Lediga jobb i Älvkarleby
Sök totalt 17 lediga jobb i Älvkarleby
Vill du erbjudas ett spännande och utvecklande jobb samtidigt som du arbetar för att dagligen ge människor ett bra liv? Vill du dessutom få möjlighet att utvecklas på ett företag som har engagemang, glädje och ansvar som ledord? Då har du möjligheten att söka jobbet som behandlingsansvarig på K-rehab. I rollen kommer du tillsammans med oss att arbeta efter vår vision – Alla har rätt till ett bra liv. Om tjänsten Vi söker nu två behandlingsansvariga till våra respektive HVB-verksamheter K-rehab Alpha och Alvina i Älvkarleby. Målgruppen är vuxna med missbruksproblematik och psykisk ohälsa. Alpha har främst män som målgrupp och Alvina tar endast emot kvinnor. Uppdragsgivare är socialtjänsten och vuxenpsykiatrin. Metoden är KBT och arbetssättet teambaserat. Samarbete med läkare, psykolog, sjuksköterska, socionom, terapeut och behandlingspedagoger är en del i det dagliga arbetet. I rollen som behandlinsansvarig kommer du huvudsakligen att arbeta med: - samordna behandlingsarbetet kring de klienter du ansvarar över - rapportera och dokumentera i flera it-stödsystem - ha dialog med externa kontakter så som exempelvis myndigheter' Som behandlingsansvarig är du tillsammans med kontaktpersoner ansvarig för att klienternas behandlingsplanering bedrivs på ett strukturerat och kvalitativt sätt. Du förväntas driva verksamheten framåt behandlingsmässigt enligt Humanas övergripande mål och strategier Vem är du? Vi söker dig som är lösningsorienterad, strukturerad och ansvarsfull. Du har ett positivt synsätt och trivs med att arbeta i en snabbrörlig och dynamisk miljö. Arbetet kräver även att du är trygg, balanserad, stresstålig och har goda förutsättningar att arbeta i en ibland tuff psykosocial arbetsmiljö. Du har en god förmåga att samtala med klienterna samt att skapa bra relationer. Du ska vara ansvarstagande och med ett empatiskt förhållningsätt vara tydlig och kunna sätta gränser. Du kan arbeta självständigt och är både flexibel och initiativrik. Stor vikt kommer att läggas vid personlig lämplighet. För att trivas och lyckas i rollen ser vi gärna att du har lätt för att skapa relationer och har god samarbetsförmåga. Du är utbildad socionom, beteendevetare eller har annan högskoleutbildning som bedöms likvärdig. Det är även meriterande om du: - har erfarenhet av arbete inom behandling för vuxna inom målgruppen - har erfarenhet av KBT, DBT, MI och/eller annan evidensbaserad metod - har erfarenhet av dokumentationsarbete och läkemedelshantering - tidigare har erfarenhet av en chefs eller samordnande funktion, alternativt om du har/haft ett utökat ansvar inom kvalitetsarbetet inom likvärdig verksamhet Tjänstgöringsgrad och arbetstider: 100%, måndag-fredag, dagtid. Lön: Sker enligt överenskommelse och övriga ersättningar sker enligt kollektivavtal. Manuellt B-körkort krävs för tjänsten. För anställning hos oss, krävs utdrag ur belastnings- och misstankeregistret. Så brinner du för den här målgruppen och vill vara med och göra skillnad så sök den här tjänsten! Sista ansökningsdag är den 30 september, vänta inte med din ansökan då vi kommer hantera ansökningarna löpande. Att jobba på Humana Humana är ett ledande nordiskt omsorgsföretag som erbjuder tjänster inom individ- och familjeomsorg, personlig assistans, äldreomsorg och bostäder med särskild service enligt LSS. Humana har 20 000 engagerade medarbetare i Sverige, Norge, Finland och Danmark som utför omsorgstjänster till 9 000 människor. Hos Humana erbjuds du ett meningsfullt jobb med goda anställningsvillkor. Vi har en prestigelös arbetsmiljö där vi uppmuntrar varandra till delaktighet och att sprida glädje på jobbet. Här drivs vi av utveckling och arbetar ständigt för att förbättra kvaliteten i vår verksamhet, där du som medarbetare är en viktig del i detta arbete. Våra värdegrundsord - Engagemang, glädje och ansvar är ledande i vårt dagliga arbete. I rekryteringsprocessen innebär det att vi värdesätter egenskaper som dessa hos dig. Läs mer om hur det är att jobba hos oss påHumana https://www.humana.se/jobb Vad händer nu? Vi ser gärna att du ansöker snarast då vi går igenom urvalet löpande och kan komma att tillsätta tjänsten innan sista ansökningsdag. Vill du veta mer om tjänsten eller rekryteringsprocessen är du varmt välkommen att kontakta oss! Välkommen med din ansökan!
