Lediga jobb i Emmaboda

Sök totalt 38 lediga jobb i Emmaboda

kontorsvärd

Vi söker nu en kontors värd/ Receptionist till oss på Emmaboda Industriservice AB. Vi söker dig som är serviceinriktad, ordningsam och strukturerad vi ser gärna att du har tidigare erfarenheter av serviceyrken. Dina arbetsuppgifter kommer bestå av Kundmottagning Växelansvarig Planering Inköp Mailhantering Är du den vi söker? Skicka in ditt CV och ett personligt brev så återkommer vi!

27 mars 2024
Sista ansökan:
26 april 2024
Ekonomiansvarig till Runes AB i Emmaboda

EKONOMIANSVARIG TILL RUNES AB I EMMABODA    Är du en jordnära och ansvarsfull person som vill ta dig an en bredare ekonomiroll där du själv får vara med och påverka och forma delar av innehållet och din vardag? Då kanske vi har din nästa utmaning!  Till vår kund Runes AB i Emmaboda rekryterar vi en Ekonomiansvarig med placering på huvudkontoret i Emmaboda. Runes AB är ett familjebolag som startade redan 1955, vi arbetar verksamhetsnära och gillar att växla mellan självständigt arbete och teamarbete. Hos oss är lagspelet viktigt och det är just tillsammans, som vi kan nå goda resultat!   Vi är 17 anställda, fördelat på administrativ personal, chaufförer, säljare, butiks- och verkstadspersonal. Ett team som har roligt på jobbet och som alltid möter våra kunder med ett leende och en hög service!    Du ingår i ett team på tre personer där det goda samarbetet och prestigelöshet står i fokus.   Vi uppskattar kommunikation och ärlighet och har ”högt till tak” och strävar alltid efter att utveckla både oss själva, teamet och verksamheten. Vill du bli en del av vårt lokala team i Emmaboda? Vi är redo för att introducera vår nya kollega redan idag!  Som Ekonomiansvarig har du ett nära samarbete med VD och med övriga administrativa funktioner på bolaget. Du har även ett samarbete med ansvariga på moderbolaget i Halmstad.     I din roll har du ansvar för alla ekonomirelaterade frågor från löpande redovisning till månads- och årsbokslut samt analys och resultatuppföljning. Tillsammans med VD ansvarar du för att utveckla och effektivisera ekonomifunktionen samt till viss del utveckla dagliga rutiner och strukturer i rätt riktning.   Välkommen till ett spännande bolag med goda framtidsutsikter! Läs gärna mer om verksamheten på www.runesbensin.se     ARBETSUPPGIFTER  Dina viktigaste arbetsuppgifter och ansvarsområden kommer vara att:  Ansvara för månads- och årsbokslut samt rapportering till moderbolaget.   Ansvara för ekonomiarbetet med planering, redovisning, prognoser, finansfrågor, kreditfrågor, deklarationer och skatter.  Hålla i den löpande kontakten med banker och myndigheter.  Löpande analysera resultat och kostnader.   Kassaavstämning för den fysiska butiken  Säkerställa att deadline följs enligt uppsatta rutiner och tidsplaner.  Vara ett stöd och supportera VD och övriga kollegor i ekonomirelaterade frågor.      Rollen är som klippt och skuren för dig som brinner för det verksamnära arbetet och som gärna vill ta klivet in i en roll med helhetsansvar. Du har sinne för ordning och reda och är noga med att slutföra det du tar dig an. Visst låter detta som en spännande tjänst? Varmt välkommen till oss på Runes AB!    PERSONLIGA EGENSKAPER KVALIFIKATIONER  Du som söker denna roll har en eftergymnasial utbildning inom ekonomi. Utöver din akademiska bakgrund har du flerårig erfarenhet av att jobba med kvalificerade redovisningsuppgifter samt ett par års erfarenhet av bokslutsarbete. Du har en bred ekonomikompetens och känner dig trygg inom såväl redovisning som analys och ekonomistyrning.    För att trivas hos oss är du van att har ett nära samarbete med VD och är den som driver ekonomiarbete för att nå deadlines och uppsatta ekonomiska mål och nyckeltal. Din förmåga att växla mellan operativa arbetsuppgifter och uppgifter av med strategisk karaktär är självklar, likaså att du trivs med att jobba självständigt.   Du är en analytisk och ansvarsfull person med ett öppet och flexibelt tankesätt. Du är van att jobba enligt uppskatta strukturer och rutiner men är också öppen för att utveckla och trimma dessa. Vi värnar om det goda samarbetet och att vi alla kan stötta varandra, något som vi tror och hoppas även ligger dig lite extra varmt om hjärtat.    Vi värdesätter dina goda systemkunskaper, har du arbetat med löner är detta meriterande. Vidare talar och skriver du flytande svenska och engelska, B-körkort är ett krav då resor i tjänsten kan förekomma.     OM TJÄNSTEN  Tjänsten som Ekonomiansvarig är en direktrekrytering till Runes AB!     ÖVRIG INFORMATION  Ansökningar via mail behandlas ej på grund av GDPR, sök tjänsten på www.eterni.se. Vi arbetar med löpande urval så vänta inte med att skicka in din ansökan.     VARMT VÄLKOMMEN MED DIN ANSÖKAN!

