Super cargo

Sök bland 2 lediga jobb som Super cargo och börja ditt nya yrkesliv idag!

Skeppsbyggare/Rederiinspektör

Sveriges vackraste arbetsplats söker en Skeppsbyggare/Rederiinspektör   Tekniska enheten, en viktig del i Sjöfartsverkets rederi Tekniska enheten ansvarar för ca 100 fartyg inom Sjöfartsverket, däribland farledsfartyg, sjömätningsfartyg, isbrytare och lotsbåtar. Enheten har även tekniskt ansvar för SLU:s undersökningsfartyg Svea. Vi är i dagsläget elva medarbetare inom enheten, en av våra kollegor har gått vidare till nya spännande uppdrag inom Sjöfartsverket varför vi nu söker en ersättare. Sjöfartsverket och Tekniska enheten har en spännande tid framför sig med många nybyggnationer, bl.a. ser vi över flottan för farledsunderhåll, lotsbåtsflottan och även i viss mån flottan för sjömätning. Detta kommer troligen generera ett stort antal nybyggnadsprojekt framöver. Arbetsuppgifter Dina arbetsuppgifter kommer i huvudsak ligga inom ramen för vår process, utveckla och underhålla fartyg. Du kommer genomföra utredningar, tekniska- såväl som verksamhetsorienterade, för strategiska beslut avseende anpassning och dimensionering av vår fartygsflotta. Du krav ställer, specificerar och leder projekt eller är en del i ett projektteam. Du kommer på sikt tilldelas ansvar för ett antal fartyg, där du tillsammans med befälhavare, teknisk chef och verksamhetschef, planerar och budgeterar för klassningar, underhållsinsatser samt uppgraderingar av fartygen.  Arbetet innebär ett tätt samarbete med övriga rederiinspektörer på Sjöfartsverket där du med bakgrund som skeppsbyggare bistår med skeppsteknisk expertis för samtliga fartyg i Sjöfartsverkets flotta. Kontinuerlig kontakt med andra intressenter, både internt och externt, är en viktig del av tjänsten. Tjänsten medför resor framförallt inom- men också utom landet Vem är du? Vi söker dig som uppfyller följande krav: - Skeppsbyggnadsexamen, eller utbildning och erfarenhet som vi bedömer likvärdigt. - Erfarenhet av fartygsutredning/design med underliggande utredningar - Erfarenhet av konstruktions- och beräkningsarbete rörande fartyg och dess utrustning - Erfarenhet av utredningsarbete för strategiska beslut - Talar och skriver obehindrat på såväl svenska som engelska - Innehar B-körkort.  Följande är meriterande: - Erfarenhet från nybyggnation och projektledning - Erfarenhet från och kunskap om mindre fartyg och dess utrustning - Erfarenhet och kunnande i programgrupperna Autodesk och Autoship, eller motsvarande. Vi lägger stor vikt vid dina personliga egenskaper. Rollen som rederiinspektör kräver att du fattar självständiga beslut varför du måste vara initiativtagande och självgående. Du är öppen för andra och har lätt för att samarbeta och skapa professionella relationer. Samarbetet internt och externt kräver förutom god förmåga till kommunikation, också förmågan till ett helhetsperspektiv på verksamheten och kan se till både verksamhet och fartygs bästa. Såväl som kontroll på tillgångarna. Egenskaper som strategisk och analytisk är även framgångsfaktorer för att utföra tjänsten med gott resultat. Vi ställer höga krav på våra medarbetares säkerhets- och sekretessmedvetande. Befattningen är placerad i säkerhetsklass och en säkerhetsprövning med registerkontroll kommer att genomföras innan beslut om anställning fattas. Du måste vara svensk medborgare. Befattningen kan innebära krigsplacering vid Sjöfartsverket. Varför ska du välja Sjöfartsverket? Sjöfartsverket är ett tjänsteproducerande affärsverk inom transportsektorn. Vår arbetsmiljö är unik och vårt uppdrag är unikt – Sveriges vackraste arbetsplats. Vårt uppdrag är att utveckla transport och sjöfart i linje med riksdagens och regeringens beslut. Vår affärsidé är att erbjuda effektiva sjövägar, moderna tjänster och maritimt partnerskap för tillväxt, konkurrenskraft och hållbar utveckling. Sjöfartsverket erbjuder en trivsam arbetsmiljö med goda möjligheter att förena arbetsliv och privatliv, Vi har en tydlig identitet och ett starkt varumärke. Vi är en utvecklingsinriktad organisation och arbetar ständigt för att utveckla våra medarbetare samt för att upprätthålla våra nöjda kunder. Är vi rätt organisation för dig är det en självklarhet för dig att agera på ett professionellt, öppet och engagerat sätt. Vårt arbete utgår från den statliga värdegrunden, vi arbetar också aktivt för jämställdhet, mångfald och inkludering och ser det som en självklarhet att du delar vår uppfattning. Möjlighet till delvis distansarbete finns.  Hur och när? Den här rekryteringen gäller en tillsvidareanställning som beräknas tillsättas så fort som möjligt Sjöfartsverket kan komma att tillämpa sex månaders provanställning. Intervjuer kommer att hållas digitalt och fysiskt under veckorna V.22-23. Upplysningar: Chef Albert Hagander, 010-4784722 eller [email protected] Rekryteringskonsult Madelene Sahlin, 0727-294867 eller [email protected] Fackliga företrädare: Saco-S Peter Hellberg, OFR/ST Carl Cremonese, Seko Ulf Bäcklund, samtliga kan nås via vår växel 0771-630000.   Registrera din ansökan senast den 10/9 2023. Diarienummer: 23-06799   Sjöfartsverket gör kontinuerliga och aktiva val kring exponering och rekryteringsstöd i varje rekrytering. Vi undanber oss därför direktkontakt av annonsförsäljare, bemannings- och rekryteringsföretag.

