Läkarsekreterare/Vårdadministratör/Medicinsk sekreterare

Sök bland 184 lediga jobb som Läkarsekreterare/Vårdadministratör/Medicinsk sekreterare och börja ditt nya yrkesliv idag!

Medicinsk sekreterare till avd 3, medicinkliniken i Växjö

I Region Kronoberg kan du trivas, växa och påverka. Tillsammans arbetar vi för att nå visionen "Ett gott liv i ett livskraftigt län". Medicinkliniken bedriver öppen och sluten specialiserad vård inom internmedicin, övriga invärtesmedicinska specialiteter (ej geriatrik) samt inom neurologi, reumatologi och allergologi. På medicinkliniken vill vi skapa goda förutsättningar för framtiden. Vi står för en robust verksamhet, säker vård och stolta medarbetare. Tillsammans skapar vi den bästa medicinkliniken! Till medicinkliniken i Växjö söker vi just nu en medicinsk sekreterare till avdelning 3. Där vårdas främst patienter med njursjukdom, diabetes och endokrina sjukdom, men även övriga internmedicinska åkommor. För oss är arbetsmiljö viktigt och vi förväntar oss att du som söker är en god ambassadör för vår värdegrund - Respekt för människan. ARBETSUPPGIFTER Hos oss blir du en viktig medarbetare då du är det administrativa stödet åt övrig vårdpersonal. På avdelning 3 arbetar du nära läkare, sjuksköterskor och undersköterskor. Arbetsuppgifterna består bland annat av journalskrivning, IT-ansvar, DRG-registrering, beställningar, telefon- och posthantering och annan administration kring våra patienter. Du kommer att ingå i en grupp tillsammans med övriga avdelningars sekreterare som ständigt samarbetar. Hos oss får du ett utvecklande arbete med möjlighet att påverka! KVALIFIKATIONER Vi söker dig som har godkänd utbildning som medicinsk sekreterare eller hälso- och vårdadministratör. Vi ser gärna att du har god datorvana och erfarenhet av Cambio Cosmic. Har du erfarenhet av diagnoskodning/DRG-registrering ser vi det som meriterande. Eftersom den ena dagen inte är den andra lik värdesätter vi flexibilitet och en god samarbetsförmåga. Vi kommer att ha löpande urval så varmt välkommen med din ansökan redan idag! ÖVRIGT Frågor om hur du ansöker och lägger in ditt CV ställer du direkt till Visma Recruit 0771-693 693. Frågor om specifika jobb besvaras av den rekryterare eller kontaktperson som anges i annonsen. För att skicka in din ansökan, klicka på ansökningslänken i annonsen. Vi undanber oss vänligt men bestämt erbjudanden om annonserings- och rekryteringstjänster i samband med den här annonsen.

1 mars 2024
Sista ansökan:
24 mars 2024
Medicinsk sekreterare sökes till mottagning med inriktning psykos, vikariat

