Lediga jobb hos AB Alfort & Cronholm
Key Account Manager/KAM Alfort för exportförsäljning Alfort är inne i en stark tillväxtfas mot Europa, där våra högkvalitativa produkter är efterfrågade och uppskattade. Nu har Du chansen att tillsammans med våra europeiska kunder få vara med på vår resa att utforska nya marker samt utveckla och driva affärer mot Europa. Som Export-KAM med ansvar för europeiska marknaden på Alfort blir du del av ett framgångsrikt företag med strategiskt fokus på starka varumärken, innovativa produkter och affärsmässighet. Om företaget Alfort har en anrik, lång historia sedan 1906. Från renodlad färgleverantör och fabrikant till att idag driva och utveckla egna varumärken. Varje år utvecklar och distribuerar vi högkvalitativa produkter som marknadsförs till branscher inom färg-, järn- och byggfackhandel men även inom specialistfackhandel som poolåterförsäljare mm. Alfort-koncernens strategiska fokus på starka varumärken, innovativa produkter och enastående människor är ett viktigt inslag i vårt kulturella DNA. Vi ser alltid våra kunder som partners och vi gör allt för att stötta deras verksamheter. Alfort har cirka 65 medarbetare och 2024 var omsättningen drygt 450 miljoner SEK. Alforts nordiska huvudkontor ligger i Bromma. De egna varumärkena består bl.a. av Mäster®, QPT® och Fixor® men även ett flertal välkända varumärken som distribueras via vårt nordiska centrallager i Nykvarn. Företaget arbetar kontinuerligt med fokus på hållbarhet, som genomsyrar hela organisationen. Om jobbet För att lyckas som Export-KAM med europeiskt ansvar krävs en kombination av erfarenhet, kunskaper och personliga egenskaper. Du behöver vara affärsdriven, ha goda kommunikations- och förhandlingsförmågor, samt förståelse för europeisk affärskultur och språk. Du skall ha ett stort driv och själv starta upp- och skapa din försäljning. · Som Key Account Manager ansvarar du för export-sälj mot Europa, från att identifiera möjligheter till att förhandla- och leverera kompletta lösningar. · Du svarar inför Försäljningschef · Målsättningen för dig i din roll som Export-KAM är att du vårdar och utvecklar företagets kundportfölj mot Europa i syfte att skapa långsiktig tillväxt och hög kundnöjdhet. · Du arbetar aktivt med att hitta- och etablera kontakt med nya kunder · Du utför behovsanalyser för att skapa lösningar som ligger i linje med kundens behov · Förmåga att analysera och förstå ekonomiska rapporter och nyckeltal är nödvändig för att kunna bedöma kundernas behov och utveckla affärsstrategier · Du kommer utveckla och bygga starka kundavtal, koppla dessa till annonsering, event, nyhetsbrev och andra kanaler · Du har alla möjligheter att påverka sortiment och utformning framåt för att lyckas. · Jobbet kräver att du har god förståelse för kulturella skillnader och affärsseder inom Europa, för att kunna bygga starka relationer med kunder i olika länder. Vem är du Du har bakgrund inom försäljning, med erfarenhet av att hantera stora kunder och långa säljcykler. Vi tror att du har kunskap om branschen och gärna de produkter och tjänster som företaget erbjuder samt erfarenhet av att arbeta mot utlandet. Du är väl förtrogen med- och har god förmåga att anpassa dig till olika situationer och kulturer inom Europa. Som person är du nyfiken och vetgirig och tycker om att hamna i nya sammanhang, möta nya utmaningar som utvecklar såväl dig- som din roll. Du är affärsdriven och är van att arbeta med en hög grad av självständighet. Du gillar att relationera och känner dig hemma i olika sammanhang och kontexter. Långa säljcykler kräver uthållighet och tålamod, så du har förmågan att hantera stress och press. Vi ser att du är prestigelös, lösningsfokuserad och noggrann