Vill du få möjligheten att arbeta med att utbilda ungdomar? Här får du chansen att föra vidare din kunskap till våra ungdomar. Vi söker nu en yrkeslärare till Restaurang- och livsmedelsprogrammet. Rinmangymnasiet har cirka 950 elever och arbetar i centrala lokaler i Eskilstuna. Skolan är profilerad mot naturvetenskap, teknik och service. Även anpassad gymnasieskola samt gymnasieskolans resursenheter är en del av Rinmangymnasiet. ARBETSUPPGIFTER Som karaktärslärare på Restaurang och livsmedelsprogrammet har du sedvanliga läraruppgifter med undervisning i karaktärsämnen men inriktning mot kök. Du planerar, genomför och följer upp undervisningen utifrån läroplan och aktuella kursplaner. Ditt arbetslag består av 10 personer varav 5 karaktärlärare och tillsammans har ni ett nära samarbete. Mentorsskap ingår i tjänsten. På programmet ingår APL (arbetsplatsförlagt lärande) för våra elever, och som lärare följer du upp deras mål med APL-besök. Delar av tjänsten består i att vara resurs till elev. KVALIFIKATIONER För att vara aktuell för tjänsten behöver du ha erfarenhet som ger dig kunskaper inom Restaurangverksamhet specifikt som kock. Du behöver ha en avslutad gymnasieutbildning eller en utbildning vi bedömer likvärdig. Det är positivt om du också har erfarenhet av att ha arbetat inom skola och har du en lärarlegitimation med behörighet för att undervisa samt erfarenhet av undervisning är det starkt meriterande. Dina personliga egenskaper är viktiga för oss. Vi söker dig som är en trygg vuxen som är bra på att skapa relationer, med en tro på ungdomar och deras potential. Du värdesätter struktur och kan självständigt planera och följa upp ditt arbete. Varmt välkommen med din ansökan! ÖVRIGT Varje dag tar vi emot 18 000 barn och ungdomar i våra verksamheter. Tillsammans är vi cirka 4000 medarbetare som bidrar till att barn och ungdomar utmanas, stimuleras och växer till goda lärande individer i våra förskolor, grundskolor, gymnasieskolor, anpassad grundskola, interkulturell enhet och på våra familjecentraler. Vill du vara med och leda vägen? Vi erbjuder en arbetsplats som går före och leder vägen i en av Sveriges mest hållbara kommuner. Tillsammans med kompetenta och engagerade medarbetare är du med och utvecklar Eskilstuna genom goda hållbara möten, vägledning och service. Genom ett aktivt och modigt medarbetarskap samt ett tillitsfullt och engagerat ledarskap är du med och driver förändring. Du gör skillnad för människor varje dag. Vi välkomnar medarbetare med olika bakgrund och arbetar för att våra arbetsplatser ska vara tillgängliga för alla. Merparten av alla tillsvidareanställda i Eskilstuna kommun krigsplaceras. Om din tjänst berörs informeras du under rekryteringsprocessen. Det innebär att du har en skyldighet att tjänstgöra inom kommunen även under höjd beredskap. I samband med intervju behöver du styrka ditt medborgarskap. Det kan du göra med pass alternativt personbevis tillsammans med ID-handling. Om du inte är medborgare i Sverige, EU, EES eller Schweiz måste du uppvisa att du har ett giltigt arbetstillstånd eller är undantagen från skyldigheten att ha arbetstillstånd. Anställning kan ske först efter kontroll av arbetstillstånd, vilket krävs enligt utlänningsförordningen. Om du har skyddad identitet ansöker du genom att skicka in din ansökan skriftligen eller lämna den i vår reception på Alva Myrdals Gata 3 D. Märk din ansökan med Rekryteringsenheten och annonsens referensnummer. I den här rekryteringen kommer vi be dig visa ett utdrag från polisens belastningsregister innan anställning. Tjänsten tillsätts under förutsättning att den inte tas i anspråk av övertalighet och att erforderliga beslut fattas.
