Lediga jobb i Lessebo

Sök totalt 29 lediga jobb i Lessebo

Administratör med inriktning lön och ekonomi till Lessebo ÅC

Är du en driven person som har erfarenhet av löpande lönehantering och ekonomiarbete? Nu har du chansen att vara en del av Lessebo ÅC:s fortsatta framgångssaga. Lessebo ÅC är ett anrikt transportsäljande företag med sitt säte i Lessebo sedan 1942. Företaget expanderar och söker nu en engagerad och noggrann administratör med erfarenhet inom områdena lön, ekonomi och HR. Hos Lessebo ÅC får du inte bara ett jobb, du blir en del av en familjär arbetsmiljö där du kommer att få möjlighet att utvecklas och växa i din roll. Den här tjänsten är en direktrekrytering vilket innebär att rekryteringsprocessen hanteras av Maxkompetens och du anställs direkt hos Lessebo ÅC. Dina arbetsuppgifter I rollen som administratör hos Lessebo ÅC kommer du att vara spindeln i nätet för företagets administrativa processer. Du kommer ha en bred och varierad roll där du arbetar nära olika funktioner inom företaget. Dina huvudsakliga arbetsuppgifter inkluderar: Löneadministration och hantering av lönerelaterade ärenden såsom lönekörning, reseräkningar och traktamenten. Stödja i ekonomiska processer som exempelvis löpande bokföring, redovisning av in- och utbetalningar samt supportera i andra delar av ekonomiarbetet såsom bokslut och årsredovisning. Stötta upp i rekryteringsprocesser, hantera anställningsavtal och planera onboarding av nyanställda. Hantera utbildningsadministration och tillbudsrapportering. Övriga förekommande administrativa uppgifter. Din profil Vi söker dig som har några års erfarenhet av administrativt arbete inom områdena lön, ekonomi och HR. För att lyckas i rollen som administratör hos Lessebo ÅC är det viktigt att du är noggrann, driven och har en god kommunikativ förmåga. Du har ett strukturerat tillvägagångssätt med förmågan att se till helheten samtidigt som du uppmärksamma detaljerna. Som person är du nyfiken, ansvarsfull och trivs med att arbeta i en självständig roll där du tar egna initiativ. Vidare trivs du i att arbeta i en mindre arbetsgrupp där ni tillsammans når framgångsrika mål och har roligt på vägen. För att vara aktuell för tjänsten har du som söker: Eftergymnasial utbildning inom lön eller ekonomi, alternativt likvärdig arbetslivserfarenhet. Goda kunskaper i svenska och engelska, både i tal och skrift.? Goda kunskaper i Office 365, främst inom Word och Excel. Erfarenheter som vi ser som meriterande för tjänsten är: Kunskaper inom arbetsrätt. Erfarenhet från att arbeta i lönesystemet Kontek. Tidigare erfarenhet från transportbranschen och dess kollektivavtal. Övrig information Placeringsort: Lessebo Start: Enligt överenskommelse Varaktighet: Tillsvidare Arbetstid: Heltid, dagtid Lön: Individuell lönesättning tillämpas Lessebo ÅC har valt att samarbeta med Maxkompetens i denna rekryteringsprocess. Har du frågor angående tjänsten så kontakta gärna ansvarig rekryterare på Maxkompetens, Elin Tornhed på telefon 0730-56 55 54. Urval och intervjuer kommer ske löpande i denna process så ansök gärna på www.maxkompetens.se redan idag! Ansökningar via e-post mottages ej på grund av GDPR. Om Maxkompetens Maxkompetens är ett av Sveriges ledande rekrytering och bemanningsbolag sedan 2003 och har kontor på fem orter fördelade på Kristianstad, Växjö, Halmstad, Borås och Stockholm. Varje år tillsätter vi över 1200 jobb och varje dag har vi ca 280 konsulter ute på uppdrag. Våra kompetensområden är HR & Lön, Ekonomi & Finans, Kundtjänst & Administration, Marknad & Försäljning, It & Teknik, Inköp & Logistik, Industri. Varje människa har en fantastisk potential. Det är viktigt att ta vara på alla människors kompetens och erbjuda dem möjligheten att uppnå sina drömmar. Genom omsorgsfullhet, väl fungerande rekryteringsprocesser och hög kompetens hjälper vi människor och företag att mötas och lyckas tillsammans. En bättre värld helt enkelt! Vi är ett auktoriserat bemanningsföretag med kollektivavtal, försäkringar, friskvård och tjänstepension. Om kunden Lessebo ÅC är ett anrikt transportsäljande företag med sitt säte i Lessebo sedan 1942. Vi är ett brett företag indelade i flera olika verksamhetsgrenar för att kunna stå våra kunder till tjänst. I organisationen sysselsätter vi idag cirka 90 personer, har 60 egna fordon av olika slag som varje år kör motsvarande 100 varv runt jordklotet. Vi är starkt präglade av mottot nöjda kunder är ett villkor för vår existens. Lessebo ÅC skall med hög kvalitet, service, kompetens och miljöhänsyn erbjuda och utveckla för kunden attraktiva lösningar avseende transporttjänster. Alla som blir berörda av vår verksamhet skall vara fast övertygande om att varje tjänst skall vara en rekommendation för kommande affärer.

