Lediga jobb i Tibro

Sök totalt 35 lediga jobb i Tibro

Produktionsledare till Nordic Interior Production i Tibro
NearYou Sverige AB
Ingenjörer och tekniker inom maskinteknik

Om företaget Nordic Interior Production är ett nybildat bolag sprunget ur tidigare Treefurn. Vi är ett traditionellt specialsnickeri som arbetar med modern produktions- och maskinteknik. Vi finns i Tibro som bär en lång tradition av möbeltillverkning. Här finns vi med vår fabrik, totalt förfogar vi över 3 000 kvm. produktions- och lagerutrymmen. Vi omsätter ca. 45 miljoner med 20 anställda. Vi är ett företag i tillväxt och förändring, där samarbeten, korta beslutsvägar och en stark gemenskap är centrala. Har du en passion för produktion, ledarskap och problemlösning? Vill du vara en del av en modern verksamhet med rötterna i traditionellt snickeri och en stark vilja att utvecklas? Då kan rollen som Produktionsledare hos oss vara din nästa stora utmaning! Tjänstebeskrivning Som vår nya Produktionsledare blir du en nyckelspelare i att knyta ihop våra avdelningar och leda produktionen framåt. Du kommer att: Planera och leda produktionen ur ett agilt perspektiv – Veckoplanering, projektmöten och ständiga förbättringar för att optimera flödet. Leda och utveckla arbetsgrupper – Start- och uppföljningsmöten varje dag, samt arbeta nära personalen för att skapa delaktighet och förtroende. Säkerställa maskinteknisk utveckling – Optimera användningen av maskinutrustning och delta i investeringar för att ligga i teknisk framkant. Driva förbättringsarbete – Introducera Lean-verktyg på ett sätt som engagerar personalen, utan att tappa tempot i verksamheten. Utveckla arbetsmiljön – Systematiskt arbetsmiljöarbete och kvalitetssäkring för en säker och effektiv arbetsplats. Stötta produktionen praktiskt – Vid behov hoppa in i produktionen och arbeta operativt för att förstå verksamheten på djupet. Kvalifikationer Vi söker dig som har en passion för ledarskap och produktion och som är redo att ta nästa steg i din karriär som Produktionsledare. Som person är du driven, ansvarstagande och prestigelös med tidigare erfarenhet av att leda team. Du har en god teknisk kompetens inom produktionsteknik med förståelse för projektledning. Du har en stark förmåga att kommunicera och anpassa dig efter både kollegor och kunders behov, du trivs i en miljö där problemlösning och struktur är i fokus. Din stresstålighet och förmåga att hantera omställningar och utmaningar med lugn och beslutsamhet samt ditt coachande ledarskap gör dig till den ideala kandidaten. Meriterande är erfarenhet från träindustrin och arbete med Lean-verktyg. Vad erbjuder vi dig? Hos oss får du stora utvecklingsmöjligheter! Du blir en del av en kreativ och framåtblickande miljö där du kan påverka och forma arbetsgruppen och arbetssättet. Vi erbjuder en unik möjlighet att vara med och utveckla både dig själv och produktionen, med korta beslutsvägar och direkt feedback. Vi söker dig som vill utveckla och leda framtiden hos Nordic Interior Production! Låter det intressant? Vår samarbetspartner i den här rekryteringen är rekryteringsföretaget NearYou. Har du frågor, kontakta ansvarig rekryterare Jimmy Harryson via e-post: [email protected] eller telefonnummer: 072-402 46 10. Din ansökan skickar du in via NearYous hemsida, www.nearyou.se snarast, dock senast 9 februari 2025. I den här rekryteringen kommer vi arbeta med löpande urval, så skicka gärna din ansökan idag. Med anledning av nya dataskyddsförordningen GDPR, ber vi dig att utesluta de sista fyra siffrorna i ditt personnummer samt eventuella referenskontakter i din ansökan/CV. Välkommen med din ansökan! Om NearYou NearYou är ett rekryterings- och bemanningsföretag med kontor i 17 städer. Vi har gått från att vara ett bolag bland andra i branschen till att också bli en samhällsaktör. Med oss som partner och arbetsgivare lovar vi att ge mer av det vi är bäst på. Vi är bäst på att vara nära, mänskliga och en motpol till stress, människor som statistik och en alltför opersonlig digitalisering. Vi är hos dig, ett handslag, ett löfte. För dig som kandidat innebär det en aktör som backar dig, oavsett var i karriären du är och vill vara. Vi vill vara tryggheten i en snabb värld. Vi stöttar, utmanar och frågar hur det går. Helt naturligt, tycker vi. Läs gärna mer om oss på www.nearyou.se

Idag
Sista ansökan:
9 februari 2025
Administratör/planerare till Pool/vakans
Tibro kommun
Övriga kontorsassistenter och sekreterare

