Lediga jobb hos Sävsjö kommun
Sävsjö kommun är en liten kommun där det finns stora möjligheter att växa. I den lilla kommunen är det nära mellan människor – mellan dig och dina kollegor och mellan medarbetare och chefer. Tillsammans arbetar vi för att ge våra invånare bästa möjliga service och i våra team får du chans att ta plats, utvecklas och bidra. Sommarjobb är ett naturligt steg för att ta nya kliv i ditt yrkesliv, oavsett vart du står idag. Hos oss finns det dessutom möjlighet till att arbeta inom olika verksamheter. ARBETSUPPGIFTER Hos oss får du en grundlig introduktion till arbetet, så att du får de bästa förutsättningarna att göra ett bra jobb. Förutom att få gå bredvid en rutinerad personal i vården, får du dessutom lära dig förflyttningsteknik och läkemedelshantering. Som sommarvikarie i Sävsjö kommun kommer du att ha ett viktigt uppdrag där du stöttar brukare i deras dagliga liv, vilket kan innebär olika serviceinsatser, hjälp med personliga behov, socialt stöd och andra sysslor som underlättar vardagen. För att trivas i rollen behöver du vara flexibel och ha lätt för att anpassa dig till olika situationer då behoven kan se olika ut från dag till dag eller mellan verksamheter. Du kommer att arbeta i team eller självständigt beroende på arbetsplatsens upplägg, men alltid med stöd av kollegor. KVALIFIKATIONER Vi söker dig som vill göra en betydande insats för andra människor i kommunen. Du vågar ta initiativ och är driven. Du är trygg i dig själv och vill lära dig nya färdigheter. Du har ett gott bemötande, både mot kollegor och brukare, vilket är grundläggande för alla vård- och omsorgsarbeten. Har du utbildning inom vård och omsorg ser vi det som meriterande, likaså om du har praktisk erfarenhet inom området. Vidare behöver du kunna behärska det svenska språket i tal och skrift. Dels för att kunna kommunicera med brukare och kollegor, och för att kunna dokumentera i vårt journalsystem. Körkort är ett krav för arbetet. Stor vikt kommer att läggas vid personlig lämplighet. ÖVRIGT Inför rekryteringsarbetet har vi tagit ställning till rekryteringskanaler och marknadsföring. Vi undanbeder oss bestämt kontakt med mediesäljare, rekryteringssajter och liknande. Vi tillämpar löpande urval och intervjuer så välkommen in med din ansökan redan idag!
Sävsjö kommun är en liten kommun där det finns stora möjligheter att växa. I den lilla kommunen är det nära mellan människor – mellan dig och dina kollegor och mellan medarbetare och chefer. Tillsammans arbetar vi för att ge våra invånare bästa möjliga service och i våra team får du chans att ta plats, utvecklas och bidra. ARBETSUPPGIFTER I rollen som enhetschef har du ett helhetsansvar för verksamhet, ekonomi, personal och arbetsmiljö. Som enhetschef ansvarar du för myndighetsutövning vuxna, i vilket ingår våld i nära relation, ekonomiskt bistånd, handläggning vuxna enligt SOL, LSS och LVM. I tjänsten ingår även myndighetsutövning LSS barn. Du ansvarar för att effektivisera arbetsprocesser och att tillvarata medarbetarnas resurser, samt utvecklar samarbetet och samverkan såväl internt som externt. Du förväntas ta ansvar för omställningen till nya socialtjänstlagen tillsammans övriga enhetschefer inom socialförvaltningen och i övrigt bidra till att verksamheten utvecklas utifrån medborgarnas behov. I tjänsten ingår även att bibehålla och utveckla samverkan med alla kommunens verksamheter i enlighet med den nya socialtjänstlagen. En del av arbetet består även av omvärldsbevakning, för att utveckla verksamheten. Du har möjlighet att medverka i olika chefsnätverk, både på Höglandet men även inom länet. Du ingår i en ledningsgrupp där du tillsammans med övriga enhetschefer arbetar för att tillgodose medborgarnas behov. Kvalitetssäkring av verksamheten är en viktig del av tjänsten. Detta kan ske genom utredning av avvikelser med SAS och MAS men också genom regelbundna uppföljningar. Som stöd i din roll finns HR-konsult, ekonom, administratör och andra stabsfunktioner, samt företagshälsovård. KVALIFIKATIONER