Kungälvs kommun jobb

Lediga jobb hos Kungälvs kommun

Trygghetssamordnare med inriktning Sektor Bildning och Lärande
Kungälvs kommun
Säkerhetsinspektörer m.fl.

Beskrivning Vill du vara med och skapa trygga och säkra skolmiljöer i Kungälvs kommun? Vi söker nu en engagerad Trygghetssamordnare till vår säkerhetsenhet – en nyckelroll i vårt gemensamma arbete för att stärka tryggheten och förebygga brott i skolverksamheten. Här får du kombinera strategiskt tänkande med praktisk handling i nära samverkan med både kollegor och externa aktörer. Om oss på säkerhetsenheten Säkerhetsenheten i Kungälvs kommun består av ett sammansvetsat team med bred kompetens: brottsförebyggande samordnare, beredskapssamordnare, säkerhetssamordnare, informationssäkerhetssamordnare, jurister och säkerhetschef. Vi arbetar tillsammans för att främja trygghet och säkerhet i hela kommunen. Arbetsuppgifter Som Trygghetssamordnare är du en drivande kraft i arbetet för att stärka tryggheten i kommunens skolor. Du kommer tillhöra säkerhetsenheten men arbeta i nära samverkan med verksamhetschefer, rektorer och övrig personal inom sektorn Bildning och Lärande. Du kommer bland annat att: - Leda och stödja rektorerna i arbetet med beredskapsplaner kopplat till hot och våld. - Samordna och leda trygghetsskapande projekt och initiativ inom skolan. - Genomföra utbildningar och övningar inom områden som till exempel hot och våld, skolattacker och inrymningar. - Stötta skolor med behovs- och konsekvensanalyser kopplat till ev. kamerabevakning. - Vara ett stöd för rektorer i deras trygghetsskapande arbete. - Samordna arbetet kring akuta händelser inom skolorna. - Samverka med övrig kommunal brottsförebyggande verksamhet och insatser. Samverka med grundskolor, gymnasier, förskolor samt andra kommunala verksamheter och externa aktörer, som polisen. Du kommer att kombinera stödjande roller med ledande ansvar för aktiviteter och projekt som gör verklig skillnad. Arbete utanför kontorstid kan förekomma. Vi arbetar nära varandra inom enheten, och vi har god förståelse för varandras uppgifter och enhetens samlade ansvar och uppdrag. Du och dina kollegor kan komma att behöva stötta varandra inom varandras ansvarsområden. Kvalifikationer Vi söker dig som har en relevant eftergymnasial utbildning, exempelvis inom säkerhet och beredskap, brottsförebyggande arbete eller motsvarande erfarenheter. Du har erfarenhet av arbete med säkerhet och/eller beredskap, helst inom offentlig sektor. Det är meriterande om du har erfarenhet av arbete kopplat till skolverksamhet. Vi förutsätter att du har mycket goda kunskaper i svenska och engelska, både skriftligt och muntligt samt att du också besitter god digital kompetens och vana vid Office-program. Körkort (lägst klass B) är ett krav. Varmt välkommen med din ansökan! Övrigt - Ansökan tas endast emot digitalt via kungalv.varbi.com - Betyg/intyg lämnas på begäran eller vid en eventuell intervju. - Tillsättning sker under förutsättning att tjänsten ej behöver tas i anspråk av befintlig personal på grund av övertalighet eller annan orsak. - Urvalsprocessen sker löpande under ansökningstiden. - Vi använder oss av digitala verktyg och i arbetet kan du komma att behöva använda dig av e-legitimation. - Innan eventuell anställning kräver vi att giltigt identitetskort där medborgarskap framgår samt giltigt arbetstillstånd uppvisas. - Provanställning kan komma tillämpas enligt kollektivavtal. - Inom de verksamheter där arbete med barn förekommer kräver arbetsgivaren in utdrag ur belastningsregistret innan tillsättning av tjänsten. - Har du skyddade personuppgifter ska du INTE söka via systemet utan kontakta rekryteringsansvarig för hantering av din ansökan. - Vi undanber oss vänligt men bestämt all direktkontakt med bemannings- och rekryteringsföretag samt försäljare av ytterligare jobbannonser. - Kungälvs kommun har upphandlade avtal.

Igår
Sista ansökan:
15 maj 2025
Kock inriktning Bakery på Mimers
Kungälvs kommun
Kockar och kallskänkor

