Rehabhandläggare

Sök bland 2 lediga jobb som Rehabhandläggare och börja ditt nya yrkesliv idag!

Koordinator/skolinformatör i Sundsvall
Galaxen Bygg AB
Socialsekreterare

Vill du bidra till ett bättre samhälle genom att hjälpa företag att ta vara på kompetens – och samtidigt stötta människor att ta sig tillbaka till arbetslivet? Är du en självgående och engagerad person som trivs i en koordinerande roll? Då är det kanske just dig vi söker! Vi har nu en ledig tjänst som koordinator/skolinformatör i Sundsvall. Om tjänsten Galaxen Byggs vision är ett hållbart arbetsliv i byggsektorn. Vi bidrar till hälsa och kompetens i byggsektorn genom att matcha till jobb, stötta vid introduktion och rehabilitering samt utbilda inom arbetsmiljö och hälsa. Nu söker vi en koordinator till Sundsvall. Som koordinator inom rekrytering/rehabilitering hos oss får du möjlighet att arbeta och utvecklas i båda våra verksamhetsområden: rekrytering och rehabilitering samt arbetsmiljö och hälsa. Rollen innebär att du kommer att skapa och behålla goda relationer med både företag och samverkanspartners. Vi hoppas att du är en utåtriktad person som gillar att arbeta med att aktivt synliggöra våra tjänster. Du kommer att bygga upp nätverk, hålla i informationsmöten, ansvara för olika typer av avtal och följa upp personer i sina anställningar. Majoriteten av din arbetstid kommer att tillbringas ute hos kunder och samverkanspartners för att stötta, informera, följa upp och utbilda – allt i syfte att bidra till kompetensförsörjning och ett hållbart arbetsliv i byggbranschen. Det ingår även att vara ute på gymnasieskolor för att prata förebyggande arbetsmiljö. Förutom en utvecklande roll och spännande arbetsuppgifter erbjuder vi bland annat friskvårdsbidrag (4 000 kr/år), konto hos Benify (förmånsportal) och Lifeplan (oberoende rådgivningstjänst pension), 28 dagars semester samt relevanta försäkringar. Så här säger några medarbetare om hur det är att jobba hos oss ”Hållbarhet och långsiktighet är två ord som jag tycker beskriver mitt jobb som Koordinator Rehabilitering/Rekrytering. Vi är inte ute efter snabba, kortsiktiga lösningar. Service, ansvarstagande och samverkan är viktiga ledord. Min upplevelse är att alla förslag på lösningar eller på optimering är välkomna och det skapar en delaktighet som är viktig för att skapa meningsfullhet.” – Ninve, Galaxen Bygg i Stockholm. ”Jag arbetar som Koordinator Rehabilitering/Rekrytering och skolinformatör. Jag trivs med arbetet för ingen dag är den andre lik och det beror mycket på att jag själv kan planera mina arbetsdagar. Arbetet blir också väldigt varierande eftersom jag arbetar med olika saker som att hjälpa personer ut i anpassat arbete (vilket är givande), föreläsa på gymnasieskolor och ibland även delta på företagsträffar. Jag trivs i tjänsten eftersom jag vill arbeta med frihet under ansvar och där jag kan påverka min arbetsdag.” – Ola, Galaxen Bygg i Göteborg. Om dig Vi tror att du är en engagerad person som vill göra skillnad och som både är självgående och lösningsorienterad. Du bör trivas med att skapa relationer och vara orädd i att ta nya kontakter. Vi hoppas att du är en person som drivs av att jobba mot uppsatta mål och har en förmåga att kunna se och utveckla verksamheten i den ort du arbetar. För att lyckas i rollen tror vi att du har minst fem års arbetslivserfarenhet. Eftersom arbetet innebär att du kommer att tillbringa mycket tid hos våra kunder och samverkanspartners behöver du ha körkort och egen bil. Meriterande goda kunskaper inom arbetsmiljö & hälsa god kunskap om byggbranschen Om Galaxen Bygg Vi är verksamma inom två områden: Rekrytering & Rehabilitering: Vi underlättar i rehabiliteringsarbetet för chefer, HR och medarbetare genom att identifiera behov, coacha, planera och följa upp. Vi hjälper även personer till rätt arbete och arbetsgivare att hitta rätt kompetens inom byggsektorn. Vi skapar möjligheter till anpassade anställningar för personer med en funktionsnedsättning som har en bakgrund inom bygg. Arbetsmiljö & Hälsa: På uppdrag av branschen erbjuder vi utbildningar och föreläsningar inom till exempel Organisatorisk och social arbetsmiljö (OSA) och Ergonomi. Vi träffar även alla elever på gymnasiets byggprogram varje år för att informera om arbetsmiljö, säkerhet och hälsa. Placeringsort: Sundsvall Typ av tjänst: Tillsvidareanställning på heltid med 6 månaders provanställning. Ansökan: Skicka till [email protected] Vi genomför intervjuer löpande, ansök dock senast 31 mars 2025. Har du frågor om tjänsten? Kontakta koordinator Henrik Gustafsson, 063-13 35 91 eller Regionchef Johanna Augustsson, 0920-177 40.

