Lediga jobb i Krokom

Sök totalt 51 lediga jobb i Krokom

Sjuksköterska Natt Tullkvarnsvägen

Vi söker ensjuksköterska som vill vara med och påverka verksamheten Som sjuksköterska i Forenede Care är du en viktig del i organisationen och där din kompetens värdesätts högt. Du är en del av teamet och har en arbetsledande roll med stora möjligheter att påverka verksamheten. Här kommer du att arbeta: Tullkvarnsvägen är ett särskilt boende med 60 platser varav 10 platser är avsedda för korttids- och växelvård. De gemensamma utrymmena i byggnaden är öppna, levande, överblickbara och blir naturliga mötesplatser. Runt huset finns det balkonger i olika väderstreck och en takterrass med växthus. Trädgården erbjuder en varierad utemiljö för aktiviteter, vila, sommardjur, plantering, boulespel och mycket annatVem är du? Du är ansvarstagande, självständig och trygg med att göra prioriteringar och leda andra. Du trivs med att handleda personal i hälso- och sjukvårdsfrågor, är prestigelös och motiveras av, att tillsammans med dina kollegor, organisera omvårdnaden på bästa sätt. I din roll ingår att ha kontinuerlig dialog med närstående och informera vid förändringar i hälsotillståndet. Du samarbetar med kollegor, läkare och eventuellt andra, både interna och externa, kontakter för att säkerställa en god omvårdnad Känner du igen dig i ovan? Sök redan idag, vi rekryterar löpande! Beskrivning av tjänsten Vi söker just nu en ny kollega för nattjänstgöringpå deltid. Vi tillämpar 6 månaders provanställningmed startdatum efter överenskommelse. Legitimerad sjuksköterska Goda kunskaper i svenska och engelska i tal och skrift Meriterande Vi ser gärna att du har tidigare erfarenhet inom äldreomsorg. För att trivas i tjänsten bryr du dig om dina medmänniskor, är bra på att skapa relationer, har ett stort engagemang och är serviceinriktad. Hos oss jobbar vi i team såväl som självständigt så det är viktigt att du är bekväm i den miljön. Känner du igen dig i ovan? Sök redan idag, vi rekryterar löpande! Innan vi erbjuder anställning ska du uppvisa oöppnat utdrag ur polisens belastningsregister. Vi efterfrågar även uppvisning av giltigt svenskt arbetstillstånd, exempelvis ett pass eller godkänt arbetstillstånd från Migrationsverket. Vad får du av oss? Påverkan. Vi jobbar ständigt för förbättring för att kunna erbjuda den mest högkvalitativa omsorgen och som undersköterska får du dagligen möjlighet att påverka hur vi arbetar. Personlig utveckling samt kompetensutveckling. Vi kompetensutvecklar oss tillsammans för att tillsammans växa och nå företagets mål. Trygghet och kollektivavtal. Du får en långsiktig och engagerad arbetsgivare som ser människor som sin viktigaste resurs. Motion. Friskvårdsbidrag. Om Forenede Care Forenede Care är ett av Sveriges ledande vård- och omsorgsföretag med 7400 medarbetare. Vi har varit verksamma i Sverige sedan 1998. Hos oss kan du vara trygg som arbetstagare då vi ser våra medarbetare som vår viktigaste resurs. Med en kultur fylld av värme, glädje och stort engagemang arbetar vi kvalitativt med fokus på att alla vi arbetar för att alla ska få leva livet, hela livet. Utöver äldreboende har vi verksamheter som bedriver hemtjänst, ASiH, palliativ vård, personlig assistans och hemsjukvård. Lön Vi tillämpar individuell och marknadsanpassad lönesättning. Sista ansökningsdag Ange datum 24-04-30 Kontaktperson Ewa Wänseth, verksamhetschef E-post: [email protected] Telefonnummer: 079-099 82 00 Du är efterlängtad - välkommen till oss!

