Munkegärdeskolan söker lärare i engelska och svenska åk 7-9, vikariat
Kungälvs kommun
Grundskollärare

Kungälvs kommun söker dig som vill göra skillnad! Vi behöver professionell och motiverad personal för att leverera välfärdstjänster med hög kvalitet. Här går engagemang och professionell service hand i hand samtidigt som du är med och påverkar människors vardag och samhället i stort. En bra arbetsplatskultur och stöd för din personliga utveckling är viktigt för oss. Din insats räknas!  Beskrivning På Munkegärdeskolan är alla våra cirka 420 elever i centrum. Vi arbetar utifrån våra visionsord: nyfikenhet, respekt, omtanke, ansvar och förståelse. Vi eftersträvar ett gott arbetsklimat som stimulerar elevernas motivation, ansvarstagande och lust att lära.  Vår skola är en 7-9 skola med en personalgrupp på cirka 42 personal där ungefär 30 av dessa är lärare. Vi har ett komplett elevhälsoteam bestående av skolledningen, specialpedagog, kurator, skolsköterska och skolpsykolog. Skolans SYV bistår elevhälsoteamet och ger eleverna lotsning inför framtida val. Våra elever ska ges möjligheter att utveckla sitt bästa jag och få goda kunskaper för att bli trygga inför framtiden. Ett av våra fokusområden är högre måluppfyllelse vilket vi arbetar med genom tydligare systematisering och analys för undervisning som vilar på vetenskaplig grund och beprövad erfarenhet. Vi arbetar systematiskt för att arbetslagen samarbetar kring mentorskap, planering, bedömning, utvärdering och analys av resultatet som våra centrala delar. Arbetsuppgifter Vi söker dig som vill arbeta och undervisa våra fina elever på Munkegärdeskolan 7-9. Vi söker dig, lärare i engelska och svenska, som har goda kunskaper i dina ämnen lika centralt förankrade som de demokratiska värdena, elevernas delaktighet och inflytande. Vi söker dig med stort engagemang, positivt förhållningssätt och som tycker om att engagera och lyssna på eleverna, finna olika lösningar kring elevernas enskilda behov men även anpassa utifrån gruppens möjligheter och förutsättningar. Du har ett kooperativt arbetssätt med tillgänglig undervisning, digitalisering samt språk- och kunskapsutvecklande strategier. Vi lever i en dynamisk värld och vi eftersträvar flexibilitet och ett lösningsinriktat förhållningssätt. Vi jobbar för en prestigelös arbetskultur där vi hjälper varandra och målet är att varje elev som lämnar Munkegärdeskolan ska ha en god grund för fortsatt lärande och ett gott liv. Formativ bedömning, utvärdering och återkoppling till eleverna är naturliga delar i din undervisning. Du är trygg med att eleverna känner en stor delaktighet och har ett reellt inflytande i din undervisning. Genom ett medvetet och kooperativt förhållningssätt skapar du trygghet, förtroende och goda relationer bland våra elever. Du har god medvetenhet om hur dina handlingar påverkar din omgivning. Tjänsten är ett föräldravikariat på 80-100% under läsåret 2025/2026 med start 12 augusti.  Kvalifikationer Du som söker är legitimerad lärare med behörighet för undervisning i engelska och svenska för årskurs 7-9.  Du har god insikt i och kunskap om skolans styrdokument samt värdegrund som genomsyrar ditt dagliga arbete. Vidare har du en god lärande och pedagogisk förmåga och kan därför leda och organisera ditt arbete för att skapa en studiero samt en god lärandemiljö åt alla våra elever under hela deras skoldag. Du är van vid att planera och engagera eleverna i undervisningen för att skapa delaktighet. Utifrån evidensbaserad forskning är du intresserad av att utveckla din undervisning och drivande i de forsknings- och utvecklingsarbeten som skolan påbörjat och arbetar med. Du är en person som är bra på att samarbeta och hitta lösningar men tar samtidigt stort eget ansvar. Har du precis avslutat din lärarutbildning så erbjuder vi handledning och mentorskap av lärare på skolan. I den här rekryteringen är vi måna om att hitta rätt person för tjänsten och därför lägger vi stor vikt vid personliga egenskaper. Vi ser fram emot din ansökan! Övrigt - Ansökan tas endast emot digitalt via kungalv.varbi.com - Betyg/intyg lämnas på begäran eller vid en eventuell intervju. - Tillsättning sker under förutsättning att tjänsten ej behöver tas i anspråk av befintlig personal på grund av övertalighet eller annan orsak. - Urvalsprocessen sker löpande under ansökningstiden. - Vi använder oss av digitala verktyg och i arbetet kan du komma att behöva använda dig av e-legitimation. - Innan eventuell anställning kräver vi att giltigt identitetskort där medborgarskap framgår samt giltigt arbetstillstånd uppvisas. - Provanställning kan komma tillämpas enligt kollektivavtal. - Inom de verksamheter där arbete med barn förekommer kräver arbetsgivaren in utdrag ur belastningsregistret innan tillsättning av tjänsten. - Har du skyddade personuppgifter ska du INTE söka via systemet utan kontakta rekryteringsansvarig för hantering av din ansökan. - Vi undanber oss vänligt men bestämt all direktkontakt med bemannings- och rekryteringsföretag samt försäljare av ytterligare jobbannonser. - Kungälvs kommun har upphandlade avtal.

