Lediga jobb hos Rättviks kommun
Rättvik – där tradition möter framtid! Här finns de mest attraktiva boendemiljöerna med hög livskvalitet, trygghet och service för våra invånare och besökare; mycket tack vare vårt gedigna hållbarhetsarbete. I västra rektorsområdet ingår skolorna i Sätra, Söderås och Vikarbyn. Skolorna ligger vackert belägna i genuina bymiljöer med livskvalitet inpå knutarna. Beskrivning Rättviks kommun är kanske mest känd för sin storslagna natur och sin rikedom av kulturella traditioner inom musik och konst. Vi har dessutom ett fint utbud av olika idrottsanläggningar som till exempel ishall, multiarena, golfbanor, badhus, slalombacke, skidspår, ridhus och en mängd vandrings- och cykelleder. Rättviks kommun erbjuder eleverna i Förskoleklass- åk 6 simundervisning på Enåbadet. Arbetsbeskrivning Ditt uppdrag är att tillsammans med en kollega planera och genomföra simundervisningen. Simskolan innefattar planering och undervisning för kommunens barn från förskoleklass till årskurs 3 samt extrasimning för elever upp till åk 6. Undervisningen sker främst i vattnet och förutom målen på simkunnighet jobbar vi även med vattenvana och att det ska vara en rolig och trygg upplevelse för eleverna. I simskolan har du alltid en kollega som du samarbetar med i vattnet och skolans personal är med på land. Kvalifikationer Vi söker dig som är minst 18 år och har gymnasieutbildning, gärna utbildad simlärare/instruktör eller annan relevant utbildning. Du ska behärska det svenska språket och god simkunnighet är ett krav. Som person är du trygg och relationsskapande och är tydlig och strukturerad i din undervisning. Övrigt Tjänsten är en semestertjänst. Vid eventuellt intervjutillfälle ska utdrag ur polisens belastningsregister enligt skollagen uppvisas. Om arbetsgivaren: I Rättviks kommun skapar vi förutsättningar för utvecklande arbetsplatser med trygga ledare och medarbetare. Vi värnar om varandras arbetsmiljö och vill att alla medarbetare ska trivas och utvecklas hos oss. För oss är det viktigt att alla går till jobbet med en positiv känsla och känner arbetsglädje. Vi skapar livskvalitet och gör skillnad för människor varje dag, vi har Sveriges Viktigaste Jobb!
Rättvik – där tradition möter framtid! Här finns de mest attraktiva boendemiljöerna med hög livskvalitet, trygghet och service för våra invånare och besökare; mycket tack vare vårt gedigna hållbarhetsarbete. Rättviksskolan är vår 7-9 skola, centralt belägen i Rättvik. Här har vi nära till nästan allt så som strövområden, samhället och resecentrum. Beskrivning Rättviks kommun är kanske mest känd för sin storslagna natur och sin rikedom i kulturella traditioner inom musik och konst. Vi har dessutom ett fint utbud av olika idrottsanläggningar som till exempel ishall, multiarena, golfbanor, badhus, slalombacke, skidspår och en mängd vandrings- och cykelleder. Rättviksskolan är en högstadieskola med ca: 280 elever. Skolan ligger i centrala Rättvik. Arbetsbeskrivning Vikariatet är en ämneslärartjänst i ämnet träslöjd med tillhörande arbetsuppgifter i läraruppdraget. Mentorsuppdrag kan komma att ingå i tjänsten. I arbetsuppgifterna ingår även att delta i skolans SKA och utvecklingsarbete dels i arbetslaget men även i ämneslaget. Kvalifikationer Vi söker dig som är legitimerad lärare i träslöjd med yrkeserfarenhet. Du har en god förmåga att skapa sociala relationer och erfarenhet att arbeta på högstadiet. Vi lägger stor vikt vid att du är en person med god samarbetsförmåga då du kommer ingå i ett arbetslag med lärare som arbetar tillsammans. Meriterande är även erfarenhet av yrket samt att du har arbeta på högstadiet. Övrigt Lärarlegitimation och giltigt utdrag ur polisens belastningsregister, enligt Skollagen, uppvisas vid eventuellt intervjutillfälle. Urval och intervjuer kan komma att ske löpande. Om arbetsgivaren: I Rättviks kommun skapar vi förutsättningar för utvecklande arbetsplatser med trygga ledare och medarbetare. Vi värnar om varandras arbetsmiljö och vill att alla medarbetare ska trivas och utvecklas hos oss. För oss är det viktigt att alla går till jobbet med en positiv känsla och känner arbetsglädje. Vi skapar livskvalitet och gör skillnad för människor varje dag, vi har Sveriges Viktigaste Jobb!