Socialförvaltningen i Tibro kommun söker nu en administratör/planerare till vår Pool- och vakansförmedling. Har du en fallenhet för att arbeta strategiskt med bemanning och har en förmåga att se helhetslösningar? Då är det här ett jobb för dig! Välkommen med din ansökan! Tibro kommun, med 11 000 invånare, ligger i norra delen av Västra Götalands län. Här finns ett brett näringsliv med en unik kompetens om möbler, inredning och logistik och ett rikt föreningsliv med många framstående idrottare. Tibro kommun jobbar målmedvetet med utveckling och erbjuder sina invånare en mycket uppskattad kommunal service! Tjänsten är placerad inom enheten hemvård som är utförarenheten inom vård och omsorg, socialförvaltningen. ARBETSUPPGIFTER Pool- och vakansförmedlingens uppgift är att täcka vakanser på kort och lång sikt inom socialförvaltningen i Tibro. Som administratör/planerare för Pool- och vakansförmedlingen jobbar du strategiskt med samordning och planering av vakanser inom hela förvaltningen. I dialog med poolanställda, timvikarier, övriga medarbetare och chefer arbetar du för en så bra lösning som möjligt för enheternas behov. Du kommer att arbeta i vårt schemasystem Medvind. KVALIFIKATIONER Du som söker behöver ha en godkänd gymnasieutbildning som arbetsgivaren bedömer relevant för uppdraget. Det är meriterande om du har tidigare erfarenhet av att arbeta som planerare och även har arbetat med verksamhetssystemet Medvind. För att trivas i uppdraget behöver du vara en serviceinriktad och social person som har lätt för att ta kontakt med andra människor utifrån både extern och intern samverkan. Du har lätt för att se helheten, är noggrann samt kan arbeta efter upprättade rutiner och riktlinjer. Arbetet kräver även att du är strukturerad, stresstålig, lösningsfokuserad på ett kreativt och flexibelt sätt och har en god ekonomisk förståelse. Du är ansvarsfull, har ett serviceinriktat förhållningssätt, har en god samarbetsförmåga samt kan arbeta självständigt. Du har även goda kunskaper i att kunna uttrycka dig i det svenska språket, både i tal och i skrift. Stor vikt kommer läggas vid personlig lämplighet. ÖVRIGT Tibro kommun har valt rekryteringskanal och tackar därför vänligt men bestämt nej till att bli kontaktad av rekryteringsföretag.

Igår
Sista ansökan:
28 februari 2025
Enhetschef till Hemvården i Tibro kommun
Capus AB
Chefer inom äldreomsorg

