Projektledare, logistik

Sök bland 6 lediga jobb som Projektledare, logistik och börja ditt nya yrkesliv idag!

Value Chain Specialist

Take your next career step at ABB with a global team that is energizing the transformation of society and industry to achieve a more productive, sustainable future. At ABB, we have the clear goal of driving diversity and inclusion across all dimensions: gender, LGBTQ+, abilities, ethnicity and generations. Together, we are embarking on a journey where each and every one of us, individually and collectively, welcomes and celebrates individual differences. ABB Smart Power is a global technology leader, with products and solutions that make power supplies smart, connected and protected. Its intelligent products and solutions make power more competitive by improving the energy efficiency, productivity, and reliability of almost any operation. Join us to take a key role in the Planning and Fulfillment Team of Smart Power Electrification Sweden. Our team is looking for a talented and passionate candidate to work as Value Chain Specialist, with the goal of improving efficiency and customer satisfaction. The right candidate thrives in an environment where you will have great variety in tasks and multitasking is one of your greatest skills. You enjoy working with others and have excellent communication skills, but you are also great with numbers and data analyzing. In this role, you will impact and drive the development of automation and digitalization together with a highly dedicated team. Your responsibilities Add business value by being accountable for creating and analyzing value chain to business stakeholders. Establishing and sharing best practices for operations planning processes and, inventory management across the entire logistical flow. Responsible for business data analysis for the business unit as well as the global organization. Work with cross-functional teams to ensure that processes are aligned with business goals and objectives. Identify, drive, and implement continuous improvement projects within logistics. Measure and follow up key performance indicators, act and drive efficiency and improve key targets. Your background You have a university Masters degree within relevant field or 3-5 years of experience in Value chain and Logistics, as a Project Manager, or within Supply Chain. Excellent oral and written communication skills in Swedish and English. Problem-solving, entrepreneurial attitude thriving in a dynamic environment. Self-driven and responsible personality. A collaborative, solution-focused and data-driven approach combined with good analytical skills. Good knowledge in Microsoft Excel. Experience from working with SAP and Power BI is a merit. More about us For more information about the position, you can contact the recruiting manager, Julia De Bruin, +46 703 75 74 60. For union-related inquiries, you can contact Senad Huijc from Sveriges Ingenjörer at +46 730 88 30 06, Lenny Larsson from Ledarna at +46 706 32 85 47, or Johan Lundström from Unionen at +46 730 77 03 66. We kindly decline direct contact with staffing and recruitment agencies as well as sellers of additional job advertisements. We look forward to receiving your application before the 19th of March (documents submitted in PDF are appreciated). If you want to discover more about ABB, take another look at our website www.abb.com.

28 februari 2024
Sista ansökan:
19 mars 2024
Projektledare flytt

Södra Stockholms Folkhögskola flyttar ut ur nuvarande lokaler i Slagsta under sommaren och startar upp verksamhet i nya lokaler i Skarpnäck i till hösten. Vi söker nu en projektledare som under perioden april till september kan leda arbetet och genomföra den flyttprocess vi har framför oss. Arbetsuppgifter Förbereda skolan för flytt. Inventera vad som ska med till nästa lokal, vad som kan flyttas till annan verksamhet, avyttras eller slängas. Organisera nedmontering av lösa inventarier. Organisera nedpackning. Upphandla flyttfirma som genomför flytten i augusti. Organisera uppackning och uppmontering av inredning i nya lokalen. Se till så att vi har erforderliga personalresurser för det praktiska arbetets olika moment. Organisera så att kvarvarande inventarier hamnar i andra verksamheter, avyttras eller slängs/hamnar i återvinning. Om processen Arbetet kommer vara som intensivast från mitten av maj till slutet av juni samt under augusti. Den som söker denna tjänst bör kunna vara tillgänglig från april till och med september. Inledningsvis kommer omfattningen vara på deltid. Under de intensiva perioderna ökar arbetsmängden helt naturligt upp mot heltid. Organisation Du arbetar direkt underställd rektor, men kommer ha mycket kontakt med medarbetare inom administration och i våra lärarlag. Om dig Vi tror att du har erfarenhet av liknande projekt sedan tidigare. Kanske som fastighetsförvaltare, vaktmästare eller från flyttbranschen. Du behöver kunna arbeta självständigt, vara driftig och hitta lösningar. Du måste kunna organisera inte bara ditt eget arbete utan också leda de personer vi rekryterar för praktiska göromål. Det är många moment som ska utföras. Du behöver vara allmänt händig och själv kunna ta hand om vissa praktiska uppgifter. Du är flexibel, lösningsinriktad, prestigelös, positiv och kommunikativ. Din ansökan Skicka en ansökan med personligt brev och cv senast den 20 mars men gärna så tidigt som möjligt. Vi intervjuar löpande den eller de som vi tror skulle kunna passa för uppdraget. Var noga med att i brevet informera om din nuvarande arbetssituation och på vilket sätt du kan vara tillgänglig under perioden, om du har några begränsningar eller förbehåll. Ange dina löneanspråk.