11 dagar sedan
Sista ansökan:
18 juli 2025
Socialsekreterare till biståndsenheten
Kungälvs kommun
Socialsekreterare

Kungälvs kommun söker dig som vill göra skillnad! Vi behöver professionell och motiverad personal för att leverera välfärdstjänster med hög kvalitet. Här går engagemang och professionell service hand i hand samtidigt som du är med och påverkar människors vardag och samhället i stort. En bra arbetsplatskultur och stöd för din personliga utveckling är viktigt för oss. Din insats räknas!  Beskrivning Socialsekreterare till Socialtjänsten, Biståndsenheten Biståndsenheten är en del av Trygghet och Stöd inom Individ- och Familjeomsorgen. Trygghet och Stöd består av flera specialiserade team: Biståndsenheten, Mottagningsenheten, Barn- Unga- och Familj, Vuxenenheten, Verkställighet och Placering, Resursenheten samt Utförarenheten. På Biståndsenheten handlägger vi insatser enligt Socialtjänstlagen (SoL). Vår enhet består av 18 erfarna handläggare med stort engagemang och hög kompetens inom verksamhetsområdet. Enheten leds av en förste socialsekreterare och en enhetschef.   Du kommer i din roll få stöd av erfarna och engagerade kollegor samt en närvarande arbetsledning som stöttar dig i arbetet. Vill du få en möjlighet att växa och utvecklas, samtidigt som du får ett meningsfullt, intressant och utmanande arbete? Då kan detta vara en tjänst för dig! Om tjänsten: Vi söker två engagerad och erfaren socialsekreterare till vår Biståndsenhet inom Socialtjänsten. I denna roll kommer du att arbeta med att utreda och besluta om bistånd enligt Socialtjänstlagen (SoL) samt ge stöd och vägledning till den enskilde.  Med den nya socialtjänstlagen som träder i kraft, kommer du tillsammans med kollegorna arbeta för att kunna erbjuda en socialtjänst som är mera förebyggande, tillgänglig och kunskapsbaserad. I din roll kommer du att vara en viktig del i att implementera och anpassa våra rutiner och arbetssätt för att säkerställa att vi uppfyller de nya kraven och riktlinjerna.  Kvalifikationer Vi söker dig som har examen från socionomprogrammet eller annan utbildning som prövas likvärdigt. Du har erfarenhet av myndighetsutövning och god kännedom om gällande lagstiftning och socialtjänstens uppdrag. Vårt uppdrag är att tillgodose den enskildes behov av insatser med syfte att bidra till ökad självständighet utifrån individens förutsättningar. Vi fäster stor vikt vid att den enskildes delaktighet. Vi använder oss av utredningsmetoden IBIC. Som person är du noggrann och självständig och har lätt för att hantera när förutsättningar och planering ändras i arbetet. Du har förmågan att driva flera komplexa utredningar samtidigt och din flexibilitet gör att du kan snabbt prioritera om ditt arbete när situationen så kräver. Då arbetet innebär många kontakter, både internt och externt, bör du ha god samarbetsförmåga, vara utåtriktad och positiv. Du ska ha god förmåga att uttrycka dig i tal och skrift. Stor vikt läggs vid personliga egenskaper.  - Socionomexamen eller annan relevant högskoleutbildning. - Erfarenhet av myndighetsutövning. - Erfarenhet av arbete inom socialtjänst eller liknande verksamhet. - Goda kunskaper i SoL och annan relevant lagstiftning. - Förmåga att arbeta självständigt och i team.  - God kommunikativ förmåga och empatiskt bemötande.   - Kunskap i Treserva och IBIC är det meriterande. - B-körkort är ett krav. Arbetsuppgifter - Utreda och handlägga ärenden enligt SoL. - Bedöma behov och fatta beslut om bistånd. - Ge stöd och vägledning till den enskilde/anhöriga/företrädare. - Samverka med andra myndigheter och aktörer. - Dokumentera och följa upp ärenden.  Vi arbetar med löpande urval och kallar kontinuerligt sökande till intervju så skicka in din ansökan redan idag!  Välkommen med din ansökan! Övrigt - Ansökan tas endast emot digitalt via kungalv.varbi.com - Betyg/intyg lämnas på begäran eller vid en eventuell intervju. - Tillsättning sker under förutsättning att tjänsten ej behöver tas i anspråk av befintlig personal på grund av övertalighet eller annan orsak. - Urvalsprocessen sker löpande under ansökningstiden. - Vi använder oss av digitala verktyg och i arbetet kan du komma att behöva använda dig av e-legitimation. - Innan eventuell anställning kräver vi att giltigt identitetskort där medborgarskap framgår samt giltigt arbetstillstånd uppvisas. - Provanställning kan komma tillämpas enligt kollektivavtal. - Inom de verksamheter där arbete med barn förekommer kräver arbetsgivaren in utdrag ur belastningsregistret innan tillsättning av tjänsten. - Har du skyddade personuppgifter ska du INTE söka via systemet utan kontakta rekryteringsansvarig för hantering av din ansökan. - Vi undanber oss vänligt men bestämt all direktkontakt med bemannings- och rekryteringsföretag samt försäljare av ytterligare jobbannonser. - Kungälvs kommun har upphandlade avtal.

11 dagar sedan
Sista ansökan:
13 juli 2025
Projektledare med inriktning anläggning
Kungälvs kommun
Ingenjörer och tekniker inom bygg och anläggning

