Här finns ett uppdrag för dig som vill ha ett omväxlande och kreativt jobb och samtidigt bidrar till en viktig samhällsfunktion. Som yrkeslärare får du möjlighet att dela med dig av dina yrkeskunskaper och ditt intresse för dina ämnen till gymnasieelever. Du får i uppdraget arbeta med människor, både elever och kollegor, och skapa goda relationer samt se elevers utveckling och känna att du gör skillnad. Välkommen med din ansökan! Arbetsuppgifter Planering, genomföra och följa upp undervisning i dina ämnen utifrån läroplanen och betygskriterier. Som lärare har du ett viktigt uppdrag i att skapa en trygg, stimulerande och demokratisk lärmiljö för elever. Arbetet innebär samarbete med många kollegor. Mentorskap ingår i uppdraget. Kvalifikationer För anställning krävs legitimation som yrkeslärare inom naturbruksämnena växtodling och lantbruksdjur för gymnasiet. Meriterande är om du även har erfarenhet av lantbruksmaskiner och de gula maskinerna, framförallt hjullastare. För uppdraget krävs goda pedagogiska insikter och förmåga att samarbeta och skapa goda relationer med elever och kollegor. Som lärare behöver du känna dig trygg och kunna vara tydlig i ditt uppdrag. Även om du inte har lärarlegitimation som yrkeslärare kan vi vara intresserad av dig med agronom- eller lantmästarexamen eller annan yrkesmässig erfarenhet inom branchen vilken arbetsgivaren bedömer likvärdig och kan då erbjuda en tidsbegränsad anställning enlig skollagen. Mer om tjänsten Tillsvidareanställning på heltid. Tillträdesdag 13/8-2025 eller så snart som möjligt därefter. Ferieanställning med 35 tim schemalagd arbetstid och 10 tim förtroendetid i veckan på heltid. Sista ansökningsdag 13/7-2025. Rekrytering sker löpande så tjänsten kan tillsättas innan sista ansökningsdag om lämplig kandidat finns. Utdrag ur belastningsregistret krävs för anställning. Om arbetsplatsen Grans naturbruksgymnasium är den lilla gymnasieskolan utanför Piteå - med eget lantbruk, egna djurstallar, skolrestaurang och internat. Här går ca 140 elever. Vi har lärare och personal med stor kompetens som alla arbetar målinriktat för att du som elev ska få både kunskap och utmaningar i en trygg och stimulrande miljö. Läs mer: Utbildningsförvaltningen Utbildningsförvaltningen - Våra verksamheter (pitea.se) Jobba i Piteå kommun Jobba hos oss - Arbete (pitea.se) Piteå växer Piteå växer - Hållbar samhällsutveckling (pitea.se) Grans naturbruksgymnasium: Grans naturbruksgymnasium Move to Piteå – för dig som vill flytta till Piteå Letar du bostad, vill du veta mer om skola och barnomsorg eller är du nyfiken på kultur- och fritidsutbudet? Move to Piteå erbjuder dig stöd från start till mål. Inflyttarservice Piteå (https://www.pitea.se/inflyttare/kontakta-inflyttarservice)
Grans Naturbruksgymnasium söker Instruktör till Hundstallet och övriga djurstallar Grans Naturbruksgymnasium är en gymnasieskola med gamla anor, vackert belägen i Öjebyn strax utanför Piteå. Vi erbjuder två inriktningar inom gymnasiets naturbruksprogram – Djur och Lantbruk. Våra elever kommer från olika delar av länet, och skolan har också ett internatboende. Arbetsuppgifter Som medarbetare i skolans drift arbetar du i ett nära samarbete tillsammans med övriga kollegor. De huvudsakliga arbetsuppgifterna består av förekommande sysslor i våra djurstallar, i första hand hundstallet. Skötsel