Lediga jobb i Gagnef

Sök totalt 27 lediga jobb i Gagnef

Almia söker socialsekreterare till en kommun i Dalarna

Är du intresserad av nytt jobbuppdrag? I skrivande stund söker vi dig som är socialsekreterare för i en kommun i Dalarna Om uppdraget: Tjänsten är på visstid och omfattar arbete som socialsekreterare.  Stor chans till förlängning finns! Kvalifikationer: Vi söker dig som har minst 5 års erfarenhet av yrket socialsekreterare.  Utbildad socionom Erfarenhet av att arbeta med handläggning av barn och ungdomsärenden inom den sociala barn o ungdomsvården 0-18 år Arbetsuppgifter: Sedvanliga arbetsuppgifter som Socialsekreterare inom kommunen. Ta kontakt med oss för mer information.  Personliga egenskaper: Du är en engagerad och positiv kollega som bidrar till en bra arbetsmiljö. Du är flexibel, ansvarsfull och ha god förmåga att arbeta såväl självständigt som tillsammans med andra. För att lyckas i rollen ser vi också att du som person är ödmjuk, prestigelös, lyhörd och trygg i dig själv. Du är också en social person som har goda kunskaper i det svenska språket, tilltalas av utmaningar och nya utvecklingsmöjligheter.  Vi erbjuder dig: Din egen personliga konsultchef Karriär- och utvecklingsmöjligheter Friskvårdsbidrag Bra betalt och fördelaktiga förmånspaket Stort utrymme och frihet att styra över din tillvaro, bland annat flexibel schemaläggning Om Almia Vårdbemanning - Familjära, engagerade, professionella Almia är ett litet, personligt och familjärt bolag som förmedlar vårdjobb över hela Sverige, allt från enstaka arbetspass till uppdrag som sträcker sig över flera år framåt. Vi har ett starkt engagemang för våra anställda och vet att trivsel på arbetsplatsen är en nyckelfaktor för bra resultat. Därför bryr vi oss lite extra om hur du mår och trivs. Hos oss på Almia får du ta del av en kultur med högt i tak där kvalitet och långsiktighet är ledorden i alla våra åtaganden och där varje anställd är unik och får högsta prioritet från oss i form av engagemang, tillhörighet och tillgänglighet. Vi ger dig helt enkelt alla förutsättningar du behöver för att ta hand om andra. Sista svarsdag: Urval görs löpande så tjänsten kan tillsättas innan sista svarsdag.  Läs gärna mer om oss på https://almia.se/ eller kontakta oss direkt på [email protected], 073 500 3088.

