt kommer läggas vid personlig lämplighet för det specifika uppdraget. Goda kunskaper i svenska är ett krav för att kunna kommunicera och dokumentera. För att arbeta hos oss måste du också ha fyllt 18 år vid första anställningsdagen. Matchning i våra uppdrag Semesterperioden är i huvudsak under juni – augusti och vi ser gärna att du kan arbeta större delen av perioden. Möjlighet att börja arbeta som timvikarie redan nu finns i många av våra uppdrag. När vi matchar dig tar vi hänsyn till din kompetens, dina intressen och vad som motiverar dig. Tillträde sker enligt överenskommelse och anställningsform under sommaren är timanställning. Arbetstiderna kan variera mellan dag, kväll, helg, dygnspass och vaken natt beroende på arbetsplats – och därför ser vi gärna att du är flexibel gällande dessa. Varför ska du sommarjobba hos oss på Kooperativet Olja? Vårt främsta mål är att du och uppdragsgivaren ska trivas och må bra i varandras sällskap. Ett sommarjobb hos oss ger värdefull arbetslivserfarenhet och kan vara starten på en yrkesbana inom vård och omsorg eller utveckling i din yrkesroll. Möjlighet att fortsätta arbeta hos oss efter sommaren som timvikarie eller i en fast tjänst finns i många fall. I alla våra uppdrag finns en närvarande arbetsledare som säkerställer en bra arbetsmiljö och en god kommunikation. I början av din anställning får du en gedigen introduktion på arbetstid vilket innefattar bredvidgång i uppdraget samt kompetenshöjande e-utbildningar. Hur ansöker jag? Du ansöker genom att klicka på ”ansök” och fyller sedan i dina personliga uppgifter samt bifogar CV och Personligt brev. Vår rekryteringsprocess sker genom digitala system och därför tar vi inte emot ansökningar via e-post eller brev. Urval kommer att ske löpande och du kan kallas till en första intervju omgående. Polisens belastningsregister För att bli aktuell för anställning i Kooperativet olja krävs att du visar upp ett utdrag ur Polisens belastningsregister. Det kan ta ett tag att få hem ditt utdrag och därför är det bra att beställa ett redan nu. Gå in på länken: https://polisen.se/tjanster-tillstand/belastningsregistret/ Gå in på "Till e-tjänst för registerutdrag" och logga in med Bank-id. Välj blankett ”Kontroll av egna uppgifter i belastningsregistret”. För att arbeta hos barn under 18år krävs det att du beställer ytterligare ett utdrag från Polisens belastningsregister. Detta utdrag går att få hem via posten men även till din digitala Kivra brevlåda – vilket ger dig tillgång till utdraget fortare. Beställ enkelt med hjälp av ditt Bank-id via länken nedan och välj sedan hur du vill gå få hem det: Utdrag för arbete med barn med funktionsnedsättning Varmt välkommen med din ansökan, vi ser fram emot den!

9 april 2024
Sista ansökan:
30 april 2024
Undersköterska sökes till särskilt boende i Aneby kommun

I Aneby kommun tar vi avstamp i en värdegrund som bygger på Öppenhet, Utveckling och Ansvar i vår strävan mot att utföra vanliga jobb ovanligt bra. Vår ambition är att alltid vara lyhörda för framtiden och på så vis forma en effektiv verksamhet i framkant. Just nu söker vi nya medarbetare till Antuna, vårt särskilda boende för äldre. Att arbeta inom äldreomsorgen är ett viktigt och givande arbete, och vi söker dig som tillsammans med dina kollegor vill möta morgondagens välfärd för att utveckla en god och säker vård genom en verksamhet med professionalitet och hög kvalitet. Som undersköterska på Antuna arbetar du tätt tillsammans med kollegor och två enhetschefer. Du arbetar för hela verksamheten och har en av cheferna som din närmsta chef. Läs mer om varför du ska jobba i Aneby kommun, vår värdegrund och dina framtida kollegor på vår hemsida: https://aneby.se/jobbahososs ARBETSUPPGIFTER I uppdraget som undersköterska ingår att tillgodose den enskildes basala och specifika omsorgs- och omvårdnadsbehov såväl socialt och kulturellt som fysiskt och psykiskt. Det gör vi genom att värna om och respektera var och ens rätt till privatliv och kroppslig integritet, självbestämmande, delaktighet och individanpassning, så att den enskilde får leva ett värdigt liv och känna välbefinnande. Som undersköterska på Antuna arbetar du nära de äldre och stöttar dem i vardagen genom personnära vård och omsorg. I arbetsuppgifterna ingår, förutom direkt vård och omsorg, även kontaktmannaskap och framtagande av genomförandeplaner för att säkerställa en äldreomsorg utifrån individens behov. Genom ansvarsfulla ombudsroller kan du också få möjlighet att i större utsträckning bidra till kvalitet och ständig utveckling tillsammans med dina kollegor. Medicin delegering kan komma att ingå i tjänsten. Vi söker nu flera personer som är intresserade av tillsvidareanställning i omfattningen 75 - 100%. Ange gärna i din ansökan vilken tjänstgöringsgrad som du är intresserad av. KVALIFIKATIONER Vi söker dig som är utbildad undersköterska, eller har annan utbildning som bedöms likvärdig. Det är meriterande om du har påbyggnadsutbildning för demensvård eller palliativ vård. För att lyckas i rollen ser vi att det är viktigt att du har vissa personliga egenskaper. I mötet med brukarna är integritet och empatisk förmåga tongivande. Kollegialt krävs samarbetsförmåga och flexibilitet. Vi lägger stor vikt vid personlig lämplighet. Tidigare erfarenheter är meriterande men ej nödvändigt. Intervjuer sker löpande så vänta inte med din ansökan! ÖVRIGT Eventuell kontakt från rekryteringsföretag och säljare undanbedes.

