Lediga jobb i Eskilstuna

Hitta lediga jobb i Eskilstuna. Utforska karriärmöjligheter inom din bransch. Sök, ansök och kickstarta din framtid i Eskilstuna idag!

Jobba Som Fältsäljare

Sök jobbet som fältsäljare på Submit för att jobba som fältsäljare! Pratar du flytande svenska & vill jobba som fältsäljare? Sök jobbet nu! När du har sökt jobbet kommer du att få boka en telefonintervju. Svara i tid till telefonintervjun för att jobba som fältsäljare. Sök Nu! 😃 Erbjuds: ∙ Hög provision ∙ Tjäna mycket pengar utan lönetak ∙ Säljutbildning, betalt fordon & resa Krav: ∙ Flytande svenska i tal & skrift ∙ Har körkort & jobbat med solcellsförsäljning ∙ Driven & resultatorienterad

22 april 2024
Sista ansökan:
22 maj 2024
Jobba Med Solceller

Sök jobbet som säljare på Submit för att jobba med solceller! Pratar du flytande svenska & vill jobba med solceller? Sök jobbet nu! När du har sökt jobbet kommer du att få boka en telefonintervju. Svara i tid till telefonintervjun för att jobba med solceller. Sök Nu! 😃 Erbjuds: ∙ Hög provision ∙ Tjäna mycket pengar utan lönetak ∙ Säljutbildning, betalt fordon & resa Krav: ∙ Flytande svenska i tal & skrift ∙ Har körkort & jobbat med solcellsförsäljning ∙ Driven & resultatorienterad

22 april 2024
Sista ansökan:
22 maj 2024
Sjuksköterska till beroendecentrum

Psykiatriska kliniken Mälarsjukhuset Eskilstuna Välkommen att skapa Sveriges friskaste län tillsammans med oss! Om oss Beroendecentrum tillhör psykiatriska kliniken på Mälarsjukhuset i Eskilstuna och bedrivs i samverkan med Eskilstuna, Strängnäs och Torshällas Kommun samt med vårdgrannar och slutenvård. Vi använder oss av motiverande samtal och återfallsprevention i patientkontakten. Vår patientgrupp är från 18 år och uppåt, ofta med samsjuklighet mellan psykiatrisk problematik och missbruk. På beroendecentrum finns ett 20-tal medarbetare fördelat på läkare, sjuksköterskor, psykolog, medicinska sekreterare samt handläggare från kommunen. Som sjuksköterska på beroendecentrum erbjuds du kontinuerlig omvårdnadshandledning. För sjuksköterskor med steg 1 kompetens finns handledning. Det är regelbundna möten inom yrkesgruppen, som består av erfarna sjuksköterskekollegor. Vi har ett nära samarbete med socialtjänsten som vi också delar lokal med. Detta är en viktig del för att främja hälsa och kunna bedriva nära vård för våran patientgrupp. Dina arbetsuppgifter Mottagningsarbete dagtid måndag-fredag. Du arbetar med patientkontakt i nära samverkan med läkare, sjuksköterskekollegor, socialtjänst, frivård samt andra samarbetspartners. Omvårdnadsdokumentation, telefonrådgivning, läkemedelsutdelning, vårdande/stödjande/motiverande samtal samt viss provtagning. Din kompetens Du är legitimerad sjuksköterska. Vi ser gärna att du har vidareutbildning i psykiatri eller erfarenhet av missbruksvård sedan tidigare. Vi lägger stor vikt vid personliga egenskaper. Anställningsform Tillsvidareanställning med tillträde enligt överenskommelse. Information om tjänsten lämnas av Enhetschef Sofia Haag, 072-143 63 27. Fackliga företrädare söks via kontaktcenter, 0155-24 50 00. Kom och jobba hos oss på beroendecentrum! Välkommen med din ansökan, inklusive CV, senast 2024-05-16. Intervjuer kan komma att ske löpande. Se våra förmåner (http://regionsormland.se/jobb-och-utbildning/vara-formaner/) Följ oss gärna på Facebook (http://facebook.com/regionsormlandJobbahososs/) Vi har i vissa fall skyldighet att kontrollera om en person förekommer i misstanke- och eller belastningsregistret. Det kan ske på två sätt, endera begär regionen ut uppgiften själv eller också uppmanas du att begära ut utdrag för att kunna visa upp innan anställning. Vi begär i undantagsfall att du visar upp registerutdrag även vid tillsättning av andra tjänster än de som avses ovan. Blir du aktuell för anställning kommer du att informeras om vad som gäller för den tjänst du sökt. Du som har skyddade personuppgifter bör vara aktsam med vilken information som du delar i din ansökan. Ta kontakt med den kontaktperson som finns angiven i annonsen innan du skickar in din ansökan. Vi gör aktiva val vid exponering och rekryteringsstöd och undanber oss därför direktkontakt av bemannings- och rekryteringsföretag.

