Arbetsledare till Verdis i Upplands Väsby
VERDIS AB
Inköps-, logistik- och transportchefer

Är du en engagerad ledare som brinner för hållbarhet och utveckling? Är du dessutom en erfaren administratör med god systemvana? I så fall ska du söka tjänsten som arbetsledare hos Verdis i Upplands Väsby! Verdis är en ledande aktör inom avfallsbranschen och vi ansvarar för att leverera högkvalitativa tjänster till våra uppdragsgivare. Vi är stolta över vårt engagemang för att upprätthålla miljövänliga lösningar och att främja en hållbar framtid genom att hantera avfall på ett ansvarsfullt sätt. Om tjänsten Verdis ansvarar för avfallsinsamlingen i ett flertal kommuner i norra Stockholm, med utgångspunkt från vår depå i Vällsta, Upplands Väsby. Som arbetsledare hos oss har du det övergripande ansvaret över planering och organisering av den operativa verksamheten på avdelningen. Det innebär att du leder och fördelar det dagliga arbetet för våra miljöarbetare/chaufförer och fordon som arbetar i driften. Du följer upp och säkerställer att arbetet utförs enligt gällande rutiner, säkerhetsföreskrifter och våra uppdragsgivares krav. Du har en nyckelroll vad gäller att kommunicera och samarbeta, både med medarbetare och med våra uppdragsgivare. Du rapporterar till produktionschefen och har ett nära samarbete med dina arbetsledarkollegor. Dina huvudsakliga ansvarsområden som arbetsledare är: - Att leda och planera arbetet för personalen - Administration i Verdis och uppdragsgivarnas verksamhetssystem - Kommunikation med uppdragsgivare och kunder - Hantering och uppföljning av arbetsmiljöärenden - Att säkerställa att fordonsflottan hanteras på ett korrekt sätt - Koordinering med verkstäder angående service och reparationer av fordon Om dig För att lyckas och trivas i tjänsten tror vi att du har en stark ambition och en vilja att självständigt driva olika typer av frågor och ärenden. Du tar stort ansvar för dina arbetsuppgifter och sätter en ära i att leverera hög kvalitet i det arbete du utför. Du är en entusiastisk ledare som kan motivera och inspirera andra. Du anpassar din kommunikation efter olika situationer och är skicklig på att bygga relationer. Du har ett lösningsorienterat förhållningssätt, samtidigt som du kan vara bestämd när situationen kräver det. Du behöver ha god dator- och systemvana och administrativ förmåga, eftersom stora delar av tjänsten innebär administration i olika verksamhets- och kvalitetssystem. Vidare är det viktigt att du är stresstålig och kan hantera perioder av hög arbetsbelastning samt oförutsedda händelser på ett effektivt sätt. För att vara kvalificerad för tjänsten behöver du ha minst två års ledarskapserfarenhet från transportbranschen eller närliggande bransch. Vi värderar också dina personliga egenskaper högt i samband med den här rekryteringsprocessen. Övrigt Startdatum: Enligt överenskommelse - gärna så snart som möjligt. Anställningsform och omfattning: Tillsvidareanställning (provanställning tillämpas), heltid. Stationeringsort: Vällsta, Upplands Väsby. Du behöver ha B-körkort och tillgång till egen bil för att kunna ta dig till och från vår depå. Är du en ambitiös och självgående ledare som delar vår passion för att göra skillnad? Ansök idag! Urval och intervjuer sker löpande och tillsättning kan komma att ske innan sista ansökningsdag. Ansökan sker genom att klicka på ”Ansök nu” eller via vår hemsida, https://www.verdis.se/bli-en-av-oss/lediga-jobb/. Vi tar inte emot ansökningar via e-post. Har du frågor om tjänsten går det bra att kontakta [email protected]. Vi är en ledande aktör inom miljöbranschen som arbetar med insamling och transport av avfall. Vår ambition är att alltid leverera hållbara lösningar och bidra till ett grönare samhälle. Med våra tjänster når vi ut till ungefär 1,5 miljoner människor i ett trettiotal kommuner i Sverige. Våra medarbetare spelar en avgörande roll i vår framgång – varje dag bidrar de med sitt engagemang, sin kunskap och sitt starka driv för att skapa hållbara förbättringar. Hos oss är arbetskulturen präglad av samarbete, innovation och en gemensam strävan efter en grönare framtid. Vill du bli en del av vårt team och bidra till en hållbar utveckling? Välkommen med din ansökan!

