Lediga jobb i Stenungsund

Sök totalt 163 lediga jobb i Stenungsund

SOMMAR PERSONAL UCKLUM

Vi söker assistent till vår kund, en I2-årig tjej bosatt i Ucklum med sin familj. Vi har nu byggt en härlig assistansgrupp kring vår kund men behöver nu stärka upp i gruppen under sommaren vid semestertider så tveka inte att söka till oss! Du kommer arbeta som assistent åt flickan i familjens hem. I ditt arbete ska du finnas där i hennes vardag. Hon har flera funktionsvariatoner. Du kommer att finns där vid hennes sida under aktiviteter både i och utanför hemmet. Flickan är kreativ och älskar att teckna, måla samt leka med lera. Inom kommer hon börja rida på fredagar. Du kommer att få individanpassad introduktion/utbildning i alla delar kring kundens hjälpbehov och rutiner tills du känner dig trygg. Assistentens roll och erfarenhet Du som person behöver vara lugn, trygg i dig själv, lyhörd och initiativrik. I detta arbete behöver du ha tålamod och vara stabil som person samt helst ha erfarenhet av att arbeta med barn med funktionsvariationer. Vi hoppas på någon som är närvarande och engagerad i lekar, kan hantera krävande situationer när det behövs, samt har lätt för att smälta in i en familj. Kanske är det du? Du behöver vara flexibel gällande arbetstider eftersom vi i arbetsgruppen löser bemanningen om någon blir sjuk eller har semester – vi ställer upp för vår kund och varandra. I hemmet finns en katt. Meriterande erfarenheter · Epilepsi. · Autism. · Ej pälsdjursallergiker. · B- Körkort. Arbetstid/tjänstgöringsgrad · 2st tjänster till sommaren på schema med chans till fortsättning till hösten. · Arbetstiderna är förlagda natt, eftermiddagar, kvällar, helger och skollov. · Dubbelassistans förekommer. Kontaktperson Kundansvarig: Fredrika Klemmt Tel: 076–1408486 Märk din ansökan med referens: UCKLUM Ansök till tjänsten via vårt externa rekryteringsverktyg Reachmee På FMF Assistans har vi som policy att begära ett utdrag ur belastningsregistret på alla våra anställda då vi värnar om säkerheten för våra kunder. Blir du kallad till intervju vill vi gärna att du tar med aktuellt utdrag som inte får vara mer än ett år gammalt. Ett belastningsregister- LSS beställer du enklast på https://digitaliseringsinitiativet.se/belastningsregistret Som assistent hos oss på FMF Assistans, vill vi att du precis som vi ska känna stort ansvar och stolthet över ditt uppdrag. Varje dag hjälper våra assistenter våra kunder till en bättre vardag och det är just det personlig assistans handlar om. Vi har lovat våra kunder att göra vårt yttersta för att du som assistent hos oss ska få de bästa förutsättningarna att lyckas i ditt arbete. Varmt välkommen till oss – Vi finns här för våra kunder och våra assistenter.

