Lediga jobb hos Nykvarns kommun
Kom närmare - kom till Nykvarns kommun! Med naturen som granne och storstadens puls runt hörnet väntar ungefär 12 000 invånare på att just du och din insats ska göra skillnad i deras vardag. Vi är en relativt ung kommun - driv, ansvar och utvecklingsvilja präglar oss. Idag är vi cirka 800 engagerade medarbetare, och vi behöver bli fler. Är du en av dem? Vi på kontoret Välfärd och service är stolta över att göra skillnad i det lilla och stora. Korta beslutsvägar, nära till brukare och engagerade medarbetare gör det möjligt för var och en att bli specialist inom just sitt område. Vi utvecklas och förbättras ständigt och tar ansvar genom att ge rätt insats till rätt person i rätt tid. Tjänsten är till en gruppbostad enligt SoL, där det bor 6 brukare i egna lägenheter med närhet till Nykvarns centrum. Där vi arbetar för att ge våra boende stöd i deras vardag och hjälpa dem att leva ett så självständigt liv som möjligt. Vi arbetar personcentrerat och med utgångspunkt i varje individs behov och förutsättningar. Boendestödjare till socialpsykiatriboende Arbetsuppgifter Som boendestödjare arbetar du med att stödja våra brukare i deras vardag för att de ska få ett meningsfullt och självständigt liv. Du hjälper till med att planera och genomföra individuella genomförandeplaner som utgår från varje brukares behov och mål. Detta kan innebära stöd med att sköta hemmet, laga mat, planera fritid och motivera till aktiviteter. Du kommer också att samarbeta med andra viktiga personer i brukarens nätverk, som närstående, psykiatri och vårdpersonal. Det är viktigt att du är lyhörd, flexibel och har ett intresse för att arbeta med denna målgrupp. Ett respektfullt och lågaffektivt bemötande är grundläggande i vårt arbete. Arbetet kan även innebära omvårdnadsuppgifter och delegerade hälso- och sjukvårdsuppgifter, så erfarenhet av delegering från sjuksköterska är önskvärt. Du kommer att upprätta individuella genomförandeplaner i samarbete med brukarna och biståndshandläggare. Arbetstiderna är schemalagda och kan vara dag, kväll, helg och jour. Du blir en del av ett team på fyra personer och arbetar både självständigt och i samarbete med övrig personal. Vi ser att du har god förmåga att planera och organisera ditt arbete och att du kan följa gemensamma beslut. Övrig information Nykvarns kommun är ett finskt förvaltningsområde och vi ser det som meriterande om du talar finska. För den här tjänsten så måste du ha B-körkort. Vi vill att du innan anställning uppvisar ett utdrag ur belastningsregistret Kvalifikationer Krav: Utbildning inom relevant område kopplat till målgruppen, gärna med inriktning psykiatri Intresserad av och har kunskap om metoder som MI och ESL Kunskap om psykisk ohälsa samt psykiska/neuropsykiatriska funktionsnedsättningar Förmåga att arbeta självständigt såväl som i team God kommunikativ förmåga och en respektfull inställning till de boende God datorvana samt erfarenhet av social dokumentation Körkort B Vi kommer att lägga stor vikt vid dina personliga egenskaper. Ansökan Vi undanber oss erbjudanden om annonserings- och rekryteringshjälp. Intervjuer kan komma att ske löpande innan sista ansökningsdatum. Provanställning kan komma att tillämpas. Läs mer här Vår hemsida https://nykvarn.se/
Kom närmare - kom till Nykvarns kommun! Med naturen som granne och storstadens puls runt hörnet väntar drygt 12 000 invånare på att just du och din insats ska göra skillnad i deras vardag. Vi är en relativt ung kommun - driv, ansvar och utvecklingsvilja präglar oss. Idag är vi cirka 800 engagerade medarbetare, och vi behöver bli fler. Är du en av dem? Som skolsocionom är du anställd av Individ- och familjeomsorgen (IFO) och utgår från deras kontor. Men då du har en konsultativ och ambulerande roll arbetar du operativt på skolenheterna, i hemmet eller i andra miljöer där eleven är. Ditt huvudsakliga uppdrag är att stärka elevers sociala och psykiska hälsa, förebygga frånvaro och bidra till en trygg skolmiljö. Ditt arbete sker i samverkan med skolans skolledning, elevhälsoteam, vårdnadshavare och andra aktörer. Du