27 mars 2025
Sista ansökan:
30 april 2025
Transport Manager till CEVA Logistics
Insitepart AB
Inköps-, logistik- och transportchefer

Till CEVA Logistics söker vi nu en Transport Manager som ska leda teamet inom transportplanering på Zalandos lager i Kungsängen. Har du erfarenhet av att skapa struktur och skapa en effektiv och hög kvalitet för transporter och bokningar så är detta en roll för dig! Som Transport Manager har du personal och budgetansvar, ditt team består av 9st direktrapporterande fördelade på 3 skift (dag, kväll, natt). Du leder och planerar i det dagliga för ditt team samt är med och sätter en standard för hur transportbokning och planering ska fungera för att säkerställa ett kostnadseffektivt och strukturerat arbetssätt på avdelningen. Tillsammans med ditt team jobbar du kontinuerligt med ständiga förbättringar för att transporter kommer och går i rätt tid. Huvudsakliga arbetsuppgifter: Personal, budgetansvar samt arbetsmiljöansvar. Skapa struktur på avdelningen. Leda skiftet mot uppsatta mål och övergripande strategi. Ansvarig för leveranskvalitet och uppnå mål för avdelningen Ansvarig för förbättringsarbete inom avdelningen. Leda förändringsarbeten kopplade till sitens övergripande plan. Säkerställa kvalitet på lasting/lossning. På/avbokning av transporter. Mottagning samt lastning av tom pall. Uppföljning av transporter samt de avvikelser som uppstår. Samarbeta med produktion då det krävs för att kunna boka eller avboka bilar. Vi söker dig med erfarenhet av Transportplanering, meriterande är att ha arbetat i ett bolag med stort varuflöde. Som ledare är du trygg och kommunikativ, du trivs att jobba verksamhetsnära och är duktig på att bygga relationer både internt och externt. Vidare behöver du ha en hög servicenivå och vara van vid att hantera många stakeholders både nationellt och internationellt. För denna roll är svenska och engelska flytande och i skrift ett krav. I rollen rapporterar du till Operations Manager och ingår i avdelningens ledningsgrupp.

19 februari 2025
Sista ansökan:
8 augusti 2025
OPERATIV CHEF TILL XR LOGISTIK AB
Nexer Recruit AB
Inköps-, logistik- och transportchefer

XR Logistik söker en engagerad och erfaren Operativ Chef som vill vara med och leda deras team av transportledare mot nya framgångar. Om du brinner för att skapa en god arbetsmiljö och har erfarenhet av transportledning, då är detta jobbet för dig! Placeringsort Lidköping. Din vardag Leda och fördela det dagliga arbetet i enlighet med företagets värderingar och säkerställa en god arbetsmiljö. Delta i transportledningen. Ansvara för kontakt med transportörer inom ditt ansvarsområde samt uppföljningen av dessa. Säkerställa att transportörsresurserna är optimerade över tid. Driva transportörsgruppen för feedback och utveckling. Andra arbetsuppgifter inkluderar att taxera transportuppdrag, säkerställa att avräkningar hanteras enligt tidsplan, kontrollera och fakturera vidare leverantörsfakturor. Vem är du Har minst 3 års ledarerfarenhet. Har grundläggande kunskaper i arbetsrätt, arbetsmiljölagstiftning samt miljö- och produktlagstiftning. Har erfarenhet av transportledning. Det är önskvärt att du även har erfarenhet av försäljning. Du är en person som tar ansvar för att hålla dig informerad om lagstiftning, kundkrav och företagets policys och rutiner. Du är också delaktig i företagets utvecklingsarbete genom att rapportera förbättringsförslag och arbeta enligt företagets värderingar och Code of Conduct. Vill du veta mer? I den här rekryteringen samarbetar XR Logistik med Nexer Recruit, får du tjänsten kommer du att anställas av XR Logistik. Vid frågor är du välkommen att kontakta ansvarig rekryterare Fredrik Karlström via e-post: [email protected] eller telefon +46703020273. Vi arbetar med löpande urval så skicka gärna in din ansökan så fort som möjligt, dock senast 2025-02-04. Om XR Logistik XR Logistik hjälper dig och ditt företag med heltäckande transport- och logistiklösningar över hela Norden. Vi har bredden, kunskapen och viljan att skapa den perfekta kombinationen just för er. XR transporterar och levererar åt några av Skaraborgs största produktionsföretag, men hjälper också många andra aktörer både i och utanför Sverige. Vi ser alla våra kunder som samarbetspartners och jobbar snabbt och flexibelt för att forma rätt produkt till rätt pris.

