Lediga jobb hos Ulricehamns kommun
Ulricehamns kommun är i en spännande expansionsfas – vi växer men bevarar vårt lilla samhälles själ. Som kommunens största arbetsgivare, med över 2 200 medarbetare i mer än 100 olika yrkesroller, erbjuder vi ett arbetsliv där samhällsnytta, utveckling och gemenskap går hand i hand. Här präglas vardagen av Vision 2040 – “Tillsammans mot framtiden”, där vi utvecklar, tänker nytt och njuter av livet, tillsammans. Att jobba hos oss innebär att göra verklig skillnad i människors vardag – varje dag, året om. Här finns unik variation i uppdragen, stora möjligheter till personlig och karriärmässig utveckling, och en kultur som uppmuntrar både mod och engagemang. Är du redo att forma framtidens Ulricehamn, tillsammans med oss? Individ- och familjeomsorgen är en del av sektor välfärd tillsammans med verksamheterna funktionsnedsättning, hemtjänst och hemsjukvård samt vård- och omsorgsboende. Sektorn arbetar varje dag året om för att göra skillnad för kommunens medborgare. Enheten för öppenvården med inriktning mot barn och unga tillhör individ‑ och familjeomsorgen (IFO). Verksamheten är centralt belägen i Ulricehamn och består av socialpedagoger och det skolsociala teamet. ARBETSUPPGIFTER Som enhetschef på Öppenvården BoU i Ulricehamns kommun får du en unik möjlighet att leda och utveckla det förebyggande arbetet riktat mot barn och unga. Du blir en nyckelperson i ett viktigt samhällsuppdrag där samverkan står i centrum med nära samarbete mellan skola, fritid, polis och andra aktörer som arbetar med barn och ungas trygghet och välmående. Ulricehamns kommun är en växande organisation som arbetar med ett tydligt systemteoretiskt och evidensbaserat perspektiv, vilket ger dig goda förutsättningar att både påverka och utvecklas i din roll. Som enhetschef har du det övergripande ansvaret för att leda och utveckla enheten, inklusive ansvar för ekonomi, personal och arbetsmiljö. Du deltar aktivt i flera viktiga samverkansforum som rör barn- och ungdomsfrågor, i nära dialog med bland annat skolan, polisen och fritidssektorn. En central del av uppdraget är att samordna och driva det socialt förebyggande och brottsförebyggande arbetet, samt att vidareutveckla det skolsociala teamet. Tjänsten innebär också ansvar för dokumentation, uppföljning och kvalitetssäkring i enlighet med uppsatta mål. Du arbetar strukturerat och målmedvetet för att säkerställa att verksamheten håller hög kvalitet och möter både interna och externa krav. Det här är en roll för dig som vill göra skillnad på riktigt. KVALIFIKATIONER För att vara aktuell för tjänsten krävs att du har en eftergymnasial utbildning inom socialt arbete, exempelvis socionomexamen. Det är meriterande om du har erfarenhet av liknande chef- eller ledarroller inom socialt arbete. Du behöver ha dokumenterad erfarenhet av att ha arbetat med barn och unga inom socialt arbete. Har du dessutom erfarenhet från kommunal verksamhet och tidigare haft en arbetsledande roll ses det som en stor fördel. God datavana är ett absolut krav. Det är meriterande om du har arbetat i verksamhetssystem som Treserva eller Stratsys. Även systemteoretisk bakgrund och erfarenhet av arbete med våld i nära relationer är meriterande. Vi söker dig som är analytisk, strukturerad och kvalitetsmedveten. Du har förmåga att tänka kreativt och lösa problem, och du kan arbeta självständigt men även fungera väl i team. Du är noggrann och har god förmåga att dokumentera samt arbeta med statistik och uppföljning. Personligen är du flexibel, prestigelös och uthållig. Du har god stresstålighet, är energisk och har förmåga att hålla många bollar i luften samtidigt som du kan arbeta långsiktigt med utvecklingen av hela IFO-verksamheten. Du har stark samarbetsförmåga och är empatisk med god kommunikativ förmåga. Du skapar och bibehåller goda relationer, är serviceinriktad och har lätt för att se andras perspektiv. Du har också förmåga att samverka över både enhets- och verksamhetsgränser. Som ledare är du lyhörd, strategisk och tydlig. Du har ett starkt ekonomiskt ansvarstänk, gott omdöme och vågar fatta nödvändiga beslut. Slutligen krävs B-körkort då tjänsten innefattar resor inom kommunen. Du får inte heller förekomma i misstanke- eller belastningsregistret. ÖVRIGT Vi undanbeder oss kontakt med annonsörer och bemanningsföretag under rekryteringen. När du söker jobb hos oss tar vi endast emot ansökningar via vårt rekryteringssystem för hantering i enlighet med GDPR. Vänligen observera att enligt offentlighetsprincipen är ansökningshandlingar allmänna offentliga handlingar som lämnas ut på begäran. Om du som sökande omfattas av sekretess ombeds du ta kontakt med kontaktpersonen för annonsen.
