Lediga jobb i Rättvik

Sök totalt 66 lediga jobb i Rättvik

Ung man i Rättvik söker nya personliga assistenter!
Humana AB
Personliga assistenter

Vill du arbeta som personlig assistent och sätta guldkant på människors tillvaro? I rollen kommer du göra skillnad i människors liv och tillsammans med oss arbeta efter vår vision – Alla har rätt till ett bra liv. Personlig assistans är en insats enligt LSS (Lagen om stöd och Service till vissa funktionshindrade). Som personlig assistent ger du individuellt stöd och omvårdnad till personer som beviljats personlig assistans för att de behöver hjälp med ett eller flera grundläggande behov. Varje kund är unik och dina arbetsuppgifter varierar utifrån kundens behov. Du värnar om kundens självbestämmande och integritet, och bidrar till att vardagen fungerar smidigt. Om tjänsten Rollen som personlig assistent ställer höga krav på förmågan att skapa goda relationer. Vi söker därför dig som är lyhörd, engagerad och ansvarstagande. Det är även viktigt att du kan ta egna initiativ och se vad som behöver göras. Vi söker nu dig som stämmer in på följande: vill arbeta hos en man i 30 årsåldern bosatt i Rättvik har goda kunskaper i svenska i tal och skrift har B-körkort tål pälsdjur har god fysik är rökfri Det är även meriterande om du: har erfarenhet av liknande arbete är lugn och tålmodig tycker om att hitta på saker som t.ex. promenera eller åka och bada Stor vikt kommer att läggas kring personlig lämplighet. Arbetstid, tjänstgöringsgrad och lön: Aktuell anställningsform är "Så länge assistansuppdraget varar", den ena tjänsten är på ca 80% och den andra är på ca 45% . Tjänsten innebär arbete under dygn kl.09.00-09.00 med jour under natten. Fast timlön enligt överenskommelse och övriga ersättningar sker enligt kollektivavtal. Tillträde Omgående eller enligt överenskommelse. Att vara anställd på Humana En förutsättning för att påbörja en anställning hos oss på Humana är att du som söker kan uppvisa giltig ID-handling och eventuella dokument som styrker rätten till arbete inom Sverige. För att kunna jobba som personlig assistent måste du vara minst 18 år Vad händer nu? Vi ser gärna att du ansöker snarast då vi går igenom urvalet löpande och kan komma att tillsätta tjänsten innan sista ansökningsdagen. Vi tar endast emot ansökningar via vårt rekryteringssystem i enlighet med GDPR. Till dig som arbetar inom rekrytering- och bemanningsföretag samt med annonsförsäljning så undanber vi oss erbjudanden om annonserings- och rekryteringstjänster i samband med den här annonsen. Välkommen med din ansökan! Vill du veta mer om rekryteringsprocessen är du varmt välkommen att kontakta rekryteringsansvarig: Matilda Ehrencrona [email protected]

Idag
Sista ansökan:
10 april 2025
Vikarier sökes i sommar och vid behov till man i Rättvik
Akria Personlig Assistans AB
Personliga assistenter

Presentation om kunden En levnadsglad man i 30 års åldern som bor i centrala Rättvik. Han har en cp skada och har assistans från morgon till kväll. Han tycker om att ta promenader, lyssna på musik och gå på hockey.   Tjänsten Nu söker vi vikarier till sommarperioden men även framåt. Det är med fördel om du har en annan sysselsättning och ser detta som ett komplement.   Personliga egenskaper Vi söker dig som trivs med att aktivt arbeta för att kunden ska få en tillfredsställande tillvaro. Du kommer jobba utifrån kundens behov och rutiner. Du har hög arbetsmoral, ansvarskänsla samt en vilja och intresse att utvecklas i arbetet. Du bör behärska svenska i både tal och skrift. Inte vara päls allergisk då hund finns i hemmet.   Erfarenhet Vi ser gärna att du som söker gärna har erfarenhet som personlig assistent. Då det är kunden som väljer sin assistent så kommer vi lägga stor vikt kring personligheten.   Välkommen in med din ansökan!   Intervjuer sker fortlöpandes och anställning kan ske innan annonsens utgångsdatum. Företagsinformation Vi på Akria personlig assistans erbjuder personlig assistans för barn och vuxna, med fokus på att skapa bästa möjliga förutsättningar för varje individs unika behov. Vårt arbete vilar på värderingarna glädje, trygghet och gemenskap, och vi strävar alltid efter att bemöta varje person med respekt för deras integritet och självbestämmande. För oss är kvaliteten på assistansen avgörande. Vi ser till att våra medarbetare får rätt stöd och förutsättningar för att utföra sitt arbete med stolthet och engagemang. Som anställd hos oss får du en uppdragschef som nära stöd, kollektivavtal, utbildning och friskvårdsbidrag. Vi vill att både våra kunder och medarbetare ska känna sig trygga och värderade.

