Lediga jobb i Karlskrona

Hitta lediga i Karlskrona. Vår jobbsida erbjuder aktuella lediga jobb, inklusive heltids- och deltidspositioner i en mängd olika branscher. Hitta ditt drömjobb i Karlskrona idag!

Jobba Med Solceller

Sök jobbet som säljare på Submit för att jobba med solceller! Pratar du flytande svenska & vill jobba med solceller? Sök jobbet nu! När du har sökt jobbet kommer du att få boka en telefonintervju. Svara i tid till telefonintervjun för att jobba med solceller. Sök Nu! 😃 Erbjuds: ∙ Hög provision ∙ Tjäna mycket pengar utan lönetak ∙ Säljutbildning, betalt fordon & resa Krav: ∙ Flytande svenska i tal & skrift ∙ Har körkort & jobbat med solcellsförsäljning ∙ Driven & resultatorienterad

18 april 2024
Sista ansökan:
18 maj 2024
Produktionsmedarbetare till Orkla Fågelmara

Är du intresserad av att arbeta extra eller heltid som produktionsmedarbetare inom livsmedelsindustrin? Då har du nu chansen! OM TJÄNSTEN Hos vår kund Orkla i Fågelmara kommer du att vara en del av företagets produktionsverksamhet. Tillsammans med dina arbetskamrater kommer du att arbeta efter instruktioner och uppsatta produktionsmål samt vara med att utveckla produktionsverksamheten. Din arbetsdag präglas av ett gott samarbete med dina arbetskamrater där arbetsglädjen är viktig. OM KUNDEN Orkla Foods Sverige gör god mat som gör gott. Våra populära varumärken är en stor del av vårt stolta svenska matarv och för oss är det viktigt att vår mat och dryck smakar gott och är tillagad med omtanke om människor, hav och land. Vi utmanar och utvecklar oss själva för att skapa nya innovationer och göra våra produkter ännu godare och bättre. Med varumärken som Anamma, Felix Veggie och Frankful driver vi utvecklingen inom växtbaserat för hela den svenska marknaden. Och tillsammans med kollegor i branschen driver vi utvecklingen av en hållbar livsmedelsbransch. VEM ÄR DU? Du har lätt för att lära dig nya arbetsuppgifter och har en god förståelse för att din arbetsinsats har betydelse för en lyckad slutprodukt. Du gillar att arbeta med andra människor och sprider positiv energi bland kollegor och bidrar till ett gott samarbete. Din lösningsfokuserade och flexibla personlighet kommer vara uppskattat då du har lätt för att ibland byta arbetsuppgift, arbetsgrupp eller skift beroende på hur behovet hos kunden ser ut. Du har en vilja att hålla ordning och reda på din arbetsplats och du har en bra medvetenhet kring god kvalité. Som person är du ansvarsfull, initiativtagande och vill gärna visa framfötterna genom att bidra med det lilla extra och se förbättringsmöjligheter. Du är van att arbeta i skift och ser inga begränsningar i att arbeta dag/kväll/natt/helg. B-körkort och tillgång till bil är ett krav. Vi lägger stor vikt vid personlig lämplighet. OM ANSTÄLLNINGEN Tjänsten är ett konsultuppdrag i Adecco Student men du kommer jobba hos vår kund Orkla. Tjänsten är en behovsanställning där timmar och pass kan variera. Du kommer få upplärning på plats hos kund. I denna rekrytering innefattar videointervju som en viktig del i processen om du gå vidare efter din ansökan. Vi rekommenderar dig att utföra din videointervju omgående för att öka dina chanser. VILKA ÄR VI? Adecco är en av världens största rekryterings- och bemanningsföretag. I Sverige finns vi på ca 50 orter och har 5000 anställda. Vår storlek gör att vi har kunder i de flesta olika branscher och en anställning som konsult hos oss leder ofta till att både ditt sociala och professionella kontaktnät växer. Självklart har vi kollektivavtal. Vi vill att du ska må bra och vi erbjuder bland annat friskvårdsbidrag, rabatt på träningskort m m. För att du ska känna dig trygg omfattas du även av försäkringar och företagshälsovård. KONTAKTUPPGIFTER Har du frågor om tjänsten eller rekryteringsprocessen är du varmt välkommen att kontakta ansvarig rekryterare: Sebastian Baard; [email protected]  Har du frågor angående registrering, var god kontakta supporten via [email protected] Välkommen med din ansökan!

