Trafikledare, spårburen trafik
Sök bland 6 lediga jobb som Trafikledare, spårburen trafik och börja ditt nya yrkesliv idag!
Vill du ha en varierande roll där du får kombinera långsiktig planering med snabba åtgärder och göra en verklig skillnad i verksamheten? Då är det dig vi söker till rollen som produktionsplanerare hos Inlandståg AB. Arbetsuppgifter I rollen som produktionsplanerare ger du administrativt stöd och är en samarbetsvillig nyckelspelare som trivs med att bygga långsiktiga relationer. Din huvuduppgift är personalplanering, utöver detta kommer du tillsammans med produktionschefen säkerställa den operativa driften genom att bland annat ta fram rapporter, sammanställa statistik, boka tågtider, rapportera tåg, lösa boendefrågor för personal och göra inköp. Med din analytiska förmåga och initiativkraft är du en problemlösare som stödjer dina kollegor i både stora och små utmaningar. Vi söker dig som vill vara en del av ett engagerat team och som delar våra värderingar: kreativitet, stolthet, trovärdighet och respekt – värden som genomsyrar allt vi gör. Vem är du? Vi söker dig som: Har minst gymnasieutbildning och tidigare erfarenhet av personal, produktion- och/eller resursplanering Har god datormognad och goda kunskaper i Office365. Har goda kunskaper i svenska och engelska. I den här rekryteringen kommer vi att lägga stor vikt vid dina personliga egenskaper. För att lyckas i rollen är du trygg i ditt ledarskap, har god förmåga att ta initiativ, samarbeta och skapa goda kundrelationer. Som person är du flexibel, stresstålig och strukturerad. Erfarenhet från järnvägsbranschen och/eller goda kunskaper inom arbetsrätt är meriterande. Känner du igen dig i denna beskrivning så är du varmt välkommen att söka dig till ett härligt gäng av kompetenta och engagerade medarbetare! Övrigt om anställningen: Anställningsform: Tillsvidareanställning, med 6 månaders provanställning. Omfattning: Heltid Tillträde: Under våren 2025 Arbetstid: Dagtid Löneform: Månadslön Om Inlandståg AB Inlandståg är ett helägt dotterbolag till Inlandsbanan AB som erbjuder transport- och logistiklösningar i form av gods-, person- och turisttrafik. Vi skapar kundspecifika, intermodala helhetslösningar, med hög säkerhet och kvalitet. I verksamheten ingår även uthyrning av fordon, verkstadsarbeten och möjligheter för olika operatörer att trafikera banan. Inlandståg är ett flexibelt företag med stark lokal förankring. Med fokus på kunskap och service är vi en pålitlig partner och en naturlig del av transportsystemet i Sverige. Din ansökan Har du frågor om tjänsten eller undrar hur processen ser ut framöver är du välkommen att kontakta Pontus Andersson på [email protected]. I denna process jobbar vi med löpande urval och tillsättning, vilket betyder att tjänsten kan tillsättas innan sista ansökningsdag. När du har visat intresse för tjänsten matchar vi din ansökan med tjänsten och vi kontaktar dig via mail eller telefon för återkoppling. Är du aktuell för tjänsten träffas vi på en intervju och under processen sker även referenstagning och bakgrundskontroll. För oss är det viktigt att ta del av din upplevelse när du har sökt en tjänst hos oss. Därför skickar vi ut en kort enkät när du har sökt tjänsten och när processen är avslutad. Din upplevelse är betydelsefull för oss och vi hoppas att du har möjlighet att svara. Gällande ansökan så sker det via annonsen på OnePartnerGroups hemsida, vi hanterar inte ansökningar via mail på grund av GDPR. Välkommen med din ansökan!
