Lediga jobb i Tibro

Sök totalt 45 lediga jobb i Tibro

Undersköterska till bemanningspool

Nu söker vi flera engagerade och drivna undersköterskor till vår bemanningspool i Tibro kommun! Tjänsten innebär placering i Socialförvaltningens bemanningspool som kommer att innebära arbete både inom äldrevård och inom funktionsvariationsområdet. Du behöver därför vara en person som redan har erfarenhet från båda områdena eller tycker det verkar spännande att få möjlighet att utvecklas och lära dig nya arbetsområden. Låter det som ett arbete för dig? Tveka inte att ansöka redan idag! Tibro är en västsvensk kommun med drygt 11 000 invånare som präglas av engagemang och samverkan. Här finns ett brett näringsliv med en unik kompetens om möbler, inredning och logistik och ett rikt föreningsliv med många framstående idrottare. Här finns en medskapandekultur och en samarbetsanda som sticker ut. Tibro kommun, som är Tibros största arbetsgivare, jobbar målmedvetet med utveckling och erbjuder invånarna en mycket uppskattad kommunal service. Med ledorden tillsammans, hållbart och nära strävar vi efter att forma ett hållbart samhälle socialt, ekonomiskt och klimatmässigt. Med engagemang, omtanke, samverkan och handlingskraft löser vi framtidens utmaningar och skapar mervärden tillsammans! Livet i Skaraborg är en webbplats som visar möjligheterna som finns i Skaraborg. På https://www.livetiskaraborg.se/kommuner/tibro kan du läsa mer om fritidsaktiviteter, boende och mycket annat. ARBETSUPPGIFTER Bemanningspoolens uppdrag är att täcka vakanser inom hela Socialförvaltningen och du kommer att bli bokad efter behov på våra olika enheter och därmed bidra med din kunskap på många olika enheter inom både äldrevård och funktionsvariationsområdet. Att arbeta i bemanningspoolen innebär att du kommer ingå i ett välkomnande och professionellt team av undersköterskor som är beredda att täcka upp bemanningsbehov på våra olika enheter. Du blir en värdefull resurs som kommer arbeta tillsammans med många kollegor inom hela förvaltningen. och träffa många brukare. Som anställd i poolen utgår du från ett rullande grundschema (dag/kväll/helg) och du har tät kontakt med våra planerare som bokar arbetspass på de olika enheterna. Det innebär att arbetstiden kan justeras under schemaperioden och är flexibel utifrån bemanningsbehov. Vi tillämpar Bilaga D till kollektivavtalet Allmänna Bestämmelser (AB). KVALIFIKATIONER Vi söker dig som är utbildad undersköterska och du som söker behöver kunna styrka att du varit tillsvidareanställd som undersköterska den 1 juli 2023, om du ej varit det krävs ett bevis om skyddad yrkestitel från Socialstyrelsen Tjänsten ställer krav på flexibilitet och samarbetsförmåga och du ska kunna uttrycka dig väl i svenska i både tal och skrift. Vi lägger stor vikt vid personlig lämplighet. Körkort klass B med manuell växellåda är ett krav. ÖVRIGT Rekrytering sker löpande under annonseringstiden, så skicka in din ansökan redan idag! Tibro kommun har valt rekryteringskanal och tackar därför vänligt men bestämt nej till att bli kontaktad av rekryteringsföretag.

28 mars 2024
Sista ansökan:
5 maj 2024
Enhetschef till Rehabenheten och korttidsboende i Tibro kommun

