Lediga jobb hos Älvkarleby kommun
Om arbetsplatsen Älvkarleby kommun är en organisation med nära till chef, kollegor och politik. Här är vi drygt 700 engagerade medarbetare som har ledorden ”Mod, Vilja, Respekt och Helhetssyn” som värdegrund i allt vårt arbete. Alla chefer i Älvkarleby kommun är även utbildade i ledarskapsmodellen Utvecklande ledarskap. Vi erbjuder dig ett meningsfullt, spännande och varierande arbete i en mindre kommun med korta beslutsvägar och nära samarbete, stora möjligheter att påverka, vilket också präglar vår verksamhet för individ- och familjeomsorg. Älvkarleby kommun, med Skutskär som centralort, ligger strax söder om Gävle, precis där Dalälven möter havet. Runt knuten finns natur, älv och hav, oavsett du befinner dig i kommunen. Här bor drygt 9 500 invånare med närhet till, från och mellan det mesta. Våra lokaler ligger centralt i Skutskär med närhet till restauranger, affärer och kollektivtrafik. Med ca 6 minuters gångavstånd till tågstationen, 1 minut till bussen och närheten till E4 gör oss till en attraktiv pendlingskommun. Vi värdesätter förmåner som semesterväxling och föräldrapenningtillägg, avtalsförsäkringar och löneväxling. Vi har rökfri arbetstid samt friskvårdbidrag eller en friskvårdstimme på arbetstid varje vecka. Som enhetschef hos oss har du förtroendetid. Det finns också möjlighet att arbeta hemifrån i viss mån. Individ- och familjeomsorgen (IFO) är en del av socialtjänsten och tillhör Omsorgsförvaltningen. IFO leds av en verksamhetschef och tre underliggande enhetschefer med områdena Barn och familj, familjehemsvård, öppenvård, familjerätt, ekonomiskt bistånd och vuxen. Barn och familj ansvarar för områdena mottagning, utredning och uppföljning. Arbetsgruppen består förnärvarande av en enhetschef, biträdande enhetschef samt tio handläggare. I oktober sker en justering av organisationen vilket innebär att familjehemssekreterarna organiseras under Barn och familj. Arbetsgruppen kommer då förstärkas med en ytterligare biträdande enhetschef. Välkommen att bli en av oss! Arbetsuppgifter Som Enhetschef för Barn och familj/familjehemsvården kommer du vara med på en spännande resa i omställningen till nya socialtjänstlagen. Du kommer att leda en engagerad och kompetent arbetsgrupp, med fokus på kvalitet och resultat. Tillsammans med biträdande enhetschefer och kollegor kommer du se till att verksamhetens drivs med tydlighet och förtroende i relationen till medarbetare och klienter. Du kommer ha personal- och arbetsmiljöansvar samt budgetansvar. Du kommer verka för att enhetens uppdrag utförs i enlighet med nämndens mål, enhetens aktiviteter och gällande lagstiftning. I uppdraget ingår att utveckla och följa upp verksamhetens kvalitetsarbete, för att säkerställa att vi alltid uppfyller de krav och förväntningar som ställs på oss. Du främjar delaktighet, säkerställer uppföljning och återkoppling, håller en öppen dialog för att främja samverkan. Vi värdesätter att du är lyhörd och visar mod att agera när det behövs. Tillsammans med ditt team kommer du att arbeta för att skapa en trygg och stödjande miljö där alla kan växa och utvecklas. Som enhetschef ingår du i en ledningsgrupp tillsammans med chefer och arbetsledare från andra enheter inom IFO. Kvalifikationer Vi söker dig som har akademisk examen som socionom. Erfarenhet som chef/ledare är ett krav, likaså att du har erfarenhet av myndighetsutövning, helst Barn och familj, men även annan myndighetsutövning inom socialtjänsten kan vara möjlig. Du har mycket goda kunskaper i det svenska språket och kan uttrycka dig obehindrat i så väl tal som skrift. Du har tidigare erfarenhet av att arbete för sammanhållning i arbetsgruppen och för samverkan mellan enheterna och med andra viktiga aktörer. Du behöver vara en tydlig och god kommunikatör som får gehör för tankar och idéer och med entusiasm och energi som uppmuntrar goda prestationer, teamkänsla och ökad motivation. Vi söker dig som har god förmåga att strukturera och organisera ditt arbete. Du är kvalitetsmedveten, ser möjlighet till förbättringar och skapar situationer där nya idéer och förslag kan utvecklas. Du är mål- och resultatorienterad med en drivkraft att nå uppsatta mål och aktiviteter. Din förmåga att arbeta tillsammans med andra för att utföra uppgifter är väl utvecklad. Du verkar för ett respektfullt arbetsklimat och förstår det gemensamma uppdraget, agerar utifrån det och bidrar till helheten. Övrigt Vi arbetar med löpande urval och du kan därför komma att höra ifrån oss innan angiven sista ansökningsdag. Vi använder e-rekrytering för att effektivisera och kvalitetssäkra rekryteringsarbetet. Alla dina uppgifter sparas på ditt CV-konto och du kan enkelt logga in och uppdatera dina uppgifter när du vill. Fyll därför i dina uppgifter så omsorgsfullt som möjligt för att ge en rättvisande bild av dig själv. Uppgifterna behandlas och sparas enligt dataskyddsförordningen.
