Eventansvarig/Eventkoordinator

Sök bland 4 lediga jobb som Eventansvarig/Eventkoordinator och börja ditt nya yrkesliv idag!

Junior Projektledare – Bankett och Event på Stockholms stadshus

Vi söker en härlig och driven junior projektledare till vårt Bankett och Eventteam. Eventavdelningen består av två projektledare som tillsammans projektleder våra banketter, event, statsbesök och stadens representationsmottagningar. Stadshuskällaren är en del av Stadshusrestauranger, ett familjeföretag som levererat mat, dryck och upplevelser på stadshuset sedan 2012. Vi arrangerar allt från små mingel till större middagar. Vi söker dig med känsla för värdskap och hög arbetsmoral. Du behöver vara en god administratör och ha ett strukturerat sinne, samtidigt som du är social och brinner för gästbemötandet. I rollen ingår det stundtals även arbetsledning då främst vid genomförande av evenemang. Du kommer ha mycket kontakt både intern och externt, så social kompetens och kommunikation är viktiga delar i arbetet. Arbetet sker i ett litet team så vi lägger stor vikt på värderingar, attityd och teamkänsla. Om dig Vi ser gärna att du har några års erfarenhet av projektledning inom event, bankett, möten eller relevant utbildning i detsamma. Du är en god administratör som är bra på att hålla ordning och reda. Som junior projektledare hos oss är det viktigt att du är kommunikativ och social med ett stort sinne för bemötande. Om rollen Planera, leda och adminstrera är en del av ditt dagliga arbete, likaså att arbeta operativt i driften med genomförandet av planerade mottagningar, event och banketter. Rollen innebär också visningar av offererade event samt fakturering och uppföljning. En viktig del är också att arbeta aktivt med optimering och merförsäljning. Om anställningen Anställningen är en visstidsanställning perioden 2024-08-15—2024-12-20 omfattande heltid 100% . Vi tillämpar individuell lönesättning enligt kollektivavtal. Arbetet är mestadels dagtid men helger och kvällar förekommer. Välkommen att skicka din ansökan redan idag, rekryteringen kommer att ske löpande. Har du frågor om tjänsten kontakta då Christopher Beskow 08-568 218 05