Ulricehamns kommun är i en spännande expansionsfas – vi växer men bevarar vårt lilla samhälles själ. Som kommunens största arbetsgivare, med över 2 200 medarbetare i mer än 100 olika yrkesroller, erbjuder vi ett arbetsliv där samhällsnytta, utveckling och gemenskap går hand i hand. Här präglas vardagen av Vision 2040 – “Tillsammans mot framtiden”, där vi utvecklar, tänker nytt och njuter av livet, tillsammans. Att jobba hos oss innebär att göra verklig skillnad i människors vardag – varje dag, året om. Här finns unik variation i uppdragen, stora möjligheter till personlig och karriärmässig utveckling, och en kultur som uppmuntrar både mod och engagemang. Är du redo att forma framtidens Ulricehamn, tillsammans med oss? Sektor välfärd består av de fyra verksamheterna funktionsnedsättning, hemtjänst och hemsjukvård, individ- och familjeomsorg samt vård- och omsorgsboenden. Ulricehamns kommun vill bli Sjuhärads bästa offentliga arbetsgivare. Vi satsar också på att göra vår redan bra äldreomsorg ännu bättre. Vi söker dig som är bra på det du gör, men vill bli ännu bättre. Du som känner extra för att ge äldre en meningsfull vardag, förutom att ge dem den bästa vård och omsorg de kan få, passar hos oss. Just nu jobbar vi intensivt med att utveckla vårt eget Leva-koncept, som handlar om att ge de som bor hos oss livskvalitet, trygghet, och meningsfullhet på individnivå. Varje person är viktig för oss! Både medarbetare och boende! Vi har fem vård- och omsorgsboenden placerade på olika ställen i kommunen. Solrosen och Ryttershov hittar du i de vackra centrala delarna av Ulricehamn medan Ekero, Parkgården och Hökerumsgården finns i de naturnära utkanterna av kommunen. ARBETSUPPGIFTER Din viktigaste uppgift är att se till att varje person får sitt behov av omsorg och omvårdnad tillgodosett. Vi sätter alltid vårdtagaren i fokus och har ett gott bemötande. Hos oss får du ett omväxlande arbete med stort mått av både eget ansvar och samarbete. För att säkerställa vårdtagarens bästa arbetar du i team med dina kollegor och andra professioner inom äldreomsorgen. Tillsammans har vi målet att säkerställa att varje vårdtagare får en aktiv, trivsam och trygg tillvaro så att de har möjlighet att leva ett självständigt liv. Arbetet innefattar vård- och omsorgsarbete enligt SoL, i uppdraget ingår också att utföra delegerade hälso- och sjukvårdsuppgifter enligt HSL. Du hjälper vårdtagaren i deras vardag och dina arbetsuppgifter består av bland annat personlig omvårdnad, måltidsstöd och socialt umgänge. I arbetet ingår även att vara delaktig på olika möten såsom APT, teamträffar, avvikelsemöten m.m. Arbetstider är dag, kväll och helg. Vi vill att vår personal ska må bra, både på och utanför jobbet och man har därför rätt till friskvårdsbidrag i Ulricehamns kommun. KVALIFIKATIONER Vi söker dig som har ett genuint intresse av att arbeta med människor för en fast tjänst och ett vikariat. För den fasta tjänsten är det ett krav att du är utbildad undersköterska, men det är inget krav för vikariatet. Det är starkt meriterande om du har tidigare erfarenhet ifrån av arbete inom vården och specifikt äldreomsorg. Har du även kunskap om senior alert ser vi det som positivt. Du har en förmåga att arbeta självständigt där du ser det som viktigt att dela med dig av dina erfarenheter med andra. Att vara flexibel är en naturlig del av dig och du tycker om när ingen dag är den andra lik. Många medarbetare i Ulricehamns kommun kan fler än ett språk. Det är en värdefull tillgång, men det är också viktigt att behärska svenska som ett grundspråk. För att lyckas i arbetet behöver du ha goda kunskaper i svenska i både tal och skrift samt god dokumentations- och datorvana. Du tycker om varierande arbetstider dag/kväll och helg. Stämmer ovanstående in på dig? Då hoppas vi att du snart hör av dig och söker tjänsten hos oss och blir en del av vårt fantastiska gäng. ÖVRIGT Referenstagning påbörjas efter första telefonintervjun Inför rekryteringsarbetet har vi tagit ställning till rekryteringskanaler och marknadsföring. Vi undanbeder oss därför bestämt kontakt med mediesäljare, rekryteringssajter och liknande. När du söker jobb hos oss tar vi endast emot ansökningar via vårt rekryteringssystem för hantering i enlighet med GDPR. Vänligen observera att enligt offentlighetsprincipen är ansökningshandlingar allmänna offentliga handlingar som lämnas ut på begäran. Om du som sökande omfattas av sekretess ombeds du ta kontakt med kontaktpersonen för annonsen.