18 april 2024
Sista ansökan:
18 maj 2024
Administratör till tekniska avdelningen

Gagnefs kommun är en arbetsgivare där möjligheterna är många och engagemanget stort! Här får du göra verklig skillnad för våra invånare och besökare. I vårt dagliga arbete har vi alltid vår värdegrund med oss. Med den strävar vi efter att vara närvarande för alla invånare, kommunicera öppet och respektfullt samt att ständigt utvecklas både personligt och professionellt. Välkommen att vara med och möta framtiden med oss på Gagnefs kommun! Tekniska avdelningen är organiserad under kommunstyrelsen och består av enheterna drift, lokalvård och fastighet. Avdelningens uppdrag innefattar drift och förvaltning av Gagnefs kommuns och Gagnefsbostäder AB:s fastighetsbestånd. Som administratör på tekniska avdelningen kommer du att vara en nyckelperson i vår verksamhet och arbeta nära våra enheter och övriga kollegor för att säkerställa en effektiv och smidig drift av våra fastigheter. Tjänsten som administratör ligger organiserad direkt under teknisk chef och är en del av ett team bestående av tre enhetschefer och tre administratörer. Om du är en strukturerad och serviceinriktad person med erfarenhet inom administration och ekonomi är detta en utmärkt möjlighet för dig att växa och utvecklas inom vår organisation. Vi tror också på betydelsen av personliga egenskaper och hur det bidrar till ett framgångsrikt team.  Skicka in din ansökan redan idag och bli en del av vårt engagerade team på tekniska avdelningen. Arbetsuppgifter I rollen som administratör kommer du till en början främst att arbeta med uppgifter som rör Gagnefsbostäder AB men även det som rör den övriga administrationen för kommunens fastigheter och det som ligger på avdelningens ansvar.  Exempel på uppgifter som kan förekomma är leverantörsreskontra, hantering av bostadskö, hyresaviseringar, felanmälan, kontakter med hyresgäster etc. Kvalifikationer Vi söker nu en engagerad och självgående administratör. Vi ser att du är strukturerad och noggrann, serviceinriktad och flexibel i ditt arbetssätt. Du behöver kunna ha ett gott samarbete med interna och externa aktörer samt en vilja att lära dig nya saker. Du är kommunikativ och har god förmåga att uttrycka dig i tal och skrift på svenska Du har en fullgjord gymnasieutbildning, gärna med ekonomisk inriktning. Du har tidigare erfarenhet av administrativt arbete och ekonomihantering inom offentlig förvaltning. Du har god vana att arbeta i officepaketets olika system och det är meriterande om du har arbetat i Vismas ekonomisystem för offentlig sektor, Vitec hyra och 3L. Meriterande är även om du har erfarenhet av administrativt arbete inom fastighetsbranschen. Det är ett krav att du innehar lägst B-körkort för manuell växellåda. Villkor Tjänsten är på heltid och tidsbegränsad på 12 månader under tiden vi utreder det framtida behovet utifrån organisatoriska förutsättningar. Tillträde enligt överenskommelse. Övrigt Vi undanber oss vänligt men bestämt direktkontakt med bemannings- och rekryteringsföretag samt försäljning av platsannonser. Vi har i förväg beslutade annonserings och sökvägar. Insända ansökningshandlingar återsändes ej.  Personer med skyddade personuppgifter rekommenderas att skicka ansökan med brevpost till adress; Gagnefs kommun, 785 80 Gagnef. I ansökan ska framgå vilken tjänst som söks och beslut från Skatteverket om skyddade  personuppgifter, för att ansökan ska kunna skyddas på rätt sätt från början.

18 april 2024
Sista ansökan:
5 maj 2024
Lärare i NO-ämnen till Djuråsskolan

Gagnefs kommun är en arbetsgivare där möjligheterna är många och engagemanget stort! Här får du göra verklig skillnad för våra invånare och besökare. I vårt dagliga arbete har vi alltid vår värdegrund med oss. Med den strävar vi efter att vara närvarande för alla invånare, kommunicera öppet och respektfullt samt att ständigt utvecklas både personligt och professionellt. Välkommen att vara med och möta framtiden med oss på Gagnefs kommun! Kanske blir du den lärare som kommer att undervisa framtida nobelpristagare i fysik och kemi? Utbildningen av framtidens spjutspetsar startar i grundskolan. Det är här vi ger den viktiga grundläggande undervisningen och väcker nyfikenhet för framtida studier. Vi står dessutom i färd med att bygga en ny skola så att lärmiljön bättre ska svara upp mot nutidens och framtidens krav!  Djuråsskolan är en F-9-skola med ca 500 elever och ett fritidshem. Vi lägger stor vikt vid trygghet och studiero och har ett väl fungerande trygghetsteam som jobbar systematiskt med dessa frågor. Hos oss ska alla elever känna att de kan vara sig själva. Våra elever trivs och utvecklas på sin skola, tack vare vår engagerade personal! Nu hoppas vi att du vill bli en av oss! I Gagnefs kommun har vi övervägande behöriga lärare i våra skolor vilket vi är mycket stolta och glada för. Vi strävar efter ett nära samarbete i arbetslagen kring eleverna för att skapa trygga och inkluderade lärmiljöer för alla barn. Vi satsar på att utveckla elevhälsoarbetet, ett ansvar som vi alla delar som arbetar i skolan.  Arbetsuppgifter Bedriva undervisning inom ditt område och anpassa lärandemiljön utifrån varje elevs individuella behov. I ditt uppdrag ingår bland annat att planera, genomföra och utvärdera det pedagogiska arbetet utifrån skolans styrdokument och elevens behov och intressen, enskilt och tillsammans med arbetslaget. Tillsammans med arbetslaget bidrar du till att skapa en helhet kring eleven. Mentorskap ingår i tjänsten. Kvalifikationer Vi söker dig som är legitimerad lärare med behörighet i NO- ämnena. Är du dessutom behörig i teknik är det ett plus. För oss är det viktigt att du har ett stort intresse för barn och ungdomars kunskapsutveckling och gärna kunskaper inom NPF. För att lyckas som lärare har du god ledarskaps- och samarbetsförmåga samt pedagogisk insikt. Det är även viktigt att du tar ansvar för och själv kan strukturera ditt arbete samt har förmågan att anpassa dig efter ibland ändrade omständigheter.  Villkor 100 % tillsvidare med tillträde 2024-08-13. Före anställning ska lärarlegitimation och giltigt utdrag ur Rikspolisstyrelsens belastningsregister uppvisas.  Övrigt Vi undanber oss vänligt men bestämt direktkontakt med bemannings- och rekryteringsföretag samt försäljning av platsannonser. Vi har i förväg beslutade annonserings och sökvägar. Insända ansökningshandlingar återsändes ej.  Personer med skyddade personuppgifter rekommenderas att skicka ansökan med brevpost till adress; Gagnefs kommun, 785 80 Gagnef. I ansökan ska framgå vilken tjänst som söks och beslut från Skatteverket om skyddade  personuppgifter, för att ansökan ska kunna skyddas på rätt sätt från början.