27 februari 2024
Sista ansökan:
20 mars 2024
Multidisciplinär Uppdragsledare

Företagsbeskrivning AFRY erbjuder tjänster inom teknik, design, digitalisering och rådgivning. Vi är hängivna experter inom industri, energi- och infrastruktur, som skapar värde för kommande generationer. AFRY har en global räckvidd med djupa rötter i Norden. Tillsammans accelererar vi omställningen till ett mer hållbart samhälle. Jobbeskrivning AFRY söker nu erfarna Multidisciplinära Uppdragsledare. Våra projekt är både roliga, utmanande och varierande då våra kunder finns inom bland annat fastigheter, industri, skolor och sjukhus. Hos oss får du följa projekten från tidigt skede till leverans och uppföljning. Som del i ett stort konsultföretag har vi möjlighet att arbeta smart och få med bred kunskap inom alla installationstekniska områden - vad projektet än kräver kan vi hjälpas åt och lösa det. Vårt arbetsklimat präglas därför av teamwork och framåtanda. Vi arbetar i en positiv och stimulerande miljö där det ständigt pågår utbyte av erfarenheter. AFRY jobbar bland annat med projektledning i multidisciplinära projekt, det vill säga där discipliner så som el, VVS, automation och konstruktion mm ingår. Dessa projekt riktar sig mot olika beställare inom det geografiska närområdet. Ibland leder vi våra egna kollegor inom ovanstående discipliner i arbete som utförs för våra kunders räkning, ibland jobbar vi i kundens organisation och kan då leda såväl egna kollegor som branschkollegor från andra företag Ansvar som ofta följer dessa uppdrag är: Genomföra projektet med resultat inom ramarna för projektdirektiv och plan samt enligt krav- och lösningsbeskrivning Säkerställa att organisationen och arbetssättet är ändamålsenliga, dokumenterade och tydliga Identifiera och införa förbättringar i arbetssättet Rapportera och informera om projektläget Säkerställa att alla resultat har korrekt innehåll och sammansättning av kompetenser Hos oss finns både juniora och seniora kollegor, som stöttar varandra i uppdragen. Är du nyfiken på vilka andra tjänster vi erbjuder? Läs mer här: https://afry.com/sv/afry-erbjuder-tjanster-inom-teknik Kravspecifikation Du har minst 3 års erfarenhet av självständigt arbete inom uppdragsledning. Troligen arbetar du idag med uppdragsledning som konsult, projektledare på beställarsidan eller som entreprenör. Du har god förståelse för olika skeden och är väl införstådd med frågeställningar kopplade till olika teknikområden. Under dina år inom yrket har du lärt känna relevanta aktörer och skapat långvariga relationer. För dig är det naturligt att dela med dig av dina kunskaper och du är mån om att utveckla projektmedlemmarna inom uppdraget. Att ge feedback och motivera är något du trivs med. Du har en relevant utbildning eller motsvarande erfarenhet från branschen. Även om vi är ett internationellt företag, är det ett krav att du behärskar det svenska språket muntligt såväl som i skrift för att svara mot våra kunders behov. I denna rekrytering lägger vi särskild stor vikt vid dina personliga kompetenser, vi söker dig som är kundfokuserad, har god problemlösningsförmåga, är affärsmässig och en teamplayer. Du identifierar möjligheter och löser problem med kreativitet och kommunikation både internt och hos kunden, med förmågan att bedöma genomförbarheten i entreprenadskedet. Att lyssna, förstå och arbeta för att uppfylla kundens behov samt våga föreslå alternativa lösningar när det behövs, med insikt i vår kunds affär eller uppdrag är viktigt för dig. Oavsett roll i uppdraget, ställer du tid och kostnad i relation till arvode, identifierar möjligheter för en gynnsam affär, tar mod till att diskutera ekonomi med kunder och gör realistiska kalkyler baserat på förfrågningsunderlag. Ytterligare information Sista ansökningsdag 2024-04-30. Urval sker löpande och tjänsten kan tillsättas innan sista ansökningsdag. Välkommen med din ansökan! Kontaktperson för frågor: Andreas Rinnström, COO [email protected] +46 10 505 64 17 Den här rekryteringen sköts internt av oss på AFRY och vi undanber oss vänligen kontakt med bemannings- och rekryteringsföretag samt försäljare av jobbannonser. På AFRY driver vi förändring i allt vi gör. Vi anser att förändring sker när modiga idéer möts, när vi samarbetar, skapar innovation och omfamnar kreativa lösningar, det är så vi skapar framtiden. Vi söker konstant kvalificerade kandidater som vill ansluta sig till våra inkluderande team runt om i världen. Bli en del av oss och påskynda den gröna omställningen

