Handläggare, arbetslöshetskassa/Utredare, arbetslöshetskassa

Sök bland 2 lediga jobb som Handläggare, arbetslöshetskassa/Utredare, arbetslöshetskassa och börja ditt nya yrkesliv idag!

Handläggare till Lokalpolisområde Botkyrka, Region Stockholm

Är du redo för en större uppgift? Att arbeta för Polisen är att skapa trygghet i människors liv varje dag. Polismyndigheten är Sveriges största myndighet med ca 37 500 medarbetare och är organiserad i sju polisregioner, ett antal nationella avdelningar samt ett kansli. Till Lokalpolisområde Botkyrka söker vi nu en Handläggare som är strukturerad, noggrann och ansvarstagande. Hos oss kommer du tillsammans med engagerade och trevliga kollegor utvecklas och få erfarenheter för livet, samtidigt som ditt arbete bidrar till att öka tryggheten och minska brottsligheten i Sverige. Polisområde Syd Polisområde Stockholm syd är Sveriges största polisområde. Här bor och arbetar närmare 1 miljon invånare. Polisområde Stockholm syd är indelat i åtta lokalpolisområden: Globen, Farsta, Skärholmen, Nacka, Haninge/Nynäshamn, Huddinge, Botkyrka och Södertälje. På polisområdesnivå finns utredningssektionen, grova brottsektionen, spaningssektionen, sektionen för brott i nära relation, sektionen för operativt stöd och utredningsjoursektionen. Vidare finns ett polisområdeskansli. Lokalpolisområde Botkyrka Lokalpolisområde Botkyrka ingår i polisområde Stockholm syd. Inom lokalpolisområdet finns det ingripande- och brottsförebyggande verksamhet, utredningsgrupper samt stöd och service. Botkyrka innefattar områden som är klassade som utsatta och särskilt prioriterade med påtaglig problematik kring organiserad brottslighet och kriminella nätverk. För att bryta den negativa trenden i Stockholms prioriterade och socioekonomiskt utsatta områden har polisregion Stockholm beslutat om initiativ- och ambitionshöjning. Det syftar till att långsiktigt stärka de särskilt prioriterade områdena i regionen. Satsningen ska leda till att minska den samhällshotande brottsligheten samt öka tryggheten för medborgarna i området. ARBETSUPPGIFTER Som handläggare på kansliet ska du: • tillsammans med övriga medarbetare på kansliet verka för verksamhetens långsiktiga förändrings- och utvecklingsarbete • tillsammans med övriga medarbetare arbeta med samråd och delningar samt bearbetning av olika underlag • delta i arbetet med hantering av remisser • driva arbetet vidare gällande personalförändringar och hantera administration kring dessa delar • delta i arbetet med verksamhetsuppföljning • delta i arbetet med arbetsmiljöfrågor • verka för en miljö som stimulerar till samarbete, kreativitet och ständiga förbättringar. • företräda enheten både externt och internt och arbeta samt ha förmågan att vara föredragande i den strategiska ledningsgruppen Det kan tillkomma andra arbetsuppgifter utöver de ovan nämnda. KVALIFIKATIONER Detta är en möjlighet för dig som har: • Minst 1 års erfarenhet arbete som handläggare, administratör eller liknande arbetsuppgifter som arbetsgivaren bedömer relevant • Erfarenhet av arbete inom offentlig sektor, där statlig myndighet ses som extra meriterande • Erfarenhet av arbete med uppföljning och inrapportering av uppgifter • God förmåga att strukturera information och skapa överblick • Erfarenhet av att sammanställa och skriva rapporter och beslutsunderlag • Mycket god datorvana, främst Officepaketet • Mycket god förmåga att uttrycka dig i tal och skrift på svenska och engelska • Svenskt medborgarskap Det är meriterande om du även har: • Eftergymnasial utbildning som arbetsgivaren bedömer relevant • God förmåga att tillämpa och lära dig nya system • Erfarenhet av arbete med uppföljning och inrapportering av uppgifter Personliga egenskaper Du är strukturerad och tillsammans med andra på kansliet når du goda resultat som ger önskvärda effekter. Vidare är du noggrann, du drivs av kvalitet och tar ansvar för dina arbetsuppgifter samt bidrar till verksamhetens bästa. Uppdraget kräver att du är samarbetsvillig och stödjer dina kollegor, vilket är en förutsättning för att ni ska lyckas med uppdraget. På kansliet präglas vår arbetsmiljö av att göra varandra bättre. Vi kommer att lägga stor vikt vid personliga egenskaper. ÖVRIGT Placeringsort: Botkyrka Anställningsform: Tillsvidareanställning med provanställning om sex månader. Välkommen med din ansökan i form av CV och personligt brev senast den 15/4 2024. Vi använder e-rekrytering för att effektivisera och kvalitetssäkra rekryteringsarbetet. Ansökningar till denna befattning kommer endast tas emot via Polismyndighetens webbplats. Har du skyddade personuppgifter, referenser eller liknande information som du själv bedömer som skyddsvärd rekommenderar vi dig att du kontaktar ansvarig HR-konsult. Om du fortsätter din ansökan digitalt kommer din ansökan hanteras via Polisens rekryteringsstöd Visma Recruit. Om du vill komplettera din ansökan vänder du dig till ansvarig HR-konsult. Polismyndigheten är Sveriges största myndighet. Vi erbjuder dig en arbetsplats som stimulerar till mångfald, kreativitet och personlig utveckling. Läs gärna om våra förmåner som anställd hos polisen på: https://polisen.se/erbjudande Hos oss får du möjlighet att bidra till Polisens uppdrag - att öka tryggheten och minska brottsligheten i samhället. Vi bedriver vår verksamhet enligt vår värdegrund: engagemang, effektivitet och tillgänglighet. Som medarbetare inom polisen agerar du för likabehandling. Det är en förutsättning för rättssäkerhet, rättstrygghet och för polisens legitimitet i samhället. Som företrädare för polisen respekterar du allas lika värde och skapar förtroende för polisen. Läs gärna mer om polisen och vår verksamhet på https://polisen.se Varmt välkommen med din ansökan! Vi undanber oss samtal från dig som vill sälja annons- och rekryteringstjänster.

