Lediga jobb i Rättvik

Sök totalt 36 lediga jobb i Rättvik

Underhållschef till SMA Mineral
Dala Industrisupport AB
Driftchefer inom bygg, anläggning och gruva

SMA Mineral satsar – vill du vara med och forma framtidens underhåll i Dalarna? Våran kund SMA Mineral gör en tydlig och långsiktig satsning på att utveckla deras underhållsarbete – och nu söker vi en engagerad, erfaren och nytänkande Underhållschef till ett spännande interimuppdrag med placering i Rättvik. Det här är inte bara ett jobb – det är en möjlighet att vara med från början i något nytt, där du får bygga, forma och förbättra. Du kliver in i ett nyetablerat uppdrag som har starkt stöd från ledningen, med målet att lyfta tillgänglighet, kvalitet och samarbete till nästa nivå. Och det bästa? För rätt person kan rollen övergå till en fast tjänst och en viktig position i vår framtida organisation. Om uppdraget SMA Mineral befinner sig i en spännande utvecklingsresa i Dalarna, där flera viktiga produktionsprojekt kräver hög teknisk tillgänglighet och smarta underhållsstrategier. I Dalarna har de verksamhet i Jutjärn, Kullsberg, Rättvik och Boda. Som interim Underhållschef får du ett helhetsansvar för att forma, driva och förbättra underhållet på flera av deras anläggningar – i nära samarbete med teknik-, drift- och underhållsteam, samt externa entreprenörer. Ansvarsområden Utarbeta och implementera en långsiktig underhållsplan för respektive anläggning som möjliggör stabil produktion i takt med marknadens behov. Supportera organisationen i strategiska och operativa underhållsfrågor. Utvärdera underhållsprocess och föreslå utvecklingsområden. Delta i övergripande styrgrupp för underhåll inom SMA Mineral Säkerställa ett effektivt och kvalitativt underhållsarbete Exempel på arbetsuppgifter Planera underhållsstopp tillsammans med teknik- underhålls- och driftorganisation, och vara sammanhållande för aktiviteter så att verksamhetens resurser nyttjas optimalt. Kvalitetssäkra och utvärdera utförda underhållsinsatser. Revidera och följa upp att förebyggande underhållsprogram utförs enligt plan. Medverka i investeringsprojekt; i förekommande fall agera projektledare för underhållsrelaterade projekt. Stötta medarbetare i frågor kopplade till underhåll. Placering: Rättvik Omfattning: Interimuppdrag Arbetstid: Dagtid, heltid – viss flexibilitet utifrån projektets behov Om dig Du är en driven ledare som vet hur man bygger hållbara strukturer, men som också trivs nära verksamheten och tar tag i det som behövs. Du har ett skarpt tekniskt sinne, en god kommunikativ förmåga och ett ledarskap som kombinerar tydlighet med ödmjukhet. Kvalifikationer Flerårig erfarenhet som ledare inom produktion och/eller underhåll i industrimiljö. Gedigen förståelse för underhållsarbete och produktionsprocesser. Förmåga att bygga och utveckla team. Ekonomisk förståelse: hur planering och beslut påverkar det finansiella resultatet. God kommunikations- och samarbetsförmåga. Meriterande Erfarenhet av att leda underhåll i komplexa eller multi-site verksamheter. Kompetens inom arbetsmiljöfrågor. Kompetens inom automation eller/och el Erfarenhet av att arbeta med eller implementera underhållssystem. Projektledarerfarenhet. Erfarenhet från förändringsarbete inom industrin. Vi erbjuder: Ett uppdrag med stort handlingsutrymme och möjlighet att göra verklig skillnad. Du blir en nyckelperson i en satsning som har stöd från högsta ledningen. Vi lägger stor vikt vid personlig lämplighet och söker dig som vill bidra, påverka och utveckla tillsammans med oss. Om SMA Mineral: SMA Mineral är en ledande leverantör av kalkprodukter av hög kvalitet med 23 anläggningar runt om i Europa och en omsättning på 1 600 Mkr. Företaget grundades 1932 och är familjeägt av familjen Juvél. Huvudkontoret ligger i Persberg, Värmland, och SMA Mineral har idag 250 anställda. Vår vision är att vara det naturliga valet för kalkprodukter och bidra till utveckling och värdeskapande, både lokalt och globalt. Denna vision vilar på våra fyra värdeord: kompetens, pålitlighet, flexibilitet och nytänkande. Med ett starkt hållbarhetsfokus har SMA Mineral påbörjat en teknisk utvecklingsresa för att modernisera och ställa om produktionen. Målet är att växa grönt och bidra till en koldioxidneutral framtid. För oss är lönsamhet och miljömål lika viktiga, och i takt med nya utvecklingsmål får hållbarhet en allt tydligare roll. Det banbrytande utvecklingsprogrammet ZEQL (Zero Emission Quicklime) är en del av vår satsning på att minska koldioxidutsläppen och leda omställningen mot klimatneutral kalkproduktion. Läs mer på www.smamineral.se. Om oss Vi på Dala Industrisupport är en pålitlig partner inom kompetensförsörjning, med över 100 års samlad erfarenhet. Vi har själva vår bakgrund inom industrin och har god insyn i branschens utmaningar. Vi tror att viljan att lära är minst lika viktig som erfarenhet – och vi är övertygade om att kompetensutveckling är nyckeln till framtidens industri. Därför värnar vi om att bygga långsiktiga samarbeten. Genom vår närvaro och personliga service hjälper vi både företag och medarbetare att nå sin fulla potential! Varmt välkommen med din ansökan!