27 mars 2024
Sista ansökan:
12 september 2024
Speciallärare/lärare åk F-3, Ås skola

Ett jobb med plats för variation och växtkraft Vill du arbeta för att alla elever ska få en möjlighet att nå så långt som möjligt i sin kunskapsutveckling samt lära för livet? Vill du ha en huvudroll i en organisation som växer och utvecklas? Till Ås skola behöver vi nu en lärare till arbetslaget åk F-3! Krokom, kommunen mitt i Jämtland Krokom är en kommun med dryga 15 000 invånare, mitt i Jämtlands län. Kommunen växer befolkningsmässigt för varje år, både vad gäller invånare och nyföretagande eftersom människor inte bara flyttar hit utan även stannar kvar. Vi arbetar aktivt för att få fler företag, fler boende och fler besökare. Krokoms kommun ingår i samiskt förvaltningsområde, vilket innebär att arbeta för att stärka det samiska språket, att synliggöra kulturen och ge samerna inflytande. Barn- och utbildningsförvaltningen, med ca 800 medarbetare och 20 rektorer, ansvarar för verksamheten i grundskola F-9, anpassad grundskola, fritidshem och förskola, bibliotek samt kost och lokalvård. Var femte invånare är barn eller skolungdom yngre än 12 år. Vi har 16 grundskolor och 21 förskolor spridda över hela kommunen. Ås skola är en F-9 med ca 500 elever. Vi arbetar i nära samarbete för att skapa helhetslösningar för eleverna. Arbetet utgår från elevens möjlighet till utveckling och lärande under hela dagen. Vi har en hög andel behöriga lärare och erhåller en god undervisningskvalitet. Vi arbetar med kollegialt lärande och bedriver systematiskt utvecklingsarbete tillsammans med elevhälsan. Vi månar om varandra, elevernas arbetsmiljö och arbetar målinriktat med trygghet och trivsel. Vi ser styrkan av att vara en F-9 skola och lära av varandra mellan alla stadier. Välkommen som speciallärare på Ås skola Huvuduppgiften i arbetet är att undervisa elever i årskurserna F-3 enskilt samt i grupp. Den större delen av tjänsten kommer att vara som speciallärare men även viss undervisning som klasslärare kan ingå. Inlärning kan ske på många sätt och alla elever är olika och har olika behov. Du kommer hela tiden få omedelbar feedback på din insats i form av nyfikna frågor, ögonbryn som höjs, skratt och diskussioner som uppstår. Att undervisa och stimulera eleverna utifrån de kommunala och nationella målen är huvuduppgiften i arbetet. Att inspirera, motivera och väcka nyfikenhet hos eleverna att själva söka den kunskap de behöver är en annan viktig del i arbetet, liksom att stödja eleverna i deras personliga utveckling så att de fungerar socialt i samhället. Andra viktiga uppgifter i läraryrket är att uppmärksamma utvecklingsbehov och driva utveckling av verksamheten mot uppställda mål och att bidra till skolans utveckling. Det finns stora möjligheter för dig att använda dina kunskaper och erfarenheter för att tillsammans med dina kollegor vidareutveckla verksamhetens arbetsformer. Din kompetens Lärarutbildning med behörighet och legitimation för årskurserna 1–3. Du är väl förtrogen med skolans styrdokument och kan omsätta dem i det dagliga arbetet. För att trivas i uppdraget ser du arbetslaget som en resurs och det är självklart för dig att på ett positivt sätt bidra till att lösa gemensamma uppgifter. Vi fäster stor vikt vid ditt intresse för att delta i utvecklingsarbete och din förmåga till samarbete. Du har empatisk förmåga att kunna förstå elevernas behov och möta dem där de befinner sig samt för att kunna lyssna, uppmuntra, stimulera och utmana dem att utvecklas vidare. Du har ett inkluderande förhållningssätt. Erfarenhet av att arbeta med lågaffektivt bemötande och pedagogiskt utvecklingsarbete är meriterande. Övrig information Tjänsten är en tillsvidareanställning på 100% med tillträde 2024-08-14 Sista ansökningsdatum 2024-04-12 Inför rekryteringsarbetet har vi tagit ställning till rekryteringskanaler och marknadsföring. Vi undanber oss därför kontakt med säljare. Fackliga företrädare nås via kommunens kundcenter, 0640-161 00 Välkommen med din ansökan!