Kungälvs kommun söker dig som vill göra skillnad! Vi behöver professionell och motiverad personal för att leverera välfärdstjänster med hög kvalitet. Här går engagemang och professionell service hand i hand samtidigt som du är med och påverkar människors vardag och samhället i stort. En bra arbetsplatskultur och stöd för din personliga utveckling är viktigt för oss. Din insats räknas!  Beskrivning Kungälvs kommun är inne i ett expansivt skede och planerar nu för fler bostäder med tillhörande infrastruktur, vägar, VA med mera. Verksamhetsområde Teknik ingår i sektor Samhällsbyggnad som består av enheterna: Trafik- gata- och park (TGP), VA-teknik, VA-drift, Hamn, Fastighetsprojekt, Fastighet drift och underhåll Lokalförsörjning, Fritid drift samt Byggledning. Enheten Byggledning består av 11 Projektledare och 14 anläggare med olika specialkompetenser.  I enhetens uppdrag ingår att driva olika typer av infrastrukturprojekt, till exempel väg- och VA byggnad, gator, belysning och överföringsledningar för VA med flera. Kungälv expanderar och för att nyttja allas kompetenser på rätt sätt arbetar vi ofta tillsammans i olika projekt. I tjänsten ingår kontakter med såväl konsulter, entreprenörer och medborgare. Vi erbjuder även friskvårdsbidrag samt flextid. Arbetsuppgifter Uppdraget innebär att du ingår i och/eller leder arbete med pågående och planerade investeringsprojekt samt leder arbetet med att genomföra beslutade investeringar. I rollen som Projektledare hos oss ansvarar du för ledets alla delar, där ingår planering, projektering och genomförande samt att detta sker på ett ekonomiskt och effektivt sätt. Du ansvarar även för att ta fram projektplaner, projektbudget samt rapportering till styrgrupp. I tjänsten ingår kontakter med såväl konsulter, entreprenörer och medborgare. Kvalitet- miljö- och arbetsmiljöfrågor i samverkan med andra kollegor inom förvaltningen och med externa kontakter är en viktig del i arbetet. Kvalifikationer Vi söker dig som idag arbetar som Arbetsledare eller Platschef eller liknande inom anläggningsbranschen. - Du har högskoleutbildning inom anläggningsteknik eller erfarenhet som av arbetsgivaren bedöms likvärdig. - Du har god kunskap inom AMA anläggning, MER-anläggning, AB/ABT/ABK, Entreprenadjuridik, Entreprenadekonomi, Arbete på väg, BAS-P och BAS-U samt känner dig bekväm inom dessa områden. - Du har goda kunskaper i svenska, både tal och skrift. - B-körkort är ett krav. Välkommen med din ansökan! Övrigt - Ansökan tas endast emot digitalt via kungalv.varbi.com - Betyg/intyg lämnas på begäran eller vid en eventuell intervju. - Tillsättning sker under förutsättning att tjänsten ej behöver tas i anspråk av befintlig personal på grund av övertalighet eller annan orsak. - Urvalsprocessen sker löpande under ansökningstiden. - Vi använder oss av digitala verktyg och i arbetet kan du komma att behöva använda dig av e-legitimation. - Innan eventuell anställning kräver vi att giltigt identitetskort där medborgarskap framgår samt giltigt arbetstillstånd uppvisas. - Provanställning kan komma tillämpas enligt kollektivavtal. - Inom de verksamheter där arbete med barn förekommer kräver arbetsgivaren in utdrag ur belastningsregistret innan tillsättning av tjänsten. - Har du skyddade personuppgifter ska du INTE söka via systemet utan kontakta rekryteringsansvarig för hantering av din ansökan. - Vi undanber oss vänligt men bestämt all direktkontakt med bemannings- och rekryteringsföretag samt försäljare av ytterligare jobbannonser. - Kungälvs kommun har upphandlade avtal.

11 dagar sedan
Sista ansökan:
6 juli 2025
Drifttekniker med inriktning Ledningsnät dricksvatten
Kungälvs kommun
Drifttekniker vid värme- och vattenverk

Kungälvs kommun söker dig som vill göra skillnad! Vi behöver professionell och motiverad personal för att leverera välfärdstjänster med hög kvalitet. Här går engagemang och professionell service hand i hand samtidigt som du är med och påverkar människors vardag och samhället i stort. En bra arbetsplatskultur och stöd för din personliga utveckling är viktigt för oss. Din insats räknas!  Beskrivning Kungälvs kommun är i en expansiv utvecklingsfas med nybyggnation och utbyggnad av vatten- och avloppsinfrastruktur. Enheten tillhör verksamheten Teknik inom Sektor Samhälle- och utveckling och har ansvar för planering, drift och förvaltning av kommunens VA-anläggningar. Vi producerar vårt eget dricksvatten i tre vattenverk och avloppsrening sker via tre lokala reningsverk samt genom överföringsledningar till Ryaverket i Göteborg. Arbetsuppgifter Som drifttekniker med inriktning mot ledningsnät utför du bland annat: Utföra läcksökning i ledningsnätet – identifiera och lokalisera läckor. Ansvara för inkopplingar och avstängningar – hantera anslutningar och ledningsarbeten. Rondering – genomföra regelbunden tillsyn av VA-anläggningar. Utföra felavhjälpande underhåll – åtgärda fel, hantera felanmälningar och driftstörningar. Besiktning av anläggningar – kontrollera befintliga och nya anläggningar från projekt innan de tas över för drift. Hantering av vattenmätare – installera och byta ut mätare hos abonnenter. Dagvattenhantering – tillsyn och underhåll av dagvattensystem. I ditt dagliga arbete samarbetar du nära kollegor inom drift och har löpande kontakt med entreprenörer samt VA-abonnenter. Därför bör du ha god samarbetsförmåga, vara serviceinriktad och uppträda professionellt. Tjänsten präglas av stort ansvar, engagemang, pålitlighet och problemlösningsförmåga. Du ingår i en ledningsnätsgrupp som ansvarar för distribution av dricksvatten i Kungälvs kommun och, som del av enhetens beredskap, säkerställer du att reservoarer, tryckstegringsstationer och dricksvattennätet underhålls och drivs optimalt. Kvalifikationer Driftteknikerutbildning – alternativt utbildning genom erfarenhet av kommunal VA-verksamhet eller arbetslivserfarenhet inom VA som prövas likvärdig av arbetsgivaren. Minst 5 års erfarenhet av VA-branschen – inriktning drift och underhåll av ledningsnät/rörnät. Erfarenhet av ledningsnät och dagvattenhantering – kunskap om nätsystem och underhåll. God datorvana – vana vid övervakningssystem och andra relevanta IT-verktyg. Strukturerad, flexibel och tekniskt intresserad – visar starkt engagemang i arbetsuppgifter. B-körkort – giltigt körkort klass B. Meriterande utbildning: - Svenskt Vatten - Läcksökning. - Svenskt Vatten - Rörnät diplomkurs. Urval och intervjuer kan komma att ske löpande under ansökningstiden, så vänta inte med din ansökan! Övrigt - Ansökan tas endast emot digitalt via kungalv.varbi.com - Betyg/intyg lämnas på begäran eller vid en eventuell intervju. - Tillsättning sker under förutsättning att tjänsten ej behöver tas i anspråk av befintlig personal på grund av övertalighet eller annan orsak. - Urvalsprocessen sker löpande under ansökningstiden. - Vi använder oss av digitala verktyg och i arbetet kan du komma att behöva använda dig av e-legitimation. - Innan eventuell anställning kräver vi att giltigt identitetskort där medborgarskap framgår samt giltigt arbetstillstånd uppvisas. - Provanställning kan komma tillämpas enligt kollektivavtal. - Inom de verksamheter där arbete med barn förekommer kräver arbetsgivaren in utdrag ur belastningsregistret innan tillsättning av tjänsten. - Har du skyddade personuppgifter ska du INTE söka via systemet utan kontakta rekryteringsansvarig för hantering av din ansökan. - Vi undanber oss vänligt men bestämt all direktkontakt med bemannings- och rekryteringsföretag samt försäljare av ytterligare jobbannonser. - Kungälvs kommun har upphandlade avtal.