Idag
Sista ansökan:
21 april 2025
Jobba som personlig assistent i Rättvik!
Vi Omsorg i Sverige AB
Personliga assistenter

OM TJÄNSTEN Vi Omsorg söker nu efter engagerade personliga assistenter till vår kund som bor tillsammans med sin man i centrala Rättvik. Vi söker både en sommarvikarie på ca 60% och en timvikarie som kan arbeta vid behov. Arbetspassen är vanligtvis dygnspass från kl. 09:00 till 09:00 dagen efter, men kortare pass kan förekomma vid behov. Under natten tillämpas väntetid, och på måndagar är det två timmar med dubbelassistans. OM KUNDEN Kunden är en kvinna i 60-årsåldern med multipel skleros, MS. Hon har ett omfattande omvårdnadsbehov och är till stor del sängliggande. Som assistent tillbringar du större delen av arbetspasset vid hennes sida vilket gör det viktigt att du är bekväm med att vara inomhus under hela passet. Kunden använder flera hjälpmedel, inklusive rullstol, duschstol, kateter och sondmatning. Det finns även lyftutrustning för att underlätta förflyttningar, men trots detta kan vissa moment vara fysiskt krävande. Därför är det viktigt att du som assistent har förutsättningar att kunna hantera dessa situationer. Dina arbetsuppgifter kommer bland annat att inkludera: Hjälp med dagliga rutiner och hushållssysslor Assistans med personlig hygien, på- och avklädning samt måltider Kunden har en stor kärlek till djur, särskilt hundar. Om du som assistent har en hund är den välkommen att följa med till kundens hem under arbetspassen. ÄR DU DEN VI SÖKER? Vi söker dig som har ett genuint intresse för att arbeta med människor och som har förmågan att analysera och förstå andras behov. Du bör vara lyhörd, initiativtagande och lösningsorienterad samt ha ett stort engagemang i ditt arbete. Vi ser gärna att du är empatisk, lugn och tålmodig, då personlig lämplighet är av stor betydelse för den här rollen. Vår kund önskar endast kvinnliga assistenter. KRAV Goda kunskaper i svenska Kan arbeta i ett hem med pälsdjur Sysselsättningsgrad: Sommarvikariat på ca 60% samt timvikariat vid behov. Tillträde: Sker enligt överenskommelse där vi gärna ser att du kan påbörja introduktion omgående. Lön: Vi tillämpar individuell lönesättning. Övriga ersättningar i enlighet med kollektivavtal. Din ansökan kommer att läsas av medarbetare på Vi Omsorg, kund och anhörig. Urvalet sker löpande och tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdagen. Varmt välkommen med din ansökan! VILKA ÄR VI? Vi Omsorg är ett assistansbolag med hjärtat i Dalarna. Vi finns till för att skapa kvalitativ assistans för våra kunder och strävar efter ständig förbättring för att hålla oss aktuella. Hos oss har kunden ett stort inflytande över vem som ska anställas som assistent och hur assistansen ska utföras. Samtidigt som vi erbjuder våra kunder individspecifik assistans riktar vi stort fokus på våra medarbetare och värnar om deras arbetsmiljö. Vad kan vi erbjuda dig? En utvecklande och lärorik arbetsmiljö Kollektivavtal Förmånskort Aktiviteter för både kunder och assistenter Vill du veta mer om oss? Besök gärna vår hemsida: http://www.viomsorg.se ATT ARBETA PÅ VI OMSORG Som anställd personlig assistent hos oss omfattas du av kollektivavtal samt avtalspension. Du är försäkrad på och till/från arbetet om något oförutsett skulle inträffa. Vi erbjuder friskvårdsbidrag till alla våra anställda. Dessutom anordnar vi aktiviteter som riktar sig både till dig som anställd och till kunden du arbetar med. Vi är måna om att du som medarbetare ska trivas hos oss! För anställning hos oss på Vi Omsorg behöver du ha ett BankID och godkänner att använda ditt BankID i tjänsten. En förutsättning för att påbörja en anställning hos oss är att du som söker kan uppvisa giltig ID-handling och/eller lämna in personbevis samt eventuella dokument som styrker rätten till arbete i Sverige. Personbevis kan du enkelt ladda ned på Skatteverkets hemsida. För att kunna jobba som personlig assistent behöver du vara minst 18 år. Om du vill arbeta med barn och unga under 18 år måste du uppvisa utdrag ur brottsregistret. Det är viktigt att du redan nu beställer ett utdrag från Polisen, då deras handläggningstid kan variera. Du beställer enkelt med BankID via denna länk: https://polisen.se/tjanster-tillstand/belastningsregistret/barn-med-funktionsnedsattning/blanketter---barn-med-funktionsnedsattning/ DELA KANDIDATER MELLAN BOLAGEN Din ansökan kan komma att delas med våra systerbolag om din profil matchar en annan tjänst inom Team Olivia. Du ger ditt medgivande i ansökan. FÖR DIG MED ANSTÄLLNINGSSTÖD Om du som söker har rätt till någon form av anställningsstöd tar vi som arbetsgivare på Vi Omsorg även detta i beaktning vid en eventuell anställning. Det är frivilligt att ange denna information i din ansökan, alternativt kan du även meddela detta vid en eventuell intervju.