Är du en modig och drivande ledare som vill vara med och utveckla vår hemvårdsorganisation? Har du ett tydligt driv och lockas av möjligheten att få skapa goda levnadsvillkor för Tibros äldre? Tibro kommun söker nu en enhetschef till hemvården då en av våra kollegor valt att gå vidare till nya utmaningar. Varmt välkommen med din ansökan! Tibro är en västsvensk kommun med drygt 11 000 invånare som präglas av engagemang och samverkan. Här finns ett brett näringsliv med en unik kompetens om möbler, inredning och logistik och ett rikt föreningsliv med många framstående idrottare. Här finns en medskapandekultur och en samarbetsanda som sticker ut. Välkommen till Socialförvaltningen Av olika skäl kan människor ibland behöva stöd i sitt dagliga liv. Därför är en av kommunens viktigaste uppgifter att se till att alla som bor eller vistas i Tibro får det stöd och den hjälp de behöver för att kunna leva ett självständigt liv Tibro kommun, som är Tibros största arbetsgivare, jobbar målmedvetet med utveckling och erbjuder invånarna en mycket uppskattad kommunal service. Med ledorden tillsammans, hållbart och nära strävar vi efter att forma ett hållbart samhälle socialt, ekonomiskt och klimatmässigt. Med engagemang, omtanke, samverkan och handlingskraft löser vi framtidens utmaningar och skapar mervärden tillsammans! Livet i Skaraborg är en webbplats som visar möjligheterna som finns i Skaraborg. På www.livetiskaraborg.se kan du läsa mer om fritidsaktiviteter, boende och mycket annat. Hos oss får du en viktig roll som gör skillnad I uppdraget som enhetschef för hemvården har du det operativa ansvaret för enheten som bedrivs inom Socialförvaltningens verksamhet utifrån lagar, förordningar och andra styrdokument. Enhetens resultat avseende kvalitet, måluppfyllelse och ekonomi står i fokus och du ansvarar för personal, verksamhetsplanering och ekonomi. Du kommer i din roll som enhetschef att ansvara för en av hemvårdens dag- och kvällsgrupper. Du leder enheten tillsammans med en chefskollega. Du kommer därmed att ingå i ett delat ledarskap för enheten. Du kommer även att vara ansvarig för hemvårdens servicepersonal. Tibros hemvård är mycket uppskattad och har bra resultat i de årliga brukarundersökningarna. Vi är måna om att behålla det resultatet och även utveckla enheten in i framtiden. Du ingår i ledningsgrupp för verksamhetsområdet vård och omsorg bestående av totalt 8 enhetschefer. Ledningsgruppen leds av verksamhetschef. Du förväntas arbeta mål- och resultatinriktat samt ha förmåga att genom ditt ledarskap stimulera till samverkan, lärande och kvalitetsutveckling. Dessutom förväntas du som enhetschef: • Vara förtrogen med och socialtjänstens uppdrag • Vara tydlig, synlig och närvarande ledare som är bekväm att fatta beslut och har förmåga att skapa delaktighet genom att involvera och entusiasmera dina medarbetare. • Ha förmåga att tillvarata kompetens och engagemang för enhetens gemensamma utveckling av verksamheten • Vara ekonomiskt medveten och använda de ekonomiska resurserna effektivt • Ha goda kunskaper om lagar, förordningar, avtal och styrdokument Du kommer leda, planera och följa upp verksamheten inom ditt ansvarsområde. Vad vi söker hos dig Vi söker dig som är en erfaren ledare, har god blick för arbete inom hemvård och hemtjänst, med förmåga att åstadkomma konkreta resultat. Det är meriterande om du har erfarenhet av liknande chefsuppdrag inom vård- och omsorgsområdet utifrån komplexiteten i uppdraget. En viktig del är att du ser det positiva i arbetssättet och med det skapa mervärde för de äldre i Tibro. Du har akademisk examen från högskola eller universitet som arbetsgivaren bedömer relevant för uppdraget, eller annan utbildning och/eller erfarenhet som bedöms likvärdig. Du är strukturerad i ditt ledarskap och kommunicerar på ett tydligt sätt. Du skapar engagemang och delaktighet samt planerar, organiserar, prioriterar och följer upp arbetet på ett effektivt sätt. I vår bedömning lägger vi stor vikt vid de personliga egenskaperna och ser gärna att du är en person som är öppen, utåtriktad, kreativ, lyhörd, lösningsinriktad samt har en god samarbetsförmåga. Vi ser fram emot din ansökan Vi kan erbjuda en viktig tjänst där du i samverkan med såväl kollega som medarbetare har möjlighet att fortsätta utveckla hemvården i Tibro kommun. I denna rekrytering samarbetar vi med Capus. För ytterligare information kring tjänsten kontakta Pia Strandh på 073-340 92 13 eller pia.strandh@capus. Du lämnar din ansökan via ansökningsformuläret på capus.se

Igår
Sista ansökan:
13 februari 2025
Kommunikatör till Tibro kommun
Tibro kommun
Informatörer, kommunikatörer och PR-specialister