11 dagar sedan
Sista ansökan:
11 augusti 2025
Socialsekreterare på Vuxenenhet
Kungälvs kommun
Socialsekreterare

Kungälvs kommun söker dig som vill göra skillnad! Vi behöver professionell och motiverad personal för att leverera välfärdstjänster med hög kvalitet. Här går engagemang och professionell service hand i hand samtidigt som du är med och påverkar människors vardag och samhället i stort. En bra arbetsplatskultur och stöd för din personliga utveckling är viktigt för oss. Din insats räknas!  Beskrivning Vuxenenheten ingår i den samlade Myndighetsverksamheten inom sektor Trygghet och Stöd. I Myndighetsverksamheten ingår följande enheter; Mottagningsenheten, Barn Ungdom och Familj, Verkställighet och placeringsenheten, Vuxenenheten, Funktionsstödsenheten samt Biståndsenheten.  Vi har som mål att våra brukare ska kunna erbjudas en tydlig, samordnad och effektiv process i kontakten med oss. Som ett led i att uppnå detta mål är vi placerade i kommunens stadshus med en kontorslösning som bygger på ett aktivitetsbaserat arbetssätt. På så sätt kan vi stärka effektiviteten och stödja kommunikation och samarbete. I det ingår också IT-lösningar som främjar ett papperslöst arbetssätt. Du erbjuds extern processhandledning, ges möjlighet till distansarbete och får friskvårdsbidrag.  Vuxenenheten handlägger ärenden från 18 år och uppåt. På enheten arbetar 10 socialsekreterare (8 med inriktning beroende/hemlöshet samt 2 som handlägger boendeärenden) och 2 1:e socialsekreterare under ledning av en enhetschef.  Vill du bli en av oss och arbeta med något av det viktigaste och roligaste som finns? Skicka in din ansökan redan idag!  Arbetsuppgifter På tjänsten kommer du att främst arbeta med handläggning av vuxna utifrån skadligt bruk/beroende och hemlöshet. Där arbetar du med utredningar utifrån anmälningar, ansökningar samt uppföljning i ärenden med insatser och vård utifrån Socialtjänstlagen samt lagen om vård av missbrukare (LVM) i vissa fall. Vuxenenheten strävar efter att arbeta i enlighet med Nationella riktlinjerna för missbruks- och beroendevård. ASI är implementerat på enheten och vi har datastöd via ASI-Net. I det dagliga operativa individarbetet har socialsekreteraren metodstöd och arbetsledning av 1:e socialsekreterare som har lång erfarenhet av myndighetsutövning för den aktuella målgruppen. Du erbjuds ett meningsfullt arbete med intressanta och utmanande arbetsuppgifter i en verksamhet som ständigt utvecklas utifrån brukarnas och samhällets krav. Du blir en del av en arbetsgrupp som präglas av ansvarstagande, generositet och höga ambitioner. Alla är en del av den gemensamma arbetsmiljön och har ett ansvar för att skapa trivsel på arbetsplatsen. Vi värderar samarbetsförmåga likväl som förmåga till självständigt arbete och vi bemöter människor på ett respektfullt sätt, ofta i svåra situationer.  Kvalifikationer Vi söker nu dig som har socionomexamen och det är meriterande om du tidigare har arbetat med Myndighetsutövning med åldersgruppen 21 år och uppåt. Har du tidigare kunskap inom vårt verksamhetssystem Treserva samt inom ASI är det en fördel.  Du har god kunskap kring handläggningsprocessen och dokumentation. Du är väl insatt i den lagstiftning som styr. Eftersom arbetsuppgifterna innefattar samarbete med både interna och externa kontakter behöver vi dig som kan skapa goda samarbetsrelationer. Stor vikt kommer att läggas vid personliga egenskaper. Vi tillämpar löpande urval så vänta inte med din ansökan!  Övrigt - Ansökan tas endast emot digitalt via kungalv.varbi.com - Betyg/intyg lämnas på begäran eller vid en eventuell intervju. - Tillsättning sker under förutsättning att tjänsten ej behöver tas i anspråk av befintlig personal på grund av övertalighet eller annan orsak. - Urvalsprocessen sker löpande under ansökningstiden. - Vi använder oss av digitala verktyg och i arbetet kan du komma att behöva använda dig av e-legitimation. - Innan eventuell anställning kräver vi att giltigt identitetskort där medborgarskap framgår samt giltigt arbetstillstånd uppvisas. - Provanställning kan komma tillämpas enligt kollektivavtal. - Inom de verksamheter där arbete med barn förekommer kräver arbetsgivaren in utdrag ur belastningsregistret innan tillsättning av tjänsten. - Har du skyddade personuppgifter ska du INTE söka via systemet utan kontakta rekryteringsansvarig för hantering av din ansökan. - Vi undanber oss vänligt men bestämt all direktkontakt med bemannings- och rekryteringsföretag samt försäljare av ytterligare jobbannonser. - Kungälvs kommun har upphandlade avtal.