19 april 2024
Sista ansökan:
19 maj 2024
Instrumenttekniker

UppdragetActemium befinner sig i en spännande tillväxtfas med många projektoch därför sökervi efter fler skickliga instrumenttekniker för att förstärka vårt team i Stora Höga. Våra kunder är huvudsakligen inom infrastruktur, processindustrin och energisektorn. Som instrumenttekniker hos oss får du ett omväxlande och intressant arbete inom ett flertal olika teknikområden, där du i huvudsak kommer att arbeta med kalibrering, felsökning, loop-check, start-up samt löpande underhåll av processinstrumentering hos våra kunder. Du kommer att vara baserad i Stora Höga. Vi anlitas ofta för spännandeprojekt i hela Sverige, vilket kan innebärauppdrag med resor eller tillfälligt boende på annan ort.Vem är du?Du besitter erfarenhet inom instrumentteknik, kalibrering och mätteknik och har tidigare arbetat i en liknande roll. Du harutbildning och kunskap inom områden som elteknik, instrumentering eller liknande.Alternativt har du nyligen avslutat din utbildning inom el, automation ellerinstrumentering och vill rikta in dig mot och lära dig rollen som instrumenttekniker.Du är teknikintresserad och vill bidra med din kunskap och dela med dig av dina erfarenheter. Vi vill att du värnar om att bidra till ett gott arbetsklimat och ett bra samarbete med såväl våra kunder som kollegor inom Actemium. För att lyckas i rollen som instrumenttekniker hos oss ska du trivas med variation i arbetet och ha förmågan att snabbt kunna anpassa dig efter förändrade arbetsförhållanden då det kan ske på kort tid.Du bör känna dig bekväm i att agera självständigt och ha god förmåga att lösa problem.Vi erbjuderDu blir en del av en välfungerande affärsenhet med stark lokal närvaro och samarbete inom Actemium i Sverige och globalt. Som instrumenttekniker hos oss ges du stor möjlighet att påverka ditt arbete och utvecklas tillsammans med dina kollegor.Att trivas på jobbet är viktigt för oss där sociala aktiviteter, bl. a genom våra idrottsföreningar, bidrar till en god sammanhållning bland personalen.Vill du veta mer?Kontakta Stefan Larsson tfn 0303-799148Facklig kontaktperson är Reine Karlsson, tfn 0303-799 110Sista ansökningsdag är 20 maj. Urval, intervjuer och tillsättning kan komma att ske innan sista ansökningsdag så ansök redan idag!Till dig som företräder bemannings- och rekryteringsföretag- Vi har inför denna rekrytering redan tagit ställning till de rekryteringskanaler vi önskar använda och undanber oss därför vänligt men bestämt erbjudanden om ytterligare annonserings- och rekryteringshjälp.Låter det intressant? Varmt välkommen med din ansökan! Sitter du vid mobilen? Du vet väl att du snabbt och enkelt kan påbörja din ansökan från mobilen och komplettera din ansökan i ett senare skede. Om Actemium Instrumentation Actemium Process (fd. Processkontroll AB) är ett företag i VINCI Energies Nordic och vi är cirka 70 anställda. Företaget grundades 1970 och införlivades i VINCI Energies Nordic koncernen 2012. Vi erbjuder ett brett register av tjänster på områdena Engineering, Installation och Underhåll. Största vikten ligger i fältinstallation inom processtyrning på områden som instrumentinstallation, klenrörsinstallation, kabelförläggning, pneumatikinstallationer samt byggnation av analys och automationsskåp. Till detta erbjuder Actemium Process instrumentmontörer/tekniker inom löpande underhåll, kalibrering, felsökning, reparation och idrifttagning. Samt ventiltekniker inom löpande underhåll, provtryckning, täthetskontroll, reparation och idrifttagning av de flesta på marknaden förekommande ventiltyperna.

19 april 2024
Sista ansökan:
20 maj 2024
Jobba Som Festsäljare

Sök jobbet som säljare på More Than Love för att jobba som festsäljare! Pratar du flytande svenska & vill jobba som festsäljare? Sök jobbet nu! När du har sökt jobbet SMS:ar More Than Love dig dagen efter för att boka en telefonintervju. Svara i tid till telefonintervjun för att få jobbet & jobba som festsäljare. Sök Nu! 😃 Erbjuds: ∙ Hög provision ∙ Jobba på fester, deltid & flexibelt ∙ Sälj- & produktutbildning Krav: ∙ Flytande svenska i tal & skrift ∙ Vill sälja vuxenprodukter ∙ Driven & resultatorienterad

18 april 2024
Sista ansökan:
18 maj 2024
Personlig assistent till skojfrisk kille i Skärhamn Tjörn.