24 april 2024
Sista ansökan:
23 maj 2024
Servitör/Servitris, sommarjobb

SOMMARJOBB – Sommarcafé Transjö VILL DU JOBBA MED OSS I SOMMAR? Vi söker personal som är trevlig, serviceinriktad och intresserad av att vara en del av våran trevliga verksamhet. Transjö Sommarcafé öppnades 2022 med en utomhuscafé som säljer hambakade kakor, makor, kaffee och olika dryck. OBS: Ansökningen ska inehålla CV och personligt brev och man behöver körkort för att komma till Transjö!!!!! Om jobbet och arbetsuppgifter: Vi söker personal för deltid under sommarmånaderna juni, juli och augusti. Der är önskvärt om du tidigare har jobbat inom café eller restaurang och är över 16 år. Eftersom många tourister är från utomlands är det en stor fördel om du är flytande på engelska. Vi söker dig som är serviceinriktad och klarar av fasvis hög tempo. Vi vill att du som är intresserad av att delta i hela vår verksamhet med allt vad det innebär. Såsom trevligt kundbemötande, servering, kassatjänst, diska, förberedelse av mat och dryck, försäljning, mm. Anställning kommer ske efter behov, tanken är dock att du jobba här minst två dagar i veckan. Är du intresserad av att jobba i fina Transjö, välkommen skicka in din ansökan per majl senast den 30 april. Bifoga personligt brev, cv och ev referenser. Jag ser fram emot att höra från dig! Med vänliga hälsningar, Esther OBS: Ansökningen ska inehålla CV och personligt brev och man behöver körkort för att komma till Transjö!!!!!

24 april 2024
Sista ansökan:
24 maj 2024
Baka med lust & glädje i Kosta

Vi på Kosta bageri söker efter en bagere med kunskap inom bageri & konditori. Arbetet innebär tidiga morgnar, både vardagar & helger. Du ska gilla att både baka bröd och skapa vackra bakverk från grunden. Vi söker dig som är glad & morgonpigg, positiv & kreativ, gillar högt tempo och är stresstålig. - erfarenhet av yrket och van att jobba självständigt. - kassa-erfarenhet och god kund service. - god kunskap i det svenska språket Vi erbjuder ett härligt arbetslag med högt i tak. Vi brinner för det genuina hantverket, här finns inga genvägar eller färdigköpta bakverk. Vi matar vår egen surdeg, bakar levain- och rågsurdegslimpor samt baguetter. Vi kavlar våra egna wienerbröd och croissanter. Avtalsenlig lön. Boendemöjligheter finns. Kosta ligger mellan Växjö & Kalmar, i hjärtat av Glasriket. Skicka ansökan & CV till [email protected]