18 april 2024
Sista ansökan:
1 maj 2024
Undersköterskor till Jämjö 2 hemtjänst

I Karlskrona är våra ambitioner höga och vi brinner för att utveckla den moderna staden i havet. Nu söker vi dig som vill vara med och göra skillnad. Välkommen till Blekinges största arbetsgivare, där dina möjligheter att utvecklas är goda. Undersköterskor till Jämjö 2 hemtjänstVill du bli en av oss? Vi är ett team som jobbar flexibelt, vi har ett gott bemötande till varandra och ut till kund, vi är är engagerade, positiva och har fokus på kontinuitet, kvalité och professionellt förhållningssätt. Vårt arbete utgår från att den enskilde kunden är i fokus och är delaktig i sina omsorgsbehov. Som undersköterska hos oss är det viktigt att du kan möta den enskilda individens behov och önskemål.  Vi arbetar med påverkansbara scheman som görs utifrån verksamhetens behov.  Du kommer att arbeta med grundläggande vård och omsorg utifrån ett rehabiliterande synsätt med tonvikt på värdighet och välbefinnande för kunden. Du ger personlig service till kunden och du ger korrekt och vägledande information. Du ska tillvarata och stimulera den enskildes resurser utifrån ett salutogent förhållningssätt, och utföra sjukvårdande uppgifter efter delegering av sjuksköterska. Vi ser fram emot din ansökan!   KvalifikationerUtbildad undersköterska med stort engagemang för omsorgsarbetet. Erfarenhet och kunskap av medicinska uppgifter är meriterande. B-körkort är ett krav. Uppdraget som undersköterska kräver pålitlighet och respekt för människors personliga integritet. Du har ett stort engagemang för omsorgsarbetet, är initiativrik och lyhörd för våra kunders behov. Du ska ha förmåga att utföra den beviljade insatsen till den äldre utifrån hennes/hans individuella förutsättning. Stor vikt läggs vid personlig lämplighet, att genomföra det goda mötet med den äldre.   ​Du ska kunna bidra till ett positivt arbetsklimat, vara förändringsbenägen, lyhörd och ha ett gott bemötande mot arbetskamrater och andra professioner. Vi lägger stor vikt i flexibilitet att kunna arbeta över gränserna i våra tvillinggrupper samt samverkansområden. Det är viktigt att du har datorvana och inte är främmande för ny teknik. Vi arbetar med dokumentation och registrering via smartphones.   AnställningenTillsvidareanställning med tillträde enligt överenskommelse. Karlskrona kommun arbetar med heltid som norm och erbjuder därför 100 % i sysselsättningsgrad. Arbetstid på dag och kvällar under vardagar och helger.  AnsökanVälkommen med din ansökan senast den 12 maj 2024 Intervjuer och urval sker löpande så vänta inte med din ansökan.   Kontaktperson Karuna Håkansson, enhetschef, 0455-30 51 88   Facklig företrädare Karlskronasektionen Kommunal, 0455-30 48 80 FörmånerI Karlskrona kommun har du som medarbetare ett flertal förmåner. Några av de förmånerna är extra semesterdagar när du når en viss ålder, friskvårdsbidrag och ett riktigt bra tjänstepensionsavtal. Du kan läsa mer om våra förmåner här.

18 april 2024
Sista ansökan:
12 maj 2024
Controller till Marinstaben Muskö eller Karlskrona