med hög grad av integritet och följer vår Code of Conduct i kundrelationer. För att fungera optimalt i tjänsten behöver du kunna uttrycka dig korrekt i tal och skrift (engelska, svenska samt gärna tyska och/eller franska) samt ha vana att läsa-, hantera och utforma avtal. Vi tar för givet att du hanterar Office programmen flytande (Excel, Power Point, Word) samt kan hantera olika affärssystem. Vi ser att du har några års dokumenterad och framgångsrik erfarenhet från försäljning, gärna från bygghandeln eller dagligvaruhandeln. B-körkort är ett krav. Vad vi på Alfort erbjuder Dig Som Key Account Manager på Alfort får du ett spännande, självständigt och dynamiskt arbete där du blir en del av en nordisk säljorganisation med huvudkontor i Bromma. Du får möjlighet att utveckla din kompetens och ditt affärsmannaskap och blir en del av ett växande företag med en stark och tydlig ambition. Vi har högt i tak och du har bra möjlighet att påverka utvecklingen, både din egen och Alforts. Du får löpande produktutbildning och säljträning, både internt och externt. Alfort har Kollektivavtal, erbjuder Friskvårdsbidrag, fast lön, möjlighet till bonus, 6 veckors semester, tjänstebil, lön enligt överenskommelse samt mycket annat. Vi är måna om en inkluderande, rättvis, objektiv och kandidatvänlig rekryteringsprocess. Därför ber vi dig därför att vara tydlig och beskrivande gällande varför just du passar för tjänsten i ett personligt brev samt medföljande CV. Eventuell referenstagning kommer längre fram i rekryteringsprocessen. Vi strävar efter en jämn könsfördelning och ser mångfald som en styrka och välkomnar därför sökande med olika bakgrund. Intervjuer sker löpande, och tjänsten kan komma att tillsättas innan ansökningstiden gått ut, så skicka in din ansökan snarast. Tjänsten tillsätts enligt överenskommelse. Inför rekryteringsarbetet har vi tagit ställning till annonskanaler och marknadsföring. Vi undanber oss därför ytterligare kontakt med media-/annonsförsäljare, rekryteringssajter och liknande. Är du nyfiken på Alfort – titta in på vår hemsida https://www.alfort.com/sv-se/info/om-alfort/ Sista ansökningsdag 30 augusti 2025. Ansökan sker via [email protected]. Bifoga CV och personligt brev och märk ansökan med Export-KAM. Anställningsvillkor Tjänsten är en heltidstjänst (100 %), resor förekommer. Tillträde enligt överenskommelse.
Är du en driven säljare som brinner för att göra affärer och bygga långsiktiga relationer? Som Key Account Manager på Alfort blir du del av ett framgångsrikt företag med strategiskt fokus på starka varumärken, innovativa produkter och affärsmässighet. Nu har du chansen att tillsammans med våra kunder få vara med på vår resa att utveckla och driva fackhandelns affärer. Om företaget Alfort har en anrik, lång historia sedan 1906. Från renodlad färgleverantör och fabrikant till att idag driva och utveckla egna varumärken. Varje år utvecklar och distribuerar vi högkvalitativa produkter som marknadsförs till branscher inom färg-, järn- och byggfackhandel men även inom specialistfackhandel som poolåterförsäljare mm. Alfort-koncernens strategiska fokus på starka varumärken, innovativa produkter och enastående människor är ett viktigt inslag i vårt kulturella DNA. Vi ser alltid våra kunder som partners och vi gör allt för att stötta deras verksamheter. Alfort har ett hundratal medarbetare och 2024 var omsättningen drygt 450 miljoner SEK. Alforts nordiska huvudkontor ligger i Bromma. De egna varumärkena består bl.a. av Mäster®, QPT® och Fixor® men även ett flertal välkända varumärken som distribueras via vårt nordiska centrallager i Nykvarn. Företaget arbetar kontinuerligt med hållbarhet som genomsyrar hela organisationen. Om jobbet Är du en