Är du en modig och drivande ledare som vill vara med att utveckla vår Rehabenhet och korttidsboende till en mer specialiserad enhet, med rehabilitering samt hälso- och sjukvård i fokus? Har du ett tydligt driv och lockas av möjligheten att få skapa goda levnadsvillkor för Tibros äldre? Tibro kommun söker nu en enhetschef till vår Rehaborganisation. Är det kanske du? Varmt välkommen med din ansökan! Verksamheten består idag av rehab och ett korttidsboende med trygg hemgång, vår träffpunkt Solsidan och anhörigsamordnare. Hos oss får du möjlighet att arbeta med ett kompetent och tvärprofessionellt team bestående av arbetsterapeuter, fysioterapeuter/sjukgymnaster, specialistsjuksköterskor/sjuksköterskor, undersköterskor, samt rehabiliteringsassistenter vars fokus ligger på att ge patienterna den bästa hälso- och sjukvården. Totalt arbetar ca 30 medarbetare inom enheten. I nuläget har korttidsboendet 16 platser. Till det så har vi kopplat Trygg hemgång, där vi har utvecklat rehabiliteringen i hemmet, i stället för korttiden. Rehab består av fem fysioterapeuter, samt fem arbetsterapeuter. Solsidan är en träffpunkt för äldre och består av tre medarbetare, där förebyggande arbete i form av social samvaro, samt träningsaktiviteter bedrivs varje vardag. Alla delar av verksamheten ligger i samma byggnad, vilket skapar mycket bra möjligheter till samarbete mellan de olika avdelningarna. I Tibro kommun har du som enhetschef för Rehaborganisationen ett nära samarbete med enhetschefen för sjuksköterskeenheten, samt även administrativt stöd av en verksamhetsresurs. Här ingår även samverkan med interna (socialtjänsten) och externa parter (SKA:s, primärvård ffa). Tibro är en västsvensk kommun med drygt 11 000 invånare som präglas av engagemang och samverkan. Här finns ett brett näringsliv med en unik kompetens om möbler, inredning och logistik och ett rikt föreningsliv med många framstående idrottare. Här finns en medskapandekultur och en samarbetsanda som sticker ut. Tibro kommun, som är Tibros största arbetsgivare, jobbar målmedvetet med utveckling och erbjuder invånarna en mycket uppskattad kommunal service. Med ledorden tillsammans, hållbart och nära strävar vi efter att forma ett hållbart samhälle socialt, ekonomiskt och klimatmässigt. Med engagemang, omtanke, samverkan och handlingskraft löser vi framtidens utmaningar och skapar mervärden tillsammans! ARBETSUPPGIFTER I uppdraget som enhetschef för Rehaborganisationen har du det operativa ansvaret som bedrivs inom Socialförvaltningens verksamhet utifrån lagar, förordningar och andra styrdokument. Rehaborganisationens resultat avseende kvalitet, måluppfyllelse och ekonomi står i fokus och du ansvarar för personal, verksamhetsplanering och ekonomi. Du ingår i ledningsgrupp för verksamhetsområdet vård och omsorg bestående av totalt 8 enhetschefer. Ledningsgruppen leds av verksamhetschef. Du förväntas arbeta mål- och resultatinriktat samt ha förmåga att genom ditt ledarskap stimulera till samverkan, lärande och kvalitetsutveckling. Vi har startat ett arbete att förändra korttiden, mot en avdelning med mer inriktning mot sjukvård och där man som omvårdnadspersonal behöver både ha intresse, samt större kunskap om just mer avancerad hälso-och sjukvård. Du förväntas som enhetschef: • Vara förtrogen med och socialtjänstens uppdrag • Vara tydlig, synlig och närvarande ledare som är bekväm att fatta beslut och har förmåga att skapa delaktighet genom att involvera och entusiasmera dina medarbetare. • Ha förmåga att tillvarata kompetens och engagemang för enhetens gemensamma utveckling av verksamheten • Vara ekonomiskt medveten och använda de ekonomiska resurserna effektivt • Ha goda kunskaper om lagar, förordningar, avtal och styrdokument Du kommer leda, planera och följa upp verksamheten inom ditt ansvarsområde. KVALIFIKATIONER Vi söker dig som är en erfaren ledare, har god blick för verksamheten med förmåga att åstadkomma konkreta resultat, följa upp och utvärdera samt se nästa steg i processen och som vill vara med och driva och utveckla verksamheten mot omställningen god och nära vård. Det är meriterande om du har erfarenhet av liknande chefsuppdrag inom vård- och omsorgsområdet utifrån komplexiteten i uppdraget. Du har akademisk examen från högskola eller universitet helst inom hälso-och sjukvård eller annan utbildning, eller erfarenhet som arbetsgivaren bedömer relevant för uppdraget. Du är strukturerad i ditt ledarskap och kommunicerar på ett tydligt sätt. Du skapar engagemang och delaktighet samt planerar, organiserar, prioriterar och följer upp arbetet på ett effektivt sätt. I vår bedömning lägger vi stor vikt vid de personliga egenskaperna och ser gärna att du är en person som är öppen, utåtriktad, kreativ, lyhörd, lösningsinriktad samt har en god samarbetsförmåga. Intervjuer planeras att genomföras enligt nedanstående: • 29 april (hela dagen) • 30 april (eftermiddag) ÖVRIGT Tibro kommun har valt rekryteringskanal och tackar därför vänligt men bestämt nej till att bli kontaktad av rekryteringsföretag. Livet i Skaraborg är en webbplats som visar möjligheterna som finns i Skaraborg. På https://www.livetiskaraborg.se/kommuner/tibro kan du läsa mer om fritidsaktiviteter, boende och mycket annat.