Igår
Sista ansökan:
30 november 2025
Underhållschef till SMA Mineral
Hirely AB
Ingenjörer och tekniker inom gruvteknik och metallurgi

Jobbify är en jobbplattform för erfarna kandidater. För kunds räkning har vi publicerat denna annons, vill du komma i kontakt med den slutgiltiga arbetsgivaren kan du klicka dig vidare till annonsen: SMA Mineral satsar – vill du vara med och forma framtidens underhåll i Dalarna? Våran kund SMA Mineral gör en tydlig och långsiktig satsning på att utveckla deras underhållsarbete – och nu söker vi en engagerad, erfaren och nytänkande Underhållschef till ett spännande interimuppdrag med placering i Rättvik. Det här är inte bara ett jobb – det är en möjlighet att vara med från början i något nytt, där du får bygga, forma och förbättra. Du kliver in i ett nyetablerat uppdrag som har starkt stöd från ledningen, med målet att lyfta tillgänglighet, kvalitet och samarbete till nästa nivå. Och det bästa? För rätt person kan rollen övergå till en fast tjänst och en viktig position i vår framtida organisation. Om uppdraget SMA Mineral befinner sig i en spännande utvecklingsresa i Dalarna, där flera viktiga produktionsprojekt kräver hög teknisk tillgänglighet och smarta underhållsstrategier. I Dalarna har de verksamhet i Jutjärn, Kullsberg, Rättvik och Boda. Som interim Underhållschef får du ett helhetsansvar för att forma, driva och förbättra underhållet på flera av deras anläggningar – i nära samarbete med teknik-, drift- och underhållsteam, samt externa entreprenörer. Ansvarsområden Utarbeta och implementera en långsiktig underhållsplan för respektive anläggning som möjliggör stabil produktion i takt med marknadens behov. Supportera organisationen i strategiska och operativa underhållsfrågor. Utvärdera underhållsprocess och föreslå utvecklingsområden. Delta i övergripande styrgrupp för underhåll inom SMA Mineral Säkerställa ett effektivt och kvalitativt underhållsarbete Exempel på arbetsuppgifter Planera underhållsstopp tillsammans med teknik- underhålls- och driftorganisation, och vara sammanhållande för aktiviteter så att verksamhetens resurser nyttjas optimalt. Kvalitetssäkra och utvärdera utförda underhållsinsatser. Revidera och följa upp att förebyggande underhållsprogram utförs enligt plan. Medverka i investeringsprojekt; i förekommande fall agera projektledare för underhållsrelaterade projekt. Stötta medarbetare i frågor kopplade till underhåll. Placering: Rättvik Omfattning: Interimuppdrag Arbetstid: Dagtid, heltid – viss flexibilitet utifrån projektets behov Om dig Du är en driven ledare som vet hur man bygger hållbara strukturer, men som också trivs nära verksamheten och tar tag i det som behövs. Du har ett skarpt tekniskt sinne, en god kommunikativ förmåga och ett ledarskap som kombinerar tydlighet med ödmjukhet. Kvalifikationer Flerårig erfarenhet som ledare inom produktion och/eller underhåll i industrimiljö. Gedigen förståelse för underhållsarbete och produktionsprocesser. Förmåga att bygga och utveckla team. Ekonomisk förståelse: hur planering och beslut påverkar det finansiella resultatet. God kommunikations- och samarbetsförmåga. Meriterande Erfarenhet av att leda underhåll i komplexa eller multi-site verksamheter. Kompetens inom arbetsmiljöfrågor. Kompetens inom automation eller/och el Erfarenhet av att arbeta med eller implementera underhållssystem. Projektledarerfarenhet. Erfarenhet från förändringsarbete inom industrin. Vi erbjuder: Ett uppdrag med stort handlingsutrymme och möjlighet att göra verklig skillnad. Du blir en nyckelperson i en satsning som har stöd från högsta ledningen. Vi lägger stor vikt vid personlig lämplighet och söker dig som vill bidra, påverka och utveckla tillsammans med oss. Om SMA Mineral: SMA Mineral är en ledande leverantör av kalkprodukter av hög kvalitet med 23 anläggningar runt om i Europa och en omsättning på 1 600 Mkr. Företaget grundades 1932 och är familjeägt av familjen Juvél. Huvudkontoret ligger i Persberg, Värmland, och SMA Mineral har idag 250 anställda. Vår vision är att vara det naturliga valet för kalkprodukter och bidra till utveckling och värdeskapande, både lokalt och globalt. Denna vision vilar på våra fyra värdeord: kompetens, pålitlighet, flexibilitet och nytänkande. Med ett starkt hållbarhetsfokus har SMA Mineral påbörjat en teknisk utvecklingsresa för att modernisera och ställa om produktionen. Målet är att växa grönt och bidra till en koldioxidneutral framtid. För oss är lönsamhet och miljömål lika viktiga, och i takt med nya utvecklingsmål får hållbarhet en allt tydligare roll. Det banbrytande utvecklingsprogrammet ZEQL (Zero Emission Quicklime) är en del av vår satsning på att minska koldioxidutsläppen och leda omställningen mot klimatneutral kalkproduktion. Läs mer på www.smamineral.se. Om oss Vi på Dala Industrisupport är en pålitlig partner inom kompetensförsörjning, med över 100 års samlad erfarenhet. Vi har själva vår bakgrund inom industrin och har god insyn i branschens utmaningar. Vi tror att viljan att lära är minst lika viktig som erfarenhet – och vi är övertygade om att kompetensutveckling är nyckeln till framtidens industri. Därför värnar vi om att bygga långsiktiga samarbeten. Genom vår närvaro och personliga service hjälper vi både företag och medarbetare att nå sin fulla potential! Varmt välkommen med din ansökan!