Specialistpsykiatrisk mottagning 5, S:t Eriksplan är en enhet inom Norra Stockholms psykiatri och ligger centralt i Atlasområdet nära Vasaparken. Mottagningen har mycket nära till goda kommunikationer med buss, tunnelbana och pendeltåg. Beskrivning Vår psykosmottagning är en unik arbetsplats och vi som arbetar här är mycket stolta över det kvalitativa och många gånger livsavgörande arbete vi utför. Vårt arbete präglas av engagemang, professionalism, värme, respekt och omtanke både om varandra och om våra patienter. Vi är angelägna om att erbjuda en hög tillgänglighet och en välfungerande vårdkedja, där öppen- och heldygnsvården har ett nära samarbete. Vi ser också patientens delaktighet samt samarbetet med närstående och vårdgrannar som mycket viktigt. Vi erbjuder utredning och behandling utifrån regionala vårdprogram och nationella riktlinjer. På sektionen pågår ett flertal utvecklingsprojekt.   Specialistpsykiatrisk mottagning 5, S:t Eriksplan, ansvarar huvudsakligen för patienter med psykossjukdom boende inom Stockholms innerstad (Kungsholmen, Norrmalm och Östermalm) men har även en del frivalspatienter från andra områden. På mottagningen, som har 30 medarbetare, arbetar vi i multiprofessionella team bestående av läkare, sjuksköterskor, Case Manager, psykologer, kuratorer, arbetsterapeut, rehabkoordinator, arbetsspecialist, medicinska sekreterare samt enhetschef. Ett mobilt akutteam finns, som kan bistå patienterna under jourtid. Arbetsuppgifter Omväxlande! Som medicinsk sekreterare hos oss arbetar du nära teamen samt enhetschefen. Du utför sedvanliga uppgifter för medicinsk sekreterare, journalskrivning, receptionsarbete, ansvar för mottagningstelefonen, remisshantering, LPT administration, Heroma rapporering, fakturahantering, vara en central roll för samordningen på mottagningen. Bistå enhetschef i olika ärenden då vi tillsammans jobbar som ett administrativt team. Dokumentation sker i datasystemet TakeCare. Kvalifikationer Utbildad medicinsk sekreterare. Meriterande om du har erfarenhet av mottagningsarbete och van att arbeta självständigt. Personliga egenskaper Du vurmar för psykosvård och värdesätter teamarbete likväl som att arbeta självständigt, är ansvarstagande, lösningsinriktad och bidrar med kreativitet och humor.   Villkor Anställningsform: Vikariat ett år, 75-100% enligt överenskommelse. Tillträde enligt överenskommelse. Vi erbjuder dig: Kompetensutveckling, friskvård och friskvårdsbidrag. Flextid och fri sjukvård i öppenvård. Arbetstid måndag - fredag. Sist men inte minst en fantastisk arbetsplats med hög kompetens och engagerade kollegor. Välkommen in med din ansökan! Tjänsten tillsätts under förutsättning att den inte behöver tas i anspråk för intern omplacering, enligt gällande regelverk. Vid patientnära arbete inom Stockholms läns sjukvårdsområde: - tillämpas registerkontroll före beslut om anställning enligt gällande riktlinje. - ska medarbetare som kommer att ha patientkontakt genomgå nyanställningsundersökning, enligt gällande direktiv, vilket sker genom företagshälsovården innan anställning. - krävs, förutom svensk yrkeslegitimation, goda kunskaper i svenska språket motsvarande nivå C1 enligt den gemensamma europeiska referensramen (GERS). Samma krav är vägledande vad gäller icke-legitimerad personal med patientkontakt. Stockholms läns sjukvårdsområde (SLSO) är en av Sveriges största vårdgivare med 11 600 medarbetare. Vi erbjuder hälso- och sjukvård i Region Stockholms regi inom psykiatri, primärvård, geriatrik, ASIH, närakuter, somatisk specialistvård, habilitering och hälsa samt hjälpmedel. I samverkan med Karolinska Institutet bedriver vi forskning, utbildning och utveckling. https://www.slso.sll.se/. Att söka jobb i Region Stockholm Vi eftersträvar jämställdhet och jämlikhet på vår arbetsplats och ser gärna sökande med olika bakgrund och förutsättningar. Vi tar endast emot ansökningar via detta system. Ansök genom att klicka på knappen ”Ansök”. Ansökningar per brev eller e-post beaktas inte. Vi undanber oss direktkontakt med bemannings- och rekryteringsföretag samt säljare av ytterligare jobbannonser. Vårt rekryteringssystem kan inte hantera anonyma ansökningar eller sökande med skyddade personuppgifter. Om du har skyddade personuppgifter ber vi dig att kontakta den kontaktpersonen som finns angiven i annonsen. Din ansökan kommer då att hanteras utanför rekryteringssystemet. Du bör även vara försiktig med vilken information du lämnar i din ansökan och endast ta med information som är relevant för den aktuella befattningen. Region Stockholm ansvarar för hälso- och sjukvård, kollektivtrafik, regional utveckling och bidrar till kulturlivet. Varje dag, dygnet runt. I landets snabbaste växande region. Tillsammans skapar vi Europas attraktivaste storstadsregion. https://www.regionstockholm.se/jobb

1 mars 2024
Sista ansökan:
20 mars 2024
Medicinsk sekreterare till Akutmottagning i Kristianstad

