Informationssekreterare
Sök bland 3 lediga jobb som Informationssekreterare och börja ditt nya yrkesliv idag!
Är du student och söker efter ett meriterande extrajobb vid sidan av studierna som informationssamlare till Nodeus Group? Ta chansen och bli del av vår nya studentpool och få möjligheten att skaffa värdefull erfarenhet inför framtiden. Läs mer och sök tjänsten redan idag! OM TJÄNSTEN Nodeus Group erbjuder en arbetsplats där man får chans att arbeta i en nationell tajt organisation med kompetenta medarbetare och spännande arbetsuppgifter. Här får du chansen att arbeta med moderna och intressanta verktyg och få lärdom om såväl datahantering och erfarenhet av att arbeta affärssysteminformation. Nodues Group erbjuder en utvecklande arbetsplats med flexibla arbetstider. Vi söker för Nodeus Group räkning studenter till vår studentpool som arbetar med affärsinformation och kvalitetssäkring av data. Du kommer att tillhöra ett mindre team, där du tillsammans med andra kommer supporta personal i arbetet gällande bland annat datainsamling och resarcharbete. Uppdraget startar med en gedigen introduktion och upplärning till arbetet, och fortsätter sedan kontinuerligt under kommande terminer. Vi söker dig som ser långsiktigt på anställningen och vill arbeta vid sidan av dina studier. Du erbjuds - Ett mycket meriterande extrajobb vid sidan av dina studier - Ett flexibelt arbete som ger möjlighet att arbeta hemifrån Som konsult för Academic Work erbjuder vi stora möjligheter för dig att växa professionellt, bygga ditt nätverk och skapa värdefulla kontakter för framtiden. Läs mer om vårt konsulterbjudande. ARBETSUPPGIFTER Arbetsuppgifter * Researcha affärsinformation * Ha kontinuerlig kontakt med myndigheter * Samla in både offentlig och privat data för analys * Dokumentera och kvalitetssäkra information. För tjänsten är det viktigt att kunna vara flexibel och ha möjlighet att arbeta 1-2 dagar i veckan. VI SÖKER DIG SOM - Studerar en eftergymnasial utbildning. Du ska som tidigast ta examen juni 2026 - Har lätt att följa och läsa instruktioner - Har en egen dator då man ska kunna arbeta hemifrån - Har mycket goda kunskaper i både svenska och engelska Det är meriterande om du har - Goda kunskaper i Excel och google Drive För att lyckas i rollen har du följande personliga egenskaper: - Hjälpsam - Målmedveten - Ansvarstagande Vår rekryteringsprocess Denna rekryteringsprocess hanteras av Academic Work och vår kunds önskemål är att alla frågor rörande tjänsten skickas till Academic Work. Vi tillämpar löpande urval och kommer plocka ner annonsen när tillräckligt många kandidater har nått slutskedet i rekryteringsprocessen. Rekryteringsprocessen innehåller två urvalstest: ett personlighetstest och ett test i kognitiv förmåga. Testerna är ett verktyg för att kunna hitta den kandidat med högst potential för tjänsten samt främja jämlikhet, mångfald och en rättvis rekryteringsprocess.