Är du en person som drivs av att förmedlatydlig och träffsäker kommunikation och information? Stimuleras du av att arbeta i en miljö med högt tempo där det ständigt sker förändringar? Då kanske du är vår nya kollega i rollen som Driftledare Information! Din kommande roll I rollen som Driftledare Information kommer du ha ansvar över den trafikinformation som går ut inompendeltågstrafiken. Du blir därmed en viktig del av attge resenärerna kvalitativ trafikinformation vid störningar i trafiken samt vid planerade avstängningar. Du ansvarar för den kundinformation som sker via SL:s digitala kanaler och skyltningar ute på stationerna samt ombord på tågen. Vidare kommer du serva våra medarbetare och samarbetspartner med snabb och uppdaterad trafikinformation, så de i sin tur kan delge resenärerna ombord på tåg och vid stationerna. Arbetet innebär ett nära samarbete med övriga funktioner på trafikledningen, kollegor i operativ tjänst samtsamarbetspartners som SL och Trafikverket. Rollen är placerad på vårt kontor på Stockholms centralstation och du rapporterar till Funktionschefen för Trafikinformation.Tjänsten är skiftarbete inklusive natt- och helgtjänst. Tjänsten är en särskild visstidsanställning från 2 januari 2025(eller om möjligttidigare)till 30 september 2025. Förväntningar på den vi söker För att lyckas i rollen som Driftledare Trafikinformation behöver du vara en strukturerad, produktiv och handlingskraftig person med mycket god kommunikativ förmåga i tal och skrift, både på svenska och engelska.Du är en lagspelare som har gott samarbete med dina kollegor.För att trivas i rollen är det även viktigt att du som person stimuleras av att arbeta i en miljö där det ständigt sker förändringar i trafiksituationen och är flexibel inför nya behov som kan uppstå. Du måste kunna hantera flera saker samtidigt och ha en hög stresstålighet. I övrigt krävs att du har: Minst treårigt gymnasium eller motsvarande utbildning. Högskoleutbildning inom relevant område är meriterande. Meriterande med tidigare arbete inom kommunikation Erfarenhet från arbete inom kollektivtrafik och/eller arbete inom kundservice och/eller trafikinformation är meriterande Mycket god datorvana Ansökan och information Urval sker löpande så skicka in din ansökan så snart som möjligt. I rekryteringsprocessen ingår en bakgrundskontoll. Vad är SJ Stockholmståg AB SJ Stockholmståg (SJP) är ett dotterbolag till SJ AB och har sedan den 3 mars 2024 ett totalansvar för pendeltågen; trafik, underhåll och service. Pendeltågstrafiken är en viktig pulsåder för många boende i Stockholmsregionen. En vanlig tisdag reser över 340 000 personer med pendeltågen i Stockholm och när staden växer är det vårt ansvar att erbjuda möjligheten att resa på ett hållbart sätt. Tillsammans med våra drygt 1 800 medarbetare arbetar vi i ett nära samarbete med Trafikförvaltningen (SL) för att skapa en trygg, stabil och pålitlig pendeltågstrafik för våra medarbetare och resenärer. Om SJ Stockholmstågs Trafikledning Den operativa verksamheten på vår Trafikledning är tillgänglig dygnet runt för att säkerställa en hög kvalité och ett gott kundomhändertagande i pendeltrafiken. Vidare verkar Trafikledningen som operativ arbetsledning för personal som tjänstgör ombord på våra tåg och på våra stationer samt ansvarar för trafikinformation till kunderna. Vår strävan är att är ha en kundfokuserad trafikledning som säkerställer effektiv resursstyrning av fordon samt personal med korrekt och alltid uppdaterad trafikinformation.