Igår
Sista ansökan:
13 juli 2025
Vikarier sökes i sommar och vid behov till man i Rättvik
Akria Personlig Assistans AB
Personliga assistenter

Presentation om kunden En levnadsglad man i 30 års åldern som bor i centrala Rättvik. Han har en cp skada och har assistans från morgon till kväll. Han tycker om att ta promenader, lyssna på musik och gå på hockey.   Tjänsten Nu söker vi vikarier till sommarperioden men även framåt. Det är med fördel om du har en annan sysselsättning och ser detta som ett komplement.   Personliga egenskaper Vi söker dig som trivs med att aktivt arbeta för att kunden ska få en tillfredsställande tillvaro. Du kommer jobba utifrån kundens behov och rutiner. Du har hög arbetsmoral, ansvarskänsla samt en vilja och intresse att utvecklas i arbetet. Du bör behärska svenska i både tal och skrift. Inte vara päls allergisk då hund finns i hemmet.   Erfarenhet Vi ser gärna att du som söker gärna har erfarenhet som personlig assistent. Då det är kunden som väljer sin assistent så kommer vi lägga stor vikt kring personligheten.   Välkommen in med din ansökan!   Intervjuer sker fortlöpandes och anställning kan ske innan annonsens utgångsdatum. Företagsinformation Vi på Akria personlig assistans erbjuder personlig assistans för barn och vuxna, med fokus på att skapa bästa möjliga förutsättningar för varje individs unika behov. Vårt arbete vilar på värderingarna glädje, trygghet och gemenskap, och vi strävar alltid efter att bemöta varje person med respekt för deras integritet och självbestämmande. För oss är kvaliteten på assistansen avgörande. Vi ser till att våra medarbetare får rätt stöd och förutsättningar för att utföra sitt arbete med stolthet och engagemang. Som anställd hos oss får du en uppdragschef som nära stöd, kollektivavtal, utbildning och friskvårdsbidrag. Vi vill att både våra kunder och medarbetare ska känna sig trygga och värderade.