17 april 2024
Sista ansökan:
17 maj 2024
Community- och Event Manager

Vill du leda ansvaret för att utveckla och driva våra miljöer, Skellefteå Innovation Park och Skellefteå Game Park? Vi söker en utåtriktad och idérik person som planerar och genomför olika aktiviteter och gärna vågar testar nya koncept som bidrar till näringslivets tillväxt. Skellefteåregionen utgör just nu en av Sveriges mest spännande tillväxtregioner med fokus på hållbarhet, samhällets elektrifiering och ett proaktivt innovationsarbete. Här pågår en av de största Europeiska industrisatsningarna i modern tid, vilket placerar Skellefteå och norra Sverige i centrum för Europas gröna omställning. Förutom den starka basindustrin är spelbranschen en av de snabbast växande industrierna, som bidrar till regionens attraktionskraft. OM SKELLEFTEÅ SCIENCE CITY Skellefteå Science City är kommunens innovationsbolag med uppdrag att accelerera innovation för tillväxt och grön omställning. Vi skapar branschutveckling inom energi, e-mobilitet, spel och AI genom att driva innovationsprojekt, kluster och acceleratorprogram. Bolaget jobbar även med samhällsutmaningar, bidrar till att höja innovationsförmågan hos verksamheter, utvecklar innovationsmiljöer och testbäddar, samt arbetar för att locka etableringar, kompetens och kapital till Skellefteå. Nu vill vi förstärka vårt team med en Community- och Event Manager som ska utveckla och driva våra innovativa miljöer. ARBETSUPPGIFTER I rollen som Community- och Event Manager leder du ansvaret för att utveckla och driva våra miljöer, Skellefteå Innovation Park och Skellefteå Game Park. Dessa miljöer är belägna på Campus och fungerar som kreativt nav för samarbeten mellan akademi, näringsliv och offentlig sektor. Här erbjuder vi både kontors- och co-workingytor till innovativa företag samt en eventarena där vi vill skapa fler möjligheter till samhällsviktiga samarbeten. I denna roll är du nyckelpersonen mellan nya och befintliga hyresgäster, med ansvar att sälja in våra miljöer, skriva kontrakt, eventkoordinering och det dagliga arbetet med att säkerställa en trivsam arbetsmiljö. Varje dag är unik och fylld med olika utmaningar och möjligheter! Din primära uppgift är att utveckla intresset för våra miljöer. Det gör du genom att planera och genomföra olika aktiviteter, från kunskapshöjande lunchföreläsningar och nätverkande event till att utveckla återkommande koncept. Du är ansiktet utåt för våra miljöer och ser till att allt flyter från start till slut, från inbjudningar, livestreams, catering och marknadsföring till att hälsa såväl eventdeltagare som nya hyresgäster varmt välkomna. Du är idérik och testar gärna nya spännande koncept som bidrar till näringslivets tillväxt. Kanske har du planerat en löpgrupp för kreatörer eller en studiecirkel för forskare? Vi ser fram emot att få veta mer! ERFARENHET Vi söker dig som precis avslutat dina studier eller har erfarenhet av serviceyrke samt att planera och genomföra event. För att bli framgångsrik i denna roll har du ett strukturerat arbetssätt och tar ett naturligt ägarskap för att driva dina arbetsuppgifter framåt. Du har ett professionellt bemötande och vill alltid ge god service. Du är praktiskt lagd och redo att ta tag i problem och hitta lösningar. Du har erfarenhet av digitala verktyg och kan hantera såväl sociala medier som övriga tekniska resurser. Mycket goda kunskaper i svenska och engelska i såväl tal som skrift är ett krav. OM DIG Du är en utåtriktad person som får energi av att möta nya människor. Din nyfikenhet för andra och deras verksamheter gör att du enkelt knyter nya kontakter. Att tala inför andra kommer naturligt. För att trivas i denna roll är det avgörande att du tar ansvar för dina arbetsområden och kan säkerställa att saker blir gjorda i tid och till hög kvalitet. Du har inga problem med att ta egna initiativ och du klarar därför att arbeta självständigt. Du räds inte att ta dig an eventuella utmaningar och testar gärna nya idéer. Din vilja att bidra till ett mer hållbart och innovativt Skellefteå, tillsammans med din nyfikenhet för olika verksamheter och deras utmaningar, är det som gör att du blir framgångsrik och utvecklas i din roll! VI ERBJUDER Hos oss är du med och skapar framtidens Skellefteå! Tillsammans med vårt framåtsträvande team får du en unik inblick i hur Skellefteå är med och formar det hållbara samhället. Vi delar vår moderna arbetsplats Skellefteå Innovation Park med andra företag och aktörer. Det betyder att du snabbt får chansen att bygga upp ett stort nätverk av forskare, experter och drivna entreprenörer. Här får du stor frihet att planera hur du löser dina arbetsuppgifter. Tillsammans skapar vi en miljö som ger dig alla förutsättningar att växa både yrkesmässigt och personligt! ANSÖKAN OCH KONTAKT Tjänsten är på 50-100% och en tillsvidareanställning, med 6 månaders provanställning. Placeringsort: Skellefteå Sista ansökningsdag: 30 april, men vi intervjuar och anställer löpande så skicka in din ansökan redan idag. Ansökan skickas till: [email protected] Frågor om tjänsten: Anna Mård, vd, [email protected]