2 dagar sedan
Sista ansökan:
10 april 2025
Rektor till centrala förskoleområdet
Rättviks kommun
Chefer inom förskoleverksamhet

Rättvik – där tradition möter framtid! Här finns de mest attraktiva boendemiljöerna med hög livskvalitet, trygghet och service för våra invånare och besökare; mycket tack vare vårt gedigna hållbarhetsarbete. Beskrivning Barn- och utbildningsförvaltningen ansvarar för samtliga kommunala verksamheter inom förskola, pedagogisk omsorg, grundskola, anpassad grundskola, gymnasium och anpassad gymnasieskola. Förvaltningen leds av en förvaltningschef tillika skolchef som kommer att vara din närmste chef. Skolutveckling för en hållbar framtid är ett prioriterat område i Rättviks kommun och vi söker nu efter dig som vill vara en del av en organisation med fokus på utveckling och framåtdriv!  Arbetsbeskrivning Som rektor för centrala förskoleområdet i Rättviks kommun får du en nyckelroll i att leda, utveckla och driva verksamheten framåt. Du ingår i en utvecklingsinriktad rektorsgrupp med en stark samarbetskultur där ni tillsammans ansvarar för att skapa en likvärdig och kvalitativ förskoleverksamhet. I din roll leder du arbetet med tidiga och tillgängliga insatser och bidrar aktivt till förskolans utveckling utifrån vetenskaplig grund. Du är en del av en omfattande skolutvecklingsprocess i nära samarbete med förvaltningschefen och förvaltningens ledningsgrupp. Processen utgår från ett systemteoretiskt perspektiv, systematiskt tillsammansarbete och det gemensamma ansvaret för att förbättra utbildningen så att alla elever får den utbildning de har rätt till.  Du har ett helhetsansvar för verksamhetens pedagogiska utveckling, personal och ekonomi samt tar ansvar för att budgeten är i balans. Det innebär att du strategiskt planerar och organiserar verksamheten för att säkerställa hög kvalitet och effektiv resursanvändning.  Kvalifikationer Vi söker dig som har en högskoleutbildning med pedagogisk inriktning och har gått eller påbörjat den statliga rektorsutbildningen. Du har erfarenhet av pedagogiskt ledarskap och ser dess värde i att utveckla både verksamhet och medarbetare. För att lyckas i rollen behöver du ha erfarenhet av budget- och verksamhetsansvar samt en god förmåga att planera och organisera ditt arbete. Vi ser gärna att du kommer in med nya idéer, energi och en stark vilja att utveckla både verksamheten och teamet. Som ledare är du trygg, tydlig och inspirerande, med förmåga att driva förändring på ett positivt sätt. Vi lägger stor vikt vid samarbetsförmåga och personlig lämplighet. Övrigt I denna rekrytering erbjuder vi medflyttarservice i samarbete med Rekryteringslots Dalarna och bostadsförtur i samarbete med RFAB. Urval och intervjuer kan komma att ske löpande. Om arbetsgivaren: I Rättviks kommun skapar vi förutsättningar för utvecklande arbetsplatser med trygga ledare och medarbetare. Vi värnar om varandras arbetsmiljö och vill att alla medarbetare ska trivas och utvecklas hos oss. För oss är det viktigt att alla går till jobbet med en positiv känsla och känner arbetsglädje. Vi skapar livskvalitet och gör skillnad för människor varje dag, vi har Sveriges Viktigaste Jobb!