22 april 2024
Sista ansökan:
16 maj 2024
Kock till Glashuset

Vi söker personal till vårt Glashus på Fristadstorget. Möjlighet att få fortsätta i någon av koncernens andra bolag finns efter säsongen

22 april 2024
Sista ansökan:
13 maj 2024
Enhetschef till Lagersbergsgårdens vård- och omsorgsboende

Nu utökar vi med en enhetschef till Lagersbergsgårdens vård- och omsorgsboende. Vill du jobba strategiskt och långsiktigt och är en fena på samverkan? Är du duktig på att coacha andra? Då kan det här vara tjänsten för dig. På Lagersbergsgården, som ligger i utkanten av Eskilstuna, finns 164 lägenheter fördelade på fyra hus med både äldreboende och demensplatser. Lagersbergsgården är kommunens största vård- och omsorgsboende med idag 5 enhetschefer. Inom kommunen satsar vi nu på minskade chefsområden och utökar till 6 enheter. Allt för att ge våra enhetschefer mer tid och ökat utrymme i sitt ledarskap. ARBETSUPPGIFTER Som enhetschef ansvarar du för struktur i verksamhetsutvecklingen kopplat till uppdragsbeskrivningen samt planera verksamheten och möjliggöra inflytande och delaktighet. Du följer upp enhetens ekonomi och säkerställer att vi håller oss inom ramarna för beslutad budget. Vår målbild är resultat- och kvalitetsstyrning i framkant. Personalansvar för ca 25 medarbetare. Fokus i dessa tjänster ligger i ledarskapet och i att fortsätta arbeta med stabilitet och lugn i grupperna. Samarbete sker i första hand lokalt med dina enhetschefskollegor. Här pågår just nu ett lagbygge där vi gärna ser olika erfarenheter och profiler i gruppen. Du som nu rekryteras får gärna ha erfarenhet inom förändringsledning och utvecklingsarbete. Alternativt vara riktigt duktig på samverkan, och gärna ha en HR-profil i kombination med erfarenhet inom grupputveckling och arbetslivsprocesser. Strategiska områden där du långsiktigt samarbetar med ledningen är inom arbetsmiljö, kompetensutveckling, rehabiliteringsarbete samt bemanning och personalplanering. SKR utsåg den 1 juni 2020 tio kommuner varav Eskilstuna är en av dem som ska fungera som modell för äldreomsorgens digitalisering. Vi ska tillsammans med SKR stötta andra kommuner med kunskap om digitala tjänster och välfärdsteknik. För oss innebär det en möjlighet att bidra till utvecklingen inom området och få testa digitala tekniker i framkant. KVALIFIKATIONER Vi söker dig med relevant högskoleutbildning. Har du redan jobbat en tid som chef med personalansvar är det förstås positivt. Vi ser gärna att du arbetat inom vård och omsorg med verksamhetsutveckling, förändringsarbete och vård av personer med demenssjukdom. Du har troligen viss kännedom kring gällande lagstiftning på området . Du är duktig på att kommunicera, både i tal och skrift och informerar och utbildar gärna både internt och externt. Du vill aktivt arbeta med digitalisering och digitala verktyg i din vardag. Det är meriterande om du redan jobbat inom en politiskt styrd organisation och samverkat brett. Eskilstuna kommun har tagit bort personligt brev från ansökningsprocessen. Det gör vi för att få en mer inkluderande rekryteringsprocess och en effektiv kandidatupplevelse för dig som söker jobb hos oss. Dina svar på urvalsfrågorna blir en viktig del i vårt urvalsarbete. Här kan du läsa mer om bakgrunden till beslutet: https://jobb.eskilstuna.se/personligt-brev Varmt välkommen med din ansökan!