är en nyckelperson i vårt tvärprofessionella arbete med elevärenden. Tillsammans med bland annat skolkuratorer och socialpedagoger på skolorna, centralt anställd specialpedagog och beteendevetare planerar och följer ni upp insatser.Som skolsocionom är det av stor vikt att du kan arbeta drivande, strukturerat, självständigt och flexibelt. Tjänsten innebär även att du behöver ha mycket god samarbetsförmåga och är relationsskapande då den innefattar kontakter med elever, elevha?lsoteam och vårdnadshavare. Du behöver ha förmågan att se till helheten i arbete med problematisk skolfrånvaro och du har en problemlösande analytisk förmåga att göra avvägningar och prioriteringar. Genom ditt engagemang och din lyhördhet skapar du förtroende och bygger relationer med olika parter, inte minst med eleverna. Skolsocionom Arbetsuppgifter Vill du göra skillnad i barns liv? Vi söker en engagerad och erfaren skolsocionom som vill vara en del av vårt skolsociala team i Nykvarns kommun. Hos oss arbetar du i nära samverkan med både skolan och socialtjänsten - för att skapa rätt förutsättningar för elevers välmående, skolnärvaro och trygghet. Dina huvudsakliga arbetsuppgifter är bland andra: Bidra med socialt och psykosocialt stöd till elever, vårdnadshavare och skolpersonal Medverka i det tvärprofessionella skolsociala teamet Kartlägga behov med utgångsläge i skolans utredning och genomföra insatser på individ-, och ibland på grupp- och organisationsnivå då den enskilde eleven är en del av ett större sammanhang Ha kontakt med externa aktörer som vårdgivare, delta vid SIP Följa upp och dokumentera insatser enligt gällande rutiner inom IFO Samordna insatser utifrån skolans utredningar och frånvarokartläggningar Övrig information Nykvarns kommun är ett finskt förvaltningsområde och vi ser det som meriterande om du talar finska. Vi vill att du innan anställning uppvisar ett utdrag ur belastningsregistret Kvalifikationer Krav: Socionomexamen eller högskoleutbildning som arbetsgivaren kan bedöma som likvärdig Erfarenhet av socialt arbete med barn, ungdomar och familjer Erfarenhet av arbete som skolkurator God kännedom om skolans och socialtjänstens uppdrag Trygg, samarbetsorienterad och har ett lösningsfokuserat förhållningssätt Förmåga att skapa tillit i möten med barn och vuxna Meriterande: B-körkort Ansökan Vi lägger stor vikt vid dina personliga egenskaper. Vi undanber oss erbjudanden om annonserings- och rekryteringshjälp. För den här befattningen kan urval och intervjuer komma att ske löpande under rekryteringsprocessen. Vänta därför inte med att ansöka om du är intresserad. Läs mer här Vår hemsida https://nykvarn.se
Kom närmare - kom till Nykvarns kommun! Med naturen som granne och storstadens puls runt hörnet väntar drygt 12 000 invånare på att just du och din insats ska göra skillnad i deras vardag. Vi är en relativt ung kommun - driv, ansvar och utvecklingsvilja präglar oss. Idag är vi cirka 800 engagerade medarbetare, och vi behöver bli fler. Är du en av dem? Vi på kontoret Samordning och internt stöd har en drivkraft som gör oss engagerade. Vi sprider det vidare genom service till allmänheten. Vår kompetens och vårt engagemang bidrar till utveckling och dynamik i hela kommunen. Hos oss både vill och vågar vi varje dag, allt i samhällsnyttans tjänst. Nykvarns kommun söker en erfaren och engagerad huvudregistrator Vill du vara en viktig del av vår kommun och bidra till att säkerställa god dokumenthantering och rättssäkerhet? Då är du personen vi söker! Tjänsten som huvudregistrator tillhör Kansliavdelningen, som är en del av kontoret Samordning och internt stöd. Avdelningen består av 8 engagerade medarbetare som arbetar med registratur, kommunsekretariat, nämndsekretariat, kommunarkiv, hållbarhet, utredning, fastighetsstrategiska frågor samt dataskydd och administrativ informationssäkerhet. På Kansliavdelningen är vi en arbetsgrupp med ett gott samarbetsklimat och ett gemensamt driv att göra skillnad i kommunen. Här får du möjlighet att utvecklas i din roll, samtidigt som du får utrymme att påverka både arbetssätt och processer. Som