Vill du vara med och bidra till Tibro kommuns utvecklingsresa och arbeta för en fortsatt tillväxt i Tibro och Skaraborg? Är du en skicklig storyteller med ett intresse för digitala kanaler och sociala medier? Tibro kommun utökar nu sin kommunikationsenhet med en ny spännande tjänst som kommunikatör och erbjuder en arbetsplats med stor variation, goda möjligheter till personlig utveckling och inflytande i arbetet med att forma Tibro kommuns kommunikation. Låter detta som en tjänst för dig? Tveka inte att ansöka redan idag! Tibro kommun, som är Tibros största arbetsgivare, jobbar målmedvetet med utveckling och erbjuder invånarna en mycket uppskattad kommunal service. Med ledorden tillsammans, hållbart och nära strävar vi efter att forma ett hållbart samhälle socialt, ekonomiskt och klimatmässigt. Med engagemang, omtanke, samverkan och handlingskraft löser vi framtidens utmaningar och skapar mervärden tillsammans! Som kommunikatör är du en del av kommunens kommunikationsenhet, som ansvarar för att driva och utveckla kommunens arbete med extern och intern kommunikation och att stötta ledning, chefer och medarbetare i kommunikationsfrågor. Kommunikationsenheten ansvarar också för kommunens reception. Välkommen med din ansökan! ARBETSUPPGIFTER Som kommunikatör har du har en viktig roll i att planera och genomföra kommunikationsaktiviteter för att berätta om och skapa intresse och förståelse för vår verksamhet, främst i våra digitala kanaler men det är också ett brett kommunikationsuppdrag där allt från mindre, aktuella kommunikationsinsatser till att planera och genomföra större kommunikationsinsatser ingår. Tillsammans med kommunikationschef och kommunikationsstrateg stöttar och utvecklar du chefers och medarbetares kommunikation, bland annat genom rådgivning och utbildning.  I rollen som kommunikatör har du ett särskilt fokus på kommunens sociala medier genom att driva engagemang, planera, skapa och följa upp innehållet i dem samt utveckla vårt arbetssätt i dessa kanaler. Vi är i en utvecklingsfas med stort fokus på digitalisering, och i det arbetet är utvecklingen av kommunikationen i våra sociala medier en viktig del. KVALIFIKATIONER Vi söker dig som har några års aktuell erfarenhet av kommunikationsarbete och som är en duktig kommunikatör, med ett intresse av digitala medier och som vill vara en viktig del i vår fortsatta utvecklingsresa.  Du har en högskoleutbildning inom kommunikation eller annan utbildning/erfarenhet som arbetsgivaren bedömer relevant. Du har också erfarenhet av att ha arbetat med foto och film och du har erfarenhet av att ha arbetat professionellt med sociala medier, till exempel Instagram och Facebook.  Vi ser det som önskvärt om du har erfarenhet från arbete inom offentlig verksamhet. För att lyckas i rollen drivs du av att skapa kommunikation som engagerar och du kan snabbt sätta dig in i en fråga, förklara komplicerade sammanhang och du gillar kommunikativa utmaningar även om det är kort till deadline. Du kan hantera olika typer av texter och även anpassa budskap till olika kanaler och målgrupper.  Du är bra på att se helheten och kan prioritera. Du är också intresserad av att följa den digitala utvecklingen. I rollen har du många kontaktytor, både internt och externt, det är därmed viktigt att du är skicklig på att bygga relationer och du har lätt för att skapa förtroende hos människor du möter. Andra beskriver dig troligen som positiv, lösningsorienterad och att du inger förtroende. Du som söker är en lagspelare som gärna bidrar till utveckling av verksamheten, samtidigt som du självständigt tar ansvar för att driva dina egna arbetsuppgifter framåt. Du tycker om att bidra med kreativa idéer och räds inte att föreslå nya arbetssätt. Vi ser det som meriterande om du har erfarenhet av arbete i Optimizely/Episerver, Adobe Creative Suite samt goda kunskaper i Lightroom eller Photoshop och något videoredigeringsprogram, exempelvis Premiere Pro.  Arbetet kräver B-körkort. Vi kommer att lägga stor vikt vid dina personliga egenskaper. ÖVRIGT Tibro kommun har valt rekryteringskanal och tackar därför vänligt men bestämt nej till att bli kontaktad av rekryteringsföretag. Livet i Skaraborg är en webbplats som visar möjligheterna som finns i Skaraborg. På https://www.livetiskaraborg.se/kommuner/tibro kan du läsa mer om fritidsaktiviteter, boende och mycket annat.

Igår
Sista ansökan:
2 mars 2025
Mios centrallager söker lagermedarbetare!
Mio AB
Lager- och terminalpersonal

Mio söker alltid de bästa medarbetarna. Varje dag strävar vi efter att tillsammans med våra butiker leverera ett bättre resultat än föregående dag. Vi vet att stolta medarbetare som trivs med arbetet har stor betydelse för hur kunden upplever Mio. Med gemensamma värderingar, tydligt ledarskap, individuellt ansvarstagande och stimulerande arbetsuppgifter erbjuder vi en attraktiv arbetsplats. Är du den vi söker? Då kan vi erbjuda dig ett roligt, stimulerande och utvecklande arbete i högt tempo. Du blir en del av ett engagerat team. Du kommer tillsammans med dina kollegor jobba för att på bästa sätt lossa, plocka, packa och leverera våra produkter till Mios butiker. Arbetsuppgifter Arbetsuppgifterna kommer att vara allt som är förenligt med verksamheten i ett lager. Vi lossar, lagrar in, plockar och levererar. Vi värderar ordning och reda som alla bidrar till dagligen. I takt med erfarenhet och ökad kunskap kommer du att få lära dig mer om verksamheten och dess olika delar. Vårt mål är att alla skall rotera på alla uppgifter.  Kvalifikationer Mio butikerna är våra kunder, det är därför viktigt för oss är att du har en stor grad av kundorientering, hög servicekänsla och att du alltid jobbar med ambitionen att alltid leverera en hög och kvalitativ produkt. Du trivs med att ha ett omväxlande arbete med både fysiska och administrativa arbetsuppgifter.  Vi ser gärna att du är: - Ansvarstagande - Stresstålig och klarar av att jobba på i ett högt tempo - Ordningsam - En god förebild för övriga kollegor och bidrar till god stämning - Flexibel och problemlösare - Van vid fysiskt arbete och hantering av större gods Du ska ha fyllt 18 år för att söka tjänsten. Krav är att du har truckkort. Då rollen innebär en hel del tunga lyft, behöver du ha en god fysik. Är du driven och villig att arbeta finns det möjligheter att få jobba mycket. Vi arbetar dagtid 07.00 - 16.00  Urval och intervjuer kommer att ske löpande. Bakgrundskontroll kommer att genomföras på tänkta kandidater. Vi söker personal för tidsbegränsade deltidsanställningar med möjlighet till förlängning vid goda prestationer.  För frågor om tjänsten kontakta [email protected] Välkommen med din ansökan! Mio är en ledande svensk detaljhandelskedja som erbjuder möbler och inredning för alla hem, rum och stilar. I över 60 år har vi hjälpt våra kunder att skapa hem som de kan trivas i och vara stolta över. Mio ägs av handlarna som driver sina butiker framåt utifrån ett gemensamt koncept. Entreprenörskapet är en stark drivkraft i företagets kultur och bidrar med motivation, arbetsglädje och förändringsvilja. Viktiga värdeord är kunskap, passion, laget och affärsmässighet. Visionen att inspirera våra kunder att förnya sina hem driver utvecklingen framåt.

