Skattehandläggare

Sök bland 5 lediga jobb som Skattehandläggare och börja ditt nya yrkesliv idag!

Sommarjobb - Skattehandläggare Likvidhantering

Letar du efter ett värdefullt och samhällsnyttigt sommarjobb? Är du student eller vill du ta nya kliv i din karriär? Som skattehandläggare inom likvidhantering får du ett omväxlande och lärorikt arbete samtidigt som du får värdefull yrkeserfarenhet från Skatteverket. Om jobbet Du kommer för Skatteverket att arbeta med ekonomiadministration som rör privatpersoner och företag som myndighetens systemstöd inte kan hantera automatiskt. Verksamheten ansvarar dagligen för Skatteverkets betalvägar. Du genomför ditt arbete skyndsamt med hög kvalitet utifrån lagar, regler och riktlinjer. I ditt arbete är du beroende av och har kontakt med interna stödfunktioner samt med banker, företag och privatpersoner. Du får en introduktion och stöd av handledare som initialt hjälper dig planera och genomföra ditt arbete. Du kommer sedan självständigt att driva dina arbetsuppgifter i samverkan med andra. Du kommer att stöta på olika typer av ärenden och du kommer att få nya kunskaper både på bredden och på djupet. Vi har flexibel arbetstid, dock finns inte möjlighet till distansarbete. Det är en självklarhet för oss att du ska ha en balans mellan arbete och fritid. Du tillhör en av Skatteverkets två likvidsektioner, med placeringsort Växjö eller Östersund. Om dig För att göra ett bra jobb och trivas hos oss på Skatteverket behöver du vara lyhörd, tänka nytt och ta ansvar. Du ska också leva upp till vår https://www.skatteverket.se/omoss/jobbahososs/skatteverketsmedarbetarpolicy.4.5c281c7015abecc2e2010e5b.html. I det här jobbet ska du: - självständigt planera och driva ditt arbete framåt för att nå resultat - ha god samarbetsförmåga - vara flexibel och öppen för förändringar  - ha ett bra bemötande gentemot både kunder och kollegor - kunna analysera informationsflöden, se samband och fatta beslut. Du ska även ha: - en pågående (minst 60 godkända hp) eller nyligen avslutad högskoleutbildning om minst 180 hp inom ekonomi eller juridik alternativt - aktuell och relevant administrativ arbetslivserfarenhet inom ekonomi som exempelvis redovisningsassistent, ekonomiassistent eller liknande. Bra att veta Anställningen är tidsbegränsad med start 13 maj 2024 till och med 16 augusti 2024. Det finns möjlighet att kombinera eventuella studier med arbetet som skattehandläggare under uppstartsperioden. I det här jobbet finns det på grund av arbetsuppgifternas karaktär inte möjlighet att arbeta hemifrån. Observera att du måste vara mycket noggrann när du fyller i frågorna i slutet av din ansökan. Svaren på dessa frågor kommer att ligga till grund för det första urvalet. Vid eventuell intervju ska du kunna uppvisa betyg och intyg som styrker dina svar på urvalsfrågorna. En anställning hos oss kan innebära placering i säkerhetsklass. En säkerhetsprövning med registerkontroll enligt säkerhetsskyddslagen (2018:585) kan därför komma att genomföras före beslut om anställning. För en del av våra arbetsuppgifter i säkerhetsklass krävs svenskt medborgarskap. På https://skatteverket.se/jobb kan du exempelvis läsa om vårt uppdrag och strategiska riktning, fördelarna med att jobba hos oss och hur det går till när du söker våra jobb. För att söka tjänsten vänligen klicka på länken nedan för att komma vidare till ansökningsformuläret. Referensnummer 2024/75. https://www.skatteverket.se/omoss/jobbahososs/ledigajobb/annons.4.109dcbe71721adafd257556.html?jobContext=JTdCJTIyaWQlMjIlM0ElMjI3MDI3MjAlMjIlMkMlMjJ0aXRsZSUyMiUzQSUyMlNvbW1hcmpvYmIlMjAtJTIwU2thdHRlaGFuZGwlQzMlQTRnZ2FyZSUyMExpa3ZpZGhhbnRlcmluZyUyMiUyQyUyMmltYWdlJTIyJTNBJTIyaHR0cHMlM0ElMkYlMkZjZG4udmFyYmkuY29tJTJGNzA4JTJGNmY3YzYyM2VhY2YwNzQ1ZmQyMGFiZGU2NzUyNTIzZWUuanBnJTIyJTdE Välkommen med din ansökan! Skatteverket har en samhällsbärande roll. Vårt arbete berör alla privatpersoner och företag och genom vårt uppdrag bidrar vi till ett väl fungerande samhälle. Vår utveckling är kunddriven och vi samverkar med andra för att skapa effektiva lösningar. Tillsammans gör vi samhället möjligt.