24 april 2024
Sista ansökan:
24 maj 2024
Semestervikarie alternativt timvikarie

Vill du erbjudas ett spännande och utvecklande jobb samtidigt som du arbetar för att dagligen ge människor ett bra liv? Vill du dessutom få möjlighet att utvecklas på ett företag som har engagemang, glädje och ansvar som ledord? Då har du möjligheten att söka jobb hos oss på Humana. I rollen kommer du tillsammans med oss att arbeta efter vår vision – Alla har rätt till ett bra liv. Om tjänsten Beskriv enheten, målgruppen och omgivningen Vi söker nu en ny boendestödjare till vår verksamhet. Som boendestödjare arbetar du med människor som behöver stöd med sin dagliga livsföring. I rollen arbetar du med att: - Ge individuellt stöd, omvårdnad och serviceinsatser - Planerar och genomför aktiviteter med klienten - Genomför delegerade hälso- och sjukvårdsuppgifter Du arbetar både självständigt och i nära samarbete med kollegor Vem är du? - Utbildning som undersköterska, specialpedagog eller beteendevetare - Erfarenhet från liknande verksamhet - Kunskaper inom lågaffektivt bemötande, tydliggörande pedagogik - Goda kunskaper i svenska i tal och skrift då dokumentation är en stor del av arbetet - B-körkort Som person är du serviceinriktad, uppmärksam och tillmötesgående. Tjänsten som boendestödjare ställer även krav på tålamod, flexibilitet och lyhördhet. Som medarbetare på Humana tar vi ett gemensamt ansvar för vår arbetsmiljö och strävar efter att skapa ett gott klimat på enheten och i arbetsgruppen genom ett respektfullt bemötande. Stor vikt kommer därför att läggas vid personlig lämplighet. Vi erbjuder Engagerade kollegor som har en god sammanhållning och drivs av viljan att förbättra kvaliteten i vår verksamhet. Humana har kollektivavtal, tjänstepension, försäkringar, friskvårdsbidrag samt en intern lärportal med ett brett utbud av utbildningar. Vad händer nu? Urval sker löpande vilket innebär att tjänsten kan komma att bli tillsatt innan sista ansökningsdagen. Skicka därför gärna din ansökan redan idag! Inför anställning lämnas utdrag ur belastningsregistret. Vi undanber oss vänligen men bestämt direktkontakt med bemannings- och rekryteringsföretag samt försäljare av ytterligare jobbannonser. Vill du veta mer om tjänsten eller rekryteringsprocessen är du varmt välkommen att kontakta oss. Om Humana Humana är ett ledande nordiskt omsorgsföretag med cirka 17 000 mdarbetare som erbjuder tjänster inom individ- och familjeomsorg, personlig assistans, äldreomsorg och bostäder med särskild service enligt LSS. Humana är ett tillväxtbolag med fokus på hög kvalitet och nöjda kunder. Hos Humana erbjuds du ett meningsfullt jobb med goda anställningsvillkor. Vi har en prestigelös arbetsmiljö där vi uppmuntrar varandra till delaktighet och att sprida glädje på jobbet. Här drivs vi av utveckling och arbetar ständigt för att förbättra kvaliteten i vår verksamhet, där du som medarbetare är en viktig del i detta arbete. Humana är börsnoterat på Nasdaq Stockholm sedan 2016 och har huvudkontor i Stockholm. Läs mer om hur det att jobba hos oss på Humana HÄR

22 april 2024
Sista ansökan:
22 maj 2024
Enhetschef till Arbete och försörjning inom individ- och familjeomsorg.