2 dagar sedan
Sista ansökan:
14 juli 2025
Sommarvikariat Administrativ personal till hemtjänsten
Rättviks kommun
Övriga kontorsassistenter och sekreterare

Rättvik – där tradition möter framtid! Här finns de mest attraktiva boendemiljöerna med hög livskvalitet, trygghet och service för våra invånare och besökare; mycket tack vare vårt gedigna hållbarhetsarbete. Beskrivning Hemtjänstinsatser ges till kommuninvånare för att underlätta den dagliga livsföringen och underlätta i det egna hemmet. Hemtjänsten består i dagsläget av två stora områden med ca 100 medarbetare fördelat på fyra enhetschefer, planerare och assistenter. Vi söker nu två sommarvikarier till vår administration en planerare och en administrativ assistent. Arbetsbeskrivning Hemtjänstens administration är spindeln i nätet där du blir en viktig lagspelare i vår dagliga verksamhet. Som administrativ assistent är den huvudsakliga uppgiften att tillsammans med enhetschef bemanna verksamheten utifrån behov. I arbetet ingår schemaplanering, inköp, fakturahantering, viss lönehantering samt dokumentation. Du arbetar tätt med enhetscheferna i den dagliga verksamheten samt assistentkollega och planerare.  Som planerare ansvarar du för att ge administrativt och organisatoriskt stöd till enhetscheferna och assistenterna för att säkerställa en effektiv och kvalitetssäkrad verksamhet. Du kommer att planera och fördela det dagliga arbetet för hemtjänstpersonalen. Arbetet innebär daglig kontakt, samarbete och kommunikation med omsorgspersonal, enhetschefer, biståndshandläggare, hälso- och sjukvårdspersonal, anhöriga och brukare/kund. Kvalifikationer Vi söker dig som har erfarenhet av administrativt arbete gärna med efter gymnasial utbildning som administrativ assistent eller motsvarande som bedöms likvärdig. För att trivas i rollen är du flexibel, serviceinriktad och har god samarbetsförmåga.  Då kommunikation och dokumentation är en stor del av tjänsten krävs mycket goda kunskaper i svenska språket i både tal och skrift. Tjänsten kräver körkort B då du i tjänsten kommer att behöva ta dig över hela kommunen.   Övrigt Tjänsterna är sommarvikariat med tillträde snarast. För rätt person kan det finnas möjlighet till förlängning. Urval och intervjuer kommer att ske löpande. Om arbetsgivaren: I Rättviks kommun skapar vi förutsättningar för utvecklande arbetsplatser med trygga ledare och medarbetare. Vi värnar om varandras arbetsmiljö och vill att alla medarbetare ska trivas och utvecklas hos oss. För oss är det viktigt att alla går till jobbet med en positiv känsla och känner arbetsglädje. Vi skapar livskvalitet och gör skillnad för människor varje dag, vi har Sveriges Viktigaste Jobb!

3 dagar sedan
Sista ansökan:
25 juni 2025
Tekniker - Ytbehandlare
Sifco Applied Surface Concepts (Sweden) AB
Maskinoperatörer, ytbehandling

SIFCO Applied Surface Concepts är världsledande inom området selektiv plätering som är en speciell ytbehandlingsmetod för att belägga maskindetaljer med olika typer av metaller. SIFCO ASC Sweden AB är beläget i Rättvik och är en del av Quaker Houghton, en internationell börsnoterad koncern med huvudkontor i Pennysylvania, USA. Vi har våra kunder främst inom svensk industri. Vi söker en ersättare för tillsvidareanställning på heltid för att täcka upp en pensionsavgång. Du måste ha goda kunskaper i svenska, både i tal och skrift samt baskunskaper i engelska. Har du teknisk utbildning eller ytbehandlingsutbildning ser vi detta som ett stort plus. Erfarenhet från verkstadsindustri är en fördel, samt om du har erfarenhet av maskinbearbetning och vana att mäta med olika mätverktyg t.ex. mikrometer, hålindikator och liknande ses det som extra meriterande. Vi ser gärna att du är en händig och kreativ person som kan lösa problem. Du kommer att få utbildning i vår process som vi arbetar med och sedan praktiskt få lära dig vår beläggningsmetod från grunden. Resor i tjänsten förekommer eftersom vi även utför service ute hos våra kunder och därför krävs körkort. Då vissa av våra kunder kräver svenskt medborgarskap, godkända drogtest och utdrag ur belastningsregistret kan du som anställd hos oss kunna behöva styrka dessa krav.