28 mars 2024
Sista ansökan:
21 april 2024
Jobba dagtid som personlig assistent -Tibro

Vi söker dig som vill arbeta som personlig assistent till en aktiv kille med glimten i ögat på 30 år och som bor i egen lägenhet i Tibro. Som hans personliga assistent kommer du hjälpa honom i hans vardag med bland annat kommunikation, personlig hygien, och att vara med honom på sin dagliga verksamhet. Du som söker är tjej/kvinna och har du tidigare erfarenhet av autism är det en fördel, men störst vikt kommer läggas på personlig lämplighet. Du ska ha ett genuint intresse för att arbeta med människor och ha en förmåga att läsa av och anpassa ditt bemötande efter personen. Tycker du även om att vara ute och promenera så kommer du trivas och passa för detta jobb. Körkort är en fördel. 1 tjänst med tjänstgöringsgrad 75 % där arbetstiden är dagtid måndag till fredag. Tjänsten inleds med bredvid gång då det är viktigt att du känner dig säker i de arbetsuppgifter som ingår i arbetet. Kollektivavtal Personlig assistent Fremia – Kommunal Välkommen med din ansökan märkt ”TK” senast 2024-04-30 till arbetsgivaren på e-post: [email protected] Endast kandidater som blir aktuella för intervju kommer bli kontaktade. Vi efterfrågar referenser. SkaraborgsAssistans är ett brukarkooperativ som ägs och drivs av assistansberättigade medlemmar. Vi är idag 47 medlemmar med ca 350 personliga assistenter. Medlemmarna är sina egna arbetsledare alternativt har en vice arbetsledare till sin hjälp. Vår verksamhet verkar helt utan vinstintresse. Som anställd personlig assistent hos oss omfattas du av kollektivavtal och avtalspension samt vi anordnar utbildningar till dig som anställd. Du är försäkrad på och till/från arbetet om något oförutsett skulle inträffa. Vi erbjuder självklart friskvårdsbidrag till alla våra anställda och är måna om att du som medarbetare ska trivas hos oss! Mer info: www.skaraborgsassistans.com

28 mars 2024
Sista ansökan:
30 april 2024
Projektledare till implementering av ett nytt affärssystem