Socionomutbildning eller annan högskoleutbildning som bedöms likvärdig av arbetsgivaren. Erfarenhet av liknande chefsuppdrag ses som meriterande för tjänsten. Som person är du organiserad, ansvarstagande, metodisk och noggrann i ditt sätt att tänka och arbeta. Du har lätt för att planera och har en bra ordning på saker och ting, du trivs helt enkelt med att ha en plan och genomföra dem samt hålla deadlines. Som ledare arbetar du med ett tillitsbaserat och transparent förhållningssätt. Du får dina medarbetare att känna sig trygga och utvecklas i sin yrkesroll. Att kunna samarbeta med andra är en förutsättning för tjänsten för att lyckas i sitt uppdrag. Som person är du en stabil, mogen och lugn person som behåller ditt lugn även i stressiga och röriga situationer. Du har fortsatt gott humör även om du behöver hantera motgångar och kritik. Du är trygg i både vana och ovana händelser du blir involverad i. Du har ett mod som ibland behövs för att kunna säga ifrån, och förmågan att skilja på sak och person. Du kan och vill gärna anpassa dig till nya arbetssätt och är bekväm med att hitta innovativa lösningar. Du är öppen för att ta emot nya idéer och förslag från medarbetarna. Stor vikt kommer att läggas vid personlig lämplighet. B-körkort är ett krav för tjänsten, likaså goda kunskaper i office-paketet. Vi kommer även att begära ett utdrag i från belastningsregistret innan anställning kan ingås. ÖVRIGT Inför rekryteringsarbetet har vi tagit ställning till rekryteringskanaler och marknadsföring. Vi undanbeder oss bestämt kontakt med mediesäljare, rekryteringssajter och liknande. Urval kan komma att ske löpande. Välkommen in med din ansökan redan idag!
Sävsjö kommun är en liten kommun där det finns stora möjligheter att växa. I den lilla kommunen är det nära mellan människor – mellan dig och dina kollegor och mellan medarbetare och chefer. Tillsammans arbetar vi för att ge våra invånare bästa möjliga service och i våra team får du chans att ta plats, utvecklas och bidra. ARBETSUPPGIFTER Tjänstens huvudsakliga arbetsuppgifter är att rekrytera, utreda och handleda familjehem, kontaktfamiljer och kontaktpersoner. Du kommer att arbeta tillsammans med familjehemmet, barnets socialsekreterare och andra aktörer för att skapa en bra uppväxtmiljö för barnet. Vi arbetar i verksamhetssystemet Combine och är i en period av att utveckla digitala verktyg för att ge mer utrymme till det sociala arbetet. KVALIFIKATIONER Vi söker dig som har socionomexamen och gärna erfarenhet av socialt arbete och myndighetsutövning. Samarbete med andra är en avgörande del i uppdraget. Du motiverar och stöttar dina kollegor och bidrar till en god arbetsmiljö med mycket glädje. därför är det viktigt att du har bra förmåga till konstruktiv samverkan, är flexibel, prestigelös och kan skapa förtroendefulla relationer. Om du har handledarutbildning eller utbildning i metoden En Varaktig Relation är det särskilt meriterande, likaså erfarenhet av arbete med familjehemsplacerade barn. Som person är du organiserad, ansvarstagande, metodisk och noggrann i ditt sätt att tänka och arbeta. Du har lätt för att planera och har en bra ordning på saker och ting, du trivs helt enkelt med att ha en plan och genomföra dem samt hålla deadlines. Du är trygg i både vana och ovana händelser du blir involverad i. Du har ett mod som ibland behövs för att kunna säga ifrån, och förmågan att skilja på sak och person. Du deltar aktivt i verksamhetsutveckling och är inte främmande för att pröva nya metoder och arbetssätt. Du bidrar med din kompetens och dina erfarenheter samt idéer. B-körkort är ett krav och det förekommer resor i arbetet. Vi kommer att be dig om utdrag ur belastningsregistret. Stor vikt kommer att läggas vid personlig lämplighet. ÖVRIGT Inför rekryteringsarbetet har vi tagit ställning till rekryteringskanaler och marknadsföring. Vi undanbeder oss bestämt kontakt med mediesäljare, rekryteringssajter och liknande. Urval kan komma att ske löpande, välkommen in med din ansökan redan idag Välkommen med din ansökan!