21 februari 2024
Sista ansökan:
22 mars 2024
Processledare för ICA Transport Stockholm

Vill du vara en nyckelperson i Sveriges ledande dagligvaruaktör och vara med och forma framtidens logistik? Då kan du vara den passionerade och erfarna individ vi söker som Processledare hos ICA Transport! Som en drivande kraft kommer du att leda och stödja vårt arbete med process- och förbättringsinitiativ, och du blir en viktig länk mellan kollegor inom logistik & transportorganisationen Här är din chans att göra verklig skillnad och påverka kundupplevelsen i positiv riktning! Dina utmaningar och möjligheter: Innovativt Ledarskap: Du kommer att leda och inspirera vårt team inom logistik, implementera och förankra standardiserade processer och arbetssätt inom logistik & transportorganisationen för att maximera effektivitet och kvalitet i våra processer. Din insats kommer att vara nyckeln till att skapa en kultur som främjar ständiga förbättringar och arbetssätt som förenklar för våra medarbetare . Förbättring i Fokus: Din roll innebär att stödja och driva förbättringar i verksamheten och du är van vid att leda i förändring. Du kommer att vara en förespråkare för best practice och kontinuerlig förbättring i våra huvudprocesser, med ett starkt fokus på att överträffa våra kunders förväntningar. Strukturerad Processdokumentation: Bidra till utvecklingen av vår processdokumentation inom Logistiks ledningssystem. Du kommer att se till att dokumentationen är aktuell, användarvänlig och speglar de högsta standarderna inom branschen. Representation i Gränssnittsforum: Fungera som Transports representant i gränssnittsforum inom Logistik och andra relevanta projekt. Ditt engagemang kommer att vara avgörande för att säkerställa en sömlös samordning och effektivitet. Lokala Processnyckeltal: Stödja organisationen genom att utforma och följa upp lokala processnyckeltal. Dina insatser kommer att göra skillnad genom att ge tydlig och användbar mätning av vårt processarbete. Vi letar efter dig som brinner för att leda förändring och som har: Kunskap och erfarenhet av att framgångsrikt arbeta/leda en verksamhet utifrån Lean och/eller agila förhållningsätt. Förmågan att coacha och ge värdefull feedback, vilket bidrar till lärande och utveckling. En proaktiv inställning till att identifiera förbättringar och best practices samt förmågan att kommunicera och dokumentera dessa på ett enkelt och tydligt sätt. Erfarenhet av att leda projekt och en stark vilja att driva dessa till framgång. Meriterande kompetens och erfarenhet: Högskoleutbildning inom området. Vana att arbeta i MS365. Erfarenhet av arbete med ISO-standarder, lagar och krav. God förståelse för logistik och logistikflöden God förmåga att beskriva och visualisera processer (Value stream mapping) Personliga egenskaper: Vi letar efter dig som är: En lagspelare som kan samarbeta med olika funktioner och människor i en komplex och föränderlig vardag. Pedagogisk och entusiasmerande, med en kommunikativ förmåga som gör dig till en utmärkt ambassadör för lean, agilt och process- och styrdokumentation. En ledare med starkt personligt ledarskap som väl balanserar med ICAs värderingar. Strukturerad, metodisk och analytisk. Motiverad och har förmågan att leda andra mot uppsatta mål. Kontaktperson Jim Andersson, [email protected] 0766955151 Vi tar inte emot ansökningar via mail! Sista dag för ansökan 2024-03-31 Som en del av ICA Transport erbjuder vi inte bara en arbetsplats utan en möjlighet att forma och påverka vår logistikframtid. Vi tror på individens potential och erbjuder utvecklingsmöjligheter samt en företagskultur som främjar innovation och samarbete. Ansök nu och bli en nyckelspelare i ICA Transports fortsatta framgångssaga!