17 april 2024
Sista ansökan:
30 april 2024
SSAB - Besöks- & Eventkoordinator

Har du lätt för att skapa goda relationer, är handlingskraftig och bra på att organisera? Nu har du möjlighet att söka detta spännande arbete som koordinator för besök och event på SSAB Luleå. Placeringsort Luleå. Att bli en del av SSAB-familjen innebär att följa med på en resa. En resa som vi tror är avgörande för planetens framtid och hållbarhet. Stål har varit ett av de viktigaste materialen för vår samhällsutveckling och kommer att vara det även i framtiden. I våra hem, i broar som förbinder våra städer och i morgondagens bilar. På SSAB är vi stolta över vår historia och vårt ledarskap inom höghållfast stål. Samtidigt är vi medvetna om att stålproduktion är en av de branscher som släpper ut mest växthusgaser i världen. Det måste förändras. Vi har därför utvecklat världens första fossilfria process för stålproduktion och omkring 2030 kommer vi att vara i stort sett fossilfria. Som en del av SSAB kommer du att vara viktig för att förverkliga detta mål och därmed bidra till en grön omställning av hela stålindustrin. SSAB Luleå står inför en spännande framtid och intresset för att besöka oss är stort. Därför utökar vi nu vår besökskapacitet och söker en besöks- och eventkoordinator. Som koordinator har du en viktig funktion och är företagets representant mot både externa och interna besökare. Du kommer ta emot och samordna många olika slags besök och event, bland annat från skolor, företag, politiker och universitet, och du behöver känna dig trygg med att tala inför andra både på svenska och engelska. Du planerar, samordnar och administrerar allt inför och under besöken. Vissa besök sköter du själv och genomför presentationer och guidningar, andra genomförs av kollegor på olika avdelningar. När du inte är ute i verksamheten med besök arbetar du med administrativa arbetsuppgifter som planering eller praktiska förberedelser för att ge besökarna ett så bra besök som möjligt. I denna roll kommer du även att koordinera besök tillsammans med Hybrits koordinator när besökarna ska besöka båda företagen. Under våren 2024 kommer vi även inviga ett helt nytt showroom som du som besökskoordinator både koordinerar och ansvarar för samt använder vid besök. Dina huvudsakliga ansvarsområden Koordinera och samordna besök. Genomföra presentationer och guidningar ute i verksamheten. Planera och genomföra event, både internt och externt. Arbeta fram nya koncept för att föra SSAB Luleås besöksverksamhet mot framtidens Minimill. Om dig Du har lätt för att ta kontakt med människor och bygger långsiktiga relationer såväl internt som externt. Du har ett strategisk tänk och kan tänka flera steg framåt. Du är inte rädd för att praktiskt själv ta tag i uppgifter och lösa problem och vara besöksfunktionens allt-i-allo. Som person behöver du känna dig bekväm med att tala inför människor och hålla i presentationer. För tjänsten krävs goda kunskaper i både svenska och engelska i tal och skift. Vi ser även positivt på om du behärskar fler språk. Vi ser att du har en gymnasial utbildning. Vi ser att du har en gymnasial utbildning. Särskilt meriterande om du har erfarenheter inom hotell och restaurang eller konferensverksamhet. Vi lägger större vikt vid din personlighet (eller personliga egenskaper) än din utbildningsbakgrund. Tjänsten kräver B-körkort samt goda kunskaper i Officepaketet. Vårt erbjudande På SSAB är mångfald och inkludering en del av vår kultur. Vi använder våra värderingar – drivande, äkta och steget före – i vårt dagliga beslutsfattande, alltid med kunden i fokus. Det gör oss alla till lagspelare, med en gemensam strävan att förbättra oss. När du börjar på SSAB blir du en del av en organisation med passionerade problemlösare som arbetar tillsammans med viktiga utmaningar. Vi kommer att stödja din tillväxt genom att erbjuda en säker och vänlig arbetsplats som bidrar till balansen mellan arbete och privatliv. På SSAB har du möjlighet att bredda dina kunskaper och växa. Vi erbjuder ett brett spektrum av uppskattade förmåner till våra medarbetare. Här är några exempel på det: Vinstdelning Flexibla villkor för arbetstidsförkortning Friskvårdsbidrag Rekryteringsprocessen 1. Ansök 2. Intervju 3. Referenstagning 4. Hälsoundersökning 5. Signera Bakgrundskontroll kan komma att genomföras som en del i rekryteringsprocessen. Har du frågor angående tjänsten? Kontakta gärna Jonas Lövgren, Chef avdelning Produktionsomställning, mail - [email protected] Vi undanbeder oss kontakter från rekryteringsföretag, annonssäljare och liknande beträffande denna annonsering. Facklig information lämnas av Akademikerföreningen, Unionen och Ledarna som nås via vår växel på tfn 0920-920 00. Några ord från din blivande chef "Jag som blir din chef heter Jonas Lövgren och är chef för avdelningen produktionsomställning. Som besökskoordinator hos oss blir du ansvarig för att de som besöker oss får ett bra bemötande, kunskap och ett gott intryck av vårt företag. Är du intresserad av att vara med på den resan och vill arbeta i ett företag som bidrar till den gröna omställningen så ska du lämna in din ansökan." SSAB är ett Norden- och USA-baserat stålföretag som bygger en starkare, lättare och mer hållbar värld genom förädlade stålprodukter och tjänster. Tillsammans med våra partners har SSAB utvecklat SSAB Fossil-free™ steel och planerar att återuppfinna värdekedjan från gruvan till slutkunden, vilket i stort sett eliminerar koldioxidutsläpp från vår egen verksamhet. SSAB Zero™, ett till stor del koldioxidutsläppfritt stål baserat på återvunnet stål, stärker ytterligare SSABs ledande position och vårt heltäckande hållbara erbjudande oberoende av råvaran. SSAB har anställda i över 50 länder och produktionsanläggningar i Sverige, Finland och USA. SSAB är börsnoterat på Nasdaq Stockholm och sekundärnoterat på Nasdaq Helsingfors. Följ med oss på resan! www.ssab.com, Facebook, Instagram, LinkedIn, X och YouTube.