3 dagar sedan
Sista ansökan:
11 juli 2025
Vikarier sökes i sommar och vid behov till man i Rättvik
Akria Personlig Assistans AB
Personliga assistenter

Presentation om kunden En levnadsglad man i 30 års åldern som bor i centrala Rättvik. Han har en cp skada och har assistans från morgon till kväll. Han tycker om att ta promenader, lyssna på musik och gå på hockey.   Tjänsten Nu söker vi vikarier till sommarperioden men även framåt. Det är med fördel om du har en annan sysselsättning och ser detta som ett komplement.   Personliga egenskaper Vi söker dig som trivs med att aktivt arbeta för att kunden ska få en tillfredsställande tillvaro. Du kommer jobba utifrån kundens behov och rutiner. Du har hög arbetsmoral, ansvarskänsla samt en vilja och intresse att utvecklas i arbetet. Du bör behärska svenska i både tal och skrift. Inte vara päls allergisk då hund finns i hemmet.   Erfarenhet Vi ser gärna att du som söker gärna har erfarenhet som personlig assistent. Då det är kunden som väljer sin assistent så kommer vi lägga stor vikt kring personligheten.   Välkommen in med din ansökan!   Intervjuer sker fortlöpandes och anställning kan ske innan annonsens utgångsdatum. Företagsinformation Vi på Akria personlig assistans erbjuder personlig assistans för barn och vuxna, med fokus på att skapa bästa möjliga förutsättningar för varje individs unika behov. Vårt arbete vilar på värderingarna glädje, trygghet och gemenskap, och vi strävar alltid efter att bemöta varje person med respekt för deras integritet och självbestämmande. För oss är kvaliteten på assistansen avgörande. Vi ser till att våra medarbetare får rätt stöd och förutsättningar för att utföra sitt arbete med stolthet och engagemang. Som anställd hos oss får du en uppdragschef som nära stöd, kollektivavtal, utbildning och friskvårdsbidrag. Vi vill att både våra kunder och medarbetare ska känna sig trygga och värderade.

3 dagar sedan
Sista ansökan:
14 juli 2025
Orderadministratör
Hirely AB
Backofficepersonal m.fl.

Jobbify är en jobbplattform för erfarna kandidater. För kunds räkning har vi publicerat denna annons, vill du komma i kontakt med den slutgiltiga arbetsgivaren kan du klicka dig vidare till annonsen: PreZero söker nu noggranna och strukturerade personer som vill stötta upp med orderadministration. Här får du möjligheten att arbeta i en samhällsviktig verksamhet, i ett engagerat team och med tydliga rutiner. Välkommen med din ansökan redan idag! Om tjänsten Det här är ett konsultuppdrag på heltid som varar i 1 månad med möjlighet till förlängning. Du blir anställd av Bravura och arbetar som konsult hos PreZero Recycling. Om företaget PreZero Recycling AB är en hållbar samarbetspartner inom återvinning och avfallshantering, oavsett typ av restmaterial eller verksamhet. Tillsammans med deras kunder bidrar de till den cirkulära ekonomin och en mer hållbar framtid. PreZero erbjuder effektiva avfalls- och återvinningslösningar med fokus på kundens behov och långsiktig hållbarhet. De samlar in och hanterar restmaterial från kunders verksamhet genom återvinning och/eller energiutvinning. I deras vardag är kundnytta lika med miljönytta. I Sverige finns PreZero på ca 60 platser, har drygt 1 100 medarbetare, fler än 50 återvinnings- och mottagningsanläggningar och sköter avfallshanteringen i ett 40-tal svenska kommuner. Deras verksamhet skapar inte bara värde för de kunder som de levererar återvinningstjänster till, utan även för tillverkningsindustrin och energisektorn genom att förädla avfall till värdefull returråvara för nyproduktion. PreZero ser på mångfald som en av deras största styrkor och de strävar efter att skapa en arbetsplats där alla medarbetare känner sig inkluderade och uppmuntrade att bidra. Vi välkomnar alla sökande oavsett bakgrund och livssituation. Arbetsuppgifter Som orderadministratör kommer du att spela en viktig roll i att säkerställa att transport- och avfallsdata blir korrekt registrerad i samband med ett större systembyte. Du får en introduktion på plats och arbetar tillsammans med dina kollegor i ett administrativt team. Arbetet passar dig som gillar att arbeta med administration, tycker om att arbeta med detaljer och trivs i en fokuserad miljö. Arbetstider måndag till fredag mellan 07.00–16.00. Dina arbetsuppgifter inkluderar bland annat: • Överföra data från fysiska körlistor till digitalt system • Registrera orderinformation, som exempelvis kunduppgifter, avfallsvikt, datum och tidpunkt • Bidra till att arbetet sker effektivt och utan fel • Samarbeta med andra kollegor samt ha stöd från projektledare och kundtjänst • Rapportera eventuella avvikelser eller frågor vidare till ansvariga kontaktpersoner Utbildning, erfarenhet och personliga egenskaper • Erfarenhet av administrativt arbete • Mycket goda kunskaper i svenska • God data- och systemvana I rollen som orderadministratör förväntas du vara noggrann, strukturerad och ha en god känsla för detaljer. Du har lätt för att sätta dig in i rutiner och processer, och tar ansvar för att dina arbetsuppgifter blir korrekt utförda. Arbetet kräver fokus och tålamod, särskilt eftersom du hanterar stora volymer data där varje registrering behöver bli rätt. Du har en positiv inställning och en god samarbetsförmåga – du trivs med att jobba i team men har också förmågan att arbeta självständigt. Du är lösningsorienterad, frågar när du behöver och bidrar gärna till att arbetet flyter på för hela gruppen. Att hjälpa till där det behövs och att hålla ett gott humör även under repetitiva uppgifter är naturligt för dig. Övrig information Start: Omgående Plats: Rättvik Lön: Enligt överenskommelse Vi använder en kompetensbaserad metodik i alla rekryteringsprocesser för att säkerställa fördomsfria urval. Vi jobbar också med löpande urval, vilket innebär att vi tar ner annonsen när tillräckligt många kandidater har ansökt. Om du blir aktuell för tjänsten kommer vi att kontakta dig för en första telefonintervju. Oavsett om du går vidare i processen eller inte så kommer du att få återkoppling på din ansökan. Har du frågor om tjänsten eller kring din ansökan är du välkommen att kontakta vår support genom att maila till [email protected] eller ringa till nummer 010-171 47 10 så hjälper vi dig. Ange vilken tjänst det gäller. Vi rekommenderar att du skickar in din ansökan omgående då vi gör ett löpande urval. Välkommen med din ansökan! Sista ansökningsdatum är 2025-06-20 #Nextgen