7 april 2024
Sista ansökan:
21 april 2024
Driven säljare inom solcellsbranschen sökes - Aneby kommun

Allt fler vill leva mer klimatvänligt och intresset för att investera i solenergi växer i Sverige. Det gör att vi på Solsystem Sverige nu söker fler säljare (som egen-företagare) till vårt team! Driver du, eller är du redo att starta, ett eget bolag inom försäljning? Brinner du för försäljning, är du intresserad av ny teknik och föredrar att arbeta självständigt mot högt uppsatta mål? Då ska du läsa vidare! Denna annons avser 1 st säljare för följande distrikt: Aneby kommun. Lönen är 100% provisionsbaserad. ”Du gör det du är bäst på – försäljning.” Solsystem finns i dag i stora delar av södra Sverige och hjälper både privatpersoner och företag att investera i solenergi. Oavsett om det handlar om villor, gårdar, sommarstugor eller större projekt jobbar vi efter samma modell: att erbjuda kundanpassade lösningar där vi tar ansvar för allt från uppstart till målgång. Du gör det du är bäst på – försäljning! För att skapa en så sanningsenlig offert som möjligt sköter du även en enklare uppmätning av kundens tak som sker vid första kundbesöket. Det är denna uppmätning som ligger som grund för din offertpresentation. Vid en order laddar du upp ordern i vårt projektsystem inkl. alla väsentliga data. Monteringen och installationen av solcellsanläggningen sköter Solsystem centralt men du som säljare förväntas finnas vid kundens sida genom hela processen. Som säljare hos oss är du egen företagare samtidigt som du representerar Solsystem, med stöd och support från Solsystems ledning. Försäljning kräver förberedelse och din uppgift är att attrahera nya kunder och bearbeta inkommande förfrågningar. Du arbetar mot en provisionsbaserad lön och representerar ett eget distrikt där du finner kunder, utför hembesök, skapar intresse för att sedan leda affären i mål. Du har också möjlighet att tillsammans med våra andra säljare från omkringliggande distrikt delta på mässor och hålla informationsmöten om solenergi. Vem är du? Vi söker dig som driver, eller är redo att starta, ett eget bolag inom försäljning, som är mål- och resultatinriktad och som alltid strävar efter att utvecklas i din roll som säljare. Du trivs med att arbeta självständigt mot högt uppsatta mål och har ett intresse för miljö och ny teknik. Tidigare erfarenhet som utesäljare är meriterande. Har du drivit, eller driver, ett eget företag är detta också meriterande. Krav: · Obehindrad svenska i tal och skrift · Innehar B-körkort · God datorvana Det finns en enorm nyfikenhet på klimatsmarta alternativ och solenergi har en oerhört stark utvecklingskurva. Vill du bli en del av vår framgångsresa? Skicka ditt CV och personliga brev (gärna med ett foto på dig själv!) till oss så hör vi av oss!

7 april 2024
Sista ansökan:
31 maj 2024
Sommarjobb som receptionist och turistvärd

I Aneby kommun är våra medarbetare den viktigaste resursen. Tillsammans arbetar vi för att erbjuda våra invånare och besökare tjänster och service med hög kvalitet. Till sommaren söker vi dig som vill vikariera i kommunens reception. Receptionsverksamheten ansvarar för reception, telefoni och turistbyrå. Aneby kommuns webbplats, www.aneby.se Letar du efter ett spännande sommarjobb där du kan få möjlighet att arbeta med människor och bidra till en positiv upplevelse för våra kunder? Då kan det här jobbet vara det perfekta valet för dig! Som receptionist hos oss kommer du att ha möjlighet att arbeta i en varierad och dynamisk arbetsmiljö, där ingen dag är den andra lik. Läs mer om varför du ska jobba i Aneby kommun, våra personalförmåner, vår värdegrund och dina framtida kollegor på vår hemsida: www.aneby.se/jobbahososs ARBETSUPPGIFTER Som receptionist och turistvärd kommer du att vara en viktig och central person som alltid är redo att hjälpa kommunens invånare och besökare på bästa sätt. Du kommer vara ansiktet utåt och ta emot besökare, koppla samtal i kommunens växel och ta dig an de planerade och spontana uppgifter som dyker upp under dagen. Rollen innefattar även posthantering och att stötta kommunens verksamheter och medarbetare på olika sätt. KVALIFIKATIONER Som receptionist kommer du att vara den första personen som våra besökare möter när de kontaktar oss, vilket gör att din roll är mycket viktig för att skapa ett positivt första intryck. För att trivas hos oss ser vi att du är en person som gillar att ta ansvar, är flexibel och initiativtagande. Du har känsla för att ge god service, en positiv inställning till att arbeta självständigt och kan ta egna beslut samt är van vid att använda digitala verktyg. I egenskap av turistvärd behöver du kunna svenska och engelska i både tal och skrift. Kan du flera språk är det ett plus. Vi ställer inga krav på tidigare erfarenhet men har du arbetat i liknande roll tidigare är det meriterande. Vi lägger stor vikt vid personlig lämplighet. ÖVRIGT Eventuell kontakt från rekryteringsföretag och säljare undanbedes.

5 april 2024
Sista ansökan:
28 april 2024