av olika djurslag så som hundar, hästar, kor och smådjur förekommer. Allt arbete utförs tillsammans med skolans elever så handledning och ansvar för elever är dagligt förekommande. Kvalifikationer och personliga egenskaper Vi söker dig som har erfarenhet av vanligt förekommande sysslor inom djurskötsel med betoning på hundar – skötsel och träning. Meriterande är om du har erfarenhet av övriga på skolan förekommande djurslag. Krav för tjänsten är att du har ett genuint intresse för att handleda ungdomar och vill möta och stötta elever både pedagogiskt och socialt. Stor vikt kommer att läggas vid personlig lämplighet. God samarbetsförmåga värdesätts samt förmåga att arbeta strukturerat och metodiskt. Mer om tjänsten Visstidsanställning tillträde 2025-07-14 eller efter överenskommelse t o m 2025-10-31 eventuell möjlighet till förlängning. Helgarbete var tredje helg enligt schema Välkommen med din ansökan sista ansökningsdag 2025-07-08
Piteå kommun erbjuder budget- och skuldrådgivning till sina invånare och nu söker vi en Budget- och skuldrådgivare. Verksamheten ingår i Kommunledningsförvaltningen och enheten Ekonomistöd. Enheten består av 11 medarbetare som utöver budget- och skuldrådgivning arbetar med konsumentvägledning och ekonomiadministration. Arbetsuppgifter Du kommer att ingå i ett team med två andra kollegor. Som budget- och skuldrådgivare är ditt huvudsakliga arbete att ge råd och stöd till enskilda medborgare som har ekonomiska svårigheter. Det innebär initialt att kartlägga rådsökandes privatekonomi, ge råd om hushållsbudget samt ge stöd till förändring av konsumtionsmönster. I arbetet ingår kontakt med berörda myndigheter och fordringsägare. Du hjälper till vid ansökan om skuldsanering samt ger stöd efter beviljad skuldsanering. En viktig del är att arbeta med förebyggande insatser som till exempel föreläsningar, informationsträffar och samverkan med skolor, föreningar och andra samarbetspartners. Du kan också ingå i eller driva projekt med fokus på samhällsfrågor. Tillsammans med dina kollegor arbetar du med utvecklingsarbete inom området med särskilt fokus på verksamhetsutveckling med stöd av digital teknik. Kvalifikationer Vi söker dig som har en eftergymnasial utbildning inom exempelvis juridik, beteendevetenskap, ekonomi eller har annan relevant högskoleutbildning eller annan motsvarande kunskap. Du ska tidigare ha arbetat med ekonomisk och/eller social rådgivning samt ha god datorvana och erfarenhet av att arbeta i digitala system. Det är meriterande om du har arbetat med eller drivit projekt. Vi lägger stor vikt vid personlig lämplighet som att du kan arbeta självständigt och ha en god förmåga till samarbete. Det är viktigt att du kan uttrycka dig väl i tal och skrift. Det är också viktigt att du är bekväm med att möta människor som befinner sig i en utsatt situation. Övrigt Tjänsten är tillvidareanställning på heltid. Tillträde enligt överenskommelse. Välkommen med din ansökan senast 2025-08-10 Om arbetsplatsen Kommunledningsförvaltningen är en av kommunens sju förvaltningar. Vårt gemensamma uppdrag är att skapa välfärd och hållbar samhällsutveckling. Tillsammans med pitebor, näringsliv och föreningar utvecklar vi Piteå till en ännu bättre plats att bo, leva och verka i. Läs mer: Kommunledningsförvaltningen Kommunledningsförvaltningen - Våra