För dig som läser detta vill vi på Netjobs Group AB informera om att vi endast tar emot ansökningar via vår hemsida, inte via e-post eller telefon. För att ansöka till tjänsten, vänligen besök https://karriarguiden.se/sv/jobb/medicinsk-sekreterare-1. Vi ser fram emot din ansökan! Arbetsplatsbeskrivning Välkommen till oss på Infektionskliniken! Vi består av tre enheter, Infektionsavdelningen, Infektionsmottagningen samt Infektionsläkaravdelningen vilka du som sekreterare hos oss samarbetar med. Vi tar hand om patienter med allt ifrån tropiska sjukdomar till sepsis och sårvård eller helt enkelt bara de som är i behov av vaccination. Sekreterargruppen hos oss består av tre personer. Förutom sedvanlig administration och skrivuppdrag, är förmågan att arbeta självständigt ett krav likaså god kommunikation i tal och skrift, såväl i svenska men även engelska då vi har hög andel patienter av utländsk härkomst. Samverkan tillsammans med kollegor och vårdpersonal inom enheterna, och övriga verksamheter är viktigt. Lyhörd och flexibel är viktigt då arbetstempot tidvis kan vara högt, likaså struktur och förmåga att organisera arbetet. Regionens värdegrund är viktig, välkomnande, handlingskraftig och pålitlig. Arbetsbeskrivning Som medicinsk sekreterare ansvarar du i huvudsak för den medicinska dokumentationen i journalsystemet COSMIC, remisshantering, bokning av patienter, schemaläggning i COSMIC, patientklassificering, arbete med olika kvalitetsregister och faktura-samt kassahantering. Flera specifika arbetsuppgifter ingår dessutom kring öppenvårdsverksamheten. Kliniken har även egen mottagningsreception inklusive kassa som sköts av våra medicinska sekreterare. Kvalifikationer Läkarsekreterarutbildning/ medicinsk sekreterare/vårdadministratör. Erfarenhet av yrket samt av COSMIC och DRG är meriterande. Stor vikt läggs vid personlig lämplighet samt bra samarbetsförmåga. Du kan organisera ditt arbete på ett effektivt sätt, har en positiv grundinställning, är flexibel, ansvarstagande och har förmåga till helhetssyn. Andra uppgifter Vi ser gärna att du inkommer med din ansökan så snart som möjligt, då intervjuer påbörjas och genomförs löpande under ansökningstiden. Under förutsättning att kompetenskrav är uppfyllda ges företräde vid behov av omplacering samt till tillsvidareanställda inom Region Jämtland Härjedalen och företrädesberättigade enligt LAS. Vi har gjort vårt medieval för rekrytering och undanber oss därför vänligt men bestämt kontakt med annonssäljare eller andra säljare av rekryteringstjänster. Anställningsvillkor Anställningsform: Tillsvidareanställning Omfattning: Heltid, Tillträde: Möjlighet till att arbeta deltid på distans finns Tillträde enligt överenskommelse Avslutning: Kontaktpersoner Namn: Jessica Nääs Enhetschef med verksamhetsansvar Telefon: 063- 15 43 64 Email: [email protected] Fackliga kontaktpersoner Ansökan Referensnummer: C201894 Sista ansökningsdag: 2024-08-25 .
Svenska kraftnät är en av de viktigaste aktörerna för en hållbar energiomställning. Som informationsförvaltare erbjuds du ett av Sveriges viktigaste jobb, där du varje dag kommer att bidra till Sveriges elförsörjning. Vi behöver dig för att lyckas med vårt samhällsviktiga uppdrag att elektrifiera Sverige. Hos oss på division Nät får du vara med att bygga ut och underhålla transmissionsnätet. För att möta samhällets behov behöver vi bygga 30 mil ledningar och driftsätta 20 stationer per år. Ansök idag och få chansen att vara med och lysa upp Sverige! Om tjänsten Tjänsten är placerad på enheten ”Informationsförvaltning och stöd” som idag består av fem medarbetare och tre konsulter i roller som informationsförvaltare, teknisk arkivarie och produktägare över systemet med vårt anläggningsregister. Enheten är central inom informationsförvaltning på Division Nät. Vi ingår med vår kompetens i flera pågående projekt och initiativ, bland annat i programmet för ökad digitalisering, samt projekt för informationsstyrning (Data Governance) och tillgångsförvaltning. Informationsförvaltningen är en nystartad enhet och är under uppbyggnad, så det återstår arbete med att implementera planer, strukturer och mål i verksamheten. Det finns idag tre informationsförvaltare. De har vissa arbetsuppgifter gemensamt, men det finns även möjlighet att bli specialist inom ett eget område. Vi arbetar målmedvetet mot att koordinera informationsklassning för anläggningsinformation, att skapa en anläggningsstrukturmodell, starta operativt datakvalitetsarbete och förbättra processer. Vi sprider även kunskap om