22 april 2024
Sista ansökan:
5 maj 2024
Sjuksköterska telefonrådgivning devis hemmajobb

Drömmer du om en spännande karriär med trygga villkor? Vill du ha en bra lön, hög pension och möjlighet att själv styra hur mycket du ska jobba? Då hoppas vi att du vill bli en del av vårt team på Centric Care.  OM UPPDRAGET Nu söker vi dig som är legitimerad sjuksköterska till ett längre sommaruppdrag på distans med utgångspunkt  Eskilstuna eller Nyköping. Uppdraget avser perioden 240610-240811 med arbetstider dag, kväll natt samt helg då uppdraget på telefon är en dygnet runt verksamhet. Fasta scheman finns att kika på. Kontinuitet i uppdraget är förstås önskvärt, men även du som kan arbeta delar av perioden är varmt välkommen in med din ansökan. ​Vi kan hjälpa till med resor och boende vid behov! DINA ARBETSUPPGIFTER Du som sjuksköterska  arbetar i triagesystemet Rådgivningstödet som innefattande journalsystem – ej att likna vid rådgivningstödet web. Det tillsammans med utarbetad samtalsmetod och arbetssätt krävs en längre introduktion (se avrop) varav 1 dag fysiskt på plats, resterande tid digitalt via teams och självstudier  enligt ntroduktionsschema.  För att arbeta på distans utöver godkänd näthastighet (bredband via fiber eller likvärdig uppkoppling med hastighetkrav om 20 mb/sek både i uppladdning och nedladdning. Kontrollera via bredbandskollen.se) och förutsättningar i linje med rådande sekretess så som risk för överhörning mm. (se medföljande överenskommelse) krävs: digital mognad så som via support kunna reda ut olika situationer på distans självständigt. Förmåga till god samarbetsförmåga i skrift och tal under digitala möten med kamera via Teams. Vana att själv söka information via lokal digital samarbetsyta. DIN PROFIL Du är legitimerad sjuksköterska med minst två års dokumenterad yrkeserfarenhet av arbete inom liknande verksamhet.  ATT JOBBA SOM BEMANNINGSSJUKSKÖTERSKA  Hos oss får du ett välplanerat äventyr eller större flexibilitet på hemmaplan. Du väljer själv! Möjligheterna är många och du kommer att få bra betalt i både lönekuvertet och på ditt pensionskonto. Vi lovar aldrig mer än vad vi kan hålla och du och din personliga konsultchef har tät kontakt under hela uppdragets gång.  Vem passar som bemanningssjuksköterska? Du som är självständig i ditt arbete och trygg i din profession samt mån om både kvalitet och patientsäkerhet. Du har god samarbetsförmåga då arbetet sker i team runt patienten samt  kan anpassa ditt bemötande och förhållningssätt utifrån individ och situation. Om den här beskrivningen passar in på dig så tror vi att du kommer att trivas bra i rollen som bemanningssjuksköterska.  Vi på Centric Care tror på ärlighet, transparens och personlig service. Tillsammans gör vi vården bättre, med oss är du trygg. OM CENTRIC CARE  Centric Care har bemannat hälso- och sjukvård sedan år 2000. Vi kan branschen och många som jobbar internt hos oss har en sjukvårdsutbildning i botten. Centric Care är ett auktoriserat bemanningsbolag och är medlem i Almega Kompetensföretagarna. Auktorisationen betyder att Centric Care lever upp till svensk lagstiftning och de etiska branschkrav som Almega ställer. Auktorisationen är en kvalitetsstämpel både för våra medarbetare, underleverantörer och kunder.  Centric Care har kollektivavtal för alla våra anställda. Det betyder att vi erbjuder trygga arbetsvillkor utöver vad lagstiftningen kräver. Alla anställda hos oss omfattas av försäkringar, extra hög semesterersättning och tjänstepension enligt ITP. Som anställd hos oss får du dessutom tillgång till ett förmånligt friskvårdbidrag, årlig HLR-utbildning och mycket mer.   Nyfiken på att veta mer? Sökt tjänsten eller gör en intresseanmälan så tar en av våra erfarna konsultchefer kontakt med dig. Välkommen!