9 april 2024
Sista ansökan:
15 april 2024
Socialförvaltningen söker utredare till föreningsstöd

Stockholm – vår huvudstad med miljoner drömmar, förväntningar och ambitioner. Vi jobbar för alla som lever här idag och i framtiden. Nu söker vi dig som vill tänka stort, nytt och annorlunda med oss – för stockholmarna. Socialförvaltningen i Stockholms stad har en övergripande och samordnande roll för socialtjänstens individ och familjeomsorg och funktionshinderområdet. Här skapas goda förutsättningar för att möta invånare i behov av socialtjänstens stöd. I nära samarbete med stadsdelsförvaltningarna bidrar vi till en modern, digital, rättssäker, likställd och kunskapsbaserad socialtjänst och vi har ett starkt utvecklingsfokus. Inom förvaltningen erbjuds ett stort utbud av stödinsatser till stadens invånare och utbudet förändras utifrån stockholmarnas behov och stadsdelsförvaltningarnas önskemål. Arbetet sker ofta i nära samverkan med andra myndigheter, civilsamhälle och näringsliv. Socialförvaltningen ansvarar också för stadens serverings- och tobakstillstånd och utför tillsyn. Välkommen till oss Socialförvaltningen ansvarar för stadsövergripande verksamheter inom socialtjänstområdet. Det innebär att förvaltningen erbjuder tjänster och service till stadens stadsdelsnämnder samt bereder frågor till kommunstyrelsen och social- och trygghetsroteln om stadens socialtjänst. Enheten Juridik, upphandling och föreningsstöd ligger under avdelningen strategi och utveckling och ansvarar för föreningsstöd, genomförande av upphandlingar, juridisk rådgivning, avtalsvård och idéburet offentligt partnerskap (IOP). Enheten består i dagsläget av 15 medarbetare och du blir en del av en grupp som bryr sig om, stöttar och hjälper varandra. Inom gruppen finns mycket kompetens och positivitet. Vi erbjuder Hos oss får du ett utvecklande arbete där du får möjlighet att arbeta med ett brett och spännande uppdrag med stor möjlighet till påverkan. Föreningsstödet är centralt placerat inom Socialförvaltningen och här får du jobba med engagerade och kunniga kollegor. Vi är ett dream team och har kul på jobbet! Flexibel arbetstid tillämpas och du kan växla mellan arbete på kontoret och arbete hemifrån i enlighet med stadens ramverk. Vi främjar ett hållbart arbetsliv i balans och att vår arbetsplats präglas av dialog och samarbete. Arbetsplatsen är i Farsta Centrum. Farsta Centrum har närhet till tunnelbana och en galleria med stort utbud av restauranger, caféer och shopping. Din roll I din roll som utredare inom föreningsstöd utreder du om föreningar som ansöker har rätt till föreningsstöd. Du driver hela processen och äger dialogen med föreningarna från att de hört av sig till oss, till att du bedömer om det är berättigade till att få bidrag och eventuell storleksordning på bidraget, detta görs efter riktlinjer som beslutas av socialnämnden. Du skriver underlag och tjänsteutlåtanden, följer upp att föreningarna följer riktlinjerna och uppfyller kvalifikationerna för fortsatt bidrag, detta görs bland annat genom föreningsbesök..                                                                    Du kommer vara med på en digitaliseringsresa som vi har påbörjat, där vi vill förenkla för föreningar att kunna ansöka om bidrag digitalt. Med ett systemstöd kommer vi får in hela handläggningen av ansökningarna i ett och samma system. Det ingår även i rollen att stödja enhetens övergripande uppdrag och samverkansarbetet Idéburet offentligt partnerskap (IOP). Din kompetens och erfarenhet  För den här rollen krävs det att du har: akademisk examen inom samhällsvetenskaplig på lägst kandidatnivå erfarenhet av utredningsarbete i offentlig sektor Det är meriterande om du har: kunskap inom ekonomi och redovisning erfarenhet av att ha arbetat med föreningsbidrag på annan myndighet erfarenhet och kunskap av socialtjänsten erfarenhet av övriga civilsamhällesfrågor Vi kommer lägga stor vikt vid personlig lämplighet, engagemang och motivation för tjänsten. Följande personliga kompetenser kommer att vara avgörande i vår bedömning. Som utredare till föreningsstöd behöver du vara självgående och vara van att styra din egen tid och driva ditt arbete framåt. Du agerar professionellt i din roll, i synnerhet i mötet med föringar och politiker, där du förhåller dig på ett sätt som är anpassat till situationen och är tydlig och förutsägbar i din kommunikation. Vi lever i ständiga samhällsförändringar och styrs av politiken, därför behöver du vara anpassningsbar och ha ätt för att ställa om ditt förhållningssätt efter nya omständigheter och har förmåga att styra om arbetsuppgifter utifrån ändrade prioriteringar. Du har daglig kontakt med många olika sorters människor och behöver kunna anpassa din kommunikation för att kunna nå fram med ditt budskap oavsett föreningarnas behov eller kunskap. Du bidrar till ett gott samarbete genom att ha ett öppet, tillmötesgående och problemlösande förhållningssätt i det stöd du ger föreningar och i din interna arbetsgrupp. Din ansökan utan ett personligt brev Vi rekryterar utan det personliga brevet i denna rekrytering för att stärka fokus på de kompetenser och erfarenheter som efterfrågas för denna roll. Vid bedömningen av din ansökan kommer vi endast att utgå ifrån ditt CV och ett antal frågor du får besvara i samband med att du söker tjänsten. Vi önskar att du svarar konkret och kortfattat på frågorna, och att det finns en tydlig koppling mellan dina svar och ditt CV. Övrigt Stockholms stad arbetar med kompetensbaserad rekrytering som syftar till att se till varje persons kompetens och därmed motverka diskriminering. Stockholms stad arbetar med kompetensbaserad rekrytering som syftar till att se till varje persons kompetens och därmed motverka diskriminering.

8 april 2024
Sista ansökan:
22 april 2024