3 dagar sedan
Sista ansökan:
6 april 2025
Personliga assistenter i Rättvik
Libra Assistans AB
Personliga assistenter

Vi söker nu vikarier inför sommaren i Rättvik! Våra kunder letar positiva assistenter som är stolta, närvarande och engagerade i sitt yrke och vill vara med i våra team. Du förstår vikten av ditt arbete och din arbetsplats är där kunden befinner sig. Arbetet varierar i arbetsuppgifter utifrån kundens behov. Det kan vara allt från vardagssysslor till att åka på utflykter, resor eller olika aktiviteter. Tillsammans skapar vi möjligheter! Omfattning på tjänsterna varierar och pass är förlagda till dygn, dag, kväll, natt och helg. Hos flera av från kunder finns möjlighet till att vara timvikarie redan nu och gärna året runt. Tidigare år har flertalet av våra semestervikarier blivit erbjudna tjänster även efter sommaren. Som personlig assistent gör du en skillnad i en annan människas liv, det är stort! Viktiga egenskaper: Pålitlig och ansvarsfull Lyhörd Flexibel Meriterande är: Utbildning och/eller erfarenhet av att jobba inom vård och omsorg Körkort och bil Vi tillämpar bakgrundskontroll på samtliga som går vidare i rekryteringen. Du behöver ha fyllt 18 år för att få jobba som personlig assistent. Vilka är Libra Assistans? Vi ingår i Hedera Assistans - en trygg, väletablerad och professionell aktör inom personlig assistans med hjärtat på rätt ställe. Vi har ett av världens viktigaste jobb - att stötta de som behöver samhällets stöd allra mest! Och det är vi stolta över. Idag finns vi på ett flertal ställen i Sverige, men vår vision är att fortsätta växa i landet och stötta ännu fler till en berikande vardag. Inom Hedera Assistans finns Libra Assistans, Assistanspoolen och Livsanda Assistans. Här arbetar enastående människor med olika bakgrunder som förenas med energi och glädje för att förmedla livskvalitet. Tillsammans har vi en och samma ledstjärna - att handling, tanke och ord alltid ska överensstämma. Vår verksamhet är uppbyggd på en trygg och stabil värdegrund. Alla ska få möjlighet till självbestämmande, ett innehållsrikt liv med trygghet och ett gott mående. Att vi dagligen bidrar och skapar en meningsfull vardag för dessa människor gör oss både stolta och lyckligt lottade. Genom en genuin passion och med ett hjärta för såväl kunder som medarbetare bildar vi en välmående verksamhet som fortsätter att blomstra. Det är kärnan i organisation och vårt arbete. Vi hoppas att just du vill bli vår nästa personliga assistent. Ansök redan idag, så hörs vi!