verksamheter (pitea.se) Våra verksamheter - Jobba hos oss (pitea.se) Jobba i Piteå kommun Jobba hos oss - Arbete (pitea.se) www.pitea.se/jobbahososs Piteå växer Piteå växer - Hållbar samhällsutveckling (pitea.se) www.pitea.se/piteavaxer Inflyttarservice – för dig som vill flytta till Piteå Letar du bostad, vill du veta mer om skola och barnomsorg eller är du nyfiken på kultur- och fritidsutbudet? Inflyttarservice Piteå erbjuder dig stöd från start till mål. Inflyttarservice Piteå (https://www.pitea.se/inflyttare/kontakta-inflyttarservice)
Sjulnässkolan söker nu en lärare i tyska i kombination med annat ämne, helst svenska eller engelska. Hos oss blir du en viktig del av helheten där lärare från åk 4 till 9 arbetar tillsammans för elevernas bästa. Arbetsuppgifter Undervisning i tyska åk 6-9 samt svenska, engelska eller annat ämne utifrån din kompetens och skolans behov. Därutöver övriga för läraryrket vanliga arbetsuppgifter. Mentorskap ingår men beroende på hur andra tjänster tillsätts och planeras kan detta komma att bli aktuellt från start eller först läsåret 26-27. Du förväntas också vara delaktig i skolans utvecklingsarbete och olika ämnesövergripande aktiviteter. Kvalifikationer Vi söker en legitimerad lärare med behörighet att undervisa upp till åk 9. Meriterande är om du har erfarenhet av liknande uppdrag. Du ska kunna arbeta mot uppsatta mål, planera och genomföra undervisning med god kvalitet och ha god samarbetsförmåga samt vara en trygg person med gott omdöme. Stor vikt läggs vid personlig lämplighet. Mer om tjänsten Omfattning: 100%. Tillträde augusti 2025 eller enl överenskommelse. Ferieanställning med 35 tim schemalagd arbetstid och 10 tim förtroendetid i veckan på heltid. Sista ansökningsdag 2025-08-03 Vi intervjuar löpande så sök gärna så snart som möjligt. Dina ansökningshandlingar är allmänna handlingar och hanteras enligt offentlighetsprincipen. Har du beslut om skyddade personuppgifter ber vi dig kontakta annonsens kontaktperson för alternativ sökväg. För anställning i grundskolan krävs uppvisat utdrag ur belastningsregister. Om arbetsplatsen Utbildningsförvaltningen är en av kommunens sju förvaltningar. Vårt gemensamma uppdrag är att skapa välfärd och hållbar samhällsutveckling. Tillsammans med pitebor, näringsliv och föreningar utvecklar vi Piteå till en ännu bättre plats att bo, leva och verka i. Sjulnässkolan, som är en 4-9-skola, är belägen ca 2 mil väster om Piteå. Upptagningsområdet sträcker sig från byarna Långträsk och Storsund, ca 5 mil västerut, till Böle, Lillpite och Svensbyn i skolans närhet. Det innebär ett av kommunens största upptagningsområden. På skolan finns idag drygt 300 elever och ca 35 anställda. Läs mer: Utbildningsförvaltningen Utbildningsförvaltningen - Våra verksamheter (pitea.se) Jobba i Piteå kommun Jobba hos oss - Arbete (pitea.se) Piteå växer Piteå växer - Hållbar samhällsutveckling (pitea.se) Inflyttarservice – för dig som vill flytta till Piteå Letar du bostad, vill du veta mer om skola och barnomsorg eller är du nyfiken på kultur- och fritidsutbudet? Inflyttarservice Piteå erbjuder dig stöd från start till mål. Inflyttarservice Piteå (https://www.pitea.se/inflyttare/kontakta-inflyttarservice) Vi undanber oss vänligt men bestämt direktkontakt med bemannings- och rekryteringsföretag samt försäljare av ytterligare jobbannonser.