Hos oss får du möjligheten att arbeta med intressanta arbetsuppgifter för att bidra till att göra Sverige och världen lite säkrare. Vi värdesätter ömsesidigt förtroende och hos oss får du både ett eget ansvar och goda möjligheter att kompetensutvecklas. Våra medarbetare är viktiga för oss och du kommer att bli del av ett kompetenstungt och engagerat team, som tycker att det är viktigt att ha roligt på arbetet. Om enheten Materielekonomisektionen ansvarar för ekonomisk planering, uppföljning, rapportering samt ekonomiadministration inom underhållsproduktion och modifieringsverksamhet på Marinens tekniska system. Huvudsakliga arbetsuppgifter Som controller kommer du att delta i arbete med ekonomistyrning inom underhållsproduktion och modifieringsverksamhet på Marinens tekniska system. Lämna stöd till uppgifts- och aktivitetsansvariga i samband med frågor rörande budgetering, uppföljning och rapportering, framtagande av nyckeltal avseende underhållskostnader & livscykelkostnader. Spela en viktig roll i gränslandet mellan Marinens anskaffningsprojekt och vidmakthållandeprojekt. Stödja i arbetet med avtalsframtagning och dess ekonomiska uppföljning. Befattningen innebär många kontakter både internt och externt Försvarsmakten främst mot andra myndigheter, vilket ställer krav på god samarbetsförmåga. Delar av arbetet bedrivs dock enskilt och måste kunna genomföras under stort egenansvar. KRAV Kvalifikationer • Akademisk examen inom ekonomi el motsvarande dokumenterad kompetens • God förmåga att uttrycka sig i tal och skrift både på svenska och engelska • Minst 5 år arbetslivserfarenhet av liknande arbete Personliga egenskaper Som person är du ansvarstagande, noggrann, initiativrik, lojal och stresstålig. Vårt arbete är till stora delar datumstyrt så du behöver kunna förhålla dig till deadlines och att kunna jobba intensivt inför dessa. Du kan jobba självständigt men ändå ingå som en spelare i laget. För oss är det viktigt att du har god samarbetsförmåga, både inom arbetsgruppen och mot våra samarbetspartners. Då vi är en mindre arbetsgrupp kommer vi att fästa stor vikt vid den personliga lämpligheten. MERITERANDE • Erfarenhet av FM ekonomistyrningsmodell • Erfarenhet av att arbeta i affärssystem, företrädesvis SAP • Erfarenhet av materielprojekt/fakturering För att myndighetens uppdrag ska vara framgångsrikt förutsätts att alla medarbetare uppträder enligt den värdegrund som finns. Försvarsmaktens värdegrund slår vakt om alla människors lika värde, rättsvisa och jämlikhet och främjar demokrati och mänskliga rättigheter (läs mer på www.forsvarsmakten.se). Övrigt Anställningsform: Tillsvidare, med 6 månaders provanställning. Sysselsättningsgrad: Heltid. Arbetsort: Finns möjlighet att välja mellan Karlskrona eller Muksö. Tillträdesdatum: Snarast efter överenskommelse. Tjänsteresor förekommer inom ramen för arbetsuppgifterna. Upplysningar om befattningen Magnus Hansson Upplysningar om rekryteringsprocessen Magnus Olsson Fackliga företrädare SACO-S, OFR/S Björn Engren, OFR/O Fredrik Lambert, SEKO Lenny Johansson Samtliga nås via FM växeln; 0455-85000 Ansökan Välkommen med din ansökan senast 2024-05-10. Din ansökan bör innehålla CV samt ansökningsbrev där du motiverar varför du är lämpad för denna befattning. Ansökningar till denna befattning kommer endast tas emot via Försvarsmaktens webbplats. -------------------------------------------------------- Information om Försvarsmakten och det rekryterande förbandet: Försvarsmakten är inne i ett omfattande utvecklingsarbete för att bygga ett starkare försvar mot bakgrund av ett försämrat omvärldsläge och ny försvarspolitisk inriktning med fokus på det nationella försvaret. Ledning för ett starkare försvar syftar till att öka robustheten, förenkla lednings- och lydnadsförhållanden samt genom decentralisering av mandat och ansvar öka förutsättningarna för uppdragstaktik. Inom ramen för detta arbete har Försvarsmakten organiserat en Marinstab för ledning av de Marina förbanden. Marinstaben är etablerad på Muskö i Haninge kommun. I Försvarsmakten finns en stark värdegrund som bygger på öppenhet, resultat och ansvar. Professionell utveckling och personlig hälsa värdesätts och uppmuntras. Det finns goda förutsättningar för intern karriärrörlighet, friskvård samt bra balans mellan arbete och privatliv. En anställning hos oss innebär placering i säkerhetsklass. Vanligtvis krävs svenskt medborgarskap. Säkerhetsprövning med registerkontroll kommer att genomföras före anställning enligt 3 kap i säkerhetsskyddslagen. Med anställning följer en skyldighet att krigsplaceras. I anställningen ingår även en skyldighet att tjänstgöra utomlands. Innebörden av detta varierar beroende på typ av befattning. Till ansökan om anställning ska CV och personligt brev bifogas. Om du går vidare i anställningsprocessen ska alltid vidimerade kopior av betyg och intyg uppvisas. Samtal från externa rekryteringsföretag och säljare undanbedes.

