Lediga jobb hos Tibro kommun
Tibro kommun söker nu fler personliga assistenter till en av våra brukare som är ett nystartat ärende för kommunen. Varmt välkommen med din ansökan! Tibro kommun, som är Tibros största arbetsgivare, jobbar målmedvetet med utveckling och erbjuder invånarna en mycket uppskattad kommunal service. Med ledorden tillsammans, hållbart och nära strävar vi efter att forma ett hållbart samhälle socialt, ekonomiskt och klimatmässigt. Med engagemang, omtanke, samverkan och handlingskraft löser vi framtidens utmaningar och skapar mervärden tillsammans! Livet i Skaraborg är en webbplats som visar möjligheterna som finns i Skaraborg. På https://www.livetiskaraborg.se/kommuner/tibro kan du läsa mer om fritidsaktiviteter, boende och mycket annat. ARBETSUPPGIFTER Arbetet handlar om att vara den funktionshindrades förlängda arm och hjälpa hen med det hen behöver eller vill göra, men som på grund av sin funktionsnedsättning inte klarar av på egen hand. Förutom att hjälpa till med hens personliga hygien, hushåll och måltider. I arbetet ingår även att följa med vederbörande och assistera hen med det hen har planerat för dagen, vid sjukhusbesök och hjälp till aktivering. Arbetet utförs hemma hos familjen. Du som söker ska vara en lugn och trygg person med stort tålamod och lyhördhet. Det är viktigt att du ej är rädd för ansvar eftersom du jobbar ensam. Det är även viktigt att kunna samarbeta och jobba mot samma mål i arbetsgruppen. KVALIFIKATIONER Du är utbildad undersköterska eller har genomgått annan utbildning som arbetsgivaren bedömer relevant för uppdraget. Erfarenhet av liknande arbete är meriterande. Erfarenhet av att ha arbetat med track, PEG, hostmaskin och liknande uppdrag är meriterande. Personlig lämplighet är avgörande. Körkort B är ett krav. ÖVRIGT Urval och intervjuer kan komma att ske löpande under ansökningstiden. På grund av semester finns ansvarig chef Camilla Berg tillgänglig för frågor från och med 2025-07-21. Tibro kommun har valt rekryteringskanal och tackar därför vänligen men bestämt nej till att bli kontaktad av rekryteringsföretag.
Nu söker vi en strategisk och drivande HR-chef till Tibro kommun! Vill du vara med och forma framtidens arbetsplats i en kommun som satsar på utveckling, ledarskap och hållbarhet? Då kan detta vara din nästa utmaning och möjlighet att göra verklig skillnad. Tibro kommun intar en viktig position i Skaraborg och arbetar aktivt för att vara en modern, utvecklande och attraktiv arbetsplats där medarbetarna ges ansvar, utvecklas och växer i sina roller. Tibro är en västsvensk kommun med ca 11 400 invånare som präglas av engagemang, samverkan och utveckling. Tibro kommun, som är Tibros största arbetsgivare, jobbar målmedvetet med utveckling och att erbjuda invånarna en hög nivå på den kommunala servicen. Tibro har den lilla kommunens fördelar; nära till varandra, till idéerna och till besluten. Vi som arbetar här gör det för att vi vill ge bästa möjliga service till våra medborgare. ARBETSUPPGIFTER Som strategisk och drivande HR-chef tar du en central roll i att fortsätta utveckla och forma en självgående HR-funktion. Med en stark utvecklingsvilja och ett helhetsperspektiv bidrar du aktivt till organisationens framgång och arbetar strategiskt tillsammans med kommunledningen för att utveckla organisationen. Du skapar strukturer som främjar initiativkraft och ansvarstagande där HR blir en dynamisk och värdeskapande kraft. Du leder och utvecklar arbetet inom HR-området och blir en viktig drivkraft för organisationens kompetensförsörjning, ledarskapsutveckling, arbetsgivarvarumärket och arbetet med en ansvarstagande och utvecklande kultur. Du är föredragande i olika mötesformer, verkar nära de politiska processerna och stöttar de kommunala bolagen vid behov. Du leder och ansvarar för HR-enheten som består av tre HR-konsulter. Tillsammans arbetar ni med stöd, service och styrning gentemot verksamheterna inom både operativa och strategiska HR-frågor. Du rapporterar till kommunchefen och ingår i kommunledningsgruppen, där ni tillsammans tar ett gemensamt ansvar och helhetsperspektiv att driva kommunövergripande utvecklingsprocesser. I rollen som HR-chef ansvarar du för enhetens ekonomi, personal och arbetsmiljö. Ditt uppdrag är utåtriktat, med en central roll både inom organisationen och i regionala samt nationella HR-nätverk. Du