22 april 2024
Sista ansökan:
29 april 2024
Specialistundersköterska till Åbacken

Är du en trygg och engagerad specialistundersköterska som vill ha ett roligt och utvecklande jobb? Då vill vi att du söker till oss! Åbacken ligger strax söder om centrum, mellan stadskärna och friluftsområde, i lummiga Brunnsbacken nära Eskilstunaån. Åbacken har 64 lägenheter för ensamhushåll och två för parboende, samt personer med demenssjukdom. Åbacken är just nu med i flera projekt där det ges förutsättningar att vara med i olika utvecklingsarbeten som tillexempel personcentrerad vård och framtidens rehabilitering. Vi gör även nu en satsning på digitala lösningar. Hos oss blir du en del av ett duktigt team som stöttar och lär av varandra. ARBETSUPPGIFTER Utöver de sedvanliga arbetsuppgifterna som undersköterska så utför du omvårdnadsuppgifter utifrån ditt specialistområde. Du bidrar med din kompetens i utvecklingsarbetet inom enheten och verksamhetsområdet. Arbetet innebär att jobba med dementa i deras hem på boendet. Du vägleder och stöttar kollegor i bedömningar och hur de kan arbeta med olika typer av demenssjukdomar, samt i det dagliga arbetet kring brukaren. Ditt bemötande spelar stor roll och det är viktigt att du har en förståelse för brukarnas hälsa och förutsättningar. Du får även möjlighet att handleda studenter och elever, likaså ge stöd till övriga handledare i deras uppdrag. Jobbet innebär också att du är delaktig i det multiprofessionella arbetet där personcentrerad vård är en viktig del och du vägleder dina kollegor att behålla det fokuset kontinuerligt. Du är med på ronder samt har en nära samverkan med sjuksköterska. Att arbeta i de olika kvalitetsregister som t.ex. Senior Alert, BPSD etc. ingår också i tjänsten. Du är med och driver dokumentationen framåt och kvalitetssäkrar tillsammans med kvalitetsombuden för en god demensvård. Du blir anställd på en enhet men arbetar och stöttar upp i hela huset och bidrar med din specialistkompetens där det behövs. KVALIFIKATIONER Vi söker dig som är utbildad specialistundersköterska med inriktning demens. Du har erfarenhet av arbete inom äldreomsorg samt dokumentationsvana. Vi ser gärna att du har erfarenhet av Senior alert och erfarenhet av BPSD. Erfarenhet av att jobba med personer med demenssjukdom och/eller multisjuka är även det en fördel för tjänsten. Du är en empatisk person med förmåga att förstå och lätt kunna anpassa dig utifrån olika brukares behov på ett professionellt sätt. Bra kommunikation är viktigt för dig och du har en god samarbetsförmåga och deltar i teamarbete. Du klarar av att leda andra på ett pedagogiskt sätt och upprätthålla beslut som vi tar upp i grupp. Att kunna arbeta självständig och planera arbetet både för dig och för gruppen är också egenskaper vi efterfrågar. För att bli aktuell för tjänsten behöver du uppvisa ett bevis om skyddad yrkestitel från Socialstyrelsen. Du beställer det på deras hemsida. Vi rekommenderar alla som söker att beställa det redan nu. Om du var tillsvidareanställd som undersköterska eller specialistundersköterska den 1 juli 2023 omfattas du av övergångsregeln och då behöver vi få in ett tjänstgöringsintyg där titel, anställningsform och anställningstid framgår. ÖVRIGT Vill du vara med och leda vägen? Vi erbjuder en arbetsplats som går före och leder vägen i en av Sveriges mest hållbara kommuner. Tillsammans med kompetenta och engagerade medarbetare är du med och utvecklar Eskilstuna genom goda hållbara möten, vägledning och service. Genom ett aktivt och modigt medarbetarskap samt ett tillitsfullt och engagerat ledarskap är du med och driver förändring. Du gör skillnad för människor varje dag. Vi välkomnar medarbetare med olika bakgrund och arbetar för att våra arbetsplatser ska vara tillgängliga för alla. Merparten av alla tillsvidareanställda i Eskilstuna kommun krigsplaceras. Om din tjänst berörs informeras du under rekryteringsprocessen. Det innebär att du har en skyldighet att tjänstgöra inom kommunen även under höjd beredskap. Vi ber dig söka tjänsten via länken i denna annons. Det är viktigt att du är noggrann när du fyller i din ansökan eftersom den ligger till grund för vårt urval. Om du har skyddad identitet ansöker du genom att skicka in din ansökan skriftligen eller lämna den i vår reception på Alva Myrdals Gata 3 D. Märk din ansökan med Rekryteringsenheten och annonsens referensnummer.