15 februari 2024
Sista ansökan:
31 mars 2024
Processledare ICA Transport Borlänge

Vill du vara en nyckelperson i Sveriges ledande dagligvaruaktör och vara med och forma framtidens logistik? Då kan du vara den passionerade och erfarna individ vi söker som Processledare hos ICA Transport! Som en drivande kraft kommer du att leda och stödja vårt arbete med process- och förbättringsinitiativ, och du blir en viktig länk mellan kollegor inom logistik & transportorganisationen Här är din chans att göra verklig skillnad och påverka kundupplevelsen i positiv riktning! Dina utmaningar och möjligheter: Innovativt Ledarskap: Du kommer att leda och inspirera vårt team inom logistik, implementera och förankra standardiserade processer och arbetssätt inom logistik & transportorganisationen för att maximera effektivitet och kvalitet i våra processer. Din insats kommer att vara nyckeln till att skapa en kultur som främjar ständiga förbättringar och arbetssätt som förenklar för våra medarbetare . Förbättring i Fokus: Din roll innebär att stödja och driva förbättringar i verksamheten och du är van vid att leda i förändring. Du kommer att vara en förespråkare för best practice och kontinuerlig förbättring i våra huvudprocesser, med ett starkt fokus på att överträffa våra kunders förväntningar. Strukturerad Processdokumentation: Bidra till utvecklingen av vår processdokumentation inom Logistiks ledningssystem. Du kommer att se till att dokumentationen är aktuell, användarvänlig och speglar de högsta standarderna inom branschen. Representation i Gränssnittsforum: Fungera som Transports representant i gränssnittsforum inom Logistik och andra relevanta projekt. Ditt engagemang kommer att vara avgörande för att säkerställa en sömlös samordning och effektivitet. Lokala Processnyckeltal: Stödja organisationen genom att utforma och följa upp lokala processnyckeltal. Dina insatser kommer att göra skillnad genom att ge tydlig och användbar mätning av vårt processarbete. Vi letar efter dig som brinner för att leda förändring och som har: Kunskap och erfarenhet av att framgångsrikt arbeta/leda en verksamhet utifrån Lean och/eller agila förhållningsätt. Förmågan att coacha och ge värdefull feedback, vilket bidrar till lärande och utveckling. En proaktiv inställning till att identifiera förbättringar och best practices samt förmågan att kommunicera och dokumentera dessa på ett enkelt och tydligt sätt. Erfarenhet av att leda projekt och en stark vilja att driva dessa till framgång. Meriterande kompetens och erfarenhet: Högskoleutbildning inom området. Vana att arbeta i MS365. Erfarenhet av arbete med ISO-standarder, lagar och krav. God förståelse för logistik och logistikflöden God förmåga att beskriva och visualisera processer (Value stream mapping) Personliga egenskaper: Vi letar efter dig som är: En lagspelare som kan samarbeta med olika funktioner och människor i en komplex och föränderlig vardag. Pedagogisk och entusiasmerande, med en kommunikativ förmåga som gör dig till en utmärkt ambassadör för lean, agilt och process- och styrdokumentation. En ledare med starkt personligt ledarskap som väl balanserar med ICAs värderingar. Strukturerad, metodisk och analytisk. Motiverad och har förmågan att leda andra mot uppsatta mål. Sista ansökningsdag: 2024-03-24, ingervjuer sker löpande Kontaktperson: Joakim Andersson, [email protected] Vi tar inte emot ansökningar via mail! Som en del av ICA Transport erbjuder vi inte bara en arbetsplats utan en möjlighet att forma och påverka vår logistikframtid. Vi tror på individens potential och erbjuder utvecklingsmöjligheter samt en företagskultur som främjar innovation och samarbete. Ansök nu och bli en nyckelspelare i ICA Transports fortsatta framgångssaga!