3 dagar sedan
Sista ansökan:
31 maj 2025
Sommaruppdrag till privat boende i Mora
Klara D AB
Grundutbildade sjuksköterskor

Klara söker sjuksköterska till privat äldreboende i Mora v. 23-34. Omfattningen är 85 % med schema dag, kväll och helg. Kan du inte hela perioden går det bra att dela uppdraget, meddela din tillgänglighet! Ort Mora Arbetsuppgifter Sedvanliga arbetsuppgifter för sjuksköterskor inom äldreomsorgen. Kvalifikationer Sjuksköterskeexamen med minst 2 års yrkeserfarenhet. Goda kunskaper i svenska, både i tal och skrift B-körkort krävs. Personliga egenskaper Som bemanningssjuksköterska hos Klara får du chansen att bredda din kompetens, få nya erfarenheter och utvidga ditt kontaktnät. Som person är du flexibel, lösningsorienterad och initiativtagande. Du är trygg i din profession och har ett patientfokuserat arbetssätt. Om arbetsgivaren Klara är ett auktoriserat bemannings- och rekryteringsföretag. Det innebär bland annat att vi tillämpar kollektivavtal, att vi har ansvarsförsäkring, att vi följer etiska regler och allmänna leveransvillkor och att vi har en fastställd jämställdhetsplan. Vi erbjuder även friskvårdsbidrag och rekryteringsbonus. Vi vill vara en trygg och lyhörd arbetsgivare för dig som värderar frihet, omväxling och spännande utmaningar i din roll som sjuksköterska. Det betyder i klartext fungerande rutiner men också värme, gemenskap, kompetensutveckling och omtanke. Vården behöver vår kompetens – på flera sätt. Ansökan Du är varmt välkommen att skicka in din ansökan till oss redan idag. Har frågor om den utannonserade tjänsten är du välkommen att kontakta oss. På vår hemsida www.klarakompetens.se/lediga-uppdrag/ presenterar vi alla våra lediga uppdrag. Urval och intervjuer sker löpande, så vänta inte med din ansökan.

3 dagar sedan
Sista ansökan:
16 april 2025
Nu söker vi två gymnasielärare i olika ämnen
Rättviks kommun
Gymnasielärare

Rättvik – där tradition möter framtid! Här finns de mest attraktiva boendemiljöerna med hög livskvalitet, trygghet och service för våra invånare och besökare; mycket tack vare vårt gedigna hållbarhetsarbete. Arbetsbeskrivning I tjänsterna ingår att arbeta som lärare på såväl högskoleförberedande- som yrkesprogram. Du kommer att ingå i arbetslag och i ämneslag i de ämnen du undervisar i. Du kommer att utföra mentorsuppdrag. Tjänsten kan även innehålla undervisning inom ramen för skolans pluggpass, hantering av prövningar och ev. omläsningar och andra inom yrket vedertagna arbetsuppgifter. Tjänsterna avser läsåret 25-26 med eventuella möjligheter till förlängning.  Kvalifikationer Vi söker dig som är legitimerad gymnasielärare i något eller några utav ämnena matematik, fysik och engelska. Utöver det gärna ett övrigt ämne, exempelvis spanska. Vi lägger särskild vikt vid förmågan att bygga konstruktiva relationer med eleverna på ett sätt som gynnar lärande. Didaktisk kunskap samt ett funktionellt ledarskap i klassrummet är centrala egenskaper vi efterfrågar. Viktigt är även intresse för kollegialt lärande såväl i ämnes- som i arbetslag då gymnasiet står inför förändringar, bland annat kopplat till ämnesbetygsreformen. Övrigt Urval och intervjuer kan komma att ske löpande. Vi ber dig att bifoga lärarlegitimation i din ansökan. Vid eventuellt intervjutillfälle ska giltigt utdrag ur polisens belastningsregister, enligt Skollagen, uppvisas. Stiernhööksgymnasiet ligger vackert vid Siljans strand och är en gymnasieskola med cirka 500 elever. Det är en unik gymnasieskola med stolta traditioner och med ett elevunderlag från hela Sverige. Skolan har en dokumenterad hög måluppfyllelse med mycket god utbildningskvalitet. På skolan finns programmen bygg- och anläggningsprogrammet, ekonomiprogrammet, el- och energiprogrammet, naturbruksprogrammet (med inriktningarna djurvård, hästhållning och lantbruk), naturvetenskapsprogrammet, samhällsvetenskapsprogrammet, samt de fyra introduktionsprogrammen. Vid skolan finns också anpassade gymnasieskolans nationella program; skog, mark och djur, samt fastighet, anläggning och byggnation. Skolan erbjuder därutöver nationell idrottsutbildning (NIU) inom ridsport och bandy samt lokal idrottsutbildning (LIU) inom olika sporter. Vid skolan finns ett elevinternat med över 130 boendeplatser, samt en matproduktion inom ramen för lantbruksutbildningen. Delar av produktionen serveras vid kommunens kök. Rättvik har därmed Sveriges mest närproducerade skolmat. Vill du vara med och utveckla en skola med god måluppfyllelse, trevlig miljö och engagerad personal? Välkommen till Stiernhööksgymnasiet! Om arbetsgivaren: I Rättviks kommun skapar vi förutsättningar för utvecklande arbetsplatser med trygga ledare och medarbetare. Vi värnar om varandras arbetsmiljö och vill att alla medarbetare ska trivas och utvecklas hos oss. För oss är det viktigt att alla går till jobbet med en positiv känsla och känner arbetsglädje. Vi skapar livskvalitet och gör skillnad för människor varje dag, vi har Sveriges Viktigaste Jobb!