Lessebo kommun finns mitt i Glasriket och har cirka 8 500 invånare, drygt 300 företag och mer än 1 miljon besökare årligen. Kommunikationerna är goda med pendlingsavstånd till Linnéuniversitetet i Växjö och Kalmar. Vår verksamhet baseras i de fyra orterna Lessebo, Hovmantorp, Kosta och Skruv. I Lessebo kommun finns en arbetsglädje och det är lätt att lära känna varandra med ett nära samarbete förvaltningar och politiker. Hos oss ska man mötas av en god service och ett gott bemötande. Det handlar om att ha ett gott samarbete mellan medarbetare och till våra medborgare. Vi satsar på utvecklingsfrågor och tillsammans skapar vi en grön kommun som vi är stolta över och där vi värnar om varandras framtid. Lessebo kommun ska vara en attraktiv och trygg plats att leva på, för alla invånare. ARBETSUPPGIFTER Kommunens socialförvaltning är organiserad i tre verksamhetsområden; vård och omsorg med äldreomsorg och funktionsstöd, kommunens hälso- och sjukvård samt individ- och familjeomsorg. Lessebo har en sammanhållen individ- och familjeomsorg med ansvar för förebyggande verksamhet, myndighetsutövning och insatser i egen regi till målgrupper efter behov. Ansvaret för arbetsmarknadsrelaterade insatser till stöd för enskilda och näringsliv har nyligen överförts från kommunstyrelsen till socialnämnden. Organisationen för individ- och familjeomsorg har anpassats till de nya ansvarsområdena. Enheten Arbete och försörjning ansvarar för arbetsmarknadsinsatser, ekonomiskt bistånd samt budget- och skuldrådgivning. Enheten Barn och vuxen har ansvar för utredning, stöd och behandling till barn, vuxna och familjer. Till enheten hör ett stödteam med stort fokus på förebyggande och stödjande insatser. Vidare ingår i enheten boendestödjare inom ramen för socialpsykiatrins uppdrag. Totalt har verksamhetsområdet individ- och familjeomsorg cirka 35 medarbetare med verksamhetschef och två enhetschefer. Enheten för Arbete och försörjning har cirka tio medarbetare som huvudsakligen arbetar med ekonomiskt bistånd och arbetsbefrämjande insatser för att öka personers förutsättningar att nå egenförsörjning. Bland annat driver kommunen egen verksamhet som byggåterbruk och miljöverkstad. Som enhetschef är du en del av det dagliga operativa arbetet likväl som du arbetar med strategiskt arbete för utveckling av verksamheten. Du har externa kontakter med till exempel Arbetssamverkan Kronoberg, Arbetsförmedling och näringsliv. Som enhetschef för Arbete och försörjning får du en nyckelroll i att samorganisera ekonomiskt bistånd och arbetsmarknadsverksamhet. Enhetschefen ansvarar för verksamhet, ekonomi, arbetsmiljö och medarbetare. Du är som enhetschef direktrapporterande till verksamhetschefen för individ- och familjeomsorg. KVALIFIKATIONER Vi söker dig som villa vara med och utveckla socialtjänsten i Lessebo kommun. Du är en engagerad och handlingskraftig chef som genom ett coachande ledarskap för verksamheten framåt. I Lessebo kommun har vi en ledaridé som bygger på tillitsbaserat ledarskap, ett ledarskap som tagits fram utifrån vår värdegrund som bygger på ansvar, respekt, tillit, tydlighet och utveckling. Som person är du därför lyhörd och bemöter människor med respekt och omtanke. Du är trygg och stabil med förmåga att skilja på det personliga och professionella och samarbetar gärna med kolleger i organisationen. Du har förmåga att kombinera både det strategiska och operativa arbetet. Du har en god analytisk förmåga och är van vid att driva processer för att verkställa fattade beslut och nå långsiktig förbättring av verksamheten. Du är lojal och agerar efter de mål och riktlinjer som finns för verksamheten och är van att arbeta med uppföljning av både kvalitet och ekonomi. Du skapar förutsättningar för ett gott arbetsklimat, samhörighet och delaktighet i verksamheten. Din förmåga att kommunicera både muntligt och skriftligt på svenska är mycket god. Vidare har du goda kunskaper i engelska. Du har akademisk utbildning inom socialt arbete eller annan utbildning som arbetsgivaren bedömer som relevant. Meriterande är • Tidigare arbete med myndighetsutövning inom individ- och familjeomsorg, gärna med ekonomiskt bistånd • Erfarenhet från verksamhet med arbetsbefrämjande insatser • Tidigare arbete i politiskt styrd organisation, gärna inom individ- och familjeomsorg • Flera års erfarenhet som chef Vi lägger stor vikt vid personlig lämplighet. B-körkort är ett krav. ÖVRIGT Vi strävar efter en jämn könsfördelning och ser mångfald som en styrka och välkomnar därför sökande med olika bakgrund. Inför rekryteringsarbetet har vi tagit ställning till rekryteringskanaler och marknadsföring. Vi undanbeder oss därför bestämt kontakt med mediesäljare, rekryteringssajter och liknande. Vi använder e-rekrytering för att effektivisera och kvalitetssäkra rekryteringsarbetet. Alla dina uppgifter sparas på ditt CV-konto och du kan enkelt logga in och uppdatera dina uppgifter när du vill. Fyll därför i dina uppgifter så omsorgsfullt som möjligt för att ge en rättvisande bild av dig själv. Uppgifterna behandlas och sparas enligt personuppgiftslagen. Frågor om hur du ansöker och lägger in ditt CV ställer du direkt till 0771-693 693. Frågor om specifika jobb besvaras av den rekryterare eller kontaktperson som anges i annonsen. Varmt välkommen med din ansökan!

21 april 2024
Sista ansökan:
8 maj 2024
Vi söker verksamhetschef för individ- och familjeomsorg i Lessebo kommun!