26 mars 2024
Sista ansökan:
12 april 2024
Nattugglor till hälsa och sjukvård i Krokom

Distriktssköterskor, tim- och sommarvikarier till kvälls- och nattverksamheten. Arbetet på natten är ett meningsfullt och varierat arbete i en arbetsgrupp som har lång erfarenhet och fokus på trygg och säker vård och omsorg. Arbetslaget har varierad och bred kompetens och planerar upplägget för arbetspassen tillsammans. Vi behöver stärka upp vår enhet med fler fantastiska distriktssköterskor, som kan arbeta på timmar och som sommarvikarier. Vi behöver dig! Välkommen till Krokom, kommunen mitt i Jämtland Krokoms kommun har nära till både stad, fjäll och fiskevatten. I kommunen och dess närområde finns fantastiska möjligheter till ett rikt kultur- och friluftsliv och närhet till goda kommunikationer till övriga Sverige. Till sommaren erbjuds ett sommarpaket med gratis boende och ett välkomstpaket för vandring, cykling eller fiske för att du ska få ut så mycket som möjligt av din vistelse hos oss. Distriktssköterska i kvälls- och nattverksamheten Som distriktssköterska i kvälls- och nattverksamheten utgår du från Krokoms centralort och arbetar med hela kommunen som arbetsfält. Det är ett fritt och självständigt arbete där du tillsammans med vård- och omsorgspersonalen tillgodoser hälso- och sjukvårdsinsatser med hög kvalitet. Målgruppen bor i både ordinärt boende, särskilt boende och inom kommunens LSS-verksamhet. Arbetsuppgifterna innebär till stor del att bedöma, åtgärda, utvärdera och dokumentera hälso- och sjukvårdsinsatser. Dokumentationen sker i Viva och Cosmic Link och vi använder det digitala signeringsverkyget MCSS från Appva. Vi har bra samarbeten med Storsjögläntan (palliativa teamet), 1177 och ambulanspersonal. Din kompetens Du är distriktssjuksköterska eller sjuksköterska med en vidareutbildning som arbetsgivaren bedömer som relevant, till exempel vård av äldre. Vi räknar med att du har hög omvårdnadskompetens och en god förmåga att fatta självständiga beslut och göra etiska ställningstaganden, eftersom du är ensam i din roll under nattpassen. Du är flexibel, prestigelös och delar gärna med dig av din kompetens. Som person är du serviceinriktad och lyhörd och bidrar till en positiv stämning under arbetspassen. Du har goda kunskaper inom svenska språket och lätt för att uttrycka dig i tal och skrift. För arbetet krävs att du har körkort för bil. ”Hälsning från din blivande chef” Hej! Jag heter Therese och arbetar som enhetschef för de distriktssköterskor som arbetar natt i Krokoms kommun. Jag arbetar för ett hållbart och långsiktigt arbetsliv genom att skapa en god arbetsmiljö och som medarbetare är du en viktig lagspelare. Tillsammans, genom kommunikation och god dialog, driver vi utvecklingen av verksamheten framåt. Jag söker dig som är trygg i din roll och kan fatta självständiga beslut under natten. Kom och bli en del av mitt fantastiska arbetslag! Övrig information Timanställning och/eller sommarvikariat, juni – augusti. Arbetstider: kväll 16:00 - 23:30, natt 18:00 - 07:00. Sista ansökningsdag 2024-06-02 Vi har en löpande rekrytering, så vänta inte med att skicka in din ansökan! Inför rekryteringsarbetet har vi tagit ställning till rekryteringskanaler och marknadsföring. Vi undanber oss därför kontakt med säljare. Emma Bergström, 0640-165 64 eller 0640-165 63