Direktförsäljare av lättsålda tjänster!Kaminvärme AB hjälper privatpersoner att spara pengar samtidigt som kunderna ökar värdet på sin fastighet med hjälp av energibesparande produkter med fokus på kaminer. Vårt utbud består av kvalitetsprodukter som alla inkluderar installation.Nu söker vi fler fältsäljare som bearbetar distrikt och bokar in sina egna besök genom att vara ute och kontakta kunderna genom dörrförsäljning.Vår framgång bygger på direktförsäljning med tydliga strukturer och bra tekniska verktyg.Tjänsten kräver inga tekniska förkunskaper om kaminer eller installationer utan det som är avgörande för att lyckas i rollen är att du har rätt inställning, tålamod och gillar frihet under ansvar.På Kaminvärme värdesätter vi dina personliga egenskaper framför ett välfyllt CV.Vi erbjuder- Grundutbildning och löpande vidareutbildning/coachning- Generöst lönesystem- Goda möjligheter att växa inom bolaget- Tävlingar om fantastiska priser som utlandsresor, datorer, extra provision!Vi söker dig som- Har B-körkort- Är flexibel och kan arbeta eftermiddagar och kvällar- Trivs med att jobba självständigt- Är arbetsvillig och har en hög ambitionsnivå- Är positiv och ser lösningar hellre än problem- Alltid strävar efter att prestera och nå dina mål- Behärskar svenska flytande i tal och skriftSök enkelt utan CV, redan idag. Vi hanterar inkommande ansökningar löpande.
Om jobbet som personlig assistent Som personlig assistent arbetar du nära en person med funktionsnedsättning i dennes dagliga liv. Du assisterar och stöttar personen både i vardagen och på fritiden. Din arbetsplats är där kunden befinner sig och dina arbetsuppgifter innebär övergripande att du assisterar kunden så att kunden får förutsättningar att leva det liv som hen önskar. Arbetsuppgifter Dina arbetsuppgifter beror på kundens behov och livsstil. De kan innebära allt ifrån personlig hygien, assistans vid förflyttningar, hushållarbete, matlagning till att assistera kunden på jobbet eller vid aktiviteter utanför hemmet. Vi söker dig som: Vi söker dig som är ansvarsfull, lyhörd och har lätt för att lära dig nya arbetsuppgifter. På Särnmark får du alltid introduktion hos kunden samt tillgång till utbildning om rollen som personlig assistent. Om anställningen Vi söker både personal för schemarader med anställningsform För viss tid så länge assistansuppdraget varar och timvikarier, löneformen är timlön. Arbestiderna varierar utifrån kundens behov: dag, kväll, natt (aktiv samt jour), vardag som helg. Lön och övriga anställningsvillkor enligt kollektivavtal Personlig assistans, Vårdföretagarna - Kommunal. Så här ansöker du Du ansöker genom att klicka på knappen "ansök" längst ned till höger på sidan och svara på ett antal urvalsfrågor. Du ska även bifoga ditt CV. Du behöver inte bifoga något personligt brev. Varmt välkommen med din ansökan!