22 april 2024
Sista ansökan:
6 maj 2024
Speciallärare inom matematik åk 7-9 till Skogstorpsskolan

Vill du arbeta på en skola med engagemang och fokus på utveckling? Med ett positivt och uppskattande förhållningssätt skapar vi goda relationer. Vi väljer att se möjligheter som fokuserar på elevernas bästa egenskaper för att nå goda studieresultat. Vår vision är att hos oss får du mötas, glädjas och lyckas. Vi söker förstärkning i vårt speciallärarteam kanske är det du? I vårt rektorsområde Skogstorp och Hållsta går eleverna från F-9 och vi har cirka 940 elever. Rektorsområdet har runt 100 medarbetare och ligger i Skogstorp-Hållsta. Skogstorp är ett villasamhälle 7 km söder om Eskilstuna. Hållsta skola ligger 4 km söder om Skogstorp. Båda skolorna har nära till skog och natur. I vår personalgrupp är vi en hög andel behöriga pedagoger, här finns både trygghet och stabilitet. Vi ser F-9-perspektivet som en god förutsättning för arbetet med vår vision och vårt mål att alla elever ska bli gymnasiebehöriga efter sin skoltid hos oss. ARBETSUPPGIFTER Att utveckla elevhälsans arbete till att vara mer främjande och förebyggande genom att ha ett F-9 perspektiv på hela skolans elevhälsa är ett långsiktigt och pågående arbete på Skogstorpsskolan. Arbetet som speciallärare hos oss innebär att du är med och driver och utvecklar elevhälsan samt bidrar med det specialpedagogiska perspektivet. Som speciallärare kommer du arbeta med att ge specialpedagogiskt stöd till elever i alla ämnen i årskurs 7-9, främst i matematik, men även i andra ämnen. Du finns som stöd i klassrummet, arbetar med mindre grupper av elever samt en-till-en-undervisning med elever i behov av särskilt stöd. I dina arbetsuppgifter ingår också kartläggning och dokumentation. För att stötta undervisande lärare är du genom kollegial handledning med och utvecklar det specialpedagogiska perspektivet i klassrummet. Dina närmaste samarbetspartner blir dina kollegor som jobbar som speciallärare och vårt elevhälsoteam. Ni representerar tillsammans det specialpedagogiska arbetet i skolans elevhälsoteam som även består av rektor, skolsköterskor och kuratorer. KVALIFIKATIONER Du har en lärarexamen och pågående eller avslutad utbildning som speciallärare. Du bör ha läst med inriktning mot matematikutveckling. Vi ser gärna att du har jobbat på högstadiet. För den här tjänsten behöver du ha goda kunskaper i svenska i tal och skrift, samt goda IT-kunskaper då du kommer använda IT-verktyg som en del av din undervisning. För oss är det viktigt att du vill vara med och driva vårt utvecklingsarbete och bidra till en meningsfull och trygg verksamhet för våra elever. Vi vill att du har förmågan att skapa goda relationer och att situationsanpassa ditt ledarskap i klassrummet. För att trivas hos oss behöver du vara en lagspelare som ser fördelen med att lyssna in andras perspektiv och som värdesätter samarbete med kollegor. Varmt välkommen med din ansökan! Eskilstuna kommun har tagit bort personligt brev från ansökningsprocessen. Det gör vi för att få en mer inkluderande rekryteringsprocess och en effektiv kandidatupplevelse för dig som söker jobb hos oss. Dina svar på urvalsfrågorna blir en viktig del i vårt urvalsarbete. Här kan du läsa mer om bakgrunden till beslutet: https://jobb.eskilstuna.se/personligt-brev ÖVRIGT Varje dag tar vi emot 18 000 barn och ungdomar i våra verksamheter. Tillsammans är vi cirka 3 500 medarbetare som bidrar till att barn och ungdomar utmanas, stimuleras och växa till goda lärande individer i våra förskolor, grundskolor, gymnasieskolor, särskolor, interkulturell enhet och på våra familjecentraler.  Vill du vara med och leda vägen? Vi erbjuder en arbetsplats som går före och leder vägen i en av Sveriges mest hållbara kommuner. Tillsammans med kompetenta och engagerade medarbetare är du med och utvecklar Eskilstuna genom goda hållbara möten, vägledning och service. Genom ett aktivt och modigt medarbetarskap samt ett tillitsfullt och engagerat ledarskap är du med och driver förändring. Du gör skillnad för människor varje dag. Vi välkomnar medarbetare med olika bakgrund och arbetar för att våra arbetsplatser ska vara tillgängliga för alla. Merparten av alla tillsvidareanställda i Eskilstuna kommun krigsplaceras. Om din tjänst berörs informeras du under rekryteringsprocessen. Det innebär att du har en skyldighet att tjänstgöra inom kommunen även under höjd beredskap. Vi ber dig söka tjänsten via länken i denna annons. Det är viktigt att du är noggrann när du fyller i din ansökan eftersom den ligger till grund för vårt urval. Om du har skyddad identitet ansöker du genom att skicka in din ansökan skriftligen eller lämna den i vår reception på Alva Myrdals Gata 3 D. Märk din ansökan med Rekryteringsenheten och annonsens referensnummer. Alla medarbetare inom barn- och utbildningsförvaltningen behöver visa upp registerutdrag från Polismyndighetens belastningsregister i samband med anställning. Tjänsten tillsätts under förutsättning att den inte tas i anspråk av övertalighet och att erforderliga beslut fattas.