Om tjänsten: Transdev söker nu engagerade Driftledare Information som vill vara med och forma framtidens tågtrafik i Mälardalen. Som en central del av vår verksamhet, som sträcker sig från Gävle i norr till Linköping i söder, kommer du att vara stationerad i Stockholm och spela en nyckelroll i att säkerställa en säker och punktlig resa för våra resenärer. I rollen som Driftledare Information ansvarar du för att bevaka trafiksituationen och informera vid störningar och händelser i trafiken. Du kommer att ha tät kontakt med driftledare och personal på driftledningscentralen samt Trafikverket för att snabbt och effektivt publicera korrekt information till både medarbetare och resenärer. Din uppgift är att leverera högkvalitativ information inom några minuter efter att en störning har uppstått, inklusive orsaker, konsekvenser, alternativ och prognoser. Utöver den operativa delen kommer du att arbeta med utvecklingsprojekt och administrativa uppgifter, som att uppdatera trafikinformationssystem, hantera resenärssynpunkter och förbereda informationsaktiviteter vid planerade avstängningar. För att lyckas i denna tjänst behöver du alltid ha resenären i fokus och vara serviceinriktad. Du måste vara stresstålig och kunna hantera komplexa situationer under press. Initiativrikedom är viktigt, då du förväntas bidra till att ständigt utveckla vårt arbetssätt. God samarbetsförmåga är ett måste, liksom noggrannhet i ditt arbete. Dessutom behöver du tycka om och klara av att arbeta i skift. Huvudsakliga arbetsutgifter: Bevakning av trafiksituationen och informationsspridning vid störningar eller händelser i trafiken, inklusive snabb publicering av information till medarbetare och resenärer. Intensivt samarbete med driftledare, driftledningscentralen och Trafikverket under trafikstörningar för att säkerställa högkvalitativ trafikinformation. Självständigt arbete med utvecklings- och administrativa uppgifter, såsom uppdatering av trafikinformationssystem och hantering av resenärssynpunkter. Förberedelse av informationsaktiviteter vid planerade avstängningar. Skiftarbete inklusive helg- och nattjänstgöring, med ansvar för trafikinformation antingen självständigt eller tillsammans med en kollega Kvalifikationer: Du har minst har ett par års arbetslivserfarenhet från transportbranschen och/ eller ha arbetat i en mer supporterande roll där kommunikation/information varit en viktig faktor Du skriver felfritt på svenska och har lätt att utrycka dig i tal och skrift Du har goda IT-kunskaper med vana att hantera olika typer av system Det är meriterande om du har: Utbildning eller arbetslivserfarenhet inom trafikinformation/kommunikation Erfarenhet av projektledning och/eller utvecklingsarbete Har arbetat i en funktion där kontakt med Trafikverket ingått Observera att detta är ett skiftarbete. Under början av din anställning kommer du att få den utbildning som krävs för rollen. Varför Transdev? Vi på Transdev är ett internationellt nätverk med över 100 000 medarbetare globalt vilket gör oss till en av de ledande aktörerna inom persontrafik och integrerade transportlösningar. I en bransch som ständigt utvecklas finns det alltid utrymme för personlig tillväxt och nya utmaningar och vi vill tillvarata de kvaliteter som en jämn könsfördelning samt etnisk och kulturell mångfald tillför verksamheten och ser gärna sökanden med olika bakgrund och erfarenheter. För oss är våra värderingar - handling, ansvar, nytänkande och samspel - det som genomsyrar vårt dagliga arbeta och gör dig till en värdefull del av vårt team. Övrig information: Vi tillämpar tester vid rekryteringsprocessen och urval sker löpande. Vår rekryteringsprocess börjar med en första telefonintervju och därefter en fysisk intervju, följt av referenstagning och slutligen en "Farfars-intervju" samt en säkerhetsprövning.Vid en tillsvidareanställning tillämpar vi 6 månaders provanställning. Notera att en säkerhetsprövning kan bli aktuell i den här tjänsten! Vi hoppas att du vill följa med på vår resa och göra en positiv skillnad samtidigt som du utvecklas i din karriär. Ansökan sker via hemsidan då vi inte har möjlighet att ta emot ansökningar via e-post. Sista ansökningsdag är 26/08, men vi går igenom ansökningarna löpande så vi rekommenderar att ansöka snarast! Ansök redan idag och låt oss tillsammans skapa en framtid på räls!