Beskrivning Är du den kock som brinner för ditt yrke och vill göra skillnad för våra matgäster in i framtiden? Vi kan nu erbjuda en ny tjänst som kock med delvis inriktning Bakery på Mimershus. Under hösten 2025 ska vi bygga upp en ny leverans, där en del är att producera bageri, konditori och dessert, till äldreomsorgen. Bakery är en del av det nya konceptet 'måltid som aktivitet' som ska införas för boende inom äldreomsorgen. I dagsläget produceras dagligen ca 1 200 portioner till gymnasiet men utökas etappvis med produktion till äldreomsorgen. Konceptet 'måltid som aktivitet' kommer att levereras till mottagningskök inom äldreomsorgen. Vi söker dig med passion och erfarenhet från Bakery och storhushållskök med stor kunskap för konsistensanpassad- och specialkost. Vi värdesätter även starkt intresse för det gröna köket. Vi ligger långt fram i att använda digitala system för recept, egenkontroll och matsvinn. Vi arbetar med fokus på miljö, hälsa och framtid. I Måltidsservice har vi en trygg och tillitsfull kultur. Vi uppmuntrar samt utmanar och leder med tillit och engagemang. Det ställer krav på verksamheter och medarbetare att möta och utvecklas i takt med förändringen. Det innebär att vara modig och våga tänka nytt och bidra till en positiv utveckling för helheten. Här skapar vi bra förutsättningar för att matgästen ska få en god måltidsupplevelse varje dag. Tjänsten är på 38,25 timmar vilket innebär att helgtjänstgöring kan förekomma. Du kommer ha din grundplacering som kock på Mimers kök, men det kan förekomma att du även kortare eller längre perioder arbetar inom kök på förskola, skola eller äldreomsorg.  Arbetsuppgifter Som kock är dina arbetsuppgifter planering och tillagning av bakverk/desserter, måltider, konsistensanpassad specialkost och anpassad kost. Hantera utleveranser för mottagningskök och möta våra gäster i matsalen. I dina arbetsuppgifter ingår även för- och efterarbete i köket, disk, hantera svinnhantering, Mashie kostdataprogram och genomföra egenkontroll i Matilda. Du ingår i ett positivt team där service och bemötande genomsyrar hela verksamheten.  Kvalifikationer Du har gymnasial utbildning inom restaurang och storhushåll samt utbildning inom egenkontroll och livsmedelshygien. Tjänsten kräver tidigare erfarenhet som kock inom bageri/bakverk samt storhushåll och det är meriterande om du tidigare har arbetat med måltider inom förskola/skola/äldreomsorg. Du har goda kunskaper om tillagning av konsistensanpassad specialkost och olika former av livsmedelsöverkänslighet.  För att lyckas i rollen är du flexibel och har lätt för att samarbeta med andra. Du är lugn, uppmärksam och tillmötesgående i ditt bemötande och har vilja samt förmåga att kommunicera i din arbetsroll. Du planerar, organiserar och prioriterar arbetet på ett effektivt sätt. Du är noggrann och väl medveten om mål och kvalitetsstandard och lägger stor vikt vid att leva upp till dessa. Din kreativitet bidrar ofta med idéer och nya angreppssätt på arbetsrelaterade frågor. Du har goda kunskaper i svenska språket i både tal och skrift. God vana att arbeta med IT-system och tycker om att arbeta som digital medarbetare. Stor vikt kommer att läggas vid personliga egenskaper. Varmt välkommen med din ansökan! Övrigt - Ansökan tas endast emot digitalt via kungalv.varbi.com - Betyg/intyg lämnas på begäran eller vid en eventuell intervju. - Tillsättning sker under förutsättning att tjänsten ej behöver tas i anspråk av befintlig personal på grund av övertalighet eller annan orsak. - Urvalsprocessen sker löpande under ansökningstiden. - Vi använder oss av digitala verktyg och i arbetet kan du komma att behöva använda dig av e-legitimation. - Innan eventuell anställning kräver vi att giltigt identitetskort där medborgarskap framgår samt giltigt arbetstillstånd uppvisas. - Provanställning kan komma tillämpas enligt kollektivavtal. - Inom de verksamheter där arbete med barn förekommer kräver arbetsgivaren in utdrag ur belastningsregistret innan tillsättning av tjänsten. - Har du skyddade personuppgifter ska du INTE söka via systemet utan kontakta rekryteringsansvarig för hantering av din ansökan. - Vi undanber oss vänligt men bestämt all direktkontakt med bemannings- och rekryteringsföretag samt försäljare av ytterligare jobbannonser. - Kungälvs kommun har upphandlade avtal.

Igår
Sista ansökan:
9 maj 2025
Socialadministratör till socialtjänsten i Kungälvs kommun
Kungälvs kommun
Övriga kontorsassistenter och sekreterare

Beskrivning Är du en serviceinriktad administratör som vill ha nya utmaningar? Vi söker nu en administratör som kan stötta och avlasta myndighet i det dagliga arbetet. På myndighet ingår Mottagningsenheten, Vuxenenheten, Biståndsenheten, Barn- unga och familjeenheten, samt Verkställighet- och placeringsenheten (VoP). Du kommer att vara anställd på Vuxenenheten men ansvara för stöd till enhetschefer och medarbetare på Vuxenenheten respektive Biståndsenheten där vi arbetar med myndighetsutövning för olika av socialtjänstens målgrupper. Arbetsuppgifter Som administratör kommer du inom myndighet att ha en central och viktig roll. Du kommer att ha ett omväxlande arbete med fokus på att ge ett kvalificerat administrativt stöd till chefer samt socialsekreterare inom ramen för handläggningsprocessen. Exempel på arbetsuppgifter är: - Följa upp den köpta vården, granska fakturor och ha kontakt med leverantörer vid behov av rättelser. - Lägga in viss statistik. - Stödfunktion till chefer. - Begära och lämna ut handlingar. - Registerförfrågningar - utdrag, dokumentation, kontakt med myndigheter, arkivering och gallring av akter. - Stöd i administration vid nya anställningar och stöd i personalsystemet Personec . Administrationen inom myndighet är under utveckling, så viss förändring kan komma att äga rum. Dina arbetsuppgifter kommer huvudsakligen vara av administrativ karaktär inom enhetens handläggningsprocesser. Du samverkar med flera andra administratörer inom verksamhetsområdet och har som uppgift att hitta bra vägar för arbetsflödet över enhetsgränserna. Du erbjuds individuellt anpassad introduktion samt Kungälv kommuns personalförmåner.  Kvalifikationer Vi söker dig som har relevant högskoleutbildning eller yrkesutbildning för arbetet som administratör. Har du erfarenhet från en administrativ roll och av att arbeta i verksamhet med sekretess och tystnadsplikt är det efterfrågat. Då både kommunikation och dokumentation är viktiga delar av arbetet behöver du ha goda kunskaper i svenska språket, i såväl tal som skrift. Tidigare erfarenhet av socialt arbete och verksamhetssystemet Treserva är meriterande. Du behöver ha goda kunskaper i Microsoft Excel och ha lätt för att ta till dig digitala system. Vi ser att du som söker har intresse, vilja och förmåga att hjälpa andra samt är lösningsfokuserad. Du är prestigelös och serviceinriktad. Vi söker dig som både är administrativt skicklig, socialt säker och bra på att koordinera frågor. Genom lyhördhet och god kommunikation skapar du förtroendefulla relationer med olika parter och handlar samtidigt i enlighet med fattade beslut och riktlinjer inom sektorn. Du har erfarenhet och förmåga av att arbeta i team där ni tar ett gemensamt ansvar för helheten. Du använder din tid effektivt, är strukturerad och mån om att ditt arbete blir korrekt och grundligt utfört. Vi lägger stor vikt vid personliga egenskaper. Urval och intervjuer kan komma att påbörjas innan sista ansökningsdag. Vi ser fram emot din ansökan! Övrigt - Ansökan tas endast emot digitalt via kungalv.varbi.com - Betyg/intyg lämnas på begäran eller vid en eventuell intervju. - Tillsättning sker under förutsättning att tjänsten ej behöver tas i anspråk av befintlig personal på grund av övertalighet eller annan orsak. - Urvalsprocessen sker löpande under ansökningstiden. - Vi använder oss av digitala verktyg och i arbetet kan du komma att behöva använda dig av e-legitimation. - Innan eventuell anställning kräver vi att giltigt identitetskort där medborgarskap framgår samt giltigt arbetstillstånd uppvisas. - Provanställning kan komma tillämpas enligt kollektivavtal. - Inom de verksamheter där arbete med barn förekommer kräver arbetsgivaren in utdrag ur belastningsregistret innan tillsättning av tjänsten. - Har du skyddade personuppgifter ska du INTE söka via systemet utan kontakta rekryteringsansvarig för hantering av din ansökan. - Vi undanber oss vänligt men bestämt all direktkontakt med bemannings- och rekryteringsföretag samt försäljare av ytterligare jobbannonser. - Kungälvs kommun har upphandlade avtal.