27 mars 2024
Sista ansökan:
31 mars 2024
Jobba Som Festsäljare

Sök jobbet som säljare på More Than Love för att jobba som festsäljare! Pratar du flytande svenska & vill jobba som festsäljare? Sök jobbet nu! När du har sökt jobbet SMS:ar More Than Love dig dagen efter för att boka en telefonintervju. Svara i tid till telefonintervjun för att få jobbet & jobba som festsäljare. Sök Nu! 😃 Erbjuds: ∙ Hög provision ∙ Jobba på fester, deltid & flexibelt ∙ Sälj- & produktutbildning Krav: ∙ Flytande svenska i tal & skrift ∙ Vill sälja vuxenprodukter ∙ Driven & resultatorienterad

26 mars 2024
Sista ansökan:
25 april 2024
Elnätschef

Emmaboda Energi är ett lokalt företag med c:a 30 anställda som är helägt av Emmaboda kommun. Vi omsätter ungefär 140 miljoner kronor och skapar samhällsnytta på affärsmässiga grunder genom att producera och leverera självklarheter som vatten, värme, elektricitet och bredband. Vi tar också hand om hushållens avfall och avlopp. Vi investerar i vårt elnät bland annat genom att ersätta luftledningar med markkabel för att klimatsäkra eldistributionen och reducera framtida underhållskostnader. Vi är miljöcertifierade enligt ISO 14000. Emmaboda kommun erbjuder en attraktiv och god boendemiljö med goda kommunikationsmöjligheter till Kalmar, Karlskrona och Växjö. ARBETSUPPGIFTER Affärsområde Elnät har ansvar för elnätet inom de norra delarna av kommunen och sysselsätter åtta medarbetare med kompetens inom till exempel linjemontage, mätinsamling och dokumentation. Som elnätschef är du ansvarig för affärsområdets resultat och du leder arbetet med drift, underhåll, förvaltning och utveckling av elnätet inom vårt koncessionsområde. I resultatansvaret ingår budget för investeringar och drift, uppföljning och rapportering. Du arbetar med omvärldsbevakning inom ditt område och ansvarar för att vi arbetar på bästa sätt med utvecklade rutiner och metoder med både effektivitet och säker arbetsmiljö som mål. Du ingår i bolagets ledningsgrupp där du aktivt bidrar med dina kunskaper och erfarenheter för hela bolagets utveckling. KVALIFIKATIONER Du är elkraftingenjör eller motsvarande, gärna med erfarenhet från energibranschen. Auktorisation som elinstallatör, typ A, är meriterande. Du är tekniskt kunnig och intresserad med goda kunskaper om elnät och deras uppbyggnad. Kunskap och erfarenhet inom ekonomi, inköp och markjuridik är meriterande. För att lyckas väl i rollen är det viktigt att du har tidigare erfarenhet av personalledning och förändringsarbete och gärna också ledningsgruppsarbete. Vi söker en driven, ambitiös och energisk person som är nytänkande och kreativ med en förmåga att se och förstå både kundens och organisationens perspektiv. Du trivs i ledarrollen och identifierar dig med den. Du vet att du lyckas när dina medarbetare lyckas och drivs av att uppnå uppsatta mål. Du är kvalitetsmedveten och strukturerad och du har lätt för att uttrycka dig i tal och skrift. Tillsättning görs löpande så vänta inte med din ansökan. ÖVRIGT Därför du ska jobba hos oss! Bolaget är litet och har en överblickbar personalstyrka vilket gör att alla är vana med att arbeta tillsammans med varandra, oavsett vilken avdelning man tillhör. Att vi är ett litet bolag betyder inte att kraven på oss är mindre men däremot att vi är färre som tillsammans ska ha den breda kompetensen. Det finns alltså stora möjligheter till bredd och variation i arbetsuppgifterna på alla tjänster i bolaget. Ett litet bolag betyder också korta beslutsvägar. Som kommunalt bolag verkar vi i en miljö som på högsta nivån är politiskt styrd men samarbetet med vår ägare fungerar väl och i vardagen har vi alla möjligheter att fatta de nödvändiga besluten för att komma framåt enligt vår övergripande vision. Den handlar om att erbjuda hållbara tjänster som gör det attraktivt, bekvämt och säkert att leva och bo i Emmaboda kommun, nu och i framtiden Alla tjänster vi utför har en stark koppling till miljön. När vi utför tjänsterna istället för att kommunens hushåll själva ska sköta allt kan vi med skalfördelar se till att den totala miljöpåverkan blir mindre. Vi anlägger också ett livscykelperspektiv på det vi gör, från tillverkning och transport till oss av insatsprodukter och material till kundernas användning av tjänsterna och omhändertagandet av rest- och avfallsprodukter där så mycket som möjligt ska in i det naturliga kretsloppet igen. Vår ekonomi är god och välskött och vi är självfinansierade när det gäller våra investeringar. Som medlem i bolagets ledning är du med på resan att säkerställa att ledningsgruppen som namnet säger faktiskt är en grupp som leder och inte bara rapporterar hur det blev. Vi satsar på att hela tiden bli vassare strategiskt med logiska och genomtänkta kopplingar från vision och mål till de aktiviteter vi utför i de olika verksamheterna för att förvalta våra anläggningar på bästa sätt. Men förvaltning ska ses i ordets bästa bemärkelse att bevara och utveckla och står inte i motsats till nytänkande och kreativitet. Vi tar de anställdas vilja till förbättringar på allvar och det gör att både resultat och delaktighet blir bra. Långsiktighet är också viktigt. Eftersom måttstocken för våra beslut är att de ska kännas rätt även tjugo år efter att de fattades är vi så långt ifrån kvartalsfokuserad ekonomi det går att komma. Om du vill pendla till jobbet i Emmaboda kan du åka tåg från tre håll; Växjö, Karlskrona och Kalmar. Vill du flytta hit drar du nytta av att huspriserna ännu inte avspeglar de möjligheter som den nyrenoverade järnvägen ger. Det är fortfarande lätt att få mycket boende för pengarna. Har du familj märker du att kommunen satsat på kvalitet i skolorna, även i kommunens mindre tätorter. Vi erbjuder dig alltså en tillsvidareanställning i ett välrenommerat kommunalt bolag. Hos oss får du ett fritt och utvecklande arbete på en trivsam arbetsplats. Att vi är ett litet bolag gör att samarbete och prestigelöshet är en förutsättning för vår framgång. Vi strävar efter att vara en jämställd och öppen arbetsplats.