18 april 2024
Sista ansökan:
5 maj 2024
Personliga assistent deltidstjänst

Hej! Vad roligt att du söker till oss! Vill du ingå i ett viktigt team som verkligen gör skillnad!? Är du lösningsfokuserad och lugn som person? Härligt, då kan du vara den vi söker. Om kunden: En 50-årig man som bor med sin familj i Bäsna. Intressen är natur, idrott och världspolitik. Som person är han en mentalt stark, lättsam och positiv som för sin egen talan. Om jobbet: Arbetsuppgifterna är av vårdande karaktär då kunden ej har rörelseförmåga. Du kommer att hantera alla nödvändiga hjälpmedel såsom tex andningsmaskin, PEG mm. Du kommer att jobba hos en trevlig och lättsam familj som uppskattar ditt stöd. Om dig vi söker: Vi tror att du är en person som verkligen vill finnas där för någon annan. Du har god förmåga att läsa av andra människors behov. Viktigast är att du har kunskap och erfarenhet av att hantera förflyttningar, på och avklädning tex som kräver varsamhet, förståelse för och rutin att hantera de situationerna på bästa vis för kunden. Krav för tjänsten: Tidigare erfarenhet inom området, dvs vana från tex personlig assistans, hemtjänsten, äldreomsorgen, sjukvården. Ej rökare B-Körkort Om tjänsten: Deltidstjänst, dag och kvällspass ingår i tjänsten. Även helg. Varmt välkommen med din ansökan, vi rekryterar skyndsamt och löpande så därför är det en god idé att söka redan nu! Vilka är vi som arbetsgivare - Libra Assistans? Vi ingår i Hedera Assistans - en trygg, väletablerad och professionell aktör inom personlig assistans med hjärtat på rätt ställe. Vi har ett av världens viktigaste jobb - att stötta de som behöver samhällets stöd allra mest! Och det är vi stolta över. Idag finns vi på ett flertal ställen i Sverige, men vår vision är att fortsätta växa i landet och stötta ännu fler till en berikande vardag. Inom Hedera Assistans finns Libra Assistans, Assistanspoolen och Livsanda Assistans. Här arbetar enastående människor med olika bakgrunder som förenas med energi och glädje för att förmedla livskvalitet. Tillsammans har vi en och samma ledstjärna - att handling, tanke och ord alltid ska överensstämma. Vår verksamhet är uppbyggd på en trygg och stabil värdegrund. Alla ska få möjlighet till självbestämmande, ett innehållsrikt liv med trygghet och ett gott mående. Att vi dagligen bidrar och skapar en meningsfull vardag för dessa människor gör oss både stolta och lyckligt lottade. Genom en genuin passion och med ett hjärta för såväl kunder som medarbetare bildar vi en välmående verksamhet som fortsätter att blomstra. Det är kärnan i organisation och vårt arbete. Vi hoppas att just du vill bli vår nästa personliga assistent. Ansök redan idag, så hörs vi!