Rättvik – där tradition möter framtid! Här finns de mest attraktiva boendemiljöerna med hög livskvalitet, trygghet och service för våra invånare och besökare; mycket tack vare vårt gedigna hållbarhetsarbete. Rättviksskolan är vår 7-9 skola, centralt belägen i Rättvik. Här har vi nära till nästan allt så som strövområden, samhället och resecentrum. Beskrivning Rättviks kommun är kanske mest känd för sin storslagna natur och sin rikedom i kulturella traditioner inom musik och konst. Vi har dessutom ett fint utbud av olika idrottsanläggningar som till exempel ishall, multiarena, golfbanor, badhus, slalombacke, skidspår och en mängd vandrings- och cykelleder. Rättviksskolan är en högstadieskola med ca: 280 elever. Skolan ligger i centrala Rättvik. Arbetsbeskrivning Uppdraget är kopplat till elever på skol-, grupp- och individnivå både i klassrummet men även på det särskilt stödet på skolan. Specialpedagogen har en central roll i EHT arbetet på skolan och även i kontakt med vårdnadshavare och elever. I arbetsuppgifterna ingår att skriva och följa upp åtgärdsprogram samt att göra pedagogiska kartläggningar samt annan dokumentation som rör särskildas insatser. Det ingår även att auskultera lärare för att stötta lärare i sitt uppdrag och kartläggningar av klasser. Kvalifikationer Vi söker dig som är legitimerad speciallärare med yrkeserfarenhet. Vi förutsätter att du är uppdaterad inom aktuell skolforskning på området. Du har en förmåga att bemöta såväl komplexa som vardagliga frågor och arbetsuppgifter på ett strukturerat, ansvarstagande sätt utifrån helhetsperspektivet. Du behöver även ha lätt för att samarbeta och lätt för att skapa goda relationer med elever och personal. Det är viktigt för oss att du är tydlig i ditt budskap. Meriterande är även erfarenhet av yrket samt att du har arbetat på högstadiet. Övrigt Legitimation och giltigt utdrag ur polisens belastningsregister, enligt Skollagen, uppvisas vid eventuellt intervjutillfälle. I denna rekrytering erbjuder vi medflyttarservice i samarbete med Rekryteringslots Dalarna och bostadsförtur i samarbete med RFAB. Urval och intervjuer kan komma att ske löpande. Om arbetsgivaren: I Rättviks kommun skapar vi förutsättningar för utvecklande arbetsplatser med trygga ledare och medarbetare. Vi värnar om varandras arbetsmiljö och vill att alla medarbetare ska trivas och utvecklas hos oss. För oss är det viktigt att alla går till jobbet med en positiv känsla och känner arbetsglädje. Vi skapar livskvalitet och gör skillnad för människor varje dag, vi har Sveriges Viktigaste Jobb!
Rättvik – där tradition möter framtid! Här finns de mest attraktiva boendemiljöerna med hög livskvalitet, trygghet och service för våra invånare och besökare; mycket tack vare vårt gedigna hållbarhetsarbete. Socialförvaltningen ansvarar för omsorg om äldre och personer med funktionsnedsättning samt stöd, rådgivning och andra insatser till barn, ungdomar och vuxna. Beskrivning Rättviks kommun söker nu en enhetschef till Vård och Omsorg, särskilt boende. I vår strävan att vara en attraktiv arbetsgivare har vi under ett par år minskat antalet underställda medarbetare per enhetschef till ca 30, vilket bland annat bidrar till att skapa mer tid till kvalitetsarbete och bättre förutsättningar för dig som chef att göra ett bra jobb. Du arbetar nära din närmaste kollega med ett delat ledarskap och som ny chef i socialförvaltningen i Rättviks kommun erbjuder vi även mentorskap. Arbetsbeskrivning Som enhetschef för särskilt boende är du organisatoriskt underställd verksamhetschefen och du ingår i ledningsgruppen för Vård och Omsorg tillsammans med ytterligare enhetschefer som du har ett nära samarbete med. Som enhetschef är du engagerad och har kompetens att leda, skapa delaktighet och arbeta motiverande för att utveckla verksamheten mot uppsatta mål. Du kommer ha personal-, arbetsmiljö- och budgetansvar och leda verksamheten i enlighet med gällande lagstiftning men med öppenhet för förändring och nytänkande tillsammans med din närmaste kollega och dina medarbetare. I rollen är det viktigt att bygga goda relationer med både interna och externa parter. Våra förväntningar på dig är att du med mod och engagemang bidrar till välfärden i ett av Sveriges Viktigaste Jobb! Kvalifikationer Vi söker dig som har högskoleexamen inom relevant område. Du är trygg och stabil i ditt ledarskap och har gärna någon form av ledarskapsutbildning. Vi ser gärna att du har erfarenhet att arbeta i en politiskt styrd organisation. Du behöver kunna uttrycka dig väl på svenska i tal och skrift. Du arbetar målinriktat, prestigelöst med så väl operativa som strategiska frågor och du coachar och motiverar dina medarbetare för att främja deras yrkesmässiga och personliga utveckling. Rollen kräver förmågan att göra avvägda prioriteringar och att arbeta systematiskt med planering på både kort och lång sikt. Vi tycker det är viktigt att du har ett öppet sinne med engagemang och driv för att utveckla arbetssätt och processer utifrån de mål som finns uppsatta för verksamheten. Vi ser också att du är en person som trivs i en roll med många kontaktytor, att du värdesätter god samverkan och att du är tydlig i ditt sätt att kommunicera. Du har även god digital kompetens. Stor vikt kommer att läggas vid den personliga lämpligheten. Övrigt I denna rekrytering erbjuder vi medflyttarservice i samarbete med Rekryteringslots Dalarna och bostadsförtur i samarbete med RFAB. Urval och intervjuer kan komma att ske löpande. Om arbetsgivaren: I Rättviks kommun skapar vi förutsättningar för utvecklande arbetsplatser med trygga ledare och medarbetare. Vi värnar om varandras arbetsmiljö och vill att alla medarbetare ska trivas och utvecklas hos oss. För oss är det viktigt att alla går till jobbet med en positiv känsla och känner arbetsglädje. Vi skapar livskvalitet och gör skillnad för människor varje dag, vi har Sveriges Viktigaste Jobb!