26 mars 2024
Sista ansökan:
15 april 2024
Elektriker/elmontör

Emmaboda Energi är ett lokalt företag med c:a 30 anställda som är helägt av Emmaboda kommun. Vi omsätter ungefär 140 miljoner kronor och skapar samhällsnytta på affärsmässiga grunder genom att producera och leverera självklarheter som vatten, värme, elektricitet och bredband. Vi tar också hand om hushållens avfall och avlopp. Vi investerar i vårt elnät bland annat genom att ersätta luftledningar med markkabel för att klimatsäkra eldistributionen och reducera framtida underhållskostnader. Vi är miljöcertifierade enligt ISO 14000. Emmaboda kommun erbjuder en attraktiv och god boendemiljö med goda kommunikationsmöjligheter till Kalmar, Karlskrona och Växjö. ARBETSUPPGIFTER Vi bygger, driver och underhåller en av kommunens mest kritiska tillgångar vårt elnät. De svenska elnäten får en allt viktigare roll då mer och mer i vår vardag blir direkt beroende av ständig tillgång till elektricitet. Dessutom ökar elanvändningen och om tjugo år beräknas vi använda dubbelt så mycket el som idag. Vi fortsätter att jobba aktivt med att stärka vårt nät med ökad redundans och med markförlagd kabel istället för mer sårbara luftledningar. Men det slutar inte där. Tidigare kunde vi finputsa på en struktur som handlade om att vara sista länken i kedjan från de stora elproducenterna till de enskilda kunderna. Idag får vi se till att kunna flytta lokalt producerad energi från små och stora producenter till konsumenterna när själva produktionen via solceller på villatak och i solcellsparker blir distribuerad. Nya lösningar på energiområdet ställer helt nya krav på nätets utformning. För dig som elmontör på Emmaboda Energi innebär allt det nya att du får ett omväxlande och tekniskt intressant arbete där du som del av ett team med andra elmontörer, med nättekniker, planerare och en elnätschef sköter om vårt elnät så att kunderna fortsätter att ranka oss som ett av de allra bästa elnätsbolagen i Sverige. Vi ser till att hålla dig utbildad så att du har rätt förutsättningar att göra ett bra jobb. Att vi satsar på säkerhet märks på hur vi ständigt och löpande uppgraderar nätet med nyare utrustning så att det blir säkert både för allmänheten och för oss själva i vårt dagliga arbete. Vi lägger också stor vikt vid arbetsmiljö med säker personlig utrustning, regelbundna utbildningar och återkommande övningar. Du kan utvecklas i ditt uppdrag och även gå vidare inom bolaget, vilket också är anledningen till att vi nu rekryterar en ny elmontör. KVALIFIKATIONER Vad behöver du för att kunna ta detta uppdrag? Vi tror att du har en gymnasieutbildning inom el eller att du på något sätt har el-erfarenhet. Eftersom vi jobbar med elektriska system är förmågan att kunna arbeta strukturerat och tänka sig för viktig. Ett tekniskt intresse och en teknisk förmåga gör jobbet enklare. Men det viktigaste är faktiskt vem du är som person. Om du har rätt inställning samarbete, säkerhetstänk, kundfokus så är det viktigare än din bakgrund. Vi ser till att du lyckas. Kommunikation är viktig för säkerheten så du behöver behärska svenska språket i tal och skrift. Du behöver också ha körkort med B-behörighet. Tjänsten medför att du på kommer att delta i beredskap. Tillsättning göras löpande så vänta inte med din ansökan. ÖVRIGT För att kvalitetssäkra rekryteringsprocessen och möjliggöra en god kommunikation med dig som sökande tar vi bara emot ansökningar digitalt. Vi undanber oss bestämt kontakt med mediesäljare, rekryteringssajter och liknande.