Har du en förmåga att planera och vill ansvara för implementeringen av ett nytt affärssystem inom träindustrin? Då är denna tjänst något för dig! Om tjänsten Som IT-projektledare är det du som har ansvaret för att planera implementeringen av ett nytt affärssystem från början till slut. Vi söker dig som är redo att anta utmaningarna inom den snabbt utvecklande teknologiska framtiden. I rollen som proaktiv ledare får du möjligheten att vara den drivande kraften i implementeringsarbetet, leda teamet och vara ansvarig för att forma tekniska projekt från dess konception till dess fullbordan. Dina huvudsakliga arbetsuppgifter kommer exempelvis bestå av: • Utforska och implementering av Monitor för att möta kundens framtida krav • Utveckla och genomför strategiska projektplaner • Samordna och inspirera team för att maximera projektets framgång I dagsläget är implementeringstiden ca 2-3 månader med möjlighet till förlängning. Därav finns det även möjlighet att offerera för dig som är interimskonsult och bedriver ett eget bolag. Tjänsten sker under dagtid och kräver att vara fysiskt på plats måndag-fredag. Om dig Vi söker dig som har en gedigen erfarenhet av att forma och genomföra strategier för transformation och digitalisering. I rollen som IT-projektledare hos vår kund ser vi även att du har lätt för att anpassa dig till förändringar och hantera komplexa tekniska utmaningar, samt förmåga att skapa samarbete. Krav: • Cirka 3-5 års erfarenhet av tekniska projekt i ledande position • Erfarenhet av rollen som projektkoordinator • Erfarenhet av att utforma och genomföra tekniska strategier • Stark förståelse för aktuella teknologier och trender • God kommunikationsförmåga • Förmåga att navigera genom tekniska förändringar • Erfarenhet och minst 2 års erfarenhet av Monitor Vi kommer att lägga stor vikt vid personlig lämplighet. Urval och intervjuer sker löpande varpå tjänsten kan komma att tillsättas tidigare än annonseringstid. Som en del av rekryteringsprocessen arbetar vi med ett logik- och en personlighetstest som automatiskt skickas ut till dig i inledande del av rekryteringsprocessen. Om Adecco Som en av världens största HR-leverantörer har vi individens utveckling och kundens behov i fokus, för vi vet hur viktigt det är för ett företags konkurrenskraft att ha rätt person med rätt kompetens på rätt plats. I Sverige erbjuder Adecco skräddarsydda personallösningar, såväl bemannings- och rekryteringsslösningar som interimslösningar. På Adecco försöker vi hitta rätt person, med rätt kompetens på rätt plats. Därav ser vi dig som en av våra grundpelare varpå vi erbjuder följande förmåner inom bolaget: kollektivavtal, friskvårdsbidrag, tjänstepension, försäkringar, terminalglasögon, kompetensutveckling och en marknadsmässig lön. Kontaktuppgifter Har du frågor om tjänsten eller rekryteringsprocessen är du varmt välkommen att kontakta ansvarig rekryterare, William Maklin: [email protected] Har du frågor angående registrering, var god kontakta Adeccos Kandidatsupport: [email protected] Sista ansökningsdatum är 30 april - välkommen med din ansökan!

27 mars 2024
Sista ansökan:
30 april 2024
Apotekschef

Vi på Apoteket Svanen i Tibro välkomnar dig till en spännande roll där du får möjlighet att bli vår nya Apotekschef! Apoteket Svanen är beläget i ett aktivt mråde intill vårdcentralen. Med en trogen kundkrets inklusive vårdboenden, är vi mer än bara ett apotek – vi är en vital del av den lokala gemenskapen. Detta är en perfekt grund för dig som med din passion och företagsamhet har potentialen att skala upp vår försäljning och höja vår verksamhet till nya höjder. Om rollen Du kommer att spela en central roll i ledningen och driften av Apoteket Svanen, strategiskt placerat inom region Västra Götaland-Jönköping. Med ett team av sju engagerade medarbetare, är ditt uppdrag att inte bara upprätthålla, utan också utveckla apotekets verksamhet. Huvudsakliga arbetsuppgifter: Säkerställa att arbetsplatsen upprätthåller höga standarder inom kvalitet, säkerhet och miljö Ansvara för att nå försäljnings- och resultatmål Driva rekrytering och bemanning för att säkerställa arbetsstyrkan på apoteket Initiera och underhålla samarbeten med lokala aktörer för att utvidga apotekets affärsverksamhet Utveckla och coacha teamet för att möta behoven inom apoteksbranschen Dina kompetenser Vi söker dig som har en stark ledarförmåga, gärna med erfarenhet från försäljning och en förmåga att uppnå uppsatta mål. Du trivs i en målinriktad miljö och kan effektivt förmedla visioner och mål till ditt team. Du har tydlig kommunikation och är bra på att bygga relationer och skapa en samarbetsdriven kultur. Du har minst några års erfarenhet inom apoteksbranschen. Du trivs med struktur och är noggrann Är målinriktad med god förmåga att identifiera nya möjligheter och strategier för att uppnå uppsatta mål Att ha bakgrund som farmaceut är en fördel, men inte ett krav. När det känns rätt Tveka inte att ta steget och utforska vad denna roll kan betyda för dig. Ansök idag och låt oss tillsammans utforska möjligheterna! Urval och intervjuer sker löpande.