Om tjänsten: Vi på Transdev strävar efter att forma framtidens tågtrafik i Mälardalen. Vi söker dig som vill vara med och driva trafiken framåt samtidigt som du får en unik möjlighet att vara en central del av en spännande och komplex verksamhet som sträcker från Gävle i norr till Linköping i söder, du kommer vara stationerad i Stockholm. Som Driftledare inom Trafik på Mälartåg kommer du att ha en nyckelroll i att övervaka och leda driften av trafiken för att säkerställa en säker och punktlig resa för våra resenärer. Denna position innebär en möjlighet att vara en del av ett dedikerat team och bidra till utvecklingen av kollektivtrafiken i Mälardalen. Huvudsakliga arbetsuppgifter: Övervaka och leda driften av trafiken Agera skiftledare under passet Initiera snabba lösningar för att korrigera eventuella störningar Hantera kritiska situationer genom att effektivt styra tillgängliga resurser Aktivera och hantera larm samt samordna internt och externt Kvalifikationer: Har minst en gymnasial utbildning eller motsvarande Minst 5 års arbetslivserfarenhet, meriterande inom logistik och flöden Har erfarenhet av liknande arbetsuppgifter med fokus på operativt ledarskap eller driftledning Det är meriterande om du har erfarenhet av att arbeta med HASTUS och är en van IT-användare Har goda kommunikationsfärdigheter och förmåga att hantera flera händelser samtidigt Är strukturerad, lösningsorienterad och har ett starkt service-mind Trivs med att arbeta i team och har god samarbetsförmåga Observera att detta är ett skiftarbete. Under början av din anställning kommer du att få den utbildning som krävs för rollen. Varför Transdev? Vi på Transdev är ett internationellt nätverk med över 100 000 medarbetare globalt vilket gör oss till en av de ledande aktörerna inom persontrafik och integrerade transportlösningar. I en bransch som ständigt utvecklas finns det alltid utrymme för personlig tillväxt och nya utmaningar och vi vill tillvarata de kvaliteter som en jämn könsfördelning samt etnisk och kulturell mångfald tillför verksamheten och ser gärna sökanden med olika bakgrund och erfarenheter. För oss är våra värderingar - handling, ansvar, nytänkande och samspel - det som genomsyrar vårt dagliga arbeta och gör dig till en värdefull del av vårt team.Övrig information: Vi tillämpar tester vid rekryteringsprocessen och urval sker löpande. Vår rekryteringsprocess börjar med en första telefonintervju och därefter en fysisk intervju, följt av referenstagning och slutligen en "Farfars-intervju" samt en säkerhetsprövning.Vid en tillsvidareanställning tillämpar vi 6 månaders provanställning. Notera att en säkerhetsprövning kan bli aktuell i den här tjänsten! Vi hoppas att du vill följa med på vår resa och göra en positiv skillnad samtidigt som du utvecklas i din karriär. Ansökan sker via hemsidan då vi inte har möjlighet att ta emot ansökningar via e-post. Sista ansökningsdag är 26/08, men vi går igenom ansökningarna löpande så vi rekommenderar att ansöka snarast!Har du vidare frågor är du välkommen att kontakta:[email protected]ök redan idag och låt oss tillsammans skapa en framtid på räls!