Gör skillnad. Varje dag. Söker du ett spännande jobb i en dynamisk och utvecklande miljö? Är du en erfaren medicinsk sekreterare eller tar du snart examen? Då ska du söka hit! Akutmottagningen i Kristianstad tillhör verksamhetsområde akut och är ett centrum för akutsjukvården i nordöstra Skåne. Våra 160 medarbetare tar hand om drygt 52 000 patientbesök per år. Till oss kommer mellan 120 och 160 patienter per dygn, patienter med olika diagnoser i olika allvarlighetsgrad. Vår utmaning är att på bästa sätt bemöta patienten och dess anhöriga i den situationen de befinner sig. Centralsjukhuset i Kristianstad är ett av Region Skånes fyra stora akutsjukhus. Här bedrivs kvalificerad akutsjukvård under dygnets alla timmar inom samtliga stora specialiteter. Hos oss är medicinska sekreterare en viktig del i arbetet på vår akutmottagning. - Mitt jobb är lärorikt, utvecklande och varierande. Det som är unikt med att vara medicinsk sekreterare på akutmottagningen är att vi får jobba brett och utvecklas samt vara delaktiga, bland annat i triage och gå på larm. Det bästa med mitt jobb är att det är brett, varierande och det fina teamarbetet vi har här mellan våra olika yrkeskategorier, säger Sara, medicinsk sekreterare. ARBETSUPPGIFTER Vi tror att vår nya kollega uppskattar vår omväxlande arbetsplats lika mycket som vi gör! I din roll som medicinsk sekreterare på akutmottagningen har du stor variation både vad gäller dokumentation och olika arbetsuppgifter. I tjänsten ingår journalskrivning via MedSpeech, Melior och registrering i olika system såsom PASiS samt Patientliggaren. Din arbetsdag kan exempelvis vissa dagar bestå av posthantering, telefoni och inskrivning, andra dagar av att hjälpa patienter i receptionen. Du arbetar även med inskrivning och triage tillsammans med sjuksköterska. När du landat i din roll som medicinsk sekreterare på akutmottagningen deltar du i larm på akutrummet, där du bland annat skriver i traumajournalen på traumalarm. Hos oss finns möjlighet till utveckling och du berikas ständigt med nya erfarenheter på akutmottagningen. Vi erbjuder dig även möjlighet till utökade ansvarsområden. Du får en trygg bredvidgång med våra handledare och stöttning av erfarna kollegor. Våra arbetstider sträcker sig över hela dygnet under veckans alla dagar. Vi tillämpar bokningsschema, vilket innebär att du i stor utsträckning kan påverka dina arbetstider. KVALIFIKATIONER Vi välkomnar dig som har utbildning i Hälso- och sjukvårdsadministration (80p KY/400p YH) eller motsvarande medicinsk sekreterarutbildning. Du har goda kunskaper i medicinsk terminologi och i svenska språket, i såväl tal som skrift. Både du som är nyutexaminerad och som har mer erfarenhet är välkommen att söka. Det är fördelaktigt om du har tidigare erfarenhet av arbete inom akutsjukvård. Vi ser det som meriterande om du har kunskap i de förekommande systemen på mottagningen och allmänt god IT-vana i Windows-miljö. För att trivas i rollen är du serviceinriktad, positivt inställd till de utmaningar som du ställs inför och tycker om att arbeta i ett varierande arbetstempo. Rollen kräver att du är lyhörd och har god förmåga att anpassa dig utifrån ändrade omständigheter och svåra situationer som ibland uppkommer på en akutmottagning. Som person är det viktigt att du kan prioritera dina arbetsuppgifter och att du vill vara med i vår utveckling av patientadministration. Eftersom du kommer att arbeta i team med övrig vårdpersonal är det viktigt att du vill bidra till vårt goda samarbete. Stor vikt kommer att läggas vid personlig lämplighet. I den här rekryteringen arbetar vi med löpande urval. Är du nyfiken och vill veta mer får du gärna höra av dig. Varmt välkommen med din ansökan! ÖVRIGT Region Skåne finns till för att alla som bor i Skåne ska må bra och känna framtidstro. Genom gränslösa samarbeten och omtanke skapas de bästa förutsättningar för ett hälsosamt liv inom näringsliv, kollektivtrafik, kultur och hälso- och sjukvård i Skåne. Tillsammans gör vi livet mera möjligt. På https://www.skane.se/rekryteringsstatus kan du se i vilket skede Region Skånes rekryteringar befinner sig och hur många som har sökt tjänsterna. Till bemannings- och rekryteringsföretag och till dig som är försäljare: Vi undanber oss vänligen men bestämt direktkontakt med bemannings- och rekryteringsföretag samt försäljare av ytterligare jobbannonser.

1 mars 2024
Sista ansökan:
24 mars 2024
Medicinsk sekreterare till Öron-, näs- och halsmottagningen i Växjö

I Region Kronoberg kan du trivas, växa och påverka. Tillsammans arbetar vi för att nå visionen "Ett gott liv i ett livskraftigt län". ARBETSUPPGIFTER Som medicinsk sekreterare hos oss erbjuds du ett stimulerande och omväxlande arbete med varierande arbetsuppgifter, såsom skrivning av mottagningsanteckningar, utredningar, operationer, slutanteckningar, DRG-registrering etc. Även remisshantering, boka och kalla patienter samt bemanning av TeleQ kommer att ingå i ditt uppdrag. Vi arbetar gemensamt som ett team kring de löpande arbetsuppgifterna och har fokus på ordning och reda samt respekt för människan såväl för våra patienter som för varandra. Möjlighet till distansarbete finns. Inom verksamheten kommer finnas mycket goda möjligheter till egna ansvarsområden/nya arbetsuppgifter. Du kommer få en god introduktion och upplärning för att komma in i ditt nya arbete på bästa sätt. KVALIFIKATIONER Vi söker dig som är utbildad medicinsk sekreterare, läkarsekreterare eller vårdadministratör. Personliga egenskaper såsom noggrannhet, förmåga att hålla ett högt arbetstempo, kunna arbeta självständigt samt ha god samarbets- och initiativförmåga är viktiga, liksom din förmåga att ge god service till både patienter och medarbetare. Du har en positiv inställning och är flexibel i både tanke och handling. Du ser utvecklings- och förbättringsarbete som en naturlig del av arbetsuppgifterna. Vi ser gärna att du har erfarenhet av att arbeta med Cambio Cosmic. Stor vikt kommer att läggas vid personlig lämplighet. ÖVRIGT Frågor om hur du ansöker och lägger in ditt CV ställer du direkt till Visma Recruit 0771-693 693. Frågor om specifika jobb besvaras av den rekryterare eller kontaktperson som anges i annonsen. För att skicka in din ansökan, klicka på ansökningslänken i annonsen. Vi undanber oss vänligt men bestämt erbjudanden om annonserings- och rekryteringstjänster i samband med den här annonsen.