anställd hos oss omfattas du dessutom av flertalet förmåner, som bland annat tjänstepension, friskvårdsbidrag, olika försäkringar, möjlighet till semesterväxling, flexibla arbetstider och viss möjlighet till distansarbete. Tjänsten är placerad i kommunhusets lokaler i Nykvarns centrum, i ett kontorslandskap som ger goda förutsättningar till samverkan tack vare närheten till kollegor i arbetsgruppen men också till kollegor från andra avdelningar. Huvudregistrator Arbetsuppgifter Som huvudregistrator hos oss kommer du att ha en central roll i hanteringen av kommunens dokument och ärenden. Tillsammans med dina kollegor på kansliavdelningen bidrar du till att skapa en effektiv och rättssäker hantering där dokumenthanteringsprocesser följer gällande lagstiftning. Du blir en nyckelperson som ser till att information hanteras på ett strukturerat och transparent sätt. Ditt uppdrag: Registrera och diarieföra inkommande och utgående handlingar. Ta fram rutiner och lathundar för registraturet för att säkerställa och utveckla hanteringen. Följa fastställd informationshanteringsplan vid registrering av handlingar. Stödja handläggare och andra medarbetare i frågor om dokumenthantering och offentlighetsprincipen. Ansvara för utlämnande av allmänna handlingar i enlighet med regelverk. Delta i utvecklingen av kommunens dokumenthanteringssystem och utvecklingen av våra ärendehanteringsprocesser. Bidra till god och effektiv service. Övrig information Nykvarns kommun är ett finskt förvaltningsområde och vi ser det som meriterande om du talar finska. Kvalifikationer Vi söker dig som: har en akademisk utbildning inom registratur eller motsvarande utbildning, har erfarenhet av arbete som registrator i offentlig verksamhet, har god kunskap om offentlighetsprincipen, kommunallagen och annan relevant lagstiftning, är noggrann, strukturerad och har förmåga att sortera och prioritera arbetsuppgifter, har en positiv inställning, gillar att samarbeta, samordna och ge stöd och service på ett professionellt sätt, har en god pedagogisk förmåga eftersom arbetet innebär mycket handledning och rådgivning, har god IT-kunskap och erfarenhet av arbete i dokument- och ärendehanteringssystem. Det är meriterande om du har kunskaper i Lex och Artvise. Som personliga egenskaper ser vi att du är stabil, självgående, serviceinriktad, flexibel och har en positiv inställning. Du bör vara intresserad av att identifiera utvecklingsmöjligheter och driva arbetet professionellt och prestigelöst med verksamhetens behov i fokus. För att lyckas väl i rollen tänker vi oss att du är van att arbeta i digitala miljöer och har mycket goda kommunikationsfärdigheter på svenska, både i tal och skrift. Vi kommer lägga stor vikt vid personlig lämplighet. Om du har erfarenhet av ovanstående inom kommun, region eller annan offentlig myndighet tror vi att du kan vara rätt person för att bli vår huvudregistrator. Ansökan Vi undanber oss erbjudanden om annonserings- och rekryteringshjälp. Intervjuer kan komma att ske löpande. Vi lägger stor vikt vid dina personliga egenskaper. Läs mer här Vår hemsida https://nykvarn.se/naringsliv-och-arbete/jobba-hos-oss/kommunen-som-arbetsgivare
Kom närmare - kom till Nykvarns kommun! Med naturen som granne och storstadens puls runt hörnet väntar ungefär 12 000 invånare på att just du och din insats ska göra skillnad i deras vardag. Vi är en relativt ung kommun - driv, ansvar och utvecklingsvilja präglar oss. Idag är vi cirka 800 engagerade medarbetare, och vi behöver bli fler. Är du en av dem? Vi på kontoret Välfärd och service är stolta över att göra skillnad i det lilla och stora. Korta beslutsvägar, nära till brukare och engagerade medarbetare gör det möjligt för var och en att bli specialist inom just sitt område. Vi utvecklas och förbättras ständigt och tar ansvar genom att ge rätt insats till rätt person i rätt tid. Nykvarns hemtjänst arbetar utifrån en lokal värdegaranti där vi betonar att vi är i de äldres tjänst. Hemtjänsten i Nykvarn får toppbetyg i Socialstyrelsens årliga brukarundersökning. Vi är ett sammansvetsat gäng som alltid sätter kunden