16 februari 2024
Sista ansökan:
29 februari 2024
Sommarjobb - Skattehandläggare Likvidhantering

Letar du efter ett värdefullt och samhällsnyttigt sommarjobb? Är du student eller vill du ta nya kliv i din karriär? Som skattehandläggare inom likvidhantering får du ett omväxlande och lärorikt arbete samtidigt som du får värdefull yrkeserfarenhet från Skatteverket. Om jobbet Du kommer för Skatteverket att arbeta med ekonomiadministration som rör privatpersoner och företag som myndighetens systemstöd inte kan hantera automatiskt. Verksamheten ansvarar dagligen för Skatteverkets betalvägar. Du genomför ditt arbete skyndsamt med hög kvalitet utifrån lagar, regler och riktlinjer. I ditt arbete är du beroende av och har kontakt med interna stödfunktioner samt med banker, företag och privatpersoner. Du får en introduktion och stöd av handledare som initialt hjälper dig planera och genomföra ditt arbete. Du kommer sedan självständigt att driva dina arbetsuppgifter i samverkan med andra. Du kommer att stöta på olika typer av ärenden och du kommer att få nya kunskaper både på bredden och på djupet. Vi har flexibel arbetstid, dock finns inte möjlighet till distansarbete. Det är en självklarhet för oss att du ska ha en balans mellan arbete och fritid. Du tillhör en av Skatteverkets två likvidsektioner, med placeringsort Växjö eller Östersund. Om dig För att göra ett bra jobb och trivas hos oss på Skatteverket behöver du vara lyhörd, tänka nytt och ta ansvar. Du ska också leva upp till vår https://www.skatteverket.se/omoss/jobbahososs/skatteverketsmedarbetarpolicy.4.5c281c7015abecc2e2010e5b.html. I det här jobbet ska du: - självständigt planera och driva ditt arbete framåt för att nå resultat - ha god samarbetsförmåga - vara flexibel och öppen för förändringar  - ha ett bra bemötande gentemot både kunder och kollegor - kunna analysera informationsflöden, se samband och fatta beslut. Du ska även ha: - en pågående (minst 60 godkända hp) eller nyligen avslutad högskoleutbildning om minst 180 hp inom ekonomi eller juridik alternativt - aktuell och relevant administrativ arbetslivserfarenhet inom ekonomi som exempelvis redovisningsassistent, ekonomiassistent eller liknande. Bra att veta Anställningen är tidsbegränsad med start 13 maj 2024 till och med 16 augusti 2024. Det finns möjlighet att kombinera eventuella studier med arbetet som skattehandläggare under uppstartsperioden. I det här jobbet finns det på grund av arbetsuppgifternas karaktär inte möjlighet att arbeta hemifrån. Observera att du måste vara mycket noggrann när du fyller i frågorna i slutet av din ansökan. Svaren på dessa frågor kommer att ligga till grund för det första urvalet. Vid eventuell intervju ska du kunna uppvisa betyg och intyg som styrker dina svar på urvalsfrågorna. En anställning hos oss kan innebära placering i säkerhetsklass. En säkerhetsprövning med registerkontroll enligt säkerhetsskyddslagen (2018:585) kan därför komma att genomföras före beslut om anställning. För en del av våra arbetsuppgifter i säkerhetsklass krävs svenskt medborgarskap. På https://skatteverket.se/jobb kan du exempelvis läsa om vårt uppdrag och strategiska riktning, fördelarna med att jobba hos oss och hur det går till när du söker våra jobb. Välkommen med din ansökan! Skatteverket har en samhällsbärande roll. Vårt arbete berör alla privatpersoner och företag och genom vårt uppdrag bidrar vi till ett väl fungerande samhälle. Vår utveckling är kunddriven och vi samverkar med andra för att skapa effektiva lösningar. Tillsammans gör vi samhället möjligt.