Folktandvården Skutskär Nu söker vi dig som är tandhygienist och vill jobba hos oss på Folktandvården i Skutskär. Här blir du en del av ett team som brinner för tandvård och mötet med patienter. Kliniken ligger i centrala Skutskär med goda buss- och tågförbindelser till både Uppsala och Gävle. Skutskär ligger i Älvkarleby kommun med mycket vacker natur kring hav och älv och inbjuder till ett rikt friluftsliv. Vår verksamhet En medelstor klinik där det finns en bred kompetens med ett brett uppdrag. Vi erbjuder ett omväxlande arbete och en arbetsplats med goda utvecklingsmöjligheter. Vi har engagerande medarbetare med god samarbetsförmåga. På kliniken bedrivs all typ av allmäntandvård vilket innebär att arbetet är omväxlande. Vi tar emot patienter i alla åldrar och erbjuder en bred tandvårdskompetens där vi bland annat har scanner, intraoral kamera, OPG. Du kommer till en dynamisk verksamhet som ger dig möjlighet att påverka dina arbetsuppgifter och att alltid arbeta på toppen av din kompetens. Dina kvalifikationer och din kompetens Vi söker dig som är legitimerad tandhygienist. Du är positiv, flexibel, noggrann och arbetar kvalitetsmedvetet med en hög servicenivå. Vi värdesätter god samarbetsförmåga och lägger stor vikt vid personlig lämplighet och förmågan att motivera patienten till en bra munhälsa. Arbetsuppgifterna består av sedvanligt tandhygienistarbete med hälsofrämjande och förebyggande arbete, sjukdomsbehandling, samt undersökningar av barn och vuxna. Du kommer ha möjlighet att arbeta i samverkan med extern verksamhet vid serviceboende och uppsökeri. Vi erbjuder Vi vill skapa förutsättningar för våra medarbetare att må bra, därför erbjuds ett friskvårdsbidrag om 3000 kr per år. För denna tjänst utgår även ett ortstillägg samt möjlighet till löneväxling gällande UL-kort. Vi värnar om våra medarbetare och erbjuder en arbetsplats där kompetensutveckling och karriärmöjligheter värdesätts högt. Region Uppsala har ett av Sveriges bästa kollektivavtal och vi tar hand om dig som medarbetare och skapar förutsättningar för ekonomisk trygghet. I vårt kollektivavtal ingår bland annat - Tjänstepension - Ett starkt försäkringsskydd - Extra semesterdagar till dig över 40 år - Tillägg vid föräldraledighet och sjukskrivning Hos oss får du förmåner som gör skillnad, läs om förmånerna här (https://regionuppsala.se/jobba-hos-oss/bli-var-nya-kollega/formaner/). Vill du veta mer? Har du frågor är du välkommen att kontakta: Verksamhetschef Michael Cavini 018-611 06 24 Arbetsledare Johanna Hedlund, 018-611 09 22 För TT Isabel Brundin, 070 508 13 10 Vill du jobba med oss? Välkommen med din ansökan via länken nedan senast 31/10 Vi vill att din ansökan ska innehålla personligt brev, meritförteckning samt kopia på yrkeslegitimation. Folktandvården i Uppsala län är en organisation där alla känner sig behövda och delaktiga, där alla tillför värden och egenskaper som för vår verksamhet framåt. Vårt driv sitter i medarbetarna och hos oss växer kunskap och människor. Vi har god tillströmning av patienter, bra ekonomi och intressanta utvecklingsprojekt. Låter det intressant? Kom och dela vårt driv! Region Uppsala värdesätter de kvaliteter som jämn könsfördelning och mångfald tillför verksamheten. Vi ser därför gärna sökande av alla kön och med olika födelsebakgrund, funktionalitet och livserfarenhet. Denna rekrytering sker helt genom Region Uppsalas försorg. Vi undanber oss därför telefonsamtal från rekryteringsföretag och annonsförsäljare. Du som söker jobb och har skyddade personuppgifter ska ringa växeln 018-611 00 00 och be om att få komma i kontakt med HR-specialist säkerhet så kommer du bli guidad vidare för en säker ansökningsprocess. Du ska inte ansöka genom att fylla i ansökningsformuläret.