12 dagar sedan
Sista ansökan:
4 juli 2025
Socialsekreterare mot ungdomskriminalitet till brottsförebyggandeteam
Kungälvs kommun
Socialsekreterare

Kungälvs kommun söker dig som vill göra skillnad! Vi behöver professionell och motiverad personal för att leverera välfärdstjänster med hög kvalitet. Här går engagemang och professionell service hand i hand samtidigt som du är med och påverkar människors vardag och samhället i stort. En bra arbetsplatskultur och stöd för din personliga utveckling är viktigt för oss. Din insats räknas!  Beskrivning Vill du vara med och forma ett helt nytt team för ungdomar och unga vuxna? Vi är mitt i en spännande förändringsresa! Med nya socialtjänstlagen i fokus anpassar vi vår verksamhet för att bättre möta invånarna. Under våren 2025 utvecklar vi det brottsförebyggande teamet – en viktig satsning för att stärka stödet till unga. Som medarbetare får du möjlighet att påverka teamets utveckling. Tjänsten är varierad och innefattar arbete med SIG (Social insatsgrupp), myndighetsutövning och fältinsatser. Ditt uppdrag: Teamet kommer att arbeta riktat mot unga som är i behov av samhällets stöd, med fokus på områden som missbruk, kriminalitet och annat normbrytande beteende. Vårt arbete bygger på en helhetskedja som inkluderar: - Samverkan med exempelvis polis och skola. - Förebyggande och uppsökande arbete. - Implementering av SIG-metoden. - Kunskapshöjande insatser inom organisationen. Hos oss arbetar vi proaktivt. Vi fokuserar på förebyggande insatser och långsiktiga förändringar, istället för att endast reagera på problem som redan uppstått. Du kommer att ingå i ett tvärprofessionellt team med daglig samverkan mellan olika yrkesroller, där du som socialsekreterare spelar en avgörande roll. Vad är SIG? SIG (Social insatsgrupp) är en frivillig insats för ungdomar och unga vuxna som behöver stöd för att bryta ett brottsaktivt livsmönster och kriminell identitet. Insatsen bygger på strukturerad samverkan och skräddarsys efter individens behov, med stöd och behandling som utformas tillsammans med exempelvis skola, socialtjänst, polis och fritidsverksamhet.  Fältarbete: I rollen ingår även fältarbete, som kan bestå av riktade insatser eller traditionellt fältarbete under kvällar och helger. Målet är att möta unga där de befinner sig och skapa en meningsfull dialog för att stärka positiva livsval. Myndighetsutövning: Arbetet innefattar sedvanlig myndighetsutövning för ungdomar i målgruppen, med särskilt fokus på brottsaktiva ungdomar. Arbetet är en viktig del i att säkerställa att rätt stöd och insatser erbjuds ungdomar och deras familjer för att förebygga och motverka fortsatt kriminalitet. Rollen kräver ett strukturerat och rättssäkert arbetssätt. Arbetsuppgifter Vill du vara med och utveckla enheten med fokus på tidiga insatser för ungdomar i riskzonen för kriminalitet? Mottagningsenheten består av mottag för barn och vuxna, våld i nära, brottsförebyggande-samt förebyggande och främjande teamet. Här arbetar fyra 1:e socialsekreterare och en enhetschef som tillsammans bygger en dynamisk och erfaren arbetsgrupp. I den här rollen blir du en viktig del i att forma och implementera ett nytt arbetssätt där samverkan står i centrum. Det nya teamet kommer att arbeta uppsökande, förebyggande och med behandlande insatser, i nära samarbete med både interna och externa aktörer. Målet är att erbjuda ett lättillgängligt, sammanhållet och likvärdigt stöd till målgruppen, samtidigt som du har ett nära samarbete med dina kollegor och arbetsledare. Arbetsuppgifterna är varierande och innefattar: Målgruppen för teamet är ungdomar och unga vuxna i åldrarna 11–29 år, samt deras vårdnadshavare. Fokus ligger på att möta behov kopplade till missbruk, kriminalitet och annat normbrytande beteende. Arbetet innebär att du möter ungdomar och familjer med varierande problematik och behov. Rollen är både spännande och utmanande, där samverkan med interna och externa parter är en central del av det dagliga arbetet. Även om teamet är nytt kommer du in i en verksamhet med lång erfarenhet och stort engagemang för målgruppen. Du får stöd av erfarna och engagerade kollegor samt en närvarande arbetsledning som stöttar dig i arbetet. Detta är en möjlighet att göra skillnad i en betydelsefull roll och samtidigt vara delaktig i utvecklingen av ett nytt och innovativt arbetssätt. Kvalifikationer - Socionomexamen eller annan utbildning som arbetsgivaren bedömer likvärdig samt tidigare erfarenhet av myndighetsutövning. - Meriterande med kunskap om kriminologisk teori och kriminogena faktorer är meriterande. - Det är även meriterande att du är insatt i Risk, Behov och Mottaglighet (RBM) samt kriminalitet som livsstil. - Körkort är ett krav. Du arbetar självständigt och strukturerat med god förmåga att planera och prioritera. Du har personlig mognad, god empatisk och analytisk förmåga samt uttrycker dig väl i tal och skrift. Du är relationsskapande och samverkar väl med andra aktörer kring den unge. Du vill bidra till utveckling och förstår uppdraget i en politiskt styrd organisation. Stor vikt läggs vid personliga egenskaper. Utdrag ur belastningsregistret krävs vid anställning. Välkommen med din ansökan! Övrigt - Ansökan tas endast emot digitalt via kungalv.varbi.com - Betyg/intyg lämnas på begäran eller vid en eventuell intervju. - Tillsättning sker under förutsättning att tjänsten ej behöver tas i anspråk av befintlig personal på grund av övertalighet eller annan orsak. - Urvalsprocessen sker löpande under ansökningstiden. - Vi använder oss av digitala verktyg och i arbetet kan du komma att behöva använda dig av e-legitimation. - Innan eventuell anställning kräver vi att giltigt identitetskort där medborgarskap framgår samt giltigt arbetstillstånd uppvisas. - Provanställning kan komma tillämpas enligt kollektivavtal. - Inom de verksamheter där arbete med barn förekommer kräver arbetsgivaren in utdrag ur belastningsregistret innan tillsättning av tjänsten. - Har du skyddade personuppgifter ska du INTE söka via systemet utan kontakta rekryteringsansvarig för hantering av din ansökan. - Vi undanber oss vänligt men bestämt all direktkontakt med bemannings- och rekryteringsföretag samt försäljare av ytterligare jobbannonser. - Kungälvs kommun har upphandlade avtal.