6 dagar sedan
Sista ansökan:
13 april 2025
Receptionister/Butiksmedarbetare till First Camp i Rättvik
First Camp Sverige AB
Hotellreceptionister m.fl.

Receptionist till First Camp  Vill du bidra till att skapa minnesvärda upplevelser för våra gäster på deras semester? Som Receptionist på First Camp får du en central roll i att skapa den varma atmosfär och smidiga service som våra gäster minns och uppskattar. Du är ofta deras första möte med oss – och en nyckelperson som gör deras vistelse både välkomnande och trivsam. Vilka är First Camp?  Vårt mål är klart - att bli världens ledande campingkedja! För att nå dit behöver vi engagerade Receptionister som sprider glädje och får både gäster och kollegor att känna sig hemma. Kanske är du den vi letar efter? Vad innebär rollen?   Som Receptionist är du vårt ansikte utåt och spelar en viktig roll i att säkerställa att gästerna har en smidig och trevlig vistelse. Du hanterar in- och utcheckning, ger information och service till gäster, hjälper till med bokningar och driver försäljning i vår butik. Även om dina främsta uppgifter ligger i receptionen och butiken, ser vi gärna att du är flexibel och kan stötta andra områden vid behov. Hos oss arbetar vi alltid utifrån gästernas behov och hittar gemensamma lösningar på de utmaningar som kan uppstå. Vem söker vi?    Vi tror att du har tidigare erfarenhet av kundservice, gärna inom reception eller liknande roll. En relevant utbildning är meriterande men inget krav. Du är strukturerad, har ett öga för detaljer och möter varje gäst med värme, även under perioder med högt tempo. Med en positiv och hjälpsam inställning är du den som alltid bjuder på dig själv och ser till teamets bästa. Vi ser gärna att du har humor och en lättsam attityd som bidrar till en trivsam arbetsmiljö. För att kunna möta våra gäster på bästa sätt behöver du behärska både svenska och engelska utan svårigheter, vilket är viktigt för att säkerställa tydlig och smidig kommunikation med både svenska och internationella gäster. Vad Erbjuder Vi? På First Camp har många börjat i din position och sedan klättrat inom företaget. Du kommer att få möjlighet att utvecklas, lära dig nya saker och träffa människor från hela världen. Våra gemensamma värderingar styr våra dagliga handlingar: We Care: Vi jobbar tillsammans med omtanke om gästen, medarbetaren och planeten. Vi skapar en öppen och stöttande miljö där vi utmanar varandra, lär oss av misstag och firar framgångar. We Have Fun: Genom att vara oss själva och ha roligt ihop skapar vi en välkomnande stämning för alla vi möter. Tillsammans skapar vi fina minnen för våra team, kollegor och gäster. We Simplify: Framåtanda, tillsammans med viljan att lära, gör att vi ständigt förbättrar och utvecklar hur vi arbetar. Vi gör det enkelt för varandra - det ska vara lätt att göra rätt för både kollegor och våra gäster. We Deliver Results: Vi fokuserar i allt vi gör på att skapa resultat för våra gäster, kollegor och hela företaget. Målen är högt satta och vi lyckas bäst när vi använder både hjärta och hjärna. Vi erbjuder en arbetsplats med goda möjligheter till utveckling och omtänksamma kollegor som delar med sig av visdom och skratt. Tillsammans vill vi fortsätta vår framgångssaga och växa med fler stjärnor som vill vara med och bygga vår framtid. Villkor Vi söker medarbetare till sommarsäsongen 2025 med varierande omfattning (20-40 h/vecka). Arbetstiderna kan inkludera tidiga morgnar, kvällar och helger i enlighet med hotell- och restaurangfackets kollektivavtal. Ansökan Vi genomför urval och intervjuer löpande, så ansök redan idag. Detta kan vara början på något fantastiskt. Vi ser fram emot din ansökan! First Camp är Skandinaviens ledande campingkoncern med över 70 destinationer i Sverige, Danmark och Norge. Vi är inne i en spännande tillväxtfas och har genom organisk tillväxt och ett stort antal förvärv gått från drygt 100 MSEK i omsättning 2016 till nu över 1 000 MSEK ett normalår. Vi är ett stort team med över 1500 medarbetare som brinner för våra gästers upplevelser och som strävar mot att bygga världens ledande campingkedja.

