HR-generalist/HR-partner

Sök bland 4 lediga jobb som HR-generalist/HR-partner och börja ditt nya yrkesliv idag!

HR-generalist

Vill du arbeta med en spännande variation av HR-frågor på ett välkänt och framgångsrikt bolag? Trivs du med att arbeta i en verksamhetsnära roll? Då har vi den perfekta chansen för dig! Till INVID söker vi nu en relationsskapande och engagerad HR-generalist med placeringsort i Jönköping. OM TJÄNSTEN Vår medarbetare som innehar rollen som HR-ansvarig går på föräldraledighet efter sommaren och vi behöver förstärka organisationen i samband med detta. I rollen som HR-generalist blir du en viktig nyckelspelare där du får chansen att driva det operativa HR-arbetet på INVID. Du välkomnas till en spännande vardag som passar perfekt för dig som vill göra skillnad i en expansiv verksamhet med en positiv framåtanda. Ditt fokus blir att arbeta operativt men med vissa strategiska inslag med ett brett spektrum av HR-frågor. Det finns alla möjligheter för dig att bidra med innovativa perspektiv och kreativa lösningar i arbetet med att utveckla såväl nya som befintliga HR-processer, beroende på din bakgrund och ditt intresse. På INVID erbjuds en arbetsplats som präglas av kompetens, personlighet och engagemang. Här blir du en viktig del av en verksamhet med en spännande framtidsresa. Du ingår i Shared Services där HR-funktionen utgör en del tillsammans med ekonomi och marknad. Du arbetar tillsammans med en befintlig HR-personal samt med CFO som har lång erfarenhet av HR-arbete. Resor kan förekomma i tjänsten, därav krävs B-körkort. Du rapporterar till bolagets CFO. Tjänsten innebär ca 80% av heltid och är ett vikariat fr o m 15 augusti 2024 och ett år framåt. VEM ÄR DU? Vi söker dig med flerårig erfarenhet inom HR-arbete, gärna i kombination med en relevant akademisk utbildning i grunden. Kanske har du några års erfarenhet inom personalfrågor och chefsstöd, eller kanske har du varit aktiv inom HR-yrket ett antal år och nu är redo att ta nästa steg i karriären? Med din höga kommunikativa och pedagogiska förmåga har du lätt för att förklara processer och orsakssamband som förekommer mellan verksamheten och HR-funktionen. Du är en relationsbyggande och engagerad person som har förmågan att självständigt driva ett HR-arbete framåt. Som person är du pålitlig, inkluderande och empatisk. Dina arbetsdagar erbjuder en bred variation av frågeställningar inom HR-området, där du får möjlighet till stor flexibilitet och att prioritera vad som kräver ditt fokus för stunden. Till dina egenskaper hör att du är coachande, strukturerad och har förmågan att sätta dig in i komplexa situationer utifrån verksamhetens behov. Då tjänsten innefattar självständigt arbete är det betydelsefullt att du är trygg i din professionella roll, samtidigt som du motiveras av att skapa samsyn och framgång tillsammans som en väletablerad HR-funktion. Sista ansökningsdag är satt till fredagen den 5 april, men intervjuer och urval sker löpande. Kontakta Mats Nilsson, CFO på [email protected] för frågor . Varmt välkommen med din ansökan redan idag!

15 mars 2024
Sista ansökan:
5 april 2024
HR Partner

MENZIES AVIATION SÖKER NU EN HR PARTNER! ANSVARSOMRÅDE: Som HR Partner erbjuds du en omväxlande och verksamhetsnära roll i en ständig föränderlig internationell miljö. Du kommer att arbeta med både strategiska och operativa frågor inom det breda HR-området med fokus på att länka HR-arbetet till affärsnyttan. I din roll arbetar du konsultativt och är ett stöd till både medarbetare och chefer. Du kommer att ingå i vårt härliga HR team på Arlanda Flygplats bestående av 4 medarbetare. Tillsammans arbetar vi med bl.a. arbetsrätt, lönebildning, arbetsmiljö, rehabilitering, kompetensförsörjning och HR administration. ARBETSBESKRIVNING: HR & rekryterings- administration Support och coachning av chefer och medarbetare i HR-frågor Delta i HR-projekt och bidra till utvecklingsarbete inom HR processer, HR administration och digitalisering. Rekrytering Bistå vid arbetsrättsliga ärenden, fackliga relationer och förhandlingar t.ex lönerevision, skyddskommittè och samverkan. Arbetsmiljö och rehabilitering OM DIG: Vi söker dig som är prestigelös och har hög integritet, duktig på att skapa förtroendegivande relationer i alla led och innehar ett affärsmässigt fokus. Du gillar att arbeta med egna ansvarområden och utmanas av att utveckla dig själv och ditt arbete. Då det är en snabbrörlig och dynamisk arbetsmiljö har du förmågan att arbeta effektivt och lösningsfokuserat. Du har en genuin passion för människor och vill bidra till att skapa till att skapa ett högt medarbetar engagemang på arbetsplatsen. KVALIFIKATIONER OCH ERFARENHET: Kandidatexamen inom HR eller jämförbar utbildning Minst 2-3 års erfarenhet av brett HR-arbete Goda kunskaper inom Microsoft Office Paket Flytande i svenska och engelska Eftersom arbetet utförs på säkerhetsklassat område genomgår all personal en registerkontroll före anställning. FÖRMÅNER: Möjlighet till hybridarbete Friskvårdsersättning Flexibel arbetstid Goda möjligheter till kompetensutveckling ANSTÄLLNINGSVILLKOR: START: Tillträde för tjänsten omgående eller efter överenskommelse. OMFATTNING OCH ANSTÄLLNINGSFORM: 100% tillsvidareanställning (inleds med 6 månaders provanställning). PLACERING: Arlanda Flygplats. URVAL: Sker löpande och tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdag 2024-04-08. VARMT VÄLKOMMEN MED DIN ANSÖKAN! Eventuella frågor om tjänsten ställs [email protected]. VI TAR EJ EMOT ANSÖKNINGAR VIA E-POST.