16 april 2024
Sista ansökan:
30 april 2024
Sommarjobba som personlig assistent i GAGNEF!

Hej! Vad kul att du har hittat hit! Vill du skapa möjligheten till en oförglömlig sommar 2024? Underbart! Självklart finns möjlighet att börja redan under våren som timvikarie och sedan fortsätta att vara vår uppskattade vardagshjälte som hoppar in vid behov, även till hösten. Oavsett om du bara vill jobba i sommar eller få in en fot som vardagshjälte hos oss – Varmt välkommen att ansöka! Vi har satt upp en del grundkvalitéer som vi vet uppskattas av våra kunder. Vi söker dig som; – Känner att du vill göra skillnad för andra – Uppfattas glad – Håller vad du lovar och föredrar att vara i tid – Behärskar svenska väl i tal och skrift Stämmer ovanstående grundkvalitéer på dig så ansök direkt! Det är såklart meriterande mederfarenheter och/eller utbildning inom vård och omsorg, men dina personliga egenskaper vägs in i matchningen vad våra kunder har för kravprofil.Därför kan just du vara exakt den vi söker! Visst är det fantastiskt! Du kommer att arbeta som personlig assistent och din arbetsplats är där kunden befinner sig. Arbetet varierar i arbetsuppgifter utifrån kundens behov, beroende på vem du arbetar hos. Det kan vara allt från vardagssysslor till att åka på utflykter, resor eller olika aktiviteter. Allt är möjligt med dina hjälpande händer! Arbetstiderna varierar enligt schema vilket kan innebära dag, kväll, natt och helg. Tjänstgöringsgraden kan variera upp till 100%. Tjänsterna tillsätts löpande, därför kan de vara tillsatta innan annonstidens utgång. Vi ser fram emot att träffa just dig! Vilka är vi som arbetsgivare - Libra Assistans? Vi ingår i Hedera Assistans - en trygg, väletablerad och professionell aktör inom personlig assistans med hjärtat på rätt ställe. Vi har ett av världens viktigaste jobb - att stötta de som behöver samhällets stöd allra mest! Och det är vi stolta över. Idag finns vi på ett flertal ställen i Sverige, men vår vision är att fortsätta växa i landet och stötta ännu fler till en berikande vardag. Inom Hedera Assistans finns Libra Assistans, Assistanspoolen och Livsanda Assistans. Här arbetar enastående människor med olika bakgrunder som förenas med energi och glädje för att förmedla livskvalitet. Tillsammans har vi en och samma ledstjärna - att handling, tanke och ord alltid ska överensstämma. Vår verksamhet är uppbyggd på en trygg och stabil värdegrund. Alla ska få möjlighet till självbestämmande, ett innehållsrikt liv med trygghet och ett gott mående. Att vi dagligen bidrar och skapar en meningsfull vardag för dessa människor gör oss både stolta och lyckligt lottade. Genom en genuin passion och med ett hjärta för såväl kunder som medarbetare bildar vi en välmående verksamhet som fortsätter att blomstra. Det är kärnan i organisation och vårt arbete. Vi hoppas att just du vill bli vår nästa personliga assistent. Ansök redan idag, så hörs vi!