18 april 2024
Sista ansökan:
10 maj 2024
Sjukvårdsmäklarna AB söker läkare till psykiatri i Blekinge

Välkommen till ett snabbt växande bemanningsföretag med hjärtat på rätt ställe och fokus på rätt saker. På SjukvårdsMäklarna har vi en gedigen erfarenhet av att bemanna sjukvårdspersonal, i både Sverige och Norge. Tillsammans har vi ett brett kontaktnät med såväl vårdgivare som personal. Samtliga anställda hos SjukvårdsMäklarna Sverige AB har goda personliga referenser genom tidigare bemanningsverksamhet inom vård och omsorg, företagsutveckling & ledning. Sjukvårdsmäklarna söker en specialist inom psykiatri till ett uppdrag inom psykiatri i Karlskrona. Period och uppdrag Uppdraget startar 2024-05-13 och pågår till 2024-05-19 Tjänstgöring som specialist inom psykiatri med sedvanliga uppgifter inom psykiatri. Ansök senast . Du behöver ha minst två års erfarenhet som specialist inom psykiatri samt relevant erfarenhet

18 april 2024
Sista ansökan:
2 maj 2024
Yrkeslärare inom industri till vuxenutbildningen

I Karlskrona är våra ambitioner höga och vi brinner för att utveckla den moderna staden i havet. Nu söker vi dig som vill vara med och göra skillnad. Välkommen till Blekinges största arbetsgivare, där dina möjligheter att utvecklas är goda. Tjänst och arbetsplats Vuxenutbildningen i Karlskrona är en del av kommunens arbetsmarknadsförvaltning. Varje år har vi ca 2 000 studerande i ålder över 20 år på våra kurser inom lärvux, svenska för invandrare, grundläggande- och gymnasial vuxenutbildning inklusive yrkes- och lärlingsutbildning. Vi har ett nyckeluppdrag i samhället att ge invånarna bättre förutsättningar till arbete eller högre studier genom kompletterande studier hos oss. Vi fokuserar mycket på det individuella lärandet och olika individers egna förutsättningar att nå framgång i sina studier. Initialt kommer huvudfokus i ditt uppdrag vara att utforma framtidens industriutbildning, inom ramen för styrdokumenten tillsammans med rektor, studie- och yrkesvägledare och kollegor. Som lärare på industriutbildningen planerar du och genomför utbildningsupplägg med undervisning utifrån varje elevs behov. Du har med fördel ett nätverk inom industribranschen i Blekinge, är aktiv i omvärldspaning och har ett intresse av att samarbeta med lärarkollegor, studie- och yrkesvägledare samt branschen.  Kvalifikationer Vi ser gärna att du har vana av undervisning, det är en fördel om du är utbildad yrkeslärare men det är inte ett krav. Meriterande för tjänsten är om du har stor branschvana och ett utbyggt nätverk då samverkan med olika branscher kommer vara centralt i tjänsten. Du kommer arbeta med inriktning mot industrin inom svetsteknik, underhåll och automation. Stor del av din tjänst kommer innebära praktiska moment i en verkstad. Du kommer att arbeta tillsammans med vår nuvarande industrilärare och ingå i ett arbetslag med lärare inom industri, el och bygg. Som lärare tar du egna initiativ, driver dina egna processer och uppnår resultat. Du är bra på att planera, organisera och prioritera arbetet på ett effektivt sätt, samt att du sätter upp och håller tidsramar. Du ska kunna stödja individen såväl som gruppen i kunskapsutvecklingen och kunna vara flexibel i ditt sätt att undervisa. Din förmåga att möta eleverna där dom är och ha ett lösningsinriktat förhållningssätt är avgörande för att kunna planera en individanpassad utbildning. Du ska kunna leda heterogena grupper i undervisning och under komplexa lektionstillfällen. Du ska även kunna handleda elever ute på arbetsplatser och samarbeta med handledare på de olika arbetsplatserna där eleverna kommer ha sitt arbetsplatsförlagda lärande. I uppdraget ingår att genomföra trepartssamtal med elev och handledare, samt vara mentor för elevgrupper.  Du trivs att arbeta nära andra människor och du är duktig på att skapa och underhålla relationer. För att lyckas i den här rollen måste du ha en förmåga att leda, lyssna och anpassa dig till olika individers förutsättningar men samtidigt behålla helhetsperspektivet för undervisningen. Vi kommer lägga stor vikt vid personlig lämplighet. Vi ser positivt på om du har planer på att utbilda dig till yrkeslärare, om du inte har en lärarlegitimation, och stöd för det kommer erbjudas inom ramen för den här tjänsten.  Vi ser även att du har kunskap och är van vid digitala läromedel, digital undervisning och arbete i lärplattformar såsom Google Workspace for Education (GWE) eller likvärdig programvara. Anställningen Anställningsform: Tillsvidare, semesteranställning  SYsselsättningsgrad: 100 % Tillträde till tjänst: 2024-08-01 eller enligt överenskommelse Registerkontroll samt referenstagning kommer att föregå beslut om anställning. Ansökan Välkommen med din ansökan senast den 15 maj, 2024. Karlskrona kommun använder kompetensbaserad rekrytering för att vara en arbetsgivare som är fri från diskriminering. Vi välkomnar sökanden oavsett kön, könsöverskridande identitet eller uttryck, etnisk tillhörighet, religion eller annan trosuppfattning, funktionshinder, sexuell läggning eller ålder. Vi har tagit ställning till rekryteringskanaler och marknadsföring. Därför undanber vi oss alla erbjudanden om annonserings- och rekryteringshjälp. Kontaktperson  Charlotta Kihlbert, rektor, 0455-30 41 74 Facklig företrädare  Anette Andersson, platsombud vuxenutbildningen Sveriges lärare, 0455-30 40 78, [email protected] Helén Olausson, biträdande platsombud vuxenutbildningen Sveriges lärare, 0709-303986, [email protected] Förmåner I Karlskrona kommun har du som medarbetare ett flertal förmåner. Några av de förmånerna är extra semesterdagar när du når en viss ålder, friskvårdsbidrag, möjligheten att gratis simma i någon av kommunens simhallar och ett riktigt bra tjänstepensionsavtal. Du kan läsa mer om våra förmåner här.