Igår
Sista ansökan:
19 maj 2025
1:e socialsekreterare till Vuxenenheten
Kungälvs kommun
Socialsekreterare

Beskrivning Kungälv växer och vi är i en spännande omställning inför den nya socialtjänstlagen. Nu öppnas möjligheten för dig att som 1:e socialsekreterare bli en del i vår utveckling av det myndighetsutövande arbetet med vuxna. Vi erbjuder dig ett meningsfullt, utvecklande och varierande arbete på en trivsam arbetsplats med en engagerad arbetsgrupp. Vuxenenheten består av 10 socialsekreterare (utifrån målgrupperna socialt boende, unga vuxna samt skadligt bruk och beroende), i nuläget en 1:e socialsekreterare samt en enhetschef. På enheten arbetar vi med utredningar och insatser för vuxna, 18 år och uppåt. Vi har nu behov av att utöka arbetsledningen på enheten och söker därför ytterligare en 1:e socialsekreterare för att tillsammans med den nuvarande kunna ge ett tätare stöd till socialsekreterarna och tillsammans med enhetschef leda utvecklingen på enheten. Som 1:e socialsekreterare på Vuxenenheten blir du del av en engagerad grupp med mycket god teamkänsla där vi trivs och månar om varandra. I din roll bidrar du med trygghet och stabilitet i gruppen, ger metodhandledning och stöd i det dagliga arbetet samt driver metodutveckling på enheten i nära samverkan med övrig arbetsledning och enheter. Vi arbetar aktivt för ett helhetstänk inom verksamhetsområdet Individ- och familjeomsorg (IFO) och för god samverkan med andra delar av kommunen, andra myndigheter och aktörer i samhället. Vi har ett öppet kontorslandskap med ett aktivitetsbaserat arbetssätt vilket möjliggör ett nära samarbete både inom och mellan enheterna så som försörjningsstödsenheten, barn- unga och familjeenheten samt funktionsstöd. Du erbjuds extern processhandledning, ges möjlighet till distansarbete och får friskvårdbidrag.  Arbetsuppgifter Som 1:e socialsekreterare på Vuxenenheten kommer du att ha en central roll i att utveckla och leda arbetet med unga vuxna, individer som har skadligt bruk och beroende och hemlöshet. Du kommer att ansvara för metodhandledning och arbetsledning av socialsekreterare inom enheten, samt stödja i de komplexa och utmanande ärenden som rör målgruppen. Du förväntas bidra med din kompetens inom socialtjänstlagen och metodik för att säkerställa att arbetet bedrivs enligt högsta kvalitet och med individens bästa i fokus. I rollen ingår även att samordna och stödja arbetet kring individuella insatser och vara en viktig del av enhetens utveckling.  Kvalifikationer Vi söker dig som har socionomexamen och mångårig erfarenhet från myndighetsutövning inom området missbruk/beroende, socialt boende och därtill gärna unga vuxna. Du har utbildning i ASI. Du kan se möjligheterna i det komplexa sociala arbetet. Du är flexibel, har lätt för att samarbeta och hålla fokus i sammansatta situationer där det krävs planering och väl avvägda beslut. Du är strukturerad och har god förmåga att uttrycka dig i tal och skrift. Du kan se och uttrycka behov, driva samverkan, men också arbeta självständigt. Vi ser det som självklart att du är ansvarstagande, prestigelös, stabil, tydlig och lyhörd samt har integritet och tycker kvalitet är viktigt. Stor vikt kommer att läggas vid personliga egenskaper. Varmt välkommen med din ansökan! Övrigt - Ansökan tas endast emot digitalt via kungalv.varbi.com - Betyg/intyg lämnas på begäran eller vid en eventuell intervju. - Tillsättning sker under förutsättning att tjänsten ej behöver tas i anspråk av befintlig personal på grund av övertalighet eller annan orsak. - Urvalsprocessen sker löpande under ansökningstiden. - Vi använder oss av digitala verktyg och i arbetet kan du komma att behöva använda dig av e-legitimation. - Innan eventuell anställning kräver vi att giltigt identitetskort där medborgarskap framgår samt giltigt arbetstillstånd uppvisas. - Provanställning kan komma tillämpas enligt kollektivavtal. - Inom de verksamheter där arbete med barn förekommer kräver arbetsgivaren in utdrag ur belastningsregistret innan tillsättning av tjänsten. - Har du skyddade personuppgifter ska du INTE söka via systemet utan kontakta rekryteringsansvarig för hantering av din ansökan. - Vi undanber oss vänligt men bestämt all direktkontakt med bemannings- och rekryteringsföretag samt försäljare av ytterligare jobbannonser. - Kungälvs kommun har upphandlade avtal.