16 april 2024
Sista ansökan:
31 maj 2024
Teknisk Montör | Manpower | Gagnef

Vi söker en teknisk montör till vår innovativa kund i Gagnef. Är du en lagspelare med erfarenhet av att arbeta som montör inom tillverkningsindustrin? Har du viljan att lära dig nya processer och är du fingerfärdig? Då kan detta vara jobbet för dig! Detta är ett konsultuppdrag genom Manpower som är planerat att starta i april. Krav: * Erfarenhet av att arbeta som montör inom tillverkningsindustrin * Fingerfärdighet och viljan att lära dig nya processer * God förmåga att fungera i grupp och vara en lagspelare * Möjlighet att arbeta olika skift * B-körkort och tillgång till bil * Truckkort Om jobbet: Som konsult hos vår kund kommer du att montera komponenter till svetshjälmar och vara en del av en innovativ teknisk miljö. Du kommer att arbeta tillsammans med ett erfaret och familjärt team. Ditt ansvar innefattar även att kunna hantera tekniska stopp i produktionen. Du kommer bli erbjuder en stimulerande arbetsmiljö där du får möjlighet att utvecklas och bidra till att skapa framgångsrika lösningar. Vill du vara en del av vårt familjära team och arbeta med ett spännande industriuppdrag? Vi ser fram emot din ansökan! Erbjudande Vi på Manpower hjälper dig att forma din framtid utifrån din kompetens samt dina behov och önskemål. Vi samarbetar med många attraktiva företag och kan öppna dörren till intressanta och spännande uppdrag. Som resurskonsult hos oss får du en anställning med allt vad det innebär i form av marknadsmässig lön, övertidsersättning, semester, tjänstepension och försäkringar enligt kollektivavtal. Friskvårdsbidrag och företagshälsovård ingår också. Sök tjänsten idag! Den här tjänsten innebär att du kommer att bli anställd av Manpower men du kommer att tillbringa dina arbetsdagar hos vår kund. Vid frågor är du välkommen att kontakta ansvarig konsultchef Anna Holmerud via e-post: [email protected] Vi ser fram emot att höra från dig! Om Manpower Manpower är Sveriges ledande rekryterings- och bemanningsföretag med tiotusentals attraktiva arbetsgivare över hela landet som våra kunder. Med vårt omfattande nätverk, lokalt såväl som globalt, kan vi erbjuda mängder av spännande lediga jobb som hjälper dig att bygga din karriär, både på kort och lång sikt. Hos oss kan du söka heltidsjobb eller extrajobb vid sidan av studierna.

16 april 2024
Sista ansökan:
30 april 2024
Sjuksköterska till hemsjukvård i Gagnef

Är du legitimerad sjuksköterska och vill ha flexibilitet i din arbetssituation med möjlighet att påverka din egen vardag? Hos Svea Work är detta möjligt.    På kunds räkning blir du anställd som konsult på Svea Work. Vi söker därför till detta uppdrag en sjuksköterska till hemsjukvård i Gagnef.    Tidsperiod: v.27-32 Omfattning: 100% Arbetstider: Dag, kväll och helg   Arbetsuppgifter  Du kommer att arbeta med sedvanliga arbetsuppgifter som sjuksköterska på hemsjukvård.  Svea Work erbjuder dig  Konkurrenskraftig lön  Semesterersättning  Tjänstepension Engagerad och lyhörd konsultchef  Boende och reseersättning utanför hemort    Kvalifikationer  Vi söker dig som är legitimerad sjuksköterska med 2 års yrkeserfarenhet. Uppdraget passar perfekt för dig som är trygg i din arbetsroll där ditt arbete uppskattas. Du ska även vara lugn och pedagogisk i ditt arbete, samtidigt som du ska kunna ta beslut gällande patienter. Du ska även ha goda kunskaper i det svenska språket, både i tal och skrift, då det förekommer dokumentation i olika journalsystem. Det är meriterande om du har erfarenhet av liknande arbete sedan tidigare.     Personliga egenskaper  Vi söker dig som är en trevlig och social person med både patienter och kollegor. Du ska ha en god samarbetsförmåga med kollegor. Du ska även ha vana att arbeta med varierande arbetsuppgifter inom ditt område. Du har även ett gediget intresse att utvecklas som person, men också i din kompetens inom vården.      Sista ansökningsdag  Ansökningar behandlas löpande. Söker du efter en ny arbetsgivare med kompetensmöjligheter kan detta vara något för dig. Varmt välkommen in med din ansökan!    Företagsinformation: Svea Work är en del av Svea Partners koncernen och är ett rekryterings-och bemanningsföretag som arbetar tillsammans med våra uppdragsgivare och medarbetare för att hitta rätt person för rätt uppdrag. För oss på Svea Work är det betydelsefullt att göra skillnad och bidra med samhällsnytta. En del av resultat skänker Svea Work till Svea Foundation som i sin tur hjälper ensamstående föräldrar och barn.