12 dagar sedan
Sista ansökan:
11 juli 2025
Timvikarier sökes till Vård- och omsorgsboende
Kungälvs kommun
Undersköterskor, hemtjänst, hemsjukvård, äldreboende och habilitering

Kungälvs kommun söker dig som vill göra skillnad! Vi behöver professionell och motiverad personal för att leverera välfärdstjänster med hög kvalitet. Här går engagemang och professionell service hand i hand samtidigt som du är med och påverkar människors vardag och samhället i stort. En bra arbetsplatskultur och stöd för din personliga utveckling är viktigt för oss. Din insats räknas!  Beskrivning Våra vård-och omsorgsboenden i Kungälvs kommun söker nu timvikarier. Vi har sex vård- och omsorgsboenden som är placerade runtom i kommunen med inriktning mot demens, somatik och psykiatri. Dina arbetsuppgifter innebär att ge våra hyresgäster omsorg, hjälp och stöd utifrån deras individuella behov. Vi förväntar oss att du tar ansvar för dina arbetsuppgifter och att du utför dem på ett professionellt sätt. I uppdraget ingår att du har ett gott och serviceinriktat bemötande gentemot hyresgäster, anhöriga, arbetskamrater och andra samarbetspartners.   Vi erbjuder dig ett meningsfullt och omväxlande arbete med möjlighet att göra skillnad! Är du intresserad av att jobba inom äldreomsorgen? Vill du göra skillnad och en insats som är betydelsefull? Då passar du hos oss! Arbetsuppgifter Att arbeta som vikarie innebär att du arbetar som timavlönad vid behov, exempelvis när någon är sjuk ute i verksamheten. När du fått din timanställning får du muntlig övergripande information från enhetschefen/administratör. Du kommer även få en introduktion för arbetsuppgifter på arbetsplatsen tillsammans med ordinarie personal. Antal tillfällen varierar beroende på vilken arbetsplats du har.  Dina arbetstider är viktiga och du lägger dig själv tillgänglig i vårt bokningssystem Time Care Pool, som du får hjälp av våra administratörer att komma igång med.  Kvalifikationer För att arbeta som timvikarie är det inget krav att ha någon tidigare erfarenhet men en vilja att göra skillnad och skapa livskvalitet för andra människor. Vi söker dig som kan arbeta både helg samt vardagar och vi ser helst att du lägger dig själv tillgänglig minst tre pass i veckan. Att tänka på för dig som söker är att du ska ha möjlighet att ta dig till våra vård- och omsorgsboenden då flertal av dom ligger i ytterområdena med bristande kommunikationsmöjligheter kollektivt. Vi ser helst att du har körkort och tillgång till bil alternativt att du bor i närområdet.  Det är meriterande om du har: - Tidigare erfarenhet från arbete inom vården. - Körkort och tillgång till bil. Hur ser vår rekryteringsprocess ut? - Urval och intervjuer sker löpande under ansökningstiden utifrån verksamheternas behov. - Du ska uppge referenser till nuvarande eller senaste chef, arbetsledare med namn, telefonnummer och mailadress. Har du ingen tidigare arbetserfarenhet? Lämna en av dina lärare på din gymnasieskola som referens. - För dig som inte är medborgare inom EU/EES-området krävs arbetstillstånd, detta gäller inte dig som har permanent uppehållstillstånd. Arbetstillståndet ska uppvisas vid intervjutillfället.  I denna rekryteringsprocess behöver du inte personligt brev, du kommer istället att behöva besvara flera urvalsfrågor.  Stor vikt kommer att läggas på personliga egenskaper. Låter detta intressant för dig? Tveka inte på att skicka in din ansökan idag.  Övrigt - Ansökan tas endast emot digitalt via kungalv.varbi.com - Betyg/intyg lämnas på begäran eller vid en eventuell intervju. - Tillsättning sker under förutsättning att tjänsten ej behöver tas i anspråk av befintlig personal på grund av övertalighet eller annan orsak. - Urvalsprocessen sker löpande under ansökningstiden. - Vi använder oss av digitala verktyg och i arbetet kan du komma att behöva använda dig av e-legitimation. - Innan eventuell anställning kräver vi att giltigt identitetskort där medborgarskap framgår samt giltigt arbetstillstånd uppvisas. - Provanställning kan komma tillämpas enligt kollektivavtal. - Inom de verksamheter där arbete med barn förekommer kräver arbetsgivaren in utdrag ur belastningsregistret innan tillsättning av tjänsten. - Har du skyddade personuppgifter ska du INTE söka via systemet utan kontakta rekryteringsansvarig för hantering av din ansökan. - Vi undanber oss vänligt men bestämt all direktkontakt med bemannings- och rekryteringsföretag samt försäljare av ytterligare jobbannonser. - Kungälvs kommun har upphandlade avtal.