Vill du bli en del av ett vinnande team som motiverar, utmanar och lyfter varandra? Då har du hittat rätt! Våra uppdragsgivare är stora och välkända varumärken som du förmedlar genom face2face försäljning. Du ansvarar över att ditt eget försäljningsmål uppnås där du också får kontinuerligt stöd av teamledare och kollegor för att nå framgång. Expo Avenue erbjuder: - En attraktiv lönemodell - Motiverande tävlingar i form av utlandsresor, det senaste inom tekniken m.m - Stora utvecklingsmöjligheter inom vårt snabbt växande företag - Kontinuerlig utbildning inom kundbemötande, försäljningsteknik och personlig utveckling - Roliga event och en härlig företagskultur med glädje och energi Expo Avenue söker dig som: - Är tävlings- och resultatinriktad - Har goda kommunikativa egenskaper - Trivs med att arbeta med ett högt tempo - Har lätt för att uttrycka dig genom det svenska språket Vi erbjuder en gedigen utbildning inom försäljning som följs upp i flera steg. Våra coacher finns dagligen här för att hjälpa dig utvecklas och nå dina mål. Tidigare erfarenhet från försäljning är därför inget krav! Om Expo Avenue: Expo Avenue är ett banbrytande företag med nya idéer och koncept. Vi finns i stora delar av landet och består idag av ca 70 duktiga medarbetare. Våra samarbetspartners är stora och välkända varumärken som alltid kan förvänta sig en hög kvalité och service från oss. Kreativitet, kvalité och passion för service och försäljning är grunderna till vår framgång. Expo Avenue är ett tillväxtföretag som är ett självklart val för dig som har höga ambitioner och vill ha möjligheten till karriär. Mer om oss hittar du här: www.expoavenue.se Tjänsten är en heltidstjänst och arbetsorten är Gävle med omnejd. Du utgår från vårt kontor i Gävle. Intervjuer sker löpande så skicka in din ansökan redan idag! Ansökan tas emot via e-post till: [email protected]
Trygghetsambassadör till Fenix Family AB Fenix Family AB föddes ur vår redan befintliga digitala begravningsverksamhet där våra kunder ofta ställde frågor om andra delar än själva begravningen. Där vi i livets slutskede ställs ofta ekonomi, juridik och hur man planerat både sitt liv och framtiden för sina närmaste på sin spets. Ett nytt affärsområde kring familjejuridik och livsplanering började snart ta form, där vi hjälper de som vill skapa testamente, äktenskapsförord, avtal och fullmakter. Med en enkel, trygg och digital lösning på de problem som ofta kan upplevas som känsliga och svåra, Fenix Life. Idag erbjuder vi våra kunder ett stort nätverk begravningsrådgivare. Nu tar vi nästa kliv med fokus Fenix Life efter liknande modell. För att uppnå detta söker vi nu proffsiga team av frilansande Trygghetsambassadörer. Vi söker dig som har stort engagemang för att hantera privatpersoner och företag inom familjejuridik och livsplanering. Som ambassadör gillar rollen som konsult, trivs i mötet med människor och är van att leverera till nöjda kunder på ett strukturerat sätt. Som ambassadör förväntas du att bland annat boka och genomföra rådgivningssamtal med potentiella Fenix Life kunder samt att agera support tillsammans med vår kundtjänst vid eventuella frågor och funderingar. Vi arbetar hårt och smart för att leverera ärlig och enastående service mot våra kunder. Rollen som Trygghetsambassadör är för dig OM: - Du önskar trygga din egen ekonomi via förmedling av Fenix