4 dagar sedan
Sista ansökan:
24 juni 2025
Sommarjobba som orderadministratör hos PreZero Recycling!
Bravura Sverige AB
Backofficepersonal m.fl.

PreZero söker nu noggranna och strukturerade personer som vill stötta upp med orderadministration. Här får du möjligheten att arbeta i en samhällsviktig verksamhet, i ett engagerat team och med tydliga rutiner. Välkommen med din ansökan redan idag! Om tjänsten Det här är ett konsultuppdrag på heltid som varar i 1 månad med möjlighet till förlängning. Du blir anställd av Bravura och arbetar som konsult hos PreZero Recycling.  Om företaget PreZero Recycling AB är en hållbar samarbetspartner inom återvinning och avfallshantering, oavsett typ av restmaterial eller verksamhet. Tillsammans med deras kunder bidrar de till den cirkulära ekonomin och en mer hållbar framtid. PreZero erbjuder effektiva avfalls- och återvinningslösningar med fokus på kundens behov och långsiktig hållbarhet. De samlar in och hanterar restmaterial från kunders verksamhet genom återvinning och/eller energiutvinning. I deras vardag är kundnytta lika med miljönytta. I Sverige finns PreZero på ca 60 platser, har drygt 1 100 medarbetare, fler än 50 återvinnings- och mottagningsanläggningar och sköter avfallshanteringen i ett 40-tal svenska kommuner. Deras verksamhet skapar inte bara värde för de kunder som de levererar återvinningstjänster till, utan även för tillverkningsindustrin och energisektorn genom att förädla avfall till värdefull returråvara för nyproduktion. PreZero ser på mångfald som en av deras största styrkor och de strävar efter att skapa en arbetsplats där alla medarbetare känner sig inkluderade och uppmuntrade att bidra. Vi välkomnar alla sökande oavsett bakgrund och livssituation. Arbetsuppgifter Som orderadministratör kommer du att spela en viktig roll i att säkerställa att transport- och avfallsdata blir korrekt registrerad i samband med ett större systembyte. Du får en introduktion på plats och arbetar tillsammans med dina kollegor i ett administrativt team. Arbetet passar dig som gillar att arbeta med administration, tycker om att arbeta med detaljer och trivs i en fokuserad miljö. Arbetstider måndag till fredag mellan 07.00–16.00. Dina arbetsuppgifter inkluderar bland annat: • Överföra data från fysiska körlistor till digitalt system • Registrera orderinformation, som exempelvis kunduppgifter, avfallsvikt, datum och tidpunkt • Bidra till att arbetet sker effektivt och utan fel • Samarbeta med andra kollegor samt ha stöd från projektledare och kundtjänst • Rapportera eventuella avvikelser eller frågor vidare till ansvariga kontaktpersoner Utbildning, erfarenhet och personliga egenskaper • Erfarenhet av administrativt arbete • Mycket goda kunskaper i svenska • God data- och systemvana I rollen som orderadministratör förväntas du vara noggrann, strukturerad och ha en god känsla för detaljer. Du har lätt för att sätta dig in i rutiner och processer, och tar ansvar för att dina arbetsuppgifter blir korrekt utförda. Arbetet kräver fokus och tålamod, särskilt eftersom du hanterar stora volymer data där varje registrering behöver bli rätt. Du har en positiv inställning och en god samarbetsförmåga – du trivs med att jobba i team men har också förmågan att arbeta självständigt. Du är lösningsorienterad, frågar när du behöver och bidrar gärna till att arbetet flyter på för hela gruppen. Att hjälpa till där det behövs och att hålla ett gott humör även under repetitiva uppgifter är naturligt för dig. Övrig information Start: Omgående Plats: Rättvik Lön: Enligt överenskommelse Vi använder en kompetensbaserad metodik i alla rekryteringsprocesser för att säkerställa fördomsfria urval. Vi jobbar också med löpande urval, vilket innebär att vi tar ner annonsen när tillräckligt många kandidater har ansökt. Om du blir aktuell för tjänsten kommer vi att kontakta dig för en första telefonintervju. Oavsett om du går vidare i processen eller inte så kommer du att få återkoppling på din ansökan. Har du frågor om tjänsten eller kring din ansökan är du välkommen att kontakta vår support genom att maila till [email protected] eller ringa till nummer 010-171 47 10 så hjälper vi dig. Ange vilken tjänst det gäller. Vi rekommenderar att du skickar in din ansökan omgående då vi gör ett löpande urval. Välkommen med din ansökan! Sista ansökningsdatum är 2025-06-20 #Nextgen