Rättvik – där tradition möter framtid! Här finns de mest attraktiva boendemiljöerna med hög livskvalitet, trygghet och service för våra invånare och besökare; mycket tack vare vårt gedigna hållbarhetsarbete. Socialförvaltningen ansvarar för omsorg om äldre och personer med funktionsnedsättning samt stöd, rådgivning och andra insatser till barn, ungdomar och vuxna. Beskrivning Hemtjänstinsatser ges till kommuninvånare för att underlätta den dagliga livsföringen i det egna hemmet. Hemtjänsten består i dagsläget av två stora områden. Med ca 100 medarbetare fördelat på fyra enhetschefer, assistenter och planerare. Arbetsbeskrivning Som planerare ansvarar du för att ge administrativt och organisatoriskt stöd till enhetscheferna och assistenterna för att säkerställa en effektiv och kvalitetssäkrad verksamhet. I din roll kommer du att planera och fördela det dagliga arbetet för hemtjänstpersonalen. Arbetet innebär daglig kontakt, samarbete och kommunikation med omsorgspersonal, enhetschefer, biståndshandläggare, hälso- och sjukvårdspersonal, anhöriga och brukare/kund. Kvalifikationer Vi söker dig som har god analytisk förmåga och logiskt tänkande och som trivs med att lösa komplexa problem. För att trivas i rollen är du flexibel, serviceinriktad och har god samarbetsförmåga. Tjänsten kräver goda kunskaper i det svenska språket i både tal och skrift, samt körkort B då du kommer röra dig över hela kommunen vid behov. Övrigt I denna rekrytering erbjuder vi medflyttarservice i samarbete med Rekryteringslots Dalarna och bostadsförtur i samarbete med RFAB. Urval och intervjuer kan komma att ske löpande. Om arbetsgivaren: I Rättviks kommun skapar vi förutsättningar för utvecklande arbetsplatser med trygga ledare och medarbetare. Vi värnar om varandras arbetsmiljö och vill att alla medarbetare ska trivas och utvecklas hos oss. För oss är det viktigt att alla går till jobbet med en positiv känsla och känner arbetsglädje. Vi skapar livskvalitet och gör skillnad för människor varje dag, vi har Sveriges Viktigaste Jobb!