27 mars 2024
Sista ansökan:
12 september 2024
Har Du Vad Som Krävs? Provision + Garantilön 27,450:-

Har du det lilla extra som krävs för att lyckas?! * Vill du ha ett arbete där du själv bestämmer dina tider och vart du vill jobba? * Ha ett jobb utan lönetak? * Vill du få en bra säljutbildning och klättra i karriären? * Vill du ha ett arbete där du själv bestämmer dina tider? Har du alltid velat testa på ett säljyrke eller testa något nytt och fortsätta utvecklas inom säljbranschen? Nu har du chansen. Vi expanderar just nu över hela landet. Vårt huvudkontor ligger i Västerås men vi har även kontor i Gävle och Trelleborg. Roboclean växer, och vi vill växa ännu snabbare. Därför söker vi en säljare som kan bidra till denna acceleration. Vi söker nya säljare som vill vara med i vårt team och få oss att fortsätta expandera. Vi internutbildar all personal så man behöver inte ha några säljerfarenheter för att söka. Tycker du att försäljning, kundrelationer och tekniska produkter är bland det bästa som finns? Brinner du för att utveckla långsiktiga kundaffärer och utveckla hur ett företag arbetar? Välkommen då med din ansökan! Om Roboclean Roboclean grundades år 1996 med en vision om att tillverka och sälja ett universalt hemvårdssystem av högsta kvalitet i över 53 länder runtom i världen. I över 3 decennier har företaget framgångsrikt anpassat sig efter marknadens och kundernas växlande behov av innovativa produkter och lösningar. Med en global säljstyrka och beprövade försäljningskanaler har vi etablerat starka och värdefulla kundrelationer och partnerskap världen över. I dag erbjuder Roboclean ett omfattande utbud av förstklassigt hemvårdssystem och ett tryggt eftermarknads utbud till den professionella marknaden. Robocleans främsta funktioner är Luftrening, rekond, sanering, skurning m.me och högtryckstvättar för hemmabruk till kunder över hela världen. Enda kraven vi har: · Körkort och tillgång till bil · Flytande svenska Är du redo för en ny utmaning? Skicka in din ansökan idag! #jobbjustnu #Säljare

25 mars 2024
Sista ansökan:
8 april 2024
Enhetschef Måltid

Tibro är en västsvensk kommun med drygt 11 000 invånare som präglas av engagemang och samverkan. Här finns ett brett näringsliv med en unik kompetens om möbler, inredning och logistik och ett rikt föreningsliv med många framstående idrottare. Här finns en medskapandekultur och en samarbetsanda som sticker ut. Tibro kommun, som är Tibros största arbetsgivare, jobbar målmedvetet med utveckling och erbjuder invånarna en mycket uppskattad kommunal service. Med ledorden tillsammans, hållbart och nära strävar vi efter att forma ett hållbart samhälle socialt, ekonomiskt och klimatmässigt. Med engagemang, omtanke, samverkan och handlingskraft löser vi framtidens utmaningar och skapar mervärden tillsammans! Samhällsbyggnadsförvaltningen har ett brett ansvarsområde och är delaktig inom många delar i hela den kommunala verksamheten. Förvaltningen består av avdelningarna: Måltid, Fastighet, Plan- och bygg, Gata-Park och VA. Du kommer att tillhöra Måltidsavdelningen. Måltidsavdelningen arbetar målinriktat med att tillaga och servera näringsriktiga, hållbara och goda måltider till våra gäster/kunder inom förskola, skola och inom omsorgen. Låter detta som en tjänst för dig? Varmt välkommen med din ansökan! ARBETSUPPGIFTER Som enhetschef hos oss vill vi, att du tillsammans med Måltidschefen, utvecklar måltidsverksamheten utifrån uppsatta mål och riktlinjer. Att leda medarbetarna genom öppen kommunikation, förtroende och ömsesidig respekt och med ett hälsofrämjande synsätt. Du ansvarar bland annat för personal, personalplanering, arbetsmiljö och kostfrågor inom ditt område. Som enhetschef för Måltid leder och organiserar du cirka 36 medarbetare. KVALIFIKATIONER Vi söker dig med utbildning inom måltidsverksamhet, exempelvis kock, måltidsutvecklare och/eller utbildning eller erfarenhet som arbetsgivaren bedömer som likvärdig. Det är önskvärt om du har erfarenhet av arbete i ledande befattning. Är du i början av ditt ledarskap ges möjlighet till chefsstöd och vägledning för att få förutsättningar för att bedriva ett gott ledarskap. Du har förmågan att driva utvecklingsarbete. Du är trygg, drivande och målinriktad i ditt ledarskap. Som ledare är du coachande och kommunikativ och kan skapa ett engagemang och motivation hos dina medarbetare. Du är en strukturerad och kreativ problemlösare som ser möjligheter och har en positiv attityd till din omgivning. Du är lyhörd för våra kunders behov. Du har naturligtvis ett gediget intresse av mat och måltidsupplevelser. Du har också goda kunskaper i svenska både i tal och skrift. Stor vikt läggs vid personlig lämplighet. B-körkort krävs. ÖVRIGT Livet i Skaraborg är en webbplats som visar möjligheterna som finns i Skaraborg. På www.livetiskaraborg.se/kommuner/tibro kan du läsa mer om fritidsaktiviteter, boende och mycket annat. Tibro kommun har valt rekryteringskanal och tackar därför vänligen men bestämt nej till att bli kontaktad av rekryteringsföretag.

