Advokatsekreterare

Sök bland 2 lediga jobb som Advokatsekreterare och börja ditt nya yrkesliv idag!

Administratör till Familjens Jurist i Helsingborg
Academic Work Sweden AB
Domstols- och juristsekreterare m.fl.

Är du en erfaren administratör på jakt efter ett nästa steg i karriären? Just nu söker vi efter en administratör för ett uppdrag till Familjens Jurist i Helsingborg. Ta chansen att bli en del av Sveriges största aktör inom familjejuridik och ansök idag! Vi jobbar med löpande urval. OM TJÄNSTEN Familjens Jurist är Sveriges största juristbyrå med cirka 400 medarbetare. De har en lång och bred erfarenhet av att hjälpa sina kunder med familjerätt, fastighetsrätt, företagsjuridik, migrationsrätt, barnrätt och internationell privaträtt. Familjens Jurist söker efter en medarbetare som vill vara med och göra skillnad för så många människor som möjligt genom livets alla möjligheter och utmaningar. Du som person tycker om att förenkla komplexa frågor och bryr dig om ditt bolags kunder, kollegor samt vårt samhälle i stort. Familjens Jurist tror på att mångfald skapar en bättre arbetsplats och ett bättre team, samt att alla medarbetare vill växa i en kultur där alla är ansvariga för sin egen och företagets utveckling. Som administratör på Familjens Jurist kommer du att assistera och avlasta juristerna med vanligt förekommande administrativt arbete. Du kan förvänta dig en omväxlande roll som med tiden utvecklas mot mer självständigt kundarbete med en aktiv roll inom olika ärenden. Du erbjuds - Ett konsultuppdrag på initialt sex månader med chans till förlängning/långsiktighet. - En dedikerad konsultchef som kommer stötta dig under ditt uppdrags gång. ARBETSUPPGIFTER Arbetsuppgifter * Löpande kontakt via telefon och mejl med företagets kunder * Dialog och samarbete med interna jurister * Vanligt förekommande administrativa uppgifter VI SÖKER DIG SOM - Har tidigare erfarenhet av administrativt arbete riktat mot exempelvis avtalshantering, fakturering eller likvärdig dokumentation - Har en god datorvana - Kommunicerar obehindrat på svenska och engelska både i tal och skift då du kommer att vara i kontakt med kunder löpande - Besitter goda kunskaper i office-paketet Det är meriterande om du har - Har en grundläggande förståelse för juridik och en förmåga att tolka juridiska texter - Har tidigare erfarenhet av rollen som juristsekreterare - Har en paralegalutbildning Kunskap kan erhållas genom utbildning, erfarenhet eller att vara självlärd. För att lyckas i rollen har du följande personliga egenskaper: Du tycker om högt tempo och ett varierande arbete där ingen dag är den andra lik. Du gillar kundkontakt och har en god förmåga att skapa goda relationer, såväl internt som externt. För att trivas i rollen och i teamet tror vi att förändringsbenägenhet, en positiv attityd och en vilja att lära sig nya saker är egenskaper viktiga att besitta. Vidare tror vi att du är: - Prestigelös - Affärsmässig - Noggrann Vår rekryteringsprocess Denna rekryteringsprocess hanteras av Academic Work och vår kunds önskemål är att alla frågor rörande tjänsten skickas till Academic Work. Vi tillämpar löpande urval och kommer plocka ner annonsen när tillräckligt många kandidater har nått slutskedet i rekryteringsprocessen. Rekryteringsprocessen innehåller två urvalstest: ett personlighetstest och ett test i kognitiv förmåga. Testerna är ett verktyg för att kunna hitta den kandidat med högst potential för tjänsten samt främja jämlikhet, mångfald och en rättvis rekryteringsprocess. INFORMATION OM FÖRETAGET Klicka här för att läsa mer om Familjens jurist!

27 september 2024
Sista ansökan:
28 oktober 2024
Administratör
Karisma Rekrytering AB
Domstols- och juristsekreterare m.fl.

Advokatfirman Pedersen AB är en av landets ledande advokatbyråer inom områdena entreprenadjuridik, fastighetsrätt och offentlig upphandling. Advokatbyrån erbjuder företag och andra juridiska personer rådgivning och annat biträde inomframför allt bygg- och fastighetsbranschens aktörer. Läs mer om företaget på www.pedersen.se För deras räkning söker vi nu en: Administratör Som Administratör kommer du att vara den person som kommer att bistå juristerna med administrativa arbetsuppgifter samt att ta hand om andra allmänna kontorsgöromål som finns på en advokatbyrå. Detta innebär allt från kopiering, inbjudningar till kundträffar, och utskicktill att se till att datorer och nätverk fungerar. Du tar också hand om besökare och inkommande samtal. Tjänsten innebär helt enkelt ta hand om det som behövs för att byrån och juristerna ska kunna ge bästa möjliga service till klienterna. Det ingår även fakturering. Eftersom tjänsten är bred så är det viktigt att du tycker om ett omväxlande arbete där saker och ting ibland händer ganska snabbt. Det är viktigt att du är serviceinriktad och att du harbra kunskaper inom data/it. Vi kommer att hålla intervjuer löpande. Skicka därför din ansökan så snart som möjligt. Dock senast den 10/6. Ansökan lämnar du direkt på www.karisma.se. Om du har några frågor får du gärna ringa Agneta Ståhl, Karisma Rekrytering AB, 0706-501940.

16 maj 2024
Sista ansökan:
2 november 2024