16 februari 2024
Sista ansökan:
29 februari 2024
Sommarjobb - Skattehandläggare

Har du en avslutad gymnasieutbildning och letar efter ett värdefullt och samhällsnyttigt sommarjobb? Som skattehandläggare får du ett omväxlande och lärorikt arbete samtidigt som du får värdefull yrkeserfarenhet från Skatteverket. Var med och gör samhället möjligt! Om jobbet Du arbetar med handläggning av ärenden inom skattereduktioner av varierande omfattning och komplexitet. Det innebär att du analyserar och bedömer olika typer av underlag. Du begär in kompletteringar via telefon, epost och brev i kontakt med företag och privatpersoner. Med stöd av lagar och regler gör du en bedömning av underlaget och fattar egna beslut. Ärenden som du kommer hantera ställer krav på snabbhet och effektivitet. Du får en introduktion och en handledare som hjälper dig att planera ditt arbete. Du kommer sedan självständigt få driva dina ärenden och samverka med andra. Arbetet innebär hantering av olika typer av ärenden och du lär dig och får nya kunskaper både på bredden och på djupet. Vi har flexibel arbetstid och det är en självklarhet för oss att du ska ha en balans mellan arbete och fritid. Du tillhör skatteavdelningen och arbetar på skatteenhet 55. Din placering är i Västervik. Om dig För att göra ett bra jobb och trivas hos oss på Skatteverket behöver du vara lyhörd, tänka nytt och ta ansvar. Du ska också leva upp till vår https://www.skatteverket.se/omoss/jobbahososs/skatteverketsmedarbetarpolicy.4.5c281c7015abecc2e2010e5b.html. I det här jobbet ska du: - självständigt planera och driva ditt arbete framåt för att nå resultat - vara bra på att samarbeta och stötta andra för att nå gemensamma mål - ha ett bra bemötande gentemot såväl våra kunder som dina kollegor - arbeta effektivt och handlingskraftigt ta dig an arbetsuppgifterna - kunna tala och skriva enkelt och tydligt på både svenska och engelska - kunna analysera informationsflöden, se samband och fatta beslut. Du ska även ha: -  en gymnasieexamen med grundläggande behörighet till högskola/universitet. Det är önskvärt om du har aktuell och relevant arbetslivserfarenhet på Skatteverket. Det är även önskvärt om du har aktuell och relevant administrativ arbetslivserfarenhet inom ekonomi eller juridik som exempelvis ekonomiassistent, försäkringshandläggare eller sommarnotarie/domstolshandläggare etc. Det är även önskvärt om du har aktuell och relevant arbetslivserfarenhet av kundkontakt via telefon och mejl, t.ex. kundservice eller bank. Det är även önskvärt om du har en pågående eller nyligen avslutad högskoleutbildning om 180 hp inom ekonomi, juridik eller samhällsvetenskap alternativt en pågående eller nyligen avslutad YH-utbildning om 400 YH-poäng inom ekonomi eller juridik. Bra att veta Anställningen är tidsbegränsad med start 17 juni till och med 16 augusti. I det här jobbet finns det på grund av arbetsuppgifternas karaktär inte möjlighet att arbeta hemifrån. Observera att du måste vara mycket noggrann när du fyller i frågorna i slutet av din ansökan. Svaren på dessa frågor kommer att ligga till grund för det första urvalet. Vid eventuell intervju ska du kunna uppvisa betyg och intyg som styrker dina svar på urvalsfrågorna. En anställning hos oss kan innebära placering i säkerhetsklass. En säkerhetsprövning med registerkontroll enligt säkerhetsskyddslagen (2018:585) kan därför komma att genomföras före beslut om anställning. För en del av våra arbetsuppgifter i säkerhetsklass krävs svenskt medborgarskap. På https://skatteverket.se/jobb kan du exempelvis läsa om vårt uppdrag och strategiska riktning, fördelarna med att jobba hos oss och hur det går till när du söker våra jobb. Välkommen med din ansökan! Skatteverket har en samhällsbärande roll. Vårt arbete berör alla privatpersoner och företag och genom vårt uppdrag bidrar vi till ett väl fungerande samhälle. Vår utveckling är kunddriven och vi samverkar med andra för att skapa effektiva lösningar. Tillsammans gör vi samhället möjligt.