14 mars 2025
Sista ansökan:
31 mars 2025
Hälso- och rehabprocessledare till vårt koncept Hållbara medarbetare

På Euro Accident vill vi bidra till en trygg och frisk värld. Motiveras du, precis som vi, av hälsa och välmående? Vill du vara med och bidra till att våra försäkrade får en hållbar hälso- och arbetssituation över tid? Hos oss får du göra skillnad på riktigt! Försäkringar och hälsa är en vinnande kombination! Genom tidiga insatser, samarbete med kompetenta partners och smarta digitala tjänster har vi på Euro Accident fått saker att hända. Med vårt erbjudande har försäkring gått från att bara vara ekonomisk ersättning till att bidra till livskvalitet och Hållbara medarbetare. Idag har nästan en halv miljon människor trygghet genom oss. Vi är stolta över våra nöjda kunder, vårt goda rykte och den insats vi gör för samhället. Nu avancerar vi för att kunna hjälpa ännu fler och söker dig som vill vara med på vår fortsatta framgångsresa.   Om rollen Som hälso- och rehabprocessledare arbetar du med arbetslivsinriktad rehabilitering inom ramen för de försäkringar och hälsotjänster som våra försäkrade är knutna till. Du arbetare tätt tillsammans med våra psykologer där ni gör sammanvägda bedömningar i ärenden och gemensamt beslutar om aktuella åtgärder. Detta koncept benämner vi som Hållbara medarbetare.  Med telefonen som ditt främsta arbetsredskap ansvarar du för att kartlägga ärenden, formulera mål, föra en dialog med arbetsgivaren och den försäkrade och i samarbete med psykologen bedöma behov och beställa insatser samt leda och följa upp processen under ansvarstiden. I arbetet ingår bland annat: • Daglig kontakt med försäkrade, arbetsgivare och vårdgivare. • Processledning med ansvar för uppstart, uppföljning och återkommande bedömningar i syfte att uppnå ökad hälsa och arbetsförmåga.  • Att samarbeta med våra psykologer i bedömning av ärenden och beslut om åtgärder.  • Att tillsammans med teamet kontinuerligt arbeta för att utveckla vår produkt och våra tjänster.  Du tillhör avdelningen Rehabilitering och Psykologisk behandling som idag består av 19 hälso- och rehabprocessledare och 14 psykologer fördelade mellan våra kontor i Stockholm och i Växjö.    Vem är du Du känner igen dig i våra värdeord omtanke, handlingskraft och nytänkande och ser med nyfikenhet fram emot att få lära dig mer om vår verksamhet samt hur du kan bidra till att våra kunder ska få leva hållbart och hälsosamt.    Vi söker dig som har: • Akademisk utbildning inom relevant område (ex vård och omsorg, socionom, beteendevetare, folkhälsa etc) • Flerårig och aktuell erfarenhet av arbetslivsinriktad rehabilitering.  • Kunskap om Försäkringskassans rehabiliteringskedja, regelverket kring sjukskrivning och arbetsåtergång och gärna kunskap om livsstilsrelaterad hälsa. • Vi ser gärna att du har erfarenhet av att arbeta med stressrelaterad problematik och psykisk ohälsa samt att du har erfarenhet av att ha arbetat med både medarbetare och arbetsgivare. • God kommunikativ förmåga på svenska och engelska i både tal och skrift. Det är meriterande om du har erfarenhet av arbete med försäkringskunder, och/eller är legitimerad inom något vårdrelaterat yrke. En företagshälsovårdsbakgrund eller en utbildning som rehabiliteringskoordinator är också en fördel i kombination med relevant erfarenhet.  Som person är du kommunikativ och förmedlar budskap effektivt. Du arbetar strukturerat och föreslår nya ideér. Du kan balansera din pragmatiska och självgående sida med ett prestigelöst samarbete. Att skapa kontakt och bygga nya relationer är något du tycker om. Du trivs i en dynamisk miljö där förändringar är en förutsättning för att utveckla vår verksamhet och fortsätta vår framgångsresa.  På Euro Accident är det vi medarbetare som bygger framgång. Personliga egenskaper och förmågor är alltid en viktig komponent när vi söker nya medarbetare.   Vi erbjuder dig När vi bidrar till en trygg och frisk värld börjar vi på våra egna kontor. Vi vill att du ska få och välja en sund balans mellan arbete och privatliv och vi värnar om arbetsglädjen och vår unika kultur där omtanke, handlingskraft och nytänkande är våra ledord i vardagen. Vi erbjuder förmånlig tjänstepension, sjuk- och sjukvårdsförsäkring samt ett generöst friskvårdsbidrag och möjlighet till hybridarbete. Med vår EA-spirit håller vi kulturen och gemenskapen levande genom olika sociala aktiviteter, som gemensamma frukostar, afterworks och föreläsningar med tema hälsa och välmående. Du välkomnas till vårt trivsamma kontor i centrala Växjö. Planerad start för tjänsten är i augusti 2025. Tjänsten är en tillsvidareanställning på heltid. Vi tillämpar provanställning på sex månader.   Välkommen med din ansökan Om du har frågor om tjänsten är du välkommen att kontakta ansvarig chef enligt kontaktuppgifter nedan. Urval sker löpande. För en mer rättvis och objektiv urvalsprocess använder vi arbetspsykologiska tester tidigt i processen och ber dig att svara på våra urvalsfrågor istället för att bifoga ett personligt brev. Som en del av vår rekryteringsprocess genomför vi bakgrundskontroller på slutkandidater innan anställningsbeslut. Vänligen notera att vi inte tar emot ansökningar via mejl med anledning av GDPR.   Om Euro Accident Euro Accident Livförsäkring AB är ett livförsäkringsaktiebolag som erbjuder olika personriskförsäkringar i Danmark, Norge och Sverige. Euro Accidents kunder är främst arbetsgivare och organisationer som tecknar försäkringar för sina anställda och medlemmar. Försäljning sker via försäkringsförmedlare och partnersamarbeten, som exempelvis banker och andra försäkringsbolag. Euro Accident grundades 1996 och har i dag 2,7 miljarder svenska kronor i årlig premievolym och över 480 anställda på kontor i Stockholm, Köpenhamn, Oslo, Belgrad, Växjö och Örnsköldsvik. Tillsammans skapar vi Hållbara medarbetare

5 mars 2025
Sista ansökan:
30 mars 2025