Om arbetsplatsen Älvkarleby kommun är en organisation med nära till chef, kollegor och politik. Här är vi drygt 700 engagerade medarbetare som har ledorden Mod, Vilja, Respekt och Helhetssyn som värdegrund i allt vårt arbete. Vi eftersträvar att personalsammansättningen ska spegla samhället med mångfald och jämställdhet, och vi visar respekt för allas olikheter och förutsättningar. Älvkarleby kommun, med Skutskär som centralort, ligger strax söder om Gävle, precis där Dalälven möter havet. Runt knuten finns natur, älv och hav, oavsett du befinner dig i kommunen. Här bor drygt 9 500 invånare med närhet till, från och mellan det mesta. Täta bussturer, tre tågstationer och närheten till E4 gör oss till en attraktiv pendlingskommun och kreativ mötesplats för människor med olika erfarenheter och kompetenser. För att främja hälsa har vi rökfri arbetstid samt friskvårdbidrag eller en friskvårdstimme på arbetstid varje vecka. Därutöver erbjuder vi: • flexibel arbetstid • semesterväxling • föräldrapenningtillägg • avtalsförsäkringar • löneväxling Individ- och familjeomsorgen (IFO) i Älvkarleby kommun består av tre enheter, Vuxen och ekonomiskt bistånd, Barn & familj/familjerätt samt Öppenvård och familjehem. Enheten Vuxen och Ekonomiskt bistånd. Vi söker nu en vikarierande socialsekreterare inom ekonomiskt bistånd, då en av våra socialsekreterare ska vara föräldraledig. Enheten består av fyra socialsekreterare som arbetare med ekonomiskt bistånd, två socialsekreterare som arbetar med vuxenärenden samt enhetschef. Älvkarleby kommun erbjuder dig ett meningsfullt, spännande och varierande arbete i en mindre kommun med korta beslutsvägar och nära samarbete, vilket också präglar vår verksamhet för individ- och familjeomsorg. På vår arbetsplats har vi flextidsavtal med arbetstid 07.30 – 16.15 och det finns möjlighet att arbeta hemifrån i viss mån. Våra lokaler ligger centralt i Skutskär med närhet till restauranger, affärer och kollektivtrafik. Med ca 7 minuters gångavstånd till tågstationen och ca 1 minut till bussen är det enkelt att ta sig hit och hem. Välkommen att bli en av oss! Arbetsuppgifter Arbetet inom ekonomiskt bistånd består av två delar. Det handlar om att stötta människor att nå egen försörjning, vilket uppnås genom samarbete med individen och samverkan med interna och externa aktörer. Arbetet sker parallellt med den andra delen som är att utreda och bedöma rätten till ekonomiskt bistånd. Utredningen baseras främst på vad som framkommer ur samtal med människor och inkomna handlingar. Beslut fattas därefter på ett rättssäkert sätt i enligt med gällande lagstiftning. Arbetet är socialt men innehåller även mycket dokumentation vilket förutsätter en god förmåga att uttrycka sig i både tal och skrift. För att nå målen samverkar vi dels med kollegor inom IFO och Arbetsmarknad, dels med Arbetsförmedlingen, Försäkringskassan och Regionen. Kvalifikationer Vi söker dig med högskole- eller universitetsexamen inom det sociala, samhällsvetenskapliga, ekonomiska eller juridiska området. Du har god samarbetsförmåga och har lätt att skapa förtroendefulla relationer. Du har modet att tro på människors förmågor och har en humanistisk människosyn. Du kan möta människor i utsatta situationer och hantera svåra samtal. I ditt sätt att arbeta är du strukturerad, noggrann och trivs både med att arbeta självständigt och i arbetslaget. Du är flexibel och har lätt att ställa om när givna förutsättningar plötsligt ändras. Erfarenhet av myndighetsutövning är meriterande, likaså tidigare arbete i verksamhetssystemet Treserva. Stor vikt läggs vid den personliga lämpligheten. Övrigt Urval och intervjuer kommer att ske löpande under ansökningstiden. Vi använder e-rekrytering för att effektivisera och kvalitetssäkra rekryteringsarbetet. Alla dina uppgifter sparas på ditt CV-konto och du kan enkelt logga in och uppdatera dina uppgifter när du vill. Fyll därför i dina uppgifter så omsorgsfullt som möjligt för att ge en rättvisande bild av dig själv. Uppgifterna behandlas och sparas enligt dataskyddsförordningen.