Ulricehamns kommun är inne i en fortsatt tillväxtfas. På bara några år har vi gått från liten till större, utan att tappa vår identitet. I nära samarbete med medarbetare och invånare gör vi mesta möjliga samhällsnytta. För kommunen som arbetsgivare innebär det en unik bredd i uppdragen med goda möjligheter till utveckling för dig som anställd. I Ulricehamns kommun gör vi skillnad i människors vardag varje dag, året runt. Ulricehamns kommun arbetar målinriktat genom Vision 2040 tillsammans mot framtiden. - Var med och skapa den med oss! Sektor lärande arbetar med fokus på helhetsperspektiv från 0 till 19 år och tillsammans skapar vi en inspirerande kultur av samverkan inom lärandesektorn, där språk, närvaro och måluppfyllelse är våra främsta drivkrafter för framgång. Anpassade skolan tillhör skolområde Tingsholm och innefattar verksamheter på både grundskole-, gymnasie- samt vuxennivå. Anpassade skolan i Ulricehamns kommun ger elever med intellektuell funktionsnedsättning en utbildning anpassad efter varje elevs individuella förutsättningar. Den anpassade grundskolans kursplan är indelad i ämnen och följer grundskolans struktur. Här finns ytterligare en kursplan indelad i fem ämnesområden; estetisk verksamhet, motorik, kommunikation, vardagsaktivitet och verklighetsuppfattning. Anpassade skolan är i ett spännande utvecklingsskede där skolorna deltar i ett treårigt forskningsprogram med fokus på anpassade skolans kunskapsuppdrag. I det kollegiala samarbetet skapar vi utmaningar och utveckling. Vi söker nu en engagerad, driftig och kunnig medarbetare som tillsammans med oss vill bidra till utveckling av morgondagens anpassade skola. Välkommen med din ansökan! ARBETSUPPGIFTER Ditt uppdrag är att undervisa elever i anpassade grundskolans ämnen samt ämnesområden. Du planerar och genomför undervisning utifrån varje elevs förmåga, skapar goda förutsättningar för lärande samt stimulerar och utmanar elevernas utveckling och lärande. Som en av pedagogerna inom anpassade grundskolan har du, tillsammans med dina kollegor, ansvar för att ge eleverna det pedagogiska och sociala stöd de behöver. Det kan innebära att du som lärare även utför vissa arbetsuppgifter som vanligtvis åligger en elevassistent. KVALIFIKATIONER Vi söker dig som är legitimerad speciallärare inriktning intellektuell funktionsnedsättning och har arbetslivserfarenhet inom anpassad skola samt inom övriga skolformer. Det är av stor vikt att du har kunskap och erfarenhet av att arbeta lågaffektivt med elever med autism. Gärna en utbildning i Studio 3 eller liknande. Det är meriterande om du har kunskaper i teckenspråk och alternativ kommunikation (AKK) samt god samt kompetens i hantering av digitala hjälpmedel. Du är en pedagogisk ledare som arbetar utifrån ett strukturerat arbetssätt, är flexibel och har en god samarbetsförmåga. Du har en god förmåga att bygga goda relationer med såväl elever, kollegor som vårdnadshavare. För att passa i rollen behöver du vara trygg och stabil även i situationer med stress. Du har en positiv inställning i utmanande situationer och är lösningsfokuserad. En tydlig kommunikation och ett lugnt förhållningssätt är viktigt, din goda empatiska förmåga likaså. Stor vikt läggs vid personlig lämplighet. ÖVRIGT Urval och intervjuer kommer att genomföras fortlöpande under annonstiden för de två utlysta tjänsterna. Anställning sker dock först efter att erforderliga beslut har fattats. Vi ser gärna att du bifogar examensbevis i din ansökan. Krav på registerutdrag vid erbjudande av anställning inom förskolan, förskoleklassen, fritidshemmet, grundskolan, grundsärskolan samt annan pedagogisk verksamhet enligt skollagen (2010:800, kap 2 §§ 31-33). Vi undanbeder oss kontakt med annonsörer och bemanningsföretag under rekryteringen. Vänligen observera att enligt offentlighetsprincipen är ansökningshandlingar allmänna offentliga handlingar som lämnas ut på begäran.
Ulricehamns kommun är i en spännande expansionsfas – vi växer men bevarar vårt lilla samhälles själ. Som kommunens största arbetsgivare, med över 2 200 medarbetare i mer än 100 olika yrkesroller, erbjuder vi ett arbetsliv där samhällsnytta, utveckling och gemenskap går hand i hand. Här präglas vardagen av Vision 2040 – “Tillsammans mot framtiden”, där vi utvecklar, tänker nytt och njuter av livet, tillsammans. Att jobba hos oss innebär att göra verklig skillnad i människors vardag – varje dag, året om. Här finns unik variation i uppdragen, stora möjligheter till personlig och karriärmässig utveckling, och en kultur som uppmuntrar både mod och engagemang. Är du redo att forma framtidens Ulricehamn, tillsammans med oss? IFO (individ- och familjeomsorg) ansvarar för stöd till barn, ungdomar och deras familjer, stöd till vuxna, ekonomiskt bistånd samt arbetsmarknadsinsatser och mottagande av nyanlända. Individ och familjeomsorgens öppenvårdsenhet består av 12 behandlingspersonal och en samordnare. Enheten arbetar med psykosocialt och pedagogiskt behandlingsarbete med barn och ungdomar och deras familjer. Samordnare leder och fördelar det dagliga arbetet samt utgör ett stöd till samtliga behandlare. Arbetstiden är förlagd till främst dagtid men kvällar och helger vid behov. Flexavtal mellan kl. 06-22. Vi arbetar utifrån ett systemteoretiskt förhållningssätt där vi utgår från individens behov och utformar insatsen tillsammans med individen och dess nätverk. Kommunikation, samspel samt att stärka de resurser som finns hos individen och dess nätverk är centrala delar i behandlingsarbetet för att uppnå den förändring som individen önskar. Vi söker dig som är engagerad, lösningsorienterad och vill göra skillnad. Är du den vi letar efter? Välkommen att söka! ARBETSUPPGIFTER Som socialpedagog får du en nyckelroll i det sociala och brottsförebyggande arbetet, där du tillsammans med tre engagerade kollegor arbetar för att skapa tryggare miljöer för unga. En viktig del av ditt uppdrag är att kartlägga och analysera framgångsrika metoder inom brottsförebyggande arbete och sedan omsätta dem i praktiken. Du kommer att vara en drivande kraft i planeringen och genomförandet av insatser som verkligen gör skillnad. Det socialt förebyggande arbetet sker i nära samverkan med skolor och andra viktiga aktörer, och en stor del av din tid spenderas direkt i skolmiljön, där du bygger relationer och arbetar proaktivt för att skapa en positiv och trygg atmosfär för eleverna. KVALIFIKATIONER Du har minst 2-årig eftergymnasial utbildning inom socialt arbete och erfarenhet av arbete med barn och unga. Genom din utbildning och yrkeserfarenhet har du utvecklat gedigna kunskaper om relevant lagstiftning och riktlinjer som styr dokumentation och verkställighet av insatser inom socialtjänsten. För att lyckas i rollen behöver du: • B-körkort (krav) • Erfarenhet av socialt förändrings- och behandlingsarbete • God struktur och problemlösningsförmåga • Förmåga att arbeta både självständigt och i team • Flexibilitet du kan anpassa din arbetsdag efter aktuella behov • Mycket god samarbetsförmåga Vi ser det som meriterande med: • Erfarenhet av socialt förebyggande och brottsförebyggande arbete • Kunskap och erfarenhet av metoder specifika för området • Erfarenhet av arbete med neuropsykiatrisk problematik ÖVRIGT Utdrag ur belastningsregistret genomförs för samtliga tjänster inom verksamhet IFO. Vi undanbeder oss kontakt med annonsörer och bemanningsföretag under rekryteringen. När du söker jobb hos oss tar vi endast emot ansökningar via vårt rekryteringssystem för hantering i enlighet med GDPR. Vänligen observera att enligt offentlighetsprincipen är ansökningshandlingar allmänna offentliga handlingar som lämnas ut på begäran. Om du som sökande omfattas av sekretess ombeds du ta kontakt med kontaktpersonen för annonsen.