22 mars 2024
Sista ansökan:
14 april 2024
C-Chaufför till Remondis Tibro

Nu söker vi lastbilschaufförer med C-körkort samt YKB till Remondis Sweden AB som utgår ifrån Tibro Har du erfarenhet sedan tidigare eller är i början av din karriär? Vi söker dig som är noggrann, självständig och vill vara med och göra samhället bättre! Om tjänsten Som C-Chaufför kommer dina huvudsakliga arbetsuppgifter innebära vardagliga arbetsuppgifter kopplade till renhållning och sopbil så som insamling av mat- och restavfall men också en del fastighetsnära insamling av förpackningsmaterial åt verksamheter. Anställningen är på heltid med start så snart som möjligt och man kommer utgå från Remondis depå i Tibro. Arbetstiderna är dagtid och kan under perioden variera men oftast kl 06:00-15:00 Tjänsten som C-chaufför är ett konsultuppdrag med anställning hos Adecco. Start omgående eller enligt överenskommelse. Om dig Vi söker dig som minst har C-körkort och YKB-behörighet. Meriterande är tidigare erfarenhet från renhållningsarbete och i synnerhet från baktömmande lastbil samt kännedom kring det geografiska lokalområdet. Som person har du förmåga att arbeta självständigt och är ansvarsfull och noggrann i det du gör. Du är även en social person och inte rädd för att prata då kundkontakter sker dagligen. Vi kommer att lägga stor vikt vid personlig lämplighet. Kontaktuppgifter Har du frågor om tjänsten eller rekryteringsprocessen är du varmt välkommen att kontakta ansvarig rekryterare William Maklin via [email protected]  Vi tar inte emot ansökningar via mail. Har du frågor angående registrering, var god kontakta supporten via [email protected]  Välkommen med din ansökan! Sökord: C-Chaufför, lastbil, C-körkort, miljö, Tibro, Remondis, Adecco

22 mars 2024
Sista ansökan:
21 april 2024
Myndighetshandläggare inom barnhandläggning