Sävsjö kommun är en liten kommun där det finns stora möjligheter att växa. I den lilla kommunen är det nära mellan människor – mellan dig och dina kollegor och mellan medarbetare och chefer. Tillsammans arbetar vi för att ge våra invånare bästa möjliga service och i våra team får du chans att ta plats, utvecklas och bidra. ARBETSUPPGIFTER Inför LÅ 25/26 har Vrigstad skola ett organiserat två- eller trelärarskap i klasserna F-3. Som lärare på lågstadiet i Vrigstad tar du ett gemensamt ansvar för dina arbetsuppgifter tillsammans med arbetslaget. Tjänsten omfattar ett gemensamt klasslärarskap i blivande klass 3. På Vrigstad skola arbetar vi varierat med både analoga och digitala hjälpmedel som stöd för elevers lärande. Vi arbetar övergripande på skolan med trygghet och tillgänglighet samt för att utveckla undervisningens kvalitet. Tillsammans med elevhälsan och skolan trygghetsteam jobbar vi främjande och förebyggande för att våra elever ska vara trygga och må bra. KVALIFIKATIONER Du som söker har lärarlegitimation för lågstadiet alternativt pågående utbildning till lärare. Du kan visa på god samarbetsförmåga med såväl interna som externa personer runt om gruppen. Du intar ett professionellt bemötande i alla situationer och har erfarenheter som visar att du kan vara flexibel inför olika elevers personligheter och förmågor. Vi lägger vi stor vikt vid den sökandens personliga egenskaper. Goda svenskkunskaper krävs. Erfarenhet av arbete med barn och i skolans värld är meriterande. ÖVRIGT Vi använder oss av löpande rekrytering. Rekryteringsprocessen kan dra ut på tiden pga semesterperiod.
Sävsjö kommun är en liten kommun där det finns stora möjligheter att växa. I den lilla kommunen är det nära mellan människor – mellan dig och dina kollegor och mellan medarbetare och chefer. Tillsammans arbetar vi för att ge våra invånare bästa möjliga service och i våra team får du chans att ta plats, utvecklas och bidra. Arbetsplatsen är hos en 40- årig man boende i centrala Sävsjö. ARBETSUPPGIFTER Att arbeta inom Funktionshinderomsorgen i Sävsjö kommun innebär att du, utifrån Lagen om Stöd och Service till vissa funktionshindrade (LSS), skapar förutsättningar för att brukaren ska kunna leva ett så självständigt och fritt liv som möjligt. Som personlig assistent kommer du att: Stödja och vägleda: Du hjälper den enskilde i det dagliga livet för att bibehålla och utveckla deras förmågor. Motivera och stärka: Du arbetar för att stärka individens tilltro till sig själv och främja deras självständighet. Skapa struktur och trygghet: Genom att vara noggrann och engagerad bidrar du till en stabil och säker vardag för brukaren. I din roll är det viktigt att du är lyhörd, empatisk och positiv, och att du besitter personlig mognad. Du bör vara van vid att planera och dokumentera de insatser du utför. Din förmåga att skapa trygghet och struktur är avgörande. Du kommer också att samarbeta med brukarens anhöriga, arbetskamrater, vänner och andra personer i brukarens nätverk. Att kunna samspela effektivt med dessa grupper är en viktig del av ditt arbete, eftersom det bidrar till en helhetslösning som gynnar brukarens välbefinnande och livskvalitet. KVALIFIKATIONER Gymnasieutbildning Vård- och omsorgsprogrammet Gymnasiets Vård- och omsorgsprogrammet eller annan som arbetsgivaren finner likvärdig t ex utbildning till Personlig assistent, som anordnas på bl a folkhögskolor, komvux eller av privata utbildningsanordnare. Erfarenhet Erfarenhet inom arbetet som personlig assistent Du är trygg i både vana och ovana händelser du blir involverad i. Du har ett mod som ibland behövs för att kunna säga ifrån, och förmågan att skilja på sak och person. Du trivs med att skapa nya relationer och förstår värdet av att bibehålla kontakterna. Du tar oftast initiativ i olika sociala sammanhang. Som person hittar du snabbt lösningar på uppkomna problem. Du ser möjligheter och har en uthållighet som är tydlig och igenkänd. ÖVRIGT Inför rekryteringsarbetet har vi tagit ställning till rekryteringskanaler och marknadsföring. Vi undanbeder oss bestämt kontakt med mediesäljare, rekryteringssajter och liknande. Välkommen med din ansökan!