Vår kund är en skojfrisk kille på 20 år, som nu söker efter en flexibla personlig assistent som vill arbeta i hans hem i Skärhamn, där han bor tillsammans med sin familj. Detta innebär att du är hans förlängda armar och ben och ett stöd för honom i alla möjliga situationer som tex morgon och kvällsrutiner, laga frukost och hjälpa till med hygienen som till exempel vid dusch och toalettbesök. Du kommer att följa med vår kund till kundens arbetsplats. Vår kund har en svår CP skada och använder rullstol, har du erfarenhet av detta är det meriterande. Då vår kund har svårt att kommunicera via tal är det viktigt att du är lyhörd och uppmärksam, dels för att förstå vad kunden vill, dels för att kunna kommunicera det vidare till människor han möter. Har du tidigare erfarenhet av den här typen av kommunikation är det bara positivt! Kvalifikationer: - Goda kunskaper i svenska, både tal och skrift - B-körkort och bil för att ta sig till arbetsplatsen och köra kundens bil till aktiviteter.   - Rökfri - Simkunnig, då du följer med vår kund på bad Vi söker dig som: Du som söker bör vara ansvarsfull och ha god arbetsmoral, det är av stor vikt att du förstår vilket ansvar yrket innebär. I övrigt ser vi gärna att du är positiv, flexibel och lättsam. Erfarenhet av personlig assistans eller relevant utbildning är meriterande, men ej ett krav. Då arbetet innefattar lyft så krävs det att du har en relativt god fysisk styrka. Det viktigaste av allt är det klickar mellan dig, vår kund och teamet runt omkring honom.  Arbetstid/Varaktighet: 60-80% tjänst. Start med bredvidgång och timanställning därefter SLUV (Så länge uppdraget varar anställning).  Anställningen är förlagda i Skärhamn. Arbetspassen är förlagda mellan kl. 08.00-16.00 och 16.00-22.00 och varannan helg 08.00 – 19.00. Ev. vaken natt-tjänst.   Lön: Fast timlön enligt överenskommelse. Övriga ersättningar enligt kollektivavtal En förutsättning för att påbörja en anställning hos oss på Humana är att du som söker kan uppvisa giltig ID-handling och eventuella dokument som styrker rätten till arbete inom Sverige. Att jobba på Humana Humana är ett ledande nordiskt omsorgsföretag som erbjuder tjänster inom individ- och familjeomsorg, personlig assistans, äldreomsorg och bostäder med särskild service enligt LSS. Humana har 20 000 engagerade medarbetare i Sverige, Norge, Finland och Danmark som utför omsorgstjänster till 9 000 människor. Hos Humana erbjuds du ett meningsfullt jobb med trygga anställningar. Vi har en prestigelös arbetsmiljö där vi uppmuntrar varandra till delaktighet och att sprida glädje på jobbet. Här drivs vi av utveckling och arbetar ständigt för att förbättra kvaliteten i vår verksamhet, där du som medarbetare är en viktig del av detta arbete. Våra värdegrundsord - Engagemang, glädje och ansvar är ledande i vårt dagliga arbete. I rekryteringsprocessen innebär det att vi värdesätter egenskaper som dessa hos dig. Läs mer om hur det är att jobba som personlig assistent hos oss på Humana https://www.humana.se/personligassistent Vad händer nu? Vi ser gärna att du ansöker snarast då vi går igenom urvalet löpande och kan komma att tillsätta tjänsten innan sista ansökningsdag. Din ansökan läses av personal på Humana, av kunden och dennes anhöriga. För anställning hos Humana Assistans krävs att du har ett BankID och godkänner att använda ditt BankID i tjänsten. En förutsättning för att påbörja en anställning hos oss på Humana är att du som söker kan uppvisa giltig ID-handling och/eller lämna in personbevis samt eventuella dokument som styrker rätten till arbete inom Sverige. Personbevis kan du enkelt ladda ned på Skatteverkets hemsida. För att kunna jobba som personlig assistent måste du vara minst 18 år. Vill du veta mer om tjänsten eller rekryteringsprocessen är du varmt välkommen att kontakta oss! Välkommen med din ansökan!

18 april 2024
Sista ansökan:
29 april 2024
Mekanisk montör sökes till vår kund i Stenungsund!

Är du en person med erfarenhet inom maskinmontering och trivs med praktiskt arbete, då kan du vara rätt person för denna roll. Vi söker någon som är noggrann och ambitiös, och som inte är rädd för att ta i när det behövs. Låter detta som något för dig? Välkommen med din ansökan! Arbetsbeskrivning: I denna spännande roll som mekanisk montör hos vår kund kommer att du att vara ansvarig för att bygga ihop maskiner samt montera olika komponenter som sedan ska på maskinen. Din uppgift blir att noggrant följa instruktioner och ritningar för att säkerställa en korrekt montering. Du kommer att samarbeta tätt med ditt team för att gemensamt uppnå våra mål. Krav på dig som söker: Har du erfarenhet av att montera mekaniska komponenter? Är du skicklig på att följa ritningar och instruktioner noggrant? Vår kund söker en mekanisk montör med goda kunskaper inom mekanik och montage. .Självständighet och motivation är viktiga egenskaper då det finns möjligheter att växa och specialisera sig inom olika maskinområden. En relevant utbildning eller tidigare erfarenhet inom området är meriterande. Om anställningen • Placeringsort: Stenungsund • Tjänstgöringsgrad: Heltid • Tillträde: Enligt överenskommelse • Anställningsform: Visstidsanställning Forma framtiden med oss! Lernia är ett av Sveriges ledande företag inom kompetensutveckling och kompetensförsörjning. Vi finns över hela landet och har tjänster inom vuxenutbildning, bemanning, rekrytering och omställning. Varje år får 9 000 bemanningskonsulter jobb på Lernia. Som konsult kan du prova på olika roller, dra nynna nytta av din befintliga kompetens eller kanske ta nästa steg i karriären, samtidigt som du har samma trygghet som hos andra företag. Välkommen till Lernia – tillsammans formar vi din framtid! Läs mer på lernia.se.