bygger långsiktiga relationer och driver strategiska frågor som främjar utveckling och samarbete över organisationsgränserna. KVALIFIKATIONER Vi söker dig med en akademisk utbildning inom personalvetenskap, HR eller annan relevant högskoleexamen som vi bedömer som likvärdig. Du har gedigen kunskap om offentlig förvaltning och det kommunala uppdraget samt värdesätter samverkan med kommunledning, verksamhet och förtroendevalda. Din kompetens inom strategisk HR, ledarskap och organisationsutveckling gör att du aktivt kan bidra till kommunens långsiktiga utveckling. Vi ser gärna att du är intresserad av och har erfarenhet av att jobba med digitalisering och utvecklande stödprocesser inom HR samt att du har erfarenhet av att leda i dialog och samverkan med fackliga organisationer. Som person och ledare är du trygg, kommunikativ, inspirerande och får medarbetare och kollegor att växa du både ger och skapar energi i mötet, och bidrar till ett drivande och samarbetsinriktat klimat med ett tydligt fokus på organisationens syfte och behov. I dina tidigare roller har du framgångsrikt skapat en positiv, inkluderande och engagerande organisationskultur. Du har god förmåga att uttrycka dig väl i tal och skrift på svenska. Stor vikt läggs vid personlig lämplighet och ditt engagemang för uppdraget. Det är meriterande om du har haft personal-, ekonomi- och verksamhetsansvar. Vi ser fram att höra ifrån dig som med handlingskraft och driv, vill vara med och bidra till Tibro kommuns fortsatta utveckling både som attraktiv arbetsgivare och samhällsaktör. Välkommen för intresseanmälan och kontakt! Vi ser fram emot din ansökan redan nu och allra senast den 11 augusti 2025. ÖVRIGT Intresseanmälan och konfidentiell kontakt: I den här rekryteringen samarbetar Tibro kommun med Solum Search. För frågor om rekryteringsprocess, kravprofil och för en konfidentiell kontakt är du varmt välkommen att kontakta rekryteringskonsult Ylva Dahl, Solum Search.
Ansvaret för folkhälsa och social hållbarhet är fördelat mellan flera olika aktörer på nationell, regional, delregional och lokal nivå. Ett framgångsrikt folkhälsoarbete bygger på samverkan där alla aktörer bidrar till att hantera gemensamma utmaningar och Sveriges folkhälsomål. En viktig del i detta är att skapa förutsättningar för en god och jämlik hälsa för Tibro kommuns invånare. Kommunerna i Skaraborg har samverkansavtal med Västra Götalandsregionen om det lokala folkhälsoarbetet. Då vår nuvarande folkhälsostrateg valt att gå vidare till nya utmaningar söker vi en strateg till Tibro kommun, som kan fortsätta utveckla vårt folkhälsoarbete. Vill du vara med och arbeta för att Tibro ska var en kommun med ökad hållbarhet, förbättrad folkhälsa och goda levnadsvillkor? Välkommen med din ansökan till tjänsten som folkhälsostrateg! Utgångspunkter för kommunens folkhälsoarbete: • Samverkansavtal avseende lokalt folkhälsoarbete med delregional nämnd östra i Västra Götalandsregionen • Gemensam målbild för folkhälsoarbete i Skaraborg • Plan för regionövergripande folkhälsoarbete ARBETSUPPGIFTER Som folkhälsostrateg har du ett övergripande ansvar för att driva och samordna kommunens arbete med social hållbarhet och folkhälsa. Arbetet innebär samverkan med kommunens förvaltningar samt andra myndigheter och frivilligorganisationer. Du bevakar området, identifierar behov och stöttar i planering och uppföljning. I rollen som folkhälsostrateg ansvarar du för framtagande och uppföljning av den årliga folkhälsoplanen samt att genomföra och delta i aktiviteter kopplat till folkhälsorådets och nämndernas verksamhetsplaner. Du leder och ingår i kommunala arbetsgrupper och projekt där din kompetens behövs. Du bidrar och deltar också i samverkan kring folkhälsofrågor på delregional och regional nivå. I uppdraget ingår även att tillsammans med kommunens trygghets- och säkerhetssamordnare bidra i organisering och genomförande av aktiviteter av kommunens trygghets- och brottsförebyggande arbete, där det lokala ANDTS-arbetet ingår. Som folkhälsostrateg är du också kommunens representant för demokrati-, jämställdhets-, och barnrättsfrågor samt för frågor om mänskliga rättigheter. Du administrerar folkhälsorådets möten, där du är föredragande tjänsteperson, samt är sekreterare i kommunens tillgänglighetsråd. Organisatoriskt tillhör folkhälsostrategen kommunstyrelseförvaltningens