Ulricehamns kommun är i en spännande expansionsfas – vi växer men bevarar vårt lilla samhälles själ. Som kommunens största arbetsgivare, med över 2 200 medarbetare i mer än 100 olika yrkesroller, erbjuder vi ett arbetsliv där samhällsnytta, utveckling och gemenskap går hand i hand. Här präglas vardagen av Vision 2040 – “Tillsammans mot framtiden”, där vi utvecklar, tänker nytt och njuter av livet, tillsammans. Att jobba hos oss innebär att göra verklig skillnad i människors vardag – varje dag, året om. Här finns unik variation i uppdragen, stora möjligheter till personlig och karriärmässig utveckling, och en kultur som uppmuntrar både mod och engagemang. Är du redo att forma framtidens Ulricehamn, tillsammans med oss? Sektor välfärd består av de fyra verksamheterna funktionsnedsättning, hemtjänst och hemsjukvård, individ- och familjeomsorg samt vård- och omsorgsboenden. Individ- och familjeomsorgen (IFO) består av sju enheter: tre myndighetsutövande enheter, två öppenvårdsenheter, en boendeenhet samt en arbetsmarknadsenhet. Verksamheten befinner sig i en spännande utvecklingsfas där både lagstiftning och organisatoriska förutsättningar förändras, särskilt med anledning av den nya Socialtjänstlagen (SoL). Vi söker nu en samordnare med ett strategiskt och operativt öga för kvalitet, utveckling och samverkan. Tjänsten är placerad under verksamhetschef och kommer att ha sin placering på vårat socialkontor i Ulricehamns centralort. Varmt välkommen med din ansökan – bli en del av ett IFO i utveckling. ARBETSUPPGIFTER Som samordnare inom IFO får du ett övergripande ansvar inom särskilda utvecklingsområden som rör samtliga enheter. Du kommer att arbeta nära verksamhetschef och ledningsgrupp i att driva förbättringsarbete, utveckla rutiner och processer samt stödja organisationen i implementering av nya arbetssätt och regelverk. Rollen innebär inget personalansvar, men kräver en stark samarbetsförmåga och en god förståelse för IFO:s breda uppdrag. Huvudsakliga arbetsuppgifter: • Driva och koordinera utvecklingsfrågor kopplade till kvalitet, uppföljning och intern styrning. • Vara ansvarig för projektansökningar samt driva och följa upp utvecklingsprojekt. • Utveckla och implementera rutiner, processer och arbetssätt i samverkan med enhetschefer och medarbetare. • Hålla samman och vara drivande i arbetet med implementeringen av nya Socialtjänstlagen (SoL). • Aktivt delta i ledningsgruppen och bidra med strategiska perspektiv utifrån ett helhetstänk. KVALIFIKATIONER För rollen ser vi att du har en relevant högskoleutbildning, exempelvis inom socialt arbete, samhällsvetenskap eller liknande område. Du har flerårig erfarenhet från kommunal socialtjänst, särskilt inom myndighetsutövning och utredningsarbete, samt vana av att arbeta med implementering av nya arbetssätt, riktlinjer och regelverk. Du har god kunskap och erfarenhet av de föreskrifter och lagar som styr verksamheten, såsom SoL, LSS, LVU, LVM samt kommunallagstiftningen. Du har en tydlig förståelse för vad som skapar kvalitet i socialt arbete och arbetar systematiskt, proaktivt och självständigt med att driva frågor framåt. Du har också erfarenhet av utvecklingsarbete, gärna i projektform, och ett starkt intresse för kvalitetsledning, uppföljning och intern kontroll. För att trivas i tjänsten behöver du ha mycket god förmåga att uttrycka dig i både tal och skrift. Du är en skicklig kommunikatör som på ett pedagogiskt sätt kan stödja, informera och engagera medarbetare. Du är också en relationsbyggare som har lätt för att samarbeta och samverka med olika aktörer, både internt och externt, och du har förmåga att skapa och bibehålla fungerande nätverk. Arbetet kräver att du har god förmåga att prioritera, organisera och strukturera ditt arbete samt att du kan anpassa dig efter ändrade förutsättningar. Du är serviceinriktad, självgående och trygg i att fatta egna beslut inom ramen för ditt uppdrag. Som person är du strukturerad och analytisk, engagerad och lösningsorienterad. Du är initiativrik, lyhörd och trygg i en stödjande roll utan personalansvar. Stor vikt kommer att läggas vid personlig lämplighet. ÖVRIGT Inför rekryteringsarbetet har vi tagit ställning till rekryteringskanaler och marknadsföring. Vi undanbeder oss därför bestämt kontakt med mediesäljare, rekryteringssajter och liknande. När du söker jobb hos oss tar vi endast emot ansökningar via vårt rekryteringssystem för hantering i enlighet med GDPR. Vänligen observera att enligt offentlighetsprincipen är ansökningshandlingar allmänna offentliga handlingar som lämnas ut på begäran. Om du som sökande omfattas av sekretess ombeds du ta kontakt med kontaktpersonen för annonsen.