26 mars 2024
Sista ansökan:
2 juni 2024
Musiklärare till Krokoms kulturskola

Ett jobb med plats för växtkraft! Kulturskolan är mötesplatsen för elever i grundskolan som vill upptäcka glädjen och kreativiteten i musik och sång. Till kulturskolan i Krokoms kommun söker vi nu en musiklärare för Krokoms elever åk 1–9. Sök till oss och gör skillnad på riktigt! Krokom, kommunen mitt i Jämtland Krokom är en kommun med dryga 15 000 invånare, mitt i Jämtlands län. Kommunen växer befolkningsmässigt för varje år, både vad gäller invånare och nyföretagande eftersom människor inte bara flyttar hit utan även stannar kvar. Vi arbetar aktivt för att få fler företag, fler boende och fler besökare. Krokoms kommun är en av de barnrikaste kommunerna i norr. Krokoms kommun ingår i samiskt förvaltningsområde, vilket innebär att arbeta för att stärka det samiska språket, att synliggöra kulturen och ge samerna inflytande. Barn- och utbildningsförvaltningen, med ca 800 medarbetare och 20 rektorer, ansvarar för verksamheten i grundskola F-9, anpassad grundskola, fritidshem och förskola samt kost och lokalvård. Var femte invånare är barn eller skolungdom yngre än 12 år. Vi har 16 grundskolor och 21 förskolor spridda över hela kommunen. Kulturskolans uppgift är att lära kommunens elever att spela instrument eller sjunga och fördjupa sitt intresse för musik, samt upptäcka andra kulturella uttryck. En dag som musiklärare i Kulturskolan Du kommer att vara en del av kulturskolans individuella-/gruppundervisning i sång, gitarr, piano, pop- och rockensemble, låtskrivande/musikskapande samt musikproduktion för elever i åk 3–9. Du kommer även att till viss del ansvara för undervisning i klass i grundskolan genom olika samarbeten och projekt. Din kompetens För tjänsten som musiklärare i Kulturskolan krävs att: · du har musikhögskoleutbildning innehållande pedagogik/metodik. · du behöver kunna undervisa på fler instrument och i olika musikstilar. · du är en god pedagogisk ledare Då arbetet sker i samverkan med andra krävs även att du har god samarbetsförmåga, vilket även är viktigt för en god kommunikation med elever, vårdnadshavare, kollegor och övriga. Uppdraget som musiklärare kan ske på olika skolor i kommunen, så därför är körkort ett krav. Det är bra om du har tillgång till egen bil. Det är meriterande om du: · har god kännedom om röst och sångteknik då du kommer att undervisa i sång. · kan undervisa i låtskrivande/musikskapande och musikproduktion. Du som person behöver: · vara engagerad och ha ett genuint intresse för ungdomars utveckling och lärande. · ha förmåga att lyssna, uppmuntra, inspirera och utmana eleverna att utvecklas vidare · ha stor flexibilitet, då schema och elevunderlag kan ändras under terminen Övrig information Tjänsten är en tillsvidaretjänst på 80%, med möjlighet till utökning. Sista ansökningsdag 24-04-08. Tillträde 2024-08-15 Intervjuer och rekrytering sker löpande, så vänta inte med att skicka in din ansökan. Fackliga företrädare nås via kommunens kundcenter, tel. 0640 161 00 Vår värdegrund och din växtkraft Vårt arbete ska genom­syras av våra värdeord Välkomnande – Här är alla välkomna! Modig – Vi har mod att anta utmaningar, vi tänker annorlunda och vi vågar fatta beslut. Nära – Vi är tillgängliga och sätter dem vi är till för i första rummet. Pålitlig – Vi är professionella, tänker långsiktigt och arbetar hållbart. Vi gör plats för din växtkraft! I vår kommun ska alla kunna vara med och påverka. Närheten och tryggheten människor emellan skapar förutsättningar för mod, idéer och glädje. Vår vision är att ge plats för växt­kraft – för företagare, familjer och för dig som medarbetare. Att jobba i Krokoms kommun innebär stora möjligheter att ut­vecklas. Vill du växa med oss?