entreprenör, har energi och en positiv inställning så kommer du trivas i denna roll som KAM på Alfort. · Som Key Account Manager ansvarar du för säljprocessen, från att identifiera möjligheter till att förhandla- och leverera kompletta lösningar. · Du svarar inför Försäljningschef · Målsättningen för dig i din roll som Key Account Manager är att du vårdar och utvecklar företagets kundportfölj i syfte att skapa långsiktig tillväxt och hög kundnöjdhet. · Du har god ekonomisk kunskap, och är van att göra ekonomiska analyser · Du utför behovsanalyser för att skapa lösningar som ligger i linje med kundens behov · Du kommer utveckla och bygga starka kundavtal, koppla dessa till annonsering, event, nyhetsbrev och andra kanaler · Du har alla möjligheter att påverka sortiment och utformning framåt för att lyckas. Vem är du Du har tidigare gedigen erfarenhet av arbete som säljare samt att arbeta mot stora centrala nyckelkunder i Sverige och möta deras behov och önskemål. Som person är du nyfiken och vetgirig och tycker om att hamna i nya sammanhang, möta nya utmaningar som utvecklar såväl dig- som din roll. Utföra behovsanalyser för att skapa lösningar som matchar kundernas affärsmål. Som person är du affärsdriven och är van att arbeta med en hög grad av självständighet. Du är van att relationera och känna dig hemma i olika sammanhang och kontexter. Vi ser att du är prestigelös, lösningsfokuserad och noggrann. För att fungera optimalt i tjänsten behöver du kunna uttrycka dig korrekt i tal och skrift samt ha stor vana att läsa-, hantera och utforma avtal. Vi tar för givet att du hanterar Office programmen flytande (Excel, Power Point, Word) samt har stor vana av olika affärssystem. Vi ser att du har några års dokumenterad och framgångsrik erfarenhet från försäljning, gärna från bygghandeln eller dagligvaruhandeln. B-körkort är ett krav. Vad vi på Alfort erbjuder Dig Som Key Account Manager på Alfort får du ett spännande, självständigt och dynamiskt arbete där du blir en del av en nordisk säljorganisation med huvudkontor i Bromma. Du får möjlighet att utveckla din kompetens och ditt affärsmannaskap och blir en del av ett växande företag med en stark och tydlig ambition. Vi har högt i tak och du har bra möjlighet att påverka utvecklingen, både din egen och Alforts. Du får löpande produktutbildning och säljträning, både internt och externt. Alfort har Kollektivavtal, erbjuder Friskvårdsbidrag, fast lön, möjlighet till bonus, 6 veckors semester, tjänstebil, lön enligt överenskommelse samt mycket annat. Rekryteringsprocessen Vi är måna om en inkluderande, rättvis, objektiv och kandidatvänlig rekryteringsprocess. Därför ber vi dig därför att vara tydlig och beskrivande gällande varför just du passar för tjänsten i ett personligt brev samt skicka med ett medföljande CV. Eventuell referenstagning kommer längre fram i rekryteringsprocessen. Vi strävar efter en jämn könsfördelning och ser mångfald som en styrka och välkomnar därför sökande med olika bakgrund. Intervjuer sker löpande, och tjänsten kan komma att tillsättas innan ansökningstiden gått ut, så skicka in din ansökan snarast. Inför rekryteringsarbetet har vi tagit ställning till annonskanaler och marknadsföring. Vi undanber oss därför ytterligare kontakt med media-/annonsförsäljare, rekryteringssajter och liknande. Är du nyfiken på Alfort – titta in på vår hemsida https://www.alfort.com/sv-se/info/om-alfort/ Sista ansökningsdag 24 augusti 2025. Ansökan sker via [email protected]. Bifoga CV och personligt brev Anställningsvillkor Tjänsten är en heltidstjänst (100 %), resor förekommer. Tillträde enligt överenskommelse med provanställning 6 månader.
Välj ett jobb för att visa detaljer
Visar 1 till 2 av 2 jobb