Om arbetsplatsen Älvkarleby kommun är en organisation med nära till chef, kollegor och politik. Här är vi drygt 700 engagerade medarbetare som har ledorden Mod, Vilja, Respekt och Helhetssyn som värdegrund i allt vårt arbete. Vi eftersträvar att personalsammansättningen ska spegla samhället med mångfald och jämställdhet, och vi visar respekt för allas olikheter och förutsättningar. Älvkarleby kommun, med Skutskär som centralort, ligger strax söder om Gävle, precis där Dalälven möter havet. Runt knuten finns natur, älv och hav, oavsett du befinner dig i kommunen. Här bor drygt 9 500 invånare med närhet till, från och mellan det mesta. Täta bussturer, tre tågstationer och närheten till E4 gör oss till en attraktiv pendlingskommun och kreativ mötesplats för människor med olika erfarenheter och kompetenser. För att främja hälsa har vi rökfri arbetstid samt friskvårdbidrag eller en friskvårdstimme på arbetstid varje vecka. Därutöver erbjuder vi: • flexibel arbetstid • semesterväxling • föräldrapenningtillägg • avtalsförsäkringar • löneväxling Välkommen att bli en av oss! Arbetsuppgifter Har du erfarenhet av rollen som kommun- eller nämndsekreterare och tycker att det låter lockande att ha en nyckelroll i en effektiv ärendeprocess? Då kan du vara den vi söker till rollen som kommunsekreterare inom kommunstyrelsens förvaltning. Vi erbjuder en tjänst med stort ansvar där du har en nyckelroll med många kontakter, både med politiker, tjänstepersoner och allmänhet. Tjänsten är placerad på Kansli- och säkerhetsavdelningen, där vi är 14 medarbetare som arbetar tillsammans. På avdelningen finns, bland annat, kommunens samlade resurser för nämndadministration, registratur och arkiv. Vi erbjuder dig ett varierande arbete på en arbetsplats där vi stöttar och hjälper varandra, och där vi jobbar aktivt med verksamhetsutveckling. Tillsammans med kompetenta och ansvarstagande kollegor blir du en central del i vårt viktiga arbete. Som kommunsekreterare är du en del av kommunens centrala administration som får de viktiga demokratiska/politiska funktionerna att fungera. I din roll agerar du sekreterare i kommunfullmäktige, kommunstyrelsen samt valnämnden och håller ihop det gemensamma arbetet med att planera, administrera och genomföra kommunfullmäktige- kommunstyrelse- och valnämndens sammanträden och ansvarar för att skriva protokoll och annat efterarbete. Under valperioden är du behjälplig valnämnden att anordna val i kommunen. Du ansvarar för att organisera och planera ärendeberedningen med tjänsteskrivelser och beslutsunderlag samt säkerställer att ärendeprocessen är effektiv, kvalitetssäkrad och rättssäker. Du ansvarar för omvärldsorientering inom området samt agerar som sakkunnig gällande nämndformalia och övriga relaterade frågor. I ditt uppdrag ingår även utredningsarbete inom kommunledningskontorets verksamhet vilket kan innebära att t.ex. skriva förslag på remissyttranden, arbeta fram policys och styrdokument eller handlägga ärenden. Kvalifikationer Vi söker dig som har en högskole- eller universitetsutbildning med inriktning mot offentlig förvaltning, statsvetenskap, samhällsvetenskap, alternativt annan utbildning tillsammans med erfarenhet som arbetsgivaren bedömer relevant. Du har tidigare erfarenhet av att arbeta som kommun- eller nämndsekreterare Du har erfarenhet av kvalificerat administrativt arbete Du har goda kunskaper inom förvaltnings- och kommunallagen, offentlighets- och sekretesslagen samt GDPR Du har goda kunskaper i Officepaketet samt allmänt god IT- och datavana Du har mycket goda kunskaper i svenska både var gäller tal och skrift Det är meriterande om du har kunskap och erfarenhet inom det juridiska området, samt erfarenhet av att arbeta i digitala dokument- och ärendehanteringssystem. Som person gillar