Speditionschef

Sök bland 2 lediga jobb som Speditionschef och börja ditt nya yrkesliv idag!

DSV Söker Manager till Control Tower i Landskrona!

DSV – Global transport and logistics DSV is one of the very best performing companies in the transport and logistics industry. 60,000 employees in more than 90 countries work passionately to deliver great customer experiences and high-quality services – as part of the operation or in a variety of supporting roles. If you have drive and talent and enjoy responsibility, we’ll give you the support you need to explore your potential and forward your career. Read more at www.dsv.com Dina huvudsakliga arbetsuppgifter:  * leda, fördela och utveckla arbetet samt medarbetarna på avdelningen * utveckla befintliga kundupplägg tillsammans med vår säljavdelning, trafikchefer, kunder och speditörer   * att tillsammans med vår produktion kvalitetssäkra att vi når uppsatta KPI-mål * att medverka tillsammans med KAM säljare och övrig säljkår på plats vid uppföljning med kund * att tillsammans med produktion och kund lösa trafikrelaterade utmaningar * ta fram kundstatistik * utveckla strategier och processer Vem är du? * Tydlig och närvarande ledare som även praktiserar ett aktivt ledarskap * Du är mål- och resultatinriktad med ett stort intresse för att utveckla såväl vår service och kundbemötande som ditt eget ledarskap * Du är även förändringsbenägen, kostnadsmedveten och har en god kommunikations- och samarbetsförmåga Vidare krävs följande: * Ledarskapserfarenhet, gärna inom kundservice, administration och/eller transport- och logistikbranschen * Utbildning inom ekonomi eller logistik och/eller speditionserfarenhet * Sinne för ekonomi samt förmåga att analysera siffror och rapporter som grund för beslutsfattning * Goda kunskaper i tal och skrift i engelska och svenska * Goda kunskaper i Excel är meriterande

12 juli 2024
Sista ansökan:
11 augusti 2024
DACHSER söker en Operations Manager

DACHSER söker en Operations Manager Är du en driven, initiativrik och målmedveten ledare? Vill du vara en nyckelspelare i ett globalt logistiknätverk? Om så är fallet kan du vara vår nya kollega! DACHSER Sweden AB är i ständig tillväxt och vi söker nu en Operations Manager till vår filial i Göteborg.  Jobbet Som Operations Manager agerar du till stor del som spindeln i nätet där du har det huvudsakliga ansvaret för att upprätthålla den dagliga driften på filialen. Här ingår det att säkerställa och optimera effektivitet och lönsamhet, där du ansvarar för att både personal, lokal och material kan leva upp till företagets standard.    I din roll växlar du från ett helhetsperspektiv till detaljnivå och sätter upp en stabil grund för ditt team att utvecklas på. Tillsammans skapar ni en trygg och trivsam arbetsplats där man ser möjligheter framför begränsningar.    Dina huvudsakliga arbetsuppgifter berör bland annat:  •    Upprätthålla samt utveckla den dagliga driften på filialen.  •    Personal- samt arbetsmiljöansvar för den operativa avdelningen.  •    Ansvar för resultat och budget för den operativa avdelningen.  •    Upprätthålla och utveckla samarbeten med lokala åkerier samt andra terminaler i nätverket.  Tjänsten är en tillsvidareanställning på 100% med placering på DACHSERs filial i Arendal.  Vem är du? Som person är du van att ta ansvar, etablera processer och rutiner samt strukturera arbetet för såväl dig själv som för dina medarbetare. I din roll har du många kontaktytor både internt och extern, därför ser vi att du har en stark kommunikativ förmåga. Du kommunicerar obehindrat både på svenska och engelska i tal och skrift. Du har sedan tidigare arbetslivserfarenhet från en ledande position inom transport- och logistikbranschen eller liknande verksamhet. Du har en grundläggande förståelse för vår verksamhet detta genom flera års dokumenterad erfarenhet från transport- och logistikbranschen på den skandinaviska marknaden med fokus på styckegods samt parti- och hellaster.  Vi ser också att du besitter kunskap gällande drift av terminal samt kontor, transport av farligt gods, transport till/från tredjeland samt god IT-kunskap.    Vi erbjuder  Här välkomnas du till ett härligt gäng med hög teamkänsla där du är delaktig och kan påverka resultaten. Du får möjligheten att arbeta i ett globalt företag med stark tillväxt på den svenska marknaden och med unika möjligheter till yrkesmässig och personlig utveckling.   Som medarbetare får du bra och trygga anställningsvillkor med personalförmåner så som friskvårdsbidrag 5000 kr, möjlighet till subventionerad lunch, med mera.    Eftersom vi tycker att mångfald bland medarbetarna är en styrka uppmanar vi alla som uppfyller kvalifikationerna, oberoende av personlig bakgrund, att söka. Är du intresserad? Ytterligare information lämnas av Henrik Jensen på mail [email protected].     Rekryteringsarbetet sker löpande och tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdatum. Vänligen dock notera att det är semestertider och att återkoppling kan eventuellt bli fördröjt.  Skicka därför in din ansökan så fort som möjligt, dock senast 2024-07-18. Vi är DACHSER  På DACHSER är vi övertygade om att framtiden tillhör dem som organiserar den. Tillsammans arbetar vi med världens mest intelligenta logistiknätverk som håller igång hjulen i den globala ekonomin – idag och i morgon. Här får du arbeta med erfarna kollegor och innovativa lösningar i en organisation som sätter öppenhet, respekt och kvalitet i förarsätet.   DACHSERs filial i Göteborg är ett av våra fem platskontor i Sverige. Med ca 200 kollegor nationellt och runt 31 000 kollegor världen över, blir du den lokala nyckelspelaren i en global gemenskap.   Få mer information om DACHSER som organisation och arbetsplats på www.dachser.se

28 juni 2024
Sista ansökan:
18 juli 2024