Ulricehamns kommun är i en spännande expansionsfas – vi växer men bevarar vårt lilla samhälles själ. Som kommunens största arbetsgivare, med över 2 200 medarbetare i mer än 100 olika yrkesroller, erbjuder vi ett arbetsliv där samhällsnytta, utveckling och gemenskap går hand i hand. Här präglas vardagen av Vision 2040 – “Tillsammans mot framtiden”, där vi utvecklar, tänker nytt och njuter av livet, tillsammans. Att jobba hos oss innebär att göra verklig skillnad i människors vardag – varje dag, året om. Här finns unik variation i uppdragen, stora möjligheter till personlig och karriärmässig utveckling, och en kultur som uppmuntrar både mod och engagemang. Är du redo att forma framtidens Ulricehamn, tillsammans med oss? Sektor välfärd består av de fyra verksamheterna funktionsnedsättning, hemtjänst och hemsjukvård, individ- och familjeomsorg samt vård- och omsorgsboenden. Hemtjänst och hemsjukvård ansvarar för insatser enligt socialtjänstlagen och hälso- och sjukvårdslagen. Vi har verksamhet över hela kommunen och har ansvar för myndighetsutövning, hemsjukvård, hemtjänst och korttidsverksamhet. Vårt uppdrag är att ge stöd och hjälp till dem som har svårt att klara det dagliga livet samt ge god och kvalitetssäker hemsjukvård. Vi söker en sjuksköterska som resurs till verksamheten. Med resurs menas att man placeras över hela kommunen där behovet finns. Arbetstiden innebär dag- och kvällstid samt helger. Hos oss erbjuds du ett omväxlande arbete med möjlighet att påverka verksamheten, din arbetsdag och schema. Vi har heltid som norm men anpassar din tjänstgöringsgrad efter dina önskemål. ARBETSUPPGIFTER Kommunens hälso- och sjukvård har de senaste åren utvecklats till att ge mer avancerad vård i patientens hem med såväl planerade som akuta hälso- och sjukvårdsinsatser. Den kommunala primärvården ansvarar för patienter i alla åldrar med olika diagnoser och varierande behov. Arbetsuppgifterna varierar med patienten i fokus. Planering, genomförande och uppföljning är centrala delar. Du samverkar i tvärprofessionella team med arbetsterapeuter, fysioterapeuter, chefer och omvårdnadspersonal. Du har också regelbunden kontakt med externa samarbetspartners, såsom vårdcentraler och slutenvården. I övrigt gäller sedvanliga arbetsuppgifter som sjuksköterska inom hemsjukvården; • Utföra medicinska bedömningar och åtgärder • Delegera och handleda omvårdnadspersonal • Vara med och utveckla arbetet med Nära vård KVALIFIKATIONER Vi söker dig som är legitimerad sjuksköterska men också dig som har specialistutbildning inom öppen hälso- och sjukvård, psykiatri, demens eller geriatrik. B-körkort är ett krav då bil används som transportmedel i arbetet. Vi ser gärna att du har arbetslivserfarenhet från kommunal hemsjukvård. För att trivas i din roll är du trygg och stabil som person. Du är ansvarstagande, har ett flexibelt förhållningssätt och en förmåga att anpassa dig till olika situationer. Du är strukturerad, kan planera och organisera ditt arbete på ett effektivt sätt. Som person värdesätter du ett gott samarbete med andra och se fördelar med teamarbete. Stor vikt läggs vid personlig lämplighet ÖVRIGT Urval och intervjuer sker löpande under annonstiden. Anställning sker under förutsättning att erforderliga beslut fattas. Vi undanbeder oss kontakt med annonsörer och bemanningsföretag under rekryteringen. När du söker jobb hos oss tar vi endast emot ansökningar via vårt rekryteringssystem för hantering i enlighet med GDPR. Observera att enligt offentlighetsprincipen är ansökningshandlingar allmänna offentliga handlingar som lämnas ut på begäran. Om du som sökande omfattas av sekretess ombeds du ta kontakt med kontaktpersonen för annonsen.