1 mars 2024
Sista ansökan:
24 mars 2024
Medicinsk sekreterare sökes för semestervikariat till Psykiatrin Halland

Nu söker vi medicinska sekreterare till vuxenpsykiatrins heldygnsvård för sommaren 2024. Här arbetar du måndag till fredag, dagtid på vår administration. Låter detta som ett sommarvikariat för dig? Sök redan idag! https://regionhalland.varbi.com/se/what:job/jobID:702461/ Om arbetet Som medicinsk sekreterare kommer du att arbeta med vårddokumentation, ankomstregistreringar, mottagande av samtal per telefon och andra administrativa uppgifter såsom intyg, skanning och posthantering. Du arbetar i nära samarbete med olika professioner. Tjänsten är en tidsbegränsad anställning enligt överenskommelse under semesterperioden 2024 (juni-augusti). Har du möjlighet att börja tidigare på en timanställning ser vi det som positivt. Tjänstens placeringsort är Varberg eller Halmstad enligt överenskommelse. Om oss Vuxenpsykiatriska Heldygnsvården i Varberg har sex vårdavdelningar för heldygnsvård: avdelning 20 och 21 som är rättspsykiatriska avdelningar, avdelning 22 som är en allmänpsykiatrisk avdelning, avdelning 23 med inriktning psykosvård, avdelning 24 som är en avdelning för beroendepatienter och PIVA som är en psykiatrisk intensivvårdsavdelning med akutmottagning. I verksamheten finns även ECT- samt LARO-mottagning. Vuxenpsykiatriska Heldygnsvården i Halmstad har tre avdelningar för heldygnsvård: avdelning 19 som är en allmänpsykiatrisk avdelning med inriktning ätstörning och postpartum, avdelning 26 som är en allmänpsykiatrisk avdelning med inriktning mot äldre och psykoser och PIVA som är en psykiatrisk intensivvårdsavdelning med akutmottagning. I verksamheten finns det även ECT- samt LARO-mottagning. Kvalifikationer Vi söker dig som är utbildad medicinsk sekreterare, alternativt är under utbildning, med goda kunskaper i svenska språket och medicinsk terminologi. Det är meriterande med tidigare erfarenhet som medicinsk sekreterare, men inget krav. Kunskap i dokumentationssystemet VAS ser vi som meriterande.   Som person är du serviceinriktad och har god förmåga att planera och prioritera i det dagliga arbetet. Du är noggrann, flexibel och lyhörd. Vidare ser vi att du har lätt att uttrycka dig i tal och skrift och jobbar bra i team. Stor vikt läggs vid personlig lämplighet. Varmt välkommen med din ansökan! Urval och intervjuer kommer att ske fortlöpande under ansökningstiden, vilket innebär att du kan komma att kallas till intervju innan sista ansökningsdag. https://regionhalland.varbi.com/se/what:job/jobID:702461/ Vårt erbjudande För oss är det viktigt att du ska trivas och utvecklas i ditt arbete.  Läs mer om vilka https://www.regionhalland.se/jobb-och-karriar/formaner/ vi kan erbjuda dig som anställd. Övrigt Inför eventuell anställning görs alltid kontroll i belastnings- och misstankeregistret. Om Region Halland Region Halland är till för alla som bor och arbetar här i Halland. Vi är över 8 000 medarbetare inom 370 olika yrken som alla arbetar för att erbjuda en god hälso- och sjukvård och att främja tillväxt och utveckling. Vi ansvarar också för kollektivtrafiken i Halland och driver frågor inom områden som näringsliv, kultur och utbildning. Vår vision är ”Halland ­ – bästa livsplatsen” och med det menar vi att Halland ska bli den bästa platsen att bo på, utbilda sig, arbeta och driva företag i. Vi har kommit en bra bit på vägen, välkommen att följa med oss på vår resa! https://www.regionhalland.se/om-region-halland/ Strävan efter jämställdhet, mångfald och likvärdiga villkor är både en kvalitetsfråga och en självklar del av Region Hallands värdegrund. Region Halland krigsplacerar all tillsvidareanställd personal. Till bemannings- och rekryteringsföretag och till dig som är försäljare: Vi undanber oss vänligt men bestämt direktkontakt med bemannings- och rekryteringsföretag samt försäljare av ytterligare jobbannonser. Region Halland har upphandlade avtal.