18 april 2024
Sista ansökan:
30 april 2024
Bli en del av Kristinedalskolan, sök till pedagog i fritidshem - vikariat

Stenungsund, det goda samhället med framtidstro och utveckling med människan och naturen i centrum. Stenungsunds kommun är en expanderande kustkommun med cirka 27 800 invånare, ett starkt näringsliv, boendemiljöer nära havet och goda kommunikationsmöjligheter. Kommunen har ett välutvecklat kultur- och föreningsliv samt bra förutsättningar för friluftsliv och rekreation. Helhet, öppenhet, delaktighet och insyn är kommunens ledord. Kommunen är organiserad i en förvaltning med fyra sektorer. Sektor Utbildning omfattar förskolor och grundskolor med tillhörande skolbarnomsorg, anpassad grundskola, gymnasium, vuxenutbildning samt Kultur- och fritid. Stenungsund värnar om barns och ungdomars rättigheter och arbetar för att de ska ha en god uppväxtmiljö. Vi erbjuder mycket goda möjligheter till utbildning och arbete eller annan sysselsättning. I Stenungsunds kommun utbildar vi världsmedborgare som står väl rustade för framtidens alla utmaningar. Kristinedalskolan - platsen för möten, lärande och utveckling! Här möts under läsåret dagligen cirka 500 barn, ungdomar och ungefär 100 vuxna för att lära av varandra, växa och utvecklas. På skolan finns stora möjligheter till kulturella utbyten både när det gäller skapande i alla former och möten med kamrater och kollegor med ursprung från andra länder än Sverige. På skolan talas 30 språk inklusive svenskan. Anpassad grundskola har dessutom hela sin verksamhet på Kristinedalskolan. Kristinedalskolan är en enplansskola centralt belägen i Stenungsunds tätort med närhet till natur och aktiviteter av olika slag. Utöver skolverksamhet som omfattas av barn och ungdomar från förskoleklass till årskurs 9 bedrivs även fritidshemsverksamhet och fritidsklubb. Kristinedalskolans målsättning är att elever och personal ska trivas på skolan. Alla ska känna sig välkomna och mötas med respekt. Skolan ska vara en trygg och positiv plats där det är roligt att lära sig nya saker. ARBETSUPPGIFTER Som pedagog i fritidshem är din huvudsakliga arbetsuppgift tillsammans med dina kollegor att planera och genomföra verksamheten på fritidshem. Som person är du relationsorienterad, kreativ, trygg och har en god samarbetsförmåga. Som pedagog hos oss arbetar du nära elever i behov av särskilt stöd. Du ansvarar för att skapa en stimulerande pedagogisk fritidshemsverksamhet utifrån läroplan och andra styrdokument. Du samverkar med grundskollärare under skoltid och arbetar för att skapa en brygga mellan skola och fritidshem. Tillsammans med dina kollegor vill vi gärna att du planerar och genomför rastaktiviteter. Kristinedalskolan ligger i ett naturnära område med skog som används för att ta med barnen ut i naturen. Tillsammans med kollegor medverkar du till ett kollegialt lärande och att skapa en god lärmiljö för eleverna. Tjänsten är på deltid, 70%. Arbetstider varierar men vanligtvis mellan kl 12 - 18 måndag till fredag. KVALIFIKATIONER Du som söker tjänsten är utbildad fritidsledare, barnskötare, utbildad elevassistent eller likvärdig pedagogisk utbildning. Stor vikt läggs vid personligt lämplighet och förmåga att bygga goda relationer med elever, vårdnadshavare och kollegor. Det är viktigt att du är trygg i din yrkesroll och att du är tydlig gentemot elever, föräldrar och kollegor. Vi erbjuder: Ett självständigt och stimulerande arbete under ansvar. En hälsofrämjande arbetsmiljö och samarbete med kompetenta kollegor, samt en stor arbetsgivares bredd och utvecklingsmöjligheter. Utdrag ur belastningsregistret är obligatoriskt och tas med redan till första intervjun. ÖVRIGT Anställning sker under förutsättning att erforderliga beslut fattas. Enligt skollagen krävs legitimation för tillsvidareanställning. Saknar du legitimation kan du endast anställas på tidsbegränsad anställning. Vi strävar efter en jämn könsfördelning och ser mångfald som en styrka och välkomnar därför sökande med olika bakgrund. Vi använder e-rekrytering för att effektivisera och kvalitetssäkra rekryteringsarbetet. Alla dina uppgifter sparas på ditt CV-konto och du kan enkelt logga in och uppdatera dina uppgifter när du vill. Fyll därför i dina uppgifter så omsorgsfullt som möjligt för att ge en rättvisande bild av dig själv. Uppgifterna behandlas och sparas enligt personuppgiftslagen. Varmt välkommen med din ansökan!