Boendestöd är en praktisk, pedagogisk och social insats som syftar till att stärka förmågan att klara vardagen i bostaden och ute i samhället. Insatsen är riktad till framför allt personer med neuropsykiatriska funktionsnedsättningar som bor i eget boende. Verksamheten utgår från lokaler på Wåhlinsgatan. Boendestödet anpassas till den enskildes behov och möjligheter att utveckla ett fungerande vardagsliv. Eftersom behoven och önskemålen om stöd ser väldigt olika ut är boendestöd en insats med ett mångsidigt innehåll som är individuellt utformat för den enskilde. I arbetet ingår att kunna arbeta självständigt, men även delta i kollegial handledning för ett gemensamt arbetssätt. Vi ser framemot din ansökan! Arbetsuppgifter Boendestödjaren stödjer den enskilde i att planera, genomföra och vara delaktig i vardagssysslor. Boendestödjaren arbetar med, inte åt, den som behöver stöd. Målet med insatsen är att skapa förutsättningar för den enskilde att utvecklas och leva ett så självständigt liv som möjligt, detta innebär även samverkan och samarbete med interna och externa aktörer. Som boendestödjare ska du handleda, motivera och stödja den enskilde individen till att klara sin vardag och förekommande sysslor i hemmet. Du ska tillsammans med den enskilde bygga nätverk och hitta stöd i samhället som bidrar till självständighet. Ett stödjande förhållningssätt, MI (Motiverande samtal), ESL (Ett självständigt liv) och ett arbetssätt som kännetecknas av lågaffektivt bemötande är verktyg/metoder som används i det dagliga arbetet. Kvalifikationer Du har en eftergymnasial utbildning med inriktning mot målgruppen, exempelvis stödpedagog, socialpedagog eller annan utbildning som arbetsgivaren bedömer likvärdig. Krav på körkort och tillgång till egen bil i arbetet. Vi ser gärna att du har erfarenhet av arbete med målgruppen, av att arbeta med MI (Motiverande samtal), ESL (Ett självständigt liv) och ett stödjande förhållningssätt och ett lågaffektivt bemötande. För oss är det viktigt att du: • har förmågan att skapa goda relationer både internt och externt • har förmåga att arbeta självständigt och att ta egna beslut • kan ta tillvara och stärka den enskildes resurser, är initiativrik och har god samarbetsförmåga • är trygg, lugn och professionell i din roll som boendestödjare • har ett flexibelt arbetssätt Mer om tjänsten Tillsvidareanställning (2 st), heltid (100%). Arbetstiden är förlagd till dag, kväll och helg. Tillträde enligt överenskommelse. Arbetet kan kräva arbete i hemmiljö där det förekommer rökning samt pälsdjur. Välkommen med din ansökan senast 2025-07-20. För samtliga tjänster skall "Blankett för att kontrollera egna uppgifter - Begäran om utdrag från belastningsregistret för enskild person (442.3)" Kontrollera egna uppgifter, e-tjänst | Polismyndigheten - uppvisas i obrutet kuvert Dina ansökningshandlingar är allmänna handlingar och hanteras enligt offentlighetsprincipen. Har du beslut om skyddade personuppgifter ber vi dig kontakta Rekryteringsteamet för alternativ sökväg på telefon 0911-69 65 10 . Om arbetsplatsen Socialtjänsten är en av kommunens sju förvaltningar. Vårt gemensamma uppdrag är att skapa välfärd och hållbar samhällsutveckling. Tillsammans med pitebor, näringsliv och föreningar utvecklar vi Piteå till en ännu bättre plats att bo, leva och verka i. Läs mer: www.pitea.se Move to Piteå – för dig som vill flytta till Piteå Letar du bostad, vill du veta mer om skola och barnomsorg eller är du nyfiken på kultur- och fritidsutbudet? Move to Piteå erbjuder dig stöd från start till mål. Läs mer - Move to Piteå