25 mars 2024
Sista ansökan:
8 april 2024
Biståndshandläggare

Vi söker dig som gillar variation i arbetet och drivs av möjligheten att kunna utvecklas! Är du socionom? Eller har du annan högskoleutbildning som kan vara passande i rollen som handläggare på bistånd? Är du därtill mån om att trivas på jobbet och önskar vara en del av en engagerad arbetsgrupp så skicka in din ansökan idag! Krokom, kommunen mitt i Jämtland Krokom är en kommun med dryga 15 000 invånare, mitt i Jämtlands län. Kommunen växer befolkningsmässigt för varje år, både vad gäller invånare och nyföretagande eftersom människor inte bara flyttar hit utan även stannar kvar. Vi arbetar aktivt för att få fler företag, fler boende och fler besökare. Krokoms kommun ingår i samiskt förvaltningsområde, vilket innebär att arbeta för att stärka det samiska språket, att synliggöra kulturen och ge samerna inflytande. Socialförvaltningen är en stor förvaltning både sett till antal medarbetare och till bredden på uppdrag. Vi är indelade i fem verksamhetsområden och finns i hela kommunen. Här ansvarar vi för att ge vård och omsorg, stöd och service samt hälsa och sjukvård till våra medborgare som har behov av det, i alla skeden av livet. Vi gör skillnad på riktigt! Biståndsenheten tillhör verksamhetsområdet Bistånd, Hälsa- och sjukvård. På enheten arbetar enhetschef, 1:e biståndshandläggare, biståndshandläggare, SoL/LSS-handläggare, avgiftshandläggare samt anhörigkonsulent. Vi är en liten arbetsgrupp där du har nära samarbete med kollegor och enhetschef. Vi tycker att det är viktigt att trivas på jobbet! Vi är måna om varandra och jobbar för en jämn arbetsfördelning och ett nära kollegialt samarbete. Vi har årsarbetstid med möjlighet till flex och att styra över ditt schema. Här får du friskvård på arbetstid och det finns möjlighet till distansarbete i viss mån, om arbetet tillåter. Vi har även semesterväxling. En dag som Biståndshandläggare På Biståndsenheten utreder vi rätten till stöd och omsorg enligt SoL (socialtjänstlagen) och LSS (lagen om stöd och service till vissa funktionshindrade). Enheten ansvarar även för avgiftshandläggningen för äldreomsorgen samt erbjuder olika typer av stöd till anhöriga. Enheten samarbetar med många olika aktörer både internt och externt, då vi anser att teamarbete är viktigt. På bistånd har vi återkommande träffar för avstämning, kompetensutveckling och kollegialt stöd. Vi arbetar ständigt med kvalité och förbättringar på enheten något samtliga medarbetare är engagerade i på olika sätt. Dina arbetsuppgifter i huvudsak: - Handlägga ärenden utifrån SoL och ev LSS. - Utreda behov av hjälp och stöd utifrån gällande lagstiftning och praxis. Fatta beslut om insatser och följa upp beslut. - Träffa individer i behov av hjälp och stöd, åka på hembesök, delta vid olika samverkansmöten och SIP. - Delta i arbete med verksamhetsutveckling på enheten i diverse arbetsgrupper och vid metodträffar. Vi använder oss av utredningsmetoden IBIC (Individens behov i centrum). Den dagliga dokumentationen sker i verksamhetssystemet Viva och vi genomför vårdplaneringar och SIP i dokumentationssystemet Cosmic Link tillsammans med regionen. ”Hälsning från din blivande chef” Jag vill att alla medarbetare på vår enhet ska känna ett driv och en möjlighet till utveckling. Jag försöker vara lyhörd inför det och arbetar för att du ska kunna bidra med din kunskap och känna en öppenhet för dina idéer. Så skicka in din ansökan, vi kan behöva just din kunskap! Din kompetens Krav för tjänsten är att du: - har högskoleutbildning som bedöms lämplig utifrån rollen som handläggare på bistånd, exempelvis socionom, eller annan utbildning som bedöms relevant av rekryterande chef. - har dokumentationserfarenhet och datorvana - har körkort - uttrycker dig väl i tal och skrift Meriterande är om du också har: - Erfarenhet av handläggning utifrån SoL, LSS eller annan lagstiftning - Erfarenhet inom målgrupperna funktionsvarierade och äldre - Erfarenhet från arbete inom andra myndigheter Ditt arbete präglas av individfokus, gott bemötande och omdöme. Du har god förmåga att prioritera och att skapa överblick och struktur i ditt arbete, även i brådskande situationer. Du är kommunikativ och lösningsorienterad i mötet med medborgare. Du ser möjligheter och är positiv i ditt arbete. Övrig information Tillsvidare på heltid, med tillträde enligt överenskommelse. Sista ansökningsdag: 2024-04-30. Vi har en löpande rekrytering, så vänta inte med din ansökan, eftersom tjänsten kan komma att tillsättas innan ansökningstiden tar slut. Du kommer få en god introduktion där du får möjlighet att vara ”ny på jobbet” och successivt introduceras i arbetet. Inför rekryteringsarbetet har vi tagit ställning till rekryteringskanaler och marknadsföring. Vi undanber oss därför kontakt med säljare. Fackliga representanter nås genom kommunens kundcenter, 0640-161 00 Välkommen med din ansökan!

25 mars 2024
Sista ansökan:
30 april 2024
Vi söker pigga, glada sommarvikarier!