13 dagar sedan
Sista ansökan:
1 juli 2025
Skolkurator Mimers Hus gymnasium

Kungälvs kommun söker dig som vill göra skillnad! Vi behöver professionell och motiverad personal för att leverera välfärdstjänster med hög kvalitet. Här går engagemang och professionell service hand i hand samtidigt som du är med och påverkar människors vardag och samhället i stort. En bra arbetsplatskultur och stöd för din personliga utveckling är viktigt för oss. Din insats räknas!  Beskrivning Mimers Hus gymnasium är en kommunal gymnasieskola, som är centralt belägen i Kungälv. I anslutning till skolan finns Mimers kulturhus med bibliotek, stadsteater och café. Det går ungefär 1600 elever på skolan och här finns de flesta nationella yrkes- och studieförberedande programmen. Vi erbjuder även introduktionsprogram såsom språkintroduktion, individuellt alternativ, preparandutbildning och yrkesintroduktion. Som skolkurator på Mimers hus kommer du att ingå i ett arbetslag med fyra skolkuratorer, ni ingår alla i olika elevhälsoteams (som leds av rektor) och samverkar med såväl lärararbetslag som ledningsgrupp. Elevhälsan på Mimers Hus gymnasium är organiserad under elevhälsochef. Arbetsuppgifter Som skolkurator i Kungälv har du möjlighet att påverka barn och ungas skola och framtid. Ditt arbete är varierande, utvecklande och självständigt där du alltid har nära till andra professioner och goda kollegor. Som skolkurator arbetar du på uppdrag av rektor och tillsammans med övriga i skolans elevhälsoteam. Arbetet ska främst vara av förebyggande och hälsofrämjande karaktär, men kan också innebära åtgärdande arbete och arbetet ska bedrivas på individ-, grupp- och organisationsnivå. Målet är att skapa en god miljö för elevers hälsa, lärande och utveckling. Du arbetar med ansvar för det sociala och psykosociala perspektivet i elevhälsan vilket kan innebära sociala kartläggningar, hälsofrämjande arbete, arbete i klass tillsammans med lärare utifrån olika teman. Du arbetar också med att främja skolnärvaro, konsultation/handledning till skolpersonal, ge stöd och råd till elever och föräldrar samt nätverksmöten (SiP-möten) m.m. Detta uppdrag innebär arbete på plats på Mimers Hus gymnasium.  Tjänsten kommer att riktas mot Introduktionsprogrammet och Vård- och omsorgsprogrammet. Kvalifikationer - Socionomutbildning eller likvärdig beteendevetenskapsutbildning. - Kunskap inom NPF är meriterande. - Kunskap om hedersrelaterat våld- och förtryck är meriterande. - Utbildning inom lågaffektivt bemötande är meriterande. - Erfarenhet av arbete inom skola (gymnasium) är meriterande. - Erfarenhet av arbete med introduktionsprogrammet är meriterande. - Hög nivå på kunskaper i svenska, både i tal och skrift. Du ska ha god samarbetsförmåga, god förmåga att skapa relationer samt kunna se till helheten kring en individ och en situation. Arbetet ställer krav på god förmåga till självständighet, struktur och flexibilitet. Vi ser fram emot din ansökan! Intervjuer kommer att ske löpande under ansökningstiden. Övrigt - Ansökan tas endast emot digitalt via kungalv.varbi.com - Betyg/intyg lämnas på begäran eller vid en eventuell intervju. - Tillsättning sker under förutsättning att tjänsten ej behöver tas i anspråk av befintlig personal på grund av övertalighet eller annan orsak. - Urvalsprocessen sker löpande under ansökningstiden. - Vi använder oss av digitala verktyg och i arbetet kan du komma att behöva använda dig av e-legitimation. - Innan eventuell anställning kräver vi att giltigt identitetskort där medborgarskap framgår samt giltigt arbetstillstånd uppvisas. - Provanställning kan komma tillämpas enligt kollektivavtal. - Inom de verksamheter där arbete med barn förekommer kräver arbetsgivaren in utdrag ur belastningsregistret innan tillsättning av tjänsten. - Har du skyddade personuppgifter ska du INTE söka via systemet utan kontakta rekryteringsansvarig för hantering av din ansökan. - Vi undanber oss vänligt men bestämt all direktkontakt med bemannings- och rekryteringsföretag samt försäljare av ytterligare jobbannonser. - Kungälvs kommun har upphandlade avtal.

13 dagar sedan
Sista ansökan:
1 juli 2025
Sandbackaskolan söker lärare i fritidshem till anpassad grundskola
Kungälvs kommun
Fritidspedagoger

Kungälvs kommun söker dig som vill göra skillnad! Vi behöver professionell och motiverad personal för att leverera välfärdstjänster med hög kvalitet. Här går engagemang och professionell service hand i hand samtidigt som du är med och påverkar människors vardag och samhället i stort. En bra arbetsplatskultur och stöd för din personliga utveckling är viktigt för oss. Din insats räknas!  Beskrivning Sandbackaskolan är en F–6-skola i Kungälvs kommun där både grundskola och anpassad grundskola finns under samma tak. Vi arbetar för att skapa en trygg, inkluderande och stimulerande miljö där varje elev får möjlighet att utvecklas utifrån sina egna förutsättningar – både under skoltid och på fritids. Vi strävar efter att eleverna ska vara stolta över sin skola och att Sandbackaskolan ska vara ett självklart val för både elever och vårdnadshavare. Vår avsikt är också att Sandbackaskolan ska vara en arbetsplats där varje medarbetare trivs och får möjlighet till professionell utveckling.  Skolan är just nu under renovering och ombyggnad, och flera av våra lokaler är redan helt nyrenoverade och utformade med stor omsorg för att möta verksamhetens behov. Det ger oss fantastiska förutsättningar att skapa en modern och funktionell lärmiljö för både elever och personal. Arbetsuppgifter Vi söker dig som vill vara med och forma en meningsfull fritidsverksamhet för elever i anpassad grundskola. Du planerar och leder aktiviteter som stärker elevernas sociala, motoriska och kommunikativa förmågor. Tillsammans med kollegor skapar du struktur, trygghet och glädje under hela dagen – både i skola och på fritids. Du kommer även att samverka med fritidshemmet inom grundskolan, vilket ger möjlighet till erfarenhetsutbyte och ett inkluderande arbetssätt. Kvalifikationer Vi söker dig som: - Har lärarlegitimation med inriktning mot fritidshem eller annan relevant pedagogisk utbildning. - Har erfarenhet av att arbeta med barn med intellektuell funktionsnedsättning och/eller neuropsykiatriska funktionsvariationer. - Är trygg, lyhörd och har ett lågaffektivt bemötande. - Har god samarbetsförmåga och ett lösningsfokuserat arbetssätt. - Brinner för att skapa en meningsfull fritid för alla barn. Vi lägger stor vikt vid personliga egenskaper och värdesätter en positiv inställning samt förmåga att skapa en inkluderande och stödjande miljö för våra elever. Du delar vår passion för utbildning och vill vara del av ett team som arbetar tillsammans för att göra skillnad i elevernas liv.  Välkommen med din ansökan! Övrigt - Ansökan tas endast emot digitalt via kungalv.varbi.com - Betyg/intyg lämnas på begäran eller vid en eventuell intervju. - Tillsättning sker under förutsättning att tjänsten ej behöver tas i anspråk av befintlig personal på grund av övertalighet eller annan orsak. - Urvalsprocessen sker löpande under ansökningstiden. - Vi använder oss av digitala verktyg och i arbetet kan du komma att behöva använda dig av e-legitimation. - Innan eventuell anställning kräver vi att giltigt identitetskort där medborgarskap framgår samt giltigt arbetstillstånd uppvisas. - Provanställning kan komma tillämpas enligt kollektivavtal. - Inom de verksamheter där arbete med barn förekommer kräver arbetsgivaren in utdrag ur belastningsregistret innan tillsättning av tjänsten. - Har du skyddade personuppgifter ska du INTE söka via systemet utan kontakta rekryteringsansvarig för hantering av din ansökan. - Vi undanber oss vänligt men bestämt all direktkontakt med bemannings- och rekryteringsföretag samt försäljare av ytterligare jobbannonser. - Kungälvs kommun har upphandlade avtal.