Linnéboendet är en gruppbostad som är inriktat mot personer med neuropsykiatriska funktionsnedsättningar med beslut inom Lagen om stöd och service för vissa funktionsnedsatta (LSS) eller socialtjänstlagen (SoL). Vi söker dig som har kunskap och erfarenhet av arbete med psykiatri/neuropsykiatri och som vill ha ett intressant och meningsfullt arbete. Välkommen med din ansökan! Arbetsuppgifter Du ger praktiskt stöd samt handleder de boende för att skapa delaktighet i deras dagliga liv. Målet är att, utifrån den enskildes behov och resurser, stödja och möjliggöra en bra livssituation. I arbetet ingår det att planera, dokumentera och följa upp insatser tillsammans med den enskilde samt dina kollegor. Du deltar vid arbetsplatsträffar och metodträffar samt ansvarar för att upprätta och arbeta efter de boendes genomförandeplaner. Vi arbetar med olika metoder så som tydliggörande pedagogik och lågaffektivt bemötande. Kvalifikationer Mötet med de funktionshindrade kräver god kompetens baserad på personlig lämplighet, mognad och arbetslivserfarenhet. Krav på minst gymnasial utbildning, som Omvårdnadsprogram, Barn- och fritidsprogram eller annan utbildning som arbetsgivaren bedömer likvärdig ex. YH utbildning eller högskole/universitets utbildning. Du har också några års erfarenhet av arbete inom psykiatri och/eller neuropsykiatri. Vi ser gärna också att du har erfarenhet av att arbete med målgruppen samsjuklighet (psykisk ohälsa i kombination med missbruk/beroende, beroendesjukdom). B-körkort är ett krav då bilkörning förekommer i arbetet. Det är meriterande att du har kunskap om att arbeta med mål, genomförande, uppföljning och evidensbaserade metoder som Motiverande samtal (MI) samt Ett självständigt liv (ESL). Du har ett salutogent förhållningssätt och goda värderingar. Du är trygg, stabil och klarar utmanande situationer. Vi lägger stor vikt vid dina personliga egenskaper. Det är viktigt att du: - kan tillvarata och stärka den enskildes resurser - är initiativrik, flexibel och har god samarbetsförmåga - vill bidra till att utveckla verksamheten - är trygg och professionell Mer om tjänsten Anställningsform: Tillsvidareanställning, heltid (100%), 1 tjänst Arbetstid: Dag/Kväll och helg, enligt schema Tillträde: 1 september eller enligt överenskommelse Vi tillämpar individuell schemaläggning med TimeCare som schemaverktyg Välkommen med din ansökan senast 2025-07-13. För samtliga tjänster skall "Blankett för att kontrollera egna uppgifter - Begäran om utdrag från belastningsregistret för enskild person (442.3)" Kontrollera egna uppgifter, e-tjänst | Polismyndigheten - uppvisas i obrutet kuvert Dina ansökningshandlingar är allmänna handlingar och hanteras enligt offentlighetsprincipen. Har du beslut om skyddade personuppgifter ber vi dig kontakta Rekryteringsteamet för alternativ sökväg på telefon 0911-69 65 10 . Om arbetsplatsen Socialtjänsten är en av kommunens sju förvaltningar. Vårt gemensamma uppdrag är att skapa välfärd och hållbar samhällsutveckling. Tillsammans med pitebor, näringsliv och föreningar utvecklar vi Piteå till en ännu bättre plats att bo, leva och verka i. Läs mer: www.pitea.se Move to Piteå – för dig som vill flytta till Piteå Letar du bostad, vill du veta mer om skola och barnomsorg eller är du nyfiken på kultur- och fritidsutbudet? Move to Piteå erbjuder dig stöd från start till mål. Läs mer - Move to Piteå
Vi söker dig om har ett stort engagemang och intresse av att jobba med människor. Som sjuksköterska har du ett viktigt och meningsfullt arbete där du bidrar till att förbättra människors hälsa och livskvalitet. Gillar du att ha ett omväxlande arbete och har förmågan att lösa problem? Vill du vara med och bidra? Skicka in din ansökan! Arbetsuppgifter Vi erbjuder dej ett självständigt arbete där du har möjlighet att använda dina tidigare erfarenheter. Under arbetspassen samarbetar du med två andra sjuksköterskor där ni tillsammans delar ansvar över patienterna. Ditt arbetet utgår från patientens behov som står i centrum utifrån den hälso-och sjukvård de behöver. Du ger stöd och handledning till omsorgspersonalen i de olika verksamheterna. I dina arbetsuppgifter ingår att ansvara för bedömningar, planering och genomförande av hälso- och sjukvårdsinsatser gällande patienter på särskilda boenden, hemsjukvården, psykiatri boenden och gruppbostäder. Du ansvarar även för medicinhantering, specifik omvårdnad samt dokumentation. Arbetet kan också innebära att du möter personer som befinner sig i en palliativ fas i livet, där din