Är du social, pigg, flexibel och ansvarstagande så är detta något för dig! Just nu söker vi sommarvikarier till en av våra härliga kunder! Arbetspassen är förlagda på dygnspass och kan du starta inskolning inom en snar framtid är det ett plus! Att arbeta som personlig assistent innebär att du som person vill jobba med att hjälpa andra till ett rikt och händelsefullt liv. Du bör vara flexibel och ha förmågan att se andras behov. All kunskap du behöver får du på plats. Jag bor i Krokom dit det finns goda bussförbindelser så körkort är inget krav men då kunden har egen bil är det önskvärt. Jag som nu söker personal är en person som är på väg att bli mitt rätta jag efter tre års väntan. Jag går från kille till tjej. Jag klar med utredningen och nu väntar nästa steg men min egna process pågår konstant. Mina intressen är många och innefattar att umgås med familj och vänner, kläder, smink och sport. Är du någorlunda likasinnad är det ett stort plus. Jag har en medfödd CP-skada så dina arbetsdagar kommer också innebära att du hjälper mig i min dagliga livsföring med bland annat kommunikation där du hjälper mig att göra min stämma hörd. Du hjälper mig även med förflyttningar, personlig hygien samt matsituationer. Hittills har jag enbart haft kvinnliga assistenter. På grund av min utredning har jag inte känt mig bekväm med manliga sökande men nu öppnar jag den dörren också och vill träffa sökande av båda könen för att se hur det känns Passar beskrivningen in på dig? Tveka inte att söka! Ansök genom att gå in på www.a-assistans.se och klicka sedan på "jobba hos oss". Där skapar du ditt eget konto och profil. När profilen är klar, klicka på "lediga tjänster" och sök denna tjänst. Ansökningarna behandlas löpande så tjänsterna kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdag. Du kan också skicka en ansökan med CV och personligt brev till: [email protected] (ange referens 427). A-Assistans Leimir AB är ett privat företag som anordnar personlig assistans till assistansberättigade i hela landet. Vi har ca 600 personliga assistenter anställda. Kontor har vi i Hudiksvall, Karlstad, Göteborg, Stockholm, Östersund och Umeå. Målet med vår verksamhet är att våra kunder ska kunna leva ett så självständigt liv som möjligt. Vi har kollektivavtal: Kommunal och Fremia för personliga assistenter. Semester -, OB- ersättning och andra lönetillägg tillkommer enligt avtal. Vi erbjuder även friskvårdspeng på 2 000 kr för heltidstjänst och år, fika på arbetet och andra förmåner.

25 mars 2024
Sista ansökan:
24 april 2024
Jobba Hemma

Sök jobbet som säljare på Rojdix för att jobba hemma! Pratar du flytande svenska & vill jobba hemma? Sök jobbet nu! När du har sökt jobbet kommer du att få boka en telefonintervju. Svara i tid till telefonintervjun för att få jobbet & jobba hemma. Sök Nu! 😃 Erbjuds: ∙ Garantilön & provision ∙ Jobba hemma/på våra kontor ∙ Sälj- & produktutbildning Krav: ∙ Flytande svenska i tal & skrift ∙ Vill sälja & har jobbat med försäljning ∙ Har dator, internet & headset

23 mars 2024
Sista ansökan:
22 april 2024
Platschef

Region Drift och Underhåll består av ca 550 medarbetare och tillhör Affärsområde Anläggning. Regionen arbetar övergripande med hur vi ska bidra till att Peab blir branschens bästa företag kopplat till våra fyra målområden: nöjdaste kunderna, bästa arbetsplatserna, bästa lönsamhet och att vi ska vara ledande inom samhällsansvar. Regionen har stabil position, goda framtidsutsikter och vi arbetar hållbart med miljötänk i fokus. Tillsammans underhåller vi och sköter om Sveriges vägar och anläggningar.   Vi på Peab Drift & Underhåll Nord ska starta upp driftområde Krokom och vi söker en erfaren och driven platschef. Vill du bygga ett hållbart samhälle med oss och få möjlighet att utvecklas själv som ledare och medarbetare? Då är du välkommen att söka tjänsten.    Om tjänsten Som platschef på Peab har du en central roll i våra projekt och är den som har det övergripande ansvaret för projektets utförande. Du medverkar ofta redan från kalkylskedet, vidare in i produktion och har såväl personalansvar som arbetsmiljöansvar. Du har ekonomiskt ansvar i projektet samt ytterst ansvar över kontakt med kunder och leverantörer. Du har alltid stöttning av duktiga entreprenadingenjörer, administratörer, arbetsledare och skickliga yrkesarbetare. Som Platschef är det du som leder projektet och dina medarbetare för att nå att skapa säkra och trivsamma utemiljöer.      Kravprofil Du har utbildning inom relevant område och/eller några års erfarenhet som platschef inom branschen. Du har arbetat med liknande arbetsuppgifter tidigare. Erfarenhet från anläggning eller drift- och underhåll av vägar och vinterväghållning är meriterande. Då arbetet innebär mycket kontakt med olika aktörer har du en hög social kompetens och lätt för att samarbeta. Du inger ett professionellt intryck och har lätt för att skapa förtroende. Du har en god kommunikativ förmåga och ditt ledarskap är tydligt, närvarande och entusiasmerande. Du ska behärska det svenska språket i både tal och skrift samt ha goda IT-kunskaper. Körkort B och tillgång till bil är ett krav. Övrigt Beredskapskap ingår som en del i tjänsten.   Tjänsten är en tillsvidareanställning (provanställning tillämpas) med placeringsort Krokom.  Tillsättning sker enligt överenskommelse. Urval sker löpande.   Kontakt Rekryterande Chef: Fredric Andersson, tel. 073-333 90 21 HR partner: Ann-Christin Säärelä, tel. 073-337 19 90     Vi erbjuder I Peabkoncernen blir du delaktig i det spännande arbetet att bygga framtidens hållbara samhälle. Vi engagerar oss i sociala frågor och i frågor som rör miljön för de människor som nu och i framtiden påverkas av det vi bygger och anlägger. Vi vill tillvarata all kompetens på arbetsmarknaden och eftersträvar mångfald. Det är viktigt för oss att du delar våra kärnvärden jordnära, utvecklande, personliga och pålitliga eftersom de är grundläggande för det vi gör. Hos oss finns stora möjligheter till personlig utveckling. Vill du bygga ett hållbart samhälle med oss? Välkommen med din ansökan! Peab är Nordens samhällsbyggare med 14 000 medarbetare och en omsättning på 59 miljarder kronor. Med lokal närvaro och fokus på egna resurser utvecklar, anlägger och bygger vi vardagen där livet levs. Huvudkontoret finns i Förslöv på Bjärehalvön i Skåne. Aktien är noterad vid Nasdaq Stockholm.