du ordning och reda, är strukturerad, noggrann och har förmåga att arbeta både självständigt och i samverkan med andra. Du har förmåga till helhetssyn samt att se frågor i ett större perspektiv. Vi lägger stor vikt vid din personliga lämplighet. Övrigt Urval och intervjuer kommer att ske löpande under ansökningstiden. Älvkarleby kommun strävar efter att personalsammansättningen ska spegla samhället i övrigt. Vi eftersträvar en mångfald och jämställdhet bland våra medarbetare och vi visar respekt för allas olikheter och förutsättningar. Vi använder e-rekrytering för att effektivisera och kvalitetssäkra rekryteringsarbetet. Alla dina uppgifter sparas på ditt CV-konto och du kan enkelt logga in och uppdatera dina uppgifter när du vill. Fyll därför i dina uppgifter så omsorgsfullt som möjligt för att ge en rättvisande bild av dig själv. Uppgifterna behandlas och sparas enligt dataskyddsförordningen.
Om arbetsplatsen Älvkarleby kommun är en organisation med nära till chef, kollegor och politik. Här är vi drygt 700 engagerade medarbetare som har ledorden Mod, Vilja, Respekt och Helhetssyn som värdegrund i allt vårt arbete. Vi eftersträvar att personalsammansättningen ska spegla samhället med mångfald och jämställdhet, och vi visar respekt för allas olikheter och förutsättningar. Älvkarleby kommun, med Skutskär som centralort, ligger strax söder om Gävle, precis där Dalälven möter havet. Runt knuten finns natur, älv och hav, oavsett du befinner dig i kommunen. Här bor drygt 9 500 invånare med närhet till, från och mellan det mesta. Täta bussturer, tre tågstationer och närheten till E4 gör oss till en attraktiv pendlingskommun och kreativ mötesplats för människor med olika erfarenheter och kompetenser. För att främja hälsa har vi rökfri arbetstid samt friskvårdbidrag eller en friskvårdstimme på arbetstid varje vecka. Därutöver erbjuder vi: • flexibel arbetstid • semesterväxling • föräldrapenningtillägg • avtalsförsäkringar • löneväxling Välkommen att bli en av oss! Arbetsuppgifter Vill du bidra till att bygga upp Älvkarleby kommuns arbete med krisberedskap och civilt försvar? Har du tidigare erfarenhet av rollen som beredskapssamordnare? Vi söker dig som vill bli en central del i kommunens beredskapsarbete för att höja vår förmåga att hantera samhällsstörningar och öka invånarnas trygghet och säkerhet. Tjänsten som beredskapssamordnare är placerad på Kansli- och säkerhetsavdelningen, där vi är 14 medarbetare som arbetar tillsammans. På avdelningen finns kommunens samlade resurser för, bland annat; krisberedskap, civilt försvar, säkerhetsskydd, informationssäkerhet och brottsförebyggande arbete. Vi erbjuder dig ett varierande arbete på en arbetsplats där vi stöttar och hjälper varandra, och där vi jobbar aktivt med verksamhetsutveckling. Tillsammans med kompetenta och ansvarstagande kollegor blir du en central del i vårt viktiga arbete. Arbetet som beredskapssamordnare innebär att du planerar, genomför, följer upp och vidareutvecklar kommunens arbete med krisberedskap och civilt försvar. Du stödjer våra interna verksamheter i deras beredskapsarbete för att höja vår samlade beredskapsförmåga. Du ansvarar för att samordna kommunens krisledningsarbete samt utbildar och övar nyckelpersoner och verksamheter. Du har i uppgift att, i samarbete med andra; utveckla, implementera, följa upp och analysera planer, riktlinjer och rutiner inom beredskapsområdet. Du är kontaktperson och samarbetar med myndigheter och andra externa samverkansaktörer samt deltar i lokala, regionala och nationella nätverk. Du agerar sakkunnig inom området och bistår vid samhällsstörningar samt ingår i kommunens krisberedskapsorganisation. I ditt uppdrag ingår även utredningsarbete, vilket kan innebära att t.ex. skriva förslag på remissyttranden, arbeta