18 april 2024
Sista ansökan:
15 maj 2024
Skeppningskoordinator

Arbetsuppgifter Vi söker en medarbetare till vår skeppningsavdelning. Som Skeppningskoordinator kommer du att ingå i ett team som ansvarar för att boka Roxtecs transporter och sändningar av produkter världen över. I arbetet ingår bokning av transporter, framställande av frakthandlingar och exportdokument, importhantering samt fakturering. Det förekommer även en del bankaffärer vilket innebär att kunskap om ”remburshantering” är en fördel. Du har dagligen kontakt med såväl svenska som utländska kunder och speditörer, varför vi lägger stor vikt vid god kommunikativ förmåga samt förståelse för olika kulturer och miljöer. Du har tät kontakt med avdelningar inom Roxtec International AB, exempelvis Customer Order, för att förse dem med information om fraktkostnader och transportledtider samt kontinuerlig dialog med vårt lager. För att det ska fungera väl, är det en förutsättning att du har god förmåga att samarbeta och jobba i team. Tjänsten är vid huvudkontoret i Karlskrona, men resor kan förekomma. Kvalifikationer För att du ska kunna bli framgångsrik i arbetet och möta de krav som ställs, är det viktigt att: • du har minst 3 års gymnasieutbildning eller annan relevant utbildning • du har erfarenhet av transportbokning inom och utanför EU • du har erfarenhet och goda kunskaper inom tullregler vad gäller export och import • du talar och skriver god engelska och svenska • du har mycket god datorvana. Vi söker en engagerad, problemlösningsfokuserad person med ett proaktivt arbetssätt. Du är självgående och beredd att ta ansvar och ägarskap för dina arbetsuppgifter. Det är viktigt att du tar egna initiativ och är en driven person som har förmågan att påbörja nya uppgifter och att se till att de slutförs. Är du dessutom strukturerad och gillar att ha många bollar i luften samtidigt, är det här jobbet något för dig. Snabbhet, enkelhet och flexibilitet är viktiga ledord för oss på Roxtec och dessa bör kännas naturliga även för dig. Läs gärna mer om Roxtec Core Values, våra sju kärnvärden som etablerades för cirka 30 år sedan och som fortfarande utgör riktlinjen för vår verksamhet. De uppmuntrar oss att fokusera på kundupplevelsen och påminner oss om att vi, var och en och tillsammans, bidrar till Roxtecs framgång. Du finner Roxtec Core Values här (https://www.roxtec.com/en/about-us/about-roxtec/roxtec-core-values/?changelanguage=en) Anställningen är en tillsvidareanställning på heltid med start enligt överenskommelse. Ansökan Har du frågor kring tjänsten, kontakta gärna Paola Canu, GDC Customer Service Manager, +46 733 31 31 73, eller Ebba Lund, HR Business Partner, +46 733 31 37 35. Urval och intervjuer sker löpande, så skicka din ansökan så snart som möjligt, dock senast 2024-05-12.