Sävsjö kommun är en liten kommun där det finns stora möjligheter att växa. I den lilla kommunen är det nära mellan människor – mellan dig och dina kollegor och mellan medarbetare och chefer. Tillsammans arbetar vi för att ge våra invånare bästa möjliga service och i våra team får du chans att ta plats, utvecklas och bidra. Vi har en spännande tid framför oss med den nya socialtjänstlagen som ska träda ikraft den 1 juli 2025 och det utvecklings- och förändringsarbete som ligger framför oss i öppenvården! Som en del i detta söker vi nu ytterligare en ungdomsbehandlare till vår öppenvårdsverksamhet för barn, unga och deras föräldrar. Öppenvården består idag av familjebehandlare, fältpedagoger, behandlare inom skadligt bruk och beroende, boendestöd, skolsocialt team och kurator på familjecentralen. Vårt uppdrag är att genom förebyggande, stödjande och förändrande insatser förhindra och minska sociala problem och psykisk ohälsa hos barn och ungdomar. Vi har särskilt fokus på att, tillsammans med familjen och andra i familjens nätverk, medverka till att barn och ungdomar kan bo kvar i sin hemmiljö, ha en fungerande skolgång och fritid. Under hösten ska vi påbörja implementering av Signs of safety för att vässa oss ytterligare i nätverksarbete och hemmaplanslösningar. ARBETSUPPGIFTER Som ungdomsbehandlare ger du stöd till ungdomar, från 13-20 år, som har någon form av beteendeproblematik eller dåligt mående; till exempel skolfrånvaro, kriminalitet, missbruk, NPF eller konsekvenser av psykisk ohälsa. Stödet till föräldrar och ibland till det nätverk som finns kring ungdomen ser vi som en förutsättning för att insatsen ska ha verkan och vara effektivt. Arbetet bedrivs hemma hos familjerna, i öppenvårdens lokaler eller vad som passar ungdomen. Vi arbetar till stor del på uppdrag av, och i nära samverkan med, socialsekreterare som beviljar insatsen. Vi har nära samverkan med verksamheter, både inom socialtjänsten och externt, såsom grund- och gymnasieskolan, fritid, polis m.fl. KVALIFIKATIONER Vi söker dig som är socionom, eller har annan högskoleutbildning som arbetsgivaren bedömer som likvärdig. Du har erfarenhet av psykosocialt arbete med unga och deras föräldrar och gärna erfarenhet av att jobbat inom eller på uppdrag av socialtjänsten. Att vara utbildad i Repulse, HAP/CPU eller någon av våra övriga metoder är meriterande. Du har en god förståelse för det systemiska perspektivet i behandlingsarbetet. Du har god förmåga och vilja att se möjligheter och lösningar. Du har ett gott samarbete med såväl familjer som samarbetspartners men klarar även av att arbeta självständigt och strukturerat. Vi använder oss av Pulsen Combine för dokumentation och utvärdering. För att framgångsrikt axla rollen vill vi att du har: - Socionomutbildning eller likvärdig högskoleexamen - Erfarenhet av att arbeta med MI, ÅP, eller specialistkompetens inom ungdomsarbete - Erfarenhet att arbeta med målgruppen unga inom ramen för riskbruk och kriminalitet - Erfarenhet av föräldrastödsarbete och föreläsningar,. Dina personliga kompetenser - Hög samarbetsförmåga - Serviceinriktad - Relationsskapande - Problemlösningsförmåga B-körkort är ett krav. Vi lägger stor vikt vid personlig lämplighet. ÖVRIGT Inför rekryteringsarbetet har vi tagit ställning till rekryteringskanaler och marknadsföring. Vi undanbeder oss bestämt kontakt med mediesäljare, rekryteringssajter och liknande. Välkommen med din ansökan!