Ulricehamns kommun är inne i en fortsatt tillväxtfas. På bara några år har vi gått från liten till större, utan att tappa vår identitet. I nära samarbete med medarbetare och invånare gör vi mesta möjliga samhällsnytta. För kommunen som arbetsgivare innebär det en unik bredd i uppdragen med goda möjligheter till utveckling för dig som anställd. I Ulricehamns kommun gör vi skillnad i människors vardag varje dag, året runt. Ulricehamns kommun arbetar målinriktat genom Vision 2040 tillsammans mot framtiden. - Var med och skapa den med oss! Sektor välfärd består av de fyra verksamheterna funktionsnedsättning, hemtjänst och hemsjukvård, individ- och familjeomsorg samt vård- och omsorgsboenden. Verksamhet funktionsnedsättning utför alla de insatser som regleras i LSS (Lagen om stöd och service åt vissa funktionsnedsatta), vilka bland annat inkluderar särskilt boende och daglig verksamhet samt personlig assistans. Verksamhetens främsta uppgift är att främja jämlikhet i levnadsvillkoren och full delaktighet i samhällslivet för personer med funktionsnedsättning. Vi söker nu två stycken stödpedagoger till våra dagliga verksamheter! ARBETSUPPGIFTER Som stödpedagog ingår du i ett arbetslag och är schemalagd efter verksamhetens behov. Omfattning av stödpedagogens ansvarsområden och tid kan se olika ut på olika enheter beroende på insats, målgrupp, eller andra omständigheter. I det brukarnära arbetet ingår det i stödpedagogens uppdrag att ge pedagogisk vägledning och vara ett stöd för stödassistenterna i deras uppdrag. I rollen som stödpedagog ingår följande arbetsuppgifter: Social dokumentation: -Ansvarig för att den sociala dokumentationen på enheten följer lagstiftning och föreskrifter. - Handledning, kvalitetssäkring och stöttning till stödassistenterna kring den sociala dokumentationen Metod: - Ansvarig för att skapade rutiner och mallar så att riktlinjer följs. - Identifiera och vägleda i metodutveckling och pedagogiskt arbete tex alternativ kompletterande kommunikation (AKK). - Planera och leda relevanta möten där tex metod diskuteras. - Tillsammans med stödassistent ansvara för att aktiviteter/arbetsuppgifter anpassas utifrån brukarens förutsättningar. Introduktion: -Ansvara för introduktion av nya brukare i verksamheten. -Vara med i introduktionen av nya arbetsuppgifter och aktiviteter samt finnas tillgänglig och ge stöd till såväl deltagaren som stödassistent vid behov. - Handleda stödpedagogstuderande vid praktik eller LIA (lärande i arbetslivet) KVALIFIKATIONER Vi välkomnar ansökningar från kandidater som har adekvat eftergymnasial utbildning inriktning stödpedagog motsvarande minst 200 YH eller annan utbildning som arbetsgivaren bedömer som likvärdig. Vi ställer som krav att du har erfarenhet av att arbeta inom området funktionsnedsättning/LSS och SoL samt har goda kunskaper inom dokumentation. Meriterande är erfarenhet inom socialpsykiatri och samsjuklighet/missbruk. Stor vikt läggs vid personlig lämplighet och erfarenhet. Du har kunskap kring tydliggörande pedagogik och lågaffektivt bemötande. Körkort är ett krav. Som person är du trygg, kommunikativ och har en god förmåga att knyta och bibehålla relationer. Du är positiv och ser vikten av ett gott samarbete med brukare, närstående, kollegor och andra personer i och kring verksamheten. ÖVRIGT Bakgrundskontroller genomförs för samtliga tjänster inom verksamhet funktionsnedsättning. Intervjuer är planerade att hållas under vecka 34, den 21 och 22 augusti. Inför rekryteringsarbetet har vi tagit ställning till rekryteringskanaler och marknadsföring. Vi undanbeder oss därför bestämt kontakt med mediesäljare, rekryteringssajter och liknande. När du söker jobb hos oss tar vi endast emot ansökningar via vårt rekryteringssystem för hantering i enlighet med GDPR. Vänligen observera att enligt offentlighetsprincipen är ansökningshandlingar allmänna offentliga handlingar som lämnas ut på begäran. Om du som sökande omfattas av sekretess ombeds du ta kontakt med kontaktpersonen för annonsen.