22 april 2024
Sista ansökan:
6 maj 2024
Truckförare med erfarenhet

Om tjänsten Truckförare med erfarenhet sökes! Vi söker just nu truckförare som har erfarenhet av motviktstruck & skjutstativ, även fyrvägstruck. Arbetet kommer att ske i både varm- & kallager och vara fördelat på både dag- & kvällspass. Start omgående. Tjänsten är på heltid. Vi söker: Erfarna truckförare som trivs med ett varierande och tempofyllt arbete. Du har goda kunskaper i svenska språket, både tal och skrift. Du har truckutbildning och gärna B-körkort. Dina arbetsuppgifter: Lossning och lastning av gods. In- och utleveranser. Godshantering i lager. Du skall ha kört de truckar som nämns i texten ovan och veta hur dessa fungerar i praktiken. Låter det här intressant och passar in på din profil? Eller har du kanske frågor kring tjänsten?   Ring då till Tim Rytterström på Best Bemanning & Rekrytering   på telefon 016-5429019 alt  [email protected] Din ansökan med ditt personliga brev och din CV vill vi ha snarast! Urval sker löpande. Ansök redan idag! Om Best bemanning & rekrytering - Vi matchar företagens bemanningsbehov med rätt kompetens Vi kallar oss Best av flera anledningar. Dels har vi många års erfarenhet av rekryteringsbranschen och stenkoll på den lokala marknaden. Dessutom har vi byggt upp ett stort kontaktnät och en diger kandidatbank – det gör att vi snabbt och smidigt kan matcha rätt medarbetare med företagens bemanningsbehov. Men det absolut besta med oss är våra medarbetare. Vi vet att ju bättre vi tar hand om våra anställda, desto bättre förutsättningar ger vi dem till att utvecklas. Därför arbetar vi individuellt med våra medarbetare och månar om deras intressen. Vi gör helt enkelt det besta vi kan för dem, i med- och motgång. Det är den inställningen som byggt vår verksamhet och gjort oss best på bemanning. Best erbjuder bemanning- och rekryteringstjänster till företag, organisationer och myndigheter i Mälardalen. Vi är en verksamhetsnära aktör med god kännedom om de lokala förutsättningarna – därför kan vi erbjuda tjänster av god kvalitet som skapar engagemang, närhet, snabbhet och flexibilitet. Vi är best på     Administration     Ekonomi     Fastighetsskötsel     Industri     Lager och logistik     Mark och anläggning     Sälj och marknad     Teknik     Transport

22 april 2024
Sista ansökan:
30 april 2024
Administratör till Frivården Eskilstuna