12 mars 2024
Sista ansökan:
8 april 2024
HR/ Recruiter

As an HR Assistant, you will play a pivotal role in supporting the Human Resources department by undertaking various administrative tasks and ensuring smooth operations within the HR function. Your responsibilities will include assisting with recruitment processes, maintaining employee records, handling correspondence, and providing general support to HR managers and employees. You will be expected to uphold confidentiality, possess strong organizational skills, and demonstrate attention to detail. Key Responsibilities: 1.Recruitment Support: Assist with job postings on various platforms. Screen resumes and applications to identify potential candidates. Schedule interviews and communicate with candidates regarding interview logistics. 2.Employee Records Management: Maintain accurate and up-to-date employee records in the HR database. Update employee information, including personal details, job titles, and benefits enrollment. 3.Administrative Support: Handle incoming inquiries via phone, email, or in-person and provide assistance or redirect as necessary. Prepare and distribute HR-related documents, such as contracts, policies, and forms. 4.Benefits Administration: Support employees with inquiries related to benefits, including health insurance, retirement plans, and leave policies. Assist in the enrollment process for new employees and changes for existing employees. 5.Data Reporting and Analysis: Compile HR metrics and generate reports as needed. Assist in analyzing data to identify trends and provide insights to HR management. Qualifications: Bachelor's degree in Human Resources, Business Administration, or related field (preferred). Proven experience as an HR Assistant or relevant administrative role. Familiarity with HRIS (Human Resources Information Systems) and proficiency in MS Office Suite. Strong organizational and time-management skills with the ability to prioritize tasks. Excellent communication and interpersonal abilities. Discretion and confidentiality in handling sensitive information. Knowledge of employment laws and regulations. Additional Requirements: Ability to work collaboratively within a team environment. Flexibility to adapt to changing priorities and deadlines. Willingness to take initiative and problem-solve independently. Detail-oriented with a commitment to accuracy. Professional demeanor and positive attitude. About us: IPO Invest is a registered investment advisory company that offers planning services, consultation and investment management for individuals and companies. With a focus on integrity, professionalism and customer satisfaction, we strive to exceed expectations in every transaction. Join our team and become part of a supportive environment where your expertise and dedication are valued.

5 mars 2024
Sista ansökan:
4 april 2024
HR Generalist

We are looking for dedicated HR Generalists to join us in our mission to contribute to a greener future. The roles is a part of our excellent People & Growth team based in Skellefteå. By joining us, you will be a key player in ramping up the People Services function and contribute to building one of the first large scale European battery factories. About the job Since we are building a large factory at the same time as we have started our production, you need to like an environment where one day is not like the other. You need to be proactive but supportive of team decisions and strive to do what is possible in a growing organization. About the team You will be part of the People and Growth Team based in Skellefteå. You will work in close collaboration with a team of HR Business Partners for a dedicated team/department on site. Key responsibilities include but are not limited to: Prepare and participate in union meetings. Write minutes of meetings Implement P&G projects within the area of responsibility Support managers in rehabilitation cases, team development and information meetings with employees Analyse HR Data and prepare presentations Operational day-to-day support for managers Handle ticket ́s linked to the supported department/team Support managers in system/process related issues Develop administrative procedures in cooperation with other functions. Northvolt is an equal opportunity employer. We're a diverse group of individuals, united by a common mission, who recognise that while our actions as individuals have a role to play in driving Northvolt towards its goals, we always seek to move forward as a team. We offer you an open and welcoming atmosphere where we win as a team – and fail as a team. Northvolt is growing at the speed of light and we are a strong believer in internal career development. For us it’s important to look at your skills and potential, please refrain form including your picture and age with your application to help us with this. Apply with CV in English or your complete LinkedIn profile. Full time employment, fixed salary. Planned starting date is asap. Skills & Requirements We believe that you have : Bachelors degree in Human Resources, Behaviour science or related field required. At least three years of professional human resources required with experience in employee relations preferred. Excellent English written and oral skills Bonus points for: Experience and interest in manufacturing industry Fluency in other languages (Japanese, Swedish, Chinese, French) Experience from a multi-cultural environment

18 januari 2024
Sista ansökan:
30 april 2024