22 mars 2024
Sista ansökan:
22 april 2024
Arbetsledare

Region Drift och Underhåll består av ca 550 medarbetare och tillhör Affärsområde Anläggning. Regionen arbetar övergripande med hur vi ska bidra till att Peab blir branschens bästa företag kopplat till våra fyra målområden: nöjdaste kunderna, bästa arbetsplatserna, bästa lönsamhet och att vi ska vara ledande inom samhällsansvar. Regionen har stabil position, goda framtidsutsikter och vi arbetar hållbart med miljötänk i fokus. Tillsammans underhåller vi och sköter om Sveriges vägar och anläggningar.   Vi på Peab Drift & Underhåll Nord ska starta upp driftområde Krokom och vi söker en erfaren och driven arbetsledare. Vill du bygga ett hållbart samhälle med oss och få möjlighet att utvecklas själv som ledare och medarbetare? Då är du välkommen att söka tjänsten.    Din roll: Som Arbetsledare bistår du Platschefen, planerar, leder och fördelar arbetet. Du ansvarar för delar i projektet, vilket bl.a. innefattar kvalitetssäkring, arbetsmiljö, kundkontakt, ekonomisk uppföljning, planering av personal och maskiner, fakturering samt delaktighet vid budgetarbete. Ditt ledarskap bedrivs både ute i fält samt genom hantering av alla våra digitala system.   Våra medarbetare utför drift och underhållsarbete samt anläggningsarbete på det statliga vägnätet exempelvis skyltmontage, räckesmontage, beläggningsarbete, avvattningsarbeten, slåtter och röjning, sandupptagning, TMA-körning och vinterväghållning med mera.   Rollen som Arbetsledare innebär att du får känna dig som en bidragande del av samhällsnyttan. Peab-koncernen är även mån om alla sina anställda medarbetare och det är viktigt för oss att du känner dig som en del av gemenskapen i bolaget.    Hos oss får du också möjlighet att utvecklas som medarbetare genom Peabs interna utbildningar riktat till alla våra anställda.   Kvalifikationer: Du bör ha utbildning inom relevant område och/eller några års dokumenterad erfarenhet som arbetsledare inom branschen.   Körkort för personbil är ett krav. Du har erfarenhet av att arbeta med digitala system.   Då det dagliga arbetet innebär mycket kontakt med olika aktörer har du en hög social kompetens och lätt för att samarbeta. Du inger ett professionellt intryck och har lätt för att skapa förtroende. Du har en god kommunikativ förmåga och ditt ledarskap är tydligt, närvarande och entusiasmerande. Du ser möjligheter och gillar entreprenörskap.   I tjänsten ingår beredskapstjänstgöring både vinter och sommar. Tjänsten är en tillsvidareanställning (provanställning tillämpas) med placeringsort Krokom.   Tillsättning sker enligt överenskommelse. Urval till tjänsten sker löpande.  Kontaktuppgifter: Fredric Andersson, bitr. Arbetschef, 073-333 90 21 Ann-Christin Säärelä, HR Partner, 073-337 19 90   Vi erbjuder I Peabkoncernen blir du delaktig i det spännande arbetet att bygga framtidens hållbara samhälle. Vi engagerar oss i sociala frågor och i frågor som rör miljön för de människor som nu och i framtiden påverkas av det vi bygger och anlägger. Vi vill tillvarata all kompetens på arbetsmarknaden och eftersträvar mångfald. Det är viktigt för oss att du delar våra kärnvärden jordnära, utvecklande, personliga och pålitliga eftersom de är grundläggande för det vi gör. Hos oss finns stora möjligheter till personlig utveckling. Vill du bygga ett hållbart samhälle med oss? Välkommen med din ansökan! Peab är Nordens samhällsbyggare med 14 000 medarbetare och en omsättning på 59 miljarder kronor. Med lokal närvaro och fokus på egna resurser utvecklar, anlägger och bygger vi vardagen där livet levs. Huvudkontoret finns i Förslöv på Bjärehalvön i Skåne. Aktien är noterad vid Nasdaq Stockholm.