kansli, som har kompetenser inom nämndadministration, dokument- och ärendehantering, trygghet- och säkerhet samt digitalisering. Till enheten hör även kollektivtrafikkontor, med färdtjänst och skolskjutshandläggare. På förvaltningen finns också ekonomi-, HR-, kommunikations- och näringslivsenhet. KVALIFIKATIONER Vi söker dig som har akademisk utbildning inom exempelvis folkhälsovetenskap, eller motsvarande erfarenhet som arbetsgivaren bedömer likvärdig. Det är meriterande med erfarenhet av arbete i en offentligt, politiskt styrd verksamhet, erfarenhet av att leda och driva processer samt att stödja samverkan mellan olika aktörer i tvärsektoriella frågor. Det är också meriterande om du har erfarenhet av att hantera bidrag, fördela medel och att leda projekt med många deltagande aktörer på olika organisatoriska nivåer. God språklig förmåga i svenska, muntligt och skriftligt, är ett krav för att kunna bereda och färdigställa beslutsunderlag. Du behöver vara en god kommunikatör och kunna hålla presentationer för olika målgrupper. Du behöver också ha förmåga att jobba digitalt och kunna ta till dig nya kunskaper inom området. För att lyckas i rollen som folkhälsostrateg ser vi att du är initiativtagande, kommer med idéer och har ett genuint intresse och stort engagemang för hållbarhet, välbefinnande, folkhälsa, rättvisa levnadsvillkor och demokrati. Du tycker om att samverka med andra. Därtill har du förmåga att självständigt organisera ditt arbete samt förstå och balansera olika perspektiv för att nå resultat. Förändring, utveckling och innovation är naturliga inslag i rollen som folkhälsostrateg. Vi lägger också stor vikt vid personlig lämplighet. ÖVRIGT På grund av semester finns ansvarig chef tillgänglig för frågor från och med 2025-07-21. Tibro kommun har valt rekryteringskanal och tackar därför vänligen men bestämt nej till att bli kontaktad av rekryteringsföretag. Livet i Skaraborg är en webbplats som visar möjligheterna som finns i Skaraborg. På https://www.livetiskaraborg.se/kommuner/tibro kan du läsa mer om fritidsaktiviteter, boende och mycket annat.
Tibro kommun söker nu en controller som kommer att arbeta med att stödja samhällsbyggnadsförvaltningens chefer i ekonomistyrningen. Tycker du att det låter som ett intressant uppdrag för just dig? Då hoppas vi att du vill bli vår nya kollega. Varmt välkommen med din ansökan! Tjänsten är placerad inom ekonomienheten på Kommunstyrelseförvaltningen i Tibro kommun. Ekonomifunktionen är samlad för hela kommunen och består av 10 personer. Vi är ett litet välfungerande team som arbetar tätt ihop och där vi delar med oss av erfarenheter och kompetenser. Tibro kommun, som är Tibros största arbetsgivare, jobbar målmedvetet med utveckling och erbjuder invånarna en mycket uppskattad kommunal service. Med ledorden tillsammans, hållbart och nära strävar vi efter att forma ett hållbart samhälle socialt, ekonomiskt och klimatmässigt. Med engagemang, omtanke, samverkan och handlingskraft löser vi framtidens utmaningar och skapar mervärden tillsammans! ARBETSUPPGIFTER Tjänsten som controller präglas av varierande arbetsuppgifter med stor möjlighet till både personlig utveckling samt att vara med och påverka både små och stora processer inom såväl samhällsbyggnadsförvaltningens som kommunens ekonomihantering. I arbetet ingår bland annat att: • Verka som controller för kommunens samhällsbyggnadsförvaltning med verksamheterna gata/park, fastighet, måltid, VA/fjärrvärme samt plan- och byggnad. • Planera och genomföra ekonomistyrningsprocesserna tillsammans med förvaltningschefen och avdelningscheferna. • Bistå budgetansvariga i arbetet med budget, prognos och bokslut. Detta gör du bland annat genom att utbilda, bistå med rapporter och andra verktyg samt agera som stöd i budget och prognosarbetet. Även verksamheter utanför samhällsbyggnadsförvaltningens område kan bli aktuella. • Medverka i kommunens lokalförsörjningsgrupp och vara sammanhållande ekonom för kommunens investeringsbudget. • Upprätta särskilda redovisningar gällande VA och fjärrvärme • Medverka i kommunövergripande utveckling inom ekonomiområdet. Bland annat kommer det under hösten att påbörjas ett kommunövergripande arbete för att ytterligare öka kvaliteten och effektiviteten i stödet till kommunens enhetschefer i ekonomiarbetet. KVALIFIKATIONER Vi söker dig som har en högskoleutbildning