6 dagar sedan
Sista ansökan:
23 mars 2025
Personlig assistent sökes till sommarvikariat i Rättvik!
Humana AB
Personliga assistenter

Vill du arbeta som personlig assistent och sätta guldkant på människors tillvaro? I rollen kommer du göra skillnad i människors liv och tillsammans med oss arbeta efter vår vision – Alla har rätt till ett bra liv. Personlig assistans är en insats enligt LSS (Lagen om stöd och Service till vissa funktionshindrade). Som personlig assistent ger du individuellt stöd och omvårdnad till personer som beviljats personlig assistans för att de behöver hjälp med ett eller flera grundläggande behov. Varje kund är unik och dina arbetsuppgifter varierar utifrån kundens behov. Du värnar om kundens självbestämmande och integritet, och bidrar till att vardagen fungerar smidigt. Om tjänsten Rollen som personlig assistent ställer höga krav på förmågan att skapa goda relationer. Vi söker därför dig som är lyhörd, engagerad och ansvarstagande. Det är även viktigt att du kan ta egna initiativ och se vad som behöver göras. Vi söker nu dig som stämmer in på följande: vill arbeta hos en man i 30 årsåldern bosatt i Rättvik har goda kunskaper i svenska Det är även meriterande om du: har erfarenhet av liknande arbete har B-körkort delar kundens intressen för hockey, serier och mat Stor vikt kommer att läggas kring personlig lämplighet. Arbetstid, tjänstgöringsgrad och lön: Tjänsten är ett sommarvikariat och tjänsten är på ca 75% under Juli och Augusti. Tjänsten innebär arbete under dygn kl.07.00-8.30 med jourtid under natten. Fast timlön enligt överenskommelse och övriga ersättningar sker enligt kollektivavtal. Tillträde 2025-07-07 eller enligt överenskommelse. Att vara anställd på Humana En förutsättning för att påbörja en anställning hos oss på Humana är att du som söker kan uppvisa giltig ID-handling och eventuella dokument som styrker rätten till arbete inom Sverige. För att kunna jobba som personlig assistent måste du vara minst 18 år. Utifrån lagstiftning krävs att vi som arbetsgivare begär ett registerutdrag från alla anställda som ska arbeta som personlig assistent åt ett barn under 18 år. Därav behöver du uppvisa ett utdrag ur polisens belastningsregister inför en eventuell anställning. Ytterligare information kommer om du går vidare i rekryteringsprocessen. Vad händer nu? Vi ser gärna att du ansöker snarast då vi går igenom urvalet löpande och kan komma att tillsätta tjänsten innan sista ansökningsdagen. Vi tar endast emot ansökningar via vårt rekryteringssystem i enlighet med GDPR. Till dig som arbetar inom rekrytering- och bemanningsföretag samt med annonsförsäljning så undanber vi oss erbjudanden om annonserings- och rekryteringstjänster i samband med den här annonsen. Välkommen med din ansökan! Vill du veta mer om rekryteringsprocessen är du varmt välkommen att kontakta rekryteringsansvarig: Matilda Ehrencrona [email protected]

7 dagar sedan
Sista ansökan:
4 april 2025
Samordnare för räddningstjänst under höjd beredskap
Rättviks kommun
Brandingenjörer och byggnadsinspektörer m.fl.