26 mars 2024
Sista ansökan:
15 april 2024
Arbetsledare / tekniker

Emmaboda Energi är ett lokalt företag med c:a 30 anställda som är helägt av Emmaboda kommun. Vi omsätter ungefär 140 miljoner kronor och skapar samhällsnytta på affärsmässiga grunder genom att producera och leverera självklarheter som vatten, värme, elektricitet och bredband. Vi tar också hand om hushållens avfall och avlopp. Vi investerar i vårt elnät bland annat genom att ersätta luftledningar med markkabel för att klimatsäkra eldistributionen och reducera framtida underhållskostnader. Vi är miljöcertifierade enligt ISO 14000. Emmaboda kommun erbjuder en attraktiv och god boendemiljö med goda kommunikationsmöjligheter till Kalmar, Karlskrona och Växjö. ARBETSUPPGIFTER Vi bygger, driver och underhåller en av kommunens mest kritiska tillgångar vårt elnät. De svenska elnäten får en allt viktigare roll då mer och mer i vår vardag blir direkt beroende av ständig tillgång till elektricitet. Dessutom ökar elanvändningen och om tjugo år beräknas vi använda dubbelt så mycket el som idag. Precis som dina övriga kollegor i affärsområdet har du fokus på våra kunders behov av elförsörjning. Du bidrar till det genom arbete med beredning och planering av arbeten och genom att självständigt eller tillsammans med andra projektera ändringar och utbyggnad av vårt elnät och diverse andra uppgifter som kräver en kombination av teknisk och administrativ kompetens. Vi fokuserar på säkerhet för kunder och personal och därför kräver arbetet att du är noggrann och utför ditt arbete enligt säkerhetsföreskrifterna. Arbetsuppgifterna är varierande och eftersom vi är en liten organisation får alla möjlighet att bygga upp ett brett kunnande. Vi är ett litet bolag och för samtliga delar gäller att våra roller tenderar att bli breda snarare än specialiserade. För oss om jobbar här innebär det många möjligheter till personlig utveckling genom både utbildning och erfarenhetsuppbyggande. Samarbete mellan olika avdelningar är väldigt viktigt och bolagets resultat byggs av att vi kan fungera som en enhet och använda våra olika kompetenser tillsammans. Här får du ett utvecklande och tryggt arbete med kompetenta medarbetare i ett bolag som värnar om en god arbetsmiljö och möjlighet till personlig utveckling. KVALIFIKATIONER Vi söker dig som vill ha ett teknikinriktat arbete och som har lämplig utbildning inom el och har erfarenhet från industri, installation, elnät eller liknande. Här får du ett utvecklande och tryggt arbete med kompetenta medarbetare i ett bolag som värnar om en god arbetsmiljö och möjlighet till personlig utveckling. Tjänsten medför att du på kommer att delta i beredskap. B-körkort krävs. Tillsättning göras löpande så vänta inte med din ansökan. ÖVRIGT För att kvalitetssäkra rekryteringsprocessen och möjliggöra en god kommunikation med dig som sökande tar vi bara emot ansökningar digitalt. Vi undanber oss bestämt kontakt med mediesäljare, rekryteringssajter och liknande.