2 dagar sedan
Sista ansökan:
15 mars 2025
Packoperatör, sommarjobb
GPI Tibro AB
Handpaketerare och andra fabriksarbetare

Har du inte hittat ditt sommarjobb än? GPI Tibro AB söker nu personal som packoperatör för sommaren. Vi kan erbjuda arbete på två skift eller ständig natt och du ska ha fyllt 18 år innan arbete kan påbörjas. Tjänsten är ett sommarvikariat på heltid, vecka 25-32. Möjlighet till extra jobb finns efter sommarperioden. Om oss: GPI Tibro AB tillverkar livsmedelsförpackningar till livsmedel- och fastfood industrin. Vi är just nu Europas ledande och största tillverkare av fiberbaserade livsmedelsförpackningar till frysta maträtter. Vi ingår inom Graphic packaging international och finns globalt över hela världen med huvudkontor i Atlanta USA. Hos oss finns möjligheten till att växa internt och även internationellt. Vem söker vi? I rollen som packoperatör arbetar du med att kvalitetskontrollera och packa våra formar. Tidigare erfarenhet av liknande arbete är en merit, men inte ett krav då vi lägger stor vikt vid personliga egenskaper och förmågan att arbeta samt kommunicera i grupp. Vi ser dig som har en positiv inställning att ta till sig nya utmaningar och utföra dina arbetsuppgifter på ett säkert samt noggrant tillvägagångsätt. Låter detta intressant? Vill du bli en del av Graphic Packaging International tveka inte att skicka in en ansökan till [email protected]. Ansökan ska innehålla cv och märkas med referens ''sommarjobb GPI'' . Urval kommer att ske löpande.

3 dagar sedan
Sista ansökan:
31 mars 2025
Fysioterapeut till Tibro kommun
Tibro kommun
Fysioterapeuter och sjukgymnaster

Nu har du chansen att bli en del av Rehabenheten i Tibro kommun! Vi utökar vår rehabenhet med ytterligare en fysioterapeut. Välkommen med din ansökan! Tibro är en västsvensk kommun med drygt 11 000 invånare som präglas av engagemang och samverkan. Här finns ett brett näringsliv med en unik kompetens om möbler, inredning och logistik och ett rikt föreningsliv med många framstående idrottare. Här finns en medskapandekultur och en samarbetsanda som sticker ut. Tibro kommun, som är Tibros största arbetsgivare, jobbar målmedvetet med utveckling och erbjuder invånarna en mycket uppskattad kommunal service. Med ledorden tillsammans, hållbart och nära strävar vi efter att forma ett hållbart samhälle socialt, ekonomiskt och klimatmässigt. Med engagemang, omtanke, samverkan och handlingskraft löser vi framtidens utmaningar och skapar mervärden tillsammans! Livet i Skaraborg är en webbplats som visar möjligheterna som finns i Skaraborg. På www.livetiskaraborg.se kan du läsa mer om fritidsaktiviteter, boende och mycket annat. ARBETSUPPGIFTER Som fysioterapeut i Tibro kommun tillhör du en rehabenhet bestående av fem fysioterapeuter, fem arbetsterapeuter och fem rehabassistenter. Det finns en stor ambition och mycket engagemang i gruppen och tillsammans skapar vi ett gott klimat på arbetsplatsen. Rehabenheten arbetar utifrån ett aktiverande och rehabiliterande förhållningssätt. Vi har ett arbetssätt som innebär ett nära samarbete och vi lär av varandras erfarenheter och kompetenser. Vi ansvarar för rehabilitering inom kommunens särskilda boenden, korttidsplatser, LSS, funktionsstöd samt ordinärt boende. Vi arbetar även med konceptet Trygg hemgång som innebär intensiva insatser och träning med patienter i det egna hemmet efter sjukhusvistelse, för att hen ska återfå sina förmågor utifrån bästa förutsättningar. Som fysioterapeut hos oss arbetar du med bedömning, behandling, träning, utprovning och förskrivning av hjälpmedel. Det ingår även handledning och utbildning till omvårdnadspersonal och närstående. I Rehabenheten arbetar arbetsterapeut och fysioterapeut nära varandra i teamet och stor vikt läggs vid samarbete med övriga aktörer kring vårdtagaren, som alltid sätts i centrum. I vår verksamhet har vi tillgång till träningslokal och varmvattenbassäng. KVALIFIKATIONER Du är utbildad och legitimerad fysioterapeut. Tidigare erfarenheter är meriterande men inte ett krav. Vi värdesätter din personlighet och förmåga att bemöta patienter och kollegor med empati och samarbetsvilja. B-körkort är ett krav. ÖVRIGT Tibro kommun har valt rekryteringskanal och tackar därför vänligt men bestämt nej till att bli kontaktad av rekryteringsföretag.