Ulricehamns kommun är inne i en fortsatt tillväxtfas. På bara några år har vi gått från liten till större, utan att tappa vår identitet. I nära samarbete med medarbetare och invånare gör vi mesta möjliga samhällsnytta. För kommunen som arbetsgivare innebär det en unik bredd i uppdragen med goda möjligheter till utveckling för dig som anställd. I Ulricehamns kommun gör vi skillnad i människors vardag varje dag, året runt. Ulricehamns kommun arbetar målinriktat genom Vision 2040 tillsammans mot framtiden. - Var med och skapa den med oss! Sektor välfärd består av de fyra verksamheterna funktionsnedsättning, hemtjänst och hemsjukvård, individ- och familjeomsorg samt vård- och omsorgsboenden. Verksamhet funktionsnedsättning utför alla de insatser som regleras i LSS (Lagen om stöd och service åt vissa funktionsnedsatta), vilka bland annat inkluderar särskilt boende och daglig verksamhet samt personlig assistans. Verksamhetens främsta uppgift är att främja jämlikhet i levnadsvillkoren och full delaktighet i samhällslivet för personer med funktionsnedsättning. ARBETSUPPGIFTER Som stödassistent inom daglig verksamhet arbetar du för att skapa en meningsfull, förutsägbar och trygg arbetsdag för vuxna som är hos oss. Våra arbetstagare ska känna meningsfullhet, stolthet och arbetsglädje. Vi strävar efter att skapa en god social gemenskap tillsammans med andra. I arbetsuppgifterna ingår det att handleda och stötta personer/arbetstagare i deras dagliga verksamhet. I arbetet ingår det att samverka med anhöriga, boendepersonal och andra samarbetspartners i organisationen. Arbetet innefattar dokumentation av genomförandet av de beviljade insatserna vilket kräver god språklig förmåga. Det vardagliga arbetet ställer krav på dig att följa upp, analysera och aktivt arbeta med att anpassa miljö och förhållningssätt för att skapa en lugn och trygg omgivning där arbetstagaren kan utvecklas och nå goda levnadsvillkor. Arbetstiden är förlagd till dagtid, måndag-fredag. KVALIFIKATIONER Vi söker dig som framförallt har ett intresse av att arbeta med människor med någon form av funktionsnedsättning och ser det som en självklarhet att alltid utgå från det bästa för brukaren. Du som söker har gått omvårdnadsprogrammet, barn- och fritidsprogrammet eller har annan utbildning som arbetsgivaren bedömer som likvärdig. Vi värdesätter särskilt om du har erfarenhet av att arbeta med personer som har intellektuella, neuropsykiatriska eller psykiska funktionsnedsättningar, och om du har arbetat med personer inom detta område. För att passa i rollen ser vi att du är kan jobba bra i grupp och har kunskap inom lågaffektivt bemötande och ett strukturerat förhållningssätt. Meriterande är också att ha kunskap inom alternativ kommunikation samt om du har tidigare erfarenhet av att dokumentera i Treserva. Du anpassar ditt arbetssätt utifrån situationen och personens specifika behov, samtidigt som du har förmåga att bygga och upprätthålla goda relationer. För att få arbeta inom funktionsnedsättning, behöver du uppvisa ett giltigt registerutdrag ifrån polisen. Här kan du beställa ett sådant: https://polisen.se/tjanster-tillstand/belastningsregistret/ Körkort är ett krav. ÖVRIGT Referenstagning påbörjas efter första telefonintervjun. Bakgrundskontroller genomförs för samtliga tjänster inom verksamhet funktionsnedsättning. Inför rekryteringsarbetet har vi tagit ställning till rekryteringskanaler och marknadsföring. Vi undanbeder oss därför bestämt kontakt med mediesäljare, rekryteringssajter och liknande. När du söker jobb hos oss tar vi endast emot ansökningar via vårt rekryteringssystem för hantering i enlighet med GDPR. Vänligen observera att enligt offentlighetsprincipen är ansökningshandlingar allmänna offentliga handlingar som lämnas ut på begäran. Om du som sökande omfattas av sekretess ombeds du ta kontakt med kontaktpersonen för annonsen.
Ulricehamns kommun är inne i en fortsatt tillväxtfas. På bara några år har vi gått från liten till större, utan att tappa vår identitet. I nära samarbete med medarbetare och invånare gör vi mesta möjliga samhällsnytta. För kommunen som arbetsgivare innebär det en unik bredd i uppdragen med goda möjligheter till utveckling för dig som anställd. I Ulricehamns kommun gör vi skillnad i människors vardag varje dag, året runt. Ulricehamns kommun arbetar målinriktat genom Vision 2040 tillsammans mot framtiden. - Var med och skapa den med oss! Verksamhet måltid är en verksamhet inom sektor service i Ulricehamns kommun. Uppdraget för verksamhet måltid är att servera måltider till samtliga förskole- och skolelever samt till biståndsbedömda personer i särskilda boenden, i gruppboenden eller i egen bostad. Idag finns det 34 kök som ingår i verksamhet måltid. ARBETSUPPGIFTER Tjänsten omfattar samtliga arbetsuppgifter som förekommer i ett storkök, inklusive beställningar, matlagning, servering, disk, och egenkontroll. Arbetet är förlagt till alla veckans dagar, vilket innebär att helgtjänstgöring ingår. KVALIFIKATIONER Vi söker nu kockar till två olika tjänster inom vår verksamhet. Den ena tjänsten är placerad på Solrosens vård- och omsorgsboende i centrala Ulricehamn. Här arbetar du tillsammans med en kollega på vardagar och ansvarar själv för köket under helger. Den andra tjänsten är på Junibackens förskola i Gällstad, där du ansvarar för köket på egen hand. Under helger arbetar du på Ekeros vård- och omsorgsboende. I Gällstad planeras även det nya samverkanshuset Gällstadgården. Ett spännande projekt där äldre och yngre möts i samma miljö. Här kommer du få möjlighet att vara med från början i utvecklingen av ett nytt koncept och ett helt nytt kök. Vi söker dig som har en kockutbildning eller annan relevant utbildning som arbetsgivaren bedömer som likvärdig. Det är meriterande om du har tidigare erfarenhet från storkök eller restaurang, och vi ser gärna att du har ett stort intresse för matlagning och engagemang i ditt arbete. Många medarbetare i Ulricehamns kommun kan fler än ett språk. Det är en värdefull tillgång, men det är också viktigt att behärska svenska som ett grundspråk. För att lyckas i arbetet behöver du ha goda kunskaper i svenska i både tal och skrift samt god datorvana. För att få arbeta i våra verksamheter, är ett giltigt utdrag ur polisens belastningsregister ett krav. Du kan beställa ett registerutdrag här: https://polisen.se/tjanster-tillstand/belastningsregistret/skola-eller-forskola. Det är viktigt att du har en strukturerad förmåga och en god vilja till förändring och utveckling. Du är ansvarsfull och stresstålig i förändrade situationer. Du har förmågan att arbeta självständigt likväl som du är samarbetsvillig, flexibel och serviceinriktad. ÖVRIGT Referenstagning kommer att påbörjas efter första telefonintervjun. Provanställning kan komma att tillämpas. Krav på registerutdrag vid erbjudande av anställning inom förskolan, förskoleklassen, fritidshemmet, grundskolan, grundsärskolan samt annan pedagogisk verksamhet enligt skollagen (2010:800, kap 2 §§ 31-33). Vi undanbeder oss kontakt med annonsörer och bemanningsföretag under rekryteringen. Vänligen observera att enligt offentlighetsprincipen är ansökningshandlingar allmänna offentliga handlingar som lämnas ut på begäran.