26 mars 2024
Sista ansökan:
15 april 2024
Sjuksköterska för vaccination - Emmaboda

Vi på Vaccinova söker nu engagerade och utåtriktade sjuksköterskor för arbete med vaccination på timmar till vår mottagning i Emmaboda. Tjänsten omfattar från 4 timmars arbete en dag i veckan på ett kontinuerligt schema. Vaccinova är en vaccinatör med stort fokus på trygghet och hälsa. Vi är specialister på apoteksvaccination och finns idag på över 150 platser i Sverige - både på våra egna vaccinationsmottagningar samt hos våra samarbetspartners; Kronans Apotek, Apoteksgruppen, DOZ Apotek och Apotek Hjärtat. Vi samarbetar även med bland annat ICA och Coop. Vi söker nu efter nästa medlem i vårt team! Arbetet hos oss är självständigt och innefattar bland annat: -Vaccination -Omsorgsrådgivning -Journalföring -Hantering av betalning -Enklare inventering För att trivas hos oss bör du vara självgående och utåtriktad samt bekväm med datorer. Arbete med vaccination sedan innan är meriterande men inget krav. Vi erbjuder alla nyanställda en utbildning inom vaccination samt i de system som används på arbetsplatsen. Tjänsten ämnas tillsättas så fort som möjligt.

26 mars 2024
Sista ansökan:
31 maj 2024
Säljjobb i Emmaboda

Att ha jobbat med försäljning har alltid varit en bra språngbräda i karriären, oavsett vad du har för planer för framtiden. Givetvis ser vi ett stort värde i alla som stannar och gör livslång karriär i vårt företag, men flera chefer och ledare i andra branscher har fått sina jobb tack vare den meriterande säljutbildningen de fått hos oss. Vi erbjuder Dig: En grundlig säljutbildning Förbokade kundbesök av vår bokningsavdelning Anpassat flexibelt arbetsschema Löpande vidareutbildning Feedback och stimulans Motiverande tävlingar och företagsresor (Vi ser gärna att ditt pass är uppdaterat, då vi ofta åker till varmare platser!) Goda möjligheter att avancera inom företaget Teambuilding och Kick-offer Du kommer att marknadsföra multimaskinen Clear Sky, ett av världens mest hälsosamma och miljövänliga luftreningssystem. Man kan även skura golv, putsa fönster, kemtvätta helt utan kemikalier, mm. Gå gärna in på vår hemsida och läs mer. Du har körkort & tillgång till egen bil. Villkor, lön och förmåner Inget är viktigare för oss än att du känner dig trygg i din anställning. Därför har säljarna hos Bright Nature AB: * Heltidslön på 24 500 kr i månaden * En av marknadens högsta provisioner ovanpå grundlönen * Trygghetsförsäkring * Tjänstegrupplivförsäkring * Provanställning i 6 månader som övergår i en tillsvidareanställning om inget annat överenskommes Ett par röster om jobbet ”Vi får mycket stöd och tips på hur vi kan förbättra oss. Man har daglig kontakt med säljcoach/gruppledare som checkar in och kollar läget om man behöver hjälp med något, vilket gör att man känner sig sedd.” – Angelica, 30 år ”Jag var själv nöjd kund till företaget i flera år innan jag sökte jobbet och har nu jobbat här i över 10 år. Jag gör bara nån demo per dag och har anpassat schemat för att hinna med min yoga och övriga fritidsintressen.” – Pernilla, 67 år Om Clear Sky Clear Sky tillverkas och monteras helt för hand på sin egen fabrik i Tyskland. Clear Sky har en mängd olika funktioner och användningsområden. Den är i grunden en portabel luftrenare med många olika användningsområden. Den kan bl.a. rekonditionera bilen invändigt, rengöra mattor, tvätta fönster, m.m utan kemikalier. I samtliga moment renar den samtidigt luften upp till 99,9996%. Produkten är 100 % återvinningsbar och är mycket energisnål, en kvalitetsprodukt med en av marknadens bästa garantier. Den har funnits på marknaden i över 20 år och säljs idag i 49 länder över hela världen med drygt 10 000 medarbetare och en årlig omsättning på ca 7,5 miljarder kr. Välkommen in med din ansökan redan idag! Sökord Säljare, flexibelt schema, grundlön, hög provision, tävlingar, miljövänligt