Igår
Sista ansökan:
19 maj 2025
Mimers Hus Gymnasium söker lärare till Teknikprogrammet
Kungälvs kommun
Gymnasielärare

Beskrivning Mimers Hus gymnasium invigdes 2004 och är en attraktiv gymnasieskola belägen i centrala Kungälv. På skolan går idag cirka 1500 elever fördelade på tolv nationella program, såväl yrkesförberedande som studieförberedande och introduktionsprogram. På skolan arbetar cirka 180 personal som kännetecknas av ett stort engagemang och hög kompetens. Vår målsättning och fokus är att alla ska lyckas. Skolan erbjuder bland annat idrottsprofil inom samtliga program och UF inom flertalet. Arbetsuppgifter Vi söker dig som vill vara med och utveckla vårt fantastiska Tekniska program. Du kommer att arbeta med att planera och genomföra undervisning främst inom teknik, ansvarig för vår inriktning Samhällsbyggnad och Miljö, där kurserna arkitektur, hållbart samhällsbyggande och byggnadsverk ingår. Meriterande är behörigheter och kunskap inom IT, webbdesign, AI m.m.  I ditt läraruppdrag skapar du med ditt engagemang och nyfikenhet en trygg och utvecklande lärandemiljö. Du har ett tydligt men lyhört ledarskap i klassrummet och skapar genom relation och dialog en lärandesituation som utgår från elevernas individuella förutsättningar för lärande. Du varierar din undervisning och arbetar formativt och med tydliga och konkreta mål för att synliggöra elevernas lärande. I tjänsten ingår också mentorsansvar för en grupp elever och du ansvarar utifrån detta mentorskap för elevernas skolsituation. Du genomför utvecklingssamtal, samverkar internt och externt och har ett coachande förhållningssätt. Som kollega i ett av programmets arbetslag är du aktiv och delaktig i det gemensamma arbetet kring eleverna. Som deltagare i arbetslaget initierar och driver du tillsammans med ditt lag frågor som har med utveckling av programmets strukturer och undervisning att göra. Du ser det kollegiala arbetet som en väg att utveckla arbetet i och utanför klassrummet, med syftet att skapa bästa möjliga lärandesituation för eleverna på programmet. Kvalifikationer - Lärarlegitimation samt behörighet att undervisa Teknik, samt inriktningsämnen inom Samhällsbyggnad och Miljö på gymnasial nivå. - Meriterande med behörighet i ytterligare ämnen inom IT. - Du har förmåga att skapa goda relationer med så väl elever, vårdnadshavare, externa samverkanspartners som kollegor. - Du har förmåga att möta elever i komplicerade lärandesituationer, har ett tydligt ledarskap i klassrummet, har vana att arbeta med anpassningar och alternativa lärverktyg samt förmåga att se till elevernas styrkor och bygga på dem. - Du har erfarenhet och intresse av skolutveckling och kollegialt lärande, ser samarbete och samverkan som naturliga utgångspunkter i arbetet kring elever men även vana i att arbeta självständigt. Stor vikt kommer att läggas vid personliga egenskaper. Varmt välkommen med din ansökan! Övrigt - Ansökan tas endast emot digitalt via kungalv.varbi.com - Betyg/intyg lämnas på begäran eller vid en eventuell intervju. - Tillsättning sker under förutsättning att tjänsten ej behöver tas i anspråk av befintlig personal på grund av övertalighet eller annan orsak. - Urvalsprocessen sker löpande under ansökningstiden. - Vi använder oss av digitala verktyg och i arbetet kan du komma att behöva använda dig av e-legitimation. - Innan eventuell anställning kräver vi att giltigt identitetskort där medborgarskap framgår samt giltigt arbetstillstånd uppvisas. - Provanställning kan komma tillämpas enligt kollektivavtal. - Inom de verksamheter där arbete med barn förekommer kräver arbetsgivaren in utdrag ur belastningsregistret innan tillsättning av tjänsten. - Har du skyddade personuppgifter ska du INTE söka via systemet utan kontakta rekryteringsansvarig för hantering av din ansökan. - Vi undanber oss vänligt men bestämt all direktkontakt med bemannings- och rekryteringsföretag samt försäljare av ytterligare jobbannonser. - Kungälvs kommun har upphandlade avtal.

Igår
Sista ansökan:
13 maj 2025
Vikariat som miljöinspektör i vår trevliga miljöskyddsgrupp
Kungälvs kommun
Specialister inom miljöskydd och miljöteknik