i fokus. Arbetet i hemtjänsten bedrivs dagar, kvällar, natt och helger. Vi arbetar även efter socialstyrelsens riktlinjer gällande demens där man betonar vikten av samarbete. Vi har ett nära samarbete med hemsjukvård och hemrehabilitering. Du ska behärska svenska i tal och skrift då vi dokumenterar i Life Care Mobil Omsorg. Vi närvaroregistrerar våra besök hos våra kunder. Timanställda medarbetare till hemtjänsten i Nykvarn i sommar Arbetsuppgifter Har du inte fått sommarjobb än och vill arbeta med att göra skillnad? Vi söker dig som är kvalitetsmedveten och som vill arbeta i hemtjänsten med personer i ordinärt boende under semesterperioden, från juni till och med augusti 2025. Vi hjälper ca 200 vårdtagare med stöd i hemmet. Vi svarar på ca 190 trygghetslarm. I ditt arbete hos oss som undersköterska/vårdbiträde kommer du att arbeta utifrån vad kunder har för beviljade insatser. Det kan vara stöd i omvårdnad, hjälp vid måltider, städ, promenader. Du kommer att dokumentera i journalsystem. Vi arbetar med kontaktmannaskap där kontaktmannen har ett övergripande ansvar för ett antal personer. Vi ställer höga krav på våra anställdas personliga lämplighet gällande ansvar, flexibilitet och initiativförmåga. Övrig information Nykvarns kommun är ett finskt förvaltningsområde och vi ser det som meriterande om du talar finska. Sök idag - För dessa tjänster sker intervjuer och tillsättning löpande. Kvalifikationer Krav: Vi söker dig som har körkort för personbil har erfarenhet av arbete som undersköterska/vårdbiträde inom äldreomsorgen kan arbeta under semesterperioden från och med juni till och med augusti månad, eller en del av den perioden. Meriterande: erfarenhet av dokumentation i journalsystem Ansökan Välkommen till en arbetsplats där vi gör skillnad! Läs mer här Vår hemsida https://nykvarn.se
Kom närmare - kom till Nykvarns kommun! Med naturen som granne och storstadens puls runt hörnet väntar drygt 12 000 invånare på att just du och din insats ska göra skillnad i deras vardag. Vi är en relativt ung kommun - driv, ansvar och utvecklingsvilja präglar oss. Idag är vi cirka 800 engagerade medarbetare, och vi behöver bli fler. Är du en av dem? Vi på kontoret Lära och växa har hög kompetens inom kollegiet. Tillsammans tar vi ett brett ansvar för kvaliteten som gör skillnad på riktigt, från individ till kommunen som helhet. Hos oss får alla möjlighet att utvecklas och växa i sin roll, i takt med en expanderande kommun. Vi tar beslut med stort engagemang, baserat på verkligheten för ett livsavgörande arbete! Lillhagaskolan är en sju-parallellig högstadieskola med drygt 500 elever och en kompetent och engagerad personalstyrka på cirka 60 personer. På skolan finns förutom pedagogisk personal även kurator, skolsköterska, psykolog, specialpedagog, studie- och yrkesvägledare samt socialpedagoger som tillsammans arbetar förebyggande och främjande med trygghet och lärande i fokus. Många av oss har arbetat på skolan i många år och vi är vana vid att stötta varandra, men även vid att ta personligt ansvar och arbeta flexibelt. Vi har en mycket god måluppfyllelse och strävar hela tiden efter att bli ännu bättre. Lillhagaskolans mål är att eleverna genom ledning och stimulans, tillgänglig undervisning och lärmiljö får möjlighet att utifrån sina egna förutsättningar utvecklas och nå så långt som möjligt. Lärare svenska och engelska i grundskolan, åk 7-9 Arbetsuppgifter Vi söker lärare i svenska och engelska till Lillhagaskolan. Du kommer att undervisa i svenska och engelska för elever i åk 7-9, där fokus ligger på en differentierad undervisning och att skapa en tillgänglig lärmiljö. Som lärare ansvarar du för att planera, genomföra och utvärdera elevernas lärande samt ha mentorskap. Du skapar goda relationer, såväl med elever som med vårdnadshavare, byggda på förtroende och respekt. Du är medveten om din egen påverkan på elevernas lärande. Med utgångspunkt i elevernas resultat, forskning och beprövad erfarenhet, följer du upp undervisningens kvalitet, reflekterar och utvärderar i syfte att utveckla undervisningen. Du ger framåtsyftande återkoppling