Är du socionom och brinner för att bidra till rättssäkra barnavårdsutredningar för barn och deras familjer? Vill du vara med och utveckla framtidens socialtjänst till att bli en verksamhet med förebyggande insatser med hög kvalitet? Vi söker nu två barnhandläggare till vår grupp på myndighetsenheten i Tibro kommun, som vill vara med och bidra med sina erfarenheter och kunskaper i arbetet med barn och unga. Vidare har socialförvaltningen under en tid utvecklat starkare samverkan genom exempelvis tidiga insatser för barn och unga, SAMBU. I samverkan med barn- och utbildningsförvaltningen har skolsocialt team precis startat upp för att kunna erbjuda tidiga insatser. Tibro är en västsvensk kommun med drygt 11 000 invånare som präglas av engagemang och samverkan. Här finns ett brett näringsliv med en unik kompetens om möbler, inredning och logistik och ett rikt föreningsliv med många framstående idrottare. Här finns en medskapandekultur och en samarbetsanda som sticker ut. Tibro kommun, som är Tibros största arbetsgivare, jobbar målmedvetet med utveckling och erbjuder invånarna en mycket uppskattad kommunal service. Med ledorden tillsammans, hållbart och nära strävar vi efter att forma ett hållbart samhälle socialt, ekonomiskt och klimatmässigt. Med engagemang, omtanke, samverkan och handlingskraft löser vi framtidens utmaningar och skapar mervärden tillsammans! Livet i Skaraborg är en webbplats som visar möjligheterna som finns i Skaraborg. På https://www.livetiskaraborg.se/kommuner/tibro kan du läsa mer om fritidsaktiviteter, boende och mycket annat. ARBETSUPPGIFTER Arbetet består i att utreda, bedöma och besluta samt följa upp insatser enligt socialtjänstlagen (SoL) och lagen om vård av unga (LVU). Du kommer att ingå i en arbetsgrupp bestående av fyra handläggare samt samordnare. Varje handläggare har ansvar för sina egna ärenden. Vår målgrupp är barn och unga och deras familjer som har behov av stöd utifrån gällande lagstiftning. Arbetet omfattar möten med barn/ungdomar och vårdnadshavare, samt samarbete med hälso- och sjukvård, skola andra myndigheter. Vi arbetar aktivt med hållbara lösningar med våra familjer med interna och externa samarbetsparters. Vi erbjuder ärendehandledning tillsammans med samordnare varje vecka och vid behov. Inom enheten finns systemadministratörer som ger support i vårt verksamhetssystem Lifecare. Ett varierande arbete med goda möjligheter till kompetensutveckling. Arbetsgivaren erbjuder friskvårdsbidrag samt möjligheten att semesterväxla. Vår grundarbetstid är 07.30-16:00 med flextidsavtal. KVALIFIKATIONER Vi söker dig som har socionomexamen. Uppdraget som barnhandläggare kräver goda kunskaper om gällande lagstiftning och tillämpning inom socialtjänstens område (SoL), lagen om vård av unga (LVU.) Du uttrycker dig väl i tal och skrift, har goda kunskaper om lagstiftningen och kan arbeta självständigt inom ramarna för myndighetsutövningen. Det är meriterande om du har tidigare erfarenhet av handläggning inom socialtjänstens myndighetsutövning, liksom kunskaper och erfarenheter av att arbeta med BBiC (Barns behov i centrum) och Lifecare. Som handläggare ser du lösningar och bidrar med positiv energi i en fartfylld och komplex yrkesutövning. I arbetet som myndighetshandläggare bör du vara trygg i din yrkesroll och kunna möta människor i behov av socialtjänstens stöd och hjälp på ett tydligt och förtroendeingivande sätt. Detta arbete passar dig som är ödmjuk, empatisk och tydlig i dit arbetssätt. Du har lätt för att samarbeta med både kolleger och verksamhetens samarbetspartners. Du vill göra skillnad för barn och deras familjer, du tror på varje individs möjlighet till förändring och ser familjenätverket som en positiv drivkraft. Du har en god förmåga att skapa förtroende, lyssna och anpassa dig till nya människor och situationer samt bra på att organisera och planera för att självständigt driva ditt arbete framåt. Vi lägger stor vikt vid personliga egenskaper. B-körkort för manuell växellåda är ett krav. ÖVRIGT Vi värnar om allas trygghet och begär utdrag ur belastnings- och misstankeregistret på de som erbjuds anställning Tibro kommun har valt rekryteringskanal och tackar därför vänligt men bestämt nej till att bli kontaktad av rekryteringsföretag.

22 mars 2024
Sista ansökan:
14 april 2024
Samordnare barn- och unga inom individ- och familjeomsorgen