15 april 2024
Sista ansökan:
29 april 2024
Vi söker bemanningssjuksköterskor till ett flertal kommuner i Dalarna

Vill du bidra till god hälso- och sjukvård och samtidigt uppnå din fulla potential? Till vår avtalskommun söker vi en legitimerad sjuksköterska som har minst två års yrkeserfarenhet däribland erfarenhet från kommunal verksamhet. Känner du att det är dags att ta nästa steg i karriären och vill veta mer om konsultlivet, eller är du redan bemanningssjuksköterska och intresserad av att bredda ditt professionella nätverk? Oavsett om du föredrar att arbeta som anställd eller underkonsult ser vi fram emot att du kontaktar oss. Vi berättar gärna mer om uppdraget och hur det är att arbeta som bemanningssjuksköterska. Vi ser fram emot din kontakt! Arbetsuppgifter Du kommer att vara anställd av oss och uthyrd för att utföra sedvanliga sjuksköterskeuppgifter inom hemsjukvård, särskilt boende och LSS. Arbetet innefattar bland annat att du har ansvaret för vårdtagarnas omvårdnad genom bland annat rådgivning, medicinska bedömningar och läkemedelshantering. I rollen förväntas du även ge handledning, rådgivning och stöd till omvårdnadspersonalen samt vara flexibel till verksamhetens rutiner och villkor. Vi söker dig som kan arbeta dag, kväll och natt (helgtjänstgöring kan förekomma). Vi rekryterar löpande för behov under våren och sommaren. Vi erbjuder Du kommer att vara anställd av Socionomera Bemanning AB. Som konsult hos oss erbjuds du goda och flexibla arbetsvillkor samt tydlighet kring vad som förväntas av dig. Vi månar om att du ska trivas och må bra i rollen som bemanningssjuksköterska och vi söker alltid långa samarbeten och relationer. Vi kan bland annat erbjuda dig: Schyssta anställningsvillkor enligt vårt kollektivavtal Tjänstepension genom en av marknadens bästa pensionslösningar Försäkringar som grupplivsförsäkring, sjukförsäkring etc Introduktion och regelbunden arbetsmiljöuppföljning Friskvård- och fortbildningsbidrag Stöd av konsultchef som själv är sjuksköterska Snabb och smidig personlig service En arbetsgivare som lägger stort fokus på hållbart och etiskt agerande En lön som du förtjänar och en transparent lönepolicy Ansökan Du är varmt välkommen att kontakta oss om du har några frågor, eller direkt skicka in din ansökan till [email protected] eller 073-585 66 36. Efter att vi har lärt känna varandra bestämmer du var, när och i vilken omfattning du vill arbeta, och vi bevakar så att du matchas mot lämpliga uppdrag. Vi kan erbjuda dig en heltidstjänst men du kan även välja att jobba deltid – tillsammans kommer vi fram till det som fungerar bäst för dig. Vi har ramavtal med flera svenska kommuner, som för dig innebär ett brett urval av intressanta uppdrag. Din kontaktperson hos oss kommer att vara en utbildad sjuksköterska med erfarenhet av arbete inom hälso- och sjukvård vilket gör att vi har god kännedom om våra uppdragsgivares behov och dina villkor. Vi är vana problemlösare och vi kan erbjuda stöttning utifrån dina behov under hela uppdragsperioden. Om oss Socionomera Bemanning AB är ett auktoriserat bemanningsbolag som har lång erfarenhet inom socionombemanning och som sedan ett år tillbaka även riktat in sig på sjuksköterskebemanning. Vi är övertygade om att så gott som alla som väljer att arbeta med ett människovårdande yrke har omtanke om sina medmänniskor som främsta anledning. Vi vill göra allt vi kan för att underlätta för organisationer och personer som väljer att bry dig. Vi har blivit utsedda till Skåne Läns snabbast växande bolag (Gasell) två år i rad (2022 och 2023) samt Sveriges tredje snabbast växande bolag år 2022. Vill du hjälpa oss att ta nästa steg i utvecklingen? Läs mer om oss på vår hemsida www.socionomera.se

15 april 2024
Sista ansökan:
15 maj 2024
Fysioterapeut/Sjukgymnast till Vårdcentral Gagnef