med ekonomisk inriktning eller annan utbildning som arbetsgivaren bedömer som likvärdig. Det är meriterande om du även har erfarenhet av ekonomiarbete i en kommun eller annan större organisation samt att stötta budgetansvariga chefer. Du har ett strukturerat arbetssätt och en god förmåga att skapa välfungerande rutiner och processer. Du är professionell och serviceinriktad i mötet med människor samtidigt som du är en god pedagog och på ett enkelt sätt kan förklara ekonomiska sammanhang för icke-ekonomer. Du uttrycker dig väl i tal och skrift och har också ett intresse samt god förståelse för hur olika IT-system är uppbyggda och söker de utvecklingsmöjligheter som ny teknik ger. Goda kunskaper i officeprogrammen och särskilt excel krävs i arbetet. Vi lägger även stor vikt vid personlig lämplighet. ÖVRIGT Livet i Skaraborg är en webbplats som visar möjligheterna som finns i Skaraborg. På https://www.livetiskaraborg.se/kommuner/tibro kan du läsa mer om fritidsaktiviteter, boende och mycket annat. Tibro kommun har valt rekryteringskanal och tackar därför vänligen men bestämt nej till att bli kontaktad av rekryteringsföretag.
Är du utbildad socionom eller har genomgått annan högskoleutbildning som arbetsgivaren prövar likvärdig och brinner för bidra till rättssäkra biståndsinsatser för vuxna? Vi söker nu en kollega som vill förstärka vårt team inom försörjningsstöd. Är det kanske du? Tibro kommun, med 11 000 invånare, ligger i norra delen av Västra Götalands län. Här finns ett brett näringsliv med en unik kompetens om möbler, inredning och logistik och ett rikt föreningsliv med många framstående idrottare. Tibro kommun jobbar målmedvetet med utveckling och erbjuder sina invånare en mycket uppskattad kommunal service! Tibro kommun har en gemensam vision med förenings- och näringslivet samt en gemensam värdegrund som bygger på ledorden omtanke, självtillit, samverkan och handlingskraft. I Tibro tror vi på kraften i att arbeta tillsammans och vill skapa miljöer som sticker ut! Livet i Skaraborg är en webbplats som visar möjligheterna som finns i Skaraborg. På www.livetiskaraborg.se kan du läsa mer om fritidsaktiviteter, boende och mycket annat. ARBETSUPPGIFTER Arbetet som myndighetshandläggare inom gruppen för försörjningsstöd består i att handlägga och utreda ekonomiskt bistånd. I gruppen arbetar fyra handläggare som i det vardagliga arbetet leds av en samordnare. Socialförvaltningens myndighetsenhet består av all myndighetsutövning gemensamt med goda förutsättningar för tätt samarbete. Vi arbetar gemensamt och aktivt för att hitta hållbara lösningar för dem vi möter. Intern och extern samverkan är viktigt för oss då vi vet att det leder till bättre lösningar för våra brukare. Vi vet att en förutsättning för att behålla hög kvalité på den verksamhet vi bedriver är att medarbetarna får rätt stöd och tillräckligt med tid för varje ärende. Vi erbjuder ärendehandledning tillsammans med samordnare varje vecka och vid behov. Inom enheten finns systemadministratörer som ger support i vårt verksamhetssystem Lifecare. Vi har också extern handledning. Ett varierande arbete med goda möjligheter till kompetensutveckling. Grundarbetstid 7.30-16 med flextidsavtal. Under föregående år har en starkare samverkan med kommunens arbetsmarknadsenhet genomförts där fokus är att tillsammans förflytta enskilda till egen försörjning. Varmt välkommen att följa med oss på denna utvecklingsresa! KVALIFIKATIONER Vi söker dig som har examen från socionomprogrammet eller annan högskoleutbildning som arbetsgivaren prövar likvärdig. Erfarenhet av arbete inom socialtjänst och ekonomiskt bistånd anses meriterande. Vi söker dig som har förmåga att sätta dig in i andra människors perspektiv och situation och har förmåga att coacha, motivera människor till förändring. Du är kommunikativ, tydlig, lyhörd för din motpart och har förmågan att formulera information eller budskap så att alla förstår. Är du empatisk och trygg och väljer att bidra till ett gott arbetsklimat. Vi söker dig som anser dig vara ansvarstagande och arbetar strukturerat och systematiskt. B-körkort är ett krav. ÖVRIGT Intervjuer kommer att ske löpande under annonseringsperioden, så vänta inte med att skicka in din ansökan. Tibro kommun har valt rekryteringskanal och tackar därför vänligt men bestämt nej till att bli kontaktad av rekryteringsföretag.