uppgift är att skapa en god vård under livets sista tid för både patienten och dess närstående. Kvalifikationer Vi söker dig som är legitimerad sjuksköterska, gärna med specialisering inom äldreomsorg. Vi ser ett trevligt bemötande, flexibel och har god samarbetsförmåga som värdefulla kompetenser för att arbeta som sjuksköterska. Vi värdesätter en positiv inställning och förmågan att hitta lösningar i arbetet. För tjänsten krävs B-körkort. Mer om tjänsten Vi arbetar enligt hel/del-modellen vilket innebär anställning på heltid med möjlighet att arbeta mindre. Anställningen är tills vidare med tillträde enligt överenskommelse. Du arbetar heltid, arbetstid är natt med helgtjänstgöring. Tillgång till tjänstebil Vi rekryterar löpande och tjänsten kan komma att tillsättas innan ansökningstiden har gått ut. Välkommen med din ansökan senast 2025-06-08 Om arbetsplatsen Socialtjänsten är en av kommunens sju förvaltningar. Vårt gemensamma uppdrag är att skapa välfärd och hållbar samhällsutveckling. Tillsammans med pitebor, näringsliv och föreningar utvecklar vi Piteå till en ännu bättre plats att bo, leva och verka i. Läs mer: Socialtjänsten Socialtjänsten i Piteå - vi bygger framtiden tillsammans - Våra verksamheter Jobba i Piteå kommun Jobba hos oss - Arbete (pitea.se) Piteå växer – www.pitea.se/piteavaxer Inflyttarservice – för dig som vill flytta till Piteå Letar du bostad, vill du veta mer om skola och barnomsorg eller är du nyfiken på kultur- och fritidsutbudet? Inflyttarservice Piteå erbjuder dig stöd från start till mål. Inflyttarservice Piteå (https://www.pitea.se/inflyttare/kontakt
Fastighets- och serviceförvaltningen står inför många spännande utmaningar och söker dig som vill medverka till att Piteå blir Sveriges bästa plats att bo på. Förvaltningen har 350 medarbetare och ansvarar för förvaltning av kommunens fastigheter samt kommunens samlade kost-, städ- och vaktmästeriverksamhet. Avdelning Fastigheter säkerställer den strategiska lokalförsörjningen, planering, samordning och förändringar i fastighetsbeståndet. Totalt förvaltas 320 000 m² fördelat på 144 objekt där största delen nyttjas av kommunens kärnverksamhet. I ansvaret ingår också den dagliga driften, skötseln samt planering och genomförande av underhåll och investeringar i kommunens fastigheter. Avdelningen hanterar uthyrning och kontraktshantering för lokaler, bostäder och parkeringar. Antalet medarbetare i avdelningen är 85. Inom avdelning Fastigheter finns två enheter, förvaltning (inklusive fastighetsdriften) samt projekt och teknik, till vilken enhetschef nu rekryteras. Enheten består i dagsläget av nio medarbetare och ansvarar i samverkan med andra förvaltningar för planering och genomförande av ny-, till- och ombyggnationer samt för att säkerställa en hög tillgänglighet och säkerhet i lokalerna. I ansvaret ingår också att säkerställa en framtida kostnads och miljömässigt effektiv drift. Vid enheten arbetar i dagsläget projektledare och teknikansvariga som även arbetar med driftsfrågor. Vi erbjuder dig ett arbete där du får möjlighet att utvecklas och göra skillnad. I rollen som enhetschef ansvarar du för ledning och styrning av enheten projekt och teknik. Det innebär ett ansvar för personal, verksamhet och ekonomi. Positiva resultat nås bäst genom att arbeta tillsammans, där du genom ett inkluderande och tillitsbaserat ledarskap skapar förutsättningar för ett aktivt medarbetarskap. Rollen innehåller många olika kontakter varför ett professionellt förhållningssätt och strävan efter goda relationer är en förutsättning. Som enhetschef ingår du tillsammans med avdelningschef och två enhetschefer för fastighetsdriften i avdelningens ledningsgrupp. Kvalifikationer Vi söker dig som har en för uppdraget relevant högskoleutbildning samt erfarenhet från verksamhetsområdet alternativt en utbildning/erfarenhet som arbetsgivaren bedömer som likvärdig. Du har tidigare har arbetat som chef och har kvalificerad projekterfarenhet, ett affärsmässigt förhållningssätt och förstår samt respekterar förutsättningarna i en politiskt