tjänster och produkter - Du vill skaffa dig kompetens kring processen som följer ett dödsfall samt viktiga juridiska aspekter - Du vill prova på något nytt, i ett nytt team, med nya kunder, utveckla och utmana dig själv - Du vill bidra till en ökad trygghet bland dina medmänniskor, med kvalitativa tjänster Rollen som Trygghetsambassadör är inte för dig OM: - Du är otålig och ostrukturerad - Du är i behov av en heltidstjänst - Du blir stressad av att arbeta dynamiskt och ta eget initiativ Diplomerade Trygghetsambassadörer får tillgång till: - Möjlighet att tjäna extra inkomster via våra juridiska tjänster och den digitala livsplaneraren Fenix Life - Ökad kompetens inom begravningskunskap och familjejuridik - Ökad kompetens inom sälj, marknadsföring, teambuilding och ledarskap - Konsultavtal med Fenix Family - Egen landningssida/hemsida - Löpande support och kontinuerlig utbildning via Fenix Life Academy - Marknadsföringsmaterial och High Performance strategier - Leads och Best Practice tips Vi erbjuder utbildning med diplomering till självkostnad om du saknar erfarenhet från familjejuridik. Hör av dig redan idag - vi ser fram emot lära känna dig bättre! Fenix är den snabbast växande digitala uppstickaren i Sverige inom begravning- och juridik som finns i både Storbritannien och Sverige. Vi utvecklar tekniken, marknadsför tjänsterna och hanterar kundvården. Genom att använda en outsourcad modell med partners och frilansare som levererar de faktiska tjänsterna med hjälp av vår teknik är vi ett modernt och kundvänligt varumärke.
Lingon är Sveriges största virtuella mobiloperatör och vi växer så det knakar just nu. Företaget har i dagsläget 20 st anställda och fler ska vi bli! Därför söker vi nu en ny Junior Rekryterare till vårat rekryterings team i centrala Uppsala. Vi söker dig som har glimten i ögat och har en energisk som personlighet klarar av att jobba i ett högt tempo. Viktigt med hög social kompetens och vi tror att du är en people person som har lätt för att klicka med folk och bli omtyckt. Arbetet går ut på att ringa och boka möten med dom som har sökt jobb hos oss och sedan hålla intervjuer online. Det behövs ingen tidigare erfarenhet då det här är en junior roll, där vi lär dig allting från grunden. Tjänsten är en provanställning på heltid inledningsvis som sedan övergår till en fast anställning. Vad vi erbjuder: Grundlön: 20000kr/mån Provisioner: 500kr till 1000kr per lyckad rekrytering Bekväma arbetstider: Mån - Tors 10 - 19 & Fre 10 - 17 Regelbundna AWs och en rolig arbetsplats. Vad vi kräver: Att du kan jobba i högt tempo och tål press & stress Fläckfritt brottsregister (Vi gör utdrag) Att du är organiserad och följer tider Att du är positiv och engagerad Att du är hungrig och vill tjäna pengar Vi har en plats ledig till tjänsten och den tillsätts löpande så passa på att sök du med om du känner dig taggad. Ansökningar sker vi mail: [email protected]