Tibro kommun, med 11 000 invånare, ligger i norra delen av Västra Götalands län. Här finns ett brett näringsliv med en unik kompetens om möbler, inredning och logistik och ett rikt föreningsliv med många framstående idrottare. Tibro kommun jobbar målmedvetet med utveckling och erbjuder sina invånare en mycket uppskattad kommunal service! ARBETSUPPGIFTER Tibro kommun söker 1 personlig assistent till en av våra brukare. Arbetet handlar om att vara den funktionshindrades förlängda arm och hjälpa hen med det hen behöver eller vill göra, men som på grund av sin funktionsnedsättning inte klarar av på egen hand. Förutom att hjälpa till med hens personliga hygien, hushåll och måltider, ingår även att följa med vederbörande och assistera hen med det hen har planerat för dagen, vid sjukhusbesök och hjälp till aktivering. Arbetet utförs hemma hos familjen. Du som söker ska vara en lugn och trygg person med stort tålamod och lyhördhet. Det är viktigt att du ej är rädd för ansvar eftersom du jobbar ensam. Det är även viktigt att kunna samarbeta och jobba mot samma mål i arbetsgruppen. KVALIFIKATIONER Du är utbildad undersköterska och erfarenhet av respirator, track, PEG, hostmaskin och liknande uppdrag är meriterande. Vi lägger stor vikt vid personlig lämplighet. Körkort B är ett krav. ÖVRIGT Urval och intervjuer kan komma att ske löpande under ansökningstiden. Tibro kommun har valt rekryteringskanal och tackar därför vänligen men bestämt nej till att bli kontaktad av rekryteringsföretag.
Är du en engagerad person och har ett stort intresse för matlagning? Vill du arbeta i team och är en god lagspelare? Då kanske du är vår nästa kollega! Vi söker nu en ny kock till vårt team på måltidsavdelningen i Tibro kommun. Varmt välkommen med din ansökan! Måltidsavdelningen är en del av Samhällsbyggnadsförvaltningen och omfattar 15 kök, varav 4 skolkök, 8 förskolekök och 3 äldreomsorgskök. Det är tillagningskök på alla enheter. Tibro kommun är Tibros största arbetsgivare och erbjuder invånarna en mycket uppskattad kommunal service. Med ledorden tillsammans, hållbart och nära strävar vi efter att forma ett hållbart samhälle socialt, ekonomiskt och klimatmässigt. Med engagemang, omtanke, samverkan och handlingskraft löser vi framtidens utmaningar och skapar mervärden tillsammans! ARBETSUPPGIFTER Att arbeta som kock inom måltidsavdelningen innebär att du förbereder, tillagar och serverar näringsriktiga och vällagade måltider till skola, förskola eller äldreomsorg. Även tillagning av specialkost ingår i tjänsten samt övriga arbetsuppgifter som förekommer i ett kök. Du kommer att bli placerad i ett av köken men kan vid behov behöva täcka upp i något av våra andra kök. KVALIFIKATIONER Vi söker dig som är trygg i din profession och tar egna initiativ. Du har minst tre års erfarenhet av arbete som kock, gärna inom skolkök/äldreomsorg samt har dokumenterad kunskap/utbildning i specialkost och livsmedelshygien. Ett positivt och professionellt förhållningssätt är för dig en självklarhet. För att lyckas i uppdraget är det viktigt att du är bra på att samarbeta och på att organisera ditt eget arbete. Goda datorkunskaper är meriterande. Ett krav för anställning inom vår verksamhet är att du måste kunna visa upp ett godkänt utdrag från polisens belastningsregister. Utdraget beställs från polisen.se. ÖVRIGT Urval och intervjuer kommer att ske löpande under ansökningstiden så vänta inte med din ansökan utan sök redan idag! Tibro kommun har valt rekryteringskanal och tackar därför vänligen men bestämt nej till att bli kontaktad av rekryteringsföretag. Livet i Skaraborg är en webbplats som visar möjligheterna som finns i Skaraborg. På https://www.livetiskaraborg.se/kommuner/tibro kan du läsa mer om fritidsaktiviteter, boende och mycket annat.
Välj ett jobb för att visa detaljer
Visar 1 till 7 av 7 jobb