25 mars 2024
Sista ansökan:
1 april 2024
Truckförare? Hjullastare? Sågverksoperatör? Nu söker vi massor av industrip

Har du erfarenhet av industrijobb? Här får du möjlighet att arbeta antingen som maskinförare, hjullastare eller truckförare alternativ som operatör antingen i såg eller vidareförädling. Varmt välkommen med din ansökan! Om företaget Här jobbar du på ett trevligt företag, där ni har kul på jobbet! Du kommer vara anställd hos Lernia under ca 6 månader och för rätt person kommer detta sedan utvecklas till en fast tjänst hos företaget man arbetar på. Här blir du en del av ett härligt team, med riktigt bra gemenskap! Din profil Vi välkomnar framför allt dig med goda kunskaper inom truckkörning att söka tjänsten. Men det kan räcka med att du har erfarenhet av industrijobb. Du är driven, noggrann och har en positiv inställning till att arbeta! Du visar att du vill lära dig och har förmågan att se ett steg längre i olika situationer. Vi tror även att du har lätt för att anpassa dig efter ändrade omständigheter och nya människor samt att du har lätt för att samarbeta med andra. Formell kompetens - Teknisk utbildning och/eller tekniskt intresse - Truckkort B1 och hjullastare C2 (meriterande) - Tidigare erfarenhet av truckkörning - B-körkort - Du uttrycker dig väl i tal och skrift Omfattning Heltid. Dagtid, ständig natt, K2 skift eller 2-skift beroende på vilken avdelning du hamnar på. Tillträdesdag Löpande tillsättning enligt överenskommelse. Information Vi tillämpar löpande urval, vilket innebär att tjänsten kan komma att tillsättas före sista ansökningsdag. Varmt välkommen med din ansökan - redan idag! Forma framtiden med oss! Lernia är ett av Sveriges ledande företag inom kompetensutveckling och kompetensförsörjning. Vi finns över hela landet och har tjänster inom vuxenutbildning, bemanning, rekrytering och omställning. Varje år får 9 000 bemanningskonsulter jobb på Lernia. Välkommen till Lernia – tillsammans formar vi din framtid! Läs mer på lernia.se.

25 mars 2024
Sista ansökan:
25 april 2024
Produktionsplanerare/beredare till Bendinggroup i Nybro