21 april 2024
Sista ansökan:
19 maj 2024
Skeppningskoordinator

Arbetsuppgifter Vi söker en medarbetare till vår skeppningsavdelning. Som Skeppningskoordinator kommer du att ingå i ett team som ansvarar för att boka Roxtecs transporter och sändningar av produkter världen över. I arbetet ingår bokning av transporter, framställande av frakthandlingar och exportdokument, importhantering samt fakturering. Det förekommer även en del bankaffärer vilket innebär att kunskap om ”remburshantering” är en fördel. Du har dagligen kontakt med såväl svenska som utländska kunder och speditörer, varför vi lägger stor vikt vid god kommunikativ förmåga samt förståelse för olika kulturer och miljöer. Du har tät kontakt med avdelningar inom Roxtec International AB, exempelvis Customer Order, för att förse dem med information om fraktkostnader och transportledtider samt kontinuerlig dialog med vårt lager. För att det ska fungera väl, är det en förutsättning att du har god förmåga att samarbeta och jobba i team. Tjänsten är vid huvudkontoret i Karlskrona, men resor kan förekomma. Kvalifikationer För att du ska kunna bli framgångsrik i arbetet och möta de krav som ställs, är det viktigt att: • du har minst 3 års gymnasieutbildning eller annan relevant utbildning • du har erfarenhet av transportbokning inom och utanför EU • du har erfarenhet och goda kunskaper inom tullregler vad gäller export och import • du talar och skriver god engelska och svenska • du har mycket god datorvana. Vi söker en engagerad, problemlösningsfokuserad person med ett proaktivt arbetssätt. Du är självgående och beredd att ta ansvar och ägarskap för dina arbetsuppgifter. Det är viktigt att du tar egna initiativ och är en driven person som har förmågan att påbörja nya uppgifter och att se till att de slutförs. Är du dessutom strukturerad och gillar att ha många bollar i luften samtidigt, är det här jobbet något för dig. Snabbhet, enkelhet och flexibilitet är viktiga ledord för oss på Roxtec och dessa bör kännas naturliga även för dig. Läs gärna mer om Roxtec Core Values, våra sju kärnvärden som etablerades för cirka 30 år sedan och som fortfarande utgör riktlinjen för vår verksamhet. De uppmuntrar oss att fokusera på kundupplevelsen och påminner oss om att vi, var och en och tillsammans, bidrar till Roxtecs framgång. Du finner Roxtec Core Values här (https://www.roxtec.com/en/about-us/about-roxtec/roxtec-core-values/?changelanguage=en) Anställningen är en tillsvidareanställning på heltid med start enligt överenskommelse. Ansökan Har du frågor kring tjänsten, kontakta gärna Paola Canu, GDC Customer Service Manager, +46 733 31 31 73, eller Ebba Lund, HR Business Partner, +46 733 31 37 35. Urval och intervjuer sker löpande, så skicka din ansökan så snart som möjligt, dock senast 2024-05-12.

18 april 2024
Sista ansökan:
12 maj 2024