Rättvik – där tradition möter framtid! Här finns de mest attraktiva boendemiljöerna med hög livskvalitet, trygghet och service för våra invånare och besökare; mycket tack vare vårt gedigna hållbarhetsarbete. Beskrivning Vill du arbeta i en samhällsviktig roll där du är med och utvecklar förmågan inom räddningstjänst under höjd beredskap? Samordnare för räddningstjänst under höjd beredskap är en ny tjänst hos Räddningstjänsten Rättvik och du kommer därför ha stora möjligheter att själv bidra till utformningen av den. Tjänsten innebär att vara med och driva utvecklingen och återuppbyggnaden av det civila försvaret genom att bidra till att höja förmågan till att utföra räddningsinsats under höjd beredskap. Det kommer ligga ett stort fokus på olika utbildningsinsatser av vår interna personal. Arbetsbeskrivning Som samordnare kommer du vara ansvarig för frågor som bland annat rör analys och förberedande planering med syfte att säkerställa att räddningstjänsten i Rättvik har en grundläggande förmåga till räddningstjänst under höjd beredskap. Utifrån det kommer du att genomföra olika utbildningsinsatser och övningar för vår interna personal. Rollen innebär även att du kommer att arbeta med utveckling och övergripande planering med fokus på sådana frågor som berör samverkan kring totalförsvaret samt projekt kopplat till räddningstjänst under höjd beredskap.  Du är representant i olika nätverk som syftar till att utvecklas tillsammans med andra räddningstjänster, länsstyrelsen, MSB samt vid behov även andra offentliga organisationer, frivilliga och privata aktörer. I tjänsten ingår även ansvar för administrativa uppgifter kopplat till Rättviks räddningstjänst. Kvalifikationer Vi söker dig som har relevant universitets- eller högskoleutbildning eller annan utbildning som vi bedömer likvärdig, exempelvis utbildning inom krisberedskap, civilt försvar eller offentlig förvaltning samt har B-körkort. Vi ser gärna att du har erfarenhet av kommunal räddningstjänst. Om du har tidigare erfarenhet från annan myndighet inom beredskapssektorn med arbetsuppgifter inom säkerhet, beredskapsplanering, krisberedskap eller totalförsvar ser vi det som meriterande. Vi söker dig som har ett professionellt arbetssätt och en god förmåga att kunna planera och strukturera ditt arbete på egen hand. Du tycker det är intressant att arbeta med långsiktig utveckling och förebyggande arbete. Du tycker om omväxlande arbetsuppgifter och ser gärna det strategiska perspektivet såväl som det verksamhetsnära. Tjänsten kräver att du har god förmåga att uttrycka dig i svenskaspråket i både tal och skrift. Då det i rollen som samordnare ingår att delta i olika nätverk förväntar vi oss att du är initiativtagande och har god samarbetsförmåga.   Övrigt Tjänsten är inplacerad i säkerhetsklass och kräver godkänd säkerhetsprövning. Vi kommer lägga stor vikt vid personlig lämplighet och tidigare erfarenheter då det är viktigt för oss att du matchar vårat nuvarande team. I denna rekrytering erbjuder vi medflyttarservice i samarbete med Rekryteringslots Dalarna och bostadsförtur i samarbete med RFAB. Urval och intervjuer kan komma att ske löpande.  Varmt välkommen med din ansökan! Om arbetsgivaren: I Rättviks kommun skapar vi förutsättningar för utvecklande arbetsplatser med trygga ledare och medarbetare. Vi värnar om varandras arbetsmiljö och vill att alla medarbetare ska trivas och utvecklas hos oss. För oss är det viktigt att alla går till jobbet med en positiv känsla och känner arbetsglädje. Vi skapar livskvalitet och gör skillnad för människor varje dag, vi har Sveriges Viktigaste Jobb!

7 dagar sedan
Sista ansökan:
3 april 2025