4 dagar sedan
Sista ansökan:
28 februari 2025
Vårt Team i Tibro söker efter sommarvikarie
Fmf Assistans AB
Personliga assistenter

Vi söker en engagerad personlig assistent till vår kund Ebba! Är du en omtänksam och ansvarsfull person som vill göra skillnad i någon annans liv? Just nu söker vi en ny kollega till vårt team för att stödja vår kund Ebba under sommaren. Ebba är en 30-årig kvinna som bor i egen lägenhet i Tibro. Ebba lever ett aktivt och socialt liv och behöver din hjälp för att fortsätta göra det hon älskar. Ebba är en lugn och positiv person som tycker om att laga mat och baka. Hon tycker också om att simma, gå på teater och konserter, lyssna på musik, träna på gym, dansa zumba och ta promenader. Hon behöver en assistent som kan stödja henne i dessa aktiviteter och i hennes vardag. Nu behöver hon semestervikarier för sommaren under v.22–35. Assistentens roll och erfarenhet Som personlig assistent kommer du att stödja Ebba i hennes dagliga liv, utan att ta över. Det är viktigt att Ebba får göra så mycket som möjligt själv. Du kommer att få en individanpassad introduktion och utbildning för att förstå hennes hjälpbehov och rutiner. Vi ser helst kvinnliga sökande, då Ebba känner sig mest bekväm med det. Om du är intresserad av att bli en del av vårt team och stödja Ebba i hennes aktiva liv, skicka in din ansökan idag! Meriterande erfarenheter • Är rökfri • Svenskt körkort (egen bil är önskvärt) • Noggrann, ansvarstagande, lyhörd, initiativrik och positiv • Erfarenhet av att arbeta som personlig assistent (meriterande med relevant utbildning) • Svenska i både tal och skrift Arbetstid/tjänstgöringsgrad • Start snarast. • Vikariat v.22–35, eller enligt överenskommelse. • Arbetspass under dygnets alla timmar, med jour. • Arbete varannan helg. • 2–3 tjänster. • 50–75%. Om lön • Vi tillämpar lön enligt Fremia. Kollektivavtal. • Vi erbjuder friskvård och utbildningar. Som assistent hos oss på FMF Assistans, vill vi att du precis som vi ska känna stort ansvar och stolthet över ditt uppdrag. Varje dag hjälper våra assistenter våra kunder till en bättre vardag och det är just det personlig assistans handlar om. Vi har lovat våra kunder att göra vårt yttersta för att du som assistent hos oss ska få de bästa förutsättningarna att lyckas i ditt arbete. Varmt välkommen till oss – Vi finns här för våra kunder och våra assistenter.

8 dagar sedan
Sista ansökan:
19 april 2025
Familjehem/jourhem sökes
Vivant Assistans AB
Behandlingsassistenter och socialpedagoger m.fl.