1 mars 2024
Sista ansökan:
10 mars 2024
Medicinsk sekreterare till Medicinmottagningen, Sundsvall Sommaren 2024

Region Västernorrland är en av länets största arbetsgivare med cirka 6500 medarbetare. Tillsammans arbetar vi för att utveckla regionen, hälso- och sjukvården och tandvården. Hos oss får du möjlighet till ett arbete där du gör skillnad för invånarna, i ett län som erbjuder både aktivitet och avkoppling. Specialistvården ansvarar för den specialiserade vården i länet. Förvaltningen är organiserad i ett antal länsverksamheter utifrån olika medicinska specialiteter. Våra sjukhusorter är Sundsvall, Sollefteå och Örnsköldsvik. Medicinkliniken består av sektionerna hematologi, njurmedicin, endokrinologi, medicinsk mag-tarm samt reumatologi. Vi har två mottagningar, en i Sundsvall och en mindre i Härnösand samt två vårdavdelningar på Sundsvalls sjukhus. Vi söker nu medicinsk sekreterare inför sommaren 2024. Vikariaten sträcker sig till och med 2023-08-31 med eventuell chans till förlängning, tillträde enligt överenskommelse. ROLLEN SOM MEDICINSK SEKRETERARE Som medicinsk sekreterare hos oss skriver du åt våra olika sektioner, samt de diktat som rör medicinakuten. Arbetsuppgifterna är i första hand diktatskrivning, posthantering, remisshantering, listbevakning samt övriga arbetsuppgifter som är vanliga för en medicinsk sekreterare. Hos oss har du möjlighet att skriva mot olika specialiteter och bredda dina kunskaper, då vårt mål är att alla ska kunna hjälpas åt och skriva över alla sektioner på vår klinik. Detta ger dig en god möjlighet till utveckling i din yrkesroll. Vi kan erbjuda dig ett omväxlande och stimulerande arbete med möjligheter till utveckling och fortbildningar. Hos oss finns även möjlighet att utnyttja flextid och friskvård. Vi söker dig som är utbildad medicinsk sekreterare och behärskar det svenska språket i såväl tal som skrift, ytterligare språkkunskaper ser vi som meriterande. Vi ser gärna att du har några års yrkeserfarenhet inom yrket samt av arbete inom medicinsk verksamhet. Har du DRG-utbildning anses även det meriterande. Som person är du lugn och stabil och har ett gott och tillmötesgående bemötande. Vi ser också att du har ett strukturerat arbetssätt genom att du planerar och organiserar ditt arbete på ett effektivt sätt. I rollen ingår ett nära samarbete med kollegor varpå vi ser att det är en förutsättning att du kan relatera till andra på ett lyhört och smidigt sätt och uttrycker en positiv attityd till ditt arbete. Stor vikt läggs vid personlig lämplighet. Är du den vi söker? Varmt välkommen med din ansökan! Till din ansökan ber vi dig bifoga betyg samt examensbevis/diplom. Regionen arbetar sedan många år med att skapa förutsättningar för att bidra till friska och hälsosamma medarbetare. Du får tillgång till regionens friskvårdsanläggningar i Sundsvall, Härnösand, Örnsköldsvik samt Sollefteå. Genom din anställning hos oss har du flera anställningsförmåner som exempelvis tillägg till föräldraförsäkringen, extra semesterdagar när du fyllt 40 år, möjlighet att löneväxla till tjänstepension. Att du mår bra och trivs är viktigt för oss. Region Västernorrlands arbetsplatser är rökfria och vi tillämpar rökfri arbetstid. Inom Region Västernorrland är ett antal tjänster placerade i säkerhetsklass så säkerhetsprövning kan komma att ske. Vi har gjort vårt medieval för rekrytering och undanber oss därför kontakt med annonssäljare eller andra säljare av rekryteringstjänster.

1 mars 2024
Sista ansökan:
31 mars 2024
Medicinsk sekreterare till administrativ enhet, VO urologi Malmö