14 februari 2024
Sista ansökan:
24 mars 2024
Junior projekt/produkt-planerare

Företagsbeskrivning AFRY erbjuder tjänster inom teknik, design, digitalisering och rådgivning. Vi är hängivna experter inom industri, energi- och infrastruktur, som skapar värde för kommande generationer. AFRY har en global räckvidd med djupa rötter i Norden. Tillsammans accelererar vi omställningen till ett mer hållbart samhälle. Jobbeskrivning Vi söker dig som är i början av din karriär och som vill ta dig an ett uppdrag hos vår kund i Järfälla! Vår högteknologiska kund söker nu en ingenjör med intresse för logistik och produktion för att förstärka deras organisation med en projekt/produkt-planerare. Som planerare kommer du bland annat att: Analysera leveransplaner Genomföra behovsanalyser och agera baserat på tillgängligt material och kapacitet i produktionen Hantera eventuella avvikelser Arbeta med kontinuerliga förbättringar av befintliga verktyg och metoder Du kommer dessutom ha ansvar för att koordinera pulsmöten och planeringsmöten. Kontakt med bland annat inköpsorganisationen, producerande avdelningar och övriga logistikfunktioner kommer vara en naturlig del av din vardag. Efter nödvändig upplärning kommer du få stort ansvar i ett tidigt skede över ett spännande område - perfekt uppdrag för en junior men driven ingenjör! Kravspecifikation Du är en junior civilingenjör med inriktning antingen mot logistik, alternativ annan teknisk inriktning med relevant erfarenhet. Arbetslivserfarenhet från just produktionsplanering och ett intresse av flygindustrin anses vara extra meriterande. Som planerare kommer du vara spindeln i nätet och agera högra hand till produktionens delprojektledare. På sikt finns goda möjligheter att själv ta delprojektledarroll inom produktion. För att lyckas på uppdraget måste du vara analytisk och kommunikativ. Du kommer ha ett stort kontaktnät och ha dialog med många avdelningar varför de är viktigt med tydlighet och struktur. Trots att du som individ kommer ha ett eget ansvarområde sker arbetet inom produktionsplaneringen i team och det är viktigt att du har en god förmåga att samarbeta i grupp. Du är väldigt bekväm med Office-paketet och har mycket goda kunskaper inom Excel. Språkmässigt behärskar du både svenska och engelska flytande i tal och skrift. Som person är du drivande, självständig och ansvarstagande; redo att sätta tänderna i ett utmanande men utvecklande uppdrag. Krav för denna tjänst är att du: Godtar en visstidsanställning (se information om Future Graduate Program nedan) Genomgår en obligatorisk säkerhetskontroll och drogtet Kandidatutvärdering kommer ske löpande så tveka inte att söka direkt! Sista ansökningsdatum 2024-03-17 Ytterligare information AFRYs Future Graduate Program dig en konkurrenskraftig väg in på arbetsmarknaden. Konceptet sker i samarbete med ett externt företag och du får under uppdraget testa på konsultrollen samtidigt som du redan från din första dag får en god insikt i vår kunds verksamhet. Efter avslutat Future-uppdrag är ambitionen för kunden att erbjuda konsulten en fast anställning i sin organisation. Läs mer om vår Future-väg här https://afry.com/sv/bli-en-del-av-afry/studenter-och-nyexaminerade/afry-future-graduate-program För frågor kring tjänsten eller Future-konceptet, kontakta rekryterande chef på [email protected] För frågor gällande rekryteringsprocessen, kontakta rekryteringspartner Fanny Sjödell, [email protected] Vi undanber oss direktkontakt med bemannings- och rekryteringsföretag samt säljare av ytterligare jobbannonser. På AFRY driver vi förändring i allt vi gör. Vi anser att förändring sker när modiga idéer möts, när vi samarbetar, skapar innovation och omfamnar kreativa lösningar, det är så vi skapar framtiden. Vi söker konstant kvalificerade kandidater som vill ansluta sig till våra inkluderande team runt om i världen. Bli en del av oss och påskynda den gröna omställningen

13 februari 2024
Sista ansökan:
14 mars 2024