Ulricehamns kommun är i en spännande expansionsfas – vi växer men bevarar vårt lilla samhälles själ. Som kommunens största arbetsgivare, med över 2 200 medarbetare i mer än 100 olika yrkesroller, erbjuder vi ett arbetsliv där samhällsnytta, utveckling och gemenskap går hand i hand. Här präglas vardagen av Vision 2040 – “Tillsammans mot framtiden”, där vi utvecklar, tänker nytt och njuter av livet, tillsammans. Att jobba hos oss innebär att göra verklig skillnad i människors vardag – varje dag, året om. Här finns unik variation i uppdragen, stora möjligheter till personlig och karriärmässig utveckling, och en kultur som uppmuntrar både mod och engagemang. Är du redo att forma framtidens Ulricehamn, tillsammans med oss? Sektor välfärd består av de fyra verksamheterna funktionsnedsättning, hemtjänst och hemsjukvård, individ- och familjeomsorg samt vård- och omsorgsboenden. IFO (Individ- och familjeomsorg) ansvarar för följande verksamheter; stöd till barn, ungdomar och deras familjer, stöd till vuxna, försörjningsstöd/ekonomiskt bistånd samt arbetsmarknadsinsatser och mottagande av nyanlända. Vi söker nu medarbetare till vår IFO-verksamhet inom området barn och unga. Här kommer du vara en del av ett engagerat team som fortsätter utveckla Ulricehamns socialtjänst. Nytänkande och kreativitet belönas. Vi har god samverkan mellan enheterna inom IFO och vi jobbar ihop. I verksamheten utgår vi från ett systemiskt förhållningssätt och har gjort det i över 10 år. Det innebär bland annat ett mer medmänskligt sätt att behandla såväl medarbetare som brukare. Vi arbetar för att möta våra medborgares behov på hemmaplan eller i så nära anslutning till hemmet som möjligt. Vi investerar i medarbetarna, genom utbildning och bra bemanning. Det har resulterat i att vi har flera erfarna medarbetare som valt att jobba länge inom organisationen. Det finns goda möjligheter till mentorskap och god introduktion. Som ny hos oss kommer du bli väl omhändertagen. Hos oss är klienten i fokus, även i praktiken. Vi erbjuder dig ett spännande och ansvarsfullt arbete med möjlighet att utvecklas. Här finns nära chefsstöd, trevliga kolleger och ett gott socialt klimat där alla hjälps åt. Hos oss är alla viktiga och förväntas bidra till utveckling av verksamheten. Löpande kompetensutveckling är en självklarhet, både för att säkra kvaliteten i verksamheten och för att du ska få möjlighet att växa i din yrkesroll. Det finns möjlighet att arbeta hemifrån. Välkommen med din ansökan! ARBETSUPPGIFTER Att arbeta som socialsekreterare med barn och unga är ett varierande och spännande arbete där du får möjlighet att vara med och skapa en förändringsprocess och göra skillnad för barn och unga. Du ansvarar för att utreda anmälningar och ansökningar, fatta beslut och följa upp insatser enligt SoL och LVU. Målgruppen är barn och unga i åldrarna 0-21år. I ditt uppdrag arbetar du med bedömningar, beslut och överväganden där handläggningen sker med utgångspunkt i systemteoretiska grundantaganden. Samverkan sker kontinuerligt med skola, BVC, polis med flera. Din handläggning utgår från BBIC i verksamhetssystemet Treserva. Vi har ett stort fokus på barnens delaktighet i vården och jobbar ständigt med att lyfta barnens röst. KVALIFIKATIONER Vi söker dig som är utbildad socionom eller har någon annan relevant examen på minst grundnivå i högskolan. Det är meriterande om du har erfarenhet av liknande arbetsuppgifter och om du har kunskap kring systemteori. I arbetet är det viktigt att du kan formulera dig väl i tal och skrift, samt att du anpassar kommunikationen till situation och målgrupp. Som person är du trygg och vid stressade situationer bibehåller du ett lugn, är tålmodig och fokuserar på rätt saker. Du kan anpassa dig till ändrade omständigheter, är bra i samarbete med andra och har förmåga att arbeta självständigt. Du visar ett gott omdöme och god människosyn med ett respektfullt bemötande. Stor vikt kommer att läggas vid personlig lämplighet. God datorvana och B-körkort är krav för tjänsten. Vi ser mångfald bland våra anställda som en framgångsfaktor och ser gärna sökande med olika bakgrund. ÖVRIGT Vi undanbeder oss kontakt med annonsörer och bemanningsföretag under rekryteringen. När du söker jobb hos oss tar vi endast emot ansökningar via vårt rekryteringssystem för hantering i enlighet med GDPR. Vänligen observera att enligt offentlighetsprincipen är ansökningshandlingar allmänna offentliga handlingar som lämnas ut på begäran. Om du som sökande omfattas av sekretess ombeds du ta kontakt med kontaktpersonen för annonsen.
Välj ett jobb för att visa detaljer
Visar 1 till 10 av 21 jobb