18 april 2024
Sista ansökan:
12 maj 2024
Manlig Personlig assistent till Tjörn

Optimal Assistans i Göteborg AB startades år 2005. Vår vision är att skapa självständighet för brukare som vill leva sina egna liv och en central grundsten i vårt arbete är att utforma en assistans som är optimal för varje individ. Nu söker vi dig som vill jobba som personlig assistent i Tjörn. Måndag till fredag kl 9-17. Körkort ett måste Kund ser gärna manlig sökande . Vi söker dig som vill arbeta som timvikarie eller är intresserad av fast tjänst. Det är meriterande om du har erfarenhet och har goda kunskaper i det svenska språket. Som personlig assistent hos oss får du tillgång till: Kompetensutveckling Nära kontakt med din närmaste chef En trygg arbetsmiljö Friskvårdsbidrag Vi har kollektivavtal med Fremia-Kommunal. Varmt välkommen att skicka din ansökan till oss!

18 april 2024
Sista ansökan:
18 maj 2024
Senior Manager, Engineering

Building on our past. Ready for the future Worley is a global professional services company of energy, chemicals and resources experts headquartered in Australia. Right now, we’re bridging two worlds as we accelerate to more sustainable energy sources, while helping our customers provide the energy, chemicals and resources that society needs now. We partner with our customers to deliver projects and create value over the life of their portfolio of assets. We solve complex problems by finding integrated data-centric solutions from the first stages of consulting and engineering to installation and commissioning, to the last stages of decommissioning and remediation. Join us and help drive innovation and sustainability in our projects. Manager of Engineering – WORLEY SWEDEN We have an opening for a business minded, development focused and experienced Manager for our Engineering function in our Sweden office. The future for Worley Sweden is exciting, we are growing with new sustainability projects being secured, new customers coming onboard and now looking for a new Manager of Engineering. The role: You will lead a team of four first line managers and a handful of engineering specialists. Together you manage ~100 engineers in our Engineering organization in Kungälv and Stenungsund. You will be part of the management team in Sweden, report to the General manager, and of course become well connected to the large project engineering community within Worley. Key Accountabilities: Leadership Be inclusive and inspire people and team to develop Build confidence and capacity to deliver what matters Maintain and increase the trusted space to challenge and learn Build a vision for the future together with the team and ensure the way to reach it Business Operations Collaboration and networking within global Worley engineering community Drive the digitalization roadmap for Engineering Translate global initiatives into local plans Strategic hiring and manning decisions Business Development Support in creating customer proposals. Build relationships with customers and future employees Secure organizational capability and addressing our customers future requirements Previous experiences and education: Experience to lead leaders Have led a multi discipline engineering organization - Piping, Process, Civil, Structure, Electrical/Instruments Project execution experience within EPCm/EPC project environment Engineering Degree from University English (Fluent) – merit to also speak Swedish We will read applications and start the recruitment process before last day of application that will be May 19th. Moving forward together We want our people to be energized and empowered to drive sustainable impact. So, our focus is on a values-inspired culture that unlocks brilliance through belonging, connection and innovation. We’re building a diverse, inclusive and respectful workplace. Creating a space where everyone feels they belong, can be themselves, and are heard. And we're not just talking about it; we're doing it. We're reskilling our people, leveraging transferable skills, and supporting the transition of our workforce to become experts in today's low carbon energy infrastructure and technology. Whatever your ambition, there’s a path for you here. And there’s no barrier to your potential career success. Join us to broaden your horizons, explore diverse opportunities, and be part of delivering sustainable change.