Sävsjö kommun är en liten kommun där det finns stora möjligheter att växa. I den lilla kommunen är det nära mellan människor – mellan dig och dina kollegor och mellan medarbetare och chefer. Tillsammans arbetar vi för att ge våra invånare bästa möjliga service och i våra team får du chans att ta plats, utvecklas och bidra. Vi har en spännande tid framför oss med den nya socialtjänstlagen som ska träda ikraft den 1 juli 2025 och det utvecklings- och förändringsarbete som ligger framför oss i öppenvården! Som en del i detta söker vi nu en samordnare till vår öppenvårdsverksamhet. Öppenvården består idag av familjebehandlare, fältpedagoger, behandlare inom skadligt bruk och beroende, boendestöd, skolsocialt team och kurator på familjecentralen. Vårt uppdrag är att genom förebyggande, stödjande och förändrande insatser förhindra och minska sociala problem och psykisk ohälsa hos barn och ungdomar. Vi har särskilt fokus på att, tillsammans med familjen och andra i familjens nätverk, medverka till att barn och ungdomar kan bo kvar i sin hemmiljö, ha en fungerande skolgång och fritid. Under hösten ska vi påbörja implementering av Signs of safety för att vässa oss ytterligare i nätverksarbete och hemmaplanslösningar. ARBETSUPPGIFTER Som samordnare kommer du att ansvara för att leda och fördela det dagliga arbetet samt ge stöd och vägledning såväl enskilt som i grupp. Ditt uppdrag är att vara ett nära och tillgängligt beslutsstöd. Du stödjer i att analysera, processa, planera och verkställa behandlarnas ärenden för att komma fram till rättssäkra bedömningar och beslut om insatsens verkställande samt säkerställa att vi följer beslut och att dokumentation bedrivs enligt gällande lagstiftning och delegationsordning med den enskildes bästa i fokus. Vid behov medverkar du som stöd för medarbetarna i svåra samtal/ möten. Du ansvarar även för att metodhandleda och metodutveckla inom verksamhetsområdet. Du kommer också vara den som introducerar nyanställda i det operativa arbetet, tillsammans med övriga medarbetare. Du kommer implementera arbetssätt utifrån nya Socialtjänstlagen då det medför nya arbetssätt för organisationen. Du kommer stötta upp med egna behandlingsuppdrag vid höga toppar hos övriga behandlare. Som samordnare har du ett nära samarbete med enhetschef och deltar i kvalitets- och utvecklingsarbetet. I din roll kommer du att vara ansvarig för att implementera och genomföra utvecklingsarbete i arbetsgrupperna inom öppenvården tillsammans med enhetschef. KVALIFIKATIONER Vi söker dig som är socionom, eller har annan relevant utbildning som arbetsgivaren bedömer som likvärdig. Du har erfarenhet av arbete inom behandling, barn och unga, vuxna och boendestöd, och gärna erfarenhet av arbete inom eller på uppdrag av socialtjänsten. Du är tydlig i din kommunikation och har förmåga att bedöma vilka arbetsuppgifter som ska prioriteras. Det förutsätter att du har en god förmåga att strukturera ditt egna och andras arbete. Du har förmåga att driva processer framåt och har ett coachande förhållningssätt. Vi värdesätter en hög förmåga att samarbeta och skapa goda relationer. Då arbetet innefattar en stor del kommunikation och dokumentation är det ett krav att du kan uttrycka dig väl i tal och skrift samt att du har god förmåga att dokumentera och skriva olika former av underlag. Du bör ha en vana att tala och kunna föra fram budskap till grupper av olika storlek. Vi värdesätter en positiv inställning och ett aktivt medarbetarskap. Som person är du trygg, stabil och stresstålig och visar på en empatisk förmåga även vid de komplexa situationerna. B-körkort ett krav för tjänsten. Stor vikt kommer att läggas vid personliga egenskaper. ÖVRIGT Inför rekryteringsarbetet har vi tagit ställning till rekryteringskanaler och marknadsföring. Vi undanbeder oss bestämt kontakt med mediesäljare, rekryteringssajter och liknande. Välkommen med din ansökan!