Är du ute efter ett arbete där du kan ha kul på jobbet och även bli framgångsrik så passar du in i vårt team. Hos oss får du har möjligheten att ingå i ett sammansvetsat team med oss där vi stöttar och gläds åt varandras framgångar 💪 Försäljning är ett fantastiskt roligt arbete med nya erfarenheter och upplevelser varje dag . Det vi erbjuder Dig är: *Grundlig försäljningsutbildning *Vidareutbildning, feedback och stimulans *Goda möjligheter att avancera inom företaget. Skräddarsytt efter dina önskemål *Du har betalt för varje kundbesök du gör Heltid 24 500 kr + provision på allt du säljer. Vi söker dig som ser saker från den positiva sidan och har ett leende på läpparna. Du är framåt, nyfiken och gillar utmaningar. Att du har någon erfarenhet av försäljning är en merit men inget vi kräver. Däremot så är humor och envishet ett stort plus. Du har körkort & tillgång till egen bil 🚗 Som försäljare kommer du att sälja Clear Sky som är ett av världens mest hälsosamma Luftreningssystem 💦 Man kan även skura golv, putsa fönster, kemtvätta helt utan kemikalier mm. Gå gärna in på vår hemsida och läs mer. Dina besök bokas upp av vår bokningsavdelning ☎️ Det innebär att du som säljare åker ut på förbokade besök, anpassade efter ett schema som du är med och utformar tillsammans med oss veckovis. Ansökningarna bearbetas löpande och för den som är tillgänglig redan nu, finns möjligheten att matchas mot uppdrag omgående. Bifoga Cv och ditt personliga brev i din ansökan! Välkommen med din din ansökan redan idag! 🙌 Produkten: Världshälsoorganisationen (WHO) uppskattar att mer än en byggnad av fyra har problem med inomhusluftkvalitet. Inomhusluften är mer förorenad än utomhusluften (5 till 100 gånger, US EPA). Luftföroreningar inomhus rankas som en hög prioriterad hälsorisk - det är rankat på 5:e plats som en orsak till ohälsa i världen (WHO). 90% av vår tid spenderar vi inomhus. Clear Sky är en unik kvalitetsprodukt med en av marknadens bästa garantier och är en portabel luftrenare med flera funktioner. Den har funnits på marknaden i över 25 år och säljs idag i 25 länder över hela världen. Clear Sky tilldelades 2016 Plus X Award för sin höga kvalitet, design, användarvänlighet och funktion. #workatclearsky #sommarjobb Lönetyp: Heltid 24 500 kr + provision på allt du säljer.
Folktandvården Skutskär Är du intresserad av ledarskap? Vill du leda en rutinerad och stabil grupp av medarbetare? Då är tjänsten som verksamhetschef vid vår trevliga klinik i Skutskär något för dig! Vår verksamhet Kliniken ligger i ett mindre samhälle med närhet till patienter i en havsnära och vacker miljö. Skutskär har goda tågförbindelser med både Uppsala och Gävle. På kliniken arbetar sex tandläkare, en tandhygienist och nio tandsköterskor i moderna och trivsamma lokaler. För rätt person finns goda möjlighet att forma denna kombinerade tjänst utifrån kompetens och intresse. Ditt uppdrag Som verksamhetschef är du direkt underställd tandvårdsdirektören. I ditt uppdrag ingår att: • Bedriva kontinuerligt utvecklingsarbete med inriktningen mot en fortsatt hög vårdkvalitet, god tillgänglighet och kompetensnivå. Socialstyrelsens riktlinjer för God Vård ska genomsyra verksamheten. • Ansvara för personalfrågor som arbetsmiljö, kompetensutvecklingsplan och sätta och följa upp mål tillsammans med medarbetarna. • Ansvara för klinikens ekonomi. • Delta i Folktandvårdens ledningsgrupp där du förväntas att aktivt bidra till utvecklingsarbetet inom Folktandvården och att ha ett helhetsperspektiv på tandvårdsverksamheten. Vår vision är Folktandvården – ditt bästa val, och vi arbetar kontinuerligt för att både patienter och personal ska känna det. Vid din sida att leda klinikens arbete har du en arbetsledare. Vi söker dig som: • Har tandvårdsbakgrund. • Arbetar bra med andra människor och relaterar