informationsförvaltning inom Svenska kraftnät. Vår domän är anläggningsinformation och vi arbetar proaktivt med förvaltning och har mycket kontakter med till exempel projektverksamhet och underhåll. Som informationsförvaltare inom teknisk anläggningsinformation kommer följande vara huvuduppgifter: • Ansvara för det operativa arbetet med informationsklassningsärenden för hela Division Nät. • Driva arbete med att utveckla och följa upp nyckeltal och mål för datakvalitet. • Driva och ansvara för organisering, strukturering och kvalitetssäkring av anläggningsinformation. • Koordinera, leda och aktivt delta i arbeten inom datarättning av anläggningsinformation. • Delta tillsammans med tre andra informationsförvaltare i vidareutveckling av informationsförvaltningen för anläggningsinformation på Division Nät. Vi är mitt inne i en spännande utvecklingsfas för informationsförvaltningen och arbetar intensivt med att bygga upp enheten och specificera områden. Här finns möjligheter för dig att vara med och påverka våra framtida arbetssätt och processer. Om dig Många av de utmaningar vi kommer ställas inför som ny enhet löser vi tillsammans, vilket ställer krav på din förmåga att kunna lyssna och arbeta med andra, samtidigt som du själv behöver tycka om att jobba med problemlösning. Inom gruppen jobbar vi analytiskt och strukturerat för att lösa våra uppgifter och samtidigt bygga för framtiden. Vi ser fram emot att ta emot dina idéer och förslag på förbättringar och kommer tillsammans skapa hållbara arbetssätt och processer framåt. Vi letar dig som har högskole- eller universitetsutbildning inom exempelvis informationssäkerhet, informationsteknik, samhällsbyggnad, elkraft och/eller sådan utbildning/arbetslivserfarenhet som Svenska kraftnät bedömer likvärdig. Övriga krav för tjänsten är: • Flerårig erfarenhet av att arbeta med teknisk information, till exempel inom anläggningsinformation eller infrastruktur. • Flerårig erfarenhet av operativt datakvalitetsarbete, kanske som datasamordnare, dokumentationsansvarig eller dokumentationsingenjör. • Erfarenhet från arbete inom området för informationshantering. • Goda kunskaper i svenska och engelska i både tal och skrift. Meriterande för tjänsten är: • Erfarenhet av att arbeta med informationssäkerhet i någon form. • Erfarenhet eller kunskap av Offentlighet och sekretesslagen (OSL) • Erfarenhet från arbete med standarder inom området för informationsklassning och datakvalitet. • Erfarenhet av att arbeta med informationsmodeller i någon form. • Erfarenhet som datasamordnare i projekt där du varit med från projekt till förvaltning. • Erfarenhet av arbete med anläggningsinformation för elkraft. Tjänsten är bred i sin utformning, och vi ser därför att även om du inte uppfyller alla meriterande krav, så finns ändå möjligheter till att bli en del av vårt team. Bra att veta • Du kan välja att bli placerad på något av våra kontor i Sundbyberg, Göteborg, Sundsvall, Luleå, Sollefteå eller Västerås • Möjlighet till distansarbete upp till 50% #LI-hybrid • Resor kan förekomma i denna tjänst. • Sista ansökningsdag är 2024-09-16. Vi tar inte emot personligt brev i samband med din ansökan. • Tjänsten är en tillsvidareantällning. • Kontakta gärna rekryterande chef Lina Broström på 070-536 37 20 alternativt [email protected]. För frågor kring rekryteringsprocessen finns ansvarig rekryterare Carl Isaksson tillgänglig på [email protected]. Fackliga representanter är Annika Ingeborn, SACO, tel. 010-475 84 77 och Mikael Hedenheim, ST, tel. 010-475 84 68. Du når oss också via e-post: [email protected]. Övrig information Vi ställer höga krav på våra medarbetares säkerhets- och sekretessmedvetenhet. Innan ett beslut om anställning fattas kommer en säkerhetsprövning enligt säkerhetsskyddslagen (2018:585) att genomföras i de fall befattningen innebär hantering av säkerhetsskyddsklassificerade uppgifter eller deltagande i säkerhetskänslig verksamhet. Om anställningen avser befattning i säkerhetsklass kommer säkerhetsprövningen även att innefatta en registerkontroll och, i vissa fall, en särskild personutredning. För anställning på Svenska kraftnät krävs svenskt medborgarskap. Med anställningen följer en skyldighet att krigsplaceras. För mer information om säkerhetsprövning Svenska kraftnät arbetar för att främja mångfald och motverka diskriminering och ser gärna sökanden med olika bakgrund och erfarenheter till våra rekryteringar. Lär känna Svenska kraftnät och hur det är att arbeta hos oss: Lär känna oss på Svenska kraftnät
Visar 1 till 3 av 3 jobb