Lediga jobb hos Grums kommun
Grums kommun är en del av Karlstadsregionen och ligger vid Vänerns strand, 20 minuters bilfärd från Karlstad. Hos oss får du alla de fördelar som finns av att arbeta i en liten kommun. Här har vi jobb som märks. Tillsammans gör vi skillnad varje dag, alla på olika sätt men alltid med kommunens invånare i fokus. Genom att följa vår värdegrund skapar vi en välkomnande kommun där det råder engagemang, delaktighet, professionalism och arbetsglädje. Vill du bli en del av ett litet men drivande team i en samhällsviktig och komplex IT-miljö? Nu söker vi en engagerad IT-supporttekniker till ett vikariat på heltid – med möjlighet till förlängning. Hos oss gör du skillnad! ARBETSUPPGIFTER Som IT-supporttekniker kommer du att: • Bemanna supporten för Grums kommuns användare via helpdesk, telefon, e-post och fysiska besök. • Övervaka och kontrollera centrala IT-system. • Ta emot, dokumentera och följa upp inkommande IT-ärenden. • Felsöka tekniska problem, både på plats och via fjärruppkoppling. • Utföra enklare systemkontroller och driftåtgärder. KVALIFIKATIONER Vi söker dig som har en grundläggande IT-utbildning på minst gymnasienivå eller motsvarande erfarenhet. Du har ett genuint intresse för IT, är nyfiken och vill utvecklas inom ny teknik. Du är serviceinriktad, lösningsfokuserad och van att hantera problem på ett strukturerat sätt. För att trivas i rollen behöver du kunna arbeta självständigt och ta ansvar för dina arbetsuppgifter, samtidigt som du har en god samarbetsförmåga och kan kommunicera på ett tydligt och pedagogiskt sätt. Du behärskar svenska och engelska i både tal och skrift och har B-körkort. Självklart delar du vår värdegrund professionalism, ett välkomnande bemötande, engagemang och delaktighet. ÖVRIGT För att kvalitetssäkra rekryteringsprocessen samt möjliggöra god kommunikation med våra sökande ber vi dig skicka in din ansökan digitalt och inte via post eller mejl. I Grums kommun vill vi ha en mångfald i arbetslivet och ta tillvara på de kvaliteter som en jämn köns- och åldersfördelning samt etnisk och kulturell mångfald tillför vår verksamhet. Varmt välkommen med din ansökan! Genom att skicka in din ansökan godkänner du att dina personuppgifter används i enlighet med gällande dataskyddslagstiftning för att Grums kommun ska kunna tillhandahålla det stöd och den service kommunen ansvarar för. Läs mer på grums.se/personuppgifter. Erbjudanden om rekryterings- och annonseringshjälp undanbedes.
Grums kommun är en del av Karlstadsregionen och ligger vid Vänerns strand, 20 minuters bilfärd från Karlstad. Hos oss får du alla de fördelar som finns av att arbeta i en liten kommun. Här har vi jobb som märks. Tillsammans gör vi skillnad varje dag, alla på olika sätt men alltid med kommunens invånare i fokus. Genom att följa vår värdegrund skapar vi en välkomnande kommun där det råder engagemang, delaktighet, professionalism och arbetsglädje. Nu söker vi dig som vill axla rollen som områdeschef för våra service- och gruppbostäder, då vår nuvarande chef går vidare till nya utmaningar som verksamhetschef i en större kommun. Inom området finns tre gruppbostäder (Åshammar, Floravägen och Backvägen) samt två servicebostäder på Åsgatan 5 och 7. Boendestöd är en del av verksamheten. Hos oss gör du skillnad! ARBETSUPPGIFTER Som områdeschef ansvarar du för den dagliga driften, kvalitetsutveckling, personal, arbetsmiljö och ekonomi. På området finns arbetsledare. Just nu genomgår kommunens verksamheter inom funktionsstöd en översyn med syfte att skapa ett hållbart arbetsliv. Det innebär att du kommer in i ett spännande skede där vi fokuserar på hållbar arbetstidsförläggning, goda arbetsvillkor för våra medarbetare och en ekonomi i balans alltid med våra brukare i centrum. Du rapporterar till socialchefen och ingår i ledningsgruppen för individ- och familjeomsorg, LSS samt arbete och stöd. Här samverkar du med kollegor från hela socialtjänsten, exempelvis daglig verksamhet, personlig assistans, korttidsvistelse, kommunrehabiliteringen och kommunsjuksköterskor. Du får även stöd av funktionerna MAS, SAS, HR, ekonomi och systemförvaltning. Som ny chef får du tillgång till mentorskap vid introduktion. KVALIFIKATIONER Vi söker dig som har flerårig chefserfarenhet och som är tydlig och strukturerad i ditt ledarskap. Du har en god förmåga att skapa delaktighet och engagemang i organisationen, samtidigt som du har ett starkt fokus på kund och samverkan kring vår målgrupp. Du har erfarenhet av att leda verksamhet med schemalagd personal dygnet runt, och besitter en god ekonomisk förståelse samt vana vid att utveckla verksamheten. Du har en akademisk examen inom exempelvis social omsorg, socionomprogrammet eller sjuksköterskeutbildning eller annan utbildning som arbetsgivaren bedömer som likvärdig. B-körkort är ett krav. Självklart delar du vår värdegrund om att vara professionell, välkomnande, engagerad och delaktig! ÖVRIGT För att kvalitetssäkra rekryteringsprocessen samt möjliggöra god kommunikation med våra sökande ber vi dig skicka in din ansökan digitalt och inte via post eller mejl. I Grums kommun vill vi ha en mångfald i arbetslivet och ta tillvara på de kvaliteter som en jämn köns- och åldersfördelning samt etnisk och kulturell mångfald tillför vår verksamhet. Varmt välkommen med din ansökan! Genom att skicka in din ansökan godkänner du att dina personuppgifter används i enlighet med gällande dataskyddslagstiftning för att Grums kommun ska kunna tillhandahålla det stöd och den service kommunen ansvarar för. Läs mer på grums.se/personuppgifter. Erbjudanden om rekryterings- och annonseringshjälp undanbedes.