Nu söker vi jour- och familjehem i hela Sverige! Trygga barn är en familje- och jourhemsverksamhet som tar emot placeringar av barn utsatta för olika typer av våld, allt från anknytningstrauma till akuta skyddsbehov. Barnen som placeras hos oss är i behov av att komma till en trygg och kärleksfull familj som står kvar vid barnets sida oavsett vad. Barnen som placeras hos oss kan uttrycka trauma och psykisk ohälsa på olika sätt, allt från självdestruktivt beteende, traumadiagnoser, otrygg anknytning och panikångest. Trygga Barn är den första familjehemsverksamheten i Sverige där alla barn som placeras hos oss får ett barnombud. Ett barnombud har sekretess mot familjehemmet för att tillgodose barnet god familjehemsvård och förhindra missförhållanden. Vi är också den första verksamheten i landet som har specialistkunskap om narcissistiskt våld och känslomässigt våld. I vår verksamhet utbildas alla familjehem utifrån certifierade utbildningar om olika typer av våld, barns känsloreaktioner vid våld, traumadiagnoser, psykosocialproblematik, barnkonventionen och mycket mer! Hos oss får alla familj kontinuerliga utbildningar, handledning samt avlastning i form av kontaktperson. Om uppdraget Nu söker vi engagerade människor som är villiga att öppna upp sitt hem för barn och vuxna i behov av ett kärleksfullt och tryggt hem för att tillgodose en gynnsam utveckling för den placerade.Vi arbetar utifrån mod, engagemang, självbestämmande, trygghet och kontinuitet. Vi är nu i behov av att rekrytera familjer som önskar att vara en del av en förändring för ett bättre Sverige för landets alla barn. Du som sökande behöver inte ha tidigare erfarenhet av uppdraget utan kommer handledas och utbildas av socionomen och verksamhetschefen Rebecca Lysholm som har flera års erfarenhet av våld i nära relationer Oavsett om du vill bli jourhem eller familjehem så garanterar Trygga Barn dig att du kommer erhålla ny kunskap och möjlighet till självutveckling. Vi tar emot alla typer av familjekonstellationer, både kärnfamiljer, ensamstående, stjärnfamiljer, samkönade par och familjer som redan har barn eller inte har haft barn! Vi har som krav att barnet kan få ett eget sovrum oavsett om ni vill ta emot ett spädbarn. För oss är barns integritet viktigt. Om det krävs att du ska vara tjänsteledig så kommer vi kompensera dig för inkomstbortfallet. Alla sökande familjehem genomgår en familjehemsutredning för bedömning av lämplighet. Om det framkommer utvecklingsområden ska sökande tillsammans med verksamhetschef skapa en planering för att utbildas och få stöd inom dessa områden. Familjehem Ett familjehem är ett hem som ett barn kan bo hos under en kortare tid eller resten av uppväxten. Ett familjehem är en familj som kan erbjuda en stabil och trygg tillvaro för det placerade barnet. Vi värdesätter mångfald och samtliga familjekonstellationer och åldrar (minst 18 år gammal) kan bli familjehem i vår verksamhet. Familjehemmet har friheten att bestämma vilken målgrupp familjehemmet önskar att ta emot samt komplexiteten på ärendet. Har du ingen tidigare erfarenhet av uppdraget får du möjlighet att successivt samla erfarenhet. Att vara familjehem innebär utmaningar och där av värdesätter vi kontinuerlig handledning och tillgång till stöd från verksamhetschef alla tider på dygnet. Dina personliga egenskaper bör vara att du är kärleksfull och har tillgång till dina känslor, motivation att utvecklas, självmedveten, prestigelös samt en trygg vuxen. En av de viktigaste uppgifterna för ett familjehem är att samarbeta med verksamhetschef, barnet, ursprungsfamiljen, socialtjänsten och andra viktiga aktörer i barnets liv. Jourhem Ett jourhem är ett hem som kan ta emot ett barn med kort varsel, oftast akutplaceringar. Det kan exempelvis handla om ett barn som har blivit omedelbart omhändertaget på grund av att socialtjänsten har fått information om att det förekommer fysiskt våld i hemmet. För att bli jourhem behöver du kunna erbjuda en trygg person som kan vara hemma på heltid, en egen stabil situation, plats i hemmet, ha körkort och inte förekomma i något register. Vissa jourhem väljer att gå över till att bli familjehem om socialtjänsten bedömer att barnet ska vara familjehemsplacerat under en längre tid. Alla jour- och familjehem får arvode för uppdraget samt omvårdnadskostnader för det placerade barnet. För att kunna bli familjehem/jourhem hos oss behöver du inlämna belastningsregister, misstankeregister, socialregister, LOB register samt register från Försäkringskassan och Kronofogden. Vid behov kan familjehemsutredaren begära in andra intyg om det finns behov av det. Familjehemmet ska även kunna tillgodose barnet skolgång och kontakt med vårdinsatser vid behov. Familjehemmet ska erbjuda barnet ett eget rum till det placerade barnet under placeringen. Vill du veta mera eller har frågor kan du alltid kontakta oss på [email protected] Med vänliga hälsningar Trygga barn Vivant

8 dagar sedan
Sista ansökan:
19 juli 2025
Familjehem/jourhem sökes
Vivant Assistans AB
Socialsekreterare