18 april 2024
Sista ansökan:
12 maj 2024
Sjukvårdsmäklarna AB söker läkare till mottagning i Blekinge

Välkommen till ett snabbt växande bemanningsföretag med hjärtat på rätt ställe och fokus på rätt saker. På SjukvårdsMäklarna har vi en gedigen erfarenhet av att bemanna sjukvårdspersonal, i både Sverige och Norge. Tillsammans har vi ett brett kontaktnät med såväl vårdgivare som personal. Samtliga anställda hos SjukvårdsMäklarna Sverige AB har goda personliga referenser genom tidigare bemanningsverksamhet inom vård och omsorg, företagsutveckling & ledning. Sjukvårdsmäklarna söker en specialist inom ögonsjukdomar till ett uppdrag på mottagning i Karlskrona. Period och uppdrag Uppdraget startar 2023-06-05 och pågår till 2023-06-18 Tjänstgöring som specialist inom ögonsjukdomar med sedvanliga uppgifter på mottagning. Ansök senast . Du behöver ha minst två års erfarenhet som specialist inom ögonsjukdomar samt relevant erfarenhet

17 april 2024
Sista ansökan:
1 maj 2024
Jobba Som Festsäljare

Sök jobbet som säljare på More Than Love för att jobba som festsäljare! Pratar du flytande svenska & vill jobba som festsäljare? Sök jobbet nu! När du har sökt jobbet SMS:ar More Than Love dig dagen efter för att boka en telefonintervju. Svara i tid till telefonintervjun för att få jobbet & jobba som festsäljare. Sök Nu! 😃 Erbjuds: ∙ Hög provision ∙ Jobba på fester, deltid & flexibelt ∙ Sälj- & produktutbildning Krav: ∙ Flytande svenska i tal & skrift ∙ Vill sälja vuxenprodukter ∙ Driven & resultatorienterad