4 dagar sedan
Sista ansökan:
24 juni 2025
Sjuksköterska/psykiatrisjuksköterska Psykiatrimottagning Rättvik
REGION DALARNA
Grundutbildade sjuksköterskor

Hos oss i Region Dalarna får du ett meningsfullt arbete där du kan göra skillnad. Tillsammans arbetar vi för ett hållbart Dalarna med utvecklingskraft i länets alla delar. Psykiatriska mottagningsteamet i Rättvik är bemannade upp till sjuksköterskenivå, liknande mottagningsteam finns i både Mora och Malung. Ifrån Mora utgår vårt gemensamma läkarteam, mobila team (PEA-teamet), administrativa team samt utrednings- och behandlingsteam. Vi samverkar tätt mellan teamen och kan även vara flexibla vad gäller vilken mottagning man sitter på under sin arbetstid. Vi arbetar också gentemot en gemensam öppenvård i hela Region Dalarna varpå samverkan med öppenvårdsmottagningar på andra orter också förekommer och är under utveckling. Slutenvård finns i Falun och i Säter. Våra arbetstider är dagtid mån-fre med lediga helger och högtider, så du kan planera din tid och umgås med nära och kära under både julens, nyårets och påskens röda dagar. Vi har också generösa friskvårds förmåner. Sjuksköterska/psykiatrisjuksköterska Psykiatrimottagning Rättvik Arbetsuppgifter Som sjuksköterska i vårt mottagningsteam får du träffa patienter vid många olika typer av besök. I arbetsuppgifterna ingår det bl.a. att göra psykiatriska bedömningar och uppföljningar, sköta läkemedelshantering - både utdelning, -administrering och -uppföljning samt provtagning. Vi har också både telefonrådgivning samt ger patientutbildning i såväl grupp som individuellt. Vi samverkar också både med anhöriga, vårdgrannar och slutenvård. Vi erbjuder besök både på mottagningen, digitalt och ibland via hembesök. Vi arbetar tätt som ett team inom vår egen mottagning, men också med andra mottagningar i Region Dalarna. Patientarbetet är uppdelat i olika funktionsområden såsom neuropsykiatri, psykosvård, beroendevård och vård för affektiva tillstånd men gemensamma ärenden förekommer också. I tjänsten ingår att ha rollen som rehabkoordinator. Detta innebär att du spelar en nyckelroll i arbetet med att stödja sjukskrivna patienter att inträda i eller återgå till arbetslivet. I teamet är du en resurs som kan fungera som rådgivare i försäkringsmedicinska frågor. För att du ska känna dig trygg i uppdraget erbjuds utbildning, stöd av regionens processledare för sjukskrivning- och rehabiliteringsprocessen, introduktion av rehabkoordinatorkollega inom öppenvårdspsykiatrin samt möjlighet att delta i nätverk för rehabkoordinatorer. Inskolning sker på plats och anpassas efter individuella behov. Övrig information Kvalifikationer Krav: Leg. sjuksköterska B körkort erfordras Meriterande: Vidareutbildning med inriktning psykiatri, likaså erfarenhet av psykiatri Erfarenhet eller utbildning inom rehabkoordinering Ansökan Har du skyddade personuppgifter? Ansök inte via systemet. Kontakta istället rekryterande chef direkt. Vi använder främst mail (från mejladress: [email protected]) för att göra utskick och kallelser. Kolla din inkorg och även skräppost/SPAM regelbundet under denna tid för att vara säker på att du får all information från oss. Om du är eller tidigare har varit anställd i Region (Landstinget) Dalarna kommer vi att ta interna referenser från din nuvarande eller tidigare chef, om du blir aktuell för anställning. Läs mer om Region Dalarna, vår värdegrund, arbetsmiljö och förmåner, samt vilka kontroller som görs innan anställning: Jobba med oss - Region Dalarna Vi har gjort vårt medieval och vill därför ej bli kontaktade av andra säljbolag eller rekryteringsföretag. Fackliga kontaktuppgifter Fackförbund - Region Dalarna