Om företaget Erfaren produktionsplanerare/produktionsberedare sökes till Bendinggroup! Du kommer att vara spindeln i nätet och ha en central roll i vår produktion och sälj. Planera och bereda produktionen tillsammans med våra produktionsledare och driva optimal produktionsplanering. Bendinggroup AB är ett framstående möbeltillverkare specialiserad på formpressat faner, stål och tråd. Efter att ha startat vår resa 1952 har vi kontinuerligt strävat efter att vara marknadsledande och skapa högkvalitativa produkter. Idag finns vår tillverkning på 2 orter Nybro och Orsjö. Vi är stolta över våra skickliga hantverkare och den höga tekniknivån som tillsammans möjliggör produktion av premiumprodukter för globala designmärken. Ägda av Midaq sedan 2022 och med en spännande expansion i Nybro på horisonten, är vi redo att välkomna en produktionsplanerare i vårt dedikerade team. Välkommen till Bendinggroup! Tjänstebeskrivning Som produktionsplanerare/produktionsberedare hos Bendinggroup kommer du att spela en avgörande roll i vår Supply-grupp. Vi söker nu en engagerad, självgående och ansvarstagande individ som vill vara med och bidra till vår fortsatta framgång. I rollen som produktionsplanerare/produktionsberedare kommer dina huvudsakliga arbetsuppgifter att innefatta att planera och bereda produktionen i nära samarbete med teamledarna, arbetsledare och Fabrikschef. Du kommer att vara den som driver den dagliga planeringen och säkerställer att produktionen sker enligt överenskomna tidsramar och kalkyl. Det är även ditt ansvar att ge leveransbesked till försäljningsavdelningen och hålla dem uppdaterade om eventuella avvikelser eller förändringar i produktionen. Du kommer att ha regelbunden kontakt med våra underleverantörer för att trygga våra leveranser och att hålla alla berörda parter väl informerade om eventuella förändringar eller utmaningar i produktionen. Du kommer också att vara delaktig i att utveckla och förbättra arbetssätt och processer i vårt affärssystem Monitor för att säkerställa effektivitet och kvalitet i vårt arbete. Vi ser gärna att du har relevant erfarenhet inom produktionsplanering eller liknande befattningar, samt kunskaper inom affärssystem och IT-verktyg. Det är bra om du har erfarenhet av att arbeta inom tillverkningsindustrin. Vill du vara en del av ett dynamiskt team där du får möjlighet att utvecklas och bidra till framgångsrika produktioner är detta rätt jobb för dig. Du rapporterar direkt till fabrikschefen. Besök vår hemsida www.bendinggroup.se för mer information om oss. Vi ser fram emot att höra från dig! Kvalifikationer Vi söker nu efter en erfaren produktionsplanerare och beredare inom tillverkningsindustrin. Vi letar efter dig som har kunskap och erfarenhet av att arbeta med affärssystemet Monitor och Officepaketet. Det är även meriterande om du har erfarenhet av att hantera olika affärssystem samt att arbeta med kunder, samarbetspartners och underleverantörer. Vi ser gärna att du har tidigare erfarenhet av att driva en effektiv produktionsplanering i nära samarbete med arbetsledare och teamledare. Du kommer att ha en central roll i att säkerställa en smidig och effektiv produktion genom att planera och följa upp produktionen samt samordna resurser och materielbehov. Som produktionsplanerare och beredare hos oss kommer du att vara en viktig länk mellan olika avdelningar och vara delaktig i att optimera processer och arbetssätt. Du kommer även att ha ansvar för att säkerställa att material och resurser är tillgängliga i rätt tid samt att hantera eventuella avvikelser och förändringar i produktionen. För att trivas och vara framgångsrik i rollen ser vi att du är noggrann, strukturerad och har god analytisk förmåga. Du är van vid att arbeta självständigt och kan fatta beslut utifrån givna ramar. Du har även förmågan att kommunicera och samarbeta väl med olika intressenter, både internt och externt. Låter det intressant? Samarbetspartner i den här rekryteringen är rekryteringsföretaget NearYou. Har du frågor, tveka inte att ringa eller mejla rekryteringskonsult: [email protected] eller telefonnummer: 0766776873. Din ansökan skickar du in via Nearyou hemsida, www.nearyou.se snarast, dock senast söndagen 14 April . I den här rekryteringen kommer vi arbeta med löpande urval, så skicka gärna din ansökan idag. Med anledning av nya dataskyddsförordningen GDPR, ber vi dig att utesluta de sista fyra siffrorna i ditt personnummer samt eventuella referenskontakter i din ansökan/CV. Välkommen med din ansökan! Om NearYou Vi är NearYou. Vi har gått från att vara ett bolag bland andra till att bli en samhällsaktör. Med oss som partner och arbetsgivare lovar vi att ge mer av det vi är bäst på. Vi är bäst på att vara nära, mänskliga och en motpol till stress, människor som statistik och en alltför opersonlig digitalisering. Vi är hos dig, ett handslag, ett löfte. Vi vill ge det som vi tror en trasig arbetsmarknad behöver. För dig som kandidat innebär det en aktör som backar dig oavsett var i karriären du är och vill vara. Vi vill vara tryggheten i en snabb värld. Vi stöttar, utmanar och frågar hur det går. Helt naturligt, tycker vi.

22 mars 2024
Sista ansökan:
14 april 2024