Om tjänsten: Transdev söker nu engagerade Driftledare Information som vill vara med och forma framtidens tågtrafik i Mälardalen. Som en central del av vår verksamhet, som sträcker sig från Gävle i norr till Linköping i söder, kommer du att vara stationerad i Stockholm och spela en nyckelroll i att säkerställa en säker och punktlig resa för våra resenärer. I rollen som Driftledare Information ansvarar du för att bevaka trafiksituationen och informera vid störningar och händelser i trafiken. Du kommer att ha tät kontakt med driftledare och personal på driftledningscentralen samt Trafikverket för att snabbt och effektivt publicera korrekt information till både medarbetare och resenärer. Din uppgift är att leverera högkvalitativ information inom några minuter efter att en störning har uppstått, inklusive orsaker, konsekvenser, alternativ och prognoser. Utöver den operativa delen kommer du att arbeta med utvecklingsprojekt och administrativa uppgifter, som att uppdatera trafikinformationssystem, hantera resenärssynpunkter och förbereda informationsaktiviteter vid planerade avstängningar. För att lyckas i denna tjänst behöver du alltid ha resenären i fokus och vara serviceinriktad. Du måste vara stresstålig och kunna hantera komplexa situationer under press. Initiativrikedom är viktigt, då du förväntas bidra till att ständigt utveckla vårt arbetssätt. God samarbetsförmåga är ett måste, liksom noggrannhet i ditt arbete. Dessutom behöver du tycka om och klara av att arbeta i skift. Huvudsakliga arbetsutgifter: Bevakning av trafiksituationen och informationsspridning vid störningar eller händelser i trafiken, inklusive snabb publicering av information till medarbetare och resenärer. Intensivt samarbete med driftledare, driftledningscentralen och Trafikverket under trafikstörningar för att säkerställa högkvalitativ trafikinformation. Självständigt arbete med utvecklings- och administrativa uppgifter, såsom uppdatering av trafikinformationssystem och hantering av resenärssynpunkter. Förberedelse av informationsaktiviteter vid planerade avstängningar. Skiftarbete inklusive helg- och nattjänstgöring, med ansvar för trafikinformation antingen självständigt eller tillsammans med en kollega Kvalifikationer: Du har minst har ett par års arbetslivserfarenhet från transportbranschen och/ eller ha arbetat i en mer supporterande roll där kommunikation/information varit en viktig faktor Du skriver felfritt på svenska och har lätt att utrycka dig i tal och skrift Du har goda IT-kunskaper med vana att hantera olika typer av system Det är meriterande om du har: Utbildning eller arbetslivserfarenhet inom trafikinformation/kommunikation Erfarenhet av projektledning och/eller utvecklingsarbete Har arbetat i en funktion där kontakt med Trafikverket ingått Observera att detta är ett skiftarbete. Under början av din anställning kommer du att få den utbildning som krävs för rollen. Varför Transdev? Vi på Transdev är ett internationellt nätverk med över 100 000 medarbetare globalt vilket gör oss till en av de ledande aktörerna inom persontrafik och integrerade transportlösningar. I en bransch som ständigt utvecklas finns det alltid utrymme för personlig tillväxt och nya utmaningar och vi vill tillvarata de kvaliteter som en jämn könsfördelning samt etnisk och kulturell mångfald tillför verksamheten och ser gärna sökanden med olika bakgrund och erfarenheter. För oss är våra värderingar - handling, ansvar, nytänkande och samspel - det som genomsyrar vårt dagliga arbeta och gör dig till en värdefull del av vårt team. Övrig information: Vi tillämpar tester vid rekryteringsprocessen och urval sker löpande. Vår rekryteringsprocess börjar med en första telefonintervju och därefter en fysisk intervju, följt av referenstagning och slutligen en "Farfars-intervju" samt en säkerhetsprövning.Vid en tillsvidareanställning tillämpar vi 6 månaders provanställning. Notera att en säkerhetsprövning kan bli aktuell i den här tjänsten! Vi hoppas att du vill följa med på vår resa och göra en positiv skillnad samtidigt som du utvecklas i din karriär. Ansökan sker via hemsidan då vi inte har möjlighet att ta emot ansökningar via e-post. Sista ansökningsdag är 10/07, men vi går igenom ansökningarna löpande så vi rekommenderar att ansöka snarast! Ansök redan idag och låt oss tillsammans skapa en framtid på räls!