17 april 2024
Sista ansökan:
17 maj 2024
Produktledare Marina verkanssystem

Är du driven, strukturerad och har förmåga att samarbeta med andra? Vill du arbeta i kvalificerade projekt med syfte att bidra till att göra Sverige och världen säkrare? Då kan du vara den vi söker. Arbetsuppgifter Det marina området kommer under de kommande åren ha en spännande utveckling! Befintlig förmåga ska vidmakthållas men också utvecklas och kompletteras med nya fartyg och nya verkanssystem. Vi ska bland annat anskaffa vapensystem till två stora fartygsprojekt, vi ska även utveckla minröjningsförmågan och bidra till Sveriges medlemskap i NATO. Som produktledare kommer du främst att arbeta som kravställare mot våra projekt när det gäller att omsätta Försvarsmaktens förmågekrav till tekniska lösningar. Projekten upphandlar system bland annat för integration på fartygen, men även behov av förbättringar, samt andra åtgärder, här är din roll att göra det möjligt att ta tekniskt designansvar. Det betyder att du kommer vara en viktig del i projektarbetet och ansvara för att projekten tar han om alla aspekter så som systemsäkerhet, systemlivcykelplanering, kvalitetssäkring, och konfigurationsledning. I ansvaret ligger även att ta fram förslag till åtgärder för att korrigera eventuella funktionella och säkerhetsmässiga felaktigheter. Du kommer att delta i anskaffnings- och vidmakthållandeprojekt, vilket innebär att du är involverad i planering, genomförande och uppföljningar, för att säkerställa materielens tekniska funktion över hela dess livscykel. På enheten Marin Ytstridssystem Vapen är vi ett bra gäng som värdesätter ömsesidigt förtroende och att ta eget ansvar. Vi har högt i tak och delar gärna med oss av vår kunskap. Vi har roligt på jobbet samtidigt som vi är professionella mot både Försvarsmakten och leverantörer.  Vi satsar mycket på utbildning och har en lärande organisation med ett öppet klimat och trevliga arbetskamrater. Tjänsten är placerad i Stockholm, men placering i Karlskrona går att diskutera Vi söker dig som Du är civil-/högskoleingenjör eller har motsvarande kompetens med teknisk och/eller militär inriktning. Du ska gärna ha kunskap om tekniskt arbete såsom systemutformning och/eller dokumentation. Erfarenhet av arbetet med tekniska system inom Försvarsmakten är meriterande. Vi tror att du har erfarenhet från tekniskt projektarbete inom marina system. Har du arbetat med komplext tekniskt systemarbete och systemsäkerhet kommer du känna igen dig men ändå få nya utmaningar. Det är bra om du har erfarenhet av verifiering och validering av system där du arbetat med provning gentemot en kravbild och en teknisk specifikation. Du kommunicerar obehindrat på svenska och engelska, i tal såväl som i skrift. Vi lägger stor vikt vid dina personliga egenskaper. Du har god samarbetsförmåga, samtidigt som du har förmåga att fungera väl i en arbetsgrupp så är du självgående och tar ansvar för din uppgift. Du visar gott omdöme vid uttalanden, agerande och beslut samt gör korrekta avvägningar och prioriteringar. Vidare är du strukturerad, kvalitetsmedveten och trivs med att arbeta efter uppsatta mål. Du förblir motiverad och effektiv trots bakslag, är trygg, stabil och har god självinsikt. Tjänsten kan komma att innebära resor såväl inom som utom Sverige. Då flera av våra leverantörer ligger utanför allmänna kommunikationer behöver du inneha körkort Klass B. Om oss Inom Verksamhets Område (VO) Marin arbetar vi med anskaffning, leverans och vidmakthållande av produkter inom det maritima området, i första hand åt Försvarsmakten. Med professionella medarbetare genomför och utvecklar vi verksamheten i nära samarbete med Försvarsmakten och industrin. VO Marin består av ca 250 medarbetare fördelade på tre avdelningar som är spridda på tre platser; Stockholm, Karlskrona och Malmö. Enheten Ytstridssystem Vapen består av personal med kompetens inom projekt och produktledning med teknisk inriktning mot de verkanssystem som finns ombord på Marinens fartyg. Systemen som vi arbetar med är bl.a. robotsystem, artillerisystem och minröjningssystem. Hos oss sitter även medarbetare med kompetens inom ILS, systemsäkerhet och IT-säkerhet. Vi är i dag 21 personer, men vi behöver bli fler för att kunna möta behoven av driven personal i de stora projekten som startar de närmaste åren. FMV – Försvarets materielverk På FMV är du med och bidrar till att göra Sverige och världen säkrare. Vi upphandlar, utvecklar och levererar materiel och tjänster till det svenska försvaret. I vår vision ”Rätt materiel för ett starkare försvar” ryms vårt arbete och våra leveranser till Försvarsmakten av allt från helikoptrar, ubåtar, stridsflygplan och snörade kängor till kompasser, radarstationer, pansarterrängbilar och kuddar. Bredden i vårt uppdrag ger dig möjligheten att jobba med spännande innehåll, människor och projekt. Vi sätter värde på ömsesidigt förtroende och på ett hållbart arbetsliv. Därför erbjuder vi alla våra anställda ett brett utbud av utbildningar, kompetensutveckling och träning. Vill du vara med och utveckla framtidens försvar? Sök tjänsten via FMV:s webbplats. Vi vill ha dina ansökningshandlingar på svenska. Våra fackliga företrädare är SACO Stefan Hållander OFR/S Madeleine Lithander OFR/O Henry Joona och SEKO Peter Andersson. Alla nås på telefon 08-782 4000 (FMV Växel). #LI-Hybrid eller #LI-Onsite? Vid frågor ber vi dig kontakta Ulrika Tode på telefon 08-782 4000. Sista ansökningsdag är 2024-05-13. Välkommen med din ansökan. FMV finns för landet, i många delar av landet. Som medarbetare hos oss får du både en trygg och utmanande anställning och ett stort eget ansvar. För att jobba hos oss behöver du vara svensk medborgare och genomgå en säkerhetsprövning, i enlighet med säkerhetsskyddslagen. Vi tillämpar provanställning och som anställd kommer du att krigsplaceras utifrån totalförsvarets behov. Ansökningar till denna befattning kommer endast tas emot via FMV:s webbplats eller via vår registratur. Vi har redan gjort vårt medieval, därför undanber vi oss samtal från dig som vill sälja annons- och rekryteringstjänster.

17 april 2024
Sista ansökan:
13 maj 2024