Hos oss i Region Dalarna får du ett meningsfullt arbete där du kan göra skillnad. Tillsammans arbetar vi för ett hållbart Dalarna med utvecklingskraft i länets alla delar. Gagnefs vårdcentral ligger cirka 2 mil norr om Borlänge. Pendlingsmöjligheter finns med allmänna kommunikationsmedel så som tåg och buss då Gagnef ligger på sträckan Stockholm - Mora. Vi har cirka 10450 listade patienter. Hos oss arbetar cirka 50 anställda i olika yrkeskategorier. Vårdcentralen har ett brett uppdrag med Bedömningsbil, Familjecentral, Rehabenhet, Samtalsmottagning och flera sjuksköterskeledda specialistmottagningar. Vårdcentralen präglas av gott arbetsklimat och ett bra samarbete. Vi är måna om att du som ny medarbetare ska känna dig som en del av vårt team. Det innebär att du ska känna dig trygg i att få stöd av både chef och kollegor. Vi bollar, hjälper och stöttar varandra dagligen. Detta är viktigt för att alla ska kunna göra ett gott arbete och utvecklas i sitt yrke, men också för att det ska kännas roligt att gå till jobbet. Vi söker nu en Fysioterapeut/sjukgymnast till en trevlig och välfungerande vårdcentral där vi arbetar integrerat och utvecklingsdrivet med ambitionen att tillsammans göra det bästa för våra patienter. Fysioterapeut/Sjukgymnast till Vårdcentral Gagnef Arbetsuppgifter Fysioterapeuterna / sjukgymnasterna på vårdcentralen arbetar som 1:a instans. Vi är samlokaliserade med andra team-professioner för att få ett fysiskt nära samarbete. Lokalerna innehåller även ett gym. På vårdcentralen arbetar vi med gemensam rond för att förstärka vårt teamarbete och använda oss av rätt kompetens utifrån patientens behov. Är du intresserad av att arbeta med primärvårdsuppdrag samt är engagerad och vill utveckla dig i din profession? I vårt arbete är vi flexibla, arbetar nära varandra, har ett värderingsfritt förhållningssätt till både patienter och kollegor, är följsamma till aktuell evidens/rekommendationer och arbetar aktivt med beteendeförändring för hållbara levnadsvanor. Vi förväntar oss att du lever upp till Region Dalarnas värdegrund som är: Öppenhet, Respekt och Ansvar. Uppdraget för Primärvården i Dalarna är formulerat i överenskommelsen med Vårdvalsenheten och är genom detta konkurrensutsatt. I all vår verksamhet arbetar vi med tydlig resurs- och produktionsplanering för att matcha patienternas behov av tillgänglig vård. Övrig information Kvalifikationer Vi söker dig som är legitimerad Fysioterapeut/sjukgymnast. Vi lägger stor vikt vid personlig lämplighet så som engagemang, mångsidighet och gott bemötande. Du bör vara flexibel, nytänkande, lyhörd, ansvarstagande, serviceinriktad och ha förmåga att samarbeta och ha viljan till att vara med att utveckla verksamheten med ett framtidsperspektiv. Du är van vid att arbeta självständigt och känner dig trygg i din yrkesroll. Erfarenhet från primärvård är meriterande. Vi erbjuder introduktion och handledning av erfarna kollegor. Ansökan Om du är eller tidigare har varit anställd i Region (Landstinget) Dalarna kommer vi att ta interna referenser från din nuvarande eller tidigare chef, om du blir aktuell för anställning. Läs mer om Region Dalarna, vår värdegrund, arbetsmiljö och förmåner, samt vilka kontroller som görs innan anställning: Region Dalarna - Jobba med oss Vi har gjort vårt medieval och vill därför ej bli kontaktade av andra säljbolag eller rekryteringsföretag. Fackliga kontaktuppgifter Fackförbund - Region Dalarna

15 april 2024
Sista ansökan:
6 maj 2024
Behandlingspedagoger sökes till Kraftaverk AB