17 april 2024
Sista ansökan:
16 maj 2024
PTP-psykolog

Om oss Capio vårdcentral Stenungsund ligger i hjärtat av Stenungsund med badrocksavstånd till havet och bra pendlingsmöjligheter. Hos oss har drygt 12 000 patienter valt att lista sig - det ser vi som ett gott betyg. På Capio vårdcentral Stenungsund arbetar vi i team över professionsgränser för att säkerställa att patienten får rätt vård av rätt profession. Utöver läkare, sjuksköterskor, undersköterskor, sekreterare mm har vi en stor rehabmottagning med fysioterapeuter och arbetsterapeuter samt ett stort psykosocialt team med bl.a. psykologer, kuratorer, rehabkoordinator och KBT-terapeuter. Totalt är vi drygt 60 medarbetare på Capio Stenungsund. Din roll Tjänsten innebär bland annat bedömning, psykologisk rådgivning, stödsamtal och behandling av lindrig till måttlig psykisk ohälsa. Arbetet är omväxlande och stimulerande, då du kommer att möta patienter i många olika åldrar som söker för olika typer av svårigheter och erbjuds en uppsjö av behandlingsinsatser. Vi arbetar enligt målbilden digifysisk vård: ”digitalt när det är möjligt, fysiskt när det behövs”. Det innebär bland annat arbete med fysiska besök, videosamtal och förberedande formulär via digitala plattformar. Hos oss erbjuds både individuella behandlingar, gruppbehandlingar och internetbaserad behandling, så kallad internet-KBT. Hos oss finner du ett stort och välfungerande psykosocialt team med hög kompetens och låg personalomsättning. Det psykosociala teamet består av sju medarbetare.Samtliga samtalsbehandlare arbetar huvudsakligen utifrån KBT. Alla insatser görs med patientens behov i fokus. Vi strävar efter att alltid ha en hög tillgänglighet för bedömning och behandling och samarbetar nära med andra professioner såsom läkare, sjuksköterskor och rehab. Som PTP-psykolog hos oss har du en handledare på plats och kommer även delta i vår grupphandledning med extern handledare. Du deltar äveniregionens PTP-program. Vi erbjuder dig Möjligheter till utveckling i en digifysisk primärvårdsmiljö i framkant Inflytande och delaktighet i verksamheten God arbetsmiljö som du aktivt kan påverka Flexibla arbetsförutsättningar med möjlighet till visst hemarbete En dynamisk arbetsplats med korta beslutsvägar En arbetsplats med tydliga mål, där kvalitet och service prioriteras Kollektivavtal i alla verksamheter Friskvårdsbidrag Om dig Du som söker har en avslutad psykologexamen med KBT-inriktning. Du är trygg i både person och profession samt har god förståelse för primärvårdens syfte och arbetssätt. Du är nyfiken och har en vilja att lära. Tidigare erfarenhet från arbete eller praktik i primärvård och psykiatri är meriterande men absolut inte nödvändigt. Stor vikt kommer att läggas vid personlig lämplighet där bland annat personlig mognad, integritet och samarbetsförmåga är viktiga egenskaper. Publicerat: 2024-04-17 Sista ansökningsdag: 2024-05-17

17 april 2024
Sista ansökan:
17 maj 2024
Söbacken LSS-boende söker Stödassistenter