till dem på ett lyhört och smidigt sätt. • Ser helheten, tar hänsyn till det större perspektivet och ser till hela verksamhetens bästa. • Är noggrann och väl medveten om mål och kvalitetsstandard. • Planerar, organiserar och prioriterar arbete på ett effektivt sätt. • Leder, motiverar och förser andra med befogenheter som krävs för att effektivt nå gemensamma mål, samt skapar engagemang och delaktighet. • Handlar i enlighet med fattade beslut, verksamhetsplan, mål, policys och riktlinjer. Vi lägger stor vikt vid personlig lämplighet i denna rekrytering. Vi erbjuder Vi värderar och erbjuder en god arbetsmiljö med både personliga och professionella utvecklingsmöjligheter. Chefsuppdraget innebär ett visstidsförordnande som chef med en tillsvidareanställning inom din grundprofession. Vi vill skapa förutsättningar för våra medarbetare att må bra, därför erbjuds ett friskvårdsbidrag om 3000 kr per år. Vi erbjudet också ett skobidrag på 400 kr, samt möjlighet att löneväxla till UL-kortet. Vi värnar om våra medarbetare och erbjuder en arbetsplats där kompetensutveckling och karriärmöjligheter värdesätts högt. Region Uppsala har ett av Sveriges bästa kollektivavtal och vi tar hand om dig som medarbetare och skapar förutsättningar för ekonomisk trygghet. • Tjänstepension • Ett starkt försäkringsskydd • Extra semesterdagar till dig över 40 år • Tillägg vid föräldraledighet och sjukskrivning Hos oss får du förmåner som gör skillnad, läs om förmånerna här (https://regionuppsala.se/jobba-hos-oss/bli-var-nya-kollega/formaner/). Som ledare hos oss får du även ta del av Region Uppsalas chefsutvecklingsprogram. Vill du veta mer? Tandvårdsdirektör Gunilla Swanholm, 018-611 65 67 HR-partner Lina Henrysson 018-611 00 00, växeln Isabel Brundin, UTTF, 070-508 13 10 Carina Landh, SRAT, 076-765 23 08 Leila Mir Moradi, Vision, 018-611 64 38 Vill du jobba med oss? Välkommen med din ansökan redan idag via länken nedan. Vi kommer att intervjua löpande under anställningstiden och tillsättning kan ske innan sista ansökningsdag. Vi vill att din ansökan ska innehålla personligt brev, meritförteckning samt kopia på yrkeslegitimation. Sista ansökningsdag är 15 september. Tillträde sker enligt överenskommelse. Folktandvården i Uppsala län har god tillströmning av patienter, bra ekonomi och intressanta utvecklingsprojekt. Vi är en organisation där alla känner sig behövda och delaktiga, där alla kan tillföra värden och egenskaper som för vår verksamhet framåt. Vårt driv sitter i medarbetarna! Låter det intressant? Kom och dela vårt driv! Region Uppsala värdesätter de kvaliteter som jämn könsfördelning och mångfald tillför verksamheten. Vi ser därför gärna sökande av alla kön och med olika födelsebakgrund, funktionalitet och livserfarenhet. Du som söker jobb och har skyddade personuppgifter ska ringa växeln 018-611 00 00 och be om att få komma i kontakt med HR-specialist säkerhet så kommer du bli guidad vidare för en säker ansökningsprocess. Du ska inte ansöka genom att fylla i ansökningsformuläret. Region Uppsala krigsplacerar all tillsvidareanställd personal utifrån totalförsvarets behov. Detta innebär för den enskilda medarbetaren inga förpliktelser i fredstid utan är enkom en planeringsåtgärd. Denna rekrytering sker helt genom Region Uppsalas försorg. Vi undanber oss därför telefonsamtal från rekryteringsföretag och annonsförsäljare.