Beskrivning Vi erbjuder ett omväxlande och meningsfullt arbete med kompetenta och hjälpsamma kollegor. Utifrån erfarenhet kommer du själv ha stor möjlighet att vara delaktig och påverka gruppens arbete. Vi ger dig en kombination av ett självständigt arbete samtidigt som du får ett tryggt samarbete i grupp. Här har du möjlighet att göra skillnad inom miljöområdet. Det finns stor möjlighet till kompetensutveckling både genom erfarenhet och utbildningar. Kungälv är en mellanstor men växande kommun där mycket händer just nu. Stadshuset ligger centralt med bra förbindelser med kollektivtrafik. Kontoret är modernt och aktivitetsbaserat och du erbjuds även att till viss del arbeta hemifrån. Vi arbetar med årsarbetstid och erbjuder friskvårdsbidrag.  Enheten är organiserad så att du själv har stor möjlighet att planera, driva och följa dina ärenden. Vi arbetar med regelbundna samsynsmöten med kompetenta kollegor där gruppen gemensamt kommer fram till lämplig nivå och bedömningar. I denna tjänst ingår både kontors- och fältarbete och du har möjlighet till utvecklande och intressanta arbetsuppgifter. I våra externa kontakter arbetar vi för att använda motiverande samtal (MI). Miljöenheten består av 25 medarbetare varav nio arbetar i miljöskyddsgruppen (där detta vikariat ingår inom miljötillsynsgruppen). Idag använder vi oss av ärendehanteringssystemet EDP Vision, men vi kommer att byta till Castor. Arbetsuppgifter Tjänsten är varierad och kommer att innehålla både planerad tillsyn och handläggning av inkommande ärenden. Det kan gälla C- och U-tillsyn, även klagomålsärenden, köldmedierapporter och bergvärme är aktuella. Tjänsten kan till viss del anpassas efter din erfarenhet och kompetens. Miljötillsynsgruppen fördelar inkommande ärenden mellan sig samt har samsyn och hjälps åt. Vikariatet är på cirka 1 år. Kvalifikationer Du kommer att ha mycket kontakt med företagare och allmänheten. Därför vill vi att du är utåtriktad och positiv samt pedagogisk och tydlig i din dialog. Du planerar, genomför och följer upp dina ärenden självständigt och i gott samarbete med din arbetsgrupp. Du ska ha förmåga att kunna motivera, strukturera och komma till beslut.  Vi ser gärna att du är nyutexaminerad med stort intresse och engagemang inom ämnesområdet. Det är bra om du kan börja så snabbt som möjligt. Arbetsuppgifterna är delvis utåtriktade så du behöver fungera väl både som myndighetsperson och rådgivare till allmänheten och företag. I den rådgivande rollen kan du på ett professionellt sätt lämna information. Du är strukturerad och organiserar och planerar ditt arbete väl. Det är viktigt att du kan slutföra det du påbörjar och hålla tidsramar. I myndighetsarbetet har du förmågan att göra objektiva och sakliga bedömningar, ställa tydliga krav och ta beslut. Myndighetsrollen ställer också krav på en utpräglad känsla för integritet och att arbetet bedrivs rättssäkert. Du har god social kompetens och bidrar till att skapa ömsesidigt förtroende och respekt i mötet med våra verksamhetsutövare och oss kollegor.  Som medarbetare har du bra kommunikations- och samarbetsförmåga och bidrar till den goda stämningen på enheten. Du lyssnar, kommunicerar och löser eventuella konflikter på ett sakligt och objektivt sätt. Du bidrar till att bibehålla den goda stämningen hos oss genom att vara engagerad och delaktig. För att lyckas i det här uppdraget ser vi att du har god initiativförmåga och tar ansvar för alla dina arbetsuppgifter, är orienterad mot resultat och utveckling med god helhetssyn och är trygg både i dig själv och yrkesrollen. Krav: - Du ska ha lämplig högskole- eller universitetsutbildning inom miljöskyddsområdet  eller motsvarande samt den juridiska kompetens som krävs.  - Vi vill att du är bra på att utrycka dig i tal och skrift i svenska språket. - Du har god datorvana och behärskar Officepaketet. - B-körkort. Vi lägger stor vikt vid förmågan att kunna samarbeta och personliga egenskaper. Meriterande: - Det är meriterande att ha erfarenhet av myndighetsutövning och tillämpning av gällande lagstiftning.  Intervjuer sker löpande under ansökningstiden. Varmt välkommen med din ansökan! Övrigt - Ansökan tas endast emot digitalt via kungalv.varbi.com - Betyg/intyg lämnas på begäran eller vid en eventuell intervju. - Tillsättning sker under förutsättning att tjänsten ej behöver tas i anspråk av befintlig personal på grund av övertalighet eller annan orsak. - Urvalsprocessen sker löpande under ansökningstiden. - Vi använder oss av digitala verktyg och i arbetet kan du komma att behöva använda dig av e-legitimation. - Innan eventuell anställning kräver vi att giltigt identitetskort där medborgarskap framgår samt giltigt arbetstillstånd uppvisas. - Provanställning kan komma tillämpas enligt kollektivavtal. - Inom de verksamheter där arbete med barn förekommer kräver arbetsgivaren in utdrag ur belastningsregistret innan tillsättning av tjänsten. - Har du skyddade personuppgifter ska du INTE söka via systemet utan kontakta rekryteringsansvarig för hantering av din ansökan. - Vi undanber oss vänligt men bestämt all direktkontakt med bemannings- och rekryteringsföretag samt försäljare av ytterligare jobbannonser. - Kungälvs kommun har upphandlade avtal.

Igår
Sista ansökan:
16 maj 2025
Inspektör som vill utvecklas i vår trevliga hälsoskyddsgrupp
Kungälvs kommun
Miljö- och hälsoskyddsinspektörer