5 dagar sedan
Sista ansökan:
9 juli 2025
Musiklärare till Nyhedsskolan
Rättviks kommun
Övriga pedagoger med teoretisk specialistkompetens

Rättvik – där tradition möter framtid! Här finns de mest attraktiva boendemiljöerna med hög livskvalitet, trygghet och service för våra invånare och besökare; mycket tack vare vårt gedigna hållbarhetsarbete. Beskrivning Nyhedsskolan ligger i centrala Rättvik, skolan har ca 250 elever i årskurserna F-6. I anslutning till skolan finns sporthall, fotbollsplan och på gångavstånd finns det simhall, idrottsanläggningar och friluftsområde. Vi arbetar för att skapa en Vi-känsla där skolans personal och elever gemensamt skall känna ett ansvar för skolans miljö och trivsel. Nyhedsskolans vision "Vi vill varandra väl och vi gör varandra bra". Arbetsbeskrivning I tjänsten som lärare i musik på Nyhedsskolan så undervisar du elever från åk 1-6. Det ingår planering och genomförande av undervisningen, föräldrakontakter och andra arbetsuppgifter kopplade till rollen som lärare. Du deltar i arbetslagsmöten, ämneskonferenser och andra aktiviteter kopplade till tjänsten.  Kvalifikationer Vi söker dig som har lärarexamen och är behörig för undervisning i musik. Din undervisning upplevs tryggt genom ett gott och tydligt ledarskap. Vidare är du en engagerad lärare som skapar goda relationer till dina elever.  Du har pedagogisk fallenhet och har lätt för att samarbeta. Du är lyhörd, tydlig, respektfull och har god förmåga att samverka med elever och föräldrar. Du är en person som är strukturerad och flexibel. Vi ser även att du är nyfiken och vill utvecklas i ditt arbete. Du bidrar med idéer och nya tankesätt för att driva verksamheten framåt. Du har god pedagogisk insikt och är van att arbeta mot mål och fokusera på resultat.  Vid rekrytering läggs stor vikt vid personlig lämplighet.  Övrigt Vid ett eventuellt intervjutillfälle ska utdrag ur polisens belastningsregister, enligt Skollagen, uppvisas. Du beställer utdraget från polisen.se.  I denna rekrytering erbjuder vi medflyttarservice i samarbete med Rekryteringslots Dalarna och bostadsförtur i samarbete med RFAB. Urval och intervjuer sker löpande, så skicka in din ansökan redan idag! Om arbetsgivaren: I Rättviks kommun skapar vi förutsättningar för utvecklande arbetsplatser med trygga ledare och medarbetare. Vi värnar om varandras arbetsmiljö och vill att alla medarbetare ska trivas och utvecklas hos oss. För oss är det viktigt att alla går till jobbet med en positiv känsla och känner arbetsglädje. Vi skapar livskvalitet och gör skillnad för människor varje dag, vi har Sveriges Viktigaste Jobb!

5 dagar sedan
Sista ansökan:
23 juni 2025