Sävsjö kommun är en liten kommun där det finns stora möjligheter att växa. I den lilla kommunen är det nära mellan människor – mellan dig och dina kollegor och mellan medarbetare och chefer. Tillsammans arbetar vi för att ge våra invånare bästa möjliga service och i våra team får du chans att ta plats, utvecklas och bidra. Daglig verksamhet är organiserad i SIA (Sysselsättning, Intergration, Arbetsmarknad). SIA är organiserad i IFO (Individ och Familjeomsorgen) som ryms i Socialförvaltningen ARBETSUPPGIFTER Deltagarna på daglig verksamhet har olika förutsättningar och står inför olika möjligheter, utmaningar och svårigheter . Som arbetshandledare är det din uppgift att stödja deltagarna i deras dagliga arbete genom ett pedagogiskt arbetssätt och ett lågaffektivt bemötande. Vi arbetar med IBIC (individens behov i centrum). I tjänsten ingår att vara kontaktman, göra genomförandeplan och dokumentera enligt IBIC i vårt dokumentationssystem Pulsen Combine. Målsättningen är att erbjuda en meningsfull sysselsättning som, utifrån individens förutsättning och önskemål lyfter självkänslan och leder till självständighet. Vi arbetar med basgrupper i verksamheten , för närvarande har vi sex olika basgrupper. En stor del av arbetet innebär att hitta lämpliga arbetsuppgifter till deltagarna och och motivera till att komma vidare i sin utveckling. Daglig verksamhet är i ständig förändring så du behöver vara flexibel, ha en kreativ syn på din roll och vara beredd på att uppdrag och aktiviteter förändras utifrån deltagarens behov. Det dagliga arbetet kan bestå av olika aktiviteter såsom musik, träning, uteaktiviteter, sinnesrum, hantverk, omvårdnad, social färdighetsträning, legoarbete, handledning på företagsförlagd verksamhet och anskaffning av praktikplatser tillsammans med en eller flera arbetshandledare. På daglig verksamhet jobbar vi med fokus på hälsa. Det innebär att vi har arbetsuppgifter/sysselsättning som inkluderar mat rörelse i olika former. Den här tjänsten innebär att du kommer att vara på en arbetsplatsförlagd praktikplats, företaget finns i Stockaryd. Här kommer du att vara ansvarig för deltagarna, men även ha den dagliga kontakten med företaget. Från företaget får du arbetsordrar som deltagarna ska utföra. Du är ansvarig för att kontrollera att arbetet är korrekt utfört innan utförd order återgår till företaget. KVALIFIKATIONER Du ska ha avslutad gymnasieutbildning med pedagogiskt innehåll och tidigare erfarenhet av arbete inom daglig verksamhet LSS. Du ska ha arbetat med handledning av människor med funktionshinder. I alla situationer stöttar vi deltagare till att nå sina uppsatta mål och på det sättet får varje individ en vardag som fylls med sysselsättning/arbete. Din roll är att kunna handleda på ett professionellt sätt till att deltagaren kan utföra det som är på schemat. Du måste vara flexibel i din handledning och kunna ställa frågan om din handledning var den bästa, eller om du måste ändra ditt förhållningssätt till deltagaren. Du ska ha kunskap och erfarenhet av att IBIC (individens behov i centrum) och dokumentation. Det gäller genomförandeplaner samt den sociala dokumentationen som ska göras. Vi ser att du har erfarenhet av att vara kontaktman. Det innebär att du har ett extra ansvar för en brukare. Det ingår att dokumentera