15 april 2024
Sista ansökan:
13 maj 2024
Projektkoordinator

Projektkoordinator till Göteborg Vill du arbeta som projektkoordinator i ett spännande företag som är under en tillväxtresa? Vi söker nu dig som är en fena på att kommunicera, prioritera, planera och strukturera till oss på Rope Access i Göteborg. Vi erbjuder en varierad roll med stort egenansvar i ett härligt team. Vi erbjuder Du får arbeta i ett företag som befinner sig i en tillväxtresa, där du kan vara med och utveckla verksamheten framåt. Vi har en mycket stark lagsammanhållning, vilket har varit en av våra framgångsfaktorer under vår resa hittills. Många i företaget är intresserade av friluftsliv/klättring och vi har ett väldigt generöst friskvårdsbidrag. Här trivs du som vill arbeta på ett företag där det händer mycket och där sammanhållning och gemenskap värderas högt. Vad säger Martin Sjöblom, Affärsområdeschef, om att jobba på Rope Access? "Jag började på Rope Access för tio år sedan som reparbetare och är nu Business Area Manager för vår verksamhet inom inspektion, reparation och underhåll av vindkraftverk. Mitt intresse för teknik och klättring, både på fritiden och industriellt, lockade mig hit. Vi är ett innovativt företag med stark gemenskap. Framtidsvisionen är att växa och ta mer marknadsandelar inom energiområdet. Vi värnar om öppenhet och inflytande för våra medarbetare och främjar en balans mellan arbete och fritid. Viktiga egenskaper för att trivas här inkluderar att uppskatta innovation och vara intresserad av vindkraftsbranschen samt att kunna samarbeta nära kollegor i ständigt föränderliga projekt." Ansvarsområde och arbetsuppgifter I rollen kommer du ha mycket kontakt med våra underentreprenörer och hantera resursplaneringen för projekten, inklusive schemaläggning. Som projektkoordinator är det din roll att styra och samordna det administrativa arbetet på avdelningen. Koordinering av resor för underentreprenörer inkluderande bokning av flyg, hotell, och hyrbil Planering och koordinering av utbildningar – externa och interna Stödfunktion till både projektledare och ekonomifunktionen Sakgranskning och attestera tidrapporter, utlägg, reseräkningar och leverantörsfakturor Nyrekrytering av tekniker samt ansvar för introduktionen av nya tekniker till intranät Kontinuerlig support för underkonsulter inom dina ansvarsområden I rollen rapporterar du till Affärsområdeschef. Vad säger Sofie Andréasson, projektkoordinator, om att jobba på Rope Access? "Jag har jobbat på Rope Access sedan februari 2023 och har en bakgrund inom hotell och restaurang samt inköp och logistik. Två arbetsområden som varit till stor fördel inför detta jobb. Jag blir ofta fascinerad över hur mycket som går att få gjort under en och samma dag. Att dessutom få vara med och jobba med en produkt som ligger i framtiden ur ett utvecklings- samt miljöperspektiv känns extra kul. Alla kollegor jobbar väldigt nära varandra. Vi vill varandra väl och hjälps åt där det behövs. Vi har alla lätt till skratt och är duktiga på att hitta lösningar tillsammans. Det som känns som en omöjlighet på morgonen är allt som oftast löst på eftermiddagen." Din profil I den här rekryteringen lägger vi stor vikt vid personliga egenskaper och tror att du som söker är positiv i din natur, har ett stort intresse för att lösa problem och att kommunicera med andra. Med din vägledande och supporterande kommunikationsstil skapar du engagemang hos andra människor. Du tar stort ägandeskap för ditt arbete, har förmågan att skapa och hålla struktur samt har en utvecklad känsla för vad som behöver prioriteras. Kvalifikationer Erfarenhet av projektkoordinering Erfarenhet av hantering kring resor till exempel ifrån resebranschen eller eventbranschen Tidigare ansvar av personalplanering, schemaläggning inkl. rekrytering Mycket god IT-vana (Officepaketen och projektsystem) Ledaregenskaper Svenska och engelska i tal och skrift, engelska är företagsspråket B-körkort Kontakt och ansökan I denna rekrytering samarbetar vi med rekryteringskonsult Sara Persson, 0720-712688 på Intenso Teknikrekrytering. Skicka in din ansökan via ansökningsknappen. Vi arbetar med löpande urval under denna rekrytering, vi vill därför gärna ha in din ansökan snarast möjligt. Välkommen med din ansökan! Om Rope Access Sverige AB Vi är en av de ledande leverantörerna av industriell rope access i Norden. Rope Access Sverige AB utför underhåll, reparationer och inspektioner samt arbete på hög höjd, i trånga utrymmen och andra otillgängliga platser. Våra huvudsakliga affärsområden är vindkraft och säkerhetsutbildning. Företaget grundades 1997 och har haft en stark tillväxt under åren. Grunden för framgångarna är ett innovativt klimat, engagerade och kunniga medarbetare och partners.https://ropeaccess.se/

11 mars 2024
Sista ansökan:
9 maj 2024