16 februari 2024
Sista ansökan:
25 februari 2024
Sommarjobb - Skattehandläggare

Har du en avslutad gymnasieutbildning och letar efter ett värdefullt och samhällsnyttigt sommarjobb? Kanske har du nyligen tagit gymnasieexamen och är redo att ta första steget i din karriär? Som skattehandläggare får du ett omväxlande och lärorikt arbete samtidigt som du får värdefull yrkeserfarenhet från Skatteverket. Var med och gör samhället möjligt! Om jobbet Du arbetar med handläggning av särskild särskild inkomstskatt för utomlands bosatta och utredning av varierande omfattning och komplexitet. Det innebär att du analyserar och bedömer olika typer av underlag. Du begär in kompletteringar via telefon, e-post och brev i kontakt med kunder och arbetsgivare. Med stöd av lagar och regler gör du en bedömning av underlaget och fattar beslut. De ärenden som du hanterar ställer krav på snabbhet och effektivitet. Du får en introduktion och en handledare som hjälper dig att planera ditt arbete. Du kommer sedan självständigt få driva dina ärenden och samverka med andra. Arbetet innebär hantering av olika typer av ärenden och du lär dig och får nya kunskaper både på bredden och på djupet. Vi har flexibel arbetstid och det är en självklarhet för oss att du ska ha en balans mellan arbete och fritid. Du tillhör skatteavdelningen och arbetar på skatteenhet 11. Din placering är i Haparanda. På vår sektion är vi 15 personer. Om dig För att göra ett bra jobb och trivas hos oss på Skatteverket behöver du vara lyhörd, tänka nytt och ta ansvar. Du ska också leva upp till vår https://skatteverket.se/medarbetarpolicy. I det här jobbet ska du: - självständigt planera och driva ditt arbete framåt för att nå resultat - vara hjälpsam och bemöta andra med vänlighet och respekt - vara bra på att samarbeta och stötta andra för att nå gemensamma mål Du ska även : - ha en gymnasieexamen med grundläggande behörighet till högskola/universitet  - kunna tala och skriva enkelt och tydligt på både svenska och engelska Det är önskvärt om du har aktuell (2020-2024) och relevant arbetslivserfarenhet på Skatteverket eller annan myndighet. Det är även önskvärt om du har aktuell (2020-2024) och relevant arbetslivserfarenhet inom ekonomi eller juridik, exempelvis ekonomiassistent, försäkringshandläggare eller sommarnotarie/domstolshandläggare etc. Bra att veta Anställningen är tidsbegränsad från och med 15 april till och med 15 augusti. Anställningen är på heltid, och placeringsort är Haparanda. I det här jobbet finns det på grund av arbetsuppgifternas karaktär inte möjlighet att arbeta hemifrån. Observera att du måste vara mycket noggrann när du fyller i frågorna i slutet av din ansökan. Svaren på dessa frågor kommer att ligga till grund för det första urvalet. Vid eventuell intervju ska du kunna uppvisa betyg och intyg som styrker dina svar på urvalsfrågorna. En anställning hos oss kan innebära placering i säkerhetsklass. En säkerhetsprövning med registerkontroll enligt säkerhetsskyddslagen (2018:585) kan därför komma att genomföras före beslut om anställning. För en del av våra arbetsuppgifter i säkerhetsklass krävs svenskt medborgarskap. På https://skatteverket.se/jobb kan du exempelvis läsa om vår samhällsbärande roll, fördelarna med att jobba hos oss och hur det går till när du söker våra jobb. Välkommen med din ansökan! Skatteverket har en samhällsbärande roll. Vårt arbete berör alla privatpersoner och företag och genom vårt uppdrag bidrar vi till ett väl fungerande samhälle. Vår utveckling är kunddriven och vi samverkar med andra för att skapa effektiva lösningar. Tillsammans gör vi samhället möjligt.