Grums kommun är en del av Karlstadsregionen och ligger vid Vänerns strand, 20 minuters bilfärd från Karlstad. Hos oss får du alla de fördelar som finns av att arbeta i en liten kommun. Här har vi jobb som märks. Tillsammans gör vi skillnad varje dag, alla på olika sätt men alltid med kommunens invånare i fokus. Genom att följa vår värdegrund skapar vi en välkomnande kommun där det råder engagemang, delaktighet, professionalism och arbetsglädje. Arbetsmarknadsenheten är organiserad under området Arbete och stöd som även omfattar Hotellgatans öppenvårdsmottagning. På arbetsmarknadsenheten jobbar åtta personer med olika befattningar - arbetsmarknadskonsulenter, projektledare och handledare. I verksamheten möter vi personer som saknar egen försörjning och behöver stöd ut i arbete eller studier. Hos oss gör du skillnad! ARBETSUPPGIFTER Grums kommun har beviljats projektmedel från Samordningsförbundet Samspelet och söker nu en engagerad projektledare till en spännande och samhällsviktig satsning. Projektet pågår från september 2025 till årsskiftet 2026/2027 och syftar till att utforska och implementera metoden Individual Placement and Support (IPS) för att stärka stödet till medborgare med aktivitetsersättning. Som projektledare kommer du att ha en central roll i att driva arbetet framåt. En stor del av tjänsten innebär ett aktivt och uppsökande arbetssätt där du samverkar nära arbetsgivare, myndigheter och andra aktörer. Du kommer att ha en viktig funktion i att främja samarbete och koordinera insatser mellan olika parter. Projektet har även en explorativ inriktning du kommer att undersöka hur nya former av samverkan kan utvecklas och på sikt integreras i kommunens ordinarie verksamhet. Eftersom projektet är i ett tidigt skede och ännu inte fullt utformat finns stora möjligheter för dig att påverka både innehåll och arbetssätt, i nära dialog med projektägare och områdeschef. KVALIFIKATIONER Du är en driven och strukturerad person med minst några års erfarenhet av att arbeta med psykosocialt arbete. Du trivs i en föränderlig arbetsmiljö där du har möjlighet att påverka. Det är en självklarhet för dig att ta stort ansvar för ditt arbete, och du har vana av att arbeta både självständigt och i team. Vi söker dig som har en relevant högskoleutbildning, exempelvis inom socialt arbete, beteendevetenskap, arbetsterapi eller annan utbildning som arbetsgivaren bedömer som likvärdig. Du har erfarenhet av att arbeta med individer som står långt från arbetsmarknaden och har god kännedom om arbetsmarknadsfrågor samt insatser för personer med aktivitetsersättning. Du har även erfarenhet av samverkan med olika aktörer, såsom arbetsgivare, myndigheter och kommunala verksamheter. För tjänsten krävs B-körkort för manuell växellåda. Det är meriterande om du har erfarenhet av projektledning, gärna inom offentlig sektor. Det är också en fördel om du har kunskap om eller erfarenhet av att arbeta enligt IPS-metoden. Erfarenhet av dokumentation, uppföljning och rapportering i projektform, samt erfarenhet av myndighetsutövning, ses också som meriterande. Självklart delar du vår värdegrund om att vara professionell, välkomnande, engagerad och delaktig! Observera att urval påbörjas under vecka 32. ÖVRIGT För att kvalitetssäkra rekryteringsprocessen samt möjliggöra god kommunikation med våra sökande ber vi dig skicka in din ansökan digitalt och inte via post eller mejl. I Grums kommun vill vi ha en mångfald i arbetslivet och ta tillvara på de kvaliteter som en jämn köns- och åldersfördelning samt etnisk och kulturell mångfald tillför vår verksamhet. Varmt välkommen med din ansökan! Genom att skicka in din ansökan godkänner du att dina personuppgifter används i enlighet med gällande dataskyddslagstiftning för att Grums kommun ska kunna tillhandahålla det stöd och den service kommunen ansvarar för. Läs mer på grums.se/personuppgifter. Erbjudanden om rekryterings- och annonseringshjälp undanbedes. Tjänsten kommer att tillsättas under förutsättning att erforderliga beslut fattas.
Välj ett jobb för att visa detaljer
Visar 1 till 3 av 3 jobb