Älvkarleby kommun är en organisation med nära till chef, kollegor och politik. Här är vi drygt 700 engagerade medarbetare som har ledorden ”Mod, Vilja, Respekt och Helhetssyn” som värdegrund i allt vårt arbete. Älvkarleby kommun, med Skutskär som centralort, ligger strax söder om Gävle, precis där Dalälven möter havet. I kommunen bor drygt 9 500 invånare och här är det nära till, från och mellan det mesta. Täta bussturer, tre tågstationer och närheten till E4 gör oss till en attraktiv pendlingskommun och kreativ mötesplats för människor med olika erfarenheter och kompetenser. Välkommen att bli en av oss! Vård- och omsorgsverksamheten i Älvkarleby kommun sysselsätter drygt 260 personer. Vi bedriver verksamheter såsom vård- och omsorgsboende med olika inriktningar, hemtjänst, hemsjukvård, personlig assistans och boenden för personer med funktionshinder. Funktionshindradeomsorgen inom Älvkarleby kommuns vård- och omsorgsverksamhet söker nu vikarier med riktad kompetens mot funktionshinder. Funktionshindersomsorgen är belägen i Skutskär och omfattar bland annat personlig assistans gruppbostäder, korttidstillsyn och socialpsykiatri. Här jobbar bland annat personliga assistenter, boendestödjare och habiliteringsassistenter, där alla arbetar för att förgylla andra människors tillvaro och ge omvårdnad. ARBETSUPPGIFTER Att arbeta inom vård och omsorg är både roligt och utvecklande. Varje dag höjer du livskvaliteten och gör skillnad på riktigt för de människor du jobbar med. För dem är du en viktig del av vardagen, och deras behov styr din arbetsdag. Du hjälper till med allt från personligt hygien till matlagning, städning och tvätt. Som vikarie kommer du att arbeta med stöd- och omvårdnadsarbete inom funktionshindradeomsorgens olika verksamheter. Vi erbjuder arbetsplatser där du tillsammans med engagerade och drivna arbetskamrater är med och skapar en god vardag för våra brukare. Arbetet är varierande och mycket arbetstid utförs utanför brukarens hem, till exempel vid affärsbesök och aktiviteter av olika slag. Vi söker dig som är flexibel och kan arbeta dag, kväll, helg. Nattarbete och sovande jour kan förekomma. Mer information om våra olika verksamheter hittar du på vår hemsida. KVALIFIKATIONER Var du än jobbar är det viktigt att du tycker om att möta, stötta, motivera och hjälpa andra människor. Att vara lyhörd, ödmjuk och ha respekt för alla människors lika värde är viktiga egenskaper. Vi tror också att du som söker har gymnasiekompetens, gärna med inriktning omvårdnad eller motsvarande. Erfarenhet av arbete med målgrupperna liksom kunskap om psykiska funktionsnedsättningar är meriterande. Vi förutsätter att du är en lagspelare och respekterar arbetstider, policys och rutiner. Du ska vara minst 18 år, behärska svenska språket i tal och skrift och ha datavana. För arbete i några av våra verksamheter krävs körkort. Utdrag ur belastningsregistret kan bli aktuellt (krav i vissa av våra verksamheter) Då Älvkarleby kommun ingår i finskt förvaltningsområde ser vi gärna sökande med kunskaper i finska. Andra språkkunskaper utöver svenska och engelska ses också som positivt. ÖVRIGT Urval och intervjuer kommer att ske löpande under ansökningstiden. Älvkarleby kommun strävar efter att personalsammansättningen ska spegla samhället i övrigt. Vi eftersträvar en mångfald och jämställdhet bland våra medarbetare och vi visar respekt för allas olikheter och förutsättningar. För att främja hälsa har Älvkarleby kommun rökfri arbetstid samt att vi erbjuder friskvårdbidrag eller en friskvårdstimme på arbetstid varje vecka. Därutöver erbjuder vi: • flexibel arbetstid • semesterväxling • föräldrapenningtillägg • avtalsförsäkringar • löneväxling Vi använder e-rekrytering för att effektivisera och kvalitetssäkra rekryteringsarbetet. Alla dina uppgifter sparas på ditt CV-konto och du kan enkelt logga in och uppdatera dina uppgifter när du vill. Fyll därför i dina uppgifter så omsorgsfullt som möjligt för att ge en rättvisande bild av dig själv. Uppgifterna behandlas och sparas enligt dataskyddsförordningen.
Visar 1 till 10 av 17 jobb