Stockrosen är en koncern som erbjuder kvalificerad vård och boende inom psykiatri, missbruksvård och psykosocialt förändringsarbete. All vård är evidensbaserad och vi följer regelbundet upp våra resultat. Våra verksamheter är Sobera motivations- och avgiftningscenter, Älvstorps Vårdhem, Fogdhyttans Behandlingshem, Kraftaverk, Villa Leva, Hasslegården och Stockrosen Stödboende.    Arbetsplatsen  Kraftaverk ligger i Gagnef och har idag 22 platser för män, mellan 21-65 år. Till oss kommer män med missbruksproblematik, eventuellt med samtidiga psykosociala och/eller neuropsykiatriska funktionshinder. All vår vård är evidensbaserad, och vi följer nationella riktlinjer från Socialstyrelsen gällande behandling. Kärnan i behandlingen är KBT, vilken ges både i gruppbehandling och via individuell behandling. Kraftaverk ligger vackert beläget i Gagnef kyrkby nära Österdalälven.    Vi erbjuder  Som anställd inom Stockrosen koncernen erbjuds du möjligheten att jobba med våra klienters livsviktiga förändring och utveckling. Vi är en arbetsplats som har kollektivavtal, försäkringar, tjänstepension, förmånsportal med rabatter och erbjudanden samt friskvårdspeng. Därtill är vi måna om att personalen ska må bra och trivas, vi jobbar utifrån ett nära ledarskap, har korta beslutsvägar och värdesätter personalens delaktighet i det dagliga och framtida arbetet. Vi tar vara på medarbetarnas kompetens och är lyhörda för utvecklingsmöjligheter.    Tjänsten  Just nu söker vi behandlingspedagoger till våran verksamhet, både för en tillsvidaretjänst, men även för behovsanställning per timme.     Arbetsuppgifter  Som behandlingspersonal på Kraftaverk jobbar du tillsammans med övriga medarbetare för att ge klienten en trygg, stabil, meningsfull och innehållsrik vistelse. Arbetsuppgifterna är varierande och innehåller bl.a. stödjande samtal, olika behandlingsinsatser, omvårdnad, medicinhantering, dokumentation och övriga praktiska göromål. Vi arbetar för en individanpassad behandling och sätter stort värde på struktur och tydlighet. Behandlingspersonalen jobbar för att tillsammans med övriga professioner på Kraftaverk för att skapa en stabil och hållbar vårdplan för klienten. För ytterligare beskrivning av arbetsuppgifterna, vänligen ta kontakt med föreståndare Jörgen Andersson.     Krav & erfarenhet  Utbildning:  -          Vi söker dig som är utbildad behandlingspedagog, behandlingsassistent, socialpedagog, alkohol- och drogterapeut eller annan utbildning som arbetsgivaren finner lämplig för den utlysta tjänsten.  -          Meriterande med dubbelkompetens (Beh assistent/beh pedagog och undersköterska).  -          Meriterande med utbildning och kompetens i KBT, ÅP, ACT, CRA, MET, och/eller MI. -          B-körkort är ett krav då det förekommer resor i tjänsten.   Erfarenhet: -          Arbetserfarenheter från liknande arbetsuppgifter.  -          Meriterande om du tidigare jobbat inom missbruksvård.  -          Du ska ha goda kunskaper i svenska, såväl i tal som i skrift samt goda IT-kunskaper.  -          En god administrativ förmåga och intresse för dokumentation då det är en del av arbetsuppgifterna.    Personliga egenskaper:   -          Vi söker ansvarstagande och strukturerade medarbetare som har en förmåga att möta och hantera olika individer utifrån deras missbruksproblematik och förutsättningar.  -          Därtill är du trygg i dig själv, lugn och kan hantera arbetet på ett flexibelt och lösningsfokuserat sätt.  -          Vi rekryterar omsorgsfullt och lägger stor vikt läggs vid personlig lämplighet.  Utdrag från Polisens misstanke- och belastningsregister genomförs vid ev. anställning.    Ansökan  Sista ansökningsdag: 31/5 -2024, vi rekryterar löpande. Dina ansökningshandlingar ska innehålla ett uppdaterat CV, ett personligt brev samt relevanta betyg som styrker din utbildningsbakgrund.    Anställning Tjänstgöringsgrad: Enl. överenskommelse Anställningsform: Provanställning 6 månader alt. intermittent vid behovsanställning Schema: Oregelbundet dag/kväll & helg 37 tim vecka  Tillträde: Omgående tillsättning   Lön: Månadslön med individuell lönesättning alt. tim lön beroende på anställningsform Kollektivavtal: Behandling, vård och omsorg – Vision alt. Kommunal beroende på kravet på arbetsuppgifterna kopplat till arbetsuppgifterna.

12 april 2024
Sista ansökan:
1 juni 2024