genomförandeplaner. Du har kontakt med LSS handläggare och de personer som står deltagaren nära exempelvis god man eller anhörig Som person är du flexibel. Du anpassar dig efter förändringar och varierande arbetsuppgifter, ändrar arbetssätt och metod utan att förlora fokus på målet. Vi ser att du har bra samarbetsförmåga. Du kan anpassa dig till nya arbetssätt, tycker om att ta nya kontakter och samarbetar med alla. Vi har krav på gott bemötande, förändringsvillighet, reflekterande förhållningssätt och arbete efter överenskomna mål. Vi fäster stor vikt vid att du kan anpassa arbetsuppgifter och aktiviteter utifrån brukarens egna förmåga. Du lyssnar, reflekterar och löser utmaningar på ett konstruktivt sätt vilket leder till att du skapar förtroende och ett gott samarbete. I gruppen skapar du engagemang och delaktighet genom att inspirera till arbetsglädje och visa på goda exempel. Du har förmåga att arbeta självständigt, har stor ansvarskänsla, tar egna initiativ samt har ett engagemang och öppenhet för utveckling på arbetsplatsen. Du är positiv och engagerad i dina arbetsuppgifter och kan uttrycka dig i tal och skrift. Du ska vara intresserad av att skapa struktur både administrativt och i det pedagogiska arbetet. Som person ska ha tydligt kroppsspråk. Du måste även ha ett eget driv i ditt arbete. Tjänsten innebär arbete på träindustri vilket gör att du måste ha erfarenhet av industriarbete och förståelse för hur en orderprocess på en industri fungerar Stor vikt kommer att läggas på personligt lämplighet B-körkort är ett krav. ÖVRIGT Inför rekryteringsarbetet har vi tagit ställning till rekryteringskanaler och marknadsföring. Vi undanbeder oss bestämt kontakt med mediesäljare, rekryteringssajter och liknande. Välkommen med din ansökan!
Sävsjö kommun är en liten kommun där det finns stora möjligheter att växa. I den lilla kommunen är det nära mellan människor – mellan dig och dina kollegor och mellan medarbetare och chefer. Tillsammans arbetar vi för att ge våra invånare bästa möjliga service och i våra team får du chans att ta plats, utvecklas och bidra. ARBETSUPPGIFTER Kommunala rehabteamet söker flera rehabiliteringsassistenter som vill vara med att utveckla och implementera en dagverksamhet med tydlig aktiverande och rehabiliterande förhållningssätt i syfte att stärka individens funktionsförmåga, självständighet och livskvalitet. I uppdraget ingår också att bistå vid hemgångar, hembesök, träningar i ordinärt boende i förebyggande syfte att möjliggöra rehabilitering i hemmet. Detta är nyinrättade tjänster så uppdragen kan komma att utformas utifrån aktuella behov. I teamet arbetar du tillsammans med arbetsterapeuter, fysioterapeuter, undersköterskor och sjuksköterskor. I ditt arbete samarbetar du även med personalgrupper, enhetschefer, anhöriga, biståndshandläggare och primärvård. Aktuella målgrupper är medborgare med behov inom kommunens samtliga verksamhetsområden ex äldreomsorg, LSS, socialpsykiatrin, men även uppsökande verksamhet. Skiftande arbetstider kan förekomma utifrån enskildas behov med den nya socialtjänstlagen som grund. KVALIFIKATIONER Undersköterska Erfarenhet av rehabiliterande och aktiverande förhållningssätt Handleda och utbilda för omvårdnadspersonal i det dagliga arbetet. Gruppträningar Balansgrupper, sittgymnastik, aktivitetsträningar etc ÖVRIGT Inför rekryteringsarbetet har vi tagit ställning till rekryteringskanaler och marknadsföring. Vi undanbeder oss bestämt kontakt med mediesäljare, rekryteringssajter och liknande. Urval kommer att ske löpande. Stor vikt läggs vid personlig lämplighet. Välkommen med din ansökan!