Stenungsund, det goda samhället med framtidstro och utveckling med människan och naturen i centrum. Stenungsunds kommun är en expanderande kustkommun med cirka 27 800 invånare, ett starkt näringsliv, boendemiljöer nära havet och goda kommunikationsmöjligheter. Kommunen har ett välutvecklat kultur- och föreningsliv samt bra förutsättningar för friluftsliv och rekreation. Helhet, öppenhet, delaktighet och insyn är kommunens ledord. Kommunens vision är att vi ska bli 35 000 invånare år 2035. Stenungsunds kommun ingår i Göteborgsregionens kommunalförbund som är ett forum för samarbete och erfarenhetsutbyte samt i ett antal andra mellankommunala samarbeten. Kommunen är organiserad i en förvaltning med fyra sektorer. Sektor Socialtjänst innefattar 4 verksamheter; Särskilt boende/kommunal hälso- och sjukvård, Individ- och familjeomsorg, Ordinärt boende/personlig assistans samt Funktionshinder. Inom området funktionshinder verkställs insatser enligt LSS, lagen om stöd och service till vissa funktionshindrade och socialtjänstlagen (SoL) riktat till människor med olika funktionshinder. Insatserna utformas så att de stärker den enskildes möjlighet att aktivt få delta i samhällslivet och leva och bo under trygga förhållanden, med respekt för självbestämmande och integritet. Gruppbostäder/boendestöd, daglig verksamhet, korttidsboende, och olika avlastningsformer är några av stödfunktionerna. Alla instanser i kedjan bidrar till ett kvalitativt och tryggt stöd för personer med funktionshinder. ARBETSUPPGIFTER Centralt placerat på redan befintligt boende söker nu fler kollegor samt så öppnas nu en enhet till som också söker medarbetare. Som stödassistent verkar du för att främja brukarnas delaktighet, självständighet, förmågor och färdigheter i alla avseenden. Huvuduppdraget är att göra vardagen meningsfull för våra brukare och se till att de får en tillvaro så de kan leva ett liv som alla andra. Personal på boendet ska stödja brukarna med den dagliga livsföringen genom individanpassat vardagsstöd. Detta innebär varierande arbetsuppgifter med störst fokus på motivationsarbete och mycket verbalt stöd med städning, matlagning och övriga hushållsbestyr. Personal ska även stödja brukarna i deras fritid och sociala liv. Du kommer att vara stödperson för en eller flera brukare vilket innebär att du har ansvar för upprättandet och reviderandet i genomförandeplanen genom att upprätta mål och delmål tillsammans med brukaren. Behovet anpassas kontinuerligt efter verksamhetens behov vilket innebär att du kommer att arbeta både dag, kväll och helg. Låter det som ett uppdrag för dig? Känns det både utmanande och utvecklande? Då vill vi gärna att du söker! Man jobbar två helger av fyra. Enhet 2: Här jobbar du med fokus mot självständighet, du kommer möta personer med diagnoser som Autism, Socialfobi, ADHD, intellektuell funktionsnedsättning, du kommer även möta utmanande beteenden och brukare som kräver mycket motivation. Enhet 3: Här möter du personer inom autismspektrat, arbetet på enhet 3 kan du komma att möta utåtagerande brukare och/eller blandproblematik som exempelvis autism i kombination med psykisk diagnos. Även på denna enhet jobbar man mycket med motivationsarbete. Man kommer att jobba huvudsakligen på Söbacken, men kommer att alternera mellan enhet 2 och 3 också. KVALIFIKATIONER Vi vänder oss till dig som har en positiv människosyn samt god värdegrund. Du ska ha förmåga att skapa goda relationer och att leva dig in i en annan persons situation, önskemål och behov för att kunna arbeta utifrån brukarperspektiv och sätta individens behov i centrum. Arbetet kräver ansvarstagande, noggrannhet, flexibilitet, trygghet, lyhördhet, tålamod, servicekänsla, god samarbetsförmåga och ett gott bemötande. Du ska ha gått omvårdnadsprogrammet med inriktning stödassistent eller annan utbildning som arbetsgivaren bedömer som likvärdig. Du bör dessutom ha kunskaper inom lågaffektivt bemötande, tydliggörande pedagogik, motiverande arbete/-förhållningssätt samt god förmåga att omsätta den teoretiska kunskapen till praktiska arbetet med den enskilda brukaren. Meriterande är om du har erfarenhet av att jobba med insulin och även med problemskapande beteende och utagerande. Du ska behärska svenska språket i tal och skrift. Du kan arbeta både i grupp och självständigt. Körkort B är meriterande. Stor vikt läggas vid personlig lämplighet. ÖVRIGT Vi strävar efter en jämn könsfördelning och ser mångfald som en styrka och välkomnar därför sökande med olika bakgrund. Inför rekryteringsarbetet har vi tagit ställning till rekryteringskanaler och marknadsföring. Vi undanbeder oss därför bestämt kontakt med mediesäljare, rekryteringssajter och liknande. Vi använder e-rekrytering för att effektivisera och kvalitetssäkra rekryteringsarbetet. Alla dina uppgifter sparas på ditt CV-konto och du kan enkelt logga in och uppdatera dina uppgifter när du vill. Fyll därför i dina uppgifter så omsorgsfullt som möjligt för att ge en rättvisande bild av dig själv. Varmt välkommen med din ansökan!

17 april 2024
Sista ansökan:
20 maj 2024