styrd organisation. Som person är du strukturerad, analytisk och kvalitetsmedveten. Du är tydlig i ditt ledarskap, vinner medarbetarnas förtroende, inspirerar och skapar en kultur, där vilja, arbetsglädje och olikheter integreras på ett värdeskapande sätt. Du har god samarbetsförmåga och strävar efter att i samspel med andra hitta fungerande vägar framåt. Du är bra på att kommunicera och att skriva, presentera och förklara samband på ett enkelt och tydligt sätt. Goda digitala kunskaper, (vi arbetar med Microsoft 365) och B-körkort är en förutsättning för tjänsten. Mer om tjänsten Tjänsten är en tillsvidareanställning. Tillträde enligt överenskommelse. Tjänsten kan komma att omfattas av säkerhetsprövning enligt säkerhetsskyddslagen (2018:585) med i förekommande fall registerkontroll. Välkommen med din ansökan senast 2025-08-17 Dina ansökningshandlingar är allmänna handlingar och hanteras enligt offentlighetsprincipen. Har du beslut om skyddade personuppgifter ber vi dig kontakta Rekryteringsteamet för alternativ sökväg på telefon 0911-69 65 10. Om arbetsplatsen Fastighets- och serviceförvaltningen är en av kommunens sju förvaltningar. Vårt gemensamma uppdrag är att skapa välfärd och hållbar samhällsutveckling. Tillsammans med pitebor, näringsliv och föreningar utvecklar vi Piteå till en ännu bättre plats att bo, leva och verka i. Läs mer: Fastighets- och serviceförvaltningen Fastighets- och serviceförvaltningen - Våra verksamheter (pitea.se) Jobba i Piteå kommun Jobba hos oss - Arbete (pitea.se) Piteå växer - Kommun & politik Inflyttarservice – för dig som vill flytta till Piteå Letar du bostad, vill du veta mer om skola och barnomsorg eller är du nyfiken på kultur- och fritidsutbudet? Inflyttarservice Piteå erbjuder dig stöd från start till mål. Inflyttarservice Piteå (https://www.pitea.se/inflyttare/kontakta-inflyttarservice) Vi undanber oss all kontakt från rekryteringsföretag och annonsörer i denna rekrytering
Vill du ha ett jobb där struktur, system och samhällsnytta går hand i hand? Ett jobb på HR-avdelningen i Piteå kommun innebär att du får en central roll som systemadministratör – där ditt arbete gör stor skillnad för att vardagen ska fungera framförallt för förvaltningens chefer och medarbetare men också för hela den kommunala organisationen. HR-avdelningen är en av avdelningarna inom kommunledningsförvaltningen, den del av Piteå kommun som håller ihop helheten – vi stöttar politiken, ledningen och de andra förvaltningarna med allt från planering och uppföljning till HR, kommunikation, IT och utveckling. Vad innebär jobbet? Som systemadministratör säkerställer du att våra HR administrativa system fungerar som de ska och används på rätt sätt. Du är den som ser till att rätt behörigheter finns på plats, att fakturor konteras korrekt och betalas i tid och att användare får det stöd de behöver. Du lägger också en del av din tid som personalredogörare för kommunledningsförvaltningen. Där du arbetar med bland annat systemintroduktion för nya medarbetare och kvalitetsäkring inför utbetalning av lön. Vem vi söker Vi söker dig med gymnasieutbildning och mer än gärna utbildning inom ekonomi-, löne- eller personaladministration. Har du erfarenhet av system inom HR och ekonomiadministration, gärna från kommunal eller offentlig verksamhet, är du perfekt för oss! Har du dessutom koll på alla finesser i Office 365 och har god digital kompetens, då kommer du bli en stjärna i vårt team. Vi erbjuder trygga och schyssta villkor Ett jobb hos oss innebär att du omfattas av ett av Sveriges mest omfattande kollektivavtal! Det innebär att du har trygga och förutsägbara villkor, där det mesta redan är klart och tydligt från start. Här är några exempel på vad det innebär för dig: • Generös semester – minst 25 semesterdagar per år, och ännu fler om du har fyllt 40 eller 50. • Flexibel arbetstid – möjlighet till flextid och balans mellan jobb och fritid. • Tjänstepension – arbetsgivaren betalar in till din pension varje månad. • Friskvård – 3000 kr i friskvårdsbidrag Mer om tjänsten Anställningen