Lockas du av en arbetsledande roll och utmaningen att verka i en arbetsgrupp utifrån olika lagområden? Vill du verka för ett helhetsperspektiv och en rättssäker och trygg myndighetsenhet? Då kanske du är vår nästa samordnare för barn och unga, enhet inom individ- och familjeomsorgen i Tibro kommun. Varmt välkommen med din ansökan! Socialförvaltningens myndighetsenhet i Tibro kommun har under året genomgått en organisationsförändring där två 1:e socialsekreterare istället blivit tre samordnare. Vidare har socialförvaltningen under en tid utvecklat starkare samverkan genom exempelvis tidiga insatser för barn och unga, SAMBU. I SAMBU teamet får du en centralroll och blir bryggan mellan socialtjänst och andra aktörer. I samverkan med barn och utbildningsförvaltningen har skolsocialt team precis startat upp för att kunna erbjuda tidiga insatser. Tibro är en västsvensk kommun med drygt 11 000 invånare som präglas av engagemang och samverkan. Här finns ett brett näringsliv med en unik kompetens om möbler, inredning och logistik och ett rikt föreningsliv med många framstående idrottare. Här finns en medskapandekultur och en samarbetsanda som sticker ut. Tibro kommun, som är Tibros största arbetsgivare, jobbar målmedvetet med utveckling och erbjuder invånarna en mycket uppskattad kommunal service. Med ledorden tillsammans, hållbart och nära strävar vi efter att forma ett hållbart samhälle socialt, ekonomiskt och klimatmässigt. Med engagemang, omtanke, samverkan och handlingskraft löser vi framtidens utmaningar och skapar mervärden tillsammans! Livet i Skaraborg är en webbplats som visar möjligheterna som finns i Skaraborg. På https://www.livetiskaraborg.se/kommuner/tibro kan du läsa mer om fritidsaktiviteter, boende och mycket annat. ARBETSUPPGIFTER Som samordnare hos oss ges du möjlighet att fortsätta utveckla arbetet inom individ- och familjeomsorgen. I ditt uppdrag ingår en arbetsledande funktion på uppdrag av enhetschef där du som samordnare arbetar för att upprätthålla rättssäkerheten inom myndighetsdelen barn och unga. Du stöttar, leder och planerar gemensamma gruppmöten. Du är lugn och trygg i ditt yrkesutövande och har ett genuint engagemang för uppdraget. Du har ett professionellt förhållningssätt och har förmågan att delegera. Du är handlingskraftig och beslutsam och följer delegation och uppdrag, samtidigt som du med lyhördhet kan entusiasmera och motivera din omgivning. Du har en god samarbetsförmåga och kan vara flexibel när situationen så kräver. Du är medhandläggare i svåra ärenden och säkerställer att handläggarna arbetar i enlighet med det politiska uppdraget och de regelverk som finns. Som samordnare har du även övergripande uppmärksamhet över arbetet och stöttar handläggarna i kvalitén på utredningar och dokumentation. För att upprätthålla en god arbetsmiljö förväntas du ha övergripande koll på handläggarnas ärendemängd och säkerställer utifrån detta en jämn fördelning av ärenden inom gruppen. Som samordnare håller du dig uppdaterad om aktuell rättspraxis och initierar behov av förändrade riktlinjer. Du är ärendeföredragare på Socialnämndens arbetsutskott och ibland på Förvaltnings- och kammarrätten. Du ansvarar även för statistikrapportering. KVALIFIKATIONER Vi söker dig som är utbildad socionom samt har flerårig (minst fyra år) och aktuell erfarenhet av myndighetsutövning enligt socialtjänstlagen gällande barn och unga. Du har mycket goda kunskaper gällande aktuell lagstiftning och handläggning av barn, unga och deras familjer samt goda kunskaper om och erfarenhet av BBIC. Vi vill även att du har tidigare erfarenhet av att driva kvalitetsarbete. Det är meriterande om du har erfarenhet av samverkan med såväl interna som externa parter samt en vana av att tala inför och föra fram budskap till grupper. Eftersom arbetet innebär mycket dokumentation ställs höga krav på administrativ förmåga samt förmågan att uttrycka dig väl i svenska språket, såväl i tal som i skrift. Som person ser vi att du som söker har en förmåga att coacha, motivera och hjälpa andra människor att utvecklas i arbetet. Du är kommunikativ, tydlig, lyhörd för din motpart och har förmågan att formulera information eller budskap så att alla förstår. Vidare är du trygg och stabil i dig själv och i ditt arbete. Du är lugn, kontrollerad och har förmågan att fokusera på rätt saker och behålla ett realistiskt perspektiv även i pressade situationer. Tjänsten som samordnare ställer även krav på att du har förmågan att planera, prioritera och följa upp ditt arbete samt se till att saker görs och återkopplas i rätt tid. Vidare ser vi även att du har lätt för att anpassa dig efter olika personer och situationer, samt att du kan möta varje medarbetare på dennes nivå och efter dennes behov av stöd och handledning i arbetet. I denna rekrytering läggs stor vikt vid personlig lämplighet. B-körkort för manuell växellåda är ett krav. ÖVRIGT Vi värnar om allas trygghet och begär utdrag ur belastnings- och misstankeregistret på de som erbjuds anställning Tibro kommun har valt rekryteringskanal och tackar därför vänligt men bestämt nej till att bli kontaktad av rekryteringsföretag.

22 mars 2024
Sista ansökan:
14 april 2024