Nu söker vi jour- och familjehem i hela Sverige! Trygga barn är en familje- och jourhemsverksamhet som tar emot placeringar av barn utsatta för olika typer av våld, allt från anknytningstrauma till akuta skyddsbehov. Barnen som placeras hos oss är i behov av att komma till en trygg och kärleksfull familj som står kvar vid barnets sida oavsett vad. Barnen som placeras hos oss kan uttrycka trauma och psykisk ohälsa på olika sätt, allt från självdestruktivt beteende, traumadiagnoser, otrygg anknytning och panikångest. Trygga Barn är den första familjehemsverksamheten i Sverige där alla barn som placeras hos oss får ett barnombud. Ett barnombud har sekretess mot familjehemmet för att tillgodose barnet god familjehemsvård och förhindra missförhållanden. Vi är också den första verksamheten i landet som har specialistkunskap om narcissistiskt våld och känslomässigt våld. I vår verksamhet utbildas alla familjehem utifrån certifierade utbildningar om olika typer av våld, barns känsloreaktioner vid våld, traumadiagnoser, psykosocialproblematik, barnkonventionen och mycket mer! Hos oss får alla familj kontinuerliga utbildningar, handledning samt avlastning i form av kontaktperson. Om uppdraget Nu söker vi engagerade människor som är villiga att öppna upp sitt hem för barn och vuxna i behov av ett kärleksfullt och tryggt hem för att tillgodose en gynnsam utveckling för den placerade.Vi arbetar utifrån mod, engagemang, självbestämmande, trygghet och kontinuitet. Vi är nu i behov av att rekrytera familjer som önskar att vara en del av en förändring för ett bättre Sverige för landets alla barn. Du som sökande behöver inte ha tidigare erfarenhet av uppdraget utan kommer handledas och utbildas av socionomen och verksamhetschefen Rebecca Lysholm som har flera års erfarenhet av våld i nära relationer Oavsett om du vill bli jourhem eller familjehem så garanterar Trygga Barn dig att du kommer erhålla ny kunskap och möjlighet till självutveckling. Vi tar emot alla typer av familjekonstellationer, både kärnfamiljer, ensamstående, stjärnfamiljer, samkönade par och familjer som redan har barn eller inte har haft barn! Vi har som krav att barnet kan få ett eget sovrum oavsett om ni vill ta emot ett spädbarn. För oss är barns integritet viktigt. Om det krävs att du ska vara tjänsteledig så kommer vi kompensera dig för inkomstbortfallet. Alla sökande familjehem genomgår en familjehemsutredning för bedömning av lämplighet. Om det framkommer utvecklingsområden ska sökande tillsammans med verksamhetschef skapa en planering för att utbildas och få stöd inom dessa områden. Familjehem Ett familjehem är ett hem som ett barn kan bo hos under en kortare tid eller resten av uppväxten. Ett familjehem är en familj som kan erbjuda en stabil och trygg tillvaro för det placerade barnet. Vi värdesätter mångfald och samtliga familjekonstellationer och åldrar (minst 18 år gammal) kan bli familjehem i vår verksamhet. Familjehemmet har friheten att bestämma vilken målgrupp familjehemmet önskar att ta emot samt komplexiteten på ärendet. Har du ingen tidigare erfarenhet av uppdraget får du möjlighet att successivt samla erfarenhet. Att vara familjehem innebär utmaningar och där av värdesätter vi kontinuerlig handledning och tillgång till stöd från verksamhetschef alla tider på dygnet. Dina personliga egenskaper bör vara att du är kärleksfull och har tillgång till dina känslor, motivation att utvecklas, självmedveten, prestigelös samt en trygg vuxen. En av de viktigaste uppgifterna för ett familjehem är att samarbeta med verksamhetschef, barnet, ursprungsfamiljen, socialtjänsten och andra viktiga aktörer i barnets liv. Jourhem Ett jourhem är ett hem som kan ta emot ett barn med kort varsel, oftast akutplaceringar. Det kan exempelvis handla om ett barn som har blivit omedelbart omhändertaget på grund av att socialtjänsten har fått information om att det förekommer fysiskt våld i hemmet. För att bli jourhem behöver du kunna erbjuda en trygg person som kan vara hemma på heltid, en egen stabil situation, plats i hemmet, ha körkort och inte förekomma i något register. Vissa jourhem väljer att gå över till att bli familjehem om socialtjänsten bedömer att barnet ska vara familjehemsplacerat under en längre tid. Alla jour- och familjehem får arvode för uppdraget samt omvårdnadskostnader för det placerade barnet. För att kunna bli familjehem/jourhem hos oss behöver du inlämna belastningsregister, misstankeregister, socialregister, LOB register samt register från Försäkringskassan och Kronofogden. Vid behov kan familjehemsutredaren begära in andra intyg om det finns behov av det. Familjehemmet ska även kunna tillgodose barnet skolgång och kontakt med vårdinsatser vid behov. Familjehemmet ska erbjuda barnet ett eget rum till det placerade barnet under placeringen. Vill du veta mera eller har frågor kan du alltid kontakta oss på [email protected] Med vänliga hälsningar Trygga barn Vivant

8 dagar sedan
Sista ansökan:
19 juli 2025