14 dagar sedan
Sista ansökan:
1 juli 2025
Engagerad undersköterska sökes till hemtjänsten i Kungälvs Kommun!
Kungälvs kommun
Undersköterskor, hemtjänst, hemsjukvård, äldreboende och habilitering

Kungälvs kommun söker dig som vill göra skillnad! Vi behöver professionell och motiverad personal för att leverera välfärdstjänster med hög kvalitet. Här går engagemang och professionell service hand i hand samtidigt som du är med och påverkar människors vardag och samhället i stort. En bra arbetsplatskultur och stöd för din personliga utveckling är viktigt för oss. Din insats räknas!  Beskrivning Vill du vara med och göra skillnad i framtidens hemtjänst hos en arbetsgivare som vill ligga i framkant? Då är Kungälvs kommuns hemtjänst det rätta valet! Välkommen till hemtjänsten i Kungälvs kommun! Vi erbjuder dig ett spännande, utvecklande och varierat jobb, centralt i Kungälv. Vi är stolta över det viktiga arbetet vi utför för Kungälv kommuns invånare som är i behov av vårt stöd, där du är med och skapar en god vardag för våra brukare genom vård, omsorg och service utifrån den enskildes behov och önskemål. Det är ett stimulerande arbete, där du får möjlighet till personlig utveckling och till att göra en viktig insats.  Tillsammans utvecklas vi genom innovation, digitalisering och teamsamverkan. Allt för att kunna möta framtiden på bästa sätt! Läs gärna mer här: https://go-care.se/lediga-tjanster/kungalvs-kommun Arbetsuppgifter Din uppgift hos oss är att ge våra brukare en trygg och god omsorg, stöd i det dagliga livet samt en stimulerande fritid. Dina huvudsakliga arbetsuppgifter är att ge stöd hos brukaren i deras hem med daglig hygien, social samvaro, aktiviteter och ledsagning till läkare/samhällsbesök. Du kommer att ha delegerade arbetsuppgifter såsom hälso- och sjukvårdsinsatser utifrån brukarens individuella behov. I ditt arbete ingår även vardagliga sysslor såsom exempelvis städning, måltidsstöd och tvätt. Vi stöttar våra brukare i att göra sina veckoinköp med hjälp av iPad. Vi arbetar med kontaktpersonskap och ombudsuppdrag, där du som medarbetare både har möjligheter att utvecklas och vara del i utveckling av verksamheten. Äldreomsorgens nationella värdegrund är plattformen för hur arbetet organiseras och utförs. Du kommer att arbeta dag, kväll samt helgtjänstgöring varannan helg.  Kvalifikationer Vi söker dig som har personlig mognad och förmåga att arbeta självständigt, där du själv tar ansvar för ditt arbete och bidrar till verksamhetens utveckling genom att ta egna initiativ. Samarbetsförmåga och en empatisk förmåga är viktiga egenskaper, då du kommer att ha daglig kontakt med våra brukare och deras anhöriga. Vi ser gärna att du har en helhetssyn och är kvalitetsmedveten i ditt arbete, där du strukturerat och tydligt utför dina arbetsuppgifter. För att vara aktuell i denna rekrytering behöver du uppfylla nedan krav: - Grundutbildning inom vård och omsorg – uppvisa bevis om skyddad yrkestitel. - Goda kunskaper i svenska språket, muntligt och skriftligt. - Ha goda datakunskaper. - B-körkort och kunna cykla. Det är meriterande att: - Tidigare ha arbetat inom vård och omsorg. - Ha erfarenhet av social dokumentation. - Kunna uppvisa VOC-diplom. Vi lägger stor vikt vid personliga egenskaper och bemötande. Förutom kompetenta kollegor och närvarande chefer erbjuder vi dig: - Heltidstjänst. - Möjlighet till deltidsarbete. - 37 timmar/vecka =heltid. - Goda möjligheter till vidareutbildning och karriärutveckling. - En verksamhet i framkant inom digitalisering, vi har bland annat tekniska hjälpmedel såsom nyckelfria lås, schema och social dokumentation i mobilen, digital läkemedelssignering och tillsyn via kamera. - Tillgång till vår lärplattform. - Friskvårdsbidrag. - Ersättning för nikotinhjälpmedel.  Urval och intervjuer sker löpande så vänta inte med din ansökan! Övrigt - Ansökan tas endast emot digitalt via kungalv.varbi.com - Betyg/intyg lämnas på begäran eller vid en eventuell intervju. - Tillsättning sker under förutsättning att tjänsten ej behöver tas i anspråk av befintlig personal på grund av övertalighet eller annan orsak. - Urvalsprocessen sker löpande under ansökningstiden. - Vi använder oss av digitala verktyg och i arbetet kan du komma att behöva använda dig av e-legitimation. - Innan eventuell anställning kräver vi att giltigt identitetskort där medborgarskap framgår samt giltigt arbetstillstånd uppvisas. - Provanställning kan komma tillämpas enligt kollektivavtal. - Inom de verksamheter där arbete med barn förekommer kräver arbetsgivaren in utdrag ur belastningsregistret innan tillsättning av tjänsten. - Har du skyddade personuppgifter ska du INTE söka via systemet utan kontakta rekryteringsansvarig för hantering av din ansökan. - Vi undanber oss vänligt men bestämt all direktkontakt med bemannings- och rekryteringsföretag samt försäljare av ytterligare jobbannonser. - Kungälvs kommun har upphandlade avtal.

14 dagar sedan
Sista ansökan:
7 juli 2025