Gör skillnad. Varje dag. Känner du att du är redo för ett nytt spännande uppdrag? Brinner du för att ge god service? Då har du chansen att vara med och utveckla verksamhetsområdet urologi tillsammans med härliga kollegor! Vi utgör en viktig servicefunktion inom vården där patienten är i fokus. Här arbetar vi tillsammans för att möta vårdens behov och ser ditt samt dina kollegors engagemang, driv och kompetens som avgörande för att nå framgång. Inom verksamhetsområde (VO) urologi finns två vårdavdelningar och en mottagning i Malmö samt en mottagning i Lund. Här träffar vi patienter med sjukdomar inom urinvägarna. Vården innefattar såväl benigna som maligna tillstånd i alla åldrar från 18 år. Kirurgin innebär allt ifrån små ingrepp på mottagningen till stor bäckenkirurgi. Många patienter behöver återkommande vård och kontroller vilket ger god patientkontakt och kontinuitet i vården. Vår mottagning är uppdelad i multidisciplinära team beroende på diagnos. Vårt verksamhetsområde har fem standardiserade vårdförlopp (SVF) - urotelial cancer, prostatacancer, njur-, testis- och peniscancer, vilket inbegriper all urologisk cancer som för närvarande ryms inom SVF. Dessutom utför vi urodynamiska undersökningar, har uroterapeutbesök och mikrovågsbehandling av benign prostataförstoring (TUMT-behandlingar) via bäckenbottenteamet. Detta gör att vi har ett stort patientflöde dagligen och en mycket varierande arbetsdag. VO urologi har också ett regionalt utbildnings- och fortbildningsuppdrag inom vilket vi bedriver internutbildning, läkarutbildning, AT-utbildning, ST-utbildning samt fortbildning av personal inom området urologi. Om du är nyfiken på vår verksamhet eller har någon fråga du vill stämma av så är du varmt välkommen att höra av dig så berättar vi mer. ARBETSUPPGIFTER Vi har nu möjlighet att välkomna två nya engagerad medicinska sekreterare till oss! Som medicinsk sekreterare hos oss arbetar du bland annat med dokumentation i datajournalsystemet Melior, utskrifter från MedSpeech samt det patientadministrativa systemet PASiS. Det förekommer också telefonansvar med arbete i telefonisystemet Telia Ace (tidigare Callguide). Våra medicinska sekreterare har sin huvudanställning inom VO urologi med placering på någon av våra mottagningar, avdelningar eller specialuppdrag. Som medicinsk sekreterare hos oss får du en varierande och utvecklande tjänst med stort utrymme för inflytande på arbetet. I ditt dagliga arbete har du ett nära samarbete med läkare, sjuksköterskor och andra kollegor. På arbetsplatsen är det bra gemenskap och vi arbetar aktivt med vår arbetsmiljö. Vi erbjuder dig varierande arbetsuppgifter med goda möjligheter till utökade ansvarsområden, kan exempelvis vara som ansvarig för något av enhetens IT-system, utförande av registrering och statistikuppdrag för nationella kvalitetsregister eller som handledare. Som nyanställd hos oss får du introduktion och tillgång till handledare som backar upp och lär dig våra arbetssätt. Rollen som medicinsk sekreterare håller på att förändras och Region Skåne står inför införandet av den heltäckande digitala plattformen Skånes Digitala Vårdsystem (SDV) som kommer att ersätta flera av dagens journalsystem. Vi är öppna och ödmjuka inför den fortsatta utveckling som det innebär och ser gärna att du bidrar med dina kompetenser och egenskaper i förändringsarbetet. Besök gärna SDV-podden om du är nyfiken på att få veta mer om införandet: https://soundcloud.com/regionskane/sets/sdv-podden KVALIFIKATIONER Du som söker är utbildad medicinsk sekreterare inom Hälso- och sjukvårdsadministration 80p KY eller 400p YH, alternativt motsvarande godkänd medicinsk sekreterar-/läkarsekreterarutbildning. Därtill har du goda kunskaper i svenska i såväl tal som skrift samt goda kunskaper i medicinsk terminologi. Vi ser även att du har goda kunskaper i engelska. Kunskap i Melior, MedSpeech, PASiS och/eller diagnosklassificering ses som meriterande. Vidare ser vi gärna att du har arbetslivserfarenhet som medicinsk sekreterare, alternativt att du som nyutbildad har ett stort driv och snabbt kan ta stort ansvar i rollen som medicinsk sekreterare. Har du dessutom erfarenhet av att arbeta med CuraTime, Medinet, HR-fönster, ekonomisystemet Raindance samt Excel så är detta något vi ser som positivt. Vi söker dig som har möjlighet att anpassa arbetstakt och ansvar utifrån verksamhetens behov. För att lyckas i tjänsten ser vi även att du arbetar lösningsorienterat, tar ansvar för eget lärande och initiativ till att lösa de utmaningar som dyker upp. Stor vikt kommer att läggas vid personlig lämplighet. Vi är en värderingsstyrd organisation och för oss är det en självklarhet att du, liksom vi, bidrar till vår värdegrund: Välkomnande drivande, omtanke och respekt. I denna rekrytering tillämpar vi löpnade urval. Välkommen in med din ansökan redan idag, vi ser mycket fram emot att lära känna dig! ÖVRIGT Region Skåne ansvarar för hälso- och sjukvård, kollektivtrafik och en hållbar utveckling i hela Skåne. Vårt högsta beslutande organ är regionfullmäktige, som väljs direkt av invånarna i Skåne. Region Skåne är en värderingsstyrd organisation som arbetar med värderingarna välkomnande, drivande, omtanke och respekt i allt vi gör. Skånes universitetssjukhus (Sus) finns i Lund och Malmö och är landets tredje största sjukhus. Sus är ett kunskapsnav för hälso- och sjukvård i livets alla skeden på regional, nationell och internationell nivå. Våra 12 000 medarbetare är med och driver utvecklingen inom universitetssjukhusets tre uppdragsområden: vård, forskning och utbildning. Hos oss får du arbeta i en värderingsstyrd organisation som utvecklar hälso- och sjukvården tillsammans med patienter och deras närstående. Välkommen! På http://www.skane.se/rekryteringsstatus kan du se i vilket skede Region Skånes rekryteringar befinner sig och hur många som har sökt tjänsterna. Till bemannings- och rekryteringsföretag och till dig som är försäljare: Vi undanber oss vänligen men bestämt direktkontakt med bemannings- och rekryteringsföretag samt försäljare av ytterligare jobbannonser.