till eleverna med syfte till utveckling och stöttar eleverna efter deras individuella behov. Du samarbetar med kollegor för att utveckla dig själv och din undervisning samt skolans pedagogiska arbete. Övrig information Nykvarns kommun är ett finskt förvaltningsområde och vi ser det som meriterande om du talar finska. Vi vill att du innan anställning uppvisar ett utdrag ur belastningsregistret. Kvalifikationer Vi söker dig som är legitimerad lärare i svenska och engelska. Du har lärarexamen med uttagen lärarlegitimation samt erfarenhet av betygsättning och bedömning. Du har ett tydligt klassrumsledarskap och är en positiv förebild för våra elever. Du är flexibel och har god samarbetsförmåga, har lätt för att skapa goda relationer och samverka med elever, vårdnadshavare och kollegor. Elevernas förutsättningar och behov styr insatserna. Det gör att du behöver ha god förmåga att, enskilt och i grupp, anpassa undervisningen för de elever som du ansvarar för. För att vara aktuell för tjänsten behöver du tala och skriva flytande på svenska. Ansökan Intervjuer kan komma att ske löpande. Vi lägger stor vikt vid dina personliga egenskaper. Vi undanber oss erbjudanden om annonserings- och rekryteringshjälp. Läs mer här Vår hemsida https://nykvarn.se/naringsliv-och-arbete/jobba-hos-oss/kommunen-som-arbetsgivare
Vi söker en erfaren Chef för Säkerhet och IT - en nyckelroll i vår kommuns arbete med trygghet och digitalisering! Nykvarns kommun söker en strategisk och drivande chef som vill ta ett helhetsansvar för en avdelning där säkerhet, digitalisering och samhällsnytta möts. Som chef för säkerhet och IT har du en nyckelroll i att stärka vår motståndskraft, vår digitala utveckling och vårt arbete för en trygg vardag för invånarna och den interna organisationen. Nykvarns kommun är en förvaltning med sex kontor. Avdelningen för säkerhet och IT är organiserad under kontoret Samordning och internt stöd som även organiserar avdelningarna kansli och HR. Vi erbjuder: En strategisk nyckelroll med samhällsviktig påverkan. Ett engagerat team och en organisation som tar säkerhet på allvar. Ett nära samarbete med kommunens ledning och övriga verksamheter. En organisation med samhällsengagemang där vi är nära varandra, kommuninvånare och näringsliv. Som chef i Nykvarns kommun innebär att vi: "Tillsammans ska sträva efter en kultur där vi leder med både hjärta och hjärna, där dialog, vänlighet och samarbete genomsyrar vårt arbete. Att vi tillsammans bygger en arbetsplats där vi pratar MED varandra, inte OM varandra, där vi möter varandra med välvilja och respekt på alla nivåer och mellan olika delar av organisationen. Vi ska sträva efter en ökad självinsikt och förståelse för andras perspektiv och hur vi människor fungerar och hur vi fungerar tillsammans. Med öppenhet och tillit skapas en psykologisk trygghet för alla att växa som individer och som organisation." Vill du bidra till en trygg och hållbar framtid i vår kommun? Välkommen med din ansökan - tillsammans bygger vi en smart och säker kommun för alla! Chef för Säkerhet och IT Arbetsuppgifter Som Chef för Säkerhet och IT har du en nyckelroll i vår organisation. Du ansvarar för att samordna och driva arbetet inom säkerhet, informationssäkerhet, brottsförebyggande insatser och IT/digitalisering, en ny avdelning inom kontoret Samordning och internt stöd. Det är inte ett krav att du är expert inom alla områden - det viktiga är att du har god förståelse för helheten och kan leda specialistkompetenser inom både säkerhets- och IT-området. Du blir kommunens främsta rådgivare inom dessa områden och arbetar nära kommunledning, verksamhetschefer och externa samarbetspartner för att driva utvecklingen framåt. Tjänsten innefattar en rad roller bland annat informationssäkerhetschef (CISO). Du leder ett team med sju medarbetare inom både säkerhets- och IT-området och ingår i ledningsgruppen för Samordning och internt stöd. Dina huvudsakliga uppdrag: Strategiskt och operativt ansvar för kommunens säkerhetsarbete, inkl. säkerhetsskydd, beredskap, brottsförebyggande arbete, riskhantering och fysisk