fram policys och styrdokument eller handlägga ärenden. Kvalifikationer Vi söker dig som har en högskole- eller universitetsutbildning med inriktning mot samhällsskydd och beredskap, säkerhet- och riskhantering, statsvetenskap eller offentlig förvaltning. Annan utbildning tillsammans med relevant arbetslivserfarenhet som arbetsgivaren bedömer likvärdig kan vara aktuell. Du har minst 3 års aktuell arbetslivserfarenhet Du har erfarenhet av tidigare arbete som beredskapssamordnare eller motsvarande Du har goda kunskaper i Officepaketet och allmänt god IT- och datavana Du har goda kunskaper i svenska både var gäller tal och skrift Det är meriterande om du har tidigare erfarenhet av arbete med risk- och sårbarhetsanalyser, kontinuitetsplanering, övningsplanering och säkerhetsskyddsarbete. Vi ser gärna att du har kunskaper om aktuell lagstiftning inom beredskapsområdet. Som person är du strukturerad, noggrann och lösningsorienterad. Du har lätt för att bygga och vårda relationer samt samordna aktiviteter med olika aktörer. Vi ser att du är lyhörd, har ett flexibelt arbetssätt och en god kommunikativ förmåga. Krav för tjänsten är svenskt medborgarskap då anställningen innebär placering i säkerhetsklass samt B-körkort. Du kan komma att bli krigsplacerad. Vi lägger stor vikt vid din personliga lämplighet. Övrigt Urval och intervjuer kommer att ske löpande under ansökningstiden. Älvkarleby kommun strävar efter att personalsammansättningen ska spegla samhället i övrigt. Vi eftersträvar en mångfald och jämställdhet bland våra medarbetare och vi visar respekt för allas olikheter och förutsättningar. Vi använder e-rekrytering för att effektivisera och kvalitetssäkra rekryteringsarbetet. Alla dina uppgifter sparas på ditt CV-konto och du kan enkelt logga in och uppdatera dina uppgifter när du vill. Fyll därför i dina uppgifter så omsorgsfullt som möjligt för att ge en rättvisande bild av dig själv. Uppgifterna behandlas och sparas enligt dataskyddsförordningen.
Om arbetsplatsen Älvkarleby kommun är en organisation med nära till chef, kollegor och politik. Här är vi drygt 700 engagerade medarbetare som har ledorden Mod, Vilja, Respekt och Helhetssyn som värdegrund i allt vårt arbete. Vi eftersträvar att personalsammansättningen ska spegla samhället med mångfald och jämställdhet, och vi visar respekt för allas olikheter och förutsättningar. Älvkarleby kommun, med Skutskär som centralort, ligger strax söder om Gävle, precis där Dalälven möter havet. Runt knuten finns natur, älv och hav, oavsett du befinner dig i kommunen. Här bor drygt 9 500 invånare med närhet till, från och mellan det mesta. Täta bussturer, tre tågstationer och närheten till E4 gör oss till en attraktiv pendlingskommun och kreativ mötesplats för människor med olika erfarenheter och kompetenser. Välkommen att bli en av oss! Arbetsuppgifter Vi söker 2 lokalvårdare som kommer arbeta med storstäd och golvvård men även lägenhetsstäd mellan vecka 26-33 . Vi ser gärna att du/ni har erfarenhet från serviceyrken eller branscherfarenhet. Kvalifikationer Det är viktigt att du behärskar svenska språket. Meriterande är körkort och tillgång till egen bil Eventuella utbildningar inom lokalvård ses som meriterande, men det viktigaste är att du har rätt inställning och viljan att göra ett bra jobb. Övrigt Intervjuer sker löpande under ansökningstiden. Vi utför registerkontroll på all vår personal inför anställning. Vi använder e-rekrytering för att effektivisera och kvalitetssäkra rekryteringsarbetet. Alla dina uppgifter sparas på ditt CV-konto och du kan enkelt logga in och uppdatera dina uppgifter när du vill. Fyll därför i dina uppgifter så omsorgsfullt som möjligt för att ge en rättvisande bild av dig själv. Uppgifterna behandlas och sparas enligt dataskyddsförordningen.