Vill du skapa bättre förutsättningar för placerade barn och ungdomar? Vill du jobba i ett fantastiskt team där ni stödjer varandra? Då ska du söka tjänsten som familjehemssekreterare hos oss. Vi söker nu två kollegor som vill förstärka vår verksamhet. På enheten finns en enhetschef, tre teamledare och familjehemssekreterare med olika funktionsansvar. Vi är måna om varandra och där vi jobbar i kollegialt lärande och utveckling. Vi anpassar introduktionen efter din erfarenhet och kunskap. ARBETSUPPGIFTER I rollen som rekryterande familjehemssekreterare hanterar du inkomna beställningar och letar familjehem som matchar barnets behov. Du skapar annonser, har kontakt med potentiella uppdragstagare och genomför utredningar av tilltänkta familjehem. I tjänsten kan du även hålla utbildning och anordna informationsträffar. Arbete och uppföljning sker i nära samverkan med socialsekreterare och barnföljare men också med andra kollegor. I den andra rollen jobbar du med flera olika uppgifter, men det viktigaste är att ge stöd, vägledning och uppföljning att familjehemmen får det stöd de behöver. Målet är att säkerställa att barnet får den vård och omsorg den behöver. Du samarbetar också med barnets socialsekreterare och barnföljare, och ibland även med andra myndigheter. En del av jobbet handlar om att hjälpa till vid rekrytering och göra vissa utredningar. Du bedömer och ibland förhandlar om den ekonomiska ersättningen som familjehemmen får, enligt riktlinjer från SKR. Andra uppgifter du utför är uppföljning, bedömningar och förnyar avtal. Du håller även utbildning och handledningsgrupper för familjehem. För cafékvällar och utbildning förekommer kvällar och helger för båda tjänsterna. Med din hjälp får placerade barn och unga en trygg och stabil uppväxt. KVALIFIKATIONER Du har en socionomexamen alternativt beteendevetenskaplig examen med påbyggnad som uppfyller Socialstyrelsens behörighetskrav för socionom (socialt arbete grundnivå, socialt arbete fortsättningsnivå, socialrätt, förvaltningsrätt, psykologi). Goda IT-kunskaper i arbetet är en självklarhet för dig. Du har B-körkort. Det är positivt om du har arbetslivserfarenhet som familjehemssekreterare eller av socialt arbete. Vi lägger stor vikt vid personlig lämplighet. Du behöver vara flexibel och arbeta strukturerat, samtidigt är du bra på att lyssna, förklara och sätta gränser när det behövs. Du är trygg i dig själv och gillar att planera och organisera ditt arbete självständigt. I krävande och stressiga situationer behåller du ditt lugn. Som familjehemssekreterare ställs du inför en stor variation av frågor och dilemman av människor som du möter i din yrkesroll. Här förväntas du vägleda och guida dem du stöttar. I detta arbete är du inte ensam utan arbetsgruppen tar stöd av varandra. Alla medarbetare inom familjehemsenheten behöver visa upp registerutdrag från Polismyndighetens belastningsregister i samband med anställning. Varmt välkommen med din ansökan! ÖVRIGT Socialförvaltningen ansvarar för arbetet med att skapa social trygghet för barn, ungdomar och vuxna. Målet är att arbeta för att uppnå social uthållighet. Inom socialförvaltningen bedrivs kvalificerat och välutvecklat socialt arbete. Förvaltningens arbete innehåller både myndighetsutövning samt behandlande och stödjande insatser för barn, ungdomar, vuxna och familjer. Vill du vara med och leda vägen? Vi erbjuder en arbetsplats som går före och leder vägen i en av Sveriges mest hållbara kommuner. Tillsammans med kompetenta och engagerade medarbetare är du med och utvecklar Eskilstuna genom goda hållbara möten, vägledning och service. Genom ett aktivt och modigt medarbetarskap samt ett tillitsfullt och engagerat ledarskap är du med och driver förändring. Du gör skillnad för människor varje dag. Vi välkomnar medarbetare med olika bakgrund och arbetar för att våra arbetsplatser ska vara tillgängliga för alla. Merparten av alla tillsvidareanställda i Eskilstuna kommun krigsplaceras. Om din tjänst berörs informeras du under rekryteringsprocessen. Det innebär att du har en skyldighet att tjänstgöra inom kommunen även under höjd beredskap. I samband med intervju behöver du styrka ditt medborgarskap. Det kan du göra med pass alternativt personbevis tillsammans med ID-handling. Om du inte är medborgare i Sverige, EU, EES eller Schweiz måste du uppvisa att du har ett giltigt arbetstillstånd eller är undantagen från skyldigheten att ha arbetstillstånd. Anställning kan ske först efter kontroll av arbetstillstånd, vilket krävs enligt utlänningsförordningen. Vi ber dig söka tjänsten via länken i denna annons. Det är viktigt att du är noggrann när du fyller i din ansökan eftersom den ligger till grund för vårt urval. Om du har skyddad identitet ansöker du genom att skicka in din ansökan skriftligen eller lämna den i vår reception på Alva Myrdals Gata 3 D. Märk din ansökan med Rekryteringsenheten och annonsens referensnummer.