Rättvik – där tradition möter framtid! Här finns de mest attraktiva boendemiljöerna med hög livskvalitet, trygghet och service för våra invånare och besökare; mycket tack vare vårt gedigna hållbarhetsarbete. Socialförvaltningen ansvarar för omsorg om äldre och personer med funktionsnedsättning samt stöd, rådgivning och andra insatser till barn, ungdomar och vuxna. Beskrivning Hemtjänstinsatser ges till kommuninvånare för att underlätta den dagliga livsföringen och underlätta i det egna hemmet. Hemtjänsten består i dagsläget av två stora områden med ca 100 medarbetare fördelat på fyra enhetschefer, planerare och assistenter. Vi ska nu tillsätta en assistent då tidigare assistent gått i pension. Arbetsbeskrivning Som assisten ansvarar du för att ge administrativt och organisatoriskt stöd till enhetscheferna för att säkerställa en effektiv och kvalitetssäkrad verksamhet. Som administrativ assistent är den huvudsakliga uppgiften att tillsammans med enhetschef bemanna verksamheten utifrån behov. I arbetet ingår schemaplanering, inköp, fakturahantering, viss lönehantering samt dokumentation. Du arbetar tätt med enhetscheferna i den dagliga verksamheten samt assistentkollega och planerare. Du bisitter förmågan att hantera flera arbetsuppgifter samtidigt och kan anpassa dig efter verksamhetens behov. Du arbetar i flera olika verksamhetssystem såsom Office365, Lifecare, Heroma, Visma, Winlas. I rollen förväntas du vara införstådd och delaktig i enhetens ekonomi och budget utifrån en politiskt styrd organisation. Kvalifikationer Du bör ha eftergymnasial utbildning som administrativ assistent eller motsvarande som bedöms likvärdig. Mycket goda kunskaper i svenska språket i både tal och skrift. Körkort B då du i tjänsten kommer att behöva ta dig över hela kommunen. Vi söker dig med personlig mognad och har god förmåga att arbeta självgående och strukturerad. För att trivas i rollen ser vi att du har god samarbetsförmåga är initiativtagande och serviceinriktad. Övrigt I denna rekrytering erbjuder vi medflyttarservice i samarbete med Rekryteringslots Dalarna och bostadsförtur i samarbete med RFAB. Urval och intervjuer kan komma att ske löpande. Om arbetsgivaren: I Rättviks kommun skapar vi förutsättningar för utvecklande arbetsplatser med trygga ledare och medarbetare. Vi värnar om varandras arbetsmiljö och vill att alla medarbetare ska trivas och utvecklas hos oss. För oss är det viktigt att alla går till jobbet med en positiv känsla och känner arbetsglädje. Vi skapar livskvalitet och gör skillnad för människor varje dag, vi har Sveriges Viktigaste Jobb!
Rättvik – där tradition möter framtid! Här finns de mest attraktiva boendemiljöerna med hög livskvalitet, trygghet och service för våra invånare och besökare; mycket tack vare vårt gedigna hållbarhetsarbete. Socialförvaltningen ansvarar för omsorg om äldre och personer med funktionsnedsättning samt stöd, rådgivning och andra insatser till barn, ungdomar och vuxna. Beskrivning Vi söker antal 6 undersköterskor till två särskilda boende i Rättvik, Prästskogen och Backåkern. Prästskogen är ett traditionellt särskilt boende med 28 boende fördelat på två avdelningar, beläget i centrala Rättvik. På Prästskogen är 27 medarbetare och på Backåkern är det 21 medarbetare som tillsammans med enhetschef, assistent och god samverkan med sjuksköterska samt rehab jobbar för att förgylla vardagen för våra boende. Nu söker vi 3 nya kollegor till våra personalgrupper på Prästskogen och på Backåkern 3 nya kollegor. Arbetsbeskrivning Dina arbetsuppgifter består i att, i nära dialog med våra omsorgstagare ge omvårdnad, stöd och service. Du kommer att på uppgift av sjuksköterska utföra medicinska insatser samt arbeta med rehabiliterande insatser utifrån individuella planer upprättade av arbetsterapeut och fysioterapeut. En dag kan till exempel innehålla att: - Duka fram och servera frukost, lunch och middag. - Hjälpa våra omsorgstagare med hygienen. - Göra någon aktivitet med våra omsorgstagare såsom att till exempel gå en promenad eller läsa en tidning tillsammans. - Bädda rent och tvätta sängkläder. Som undersköterska ansvarar du även för dokumentation, uppföljning och rapportering om förändringar i hälsotillstånd hos omsorgstagaren. Kvalifikationer Vi söker dig som är utbildad undersköterska. Erfarenhet från äldreomsorgen är meriterande. Vi ser gärna att du har erfarenhet av att arbeta med personer med demenssjukdom. Vi använder oss i arbetet av digitala och tekniska hjälpmedel varpå digital kompetens är ett krav för att trivas i rollen och kunna utföra ett bra arbete. Då god vård bygger på din kunskap och en god kommunikation mellan dig, våra omsorgstagare och övriga medarbetare krävs goda kunskaper det svenska språket i tal och skrift. Vid anställning på Backåkern är ett krav B körkort. Övrigt I denna rekrytering erbjuder vi medflyttarservice i samarbete med Rekryteringslots Dalarna och bostadsförtur i samarbete med RFAB. Urval och intervjuer kan komma att ske löpande. Om arbetsgivaren: I Rättviks kommun skapar vi förutsättningar för utvecklande arbetsplatser med trygga ledare och medarbetare. Vi värnar om varandras arbetsmiljö och vill att alla medarbetare ska trivas och utvecklas hos oss. För oss är det viktigt att alla går till jobbet med en positiv känsla och känner arbetsglädje. Vi skapar livskvalitet och gör skillnad för människor varje dag, vi har Sveriges Viktigaste Jobb!
Välj ett jobb för att visa detaljer
Visar 1 till 7 av 7 jobb