Lessebo kommun finns mitt i Glasriket och har cirka 8 500 invånare, drygt 300 företag och mer än 1 miljon besökare årligen. Kommunikationerna är goda med pendlingsavstånd till Linnéuniversitetet i Växjö och Kalmar. Vår verksamhet baseras i de fyra orterna Lessebo, Hovmantorp, Kosta och Skruv. I Lessebo kommun finns en arbetsglädje och det är lätt att lära känna varandra med ett nära samarbete förvaltningar och politiker. Hos oss ska man mötas av en god service och ett gott bemötande. Det handlar om att ha ett gott samarbete mellan medarbetare och till våra medborgare. Vi satsar på utvecklingsfrågor och tillsammans skapar vi en grön kommun som vi är stolta över och där vi värnar om varandras framtid. Lessebo kommun ska vara en attraktiv och trygg plats att leva på, för alla invånare. ARBETSUPPGIFTER Kommunens socialförvaltning är organiserad i tre verksamhetsområden; vård och omsorg med äldreomsorg och funktionsstöd, kommunens hälso- och sjukvård samt individ- och familjeomsorg. Lessebo har en sammanhållen individ- och familjeomsorg med ansvar för förebyggande verksamhet, myndighetsutövning och insatser i egen regi till målgrupper efter behov. Ansvaret för arbetsmarknadsrelaterade insatser till stöd för enskilda och näringsliv har nyligen överförts från kommunstyrelsen till socialnämnden. Organisationen vid individ- och familjeomsorg har anpassats till de nya ansvarsområdena. Enheten Arbete och försörjning ansvarar för arbetsmarknadsinsatser, ekonomiskt bistånd samt budget- och skuldrådgivning. Enheten Barn och vuxen har ansvar för utredning, stöd och behandling till barn, vuxna och familjer. Till enheten hör ett stödteam med stort fokus på förebyggande och stödjande insatser. Vidare ingår i enheten boendestödjare inom ramen för socialpsykiatrins uppdrag. Som verksamhetschef får du möjlighet att tillsammans med medarbetare ta dig arbetet med att skapa värde och struktur för de olika målgrupperna utifrån socialnämndens uppdrag i den nya organisationen. Totalt har verksamhetsområdet cirka 35 medarbetare varav två är enhetschefer. Som verksamhetschef ansvarar du för verksamhet, ekonomi, arbetsmiljö och medarbetare. Verksamhetschefen ingår i socialförvaltningens ledningsgrupp och är direktrapporterande till förvaltningschefen. Som verksamhetschef för individ- och familjeomsorg har du också för socialförvaltningen i sin helhet utredande och processledande arbetsuppgifter efter uppdrag från förvaltningschef. KVALIFIKATIONER Vi söker dig som villa vara med och utveckla socialtjänsten i Lessebo kommun. Du är en engagerad och handlingskraftig chef som genom ett modernt och coachande ledarskap för verksamheten framåt. I Lessebo kommun har vi en ledaridé som bygger på tillitsbaserat ledarskap, ett ledarskap som tagits fram utifrån vår värdegrund som bygger på ansvar, respekt, tillit, tydlighet och utveckling. Som person är du därför lyhörd och bemöter människor med respekt och omtanke. Du är trygg och stabil med förmåga att skilja på det personliga och professionella och samarbetar gärna med kolleger i organisationen. Du har förmåga att kombinera både det strategiska och operativa arbetet. Du har en god analytisk förmåga och är van vid att driva processer för att verkställa fattade beslut och nå långsiktig förbättring av verksamheten. Du är lojal och agerar efter de mål och riktlinjer som finns för verksamheten och är van att arbeta med uppföljning av både kvalitet och ekonomi. Du skapar förutsättningar för ett gott arbetsklimat, samhörighet och delaktighet i verksamheten. Din förmåga att kommunicera både muntligt och skriftligt på svenska är mycket god. Vidare har du goda kunskaper i det engelska språket. Du har akademisk utbildning inom socialt arbete eller annan utbildning som arbetsgivaren bedömer som relevant. Du har tidigare arbetat i politiskt styrd organisation, gärna inom individ- och familjeomsorg. Meriterande är • Tidigare arbete med myndighetsutövning inom individ- och familjeomsorg • Erfarenhet från verksamhet med arbetsbefrämjande insatser • Flera års erfarenhet som chef Vi lägger stor vikt vid personlig lämplighet. B-körkort är ett krav. ÖVRIGT Vi strävar efter en jämn könsfördelning och ser mångfald som en styrka och välkomnar därför sökande med olika bakgrund. Inför rekryteringsarbetet har vi tagit ställning till rekryteringskanaler och marknadsföring. Vi undanbeder oss därför bestämt kontakt med mediesäljare, rekryteringssajter och liknande. Vi använder e-rekrytering för att effektivisera och kvalitetssäkra rekryteringsarbetet. Alla dina uppgifter sparas på ditt CV-konto och du kan enkelt logga in och uppdatera dina uppgifter när du vill. Fyll därför i dina uppgifter så omsorgsfullt som möjligt för att ge en rättvisande bild av dig själv. Uppgifterna behandlas och sparas enligt personuppgiftslagen. Frågor om hur du ansöker och lägger in ditt CV ställer du direkt till 0771-693 693. Frågor om specifika jobb besvaras av den rekryterare eller kontaktperson som anges i annonsen. Varmt välkommen med din ansökan!