1 mars 2024
Sista ansökan:
22 mars 2024
Medicinsk sekreterare till Obstetrik och gynekologi, Piteå sjukhusjukhus

Vill du vara med och utveckla framtidens hälsa och vård är du varmt välkommen till oss! Du kommer ingå i ett team med kunniga och hjälpsamma kollegor runt om i länet som alltid finns där som stöd om det behövs Vi söker Vi söker dig som är medicinsk sekreterare, läkarsekreterare eller har vårdadministratörsutbildning. Du har goda kunskaper i svenska språket men även i engelsk och svensk medicinsk terminologi samt god datorkunskap. Vi ser gärna att du har en diagnosutbildning och några års yrkeserfarenhet. Vi lägger stor vikt vid personliga egenskaper. Vi söker dig som kan arbeta självständigt, är strukturerad och tar ansvar för dina arbetsuppgifter. Du har en helhetssyn, förstår din roll och tar initiativ utifrån verksamhetens behov. Du är lyhörd, ser nyttan och värdet i att samarbeta med andra människor. Du kommer få en inblick i det mesta som händer på kliniken därför är det viktigt att kunna vara flexibel, lätt kunna ändra synsätt och se möjligheter i förändringarna. Det här får du arbeta med Verksamhetsområdet Obstetrik och gynekologi är en länsklinik och bedriver verksamhet vid främst Sunderby-, Gällivare och Piteå sjukhus men täcker samtliga fem sjukhus i länet. BB och förlossningsvården är koncentrerad till Gällivare och Sunderby sjukhus. Vi har ett välfungerande samarbetar med alla kliniker runt om i länet där vi dagligen kommunicerar via våra digitala forum. Vi erbjuder dig ett varierande och självständigt arbete. Du kommer arbeta med en rad olika administrativ uppgifter som bland annat dokumentation, journalhantering men även posthantering av både papper- och elektronisk post. En viktig del i uppdraget är att introducera ny personal i dokumentationssystemet VAS-användarstöd, behörighetsadministration i en rad olika system samt registrering i kvalitetsregister. Vårt obstetriska datajournalsystem som vi använder är Partus. Vi kommer inom en snar framtid övergå till ett nytt journalsystem Cosmic, som ny medarbetare hos oss kommer du bli delaktig i denna uppstart och övergång. Det här erbjuder vi dig - Anpassad introduktion och stöd av kompetenta kollegor - Omväxlande och lärande arbete med variation - Utvecklings- och karriärmöjligheter där du får vara med och skapa framtidens hälsa och vård - Hälsofrämjande arbetsplatser med tillgång till friskvårdsaktiviteter och friskvårdsbidrag - Länk till våra förmåner: https://www.norrbotten.se/sv/jobba-hos-oss/anstallningsvillkor-och-utveckling/ Information om tjänsten Tillsvidareanställning på heltid. Arbetstid är dagtid. Urval och intervjuer sker löpande och tjänsten kan tillsättas innan sista ansökningsdag. Region Norrbotten tillämpar individuell lönesättning enligt kollektivavtal. Välkommen med din ansökan!

1 mars 2024
Sista ansökan:
17 mars 2024
Medicinsk sekreterare till Obstetrik och gynekologi, Gällivare Sjukhus