Beskrivning Vi erbjuder ett omväxlande och meningsfullt arbete med kompetenta och hjälpsamma kollegor. Utifrån erfarenhet kommer du själv ha stor möjlighet att vara delaktig och påverka gruppens arbete. Vi ger dig en kombination av ett självständigt arbete samtidigt som du får ett tryggt samarbete i grupp. Här har du möjlighet att göra skillnad inom både hälsa och miljö. Det finns stor möjlighet till kompetensutveckling både genom erfarenhet och utbildningar. Kungälv är en mellanstor men växande kommun där mycket händer just nu. Stadshuset ligger centralt med bra förbindelser med kollektivtrafik. Kontoret är modernt och aktivitetsbaserat och du erbjuds även att till viss del arbeta hemifrån. Vi arbetar med årsarbetstid och erbjuder friskvårdsbidrag.  Enheten är organiserad så att du själv har stor möjlighet att planera, driva och följa dina ärenden. Vi arbetar med regelbundna samsynsmöten med kompetenta kollegor där gruppen gemensamt kommer fram till lämplig nivå och bedömningar. I denna tjänst ingår både kontors- och fältarbete och du har möjlighet till utvecklande och intressanta arbetsuppgifter. I våra externa kontakter arbetar vi för att använda motiverande samtal (MI). Miljöenheten består av 26 medarbetare varav fyra arbetar i hälsoskyddsgruppen.  Arbetsuppgifter Tjänsten är varierad och kommer att innehålla både planerad tillsyn och handläggning av inkommande ärenden. Det kan gälla skolor, flerbostadshus och yrkesmässig hygienisk verksamhet. Även klagomålsärenden är aktuella. Tjänsten kan till viss del anpassas efter din erfarenhet, kompetens och önskemål. Hälsoskyddsgruppen fördelar inkommande ärenden mellan sig, har samsyn och hjälps åt. Kvalifikationer Du kommer att ha mycket kontakt med företagare och allmänheten. Därför vill vi att du är utåtriktad och positiv samt pedagogisk och tydlig i din dialog. Du planerar, genomför och följer upp dina ärenden självständigt och i gott samarbete med din arbetsgrupp.  Arbetsuppgifterna är delvis utåtriktade så du behöver fungera väl både som myndighetsperson och rådgivare till allmänhet och företag. I den rådgivande rollen kan du på ett professionellt sätt lämna information. Du är strukturerad och organiserar och planerar ditt arbete väl. Det är viktigt att du kan slutföra det du påbörjar och hålla tidsramar. I myndighetsarbetet har du förmågan att göra objektiva och sakliga bedömningar, ställa tydliga krav och ta beslut. Myndighetsrollen ställer också krav på en utpräglad känsla för integritet och att arbetet bedrivs rättssäkert. Du har god social kompetens och bidrar till att skapa ömsesidigt förtroende och respekt i mötet med våra verksamhetsutövare och oss.  Som medarbetare har du bra kommunikations- och samarbetsförmåga och bidrar till den goda stämningen på enheten. Du lyssnar, kommunicerar och löser eventuella konflikter på ett sakligt och objektivt sätt. Du bidrar till att bibehålla den goda stämningen hos oss genom att vara engagerad och delaktig samt följa det som har bestämts i samsyn. För att lyckas i det här uppdraget ser vi att du har god initiativförmåga och tar ansvar för alla dina arbetsuppgifter, är orienterad mot resultat och utveckling med god helhetssyn och är trygg både i dig själv och yrkesrollen. Krav: - Du ska ha lämplig högskole- eller universitetsutbildning inom miljö/hälsoskyddsområdet  eller motsvarande samt den juridiska kompetens som krävs.  - Du ska ha minst 1 års erfarenhet av myndighetsutövning och tillämpning av gällande lagstiftning.  - Vi vill att du är bra på att utrycka dig i tal och skrift i svenska språket. - Du har god datorvana och behärskar Officepaketet. - B-körkort. Vi lägger stor vikt vid förmågan att kunna samarbeta och personliga egenskaper. Meriterande: - Erfarenhet av arbete inom hälsoskyddsområdet. Intervjuer sker löpande under ansökningstiden. Varmt välkommen med din ansökan! Övrigt - Ansökan tas endast emot digitalt via kungalv.varbi.com - Betyg/intyg lämnas på begäran eller vid en eventuell intervju. - Tillsättning sker under förutsättning att tjänsten ej behöver tas i anspråk av befintlig personal på grund av övertalighet eller annan orsak. - Urvalsprocessen sker löpande under ansökningstiden. - Vi använder oss av digitala verktyg och i arbetet kan du komma att behöva använda dig av e-legitimation. - Innan eventuell anställning kräver vi att giltigt identitetskort där medborgarskap framgår samt giltigt arbetstillstånd uppvisas. - Provanställning kan komma tillämpas enligt kollektivavtal. - Inom de verksamheter där arbete med barn förekommer kräver arbetsgivaren in utdrag ur belastningsregistret innan tillsättning av tjänsten. - Har du skyddade personuppgifter ska du INTE söka via systemet utan kontakta rekryteringsansvarig för hantering av din ansökan. - Vi undanber oss vänligt men bestämt all direktkontakt med bemannings- och rekryteringsföretag samt försäljare av ytterligare jobbannonser. - Kungälvs kommun har upphandlade avtal.

Igår
Sista ansökan:
16 maj 2025
Miljöinspektör till vår trevliga miljöskyddsgrupp
Kungälvs kommun
Specialister inom miljöskydd och miljöteknik