säkerhet. Strategiskt ansvar för kommunens IT-verksamhet och att utveckla kommunens IT-strategi, driva digitalisering med fokus på säkerhet, effektiviteten, tillgänglighet och nytta. Stärka säkerhetskulturen i organisationen - från ledning till medarbetare. Säkerställa efterlevnad av lagstiftning och regelverk, som NIS2, GDPR och säkerhetsskyddslagen och implementera strategier, policys och rutiner mm. Representera kommunen i samverkan med externa aktörer, kommuner och myndigheter inom avdelningens ansvarsområde. Leda och utveckla teamet inom avdelningen och ansvara för budget, personal och verksamhetsutveckling. Övrig information Nykvarns kommun är ett finskt förvaltningsområde och vi ser det som meriterande om du talar finska. Tjänsten är säkerhetsklassad varpå slutkandidat kommer att genomgå säkerhetsprövning innan eventuell anställning. Kvalifikationer Vi söker dig som har: Av arbetsgivaren bedömd relevant högskole- eller universitetsutbildning. Flerårig erfarenhet av strategiskt arbete inom säkerhet och IT/digitalisering, eller båda områdena - gärna inom offentlig sektor. Tidigare erfarenhet som chef med goda resultat. God förståelse för säkerhetsstyrning i ett samhällsviktigt kontext samt hur teknik, informationssäkerhet och brottsförebyggande arbete samverkar. Kännedom om relevanta lagar, standarder och regelverk (t.ex. Säkerhetsskyddslagen, NIS2, GDPR, ISO 27001). God förmåga att kombinera strategiskt tänkande med operativt ledarskap. Lätt för att skapa samarbeten och bygga förtroende i hela organisationen. Hög integritet, analytisk förmåga och vana att arbeta med komplexa frågor. God kännedom om aktuella hot, säkerhetslösningar och regelverk. Mycket god kommunikativ förmåga där du gör komplexa frågor begripliga. Är en trygg och engagerad ledare med vana att driva förändring och skapa resultat genom andra. Meriterande: Erfarenhet av att arbeta med säkerhetsskyddad information och krisberedskap. Förståelse för kommunal verksamhet och styrning. Certifieringar inom informations- eller IT-säkerhet. Erfarenhet av förändringsledning och digital transformation. Erfarenhet av brottsförebyggande eller trygghetsskapande samverkan. Erfarenhet av arbete med skyddsvärd och säkerhetsskyddad information. Ansökan Vi undanber oss erbjudanden om annonserings- och rekryteringshjälp. Intervjuer kan komma att ske löpande. Vi lägger stor vikt vid dina personliga egenskaper. Läs mer här Vår hemsida www.nykvarn.se
Vi söker en erfaren Chef för Säkerhet och IT - en nyckelroll i vår kommuns arbete med trygghet och digitalisering! Nykvarns kommun söker en strategisk och drivande chef som vill ta ett helhetsansvar för en avdelning där säkerhet, digitalisering och samhällsnytta möts. Som chef för säkerhet och IT har du en nyckelroll i att stärka vår motståndskraft, vår digitala utveckling och vårt arbete för en trygg vardag för invånarna och den interna organisationen. Nykvarns kommun är en förvaltning med sex kontor. Avdelningen för säkerhet och IT är organiserad under kontoret Samordning och internt stöd som även organiserar avdelningarna kansli och HR. Vi erbjuder: En strategisk nyckelroll med samhällsviktig påverkan. Ett engagerat team och en organisation som tar säkerhet på allvar. Ett nära samarbete med kommunens ledning och övriga verksamheter. En organisation med samhällsengagemang där vi är nära varandra, kommuninvånare och näringsliv. Som chef i Nykvarns kommun innebär att vi: "Tillsammans ska sträva efter en kultur där vi leder med både hjärta och hjärna, där dialog, vänlighet och samarbete genomsyrar vårt arbete. Att vi tillsammans bygger en arbetsplats där vi pratar MED varandra, inte OM varandra, där vi möter varandra med välvilja och respekt på alla nivåer och mellan olika delar av organisationen. Vi ska sträva efter en ökad självinsikt och förståelse för andras perspektiv och hur vi människor fungerar och hur vi fungerar tillsammans. Med öppenhet och tillit skapas en psykologisk trygghet för alla att växa som individer och som organisation." Vill du bidra till en trygg och hållbar framtid i vår kommun? Välkommen med din ansökan - tillsammans bygger vi en smart och säker kommun för alla! Chef för Säkerhet och IT Arbetsuppgifter Som Chef för Säkerhet och IT har du en nyckelroll i vår organisation. Du ansvarar för att samordna och driva arbetet inom säkerhet, informationssäkerhet, brottsförebyggande insatser och IT/digitalisering, en ny avdelning inom kontoret Samordning och internt stöd. Det är inte ett krav att du är expert inom alla områden - det viktiga är att du har god förståelse för helheten och kan leda specialistkompetenser inom både säkerhets- och IT-området. Du blir kommunens främsta rådgivare inom dessa områden och arbetar nära kommunledning, verksamhetschefer och externa samarbetspartner för att driva utvecklingen framåt. Tjänsten innefattar en rad roller bland annat informationssäkerhetschef (CISO). Du leder ett team med sju medarbetare inom både säkerhets- och IT-området och ingår i ledningsgruppen för Samordning och internt stöd. Dina huvudsakliga uppdrag: Strategiskt och operativt ansvar för kommunens säkerhetsarbete, inkl. säkerhetsskydd, beredskap, brottsförebyggande arbete, riskhantering och fysisk säkerhet. Strategiskt ansvar för kommunens IT-verksamhet och att utveckla kommunens IT-strategi, driva digitalisering med fokus på säkerhet, effektiviteten, tillgänglighet och nytta. Stärka säkerhetskulturen i organisationen - från ledning till medarbetare. Säkerställa efterlevnad av lagstiftning och regelverk, som NIS2, GDPR och säkerhetsskyddslagen och implementera strategier, policys och rutiner mm. Representera kommunen i samverkan med externa aktörer, kommuner och myndigheter inom avdelningens ansvarsområde. Leda och utveckla teamet inom avdelningen och ansvara för budget, personal och verksamhetsutveckling. Övrig information Nykvarns kommun är ett finskt förvaltningsområde och vi ser det som meriterande om du talar finska. Tjänsten är säkerhetsklassad varpå slutkandidat kommer att genomgå säkerhetsprövning innan eventuell anställning. Kvalifikationer Vi söker dig som har: Av arbetsgivaren bedömd relevant högskole- eller universitetsutbildning. Flerårig erfarenhet av strategiskt arbete inom säkerhet och IT/digitalisering, eller båda områdena - gärna inom offentlig sektor. Tidigare erfarenhet som chef med goda resultat. God förståelse för säkerhetsstyrning i ett samhällsviktigt kontext samt hur teknik, informationssäkerhet och brottsförebyggande arbete samverkar. Kännedom om relevanta lagar, standarder och regelverk (t.ex. Säkerhetsskyddslagen, NIS2, GDPR, ISO 27001). God förmåga att kombinera strategiskt tänkande med operativt ledarskap. Lätt för att skapa samarbeten och bygga förtroende i hela organisationen. Hög integritet, analytisk förmåga och vana att arbeta med komplexa frågor. God kännedom om aktuella hot, säkerhetslösningar och regelverk. Mycket god kommunikativ förmåga där du gör komplexa frågor begripliga. Är en trygg och engagerad ledare med vana att driva förändring och skapa resultat genom andra. Meriterande: Erfarenhet av att arbeta med säkerhetsskyddad information och krisberedskap. Förståelse för kommunal verksamhet och styrning. Certifieringar inom informations- eller IT-säkerhet. Erfarenhet av förändringsledning och digital transformation. Erfarenhet av brottsförebyggande eller trygghetsskapande samverkan. Erfarenhet av arbete med skyddsvärd och säkerhetsskyddad information. Ansökan Vi undanber oss erbjudanden om annonserings- och rekryteringshjälp. Intervjuer kan komma att ske löpande. Vi lägger stor vikt vid dina personliga egenskaper. Läs mer här Vår hemsida www.nykvarn.se