21 april 2024
Sista ansökan:
8 maj 2024
Jobba Som Festsäljare

Sök jobbet som säljare på More Than Love för att jobba som festsäljare! Pratar du flytande svenska & vill jobba som festsäljare? Sök jobbet nu! När du har sökt jobbet SMS:ar More Than Love dig dagen efter för att boka en telefonintervju. Svara i tid till telefonintervjun för att få jobbet & jobba som festsäljare. Sök Nu! 😃 Erbjuds: ∙ Hög provision ∙ Jobba på fester, deltid & flexibelt ∙ Sälj- & produktutbildning Krav: ∙ Flytande svenska i tal & skrift ∙ Vill sälja vuxenprodukter ∙ Driven & resultatorienterad

21 april 2024
Sista ansökan:
21 maj 2024
Poolkock

Lessebo kommun finns mitt i Glasriket och har cirka 8 500 invånare, drygt 300 företag och mer än 1 miljon besökare årligen. Kommunikationerna är goda med pendlingsavstånd till Linnéuniversitetet i Växjö och Kalmar. Vår verksamhet baseras i de fyra orterna Lessebo, Hovmantorp, Kosta och Skruv. I Lessebo kommun finns en arbetsglädje och det är lätt att lära känna varandra med ett nära samarbete förvaltningar och politiker. Hos oss ska man mötas av en god service och ett gott bemötande. Det handlar om att ha ett gott samarbete mellan medarbetare och till våra medborgare. Vi satsar på utvecklingsfrågor och tillsammans skapar vi en grön kommun som vi är stolta över och där vi värnar om varandras framtid. Lessebo kommun ska vara en attraktiv och trygg plats att leva på, för alla invånare. ARBETSUPPGIFTER Lessebo kommuns måltidsverksamhet består av 6 tillagningskök och 7 mottagningskök fördelat på kommunens fyra orter. Vi är ett 40-tal medarbetare som tillagar måltider till våra matgäster i förskola, skola och omsorg. I arbetsuppgifterna ingår att servera hela måltidsverksamheten (13 ställen) med att täcka upp vid sjukdomar, semester, planerade ledigheter, VAB. Vi letar just efter dig som gillar ett omväxlande arbete där arbetsveckorna ser olika ut. I tjänsten ingår ensamarbete. Tjänstgöring enligt schema helger förekommer. Sysselsättningsgrad 80 % (Heltidsmått: 37h/v). KVALIFIKATIONER Vi söker i första hand dig med kockutbildning från hotell och restaurangprogrammet eller motsvarande köksutbildning. Arbetsuppgifterna innebär att du ska vara självgående och ha förmågan att ta ansvar fullt ut så att maten levereras i rätt tid och med rätt kvalitet. Stor vikt kommer att läggas vid förmåga att ge god service och bemötande till våra matgäster. Det är viktigt med god samarbetsförmåga både i kontakter med andra enheter såväl som i teamet i köket. Flexibilitet krävs för att bli aktuell för uppdraget. Du ska ha goda kunskaper i svenska språket i tal och skrift samt ha datorvana. Vi lägger stor vikt vid personlig lämplighet och förväntar oss att du är en god företrädare för Måltidsverksamheten. Tjänsten kan komma att tillsättas innan annonstiden är ute. B Körkort är ett krav. ÖVRIGT Vi strävar efter en jämn könsfördelning och ser mångfald som en styrka och välkomnar därför sökande med olika bakgrund. Inför rekryteringsarbetet har vi tagit ställning till rekryteringskanaler och marknadsföring. Vi undanbeder oss därför bestämt kontakt med mediesäljare, rekryteringssajter och liknande. Vi använder e-rekrytering för att effektivisera och kvalitetssäkra rekryteringsarbetet. Alla dina uppgifter sparas på ditt CV-konto och du kan enkelt logga in och uppdatera dina uppgifter när du vill. Fyll därför i dina uppgifter så omsorgsfullt som möjligt för att ge en rättvisande bild av dig själv. Uppgifterna behandlas och sparas enligt personuppgiftslagen. Frågor om hur du ansöker och lägger in ditt CV ställer du direkt till 0771-693 693. Frågor om specifika jobb besvaras av den rekryterare eller kontaktperson som anges i annonsen. Varmt välkommen med din ansökan!