Beskrivning av arbetsplatsen Älvkarleby kommun är en organisation med nära till chef, kollegor och politik. Här är vi drygt 700 engagerade medarbetare som har ledorden Mod, Vilja, Respekt och Helhetssyn som värdegrund i allt vårt arbete. Vi eftersträvar att personalsammansättningen ska spegla samhället med mångfald och jämställdhet, och vi visar respekt för allas olikheter och förutsättningar. Älvkarleby kommun, med Skutskär som centralort, ligger strax söder om Gävle, precis där Dalälven möter havet. Runt knuten finns natur, älv och hav, oavsett du befinner dig i kommunen. Här bor drygt 9 500 invånare med närhet till, från och mellan det mesta. Täta bussturer, tre tågstationer och närheten till E4 gör oss till en attraktiv pendlingskommun och kreativ mötesplats för människor med olika erfarenheter och kompetenser. För att främja hälsa har vi rökfri arbetstid samt friskvårdbidrag eller en friskvårdstimme på arbetstid varje vecka. Därutöver erbjuder vi: - semesterväxling - föräldrapenningtillägg - avtalsförsäkringar - löneväxling Vi söker en engagerad och självständig sjuksköterska som vill ingå i en stabil arbetsgrupp som är fullbemannad sedan många år. Gruppen har en mix gällande ålder och spetsinriktning, men sammantaget en stor kompetens och erfarenhet. Våra kontaktvägar och samarbetsmöjligheter präglas positivt av kommunens storlek. Hela arbetsgruppen sitter tillsammans i nyrenoverade lokaler med närhet till övriga professioner och möjlighet till samarbete. För att möta framtidens utmaningar är digitala lösningar som digital signering, planeringsverktyg och läkemedelsautomater implementerade. Vill du vara med och forma framtidens kommunala hälso- och sjukvård? Arbetsuppgifter Som sjuksköterska i kommunal hälso- och sjukvård har du ett självständigt arbete med stor variation. Arbetet innebär både planerade insatser och akuta, men du arbetar alltid nära patienterna i deras hemmiljö. Det medicinska ansvaret omfattar patienter i såväl ordinärt boende, vård- och omsorgsboende som funktionshindradeomsorgen. Du har som sjuksköterska en central roll i att samordna vården runt patienterna i nära samarbete med andra professioner. Knuten till enheten finns arbetsterapeut och fysioterapeut samt undersköterska och rehabiliteringsassistent. Samarbetet täcker såväl den interna gruppen av legitimerade professioner som biståndshandläggare, omvårdnadspersonal, läkare, specialistteam och chefer/planerare. Kvalifikationer Legitimerad sjuksköterska, gärna med erfarenhet. Övrigt Vi arbetar med önskeschema och du har möjlighet att påverka arbetstidens förläggning. Vid anställning erbjuds en gedigen introduktion. Utrymme finns för specifik inriktning och spetskompetens. Urval och intervjuer kommer att ske löpande under ansökningstiden. Vi använder e-rekrytering för att effektivisera och kvalitetssäkra rekryteringsarbetet. Alla dina uppgifter sparas på ditt CV-konto och du kan enkelt logga in och uppdatera dina uppgifter när du vill. Fyll därför i dina uppgifter så omsorgsfullt som möjligt för att ge en rättvisande bild av dig själv. Uppgifterna behandlas och sparas enligt dataskyddsförordningen.
Välj ett jobb för att visa detaljer
Visar 1 till 6 av 6 jobb