Kom närmare - kom till Nykvarns kommun! Med naturen som granne och storstadens puls runt hörnet väntar drygt 12 000 invånare på att just du och din insats ska göra skillnad i deras vardag. Vi är en relativt ung kommun - driv, ansvar och utvecklingsvilja präglar oss. Idag är vi cirka 800 engagerade medarbetare, och vi behöver bli fler. Är du en av dem? Vi på kontoret Bygga, bo och miljö tar stort ansvar för komplexa frågor kring kommunens utveckling. Nykvarn växer och vi behöver vara snabbfotade och lösningsorienterade eftersom utvecklingen pågår hela tiden. Vi har ett stort ansvar för att skapa samhällsnytta och att göra det där lilla extra i vårt arbete varje dag. På Plan- och exploateringsavdelningen arbetar vi med hela samhällsbyggnadsprocessen från idé till framtagande av detaljplaner och genomförandet av dem. Vi hanterar även köp och försäljning av mark, arrenden, tomträtter, fastighetsbildning och projektledning av exploateringsprojekt med mera. Avdelningen företräder kommunen som fastighetsägare och förvaltar dess mark. Nykvarns kommun kan erbjuda dig ett trevligt arbetsklimat och en lärorik miljö i en liten förvaltning där du får vara en del av utvecklingen. För att du ska trivas hos oss tror vi att du är en person som drivs av en vilja att utvecklas i takt med organisationen. Vi är en liten förvaltning där det krävs att man tar ett stort eget ansvar och har ett starkt driv att lösa problem och utmaningar som dyker upp. Vi tror dessutom att du verkligen gillar att samarbeta och att du trivs i en roll där du får leda andra. Det är av stor vikt att du är strukturerad, noggrann och kvalitetsmedveten. I ditt arbete är du självständig, ansvarstagande och lösningsfokuserad och du bidrar till att utveckla och förbättra verksamheten. Som person är du serviceinriktad och har ett gott bemötande. Du ser det som naturligt att uppmuntra, respektera och lyssna, både i närmaste gruppen och i större sammanhang. Mark- och exploateringsingenjör Arbetsuppgifter Som vår nya Mark- och exploateringsingenjör får du ett utmanande, omväxlande och framför allt roligt jobb. Du kommer att ingå i Plan- och exploateringsavdelningen, avdelningen ansvarar för översiktsplanering, detaljplanering, markanvisningar/exploatering och upprättade av olika avtal. Hos oss lägger vi stor vikt vid trivsel. Vi tror att samarbetsvilja är en nyckel till framgång. Därför söker vi dig som är framåt, nyfiken och har ett kundorienterat tänk. Du kommer att vara ett stöd i det dagliga arbetet, både internt och för externa parter. Du kommer att ansvara för befintliga och kommande exploateringsprojekt, både i rollen som huvudprojektledare och som delprojektledare. Du kommer att ansvara för förhandlingar, avtalsskrivning, medverkan i planprocessen, arbete med markförvaltning samt med markfrågor såsom servitut, arrenden och nyttjanderättsfrågor. Du kommer att ha ett nära samarbete med dina kollegor inom kontoret Bygga, bo och miljö liksom med allmänheten, näringslivet och olika marknadsaktörer. På avdelningen har vi stort förtroende för varandra och vi förväntar oss att du snabbt blir självgående, har lätt för att ta initiativ, kan ställa om och smidigt växla mellan olika uppgifter. Du har också förmågan att planera, organisera och prioritera ditt arbete på ett effektivt sätt. Du gillar att hålla dig uppdaterad inom området, vilket är viktigt för att driva utvecklingen av både din roll och våra uppdrag framåt. Stor vikt kommer att läggas vid dina personliga egenskaper. Övrig information I Nykvarns kommun arbetar vi aktivt för en god arbetsmiljö och hälsa och vår strävan är att alla medarbetare ska uppleva en bra balans mellan arbete och fritid. Vi erbjuder olika former av friskvård och tillämpar rökfri arbetstid. Provanställning kan komma att tillämpas för denna befattning. Nykvarns kommun är ett finskt förvaltningsområde och vi ser det som meriterande om du talar finska. Kvalifikationer Krav: Högskoleutbildning med inriktning mot lantmäteri, väg- och vatten,samhällsbyggnad eller annan utbildning och erfarenhet som kan bedömas som likvärdig. Kunskap eller erfarenhet inom relevant lagstiftning och praxis exempelvis plan- och bygglagen, miljöbalken och fastighetsbildningslagen. Flytande svenska i tal och skrift. B-körkort. Meriterande: Erfarenhet av arbete i politisk styrd organisation. Ansökan Vi undanber oss erbjudanden om annonserings- och rekryteringshjälp. För denna befattning kan intervjuer kan komma att ske löpande innan sista ansökningsdatum. Vi lägger stor vikt vid dina personliga egenskaper. Läs mer här Vår hemsida https://nykvarn.se
Välj ett jobb för att visa detaljer
Visar 1 till 8 av 8 jobb