Vill du vara med och utveckla framtidens hälsa och vård är du varmt välkommen till oss! Du kommer ingå i ett team med kunniga och hjälpsamma kollegor runt om i länet som alltid finns där som stöd om det behövs Vi söker Vi söker dig som är medicinsk sekreterare, läkarsekreterare eller har vårdadministratörsutbildning. Du har goda kunskaper i svenska språket men även i engelsk och svensk medicinsk terminologi samt god datorkunskap. Vi ser gärna att du har en diagnosutbildning och några års yrkeserfarenhet. Vi lägger stor vikt vid personliga egenskaper. Vi söker dig som kan arbeta självständigt, är strukturerad och tar ansvar för dina arbetsuppgifter. Du har en helhetssyn, förstår din roll och tar initiativ utifrån verksamhetens behov. Du är lyhörd, ser nyttan och värdet i att samarbeta med andra människor. Du kommer få en inblick i det mesta som händer på kliniken därför är det viktigt att kunna vara flexibel, lätt kunna ändra synsätt och se möjligheter i förändringarna. Det här får du arbeta med Verksamhetsområdet Obstetrik och gynekologi är en länsklinik och bedriver verksamhet vid främst Sunderby-, Gällivare och Piteå sjukhus men täcker samtliga fem sjukhus i länet. BB och förlossningsvården är koncentrerad till Gällivare och Sunderby sjukhus. Vi har ett välfungerande samarbetar med alla kliniker runt om i länet där vi dagligen kommunicerar via våra digitala forum. Vi erbjuder dig ett varierande och självständigt arbete. Du kommer arbeta med en rad olika administrativ uppgifter som bland annat dokumentation, journalhantering men även posthantering av både papper- och elektronisk post. En viktig del i uppdraget är att introducera ny personal i dokumentationssystemet VAS-användarstöd, behörighetsadministration i en rad olika system samt registrering i kvalitetsregister. Vårt obstetriska datajournalsystem som vi använder är Partus. Vi kommer inom en snar framtid övergå till ett nytt journalsystem Cosmic, som ny medarbetare hos oss kommer du bli delaktig i denna uppstart och övergång. Det här erbjuder vi dig - Anpassad introduktion och stöd av kompetenta kollegor - Omväxlande och lärande arbete med variation - Utvecklings- och karriärmöjligheter där du får vara med och skapa framtidens hälsa och vård - Hälsofrämjande arbetsplatser med tillgång till friskvårdsaktiviteter och friskvårdsbidrag - Länk till våra förmåner: https://www.norrbotten.se/sv/jobba-hos-oss/anstallningsvillkor-och-utveckling/ Information om tjänsten Tillsvidareanställning på heltid. Arbetstid är dagtid. Urval och intervjuer sker löpande och tjänsten kan tillsättas innan sista ansökningsdag. Region Norrbotten tillämpar individuell lönesättning enligt kollektivavtal. Region Norrbotten tillämpar individuell lönesättning enligt kollektivavtal. Välkommen med din ansökan!

1 mars 2024
Sista ansökan:
17 mars 2024
Receptionist/Medicinsk sekreterare till Kry vårdcentral Älmhult

Om vårdcentralen Kry vårdcentral Älmhult med tillhörande barnavårdscentral och äldreboende har hand om cirka 5 600 listade patienter. Du kommer att tillhöra ett kompetensstarkt och engagerat team på cirka 20 medarbetare som bland annat består av läkare, sjuksköterskor, distriktssköterskor, läkare, kuratorer, fysioterapeuter, diabetessköterska och medicinska sekreterare. Om Kry Kry är Sveriges tredje största vårdgivare med totalt 30 vårdcentraler runt om i landet. Dessutom ledande när det gäller digital vård. Tillsammans skapar vi morgondagens sjukvård för våra patienter, oavsett var de befinner sig. Med en gemensam vision om patienten i centrum genom hög tillgänglighet och med det bästa bemötandet i branschen vill Kry ge patienterna framtidens primärvård. Krys vårdcentraler kännetecknas av ett modernt arbetssätt, innovation, nytänkande och patientcentrerad vård. Arbetsbeskrivning Rollen som receptionist/medicinsk sekreterare innebär omväxlande arbetsuppgifter där du har möjlighet att kompetensutveckla dig själv samt vara med på resan att utveckla och förändra primärvården. Om du är utbildad medicinsk sekreterare kommer du vara med och samordna, planera, bevaka, skriva diktat, och stötta både vårdgivare och patienter administrativt. Vi använder oss av journalsystemet Cosmic. Vi hjälps åt och fördelar arbetet efter verksamhetens behov och kompetenser. Exempel på arbetsuppgifter Receptionsarbete. Administrativ service till kollegor. Medicinsk dokumentation, post– och remisshantering. Bokning från väntelista. IT-ansvar för enhetens utrustning och IT-stöd till kollegor. Vårdstatistik. Bidra till förbättringsarbete inom det administrativa området. Kvalifikationer och egenskaper Erfarenhet av receptionsarbete. Tekniskt intresserad med god datorvana. Mycket goda kunskaper i svenska språket, både i tal och skrift. Erfarenhet inom svensk sjukvård/primärvård är starkt meriterande. Önskvärt med utbildning inom Hälso- och sjukvårdsadministration alternativt motsvarande utbildning till medicinsk sekreterare. Du har en hög servicekänsla och är professionell i ditt bemötande. Du har en god samarbetsförmåga och är lyhörd. Utöver detta, är du flexibel och initiativtagande. Du säkerställer och prioriterar alltid att ge hög medicinsk kvalitet i ditt arbete. Stor vikt kommer att läggas vid personlig lämplighet. Övrig information Start: Snarast efter överenskommelse. Omfattning: 50 %. Anställning: Visstidsanställning på 6 mån med möjlighet till förlängning. Arbetstider: Vardagar, dagtid. Lön: Månadslön enligt överenskommelse. Plats: Älmhult. Kontakt Låter tjänsten intressant? Skicka in din ansökan redan idag då vi rekryterar löpande. Har du frågor är du välkommen att kontakta ansvarig rekryterare på [email protected]. Notera att vi på grund av GDPR inte tar emot ansökningar per mail. För mer information om Kry besök gärna vår hemsida.

1 mars 2024
Sista ansökan:
31 mars 2024