Beskrivning Vi erbjuder ett omväxlande och meningsfullt arbete med kompetenta och hjälpsamma kollegor. Utifrån erfarenhet kommer du själv ha stor möjlighet att vara delaktig och påverka gruppens arbete. Vi ger dig en kombination av ett självständigt arbete samtidigt som du får ett tryggt samarbete i grupp. Här har du möjlighet att göra skillnad inom miljöområdet. Det finns stor möjlighet till kompetensutveckling både genom erfarenhet och utbildningar. Kungälv är en mellanstor men växande kommun där mycket händer just nu. Stadshuset ligger centralt med bra förbindelser med kollektivtrafik. Kontoret är modernt och aktivitetsbaserat och du erbjuds även att till viss del arbeta hemifrån. Vi arbetar med årsarbetstid och erbjuder friskvårdsbidrag.  Enheten är organiserad så att du själv har stor möjlighet att planera, driva och följa dina ärenden. Vi arbetar med regelbundna samsynsmöten med kompetenta kollegor där gruppen gemensamt kommer fram till lämplig nivå och bedömningar. Vi har alltså regelbunden samsyn och följer gemensamma beslut där.  I denna tjänst ingår både kontors- och fältarbete och du har möjlighet till utvecklande och intressanta arbetsuppgifter. I våra externa kontakter arbetar vi för att använda motiverande samtal (MI). Miljöenheten består av 25 medarbetare varav nio (inklusive denna tjänst) arbetar i miljöskyddsgruppen. Fyra arbetar med förorenade områden. Idag använder vi oss av ärendehanteringssystemet EDP Vision, men vi kommer att byta till Castor. Arbetsuppgifter Tjänsten är varierad och kommer att innehålla både planerad tillsyn och handläggning av inkommande ärenden. Det kan gälla underrättelser om förorenad mark, provtagningsplaner, anmälan om avhjälpandeåtgärd och planerat arbete i form av inventering av objekt samt handläggning av ärenden med fokus på undersökningar och åtgärder. Även klagomålsärenden kan vara aktuella. Andra arbetsuppgifter som kan ingå i tjänsten är att svara på bygglovsremisser och att vara delaktig i yttranden i detaljplaner. Tjänsten kan anpassas efter din erfarenhet och kompetens. Gruppen som arbetar med förorenade områden fördelar inkommande ärenden mellan sig men har samsyn och hjälps åt. Kvalifikationer Du kommer att ha mycket kontakter med verksamhetsutövare och allmänhet. Därför vill vi att du är utåtriktad och positiv samt pedagogisk och tydlig i din dialog. Du prioriterar, genomför och följer upp dina ärenden självständigt och i gott samarbete med din arbetsgrupp.  Arbetsuppgifterna är delvis utåtriktade så du behöver fungera väl både som myndighetsperson och rådgivare till allmänhet och företag. I den rådgivande rollen kan du på ett professionellt sätt lämna information. Du är strukturerad och organiserar och planerar ditt arbete väl. Det är viktigt att du kan slutföra det du påbörjar och hålla tidsramar. I myndighetsarbetet har du förmågan att göra objektiva och sakliga bedömningar, ställa tydliga krav och ta beslut. Myndighetsrollen ställer också krav på en utpräglad känsla för integritet och att arbetet bedrivs rättssäkert. Du har god social kompetens och bidrar till att skapa ömsesidigt förtroende och respekt i mötet med våra verksamhetsutövare och oss. Det som bestäms vid samsynen följs.  Som medarbetare har du bra kommunikations- och samarbetsförmåga och bidrar till den goda stämningen på enheten. Du arbetar bra med andra människor, lyssnar, kommunicerar och löser eventuella konflikter på ett sakligt, objektivt och konstruktivt sätt. Du bidrar till att bibehålla den goda stämningen hos oss genom att vara engagerad och delaktig. För att lyckas i det här uppdraget ser vi att du har god initiativförmåga och tar ansvar för alla dina arbetsuppgifter, är orienterad mot resultat och utveckling med god helhetssyn och är trygg både i dig själv och yrkesrollen. Krav: - Du ska ha lämplig högskole- eller universitetsutbildning inom det naturvetenskapliga området eller motsvarande samt juridisk kompetens inom miljöområdet.  - Du ska ha minst 2 års erfarenhet av myndighetsutövning och tillämpning av gällande lagstiftning inom miljöområdet.  - Vi vill att du är bra på att utrycka dig i tal och skrift i svenska språket. - Du har god datorvana och behärskar Officepaketet. - B-körkort. Vi lägger stor vikt vid förmågan att kunna samarbeta och personliga egenskaper. Meriterande: - Erfarenhet av arbete med förorenade områden är meriterande. Intervjuer sker löpande under ansökningstiden. Varmt välkommen med din ansökan! Övrigt - Ansökan tas endast emot digitalt via kungalv.varbi.com - Betyg/intyg lämnas på begäran eller vid en eventuell intervju. - Tillsättning sker under förutsättning att tjänsten ej behöver tas i anspråk av befintlig personal på grund av övertalighet eller annan orsak. - Urvalsprocessen sker löpande under ansökningstiden. - Vi använder oss av digitala verktyg och i arbetet kan du komma att behöva använda dig av e-legitimation. - Innan eventuell anställning kräver vi att giltigt identitetskort där medborgarskap framgår samt giltigt arbetstillstånd uppvisas. - Provanställning kan komma tillämpas enligt kollektivavtal. - Inom de verksamheter där arbete med barn förekommer kräver arbetsgivaren in utdrag ur belastningsregistret innan tillsättning av tjänsten. - Har du skyddade personuppgifter ska du INTE söka via systemet utan kontakta rekryteringsansvarig för hantering av din ansökan. - Vi undanber oss vänligt men bestämt all direktkontakt med bemannings- och rekryteringsföretag samt försäljare av ytterligare jobbannonser. - Kungälvs kommun har upphandlade avtal.

Igår
Sista ansökan:
16 maj 2025
Utbildad förskollärare
Kungälvs kommun
Förskollärare