9 februari 2024
Sista ansökan:
22 februari 2024
Momsspecialist

Vad vårt jobb är På Klaravik sammanför vi hundratusentals köpare över hela världen med säljare av maskiner och fordon via vår auktionsplattform. Vi har skapat en auktionstjänst där man dagligen hittar mängder av nya objekt att lägga bud på, och vårt företag växer ständigt. Sedan 2022 är Klaravik en del av den holländska auktionskoncernen TBAuctions. Koncernen som helhet omsätter 2,9 miljoner objekt årligen, har 30 miljoner webbplatsbesök per månad och sysselsätter drygt 800 personer. I koncernen ingår varumärkena Troostwijk (EU), Klaravik (SE/DK), Vavato (BE), Auksjonen (NO), PS Auctions (SE), BMA (UK), Epic Auctions (NL) och DAB (DK). Alla med återbruk och cirkularitet som central del i affären. Vad ditt jobb blir Som momsspecialist på Klaraviks ekonomiavdelning kommer du att främst att hantera moms- och exportfrågor tillsammans med dina närmsta kollegor, våra auktionsmäklare och säljande kunder. Du ingår i ett sammansvetsat team som gillar att ha kul och arbetar med kunden i fokus. Tempot är högt och du kommer att hantera flera olika ärenden av varierande karaktär. Med din kompetens och erfarenhet som utgångspunkt får du möjlighet att bidra till utvecklingen av arbetsuppgifterna inom moms och exporthantering i nära samarbete med dina kollegor. Exempel på arbetsuppgifter: - Som sakkunnig i moms- och redovisningsfrågor stötta våra auktionsmäklare och säljande kunder - Kontrollera, och säkerställa korrektheten, vad gäller momshantering på våra auktioner - Hjälpa och guida våra säljande kunder vid frågor om export- och EU-försäljningar - Löpande identifiera behov av utveckling i vår momshantering Vem du är Vi tror att du som söker har erfarenhet av kundkontakt och god kunskap om moms. Du är lyhörd, kommunikativ, pedagogisk och duktig på att motivera och förklara, inte minst över telefon, så att andra förstår. Du är motiveras av att skapa ordning och struktur för dig själv och att bidra till laget. Du ser dig själv som en prestigelös, nyfiken och social person med en stor portion eget driv - där maximal kundnytta alltid kommer i första rummet. - Högskoleutbildning inom ekonomi eller juridik alternativt erfarenhet av liknande arbetsuppgifter. - Tidigare erfarenhet av tull- och exporthandlingar är meriterande. Vad vi erbjuder En arbetsplats i härliga lokaler i expansiva och populära Inre hamn i Karlstad. Här sitter vi i nyrenoverande kontor med kort avstånd till citykärnan och med gym och restauranger in på knuten. På Klaravik har vi 6 veckors semester, friskvårdsbidrag, pensionslösning och sjukvårdsförsäkring. Men framför allt tycker vi om att göra saker ihop så som träning, friskvårdsaktiviteter, AW’s och kick-offer. Detaljerna - Tillsvidareanställning, 6 månaders provanställning tillämpas - Ansökan: senast den 15/10 men urval görs löpande - Arbetsort: På plats på vårt kontor i Karlstad - Resor förekommer i tjänsten Har du frågor om tjänsten eller rekryteringsprocessen är du välkommen att kontakta HR-specialist Sofia French på 070-280 79 99 eller på [email protected]

4 oktober 2023
Sista ansökan:
22 mars 2024