18 april 2024
Sista ansökan:
28 april 2024
Lokalvårdare

Lessebo kommun finns mitt i Glasriket och har cirka 8 500 invånare, drygt 300 företag och mer än 1 miljon besökare årligen. Kommunikationerna är goda med pendlingsavstånd till Linnéuniversitetet i Växjö och Kalmar. Vår verksamhet baseras i de fyra orterna Lessebo, Hovmantorp, Kosta och Skruv. I Lessebo kommun finns en arbetsglädje och det är lätt att lära känna varandra med ett nära samarbete förvaltningar och politiker. Hos oss ska man mötas av en god service och ett gott bemötande. Det handlar om att ha ett gott samarbete mellan medarbetare och till våra medborgare. Vi satsar på utvecklingsfrågor och tillsammans skapar vi en grön kommun som vi är stolta över och där vi värnar om varandras framtid. Lessebo kommun ska vara en attraktiv och trygg plats att leva på, för alla invånare. ARBETSUPPGIFTER Som lokalvårdare hos oss på Samhällsbyggnadsförvaltningen kommer du att jobba med städning på flera av kommunens fastigheter. Skolor, förskolor mm. Vi ser att du har lätt för att samarbeta och förmåga att jobba självständigt. Du skall ha grundläggande kunskap i det svenska språket för att bland annat kunna läsa och förstå städinstruktioner, samt att kunna förstå och hantera kemikalier. Arbetet kräver god fysik och du skall vara serviceinriktad, stresstålig och flexibel. I ditt arbete tar du eget ansvar och har förmågan att organisera och prioritera. KVALIFIKATIONER Vi ser gärna att du har några års branscherfarenhet och grundläggande lokalvårdsutbildning, som tex PRYL eller SRY. Stor vikt kommer att läggas på personlig lämplighet. B-körkort för manuell vx krävs. ÖVRIGT Vi strävar efter en jämn könsfördelning och ser mångfald som en styrka och välkomnar därför sökande med olika bakgrund. Inför rekryteringsarbetet har vi tagit ställning till rekryteringskanaler och marknadsföring. Vi undanbeder oss därför bestämt kontakt med mediesäljare, rekryteringssajter och liknande. Vi använder e-rekrytering för att effektivisera och kvalitetssäkra rekryteringsarbetet. Alla dina uppgifter sparas på ditt CV-konto och du kan enkelt logga in och uppdatera dina uppgifter när du vill. Fyll därför i dina uppgifter så omsorgsfullt som möjligt för att ge en rättvisande bild av dig själv. Uppgifterna behandlas och sparas enligt personuppgiftslagen. Frågor om hur du ansöker och lägger in ditt CV ställer du direkt till 0771-693 693. Frågor om specifika jobb besvaras av den rekryterare eller kontaktperson som anges i annonsen. Varmt välkommen med din ansökan!

16 april 2024
Sista ansökan:
28 april 2024
Butiksmedarbetare Sommar 2024

Vi söker dig som vill jobba hos oss i sommar. Dina arbetsuppgifter är kassa arbete och varuplock. Detta medför att du skall förstå och kunna prata svenska, då du har mycket kontakt med kunder. Lön enligt avtal. Ca: 20 tim/vecka Utbildning ingår, och är ett krav. Ålder: Minst 18år Start/slut V.23 - 32

16 april 2024
Sista ansökan:
16 maj 2024