Beskrivning Förskolan ligger i anslutning till Karebyskolan. Förskolan har 6 avdelningar som arbetar i hemvister med barn 1-5år. Kungälvs kommun erbjuder bland annat en härlig arbetsmiljö och friskvårdsbidrag. Arbetsuppgifter Som förskollärare hos oss blir du en viktig del av ett engagerat arbetslag som tillsammans skapar en trygg och inspirerande miljö för barnen. Med ditt pedagogiska ledarskap planerar, genomför, dokumenterar och analyserar du verksamheten utifrån förskolans läroplan. Vi lägger stor vikt vid att bygga goda relationer både med barnen, dina kollegor och vårdnadshavarna och du är en trygg och ansvarstagande förebild som bidrar till en positiv atmosfär. Kvalifikationer Vi söker dig som har förskollärarexamen och legitimation enligt Skollagen. Du har en stark förmåga att planera, genomföra, dokumentera och analysera pedagogisk verksamhet enligt förskolans läroplan. Du har också en god förståelse för och förmåga att arbeta utifrån förskolans styrdokument, värdegrund. Dessutom har du förmåga att leda både barn och vuxna. För att lyckas i rollen behöver du ha goda kunskaper i svenska språket, både i tal och skrift. Du har en utmärkt förmåga att skapa goda samarbeten och relationer till barn, kollegor, vårdnadshavare och andra du möter. Du är ansvarstagande, har gott självledarskap och kan skapa en trygg och utvecklande lärmiljö. Vi ser även att du har förmåga att vara en god förebild, både för barn och vuxna. Vidare har du god digital kompetens och kan använda digitala verktyg som datorer, iPads och dokumentationssystem för pedagogiskt arbete. Du har lätt för att samarbeta och kan se styrkan som finns i att man lyfter fram varandras kompetenser i arbetslaget. Varmt välkommen med din ansökan! Övrigt - Ansökan tas endast emot digitalt via kungalv.varbi.com - Betyg/intyg lämnas på begäran eller vid en eventuell intervju. - Tillsättning sker under förutsättning att tjänsten ej behöver tas i anspråk av befintlig personal på grund av övertalighet eller annan orsak. - Urvalsprocessen sker löpande under ansökningstiden. - Vi använder oss av digitala verktyg och i arbetet kan du komma att behöva använda dig av e-legitimation. - Innan eventuell anställning kräver vi att giltigt identitetskort där medborgarskap framgår samt giltigt arbetstillstånd uppvisas. - Provanställning kan komma tillämpas enligt kollektivavtal. - Inom de verksamheter där arbete med barn förekommer kräver arbetsgivaren in utdrag ur belastningsregistret innan tillsättning av tjänsten. - Har du skyddade personuppgifter ska du INTE söka via systemet utan kontakta rekryteringsansvarig för hantering av din ansökan. - Vi undanber oss vänligt men bestämt all direktkontakt med bemannings- och rekryteringsföretag samt försäljare av ytterligare jobbannonser. - Kungälvs kommun har upphandlade avtal.

3 dagar sedan
Sista ansökan:
15 maj 2025
Specialistundersköterska till Trygghetslarmet natt
Kungälvs kommun
Undersköterskor, hemtjänst, hemsjukvård, äldreboende och habilitering

Beskrivning Vi är just nu inne i en spännande omorganisation med fokus på ombudsroller, fortbildning enligt Äldreomsorgslyftet och välfärdsteknik. Vårt mål är att skapa moderna och värdeskapande arbetsplatser för att möta de utmaningar vi står inför. Verksamheten ska utgöra ett stöd för ett meningsfullt liv där brukarna ska kunna leva under trygga förhållanden, byggt på respekt för självbestämmande och integritet. Tillsammans utvecklas vi genom innovation, digitalisering och teamsamverkan. Allt för att kunna möta framtiden på bästa sätt! Tjänsten är ett vikariat på 1 år, med eventuell möjlighet till förlängning.  Arbetsuppgifter Som specialistundersköterska på Trygghetslarmet kommer du huvudsakligen att genomföra planerade besök och ibland även svara på akuta larm samt åtgärda de olika situationer som kan uppstå hemma hos den enskilde. Du kommer att möta många nya människor och du behöver vara beredd på oförutsedda händelser vilket innebär att det är viktigt med ett bra och professionellt bemötande. I dina arbetsuppgifter ingår dokumentation och avvikelsehantering enligt gällande lagstiftning.  Din arbetsplats kommer att vara omsorgstagarens hem, vilket innebär att du måste ta hänsyn till varje persons integritet. Du arbetar både självständigt och i team och har tillgång till bil för att snabbt kunna åka mellan olika delar av området. Vi arbetar enligt den nationella värdegrunden och har ett hälsofrämjande synsätt som är grunden i personcentrerad vård och omsorg. Vi utgår därmed från ett hälsofrämjande förhållningssätt vilket bland annat innebär att tillvarata individens resurser och se till det friska hos varje brukare. Brukarna ska ha ett meningsfullt liv, där de är delaktiga och har inflytande. Vi erbjuder dig ett meningsfullt och omväxlande arbete i en spännande miljö, där du kan göra skillnad. Vi söker en specialistundersköterska på vikariat, där du kommer att arbeta natt.  Du kommer utgå från vår gemensamma lokal och arbetar på schema med tjänstgöring 2 av 4 helger.  Kvalifikationer - Vi söker dig som är utbildad undersköterska och har erfarenhet av yrket. - Du ska vara utbildad specialistundersköterska med 200 yrkeshögskolepoäng/60 högskolepoäng med relevans inom vård- och omsorg av äldre. - Du ska ha B-körkort och god körvana. - Du ska vara intresserad av att arbeta med utveckling och förändring, ha god samarbetsförmåga, initiativförmåga samt kunna arbeta självständigt. - Goda kunskaper i svenska språket i tal och skrift samt god datorvana är ett krav. - Tekniska färdigheter. - Meriterande för tjänsten är tidigare erfarenhet från arbetsledning. Viktigt är att du har en positiv människosyn, ett stort engagemang, ansvarskänsla och sätter brukarnas individuella behov i fokus. Välkommen med din ansökan! Övrigt - Ansökan tas endast emot digitalt via kungalv.varbi.com - Betyg/intyg lämnas på begäran eller vid en eventuell intervju. - Tillsättning sker under förutsättning att tjänsten ej behöver tas i anspråk av befintlig personal på grund av övertalighet eller annan orsak. - Urvalsprocessen sker löpande under ansökningstiden. - Vi använder oss av digitala verktyg och i arbetet kan du komma att behöva använda dig av e-legitimation. - Innan eventuell anställning kräver vi att giltigt identitetskort där medborgarskap framgår samt giltigt arbetstillstånd uppvisas. - Provanställning kan komma tillämpas enligt kollektivavtal. - Inom de verksamheter där arbete med barn förekommer kräver arbetsgivaren in utdrag ur belastningsregistret innan tillsättning av tjänsten. - Har du skyddade personuppgifter ska du INTE söka via systemet utan kontakta rekryteringsansvarig för hantering av din ansökan. - Vi undanber oss vänligt men bestämt all direktkontakt med bemannings- och rekryteringsföretag samt försäljare av ytterligare jobbannonser. - Kungälvs kommun har upphandlade avtal.

9 dagar sedan
Sista ansökan:
9 maj 2025