22 mars 2024
Sista ansökan:
22 april 2024
Bussförare till Connect Bus i Åre Kommun!

Vill du vara med och påverka tusentals länsbor i deras vardag?  Vi söker nu bussförare till Connects Bus depåer i Åre kommun!  Information om tjänsten Professionals Nord söker i samarbete med Connect Bus bussförare till Åre kommun. Tjänsten är en direktrekrytering vilket innebär att rekryteringsprocessen sker genom Professionals Nord och att du anställs direkt hos Connect Bus. Den här rekryteringsprocessen hanteras av Professionals Nord och Connect Bus önskemål är att alla frågor kring tjänsten går till [email protected] Om Connect Bus Connect Bus och Karlsson Buss från Sverige bildar tillsammans med norska Torghatten Buss, Norgesbuss, Trønderbilene och Sørlandsruta en nordisk busskoncern där fokus ligger på hållbarhet, digitalisering och att tillsammans vara det ledande bussföretaget i Norden som driver branschen framåt. De är idag 3700 medarbetare, 2700 fordon, 64 depåer och finns över hela Sverige och Norge som en av de största kollektivtrafikoperatörerna.  Connect Bus är ett företag som värderar sina medarbetare och strävar efter att vara den bästa arbetsgivaren i branschen. Det huvudsakliga målet är att få fler att välja att resa med kollektivtrafiken samt att göra varje resa till en positiv upplevelse för resenären.  Arbetsuppgifter Som bussförare har du ett varierat arbete med körningar inom Åre kommun. Du har det yttersta ansvaret för resenärerna i bussen och ser till att alla ombord får en trygg och trevlig resa. Under resorna håller du trafikledning samt resenärer informerade om eventuella avvikelser eller trafikstörningar, och du trivs med att arbeta självständigt samt har en god förmåga att hantera stressiga situationer.  Vi söker dig som trivs med att vara företagets ansikte utåt, har lätt för att samarbeta med nya människor och trivs i en roll med mycket social kontakt och kundbemötande. Du är därför serviceinriktad, lösningsorienterad och månar om en god upplevelse för varje resenär. Vidare krav: • du har D-körkort • du har YKB-utbildning • du har digitalt färdskrivarkort • du behärskar svenska i tal och skrift • du har god körförmåga och månar om miljövänlig körning Har du även DE-kort är detta väldigt positivt. START: enligt överenskommelse STAD: Åre kommun (depåer finns i Åre, Järpen och Hallen) URVAL: Sker löpande KONTAKT: Emelie Steen #connect-bus #buss #chaufför #förare #åre Sök tjänsten nedan genom att fylla i din information samt bifoga dokument. Logga gärna vidare in på "Mina sidor" efter att du bekräftat ditt konto, här kan du skapa din kandidatprofil vilket utökar din chans till drömjobbet! Vi går igenom urvalet löpande och kan därför ha gått vidare med kandidater innan annonsen stängs ner. Vi tar tyvärr inte emot ansökningar via mail men har du frågor kring tjänsten är du välkommen att kontakta oss på [email protected]

22 mars 2024
Sista ansökan:
21 april 2024