14 januari 2025
Sista ansökan:
3 juli 2025
Enhetschef Östgötapendeln, Mjölby
Transdev Sverige AB
Inköps-, logistik- och transportchefer

Sommaren 2025 tar Transdev över driften av Östgötapendeln, och vi söker nu en engagerad Enhetschef för ombordspersonalen! Om tjänstenSom Enhetschef ansvarar du för ett team av lokförare och kundvärdar, där du leder, motiverar och stöttar dina medarbetare i det dagliga arbetet. Tillsammans arbetar ni för att ge resenärerna en förstklassig upplevelse och bidra till ett mer hållbart samhälle. Rollen innebär ett operativt ledarskap där du har direkt ansvar för personalens utveckling, arbetsmiljö och prestationer.Du kommer att utgå från vårt kontor i Mjölby där bland annataffärschef, planering och driftledning också är placerade. Men då din personal förflyttar sig så kommer du att besöka medarbetarna ute i verksamheten. Huvudsakliga arbetsuppgifter. Ansvara för och följa upp leveransen från ditt team av lokförare och kundvärdar Stötta och motivera medarbetare i deras dagliga arbetsuppgifter Delegerat arbetsmiljöansvar inklusive rehabiliteringsansvar Säkerställa att medarbetarna har rätt behörigheter enligt regelverk Följa upp nyckeltal, hantera avvikelser och driva förbättringsarbete Vem är du? Minst gymnasial utbildning (eftergymnasial utbildning är meriterande) Minst tre års erfarenhet av en liknande roll med fullt personalansvar Erfarenhet av att hantera budget Goda kunskaper i Officepaketet Du är en trygg, motiverande ledare med ett tydligt mål- och resultatfokus Vi söker dig som är en duktig kommunikatör och har ett starkt engagemang för att utveckla människor. Du är bekväm med att hantera svåra samtal och ser utmaningar som möjligheter att förbättra arbetssätt. Vad vi erbjuder Hos oss välkomnas du av professionella kollegor i en omtänksam och varm arbetsmiljö. Vi satsar på löpande kompetensutveckling, erbjuder ett generöst friskvårdsbidrag på 3000kr, kollektivavtalad tjänstepension och mycket mer. Omfattning:Heltid Placeringsort:Mjölby, resor i tjänstenförekommer Anställningsform:6 månaders provanställning, tillsvidareanställning Startdatum: enligt överenskommelseLön: enligt kollektivavtal Mer om ansökan Transdev vill tillvarata de kvaliteter som en jämn könsfördelning samt etnisk och kulturell mångfald tillför verksamheten och ser gärna sökanden med olika bakgrund och erfarenheter. I vår rekryteringsprocess använder vi oss av arbetspsykologiska tester som en del i vårt urval. Vi sköter processen löpande och kan komma att stänga annonsen innan sista ansökningsdag. Sista ansökningsdag är 31 januari 2025 Har Du frågor är du välkommen att kontakta rekryteringsansvarig Caroline Gimmerborn HR, [email protected] Välkommen att söka!Om ossTransdev ger människor frihet att resa när de vill och hur de vill. Vårt erbjudande spänner över flera transportslag, bland andra buss, tåg, spårvagn och båt. Vi ingår i den internationella koncernen Transdev, som med över 100 000 medarbetare möjliggör 10 miljoner dagliga resor världen över. I Sverige är vi en av de största operatörerna inom persontrafik, med över åttio års erfarenhet. Vår verksamhet bygger dels på långsiktiga partnerskap med trafikmyndigheter och företag, dels på kommersiell trafik som vi driver under egna varumärken. Vi utvecklar framtidens persontrafik – för en hållbar utveckling och för att ge människor frihet att resa.

9 december 2024
Sista ansökan:
28 maj 2025