Vill du vara med och skapa en meningsfull vardag för äldre? Då kan du bli vår nya kollega! Vi söker två undersköterskor till Solåsen vård- och omsorgsboende: • En tillsvidaretjänst på natten • Ett vikariat på dag/kväll/helg mellan 30 juni 2025 och 26 april 2026 Solåsen ligger i Hållsta, cirka en mil söder om centrala Eskilstuna. Boendet har 24 lägenheter fördelade på tre plan, med hiss. Här finns också tre mysiga uteplatser att använda. Ett vård- och omsorgsboende är ett boende för personer som behöver omsorg dygnet runt. ARBETSUPPGIFTER Som undersköterska hos oss är dina huvudsakliga arbetsuppgifter att ge personcentrerad omvårdnad och stöd till brukarna i deras dagliga livssituation enligt biståndsbeslut. I rollen har du delegering, arbetar med dokumentation och upprättar genomförandeplaner. Att städa gemensamma utrymmen för att hålla de trivsamma ingår också i arbetsuppgifterna. Vi arbetar utifrån ett socialt synsätt där brukaren sätts i fokus och dennes förmågor och resurser tas tillvara. Utförande av våra insatser planeras tillsammans med brukaren, vi försöker alltid ta hänsyn till önskemål. Vi är angelägna om att vara lyhörda och respektera personlig integritet. KVALIFIKATIONER För att vara aktuell behöver du: • Vara utbildad undersköterska • Ha B-körkort - kollektivtrafiken matchar inte alltid våra arbetstider • Ha erfarenhet av dokumentation • Vara öppen för delegering Det är ett plus om du har erfarenhet av arbete inom äldreomsorg. Kan du prata mandarin eller finska, är det också meriterande. Vi söker dig som är en inkännande person som har lätt för att knyta nya kontakter och att du kan anpassa dig utifrån olika brukares behov. Du arbetar utifrån ett rehabiliterande synsätt och känner dig trygg i rollen som undersköterska. Det är viktigt att du är lyhörd och respekterar personlig integritet. Du har ett positivt synsätt och en förmåga att se helheten. Du är nyfiken och vill vara med och utveckla verksamheten. Vi ser gärna att du har en god samarbetsförmåga med bra servicekänsla i relationen till kollegor, brukare och anhöriga. Varmt välkommen med din ansökan! Information om skyddad titel: För att kunna få en tillsvidaretjänst behöver du visa oss ett bevis om skyddad yrkestitel från Socialstyrelsen. Du ansöker om det på deras hemsida och vi rekommenderar att du söker det redan nu. Om du var tillsvidareanställd som undersköterska den 1 juli 2023 behöver du bara visa ett tjänstgöringsintyg där titel, anställningsform och anställningstid framgår och som bevisar att du omfattas av övergångsregler för tillsvidareanställda. Om du har ansökt om och väntar på bevis om skyddad yrkestitel från Socialstyrelsen, kan vi bara erbjuda dig en visstidsanställning som vårdbiträde på max 3 månader. ÖVRIGT Vill du vara med och leda vägen? Vi erbjuder en arbetsplats som går före och leder vägen i en av Sveriges mest hållbara kommuner. Tillsammans med kompetenta och engagerade medarbetare är du med och utvecklar Eskilstuna genom goda hållbara möten, vägledning och service. Genom ett aktivt och modigt medarbetarskap samt ett tillitsfullt och engagerat ledarskap är du med och driver förändring. Du gör skillnad för människor varje dag. Vi välkomnar medarbetare med olika bakgrund och arbetar för att våra arbetsplatser ska vara tillgängliga för alla. Merparten av alla tillsvidareanställda i Eskilstuna kommun krigsplaceras. Om din tjänst berörs informeras du under rekryteringsprocessen. Det innebär att du har en skyldighet att tjänstgöra inom kommunen även under höjd beredskap. I samband med intervju behöver du styrka ditt medborgarskap. Det kan du göra med pass alternativt personbevis tillsammans med ID-handling. Om du inte är medborgare i Sverige, EU, EES eller Schweiz måste du uppvisa att du har ett giltigt arbetstillstånd eller är undantagen från skyldigheten att ha arbetstillstånd. Anställning kan ske först efter kontroll av arbetstillstånd, vilket krävs enligt utlänningsförordningen. Vi ber dig söka tjänsten via länken i denna annons. Det är viktigt att du är noggrann när du fyller i din ansökan eftersom den ligger till grund för vårt urval. Om du har skyddad identitet ansöker du genom att skicka in din ansökan skriftligen eller lämna den i vår reception på Alva Myrdals Gata 3 D. Märk din ansökan med Rekryteringsenheten och annonsens referensnummer.
Välj ett jobb för att visa detaljer
Visar 21 till 23 av 23 jobb