Om tjänsten: Transdev söker nu engagerade Driftledare Information som vill vara med och forma framtidens tågtrafik i Mälardalen. Som en central del av vår verksamhet, som sträcker sig från Gävle i norr till Linköping i söder, kommer du att vara stationerad i Stockholm och spela en nyckelroll i att säkerställa en säker och punktlig resa för våra resenärer. I rollen som Driftledare Information ansvarar du för att bevaka trafiksituationen och informera vid störningar och händelser i trafiken. Du kommer att ha tät kontakt med driftledare och personal på driftledningscentralen samt Trafikverket för att snabbt och effektivt publicera korrekt information till både medarbetare och resenärer. Din uppgift är att leverera högkvalitativ information inom några minuter efter att en störning har uppstått, inklusive orsaker, konsekvenser, alternativ och prognoser. Utöver den operativa delen kommer du att arbeta med utvecklingsprojekt och administrativa uppgifter, som att uppdatera trafikinformationssystem, hantera resenärssynpunkter och förbereda informationsaktiviteter vid planerade avstängningar. För att lyckas i denna tjänst behöver du alltid ha resenären i fokus och vara serviceinriktad. Du måste vara stresstålig och kunna hantera komplexa situationer under press. Initiativrikedom är viktigt, då du förväntas bidra till att ständigt utveckla vårt arbetssätt. God samarbetsförmåga är ett måste, liksom noggrannhet i ditt arbete. Dessutom behöver du tycka om och klara av att arbeta i skift. Huvudsakliga arbetsutgifter: Bevakning av trafiksituationen och informationsspridning vid störningar eller händelser i trafiken, inklusive snabb publicering av information till medarbetare och resenärer. Intensivt samarbete med driftledare, driftledningscentralen och Trafikverket under trafikstörningar för att säkerställa högkvalitativ trafikinformation. Självständigt arbete med utvecklings- och administrativa uppgifter, såsom uppdatering av trafikinformationssystem och hantering av resenärssynpunkter. Förberedelse av informationsaktiviteter vid planerade avstängningar. Skiftarbete inklusive helg- och nattjänstgöring, med ansvar för trafikinformation antingen självständigt eller tillsammans med en kollega Kvalifikationer: Du har minst har ett par års arbetslivserfarenhet från transportbranschen och/ eller ha arbetat i en mer supporterande roll där kommunikation/information varit en viktig faktor Du skriver felfritt på svenska och har lätt att utrycka dig i tal och skrift Du har goda IT-kunskaper med vana att hantera olika typer av system Det är meriterande om du har: Utbildning eller arbetslivserfarenhet inom trafikinformation/kommunikation Erfarenhet av projektledning och/eller utvecklingsarbete Har arbetat i en funktion där kontakt med Trafikverket ingått Observera att detta är ett skiftarbete. Under början av din anställning kommer du att få den utbildning som krävs för rollen. Varför Transdev? Vi på Transdev är ett internationellt nätverk med över 100 000 medarbetare globalt vilket gör oss till en av de ledande aktörerna inom persontrafik och integrerade transportlösningar. I en bransch som ständigt utvecklas finns det alltid utrymme för personlig tillväxt och nya utmaningar och vi vill tillvarata de kvaliteter som en jämn könsfördelning samt etnisk och kulturell mångfald tillför verksamheten och ser gärna sökanden med olika bakgrund och erfarenheter. För oss är våra värderingar - handling, ansvar, nytänkande och samspel - det som genomsyrar vårt dagliga arbeta och gör dig till en värdefull del av vårt team. Övrig information: Vi tillämpar tester vid rekryteringsprocessen och urval sker löpande. Vår rekryteringsprocess börjar med en första telefonintervju och därefter en fysisk intervju, följt av referenstagning och slutligen en "Farfars-intervju" samt en säkerhetsprövning.Vid en tillsvidareanställning tillämpar vi 6 månaders provanställning. Notera att en säkerhetsprövning kan bli aktuell i den här tjänsten! Vi hoppas att du vill följa med på vår resa och göra en positiv skillnad samtidigt som du utvecklas i din karriär. Ansökan sker via hemsidan då vi inte har möjlighet att ta emot ansökningar via e-post. Sista ansökningsdag är 10/06, men vi går igenom ansökningarna löpande så vi rekommenderar att ansöka snarast! Har du vidare frågor är du välkommen att kontakta: [email protected] & [email protected] Ansök redan idag och låt oss tillsammans skapa en framtid på räls!
Visar 1 till 6 av 6 jobb