Sävsjö kommun är en liten kommun där det finns stora möjligheter att växa. I den lilla kommunen är det nära mellan människor – mellan dig och dina kollegor och mellan medarbetare och chefer. Tillsammans arbetar vi för att ge våra invånare bästa möjliga service och i våra team får du chans att ta plats, utvecklas och bidra. ARBETSUPPGIFTER Vi söker dig som vill vara med och ge våra brukare ett bra och meningsfullt liv. Du är väl medveten om att du har en avgörande betydelse för våra brukares upplevelse och livskvalitet och meningsfullhet och du sätter alltid brukarens bästa främst. Du motiverar, stöttar och hjälper brukarna praktiskt med dagliga rutiner. Du ska stötta brukarna socialt i och utanför sitt boende samt arbeta främjande för brukarnas sociala utveckling. Du kommer samarbeta inom arbetslaget och med andra personer och aktörer inom och utanför verksamheten. KVALIFIKATIONER Kvalifikationer Du har utbildning inom Vård och omsorgsprogrammet eller annan utbildning som arbetsgivaren bedömer likvärdig. Tjänsten kräver att du har erfarenhet av arbete med personer med någon form av funktionsnedsättning, meriterande är tidigare arbete inom Funktionshinderomsorgen. Körkort är ett krav. I din roll som stödassistent behöver du vara trygg i dig själv och vara professionell i din relation till brukaren. Det är viktigt att du behåller lugnet och är kontrollerad även i situationer som kan upplevas som stressiga. För att skapa en förutsägbar tillvaro för brukaren kräver arbetet att du är strukturerad och har planerat ditt arbete i förväg och följer de gällande arbetsbeskrivningarna. Du behöver vara lugn, uppmärksam och tillmötesgående i ditt bemötande till brukaren och göra ditt yttersta för att ge det lilla extra. Då du arbetar tillsamman med flera andra stödassistenter och även Hälso- och sjukvårdspersonal är det viktigt att du samarbetar bra med andra, lyssnar på andras perspektiv och också ger konstruktiv feedback till dina kollegor. Du ska kunna arbeta strukturerat och efter gällande rutiner och lagstiftning. Du har förmåga att både arbeta självständigt och i grupp. Du har datorvana då det ingår dokumentation och administration i datamiljö. I tjänsten krävs det goda kunskaper i det svenska språket både i tal och skrift. Vi lägger stor vikt vid personlig lämplighet. Som person är du organiserad, ansvarstagande, metodisk och noggrann i ditt sätt att tänka och arbeta. Du har lätt för att planera och har en bra ordning på saker och ting, du trivs helt enkelt med att ha en plan och genomföra dem samt hålla deadlines. ÖVRIGT Inför rekryteringsarbetet har vi tagit ställning till rekryteringskanaler och marknadsföring. Vi undanbeder oss bestämt kontakt med mediesäljare, rekryteringssajter och liknande. Välkommen med din ansökan!
Välj ett jobb för att visa detaljer
Visar 1 till 10 av 14 jobb