är en visstidsanställning med tillträde 2025-09-01 eller enligt överenskommelse. Vikariatet är 12 mån med goda möjligheter till förlängning. Välkommen med din ansökan senast 2025-07-13. Dina ansökningshandlingar är allmänna handlingar och hanteras enligt offentlighetsprincipen. Har du beslut om skyddade personuppgifter ber vi dig kontakta Rekryteringsteamet för alternativ sökväg på telefon 0911-69 60 00. Vill du veta mer om hur det är att jobba hos oss, läs mer här: www.pitea.se Bor du inte i Piteå men vill flytta hit? Då kan vi hjälpa dig! Letar du bostad, vill du veta mer om skola och barnomsorg eller är du nyfiken på kultur- och fritidsutbudet? Move to Piteå erbjuder dig stöd från start till mål. Läs mer - Move to Piteå
Fastighets och serviceförvaltningen står inför många spännande utmaningar och söker dig som tar initiativ, gillar att samarbeta med andra och gärna delar med dig av din kunskap. Vi erbjuder dig ett arbete där du får utvecklas, ha roligt och göra skillnad. Fastighets och serviceförvaltningen har ca 350 medarbetare och ansvarar för förvaltning av kommunens fastigheter samt kommunens samlade kost-, städ- och vaktmästeriverksamhet. Inom avdelning Fastigheters driftorganisation arbetar cirka 60 medarbetare. Yrkeskategorier är fastighetsskötare, drifttekniker, fastighetstekniker - larm, brand, vvs, el, byggenhet med snickare och målare. Enheten säkerställer att den dagliga driften och skötseln av fastighetsbeståndet uppfyller krav från kund, förvaltare och myndigheter. Målsättning är att avhjälpa och förebygga fel inom kommunens anläggningar för att säkerställa ett effektivt, ekonomiskt och problemfritt brukande av fastigheterna. Vi söker nu en brandlarmstekniker. Varmt välkommen med din ansökan senast 2025-07-13 Arbetsuppgifter Som brandlarmstekniker arbetar du i huvudsak med egenkontroller av brand-och utrymningslarm i kommunens fastighetsbestånd såväl som till viss del i kommunala bolag. Du kommer även att utföra felsökning, dokumentation samt underhållsservice på våra befintliga anläggningar. Till denna tjänst söker vi någon som främst arbetar gentemot de kommunala bolagen. Vi erbjuder dig ett omväxlande arbete med många intressanta och utmanande uppgifter. Kvalifikationer Vi söker dig som har en utbildning med inriktning mot svagström, nätverksteknik, data och tele eller erfarenhet som bedöms som likvärdig. Du har gärna några års arbetslivserfarenhet inom området larm och brandlarm. Det är meriterande om du har heta arbeten. En god datavana krävs, då all arbetsorderhantering för serviceregistrering sker via dator. B- Körkort är ett krav för tjänsten så även en god svenska i både tal och skrift. Som person är du flexibel och kan självständigt planera och driva ditt arbete. Du är positiv, en problemlösare och mån om att göra ett bra arbete. Då arbetet innebär många kontakter med kunder både internt och externt är ett professionellt förhållningssätt och en mycket god samarbetsförmåga en förutsättning. Mer om tjänsten Tjänsten är en tillsvidareanställning, heltid, dagtid måndag till fredag. Tillträde snarast eller enligt överenskommelse. För anställning krävs uppvisande av utdrag ur belastningsregistret. Om arbetsplatsen Fastighets- och serviceförvaltningen är en av kommunens sju förvaltningar. Vårt gemensamma uppdrag är att skapa välfärd och hållbar samhällsutveckling. Tillsammans med pitebor, näringsliv och föreningar utvecklar vi Piteå till en ännu bättre plats att bo, leva och verka i. Läs mer: Fastighets- och serviceförvaltningen Fastighets- och serviceförvaltningen - Våra verksamheter (pitea.se) Jobba i Piteå kommun Jobba hos oss - Arbete (pitea.se) Piteå växer Piteå växer - Hållbar samhällsutveckling (pitea.se) Inflyttarservice – för dig som vill flytta till Piteå Letar du bostad, vill du veta mer om skola och barnomsorg eller är du nyfiken på kultur- och fritidsutbudet? Inflyttarservice Piteå erbjuder dig stöd från start till mål. Inflyttarservice Piteå (https://www.pitea.se/inflyttare/kontakta-inflyttarservice)
Välj ett jobb för att visa detaljer