Kriminalvården växer – vi bygger nytt, bygger om och bygger till och söker nu nya medarbetare. Vårt viktigaste mål är att minska återfall i brott – att bryta den onda cirkeln. Lyckas vi med det blir samhället tryggare och säkrare för alla. Vi är den myndighet som ansvarar för anstalter, frivård, häkten och klienttransporter. Läs mer om frivården Eskilstunas verksamhet på vår hemsida: https://www.kriminalvarden.se/hitta-och-kontakta/verksamhet/frivardskontor/eskilstuna/#verksamhet ARBETSUPPGIFTER Som administratör ingår du i en grupp om fyra administratörer varav två är placerade i Eskilstuna och två i Nyköping. Administratörsteamet har huvudsakligt ansvar för registrering i de klientadministrativa systemen, vilket exempelvis kan röra registrering och expediering av beslut och personutredningar utifrån frivårdens del i rättskedjan. Du kommer också sköta administrationen till Övervakningsnämnden som har sammanträden i våra lokaler samt administrera Frivårdens egna beslutssammanträden. Arbetet innefattar också bemanning av reception och innebär därmed en viktig roll i det förebyggande säkerhetsarbetet genom att ansvara för kontorets inpassering till besöksavdelningen. Du ansvarar för att ta emot klienten, att ärendet kontrolleras och att klientens tillstånd klargörs innan personen tillåts komma in i våra lokaler. Detta för att i möjligaste mån inte släppa in okända eller påverkade personer i våra lokaler. Du ansvarar vidare för arkiv, posthantering, beställningar, ekonomiadministration och för vanligt förekommande administrativa uppgifter samt ge administrativt stöd till chef såväl som kollegor. Genom reception och kansli representerar du Kriminalvården med ett förtroendeingivande och korrekt bemötande gentemot klienter, samarbetspartners och allmänhet. Arbetsuppgifterna förutsätter att du kan säkerställa att sekretesskyddet upprätthålls samtidigt som du har kännedom om offentlighetsprincipen. KVALIFIKATIONER Arbetet som administratör är en servicefunktion till samtliga medarbetare på arbetsplatsen, vilket ställer höga krav på att du är serviceinriktad. För oss innebär detta att du är tillmötesgående i ditt bemötande samt har intresse, vilja och förmåga att hjälpa andra och få verksamheten att fungera smidigt. Du är lugn och trygg i dig själv och kan hantera stressade situationer på ett bra sätt. Vidare har du förmågan att kunna planera, organisera och prioritera arbetet på ett effektivt sätt så att viktiga arbetsuppgifter upprätthålls. Du är också flexibel och har därmed lätt för att anpassa dig till ändrade omständigheter och se lösningar i uppkomna situationer. Din samarbetsförmåga är mycket god och du har därför lätt för att bygga relationer. Du kan ta ansvar för din uppgift där du självständigt driver dina processer vidare. Vi förutsätter att du har god IT-kompetens och har en väl utvecklad administrativ förmåga. För oss är det viktigt att du delar Kriminalvårdens grundläggande värderingar om en human människosyn, respekt för individen samt tron på människans vilja och förmåga att utvecklas. Du är även medveten om och har förståelse för hur bakgrund, kultur och grupptillhörighet påverkar dig själv och andra. Vidare förväntas du med ditt förhållningssätt bidra till att alla blir likvärdigt bemötta. Vi lägger stor vikt vid personlig lämplighet. Vi söker dig som har: • Fullständig gymnasieutbildning i form av slutbetyg eller gymnasieexamen • Aktuell erfarenhet av administrativt arbete inom offentlig förvaltning • Goda datakunskaper • Goda kunskaper i svenska språket i såväl tal som skrift Det är meriterande om du har: • Aktuell erfarenhet av ekonomiadministration • Erfarenhet av handläggning enligt förvaltningslagen • Aktuell erfarenhet av administrativt arbete inom Kriminalvården ÖVRIGT Vi ställer höga krav på våra medarbetares säkerhets- och sekretessmedvetande. För att arbeta hos oss behöver du genomgå en säkerhetsprövning i enlighet med säkerhetsskyddslagen. För denna befattning kommer en säkerhetsprövningsintervju att genomföras innan beslut om anställning fattas. Vid säkerhetsprövningen utreds du som person, din bakgrund och dina relationer ur ett säkerhetsperspektiv. I samband med din anställningsintervju får du mer information om säkerhetsprövning. Kriminalvården strävar efter en jämn könsfördelning och ökad mångfald. För att skicka in din ansökan, klicka på ansökningslänken i annonsen. Frågor om hur du ansöker och lägger in ditt CV ställer du direkt till Visma Recruit 0771- 693 693. Frågor om specifika jobb besvaras av den kontaktperson som anges i annonsen. Vi undanber oss vänligen men bestämt direktkontakt med bemannings- och rekryteringsföretag samt försäljare av rekryteringsannonser. Kriminalvården har upphandlade avtal.

22 april 2024
Sista ansökan:
13 maj 2024